Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

vraag en antwoord

 Post Reply Post Reply
Schrijver
gelovige_slaaf1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gelovige_slaaf1 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: vraag en antwoord
    Geplaatst op: 19 december 2005 om 11:46

salam alikoemwrhmatoe allhi wbrakatoeh:

ik zit er met een vraag en hoop inshallh zo snel een antword krijgen

ik las ergens een  topics fatwa over  de regelgeving betreffende het bidden met handschoenen aan..hier uit deze vraag en antwoord concludeer ik dat een vrouw haar helemaal moet bedekken voor haar niet-mahram mannen.
dat betekent dus, dat  moslima's met een niqaab moeten lopen..?
maar ghair insha allaah ik zal het misschien wel verkeerd hebben.
maar  moslimse vrouwen mogen hen handen en gezicht laten zien.
dus een niqaab is niet verplicht??? wha allahoe a3lem

maar als julie een  sahieh daliel hebben waar in staat dat een vrouw haar gezicht moet bedekken  dan zou ik het graag willen lezen.
wha salamoe alaikoem

dit is wat ik las :(((Vraag:�Wat is de regelgeving betreffende het bidden met handschoenen aan?�

Antwoord:

�Het kan geen kwaad voor een vrouw om te bidden terwijl zij handschoenen aan heeft., aangezien zij bevolen wordt zichzelf te bedekken tijdens het gebed, met uitzondering van haar gezicht wanneer er geen niet-verwante mannen in haar bijzijn zijn. Het dragen van handschoenen bedekt de handen. Als zij echter haar handen bedekt met haar bovenkleding dan is dit voldoende.
Als er niet-verwante mannen in haar bijzijn zijn dan moet zij haar gezicht, evenals de rest van haar lichaam bedekken.

Wat mannen betreft, voor hen is het niet toegestaan om hun handen tijdens het gebed te bedekken, noch met handschoenen, noch met iets anders. Het is in feite Soennah voor hen om de plaats van het gebed direct met de huid van hun handen en gezicht aan te raken, in navolging van de Boodschapper van Allaah (salallaahoe �alayhie was sallem) en zijn Metgezellen.�

Shaych Abdoel-�Aziez Ibn Baaz /Vertaald door: Umm Abdurrahmaan

Terug naar boven
Islamiya Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 december 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 83
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islamiya Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2005 om 14:46

assalaam oe alaikoem ya aghie

Wat je bericht betreft; Ik had er graag ook meer informatie over willen weten...

Maar wat de niqaab betreft; volgens mij is dat niet verplicht en wordt als soenna gedragen...

Inshallah krijg je meer informatie van de andere leden; ik ben ook wel benieuwd.

Ghair Insha Allah

Wassalaam oe alaikoem

Alleen zijn is niet goed, dan sta je niet sterk, SAMEN in Islam, dat is ons werk!
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 00:35

Salaam,

net als met het geval "baard" zijn de meningen over de niqaab verdeeld; er is dalil voor �n tegen de niqaab, dwz sahih ahadith dat het gezicht en de handen onbedekt mogen blijven, en ahadith (sahih?) dat het gezicht bedekt zou moeten worden. Dat heb je soms met ahadith. De koran geeft er geen uitsluitsel over, omdat er alleen ayaat zijn die er zijdelings naar verwijzen. 

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
gelovige_slaaf1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 94
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote gelovige_slaaf1 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 11:55
Salamo alaikom.

ik hoorde van iemand dat het Er  een meningsverschil is hierover bij de geleerden. En van beide uistpraken kan worden genomen. en dat Men moet wel de uitspraak nemen die de sterkste bewijzen heeft. Shaych alalbaany ziet het niet als verplicht dat ze haar gezicht moet bedekken, shaych al3otaymeen en anderen zien dat wel.
Terug naar boven
oght fie dien Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oght fie dien Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2005 om 12:09

salaam wa alaikoem warahamatoelahi wa barakatoe,

Ik heb dat nog nooit gehoord dat een vrouw haar schoenen mag houden tijdens het bidden. Schoenen zijn toch onrein omdat je ermee op straat loopt en ja je trapt op alles he.Wat ik wel meedere malen gehoord en gelezen heb is dat sommige geleerden beweren om met sokken te bidden, omdat je voeten bedekt moeten zijn tijdens je gebed en allah oe a3lam. Ik bid gewoon voor het zekerhied met sokken aan en ik dnek dat je fatwa over het aanhouden van sokken gaat en niet over schoenen en allah oe a3lam.

wa salaam wa alaikoem warahamtoelahi wa barakatoe
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.