Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenNieuwe projecten op islaam.nl

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Nieuwe projecten op islaam.nl
    Geplaatst op: 15 april 2006 om 06:47

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Wie is jullie?

Lees de reactie nog eens en zet je bril op, dan kom je er zelf achter wat met jullie bedoeld wordt.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 07:12
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

Zullen wij anders een topic openen en verhalen plaatsen van verschrikkelijke gebeurtenissen, dat veroorzaakt is door Nederlanders en andere westerlingen. Nee, ik weet dat vele zieke geesten rondlopen hier op deze wereld, ik hoef daarvoor niet heel Nederland over 1 kam te scheren of het christendom.

Daar staat het forum toch al vol mee, met al die vermeende verhalen over het perverse westen, goed voor niks behalve voor er te wonen, van de sociale voordelen te genieten en erop af te geven blijkbaar. 
Toen ik de post van Friese John las, dacht ik 'wat een goeie post, daar zal bijna elk forumlid zich wel in kunnen vinden'.  Maar nee hoor, er wordt gezeurd over details en de algemene strekking van de post gaat verloren (en die lijkt me toch erg waardevol).

Zodra iemand maar een beetje kritiek heeft over het westen, of de bal terugkaatst dan krijg je dit soort onzin reacties. Het komt nu over alsof ik hier alleen maar zit te profiteren van de voorzieningen, maar je vergeet dat ik zelf ook werk en studeer in dit land en zelf ook mijn premies betaal zodat deze voorzieningen er kunnen zijn. Ik ben over het algemeen eens met de post van friesejohn en kan me er gedeeltelijk in vinden, dat ik kritiek geef betekent niet dat ik hem meteen slecht vindt. Als jij mijn kritiek gezeur vindt, wat heb je uberhaupt hier te zoeken op dit forum, waarschijnlijk alleen om jou onzin hier te plaatsen.

Ik heb het in mijn reactie over sociale voorzieningen, omdat ik er van uit ga dat je dat bedoelt.

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 07:51

In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Ik heb het ook niet perse over jou, ik heb het over die types die niets anders kunnen dan af geven op het westen, maar er desondanks wel lekker van genieten.  Er zijn genoeg landen waar je premies betaalt en er niets van terugziet, maar daar blijven ze niet hoor.  Neenee, liever hier en ondertussen niets anders doen dan zeuren.  Dus zet je bril op en lees mijn post nog eens.  Of misschien het hele forum?  "Een beetje kritiek op het westen" *zucht*

Je reageert op mijn reactie, dus je hebt het wel tegen mij. Waarom zou ik naar een andere land gaan, als ik hier opgegroeid ben en hier de NL taal spreek en hier alles heb van de mensen waar ik om geef. Ik geniet niet alleen van de voorzieningen, ik werk ervoor, ik maak er niet gratis gebruik van. Ik zou niet weten waarom ik opnieuw de post moet lezen, mijn reactie is gebaseerd op de reactie die je hiervoor had gegeven. ALs je niks nuttigs te zeggen hebt, zwijg dan. Ik wil geen ruzie maken, maar je vraagt er wel zelf om.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 08:34

De mening van niet moslims hier is vele malen genuanceerder dan de mening van menig moslim/moslima.

Kun jij me uitleggen waarom je zo snel op je teentjes getrapt bent?

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 10:09

Nee, krijg hier genoeg over me heen. Laat me koud, behalve als er inhoudelijk en redelijke argumenten gebruikt worden en dat is niet vaak aan de orde.

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 10:21
kijk het gaat er niet om als je zegt: sommige moslim zijn.......of moslims in iraq..........maar het gaat meer om dit: JULLIE MOSLIMS....... hier wordt echt de nadruk op die jullie gezet en dat proberen we steeds duidelijk te maken,waarom die jullie? er is een groot verschil als je zou zeggen: De westerlingen of Jullie westerlingen. en dat maakt me zo kwaad aan mava of meva (ben naam vergeten).
laa ilaha illalah
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 10:24
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

kijk het gaat er niet om als je zegt: sommige moslim zijn.......of moslims in iraq..........maar het gaat meer om dit: JULLIE MOSLIMS....... hier wordt echt de nadruk op die jullie gezet en dat proberen we steeds duidelijk te maken,waarom die jullie? er is een groot verschil als je zou zeggen: De westerlingen of Jullie westerlingen. en dat maakt me zo kwaad aan mava of meva (ben naam vergeten).
We doen het alle 2 Zowel moslims als christenen (westerlingen).Het is de mens eigen.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 10:30

Hoe worden joden hier benaderd? Amerikanen? De westerse samenleving?

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 10:33
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Hoe worden joden hier benaderd? Amerikanen? De westerse samenleving?

 

Exact hetzelfde.....
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 12:20
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

Ik heb het ook niet perse over jou, ik heb het over die types die niets anders kunnen dan af geven op het westen, maar er desondanks wel lekker van genieten.  Er zijn genoeg landen waar je premies betaalt en er niets van terugziet, maar daar blijven ze niet hoor.  Neenee, liever hier en ondertussen niets anders doen dan zeuren.  Dus zet je bril op en lees mijn post nog eens.  Of misschien het hele forum?  "Een beetje kritiek op het westen" *zucht*

Je reageert op mijn reactie, dus je hebt het wel tegen mij. Waarom zou ik naar een andere land gaan, als ik hier opgegroeid ben en hier de NL taal spreek en hier alles heb van de mensen waar ik om geef. Ik geniet niet alleen van de voorzieningen, ik werk ervoor, ik maak er niet gratis gebruik van. Ik zou niet weten waarom ik opnieuw de post moet lezen, mijn reactie is gebaseerd op de reactie die je hiervoor had gegeven. ALs je niks nuttigs te zeggen hebt, zwijg dan. Ik wil geen ruzie maken, maar je vraagt er wel zelf om.

Ik zei tegen jou dat het forum al vol staat met verhalen over hoe verschrikkelijk het westen zou zijn, ik zei niet dat jij die perse neerzette.  Als ik tegen jou zeg dat moslims amerikanen onthoofden in irak, neem je dan ook meteen aan dat ik denk dat jij dat doet?  Nee toch?
Dus: lees mijn post opnieuw en indien je dat een onnuttige opmerking vind, kan je ze in t vervolg misschien zelf achterwege laten (zie eerste post op deze pagina als je dat ook niet begrijpt)?

Jou reactie gaf je naar aanleiding van mijn reactie. Ik reageerde ook niet op je opmerking dat het forum al vol staat met verhalen over het westen, ik reageerde omdat jij mijn reactie gezeur noemde en dat de moslims die hier klagen hier wel graag wonen en gebruik maken van de sociale voordelen. Je haalt dingen door elkaar, het is duidelijk dat je reactie gewoon niet deugd. Wel opvallend dat je hier niks nuttigs aanhaalt en alleen maar de topic loopt te verzieken, misschien is het beter om nu te zwijgen, is namelijk zonde voor deze topic.

 

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 12:22
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

De mening van niet moslims hier is vele malen genuanceerder dan de mening van menig moslim/moslima.

Kun jij me uitleggen waarom je zo snel op je teentjes getrapt bent?

 

Ik ben niet op mijn teentjes getrapt, ik begrijp ook niet hoe je erbij komt.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 12:23
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

De mening van niet moslims hier is vele malen genuanceerder dan de mening van menig moslim/moslima.

Kun jij me uitleggen waarom je zo snel op je teentjes getrapt bent?

 

Doordat ik haar reactie jegens jou over die bril in haar gezicht teruggooide?

Je gooide je eigen glazen in.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 18:33
verschrikkelijke verhalen is gewoon onzin kim. als moslim voel je je gewoon gemeenschappelijk achtergesteld en je weet dat het gras bij de buren velen malen groener is dan hun eigen gras. Bang voor droog gras en hooibalen in de zomer turen ze over hun metersdikke muur naar die rare westerlingen. hoe kan het nou dat een man meerdere vriendinnetjes in zijn leven heeft? hoe kan het nou dat die westerlingen zich enigszins bedreigd voelen? hoe kan het nou dat ze varkensvlees eten? hoe kan het nou dat ze in korte broeken lopen? waarom is het zo dat mannen dezelfde rechten als vrouwen hebben? waarom geloven ze niet in allah... en enz (waarschijnlijk mis ik nog de beste vragen). Er ontstaat tweespalt en daardoor ontstaat argwaan. Door argwaan ontstaan vooroordelen bij zowel moslims en niet-moslims. Sommige vooroordelen worden als feit aangemerkt, en dat is nu juist waarom veel niet-moslims zo nu en dan gepikeerd zijn. Sommige van die vooroordelen berusten op gevoelens en vermoedens... vermoedens die alleen maar kunnen worden ontkracht of bevestigd als mensen zich daadwerkelijk interesseren in andersdenkenden. Ik denk dat bij veel mensen hier de interesse mist om zich ook maar enigszins in te leven in hoe wij bijvoorbeeld denken. Maar goed... denken dat het gras bij de buren groener zorgt ook voor positieve dingen. zo heb ik bijvoorbeeld mijn gebouwconcept in 3d getekend. Argwaan leidt ook tot waanzin: het vermoorden van andersdenkenden. In alle snelheid deel ik mijzelf 2 goals toe, laat de geestelijke waarheid in het midden, accepteer en integreer en ik ga slapen want ik moet morgen naar mijn oma toe, want grootmoeder is ziek
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.