Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenallochtone jongeren...zelfmoord(pogingen)

 Post Reply Post Reply
Schrijver
sph4 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands Antilles
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Onderwerp: allochtone jongeren...zelfmoord(pogingen)
    Geplaatst op: 10 december 2003 om 15:33

Wij zijn twee meiden van de Haagse Hoge School, opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening, die bezig zijn met afstuderen.
De laatste jaren is er gebleken dat allochtone jongeren, en met name meisjes, steeds vaker zelfmoord plegen of een poging daartoe ondernemen. Wij willen dit graag onderzoeken�en hoe deze jongeren geholpen kunnen worden.. 
Nou zijn wij op zoek naar jongeren die hiermee in contact zijn gekomen (direct of indirect) en anoniem hun verhaal willen vertellen of met ons erover willen praten.
Je kunt mailen naar [email protected]. Groetjes HoYee en Aarthi

Je kan natuurlijk ook op het forum hierover discussieren...

Terug naar boven
timpeeters Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 38
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2003 om 18:05

Ik zal eens rondvraag doen. via psychinfo of via web of science kun je ook vanalles opzoeken.

tim

 

Lic. T. Peeters
Terug naar boven
Paul Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 19 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 143
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2003 om 21:02

meer alochtone meisjes dan nederlandse meisjes???

ik denk dat dit vooral met fundementalisten te maken heeft die hun dochters geen vrijheid geven, als een mens te lang opgesloten zit kan dat dit tot resultaat hebben.

Paul

Welcome to where time stands still
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 december 2003 om 21:16
Assalamoe Alaikoem en gegroet,


Waarom is mijn eerste bericht weggehaald. Stond er eerst wel op. Is al de zoveelste keer.
Maar wat ik dus had geschreven dat ik me afvroeg of ze wel op het juiste forum zitten.
Dit is een Islamitisch Forum, niet alleen voor allochtonen.

SALAAM EN GEGROET,
Terug naar boven
timpeeters Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 38
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 20:33
Lic. T. Peeters
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 21:05

In eerste instantie geplaatst door nak4life

Assalamoe Alaikoem en gegroet,


Waarom is mijn eerste bericht weggehaald. Stond er eerst wel op. Is al de zoveelste keer.
Maar wat ik dus had geschreven dat ik me afvroeg of ze wel op het juiste forum zitten.
Dit is een Islamitisch Forum, niet alleen voor allochtonen.

SALAAM EN GEGROET,

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellah Wabarakatoehoe nak4life,

Ik moet zeggen dat ik het helemaaal met je eens ben!

Ik snap niet waarom mensen automatisch zullen denken dat hier 'allochtonen' zijn.....maar ja, 'Het Zij Zo'.

Verder vind ik het nogal jammer dat er mensen zijn die een eind aan hun leven willen maken. Gair Incha'Allah.

Jullie Zuster Fi Dien!!

 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 22:46

Vrede zij met jullie

Ik denk dat zelfmoord voorkomt bij mensen die een zeer zwak of geen geloof hebben .Dit heeft niets te meken met ''fundamentalisme''.Iemand die gelovig is zal zo een verachtelijke walgelijke daad nooit plegen.Want hij/zij weet dat zijn /haar problemen niet door de dood zullen worden opgelost.Integendeel ,ze worden erger.Zijn/haar verwelkoming zal het vuur zijn voor eeuwig en dan zullen de problemen die de persoon had op deze aarde in het niets vervallen.

Daarom komt zelfmoord ook meer voor bij ongelovigen voor omdat zij zeer gehecht zijn aan het aardse leven .Ze geloven niet in het hiernamaals en hebben dus geen geduld. Als er dan iets fout loopt met dat aardse leven zal dit onverdraagbaar zijn voor bepaalde personen en maakt men zich nog liever van kant dan te moeten verder leven met de aardse 'kwaal'.Een moslim zal het nodige geduld kunnen opbrengen bij tegenslagen en hij/zij weet dat dit aardse leven een test is en dat zijn/haar geduld overvloedig zal gecompenseerd worden ddor de Almachtige (swt).

Assalamoe'alaikoem

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.