Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

zuster met niqab geweigert

 Post Reply Post Reply
Schrijver
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: zuster met niqab geweigert
    Geplaatst op: 05 januari 2006 om 02:08

asalaamo3alaikom  wa ramatolaah wabarakatoho

broeders  en zusters  .

nou dit heb ik en ee zuster gisteren mee gemaakt

we gingen naar postkatoor waar ook een winkel in zit.

ik liep met die zuster om een brief teversturen  en zij wou een telfoonkaart

kopen helaas spreekt deze zuster niet zo goed nl.

maar die mevrouw aan de balli riep he je mag niet meer met die ding

binnen komen is verboden doe weg of ga weg terwijl daar andere mensen waren

mijn zuster voelde zich heel erg verschut gezet en om dat ze niet kon praten is nog erger.

maar ik hield vol en zei erwat van .

ik vroeg naar bewijs dat  dat zij erniet binnen mag met niqab  want je kan haar ogen duidelijk zien  en je kan zien dat een vrouw is.

maar toen zei ze nou mijn baas heeft dat ons opgedragen  om het teverbieden .

terwijl ze stond tetrillen want ze had verwacht dat ik niets van wou zegen en geen woor hollands  kon. ik zei ja kan wel zo zijn maar ik wil bewijs  en er staat nergens  dat ik hier niet binnen mag  met niqaab .

en toen zei ik mag ik het nummer van je baas   ze belde haar baas

en zei ja hier is mevrouw met burqa  bewijs wil over het verbod  op postkantoor

nou toen kreeg ik de baas aan de lijn en die zei ja het is waar  op de bank is het niet toegestaan .ik zei die mevrouw heeft het over burqa maar  deze zuster van me heeft geen burqa  maar een niqab  je kan haar zeker zien en zien dat ze een vrouw is .ze zei ja oke maar heb haar niet gezien kan ook niet oordelen .

ik zei tegen  ik brgrijp  die mevrouw achter de balli  want  het is haar werk

en uw geeft haar die opdraagt  maar ik wil ergens kunnen lezen dat het verboden is  voor dat ik binnen kom en verschut gezet word.

en die baas was het mee eens en vond het een goed idee om  mij tespreken

nu heb ik met haar vrijdag afgesproken. en mijn vraag doe ik er goed aan of moet gewoon  laten en niet gaan  of hebben jullie een advies  voor mij  zodat ik haar kan overtuigen?

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 02:19

salaam moe 3ailaikom ziuster in het geloof

het lijkt erop dat we in de tweede wereld oorlog terecht kome toen ware de jode de pineut maar het lijkt er op dat het onze beurt is het enigste antw. dat ik heb is sabr en ten tweede de wet is er nog niet die het verbiedt maar het komt wel en ten tweede de bank mag er al gebruik van maken omdat ze vinde dat ze niet de identificeren is maar inchaa alah komt het wel goed met sabr u kunt er heen gaan maar verw8 er niet veel van mijn persoonlijke advies is, vrijdag is een feest dag vooe ons benut het met betere dinge, dan een afpraak die meschien tot niks zal leiden

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 03:00

Het vergelijk tussen wat hier gebeurd en wat de joden in de 2e wereldoorlog is overkomen is volledig absurd.

Ik denk dat het heel verstandig is om WEL te gaan. Sta op je recht, laat je niet intimideren. Neem misschien iemaand mee die de persoon in kwestie van juridisch repliek kan dienen.

succes.

Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 03:31

dat is het verschil tusse geloof en ongeloof!!!

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 04:07

"Ik weet niet met welke wapens WOIII gevochten zal gaan worden, maar WO IV zal gevochten worden met stokken en stenen." ~Albert Einstein~

Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 04:39
Ik denk dat het belangrijk is te gaan en ook het verschil te laten zien / uitleggen tussen burqa en niqaab. Voor een niet-moslim is dat denk ik niet altijd duidelijk. Kom voor je recht op. Bovendien, zoals hierboven al gezegd, die wet is er volgens mij nog niet of iig nog niet van kracht.

De vergelijking met Joden in WOII lijkt me nogal misplaatst en ieder geval van een totaal andere orde.
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Umm Umarah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 05:12

 

Salaam alaikoum,

Ik vindt ook dat je moet gaan, als de wet het niet toelaat om jouw de toegang totdat winkeltje te weigeren dan moet je opkomen voor je recht. Het moet natuurlijk niet zo zijn, dat mensen zomaar gaan roepen wat ze willen kom op zeg. Ik vindt het ook heel goed dat je er wat van gezegd hebt, voor hetzelfde was je weg gegaan en dan denkt zij te kunnen zeggen wat ze wilt. Je moet altijd je stem laten horen. Stelletje debielen dat het zijn. Ik zou een rechtszaak aanspannen en schadevergoeding eisen, dan weten ze het voor de volgende keer. Ze heeft je vernedert naast een heleboel andere mensen, je hebt hieraan een trauma overgehouden en om je pijn te verzachten moet je schadevergoeding eisen. Je hebt schade geleden (psychisch) .

Je moet hen bestrijden met hun eigen middelen.

Wa alaikoum asalaam.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 07:06

salaam alaikom

kun je ons laten weten waar dat winkeltje zich bevind.(details) dan weten wij wat we kunnen verwachten

salaam

succes ermee

Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 08:37

nou bedankt allemaal . en broeders en zusters jazakommollahogeeran.

ik laat jullie weten hoe die gesprek ging inschallah

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 09:20
Allah me3ak inshallah oegtie Taqwaa en als ze de zuster weer gaan weigeren dan ga ik ze wel een bezoekje brengen in die postkantoor
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 10:13
allah ibarakfik agi  allah istorak fi doenya walagira
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2006 om 10:18

Ze zijn gewoon racisten.

Klaar punt uit!

Joden mochten in 1930 een winkeltje niet betreden met keppeltje.

Het verschil tussen ons en joden is dat Allah swt onze beschermheer is.

In deze tijd worden wij beproefd met wat pijn en honger.

In tijden als nu moeten we geduld zijn want voorwaar de belofte van Allah is waar.

Wie is dan de beschermheer van de joden als zij de Profeten van Allah zoals Jezus en Mohammed (vrede zij met hen)hebben geloochend?

135. En zij zeggen: "Weest Joden of Christenen, dan zult gij worden geleid". Zeg (hun): "Neen, maar (volg) de godsdienst van Abraham, de oprechte: hij behoorde niet tot de afgodendienaren".

136. Zegt: "Wij geloven in Allah en in hetgeen ons is geopenbaard en in hetgeen tot Abraham, Isma�l, Iza�k, Jacob en de stammen werd nedergezonden en in hetgeen aan Mozes en Jezus werd gegeven en in hetgeen aan alle andere profeten werd gegeven door hun Heer. Wij maken geen onderscheid tussen hen en aan Hem onderwerpen wij ons.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 09:40
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

asalaamo3alaikom  wa ramatolaah wabarakatoho

broeders  en zusters  .

nou dit heb ik en ee zuster gisteren mee gemaakt

we gingen naar postkatoor waar ook een winkel in zit.

ik liep met die zuster om een brief teversturen  en zij wou een telfoonkaart

kopen helaas spreekt deze zuster niet zo goed nl.

maar die mevrouw aan de balli riep he je mag niet meer met die ding

binnen komen is verboden doe weg of ga weg terwijl daar andere mensen waren

mijn zuster voelde zich heel erg verschut gezet en om dat ze niet kon praten is nog erger.

maar ik hield vol en zei erwat van .

ik vroeg naar bewijs dat  dat zij erniet binnen mag met niqab  want je kan haar ogen duidelijk zien  en je kan zien dat een vrouw is.

maar toen zei ze nou mijn baas heeft dat ons opgedragen  om het teverbieden .

terwijl ze stond tetrillen want ze had verwacht dat ik niets van wou zegen en geen woor hollands  kon. ik zei ja kan wel zo zijn maar ik wil bewijs  en er staat nergens  dat ik hier niet binnen mag  met niqaab .

en toen zei ik mag ik het nummer van je baas   ze belde haar baas

en zei ja hier is mevrouw met burqa  bewijs wil over het verbod  op postkantoor

nou toen kreeg ik de baas aan de lijn en die zei ja het is waar  op de bank is het niet toegestaan .ik zei die mevrouw heeft het over burqa maar  deze zuster van me heeft geen burqa  maar een niqab  je kan haar zeker zien en zien dat ze een vrouw is .ze zei ja oke maar heb haar niet gezien kan ook niet oordelen .

ik zei tegen  ik brgrijp  die mevrouw achter de balli  want  het is haar werk

en uw geeft haar die opdraagt  maar ik wil ergens kunnen lezen dat het verboden is  voor dat ik binnen kom en verschut gezet word.

en die baas was het mee eens en vond het een goed idee om  mij tespreken

nu heb ik met haar vrijdag afgesproken. en mijn vraag doe ik er goed aan of moet gewoon  laten en niet gaan  of hebben jullie een advies  voor mij  zodat ik haar kan overtuigen?

Heeft met overval te maken... ivm postkantoor.. Ik mag ook niet met een helm op de benzinepomp in.Het is een veiligheidsmaatregel dus en niet discriminerend bedoeld. 
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 januari 2006 om 09:41
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

"Ik weet niet met welke wapens WOIII gevochten zal gaan worden, maar WO IV zal gevochten worden met stokken en stenen." ~Albert Einstein~

Ik weet niet hoe wo3 zal eindigen,maar wel waarmee wo4 zal beginnen...stokken en stenen...
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 januari 2006 om 05:44
ik zie niet zo het verband tussen WOIII, WOIV en het door een bank
weigeren van iemand die onherkenbaar is wegens het dragen van
extreem religieuze kledij. De behoefte om je recht te halen vind ik meer
een behoefte tot provocatie dan een vrome ingeving. Een parallel trekken
naar de jodenvervolging vind ik het toppunt van slachtofferisme. Slaat
nergens op en getuigt van een volkomen gebrek aan feitenkennis.
Ga maar gewoon feest vieren...

Laat het verder maar aan Abou Bakr over; die zal in die winkel als de
toorn Gods wel even duidelijk maken wie hier in nederland de baas is
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.