Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Amerika bombardeert Pakistaans dorp

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Amerika bombardeert Pakistaans dorp
    Geplaatst op: 14 januari 2006 om 10:58

De Amerikaanse bombardementen op Pakistaans grondgebied zijn het bewijs dat naast Iraq, nu ook Pakistan bezet is door de duivel.

 

Zelfs sommige Europeanen denken tegenwoordig twee keer na voordat ze samen met de Amerikanen op oorlogspad gaan. Maar Musharraf, hij heeft geen bedenktijd nodig, hij heeft zijn religie al lang geleden verkocht. Hij zit veilig in zijn huis, terwijl de Pakistaanse burger continu naar de hemel moeten uitkijken voor Amerikaanse bommen. Het enige succes waar Musharaf voor heeft gezorgd, is de Amerikanen weer de kans hebben gekregen hun troepen te versterken in de eens zo belangrijke regio voor de Russen.

 

Musharaf heeft het voor elkaar dat Pakistan nu onder een dubbele vloek zit. Die van Musharaf� zelf en die van het Amerikaanse leger. Met deze Amerikaanse bombardement op een Pakistaans dorp, is er geen verschil meer tussen de muppet Karzai en de muppet Musharraf. Het Amerikaanse leger trekt er moordend op uit en bombardeert dorpen waar en wanneer het maar wil.

 

Terug naar boven
aboe bakr Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 16 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 452
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aboe bakr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 09:12

Asalama alykoum warahmatoe allahie wabarakatoe

Subhanallah om 1 man te pakken bombardeeren ze een helle woonwijk niemand die er iets van zegt of tegen doet owee als het moslims waren die het hadden gedaan dan zatten we weer met ze alle te janken over hoe slecht moslims wel zijn en Usama ben laden wat voor een boeman hij is en zus en zo maar nu niet want het zijn maar moslims die gedood zijn maakt niks uit deze 8 mensen die gedood zijn zijn we binnen een paar dagen vergeten behalve 11 sep die vergeten we niet nooit ! waarom omdat westerse mensen zijn gedood hun bloed is meer waard als ons bloed de ergste is dat moslims ook zo denken maar gair inshallah moge allah deze moslims die gedood zijn door amerikaanse terroristen de shahada geven en alhoumdillah dat Ayman Zawahiri er niet bij was moge allah hem beschermen hij en Sheikh Usama ben Laden [hafidoellah] een van de hadiths van de profeet saws

In die tijd, zullen jullie je op een bergachtige vlakte bevinden met veel bomen [Afghanistan]. In die tijd zal een Christen een kruisbeeld ophijsen en zal het overwinning [Naar het kruisbeeld] toeschrijven. Een moslim zal in die tijd boos worden, en zal het kruisbeeld neerhijsen, en de Christenen zullen samenkomen en alle verbonden met de moslims verbreken. De Christenen [Amerikanen] zullen om hun gezochte mensen [Osama bin Laden, Zawihiri, Abu Ghaith etc] vragen, waarna de moslims [Taliban] zullen antwoordden, 'Bij Allah! Zij zijn onze broeders. We zullen ze nooit overgeven'. Dan zal er een gevecht tussen hen afbreken. E�n derde van de moslims zal wegrennen, hun 'Tawbah' zal nooit geaccepteerd worden. E�n derde zal gedood worden, zij zullen de beste martelaren zijn bij Allah. En het andere ��n derde zal overwinning krijgen, onder het leiderschap van Imaam Mahdi, ze zullen tegen Kufr strijden'. [Soortgelijke overleveringen in Ahmad, Abu Dawud,

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 13:09
 abou bakr
Terug naar boven
Omar al Faroek Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 augustus 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 20
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Omar al Faroek Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 13:16
 MASHALLAH Aboe Bakr !
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 januari 2006 om 14:51
In eerste instantie geplaatst door aboe bakr

Subhanallah om 1 man te pakken bombardeeren ze een helle woonwijk

Blijkbaar hebben ze goed afgekeken bij die "glorieuze" mujahedeen die ter wille van 1 amerikaanse soldaat de hele rij wachtenden bij de moskee, of de begrafenis mee laten ontploffen.
Je noemt de onschuldige slachtoffers dan 'martelaars voor het goeie doel', hang dan nu niet de heilige boon uit en wees nu ook blij voor ze...

*AHUM*

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 04:45

Blijkbaar hebben ze goed afgekeken bij die "glorieuze" mujahedeen die ter wille van 1 amerikaanse soldaat de hele rij wachtenden bij de moskee, of de begrafenis mee laten ontploffen.
Je noemt de onschuldige slachtoffers dan 'martelaars voor het goeie doel', hang dan nu niet de heilige boon uit en wees nu ook blij voor ze... [kimmie]

 

In de Islam is er geen verschil tussen terrorisme in naam van een individu of een regering. Wat ik graag had willen lezen is dat de niet-moslims op dit forum ook een keer, net zoals van de moslims voortdurend wordt verwacht, dat jullie de Amerikaanse afslachting van burgers in Iraq en Afghanistan veroordelen.

Meer dan 100.000 burgers zijn al afgeslacht in deze laatste Iraq-oorlog, mensen van wie de ledematen de lucht in zijn opgeblazen, mensen die geen elektriciteit, werk en water meer hebben, miljoenen mensen met kanker na de boycot door de UN 15 jaar geleden. Afghanistan is ook al een grote chaos geworden. Afrika, daar sterven dagelijks kinderen door honger veroorzaakt door de westerse handelsafspraken.

 

Een Mujahid die strijd voklgens de regels van de Jihad, noemt zichzelf geen terrorist. Ik begrijp dat jullie jezelf ook geen terrorist willen noemen, maar doe de oogjes open en beslis wie de werkelijke terroristen zijn.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 05:36
juist.
� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 06:25

De houding  van niet-moslims is beduidend genuanceerder dan wat ik te lezen krijg van een aantal moslims hier.

Op dit moment heerst er in Irak een tweestrijd tussen buitenlandse muhadjedien (de import- slachters) en soennietische verzetsstrijders. Ze maken elkaar over en weer af.

Tel je die slachtoffers ook mee?

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 06:41

Je weet best wat ik ervan vind Jiyuu, aangezien ik de aanslagen in Irak verafschuw en dit hiermee vergelijk, en vervolgens nog eens sarcastisch ga doen ook... 
Verder weet je ook prima dat ik sowieso tegen alle geweld ben, kom nu niet doen alsof ik net als jij geweld prima vind als het maar gebeurd door die prachtige, geweldige mujahedin (nog zo'n stel heilige bonen).  Maar als de "b
ig bad americans" jouw 'broeders en zusters' eens aandoen waarvoor je zit te juichen als je mujahedin het zelf doen, dan horen we je wel he, moord en brand en de hele ramtamtam.

Een aantal bijpassende woorden hiervoor: schijnheilig, heilige-boon-gedrag, pot-ketel-situatie.

En projecteer jouw dubbelzinnige mening over wanneer geweld goed is en wanneer niet NIET OP MIJ. 

 

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 10:46

Verder weet je ook prima dat ik sowieso tegen alle geweld ben, kom nu niet doen alsof ik net als jij geweld prima vind als het maar gebeurd door die prachtige, geweldige mujahedin (nog zo'n stel heilige bonen).  Maar als de "big bad americans" jouw 'broeders en zusters' eens aandoen waarvoor je zit te juichen als je mujahedin het zelf doen, dan horen we je wel he, moord en brand en de hele ramtamtam.

Een aantal bijpassende woorden hiervoor: schijnheilig, heilige-boon-gedrag, pot-ketel-situatie.

En projecteer jouw dubbelzinnige mening over wanneer geweld goed is en wanneer niet NIET OP MIJ. [kimmie]

Kimmie, je bent of erg hypocriet of gewoon na�ef. Je snapt niet wat er in Afghanistan en Iraq gaande is, of je steunt toch die illegale oorlog die er nooit had mogen komen. Een oorlog waarin onschuldige burgers (Irakese/Afghaanse burgers), ongewapend, opgeblazen worden tijdens hun dagelijkse bezigheden.

 

Je zou je moeten schamen voor je standpunt. Als iedereen als jou zou denken, zou de wereld nu gevuld zijn met slavernij en onderdrukking.

 

Ik ben iemand, ik zal nooit excuses aanbieden voor iets waar ik niets mee te maken heb. Ik zal ook nooit met de vinger wijzen naar anderen, terwijl ik misschien zelf schuldig ben aan veel ergere dingen.

Ik zie joden ook niet wereldwijd opstaan om hun terrorisme te veroordelen. Ook hoor ik nooit een gezamenlijk geluid van de christenen komen wanneer ze zouden moeten protesteren tegen hun terroristische groeperingen. Of van de Hindoes wanneer ze weer een compleet dorp levend verbranden.

 

 

Waar het om gaat is dat sommigen woedend worden wanneer er westers bloed vloeit, maar als het om goedkoop moslimbloed gaat, is het slechts een formaliteit. De strijd van de burgers van Iraq en Afghanistan hebben tot nu nog niet geleid tot de volledige terugtrekking van de Amerikaanse bezetters, maar hun plannen om ook Iran en Syri� en misschien nog een paar andere aan te vallen, zijn in ieder geval gedwarsboomd.

 

Een korte geschiedenisles zal ons wijzen wat de inzet van geweld wel rechtvaardigt:

 

Hiroshima werd liever vanuit de lucht met atoomwapens gebombardeerd en werd goedkoop Japans bloed van burgers gemorst, dan het dure Amerikaanse bloed. In Dresden tijdens WOII werden liever alle burgers gebombardeerd dan dat er Brits soldatenbloed vloeide. Liever B52 bommenwerpers tegen de Taliban inzetten en ook Afghaanse burgers doden dan Amerikanen te laten sneuvelen. En liever een bommenregen als nooit tevoren op Baghdad, want Irakese burgers doden is OK, maar Amerikaans bloed is te belangrijk.

 

Na deze korte samenvatting van de EuroAmeri geschiedenis zal het je wel inmiddels duidelijk zijn geworden dat men niet zuinig is met al de onschuldige burgerslachtoffers, wanneer het erom gaat dat het leven van een enkele westerse soldaat moet worden gespaard. Dit heet: racisme.

Ontelbare burgerlevens worden systematisch opgeofferd om het leven van soldaten te redden. Dit is walgelijk, inhumaan en laf.

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 11:04
Nogmaals, hou je hypocrisie voor jezelf, en projecteer ze niet op mij.  Ik ben tegen alle geweld en onderdrukking, en niet enkel als het in mijn persoonlijk wereldbeeldje past.
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 11:06
maar kimmie waarom kom je dan met een tegenwoord.. ik bedoel we hebben het hier over de amerikaanse tiranie, om pakistaanse huizen te bombarderen..  en dan kom jij met allerlei verwijzingen die hier niet relevant zijn.  dus jij en jouw soort zijn hier hypocriet bezig....
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 11:30

De legers van de westerse landen vertegenwoordigen de burgers in het westen. Regeringen worden door het volk gekozen en hun legers worden betaald voor het vuile werk.

 

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 14:32

Even een aanvulling:

- Sjiieten zijn woedend op Amerika omdat de Amerikaanse regering hen heeft gewezen op de mishandeling van soenitische rebellen, terroristen, vrijheidsstrijders, of hoe je ze ook noemen wilt. De Amerikanen willen dat zij hiermee stoppen. De sjiieten voelen zich door de amerikanen belemmerd worden in hun doel het land te zuiveren van terroristen.

- Elke dag zijn er legio aanslagen in Irak. Aanslagen gepleegd door idiote godsdienstwaanzinnigen. Wie zijn er slachtoffer? Vooral moslims.

- Afganistan? Idem dito. Afghanen die Afghanenen afmaken. Moslism onder elkaar.

Ik vind het prima dat jullie de amerikaanse inval veroordelen. Dat doen trouwens, voor zover ik weet, alle niet-moslims alhier. Maar jullie doen me versteld staan van de kortzichtigheid waarmee jullie een uiters simplistisch oordeel vellen.

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 16:29
Het verbaast me hoe het telkens weer lukt om dergelijke bloedige
incidenten aan te wenden om op dit forum een hetze te ontketenen. alle
nuance ontbreekt. Er wordt racisme geroepen en iedere westerling heeft
er voor gestemd dat goedkoop moslimbloed (niet mijn woorden) kwistig
vergoten wordt. Haat zaaien noem ik dat. Het gereutel komt dan ook niet
uit het verstand voort maar uit pure frustratie.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2006 om 19:36

In eerste instantie geplaatst door Prayer

maar kimmie waarom kom je dan met een tegenwoord.. ik bedoel we hebben het hier over de amerikaanse tiranie, om pakistaanse huizen te bombarderen..  en dan kom jij met allerlei verwijzingen die hier niet relevant zijn.  dus jij en jouw soort zijn hier hypocriet bezig....

Ik kom met een tegenwoord omdat ik misselijk word van mensen die eerst dit soort topics posten, en vervolgens in een ander topic 'lang leve de martelaren die opgeblazen zijn bij de zoveelste mujahedin-aanslag' komen schallen.

Ofwel ben je contra geweld, ofwel pro.  Ofwel zie je "martelaar" als de grootst denkbare eer, ofwel niet, enz.  Niet steeds dat dubbelzinnige gedoe aub.

Maar het lijkt me dat ik mijn punt allang duidelijk had gemaakt.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 00:52

Zoals ik al zei, kimmie, je bent of een hypocriet of je bent gewoon stom.

 

De mensen die in dat Pakistaans dorp werden platgebombardeerd, op welke manier bedreigden zij het leven van de Amerikaanse soldaten? Wat was hun fout? Met jouw geweldloosheid bereik je niets dan slavernij en onderdrukking. Maar bedenk of je werkelijk wel zo onschuldig bent als je denkt. Een leuk kenmerk van democratie is dat het jullie troepen zijn die die misdaden plegen, in naam van de democratie. En wie moet hun barbaarsheid anders stoppen? Voor velen begint de oorlog op 11 september, maar er zijn voorbeelden genoeg te noemen van voor die datum, waaruit blijkt dat deze lafhartige bombardementen geen incidenten zijn.

 

Het punt dat gemaakt is in deze topic, is dat het patent op weerloze burgers doden, bij de echte terroristen ligt.

 

alle nuance ontbreekt [ppp]

 

En jij spreekt jezelf weer eens tegen. De bommen op weerloze burgers van Hiroshima, Baghdad, Tora Bora en Dresden in WOII vind je zeker wel geoorloofd, maar tegelijkertijd veroordeel je de aanslagen op de collaborateurs en de Amerikanen.

 

Er wordt racisme geroepen en iedere westerling heeft er voor gestemd dat goedkoop moslimbloed (niet mijn woorden) kwistig

vergoten wordt. [ppp]

 

Zeg maar hoe jij het wilt noemen wanneer er weerloze burgers in hun huizen vanuit de lucht worden gebombardeerd, alleen om het dure Amerikaanse/Britse bloed van een soldaat niet te laten verkwisten? Noem jij het soms zelfverdediging? Als je beter had gelezen dan zag je dat ik niet alleen met voorbeelden op moslims kwam, maar ook met Japanners en Duitsers.

Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 01:33

Ik ben net als Kimmie tegen iedere vorm van georganiseerd geweld, onder welke vlag dan ook. Er zit niet meer gruwelijkheid in het bombardement van de amerikanen op dat dorp dan dat van de terroristen op een irakese befrafenisstoet. Als iedereen geweld zou afzweren, dan zou er vrede op aarde zijn.

Maar... geweld is een gegeven dat aan de mensheid kleeft sinds Adam en Eva (of Ka�n en Abel voor de christelijke theologen onder ons). Geweldloosheid heeft de mensen van dat dorp niets opgeleverd dan verwoeste huizen en verwoeste levens. Yin yang, iedere medaille heeft zijn keerzijde enz, goed en kwaad zijn twee uiteinden van een cirkel enz.; geweld schijnt bij de mensheid te horen en daar dienen we mee om te gaan, omdat als wij geen geweld gebruiken, anderen het zeker doen. En dat arme dorp is er het bewijs voor.

Maar bedenk ik me nu: is het niet beter slachtoffer te zijn dan dader in dit geval? Zou je niet liever als vermoorde voor je Schepper staan dan als moordenaar? In het algemeen gesproken natuurlijk, want persoonlijk zou ik geen moment aarzelen mezelf te verdedigen als het er opaan komt, of ik nu in principe tegen geweld ben of niet.

Ervan uitgaande dat we op aarde zijn om te leven, heeft niet ieder mens recht op zelfverdediging? Een wereld zonder geweld is een utopie en de vraag is maar hoe ideaal dat zou zijn en hoe ree�l, want misschien is geweld wel iets dat gewoon bij mensen (en dieren) hoort en als je dat zou onderdrukken je iets heel tegennatuurlijks zou doen. We moeten er dus mee om leren gaan.

Dat legers burgers aanvallen is niet iets wat typisch westers is of typisch oosters: van de Babyloni�rs tot de Maya's, de Chinezen tot de Egyptenaren, Romeinen, Arabieren, Perzen, Franken, Zulu's, Nederlanders; allemaal hebben ze zich ergens in de geschiedenis schuldig gemaakt aan zinloos en barbaars geweld tegen mensen die zich niet verdedigen kunnen, zelfs de Berbers. Amerika "de duivel" noemen is in dat opzicht dan ook niet terecht omdat er geen grote cultuur ter wereld is die niet op de een of andere manier dergelijke gruwelijkheden begaan heeft. Duivels is het zeker wat Amerika doet! Duivels is het zeker ook wat de terorristen in Irak doen. Blijkbaar heeft de duivel meer dan ��n gedaante.

Al Zarqawi zei laatst dat hij een jihad wil die van de hele aarde ��n groot khalifaat zal maken. Dat kun je geen zelfverdediging noemen, vooral al niet omdat zijn idee van een khalifaat meer lijkt op het Derde Rijk van Hitler. Amerika wil de "nieuwe wereld-orde" zoals zij dat ziet met geweld over de aardbol verspreiden. Dat kun je geen verdediging van rechten en vrijheid noemen, vooral al niet omdat vooral de rechten en de vrijheid van de "haves" beschermt moet worden tegen de "have-nots" en vooral tegen de "wannahaves".

Zolang er Amerika's zijn, en Romeinse Rijken, Osmaanse Rijken, oostblok, westblok, noordblok, zuidblok, groepen mensen die bemerken dat als ze samenwerken ze alles kunnen krijgen wat ze willen, ook ten kosten van anderen, geweld een gevoel van macht geeft dat eigenlijk best lekker is, het makkelijker is een klap te verkopen dan de ander met rede ertoe te brengen te doen wat je wil, de ander toch niet doet wat je wil, wij, zij, goed, kwaad... zal er altijd oorlog zijn met de daarbijhorende ellende en drama's. En geen khalifaat of new world order of democratie of dictatuur zal daar verandering in kunnen brengen tot aan de allerlaatste dag.

Wassalam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 02:44

De geschiedenis heeft uitgewezen dat daar waar de macht ligt er misbruik van de macht gemaakt werd.

Altijd werd er door machthebbers gestreeft naar nog meer macht. De machtsmisbruik van het Westen nu  is niet anders dan de machtsmisbruik van het Osmaanse rijk.

Het is weinig mensen gegeven waardig met macht om te kunnen gaan. Daarom is het de taak van elke godsdienst voorzichtig om te gaan met de macht die haar gegeven is.

 

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 03:15
kortom pp je zegt dat de macht die de westen nu misbruikt, op grond van godsdients is....  dus dan klopt het toch wel van kruistocht
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 04:05

Allemaal mooie woorden, pp, maar laten we weer terugkeren naar de realiteit alsjeblieft.

 

Als er door een neutrale partij een lijst gemaakt zou worden van oorlogsmisdaden die in de laatste 50 jaar door Amerika zijn begaan, dan zou die lijst langer zijn dan die van de Nazis, communisten en alle fascisten bij elkaar opgeteld. Blair en Bush hebben meer bloed aan hun handen dan de mannen die in Londen of Madrid hebben toegeslagen. Ook moet je de aanvallen van Londen en Madrid niet los zien van de illegale invasie in Iraq en alle onrecht dat de laatste tijd aan moslims wordt aangedaan.

 

Al-Qaida is het directe resultaat van westerse politiek. Geweld roept eenmaal geweld op.

 

Ervan uitgaande dat we op aarde zijn om te leven, heeft niet ieder mens recht op zelfverdediging? [Amier]

 

Mee eens. Zinloos geweld, gewoon om het geweld, is natuurlijk altijd fout. Maar geweld uit bijvoorbeeld zelfverdediging mag van mij.

 

Maar wat als je systematisch burgers aanvalt en bombardeert om je eigen levens van soldaten zo veel mogelijk te besparen? Is dat niet gewoon laf? Wat deed die vrouw in de keuken in Hiroshima fout toen de bom viel? En al die onschuldige burgers in WOII Dresden, Baghdad en Kandahar? Welk gevaar vormden deze mensen dat ze dood moesten worden gebombardeerd?

Waren er niet minder doden als je gewoon twee/drie jaar langer over de overwinning doet door je soldaten over land te sturen ipv systematisch onschuldige burgers te doden?

 

Wie kan zo een barbaarsheid stoppen, als we allemaal geweldloos willen blijven?

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 04:08
jiyuu
helemaal mee eens...
Terug naar boven
Pfarrer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 316
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Pfarrer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 04:21
Ik denk dat de wereld er een stuk rustiger uit zou zijn als BL, Al Qaeda en al die terroristen van de aardbodem waren weggevaagd. Ik hoop dat Amerika dat nog eens voor elkaar krijgt. Het zal wel niet. Het kwaad zit nu eenmaal diep in de mensen. 
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 04:29

Ik hoop dat Amerika dat nog eens voor elkaar krijgt. Het zal wel niet

nee dat klopt dat het ze niet gaat lukken, omdat ze dit soort groepen crieeren met hun beleid. en anderzijds hebben ze zelf ook baat bij dat er zulke groepen zijn, aangezien ze dan landen kunnen binnenvallen en haat en verderf zaaiten. zodat zij weer de landen kunnen leegzuigen en dan verkracht achterlaten.....

maar pfarrer en zn soortgenoten. zijn net kudde, die zich laten leiden door leugens van de  machtige, tevens maak het ze niet uit of het nou niet op waarheid berust , want de slachtoffers interesseert ze toch niet, zijn toch maar moslims........

als hitler nou had gezegd dat ie het verzet ging aanpakken, dan was je daar zeker niet mee eens... en vond je het een schande etc... maar ja we moeten er maar mee leren leven dat er zieke gasten als jouw, alles met 2 maten meten.

 

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 05:59

Jiyuu, voor het geval je weer niet snapt (ik stel dan echt voor dat je een leesbril koopt trouwens): IK BEN TEGEN ALLE GEWELD!!!

Als je wil projecteren, kijk dan in de spiegel (desnoods met die bril op), want daar zit jouw probleem.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 06:10

kimmie zegt

Ik kom met een tegenwoord omdat ik misselijk word van mensen die eerst dit soort topics posten, en vervolgens in een ander topic 'lang leve de martelaren die opgeblazen zijn bij de zoveelste mujahedin-aanslag' komen schallen.

Ofwel ben je contra geweld, ofwel pro.  Ofwel zie je "martelaar" als de grootst denkbare eer, ofwel niet, enz.  Niet steeds dat dubbelzinnige gedoe aub.

Maar het lijkt me dat ik mijn punt allang duidelijk had gemaakt

nou ik kan het begrijpen dat ze je een hypocriet vinden, want je kunt het amerikaanse geweld niet goedpraten , dus dan is het ook niet nodig om het andere geweld of het nou martelaren zijn of in jouw ogen terorristen, te veroordelen, want dat had je zeker ook niet gedaan over het verzet...  laten we het gewoon bij de volgorde nemen, als de amerikanen en hun westerse hondjes iraq verlaten.. dan pas kun je het kwalijk nemen dat er irakezen zijn die tegen de amerikanen in opstand komen. maar feit is dat ze hun land alleen maar vernietigd.

dus leef je een beetje in de irakezen. ik bedoel in dit landje wordt er ieder jaar 4 mei heel wat gejankt voor de jaartjes die jullie onder de nazis hebben moeten leven, terwijl ze niet wilkeurig slachtoffers maakden, ze vielen je huis binnen , niet zoals deze terorristenl, die bommen vanuit de lucht gooien....

salaamalaikom

Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 06:13

Ofwel ben je contra geweld, ofwel pro.  Ofwel zie je "martelaar" als de grootst denkbare eer, ofwel niet, enz.  Niet steeds dat dubbelzinnige gedoe aub.

Maar het lijkt me dat ik mijn punt allang duidelijk had gemaakt

over dat dubbelzinnig gedoe, ik denk dat dit een kenmerk is van het westerse wereld, de gasten die jij van beschuldigd dat ze dubbelzinnig zijn, zijn gewoon goed geintegreerde moslims... net als wat de europeanen doen, democratie brengen met wapens. en dan regimes omver werpen en nog steeds ind ie landen blijven.  en niet t plaatselijke bevolking beschermen maar direct naar de olie velden. en niet de bevolking voorzien vab energie en olie.. maar alles direct exporteren.... en zo kan ik wel verder gaan... om maar over de vrouwenrechten te zwijgen.... of kinderrechten.... ach ik snap jiyuu wel, je bent idd stom en hypcriet.

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 09:46
In eerste instantie geplaatst door Prayer

nou ik kan het begrijpen dat ze je een hypocriet vinden, want je kunt het amerikaanse geweld niet goedpraten , dus dan is het ook niet nodig om het andere geweld of het nou martelaren zijn of in jouw ogen terorristen, te veroordelen, want dat had je zeker ook niet gedaan over het verzet...

Moet ik dit nu als een grap opvatten?  Ben ik hypocriet omdat ik geweld niet goedpraat (of omdat ik een rechtlijnige stelling inneem tegen geweld)?  Ik zou in jouw ogen dus niet-hypocriet zijn als ik alle geweld toejuichtte???

Get a life!

En ik hoop dat het nooit door oorlog of geweld of zoiets verscheurd gaat worden, wie de agressor ook moge zijn...

Je zou wel eens wat anders piepen, lijkt me.

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 10:54
In eerste instantie geplaatst door Amier

Ik ben net als Kimmie tegen iedere vorm van georganiseerd geweld, onder welke vlag dan ook. Er zit niet meer gruwelijkheid in het bombardement van de amerikanen op dat dorp dan dat van de terroristen op een irakese befrafenisstoet. Als iedereen geweld zou afzweren, dan zou er vrede op aarde zijn.

Maar... geweld is een gegeven dat aan de mensheid kleeft sinds Adam en Eva (of Ka�n en Abel voor de christelijke theologen onder ons). Geweldloosheid heeft de mensen van dat dorp niets opgeleverd dan verwoeste huizen en verwoeste levens. Yin yang, iedere medaille heeft zijn keerzijde enz, goed en kwaad zijn twee uiteinden van een cirkel enz.; geweld schijnt bij de mensheid te horen en daar dienen we mee om te gaan, omdat als wij geen geweld gebruiken, anderen het zeker doen. En dat arme dorp is er het bewijs voor.

Maar bedenk ik me nu: is het niet beter slachtoffer te zijn dan dader in dit geval? Zou je niet liever als vermoorde voor je Schepper staan dan als moordenaar? In het algemeen gesproken natuurlijk, want persoonlijk zou ik geen moment aarzelen mezelf te verdedigen als het er opaan komt, of ik nu in principe tegen geweld ben of niet.

Ervan uitgaande dat we op aarde zijn om te leven, heeft niet ieder mens recht op zelfverdediging? Een wereld zonder geweld is een utopie en de vraag is maar hoe ideaal dat zou zijn en hoe ree�l, want misschien is geweld wel iets dat gewoon bij mensen (en dieren) hoort en als je dat zou onderdrukken je iets heel tegennatuurlijks zou doen. We moeten er dus mee om leren gaan.

Dat legers burgers aanvallen is niet iets wat typisch westers is of typisch oosters: van de Babyloni�rs tot de Maya's, de Chinezen tot de Egyptenaren, Romeinen, Arabieren, Perzen, Franken, Zulu's, Nederlanders; allemaal hebben ze zich ergens in de geschiedenis schuldig gemaakt aan zinloos en barbaars geweld tegen mensen die zich niet verdedigen kunnen, zelfs de Berbers. Amerika "de duivel" noemen is in dat opzicht dan ook niet terecht omdat er geen grote cultuur ter wereld is die niet op de een of andere manier dergelijke gruwelijkheden begaan heeft. Duivels is het zeker wat Amerika doet! Duivels is het zeker ook wat de terorristen in Irak doen. Blijkbaar heeft de duivel meer dan ��n gedaante.

Al Zarqawi zei laatst dat hij een jihad wil die van de hele aarde ��n groot khalifaat zal maken. Dat kun je geen zelfverdediging noemen, vooral al niet omdat zijn idee van een khalifaat meer lijkt op het Derde Rijk van Hitler. Amerika wil de "nieuwe wereld-orde" zoals zij dat ziet met geweld over de aardbol verspreiden. Dat kun je geen verdediging van rechten en vrijheid noemen, vooral al niet omdat vooral de rechten en de vrijheid van de "haves" beschermt moet worden tegen de "have-nots" en vooral tegen de "wannahaves".

Zolang er Amerika's zijn, en Romeinse Rijken, Osmaanse Rijken, oostblok, westblok, noordblok, zuidblok, groepen mensen die bemerken dat als ze samenwerken ze alles kunnen krijgen wat ze willen, ook ten kosten van anderen, geweld een gevoel van macht geeft dat eigenlijk best lekker is, het makkelijker is een klap te verkopen dan de ander met rede ertoe te brengen te doen wat je wil, de ander toch niet doet wat je wil, wij, zij, goed, kwaad... zal er altijd oorlog zijn met de daarbijhorende ellende en drama's. En geen khalifaat of new world order of democratie of dictatuur zal daar verandering in kunnen brengen tot aan de allerlaatste dag.

Wassalam.

Ik denk dat ieder individu of groep waar ook ter wereld, streeft naar een soort wereldvrede waar niemand met elkaar hoeft te vechten. Maar de mens is gevoelig voor hebzucht en ruzie en de balans met liefde en tolerantie is al gauw niet meer in evenwicht, waardoor er onrecht ontstaat.

 

Zelfs de grote profeten door Allah gezonden zoals Noah, Abraham, Mozes, Jezus en Muhammad (vzmh) mochten in hun periode op aarde niet voor een algehele wereldvrede zorgen.

Vanaf de komst van de Islam heeft het westen (al ten tijde van de Romeinen tot aan het moderne oost-west Europa) getracht verdeeldheid te zaaien onder de moslims waardoor ze gemakkelijker zijn te verslaan en te bedwingen. In de tijden dat het Islamitisch Rijk heerste over de wereld was er op sommige momenten sprake van rechtvaardigheid en tolerantie in die delen van de wereld. Zonder deze monotheistische tolerantie en zonder deze sociale rechtvaardigheid blijft een compleet geweldloze wereldvrede een droombeeld.

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 januari 2006 om 12:25

In eerste instantie geplaatst door Prayer

kortom pp je zegt dat de macht die de westen nu misbruikt, op grond van godsdients is....  dus dan klopt het toch wel van kruistocht

Ik zeg dat nergens. Lees eens goed wat ik schrijf.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.