Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

HIJAAB HELPPPPP

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
bint_mohammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bint_mohammed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: HIJAAB HELPPPPP
    Geplaatst op: 20 januari 2006 om 08:29

asalamoe alaikoem wharahmatoe allaah wha barakatoe.

insha allaah gaat alles goed met jullie/ ghair insha allaah

ehum ik had een vraagje. ehumm elhamdoelilah ik draag een hijaab op het juiste methode en al. en bijpassende kleding dus lang en bedekt. en heb vaak mijn hijaab om mijn kin, omdat het mij verteld werd door vertrouwde personen dat dat ook de el3urah is van een vrouw moslima. ik had ook een hadieth van gelezen maar die ben ik helaas verloren. ik had onlangs een discusie met een zuster van dat zij zei dat het niet verplicht is.. soebhana allaah.

wie kan mij helpen met daliel en sahieh hadiths dat het wel of niet verplicht is wha allaahoe 3lem. want nu ben ik wel een klein beetje door de war gekomen. ghair insha allah

alvast djazka allahoe ghairan voor je moeite

wha salamoe alaikoem

oegtiek fi dien

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2006 om 14:29

Het spijt me te zeggen, maar dit item is al zo vaak de revue gepasseerd. Na 1400 jaar lijkt daar nog steeds een verschil van mening over te bestaan.

Derhalve: doe wat JIJ denkt dat goed is.

Terug naar boven
bint_mohammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bint_mohammed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2006 om 14:49

aah oke ghair insha allah

djazaka allahoe ghairan. hihi ja ik weet het wel, alleen het is wel moeilijk. want dan denk je dat je het juist doet maar dan komt er iemand anders met een ander bewijs. ik wil gewoon daliels en bewijzen vergelijken. want je weet tegenwoordig komen mensen met de raarste fatwa's ach jaa ghair insha allaah

 

wha salamoe alaikem

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2006 om 14:53

De belangrijkste vraag is: WAT WIL JIJ?

Neem jezelf eens als uitgangspunt. Als JIJ vollesedig bedekt wilt zijn, ga volledig bedekt.

Als JIJ alleen een hoofddoek wilt, draag alleen een hoofddoek.

Je bent alleen geboren. Je gaat alleen dood. Waarom zou de tussenliggende periode anders zijn?

 

Terug naar boven
bint_mohammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bint_mohammed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2006 om 14:58

jaa dat klopt wel. wat je zegt. soebhana alaah en de enige wat je mee neemt is je daden. en je zondes. en niemans anders. soebhana allah.

maar ja oke soebhana allah ik sta wel sterk in mijn schoenen. en elhamdoelilah bezit wel wat kennis. maar is nog niet genoeg.

zo als er een hadieths zegt er zullen 73 groeperingen in de Islam ontstaan waarvan een de Jennah elFirous zla binnen treden wha allahoe a3lem.

en wil graag de juiste voetsporen volgen. en dat is de quran wha soennah elzhama3a. maar ja ghair insha allah

Allaah laat dwalen wie hij dwalen wilt. en Hij leidt wie Hij leiden wilt.

ik vindt het alleen wel gevaarlijk tegenwoordig.

ghair insha allah het komt wel goed

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2006 om 15:13

Zoals je al zegt zijn er 73 (ik dacht zelf 72) groeperingen binnen de islam.

Als jij van belang vind uit te zoeken wie gelijk heeft, dan kan ik je gerust stellen. Geen van allen heeft gelijk. Net zo min dat ik gelijk heb.

Ga uit van jezelf. Jij maakt de keuzes. Niemand anders. Allah zal je niet veroordelen op je uiterlijk, maar hoe je als mens bent.

GA JE EIGEN WEG. EN DIE WEG IS ALTIJD GOED.!!!!

Terug naar boven
bint_mohammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bint_mohammed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2006 om 15:20

haha ja klopt. soebhana allaah. dat is zeker waar ghair isha allah.

we proberen het beste te doen. en ver weg van die soorten groeperingen  af te blijven. ghair insha allah fi koeli el7el Allaah ta3ala is met ons. elhamdoe wha soekroelilah.

 

Terug naar boven
sabi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sabi Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2006 om 15:25

 

 

Salamo3alikom zuster,

ik denk dat de kin wel onder de 3awra valt en hij moet gedekt worden. en dat is te zien aan de onderstande ayaat.

�en dat zij haar schoonheid niet tonen dan hetgeen ervan zichtbaar moet zijn" (Surah 24 : Ayah 31)

En deze vers:

"Zeg tegen uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar heen laten hangen."(Surah 33 : Ayah 59)

"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig." {Hoofdstuk Al Ahzab vers 59}

 

moge Allah mij vergeven als ik iets fouts zeg.

wasalamo 3alikom

Terug naar boven
bint_mohammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bint_mohammed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2006 om 15:28

oh masha allaah djazaka allahoe ghairan.

ik had deze ayaats ook in mijn hoofd soebhana allah. maar ja zo als al eerder vermeld staat. er worden zoveel fatwa's uitgesproken dat men gewoon kan laten afdwalen. ghair insha allah

wha salaamoe alaikoem

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2006 om 15:43

Er geldt slechts 1 fatwa: de fatwa van jezelf.

Voordat je slapen gaat, ga voor de spiegel staan. Als dat wat je ziet oke is, dan is het oke.

Denk je op dat momnet dat je iets gedaan hebt wat niet goed is, herstel het.

Maar laat je nooit leiden door dogma's van anderen. Want juist dan richt je schade aan. Schade aan jezelf en dus aan anderen. En andersom.

succes.

 

Terug naar boven
bint_mohammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bint_mohammed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 januari 2006 om 16:22

 masha allaah ne3em klopt helemaal. maar ja weet wel dat de spiegel ook een plaats is waar de shaytan is.. hihi ghair nsha allah maar begrijp je punt.

 

djazaka allahoe ghairan

Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nak4life Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2006 om 05:57
-

Aangepast door nak4life - 30 mei 2014 om 10:34
Terug naar boven
bint_mohammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bint_mohammed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2006 om 07:26

oww okey a3oedoebilahi mina shaytani ardziem.

soebhana allah ishet waar peterpan??? probeer je me door de war de brengen. humm zal je tog nietlukken.. hihih ghair insha allaah

djazaka allahoe ghairan voor je nasiha broeder. baraka allahoe fiek voor dua

ja je hebt ze hey tegenwoordig. maar ja moge Allaah ta3ala onze Ummaah behoeden van het slechts wat er op de wereld gaande is. en ons beschermen tegen zulke monafieqien. ameen

wha salaam

Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2006 om 09:36

bint_Mohamed,

Idd zeer zeker, Peter Pan is idd geen moslim, gelieve dus wat betreft Islamitische zaken niet naar hem te luisteren.

De Hijaab is welzeker verplicht voor een gelovige en praktiserende moslima, zoals in de eerder genoemde verzen is aangehaald.

 

En, een kleine opmerking naar Peter Pan gericht, zou je in het vervolg onze moslimmeisjes niet meer willen misleiden?  Je mag op alle vlakken je mening geven wat mij betreft, maar vermeld er dan wel duidelijk bij dat het JOUW mening is en dat je geen moslim bent (als het gaat over belangrijke islamitische zaken)!!!

Wassalaamoe 3alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatoehoe.

Terug naar boven
bint_mohammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bint_mohammed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 januari 2006 om 16:06

ohh okey, djazaka allahoe ghairan broeders voor de waarschuwing. ghair insha allaah..

ik ben pas nieuw hieso, en weet dus niet wie of iemand is. ghair insha allaah.

ik zal er vervolgens op letten

baraka allahoe fiek

wha likoum salam wr br

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2006 om 13:29

Dus een niet moslim kan geen integere adviezen geven?

Waarom zou ik een dienaar van de shaytan zijn?

Welk advies, en op grond van welke argumenten was ondeugdelijk?

Ik word als mens door jullie niet serieus genomen. Sterker, ik word uitgemaakt als dienaar van de shaytan. Mogen moslims dat, puur op grond van mijn niet-moslim-zijn, stellen?

groet,

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2006 om 14:45
Ja Peter Pan, je hebt nu eenmaal te maken met superieure mensen
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
bint_mohammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bint_mohammed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2006 om 15:13

 

luister peter pan.voel je gelijk niet bedreigd of aangevallen. het is gewoon jij bezit geen informatie waarmee je ons moslims kan helpen....

en aangezien jij een ongelovige bent, kun je ons geen uitleg geven, je kan ons laten afdwalen. athhans de mensen die niet sterk staan in hun schoenen voor hun geloof.....

 

hopleijk zal je het begrijpen

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 januari 2006 om 22:01

ik voel me niet bedreigd of aangevallen. En nee, ik begrijp het niet.

 Zou je daarom  mijn vragen willen beantwoorden? Zou wel zo fatsoenlijk zijn.

Bedankt.

 

Terug naar boven
bint_mohammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bint_mohammed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2006 om 11:15
wat zijn je vragen dan?????
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2006 om 11:29

Staan in mijn vorige post, ik herhaal ze nog eens.

- Dus een niet-moslim kan een moslim geen integere adviezen geven?

-Waarom zou ik een dienaar van de shaytan zijn?

- Welk advies, en op grond van welke argumenten, was ondeugdelijk?

Groet,

Terug naar boven
bint_mohammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bint_mohammed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2006 om 11:38
[QUOTE=Peter Pan]

Staan in mijn vorige post, ik herhaal ze nog eens.

- Dus een niet-moslim kan een moslim geen integere adviezen geven?

-Waarom zou ik een dienaar van de shaytan zijn?

- Welk advies, en op grond van welke argumenten, was ondeugdelijk?

Groet,

oke ik zal ze me maar beantwoorden en als ik iets verkeerds typ dan wil ik er wel graag op gecorrigeerd op worden ghair insha allaah

eerste antwoord. een niet-moslim kan een moslim degelijk geen integere adviezen geven. omdat wij verschillen van meningen.. en dat kan ons laten afdwalen..

zoals een klein voorbeeld. jij zegt tegen mij, nou dat hoofdoekie dat hoeft tog niet perse. je ziet er leuker uit zonder... dan ga ik door denken. nou althans de shaytan gaat mij het zover laten krijgen dat ik hem tog maar afdoe.dus gelieve iemand die er wel verstand heeft, en het zelfde doel heeft, dan iemand zonder. want je kan moeilijk met een advocatendiploma naar de ziekenhuis toegaan om te solliciteren voor een chirurgiewerk... cappich

ten tweede: je bent geen gelovige. althans je geloofd misschien wel in een andere religie. dus voor ons ben jij een koefar betekend: een ongelovige. en ik wil hier geen uitspraak over doen.. ben bang dat ik iets verkeerds typ. maar zolang je niet in Allaah ta3ala en de boodschapper Mohammed saws geloofd. ben jij niet net als ons.

en de derde.. die begijp ik  ff niet. moet je maar aan een van de andere vragen.

hopelijk zijn je vragen nu wel beantwoord.

wha slaam

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2006 om 11:52
In eerste instantie geplaatst door bint_mohammed

[QUOTE=Peter Pan]

Staan in mijn vorige post, ik herhaal ze nog eens.

- Dus een niet-moslim kan een moslim geen integere adviezen geven?

-Waarom zou ik een dienaar van de shaytan zijn?

- Welk advies, en op grond van welke argumenten, was ondeugdelijk?

Groet,

oke ik zal ze me maar beantwoorden en als ik iets verkeerds typ dan wil ik er wel graag op gecorrigeerd op worden ghair insha allaah

eerste antwoord. een niet-moslim kan een moslim degelijk geen integere adviezen geven. omdat wij verschillen van meningen.. en dat kan ons laten afdwalen..

zoals een klein voorbeeld. jij zegt tegen mij, nou dat hoofdoekie dat hoeft tog niet perse. je ziet er leuker uit zonder... dan ga ik door denken. nou althans de shaytan gaat mij het zover laten krijgen dat ik hem tog maar afdoe.dus gelieve iemand die er wel verstand heeft, en het zelfde doel heeft, dan iemand zonder. want je kan moeilijk met een advocatendiploma naar de ziekenhuis toegaan om te solliciteren voor een chirurgiewerk... cappich  Ik heb nergens gesteld dat je al dan niet een hoofddoek op moest. Dat boeit me niet. Ik heb je proberen duidelijk te maken  als zelfstandig denkend mens door de wereld te gaan en niet als kuddedier. 

ten tweede: je bent geen gelovige. althans je geloofd misschien wel in een andere religie. dus voor ons ben jij een koefar betekend: een ongelovige. en ik wil hier geen uitspraak over doen.. ben bang dat ik iets verkeerds typ. maar zolang je niet in Allaah ta3ala en de boodschapper Mohammed saws geloofd. ben jij niet net als ons. Ik ben wel degelijk een gelovige. Ik ben geen moslim, en heb alle reden dat ook nooit te worden. Maar dat kan geen motivatie zijn om mij als mens niet serieus te nemen.

Ik word uitgemaakt als handlanger van de shaytan. Op grond waarvan?

Het verbaasds me enigzins als moslima's hier als kermende kleine meisjes gillen als ze zich  gediscrimineerd voelen wegens hun hoofddoek, maar wel zo bot (of dom) zijn mij uit te maken als handlanger van de duivel. Over discriminatie gesproken.

Jou moet ik echter een compliment geven. Jij luistert heel goed naar je broeders en zusters. Maar, wie ben je nu zelf?

 

en de derde.. die begijp ik  ff niet. moet je maar aan een van de andere vragen.

hopelijk zijn je vragen nu wel beantwoord.

wha slaam

Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2006 om 12:04

Alstublieft Peter Pan, WAT BEN JE EIGENLIJK VAN PLAN?

Waarom laat je bint_mohammed niet met rust? 

En wat dan nog, als we jouw vragen niet willen beantwoorden?  Ik nam eerlijk gezegd de moeite zelfs niet om dit te doen.  Ik ben al eerder met je in discussie getreden, dus het is niet dat ik geen respect heb voor jou als mens.  Maar deze topic, ging uit van een vraag van bint_mohamed, over het al dan niet volgens de ISLAAM verplicht zijn van het dragen van een hoofddoek.  Dus dan is mijn eerste opmerking, vermits jij geen moslim bent, en het ook niet wilt worden, waarom geef je jouw mening, die door niemand gevraagd is geweest?  Hou je wat betreft deze topic buiten het stellen van argumenten als zijnde het niet hoeven te dragen van de Hijaab.  Deze moslimzuster wenste een islamitisch antwoord te hebben op haar vraag, en jij kwam met een antwoord.  Ware het niet dat wij haar erop hadden geattendeerd, dan had ze jouw advies ZONDER DAT ZIJ HET WILDE opgevolgd, omdat ze niet wist dat je geen moslim bent.

Kortom, hou je buiten deze discussie en open zelf een topic waarom moslimvrouwen nu wel een hoofddoek moeten dragen en of dit discriminerend is of dat ze hierdoor als kuddedieren worden of whatever... .  Ik bemerk dat je steeds een topic probeert om te buigen naar opvattingen die ALTIJD weer hetzelfde doel hebben: waarom islam? waarom hoofddoek? waarom volgen jullie andere moslims? waarom denken jullie niet zelfstandig?  Nu, ik wil hier zeer graag met je over discussieren, maar niet in deze topic !!!!!

Dus aub, laat bint_mohammed zelf kiezen of ze haar hoofddoek zal dragen of niet, nadat ze onze ISLAMTISCHE mening hierover gehoord heeft, en belemmer haar daar ook niet bij door te zeggen dat als ze dat wel doet, ze een kuddedier of dom zou zijn, want zoals ik altijd al heb geleerd in de kleuterschool: Al wat je zegt, ben je zelf!

 

gegroet!

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2006 om 12:20

1. Koos ze maar zelf.

2. De islam bestaat niet, ( 72 danwel 73 aftakkingen, met eigen interpreataties)dus een eenduidig antwoord over het dragen van een hoofddoek dragen is niet te geven.

3 Ik heb heel integer mijn  visie gegeven op haar vraag. Ik hoef geen moslim te zijn om mijn visie te verkondigen. Daarnaast hoef ik niet bij elke reactie te vermelden of ik al dan niet moslim ben.

4. Enkele moslim(s)a's betitelden  als handlanger van de shaytan. Dat wordt door de rest van de kudde als zoete koek geslikt, terwijl het een uitermate beledigende opmerking is. Is dat het taalgebruik van moslims t.o.v. andersgelovigen?

5. Ik werd bestempeld als handlanger van de shaytan. lees nu even je laatste opmerking: al wat je zegt, ben je zelf!!!! 

groet

Terug naar boven
Abd_El_Khalid Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abd_El_Khalid Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2006 om 12:39
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

1. Koos ze maar zelf.

--- Het werkwoord KOZEN ken ik niet.

2. De islam bestaat niet, ( 72 danwel 73 aftakkingen, met eigen interpreataties)dus een eenduidig antwoord over het dragen van een hoofddoek dragen is niet te geven.

--- Er bestaat wel een eenduidig antwoord: al wat in de Koran staat is EENDUIDIG en moet door elke moslim opgevolgd worden.

3 Ik heb heel integer mijn  visie gegeven op haar vraag. Ik hoef geen moslim te zijn om mijn visie te verkondigen. Daarnaast hoef ik niet bij elke reactie te vermelden of ik al dan niet moslim ben.

--- Verkondig je visie aan deze die het willen horen, en niet aan degene die het NIET willen horen.  Vraag maar aan bint_mohamed of ze jouw visie over het feit of ze VOLGENS JOU een hoofddoek moet dragen nodig heeft?

4. Enkele moslim(s)a's betitelden  als handlanger van de shaytan. Dat wordt door de rest van de kudde als zoete koek geslikt, terwijl het een uitermate beledigende opmerking is. Is dat het taalgebruik van moslims t.o.v. andersgelovigen?

--- Niemand kan je beschuldigen van handlanger te zijn van de Shaytan, behalve de onwetenden.

5. Ik werd bestempeld als handlanger van de shaytan. lees nu even je laatste opmerking: al wat je zegt, ben je zelf!!!! 

--- ELKE persoon die gelooft in ��n GOD en zijn boodschappers en die de geboden en verboden van God naleeft, is geen handlanger van de shaytan.

groet

Terug naar boven
bint_mohammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bint_mohammed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2006 om 12:54

soebhana allaah broeder, en pter Pan. het was niet mijn bedoeling dat julie elkaar zullen gaan aanvallen.

ghar insha allah.maar ik moet tog wel toegeven wat broeder abd_al_khalid typt wel gelijk heeft. en Pter Pan je moet zelf ook wel nadenken waarom hij zo reageerd..

wha salamoe alaikoem

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2006 om 14:13
In eerste instantie geplaatst door Abd_El_Khalid

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

1. Koos ze maar zelf.

--- Het werkwoord KOZEN ken ik niet.

Ooit van verleden tijd gehoord?

2. De islam bestaat niet, ( 72 danwel 73 aftakkingen, met eigen interpreataties)dus een eenduidig antwoord over het dragen van een hoofddoek dragen is niet te geven.

--- Er bestaat wel een eenduidig antwoord: al wat in de Koran staat is EENDUIDIG en moet door elke moslim opgevolgd worden.

Er worden door moslims veel verschillende antwoorden gegeven over het dragen van een hoofddoek. Ik heb Bint slechts duidelijk willen maken dat ze zelf de keuze mag maken over hoe ze en of ze een hoofddoek wil dragen. Het is niet aan mij hier een belsuit over te nemen. Dat heb ik dus ook expliciet NIET gedaan.

3 Ik heb heel integer mijn  visie gegeven op haar vraag. Ik hoef geen moslim te zijn om mijn visie te verkondigen. Daarnaast hoef ik niet bij elke reactie te vermelden of ik al dan niet moslim ben.

--- Verkondig je visie aan deze die het willen horen, en niet aan degene die het NIET willen horen.  Vraag maar aan bint_mohamed of ze jouw visie over het feit of ze VOLGENS JOU een hoofddoek moet dragen nodig heeft?

Ik heb jou hier ook niet om jouw visie gevraagd. Toch geef je die.

4. Enkele moslim(s)a's betitelden  als handlanger van de shaytan. Dat wordt door de rest van de kudde als zoete koek geslikt, terwijl het een uitermate beledigende opmerking is. Is dat het taalgebruik van moslims t.o.v. andersgelovigen?

--- Niemand kan je beschuldigen van handlanger te zijn van de Shaytan, behalve de onwetenden.

Als je goed gelezen hebt, hetgeen ik betwijfel, ben ik door moslims beschuldigd handlanger van de shaytan te zijn. Jij bent het die dezelfde moslims dus nu als onwetenden betiteld.

5. Ik werd bestempeld als handlanger van de shaytan. lees nu even je laatste opmerking: al wat je zegt, ben je zelf!!!! 

--- ELKE persoon die gelooft in ��n GOD en zijn boodschappers en die de geboden en verboden van God naleeft, is geen handlanger van de shaytan.

Dan wil ik daar ook niet voor uit gemaakt worden.

groet

Terug naar boven
3khadidjah3 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 186
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3khadidjah3 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2006 om 14:22

Assalamoe alaikoem wa rahmatoellahi wa barakatoeh oeghtie,

Ik zal je nog even helpen met je oorspronkelijke probleem insha'Allah. Er is een hadith waarin duidelijk wordt dat de profeet het heeft toegestaan om het gezicht en de handen onbedekt te laten. En dat de rest bedekt moet worden. Ben je bekend met deze hadith? Zo niet, dan wil ik em nog wel even opzoeken voor je als je dat graag hebt. Maar dan komen we dus op het punt, wat is gezicht? Voor zover ik weet loopt het gezicht tot de lijn van de kaak/kin, en daarna gaat het over in de hals. Dus hetgene wat onder die lijn zit is geen gezicht meer. Nou moet ik wel zeggen dat ik dit gebaseerd heb op logisch nadenken en niet op een bron uit de Qor'an of de Soennah. Maar helaas zijn er (voor zover ik weet) geen verduidelijkende bewijzen over dit onderwerp. Maar ik heb ditzelfde probleem ook gehad, en heb ervoor gekozen om dat stukje dan ook maar te bedekken (kan er dan ook nog wel bij :P). Het is een twijfelgeval dus dan is het het beste om voor het zekere te kiezen. Ik hoop dat ik je hiermee een beetje geholpen heb, en dat ik geen verkeerde dingen heb gezegd. Moge Allah mij vergeven als het wel zo is, en mij leiden naar het juiste. En moge Allah ons allen leiden en vergeven, en ons begunstigen met al het goede in dit leven en in het Hiernamaals. Amien.

Liefs je zuster Khadidjah.

Wa alaikoem salaam wa rahmatoellahi wa barakatoeh.

De profeet Mohammed saws heeft gezegd: "Er is zoveel
barmhartigheid dat zelfs de duivel denkt dat hij daar kans op maakt."
Terug naar boven
bint_mohammed Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 19
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bint_mohammed Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2006 om 14:26

ohh oke masha allah djazaka allahoe ghairan.

ik ken die hadieths wel wel een keer gelezen maar als je he hebt graag djazaka allanoe ghairn zodat ik hem kan laten lezen

 

djazaka allahoe gairan

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.