Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp gesloteneen beetje filosofie over homofilie

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Onderwerp: een beetje filosofie over homofilie
    Geplaatst op: 17 december 2003 om 14:39

bismillaah,

beste leyla,

je hebt me goed begrepen anders dan velen.

wa salaam

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 14:40
Ik bedoelde dus die reportage over hoe het Vaticaan over condooms denkt...
Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
Bart Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 13
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 14:46
In eerste instantie geplaatst door Leyla

In eerste instantie geplaatst door Bart

[ Om op je vraag terug te komen je vraagt op basis waarvan ik sex met moeders afkeur. Ik snap je vraagstelling niet helemaal. Bedoel jij hiermee dat ik sex met vrouwen in het algemeen afkeur? Want datis niet zo ik keur sex met vrouwen niet af. Alleen ik zelf zeg vanuit mij zelf dat ik geen sex kan hebben met een vrouw. Dat gaat tegen mijn natuur in.

Beste Bart,

Met deze vraag bedoeld Abu (dat is tenminste mijn interpretatie van zijn tekst), of iemand een sexuele relatie tussen een moeder en haar zoon aanvaardbaar vindt. In welk opzicht dan ook.

Ok duidelijk. Ik als mens veroordeel een sexuele relatie tussen moeder en kind zolang het kind minderjarig is. Als het kind meerderjarig is en het gebeurd met wederzijds goed vinden wie ben ik omdat te veroordelen. Het gaat wel tegen mijn gevoel als mens in maar probeer dat niet te veroordelen. Dat laat ik wel over aan de almachtige.

In de Islam wordt een homosexuele relatie als iets onnatuurlijks gezien, het is ethisch niet aanvaardbaar. Zo ook de Islamitische opvatting jegens een sexuele moeder-zoon relatie. Hoe wordt daar, buiten de Islam om over gedacht? Het kan namelijk zo zijn, dat er met twee maten gemeten wordt.

Ik kan je zeggen dat in het Christendom en Jodendom er ook ongeveer hetzelfde over wordt gezegt en geschreven. Alleen weet ik dat binnen het Christendom het onder de mensen al veel meer geaccepteerd is. 50 jaar terug was dat echt nofg wel anders hoor, toen kon je niet de dingen doen die nu wel kunnen. Zoals ik al aangaf ik zal een moeder- zoon relatie zolang deze met toestemming en beide volwassen zijn niet proberen te veroordelen. Wat zij binnen hun 4 muren doen gaat mij niets aan. God zal er wel over oordelen en ik denk dat God er geen problemen van maakt als twee mensen van onvoorwaardelijk van elkaar houden. Ik denk dat God daarbij niet zal kijken naar of het een man-vrouw relatie of man-man of vrouw-vrouw relatie zal zijn.

Ik denk dus niet dat Abu deze topic gestart heeft om homosexuelen aan te vallen (excuses als ik het verkeerd heb), maar om een soort van begrip te wekken voor die specifieke oppvatting over een homosexuele relatie in de Islam.

Groetjes Leyla

Ik zag de posting van Abu ook zeer zeker niet als aanval naar Homoseksuelen. En dat begrip heb ik ook wel naar de Islam. Ik had een tijd terug veel onbegrip naar de Islam maar juist door me erin te verdiepen zie ik dat de Islam net als het Christendom liefde is, als je het maar goed intrepeteerd. Een van mijn beste vriendinnen op het internet is een Palestijnse vrouw en dankzij haar heb ik veel geleerd over de Islam en zijn mijn vooroordelen zo goed als weg en ik betrap me er zelf nog wel eens op dat ik ze heb, maardan ontkracht zij ze wel weer. Trouwnes ze is geboren in Nederland en ze is echt geweldig, ik heb haar visie op bepaalde dingen ook doen veranderen. Ik weet van haar dat ze mij niet veroordeeld om wie en watik ben ze zegt ik mag dat zelfs niet. Dat is aan Allah om daarover te oordelen. En dat vind ik een hele mooie gedachte. Ik zie de posting van Abu juist als een poging om de dialoog op te pakken en om toch een poging te doen het te begrijpen. Ik heb respect voor de manier waarop hij zijn posting opende.

Terug naar boven
Bart Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 13
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 15:07
In eerste instantie geplaatst door Leyla

A selaam oe Ale'ykoem,

Dat heb je erg goed gezegd Abu Ibrahim. Ik snap ook niet waarom er meteen aanvallend gereageerd moet worden, terwijl Abu openstaat voor kritiek. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat Niet-Moslims (of althans: de mensen die anders denken over homofilie) voor antwoord/argumenten hebben op de stelling die er gegeven is.

Het lijkt mij moreel/ethisch niet correct wanneer een moeder een sexueel getinte relatie met haar zoon (meerderjarig of niet) aangaat. In de Islam wordt deze opvatting ook jegens homofilie gedeeld. Het gaat er niet om of iets schadelijk is voor de ander of niet, de vraag die Abu hier stelt, is of het op etische gronden ook aanvaard kan worden.

Nogmaals: ik wacht met smart op de te geven argumenten/stellingen

Wa Ale'ykoem a Selaam

A selaam oe Ale'ykoem

Leyla ik probeer om niet aanvallend over te komen. EN zal proberen vanuit mijn gezichtspunt uit te leggen. Ik geloof dat God bestaat en dat hij ook altijd bij ons is. Ik geloof dat God ons allen lief heeft en dat God als het onze tijd is over ons zal oordelen. Waarom zou ik dus een moeder-zoon relatie (beiden volwassen) veroordelen? Omdat ik vind dat het niet kan? Ik ben van mening dat het niet aan mij is om daar over te oordelen. Als twee mensen onvoorwaardelijk van elkaar houden en trouw zijn wat maakt het dan uit van wie ze houden?

Als ik Abu en jou goed begrijp vinden jullie beiden ethisch en moreel niet goed en jullie basseren dat op wat in jullie heilig schrift de Quran staat gechreven. Met iets andere bewoording staat het dus ook in de bijbel. Er zijn du ook mensen die vanuit Christendom het zelfde standpunt als jullie in nemen.

Verder kan ik zeggen dat homoseksualiteit in de genen vande mens zit. Je bent het of je bent het niet. Het gevoel wat jij krijgt bij het idee van sex met iemand van hetzelfde geslacht dat krijg ik dus bij het idee sex met vrouwen. Verder wil ik nog opmerken dat wanneer ik het heb over Homoseksualiteit het niet alleen heb over sex tussen 2 mannen, maar dat ook vrouwen Homoseksueel zijn. Homoseksualiteit is namelijk een verzamelnaam.

Terug naar boven
MrMaRouaN Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 15:57

De laatste jaren is homo zijn of lesbisch zijn in  de Mode. Met name lesbisch omdat lesbisch zijn erg aantrekkelijk is bij mannen. Een man kijkt eerder naar 2 vrouwen met elkaar dan 2 mannen.

Dat ik in Nederland woon en me moet houden aan de grondwet is naar mijn mening logisch. Maar als iemand mij mijn islamitische mening vraagt jegens homosexuelen dan moet ik toch eerlijk zijn en deze aangeven dat homo zijn niet word geaccepteerd in de islam. Het gaat dan om de sexuele activiteiten. Dat je goed moet zijn voor je broeders word alleen maar aangemoedigd in de islam maar de sexuele activiteiten zijn Harammm (Verboden).

 

Wa salammm

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 16:05
In eerste instantie geplaatst door abu ibrahim

Tegen alle homoseksuelen wil ik zeggen wat de profeet Lot ook zei tegen zijn volk: Het is beter en reiner voor jullie als jullie ermee ophouden, tot allah is de inkeer.

De discussie begon dus met een afkeuring van homofilie. Geen beste start!

Vr. gr.,

Vincent

Terug naar boven
MrMaRouaN Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 16:11
In eerste instantie geplaatst door Vincent

In eerste instantie geplaatst door abu ibrahim

Tegen alle homoseksuelen wil ik zeggen wat de profeet Lot ook zei tegen zijn volk: Het is beter en reiner voor jullie als jullie ermee ophouden, tot allah is de inkeer.

De discussie begon dus met een afkeuring van homofilie. Geen beste start!

Vr. gr.,

Vincent

Volgens islam is het niet Abu irahim die homosexualiteit heeft afgekeurd.

Allah (God) wilde dit niet en gaf de profeet Lot de opdracht om de mensen dit duidelijk te maken.

Wa salammm

Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 16:22

Bismillaah

beste vincent,

Ik keur de homosexuele daad nog steeds af, met volle overtuiging en daar kom ik voor uit. ik zie het als een grote zonde, en daarom geef ik mijn mening erover en wilde ik daar met andersdenkenden over spreken met de rede als basis. maar inhoudelijk werd er niet gereageerd enkel vervlogen reacties.

en bart.. ben je moslim? je zegt: wat in jullie heilige geschrift de koran staat. niet de jouwe dan? hummm..

met vriendelijke groeten allemaal

 

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 16:31

Beste Abu,

Nou en of er inhoudelijk is gereageerd en juist met de rede als basis! Niet alleen door mij, maar ook door anderen. Jij verwart 'niet inhoudelijk reageren' met 'niet inhoudelijk reageren met het door mij gewenste resultaat'.

Weet ten slotte dit: zo lang je met volle overtuiging homoseksualiteit blijft kwalificeren als grote zonde, verwacht dan geen wederzijds respect. Niks 'vooroordeel' of 'zwart maken', maar de consequenties ervaren van het niet tonen van respect voor je medemens.

Vr. gr.,

Vincent

Terug naar boven
MrMaRouaN Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 16:35

Er bestaat geen twijfel over het feit dat homoseksualiteit in de Islam gezien wordt als een zonde. Volgens de Islamitische opvatting is homoseksualiteit een grote fout (zoals elke zonde die niet begaan wordt met kwade intenties). Mensen zijn van nature niet homoseksueel. Mensen worden homoseksueel door de invloed van hun omgeving. Van kritieke invloed is de omgeving gedurende de pubertijd. Suggesties, idee�n & vreemde dromen zijn symptomen van verwarde pogingen om nieuwe, plotselinge seksuele verlangens te begrijpen en worden vaak te snel ge�nterpreteerd als bewijs dat iemand een bepaalde seksualiteit heeft. Als de bewuste persoon dan ook nog homoseksuele daden begaat wordt de conclusie dat hij/zij homoseksueel is nog sneller getrokken.

Het menselijke instinkt kan onderworpen worden aan de wil. Seksualiteit is een identiteitskeuze, die volgt op gedragskeuze, die weer volgt uit de keuze waar we seksuele fantasie�n over hebben. Mensen zijn, in tegenstelling tot dieren, in staat om hun gedachten te beheersen door hen te stimuleren of af te wijzen. Hoe dan ook, als deze wilsvrijheid niet erkend wordt is het gemakkelijk om in een bepaald gedragspatroon terecht te komen. Dit gedragspatroon begint met de acceptatie van een bepaalde hypothese over jezelf als de waarheid, en niet een mogelijke keuze (ookal zijn de opties soms moeilijk). Bijvoorbeeld: "Ik ben lui", kan door iemand als de waarheid geaccepteerd zijn. Wanneer de persoon die dit denkt de hele morgen in bed ligt observeert hij deze passiviteit als bewijs voor de bewering, "Ik ben lui". Wanneer hij er keer op keer voor kiest om in bed te blijven liggen groeit, in zijn ogen, het bewijs dat hij lui is, totdat dit idee een onderdeel wordt van zijn identiteit. Het idee kan zich zelfs op fysieke wijze manifesteren en zijn fysiologie en psychologie be�nvloeden. Dit proces kan zich gemakkelijk voordoen met betrekking tot ieder goed of slecht idee dat iemand heeft over zichzelf, gebaseerd op bewijs ontleend aan het eigen gedrag. Het idee kan zijn, "ik ben homoseksueel", of, "ik ben tevreden", of, "ik hou van veel eten". De waarheid is dat je bent wat je kiest te zijn; je doet wat je kiest te doen; je denkt wat je kiest te denken. Er zit misschien veel tijd tussen de oorzaken (de keuzes) en de gevolgen maar iedereen kan zichzelf veranderen. Er zijn afgekickte drugsverslaafden, afgekickte gokverslaafden en ex-homoseksuelen. Voor al deze zonden geldt dat voorkomen 1000 keer beter en veel makkelijker is dan genezen.

Het wordt soms gesuggereerd dat homoseksualiteit afhankelijk is van genetische aanleg en dat mensen met deze 'aanleg' dus slachtoffers zijn in plaats van zondaren. Hoe dan ook, de ontvankelijkheid voor sommige andere dingen, zoals gokken of alcoholisme, komt waarschijnlijk ook deels door genetische aanleg. Men zou kunnen beargumenteren (en dit is ook gebeurd), dat mensen de genetische aanleg hebben om ontrouw te zijn aan hun partner. Dit factoren maken het echter nog steeds niet juist om ontrouw te zijn, noch voorkomt het dat ontrouw beschouwd wordt als zondig. Zelfs als iemand er een aanleg voor heeft zal het drinken van alcohol nog steeds als zondig beschouwd worden in de Islam. Zoals elke ex-alcoholist je zal vertellen, is de enige manier om van alcohol af te komen om n��it meer een druppel aan te raken na gestopt te zijn. Het is een lang en zwaar proces maar je leven is beter zonder. Wanneer een bepaald verlangen eenmaal verbonden is met je identiteit, en je er op een of andere manier aan verslaaft raakt, zal het altijd makkelijk blijven om er naar terug te keren - je bent niet in staat de bevrediging te vergeten. De moeilijke taak is om de slechte gevolgen van het verlangen niet te vergeten zoals de katers, het verlies van geld, de zelfhaat of het gevoel van verlies over wat je allemaal hebt gemist. Maar als je jezelf wilt beteren moet je deze dingen altijd onthouden zodat de vroegere verlangens ontkoppeld kunnen worden van je nieuwe identiteit.

Wa salamm

Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 16:47

Beste MrMarouan,

Begrijp dat de Islam niet de enige norm is in deze wereld en zeker niet in Nederland! Besef vervolgens, dat de stelligheid waarmee je dingen beweert (resulterend in een afkeuring van homoseksualiteit) niet past in de Nederlandse samenleving omdat ze getuigt van een gebrek aan respect voor andersdenkenden en andersvoelenden. Realiseer je ten slotte, dat een dergelijk gebrek aan respect nooit zal worden geaccepteerd in ons land (te langen leste niet door de wetgever).

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
MrMaRouaN Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 16:58
In eerste instantie geplaatst door Vincent

Beste MrMarouan,

Begrijp dat de Islam niet de enige norm is in deze wereld en zeker niet in Nederland! Besef vervolgens, dat de stelligheid waarmee je dingen beweert (resulterend in een afkeuring van homoseksualiteit) niet past in de Nederlandse samenleving omdat ze getuigt van een gebrek aan respect voor andersdenkenden en andersvoelenden. Realiseer je ten slotte, dat een dergelijk gebrek aan respect nooit zal worden geaccepteerd in ons land (te langen leste niet door de wetgever).

Vriendelijke groet,

Vincent

 

Beste Vincent,

Ik ben in NL geboren en hou me aan de Nederlandse grondwet. Als iemand mijn islamitische mening vraagt over Homosexualiteit dan moet ik eerlijk antwoorden ook al is de waarheid hard. Dan moet men maar niet vragen naar de islamitische mening. Ik laat iedereen in zijn waarde als het om de grondwet gaat van Nederland ik geef hier dus alleen mijn islamitische mening over homosexualiteit.

 

Wa salam

Terug naar boven
Bart Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 13
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 17:12
In eerste instantie geplaatst door abu ibrahim

Bismillaah

beste vincent,

Ik keur de homosexuele daad nog steeds af, met volle overtuiging en daar kom ik voor uit. ik zie het als een grote zonde, en daarom geef ik mijn mening erover en wilde ik daar met andersdenkenden over spreken met de rede als basis. maar inhoudelijk werd er niet gereageerd enkel vervlogen reacties.

en bart.. ben je moslim? je zegt: wat in jullie heilige geschrift de koran staat. niet de jouwe dan? hummm..

met vriendelijke groeten allemaal

 

Abu jammer dat jij het veroordeeld ik zou zeggen laat dat oordelen aan God/ Allah over. Nee ik ben geen moslim en ik ben ook geen cristen of jood of wat dan ook. Ik ben mens en geloof dat God bestaat en dat hij ons ook kan helpen en dat we met hemkunnen praten als we ons daar open voorstellen. Ik ben me op dit moment aan het verdiepen in de Islam veel van wat ik lees kan ik me wel in vinden en kanik een plaats geven in mijn eigen denken over God. Ik wou absoluut niet beledigend klinken door te zeggen jullie God. Ik denk namelijk dat we allemaal bij dezelfde God uiteindelijk terecht zullen komen.

je schrijft datje de homoseksualiteit veroordeeld, veroordeel je dan ook de persoon of alleen zijn daad? Dus met andere woorden elke keer als ik sex hebmet mijn man is een zonde maardat ik samenleef met een man omdatik van hem hou en voor hem wil zorgen fatis wel goed?

Ik heb trouwens ook eens ergens gehoord en gelezen dat in het arrabisch eigenlijk het woord homoseksualiteit niet voorkomt. De beste verklaring die erbij in de buurt zou komen zou iets met dieren zijn en opgrond daravan zou het dus een zonde zijn. Want het is zondig om je als mens gelijk te stellen als dier. Aldus de verklaring die ik een keer ergens heb gelelzen.

Terug naar boven
Bart Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 13
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 17:23
In eerste instantie geplaatst door MrMaRouaN

Er bestaat geen twijfel over het feit dat homoseksualiteit in de Islam gezien wordt als een zonde. Volgens de Islamitische opvatting is homoseksualiteit een grote fout (zoals elke zonde die niet begaan wordt met kwade intenties). Mensen zijn van nature niet homoseksueel. Mensen worden homoseksueel door de invloed van hun omgeving. Van kritieke invloed is de omgeving gedurende de pubertijd. Suggesties, idee�n & vreemde dromen zijn symptomen van verwarde pogingen om nieuwe, plotselinge seksuele verlangens te begrijpen en worden vaak te snel ge�nterpreteerd als bewijs dat iemand een bepaalde seksualiteit heeft. Als de bewuste persoon dan ook nog homoseksuele daden begaat wordt de conclusie dat hij/zij homoseksueel is nog sneller getrokken.

Ik zou wel een hele lap tekst hier neer kunnen zetten over de wetenschappelijke verklaringen die er zijn maar ik geef liever de llink wara ik het heb staan.

Homoseksualiteit de wetenschappelijke verklaring

Het menselijke instinkt kan onderworpen worden aan de wil. Seksualiteit is een identiteitskeuze, die volgt op gedragskeuze, die weer volgt uit de keuze waar we seksuele fantasie�n over hebben. Mensen zijn, in tegenstelling tot dieren, in staat om hun gedachten te beheersen door hen te stimuleren of af te wijzen. Hoe dan ook, als deze wilsvrijheid niet erkend wordt is het gemakkelijk om in een bepaald gedragspatroon terecht te komen. Dit gedragspatroon begint met de acceptatie van een bepaalde hypothese over jezelf als de waarheid, en niet een mogelijke keuze (ookal zijn de opties soms moeilijk). Bijvoorbeeld: "Ik ben lui", kan door iemand als de waarheid geaccepteerd zijn. Wanneer de persoon die dit denkt de hele morgen in bed ligt observeert hij deze passiviteit als bewijs voor de bewering, "Ik ben lui". Wanneer hij er keer op keer voor kiest om in bed te blijven liggen groeit, in zijn ogen, het bewijs dat hij lui is, totdat dit idee een onderdeel wordt van zijn identiteit. Het idee kan zich zelfs op fysieke wijze manifesteren en zijn fysiologie en psychologie be�nvloeden. Dit proces kan zich gemakkelijk voordoen met betrekking tot ieder goed of slecht idee dat iemand heeft over zichzelf, gebaseerd op bewijs ontleend aan het eigen gedrag. Het idee kan zijn, "ik ben homoseksueel", of, "ik ben tevreden", of, "ik hou van veel eten". De waarheid is dat je bent wat je kiest te zijn; je doet wat je kiest te doen; je denkt wat je kiest te denken. Er zit misschien veel tijd tussen de oorzaken (de keuzes) en de gevolgen maar iedereen kan zichzelf veranderen. Er zijn afgekickte drugsverslaafden, afgekickte gokverslaafden en ex-homoseksuelen. Voor al deze zonden geldt dat voorkomen 1000 keer beter en veel makkelijker is dan genezen.
Je eigen natuur onderdrukken is erg gevaarlijk en kan tot excessen leiden. Binnen het christendom heb je ook mensen die bekeerd zijn en priester werden, en van uit hun ambt jaren lang kinderen misbruikt hebben omdat ze hun gevoel wouden onderdrukken.

Het wordt soms gesuggereerd dat homoseksualiteit afhankelijk is van genetische aanleg en dat mensen met deze 'aanleg' dus slachtoffers zijn in plaats van zondaren. Hoe dan ook, de ontvankelijkheid voor sommige andere dingen, zoals gokken of alcoholisme, komt waarschijnlijk ook deels door genetische aanleg. Men zou kunnen beargumenteren (en dit is ook gebeurd), dat mensen de genetische aanleg hebben om ontrouw te zijn aan hun partner. Dit factoren maken het echter nog steeds niet juist om ontrouw te zijn, noch voorkomt het dat ontrouw beschouwd wordt als zondig. Zelfs als iemand er een aanleg voor heeft zal het drinken van alcohol nog steeds als zondig beschouwd worden in de Islam. Zoals elke ex-alcoholist je zal vertellen, is de enige manier om van alcohol af te komen om n��it meer een druppel aan te raken na gestopt te zijn. Het is een lang en zwaar proces maar je leven is beter zonder. Wanneer een bepaald verlangen eenmaal verbonden is met je identiteit, en je er op een of andere manier aan verslaaft raakt, zal het altijd makkelijk blijven om er naar terug te keren - je bent niet in staat de bevrediging te vergeten. De moeilijke taak is om de slechte gevolgen van het verlangen niet te vergeten zoals de katers, het verlies van geld, de zelfhaat of het gevoel van verlies over wat je allemaal hebt gemist. Maar als je jezelf wilt beteren moet je deze dingen altijd onthouden zodat de vroegere verlangens ontkoppeld kunnen worden van je nieuwe identiteit.

Wa salamm

Homoseksualiteit heeft vele oorzaken waaronder de genetische een oorzaak is. Alcoholisme en ontrouw zijn niet genetisch bepaalde factoren dus dat is appels met peren vergelijken. Maar staat de uitleg die jij nu geeft dat homoseksualiteit niet goed is zo uitgebreid in de Quran? Of is het een intrepetatie die jij er aan geeft met je persoonlijke mening?
Terug naar boven
Bart Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 13
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 17:26
In eerste instantie geplaatst door Vincent

Beste Abu,

Nou en of er inhoudelijk is gereageerd en juist met de rede als basis! Niet alleen door mij, maar ook door anderen. Jij verwart 'niet inhoudelijk reageren' met 'niet inhoudelijk reageren met het door mij gewenste resultaat'.

Weet ten slotte dit: zo lang je met volle overtuiging homoseksualiteit blijft kwalificeren als grote zonde, verwacht dan geen wederzijds respect. Niks 'vooroordeel' of 'zwart maken', maar de consequenties ervaren van het niet tonen van respect voor je medemens.

Vr. gr.,

Vincent

Voorzover ik nu dit topic heb gelezen ja heb je inhoudelijk gereageerd. En wederzijds respect verkrijg je door elkaar met respect te behandelen en oog te hebben voor elkanders standpunten ook al zijn die verschillend van inhoud.
Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 17:30

bismillaah,

beste bart, ik kan het helaas niet mooier maken dan het is: de homofiele daad is een zonde in de islam en je hebt gelijk als je stelt dat ik je niet kan berechten (zou ik absoluut ook niet willen).  het houden van een man en voor hem zorgen , daar is niets mis mee, lees mn eerste artikel. alle mensen moeten voor elkaar zorgen en elkaar liefhebben maar de homofiele daad is ten strengste verboden door de islam.

Dit betekent niet dat je je niet kan verdiepen in de islam, ik raad het je juist zeer aan. en het woord homoseksualiteit bestaat wel in het Arabisch: al-liwaat= homofilie genaamd naar het volk van de profeet Lot. of ashudhudh aldjinsi wat letterlijk vertaald kan worden met: de afwijkende geslachtsgemeenschap. maar tegenwoordig zijn er ook nog moderne benamingen bijgekomen. over dat het iets met dieren te maken heeft is lariekoek en dat woord bestaat niet.

ik wens je veel plezier in je zoektocht naar de islam en ik raad je ook aan vooral kritisch te blijven zoeken

met vriendelijke groeten Abu Ibrahim

Terug naar boven
MrMaRouaN Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 17:41
In eerste instantie geplaatst door Bart

In eerste instantie geplaatst door MrMaRouaN

Er bestaat geen twijfel over het feit dat homoseksualiteit in de Islam gezien wordt als een zonde. Volgens de Islamitische opvatting is homoseksualiteit een grote fout (zoals elke zonde die niet begaan wordt met kwade intenties). Mensen zijn van nature niet homoseksueel. Mensen worden homoseksueel door de invloed van hun omgeving. Van kritieke invloed is de omgeving gedurende de pubertijd. Suggesties, idee�n & vreemde dromen zijn symptomen van verwarde pogingen om nieuwe, plotselinge seksuele verlangens te begrijpen en worden vaak te snel ge�nterpreteerd als bewijs dat iemand een bepaalde seksualiteit heeft. Als de bewuste persoon dan ook nog homoseksuele daden begaat wordt de conclusie dat hij/zij homoseksueel is nog sneller getrokken.

Ik zou wel een hele lap tekst hier neer kunnen zetten over de wetenschappelijke verklaringen die er zijn maar ik geef liever de llink wara ik het heb staan.

Homoseksualiteit de wetenschappelijke verklaring

Het menselijke instinkt kan onderworpen worden aan de wil. Seksualiteit is een identiteitskeuze, die volgt op gedragskeuze, die weer volgt uit de keuze waar we seksuele fantasie�n over hebben. Mensen zijn, in tegenstelling tot dieren, in staat om hun gedachten te beheersen door hen te stimuleren of af te wijzen. Hoe dan ook, als deze wilsvrijheid niet erkend wordt is het gemakkelijk om in een bepaald gedragspatroon terecht te komen. Dit gedragspatroon begint met de acceptatie van een bepaalde hypothese over jezelf als de waarheid, en niet een mogelijke keuze (ookal zijn de opties soms moeilijk). Bijvoorbeeld: "Ik ben lui", kan door iemand als de waarheid geaccepteerd zijn. Wanneer de persoon die dit denkt de hele morgen in bed ligt observeert hij deze passiviteit als bewijs voor de bewering, "Ik ben lui". Wanneer hij er keer op keer voor kiest om in bed te blijven liggen groeit, in zijn ogen, het bewijs dat hij lui is, totdat dit idee een onderdeel wordt van zijn identiteit. Het idee kan zich zelfs op fysieke wijze manifesteren en zijn fysiologie en psychologie be�nvloeden. Dit proces kan zich gemakkelijk voordoen met betrekking tot ieder goed of slecht idee dat iemand heeft over zichzelf, gebaseerd op bewijs ontleend aan het eigen gedrag. Het idee kan zijn, "ik ben homoseksueel", of, "ik ben tevreden", of, "ik hou van veel eten". De waarheid is dat je bent wat je kiest te zijn; je doet wat je kiest te doen; je denkt wat je kiest te denken. Er zit misschien veel tijd tussen de oorzaken (de keuzes) en de gevolgen maar iedereen kan zichzelf veranderen. Er zijn afgekickte drugsverslaafden, afgekickte gokverslaafden en ex-homoseksuelen. Voor al deze zonden geldt dat voorkomen 1000 keer beter en veel makkelijker is dan genezen.
Je eigen natuur onderdrukken is erg gevaarlijk en kan tot excessen leiden. Binnen het christendom heb je ook mensen die bekeerd zijn en priester werden, en van uit hun ambt jaren lang kinderen misbruikt hebben omdat ze hun gevoel wouden onderdrukken.

Het wordt soms gesuggereerd dat homoseksualiteit afhankelijk is van genetische aanleg en dat mensen met deze 'aanleg' dus slachtoffers zijn in plaats van zondaren. Hoe dan ook, de ontvankelijkheid voor sommige andere dingen, zoals gokken of alcoholisme, komt waarschijnlijk ook deels door genetische aanleg. Men zou kunnen beargumenteren (en dit is ook gebeurd), dat mensen de genetische aanleg hebben om ontrouw te zijn aan hun partner. Dit factoren maken het echter nog steeds niet juist om ontrouw te zijn, noch voorkomt het dat ontrouw beschouwd wordt als zondig. Zelfs als iemand er een aanleg voor heeft zal het drinken van alcohol nog steeds als zondig beschouwd worden in de Islam. Zoals elke ex-alcoholist je zal vertellen, is de enige manier om van alcohol af te komen om n��it meer een druppel aan te raken na gestopt te zijn. Het is een lang en zwaar proces maar je leven is beter zonder. Wanneer een bepaald verlangen eenmaal verbonden is met je identiteit, en je er op een of andere manier aan verslaaft raakt, zal het altijd makkelijk blijven om er naar terug te keren - je bent niet in staat de bevrediging te vergeten. De moeilijke taak is om de slechte gevolgen van het verlangen niet te vergeten zoals de katers, het verlies van geld, de zelfhaat of het gevoel van verlies over wat je allemaal hebt gemist. Maar als je jezelf wilt beteren moet je deze dingen altijd onthouden zodat de vroegere verlangens ontkoppeld kunnen worden van je nieuwe identiteit.

Wa salamm

Homoseksualiteit heeft vele oorzaken waaronder de genetische een oorzaak is. Alcoholisme en ontrouw zijn niet genetisch bepaalde factoren dus dat is appels met peren vergelijken. Maar staat de uitleg die jij nu geeft dat homoseksualiteit niet goed is zo uitgebreid in de Quran? Of is het een intrepetatie die jij er aan geeft met je persoonlijke mening?

 

Nee deze uitleg staat zeker niet in de koran. Het is een eigen interpretatie.

Maar de Koran keurt Homosexualiteit ook af. Ik noem maar een voorbeeld.

Soera de Mieren:

54. En Lot, toen hij tot zijn volk zeide: "Begaat gij onzedelijkheid tegen beter weten in?

55. Nadert gij wellustig de mannen in plaats van de vrouwen? Neen, gij zijt een onwetend volk."

56. Maar het antwoord van zijn volk was niets anders dan dat zij zeiden: "Verdrijft Lot's familie uit uw stad want zij zijn mensen, die zich rein willen houden."

57. Daarom redden Wij hem en zijn familie behalve zijn vrouw; Wij deden haar tot de achterblijvenden behoren.

58. En Wij deden een regen over hen komen, en vreselijk was de regen voor de gewaarschuwden.

59. Zeg: "Alle lof behoort aan Allah en vrede zij met Zijn uitverkoren dienaren. Is Allah beter of wat zij met Hem vereenzelvigen?

60. Hij Die de hemelen en de aarde schiep en water uit de hemelen nederzendt waarmee Hij prachtige tuinen doet groeien? Gij zoudt hun bomen niet kunnen doen groeien. Is er een God naast Allah? Neen, zij zijn een volk dat het spoor bijster is.

61. Hij Die de aarde tot een rustplaats maakte, er rivieren in plaatste en er hechte bergen op zette en een dam tussen de beide zee�n? Is er een God naast Allah? Neen, de meesten hunner (willen) het niet weten.

Dit spreekt niet echt goed over homosexualiteit.

Dit is maar 1 voorbeeld.

Lot word in meerdere Soera's vermeld bijv Soera De Spin (EL Ankhaboet)

26. En Lot geloofde in hem. Abraham zeide: "Ik vlucht naar mijn Heer; want Hij is de Almachtige, de Alwijze."

27. En Wij gaven hem Izaak en Jacob, en Wij plaatsten het profetenambt en het Boek onder zijn nageslacht, en Wij gaven hem zijn beloning in dit leven en in het Hiernamaals zal hij zeker tot de rechtvaardigen behoren.

28. En toen Lot tot zijn volk zeide: "Gij verricht een gruweldaad die niemand onder het mensdom ooit v��r u heeft begaan.

29. Nadert gij mannen met wellust en rooft gij op de weg, en begaat gij zelfs gruweldaden in uw bijeenkomsten?" Maar het antwoord van zijn volk was niet anders dan dat zij zeiden: "Breng de straf van Allah over ons als gij de waarheid spreekt."

30. Hij (Lot) zeide: "Help mij mijn Heer, tegen het volk dat onheil sticht."

31. En toen onze boodschappers Abraham het nieuws brachten, zeiden zij: "Wij willen het volk dezer stad vernietigen; want haar inwoners zijn onrechtvaardigen."

32. Hij zeide: "Maar Lot is daar." Zij zeiden: "Wij weten wel wie daar woont. Wij zullen hem en zijn familie sparen, behalve zijn vrouw, die achter zal blijven."

33. En toen Onze boodschappers tot Lot kwamen was hij verdrietig wegens hen en voelde zich daardoor in moeilijkheid. En zij zeiden: "Vrees niet, noch treur. Voorzeker, wij zullen u en uw familie redden, behalve uw vrouw die tot de achterblijvenden behoort.

34. Wij zullen gewis een straf van de hemel op de bewoners dezer stad nederzenden, wegens hun overtredingen."

35. En Wij lieten hier een duidelijk teken achter voor een volk, dat begrijpt.

 

Wa salammm

Terug naar boven
Bart Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 13
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 17:41
In eerste instantie geplaatst door abu ibrahim

bismillaah,

beste bart, ik kan het helaas niet mooier maken dan het is: de homofiele daad is een zonde in de islam en je hebt gelijk als je stelt dat ik je niet kan berechten (zou ik absoluut ook niet willen).  het houden van een man en voor hem zorgen , daar is niets mis mee, lees mn eerste artikel. alle mensen moeten voor elkaar zorgen en elkaar liefhebben maar de homofiele daad is ten strengste verboden door de islam.

Dit betekent niet dat je je niet kan verdiepen in de islam, ik raad het je juist zeer aan. en het woord homoseksualiteit bestaat wel in het Arabisch: al-liwaat= homofilie genaamd naar het volk van de profeet Lot. of ashudhudh aldjinsi wat letterlijk vertaald kan worden met: de afwijkende geslachtsgemeenschap. maar tegenwoordig zijn er ook nog moderne benamingen bijgekomen. over dat het iets met dieren te maken heeft is lariekoek en dat woord bestaat niet.

ik wens je veel plezier in je zoektocht naar de islam en ik raad je ook aan vooral kritisch te blijven zoeken

met vriendelijke groeten Abu Ibrahim

Bedankt voor je antwoord Abu,

Dat de Islam het afwijst wist ik al wel en ik weet dat niemand daar verandering in kan brengen. Ja of er zou een nieuwe profeet moeten komen die zegt dat het wel goed is. Maar een nieuwe profeet zal er niet komen omdat Mohamed zei dat hij de laatste zou zijn.

Binnen het Christendom is het dus ook niet toegestaan. En toch gaan steeds meer kerken ook over tot acceptatie ervan. Zo weet ik dat binnen de protestantse kerk tegenwoordig huwelijken wordengesloten tussen mensen van gelijk geslacht ondanks dater in de bijbel staatdat het niet mag. Zou het niet mogelijk zijn dat het standpunt binnen de Islam zal afzwakken in de loop der tijd?

Ik wil duidelijk gezegd hebben dat ik jullie standpunt respecteer, maar er niet mee eens ben. Voor mij is God almachtig en in zijn almachtigheid houd hij van iedereen.

 

Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 17:42

Beste MrMaRouan,

ik wou even enkele dingen ophelderen.  Er zijn wel degelijk heel veel bewijzen dat genen homoseksualiteit kunnen veroorzaken, wat ik onder andere op PubMed opgezocht heb (medische database online).  Maar je hebt wel gelijk als je zegt dat dat voor alcohol  en dergelijke ook zo is, vaak is het namelijk zo dat mensen met verslavingsproblemen  een sterk prikkelbaar 'genotscentrum' hebben in de hersenen.  Dus met andere woorden, dat ze fysiologisch heel sterk reageren op bepaalde chemische stoffen...  Wat niet echt opgaat voor homoseksualiteit en waardoor je ze ook moeilijk kan vergelijken... 

Bovendien zeg je ook dat ontrouw in onze genen zit en daarmee ben ik het dan wel weer eens.  Maar toch vinden de meesten van ons ontrouw verkeerd...  Logisch toch?  Je doet er je partner pijn mee, kwetst er iemand mee, kan er zelfs een gezin mee stukbreken.  Hetzelfde voor alcoholabusis ... je maakt er jezelf voor een deel mee kapot en de mensen rond je hebben er vaak ook last van.  Weer geldt dit niet voor homoseksualiteit.

Groetjes Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
MrMaRouaN Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 17:52
In eerste instantie geplaatst door Bart

[QUOTE=abu ibrahim]

bismillaah,

beste bart, ik kan het helaas niet mooier maken dan het is: de homofiele daad is een zonde in de islam en je hebt gelijk als je stelt dat ik je niet kan berechten (zou ik absoluut ook niet willen).  het houden van een man en voor hem zorgen , daar is niets mis mee, lees mn eerste artikel. alle mensen moeten voor elkaar zorgen en elkaar liefhebben maar de homofiele daad is ten strengste verboden door de islam.

Dit betekent niet dat je je niet kan verdiepen in de islam, ik raad het je juist zeer aan. en het woord homoseksualiteit bestaat wel in het Arabisch: al-liwaat= homofilie genaamd naar het volk van de profeet Lot. of ashudhudh aldjinsi wat letterlijk vertaald kan worden met: de afwijkende geslachtsgemeenschap. maar tegenwoordig zijn er ook nog moderne benamingen bijgekomen. over dat het iets met dieren te maken heeft is lariekoek en dat woord bestaat niet.

ik wens je veel plezier in je zoektocht naar de islam en ik raad je ook aan vooral kritisch te blijven zoeken

met vriendelijke groeten Abu Ibrahim

Bedankt voor je antwoord Abu,

Dat de Islam het afwijst wist ik al wel en ik weet dat niemand daar verandering in kan brengen. Ja of er zou een nieuwe profeet moeten komen die zegt dat het wel goed is. Maar een nieuwe profeet zal er niet komen omdat Mohamed zei dat hij de laatste zou zijn.

Binnen het Christendom is het dus ook niet toegestaan. En toch gaan steeds meer kerken ook over tot acceptatie ervan. Zo weet ik dat binnen de protestantse kerk tegenwoordig huwelijken wordengesloten tussen mensen van gelijk geslacht ondanks dater in de bijbel staatdat het niet mag. Zou het niet mogelijk zijn dat het standpunt binnen de Islam zal afzwakken in de loop der tijd?

 

Antwoord: Voor de islam geldt dit zeker niet. Het standpunt zal zeker niet afzwakken. Maar men zegt wel dat als het Einde van de Wereld nabij is dat er dan wel veel van zulke mensen zullen zijn. Je zegt dat binnen het Christendom dit niet is toegestaan en toch accepteren veel meer kerken het homohuwelijk. Beste Bart, ik geloof dat het ook zo is geweest met de bijbel die er nu is. Men heeft het Woord van God gewijzigd naar haar eigen verlangens. En dit is met de Koran niet het geval. De Koran is al vanaf de openbaring hetzelfde. Dit vind ik al een Wonder opzich. Het is ook geen Gek Wonder want Allah zegt zelf in de Koran: Voorwaar, Wij zijn het Die de Vermaning (de Koran) hebben nedergezonden. En Voorwaar Wij zijn daarover zeker de Wakers."(Surah 15 : Ayah 19) En zie het resultaat nog steeds hetzelfde.

 

Elhamdulileh.

Wa Salam oesalam 3ala Sejdiena Mohammed SalaALLAHoe 3aleihie Wa Salam.

 

Wa Salamm

Terug naar boven
Bart Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 13
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 18:24
In eerste instantie geplaatst door MrMaRouaN

Antwoord: Voor de islam geldt dit zeker niet. Het standpunt zal zeker niet afzwakken. Maar men zegt wel dat als het Einde van de Wereld nabij is dat er dan wel veel van zulke mensen zullen zijn. Je zegt dat binnen het Christendom dit niet is toegestaan en toch accepteren veel meer kerken het homohuwelijk. Beste Bart, ik geloof dat het ook zo is geweest met de bijbel die er nu is. Men heeft het Woord van God gewijzigd naar haar eigen verlangens. En dit is met de Koran niet het geval. De Koran is al vanaf de openbaring hetzelfde. Dit vind ik al een Wonder opzich. Het is ook geen Gek Wonder want Allah zegt zelf in de Koran: Voorwaar, Wij zijn het Die de Vermaning (de Koran) hebben nedergezonden. En Voorwaar Wij zijn daarover zeker de Wakers."(Surah 15 : Ayah 19) En zie het resultaat nog steeds hetzelfde.

 

Elhamdulileh.

Wa Salam oesalam 3ala Sejdiena Mohammed SalaALLAHoe 3aleihie Wa Salam.

 

Wa Salamm

Ok duidelijk ik zou het jammer vinden dat de Islam niet een dergelijke ontwikkeling zou doormaken. Voor zover ik weet is de Islam wel over bepaalde zaken anders gaandenken of denkt men binnen de islam er verschillend over.

Ik wou jou en de anderen nog de vraag stellen stel je krijgt als buren een homostel wat zou je doen? En ik stel een eerlijk antwoord op prijs.

Terug naar boven
Leyla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 29 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 302
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 11:43

Beste Bart,

Ik wil wel even duidelijk stellen dat ik respect heb voor alles en iedereen hier op aarde. Ongeacht afkomst, geloof, geaardheid etc. Ik beschouw mezelf dan ook zeker niet beter dan een ander en een ieders keuze respecteer ik. Dat neemt niet weg dat, zoals MrMarouan al hiervoor gezegd heeft, dat wanneer mij een vraag wordt gesteld die ik uit Islamitisch oogpunt moet beantwoorden, dat ook daadwerkelijk in de Islamitische context plaats.

Homofilie wordt in de Islam als een zonde gezien, dat is een feit. Daarnaast kan ik enkelt zeggen dat ik respect heb voor jou als persoon heb en dus respect voor jouw keuze en de manier waarop jij je leven indeelt. Het klinkt misschien erg paradoxaal: aan de ene kant deel ik de Islamitische opvatting over homofilie, ik ben immers een Moslima. Aan de andere kant, laat ik al het ge- en veroordeel aan Allah (swt) over, immers, net zoals jij ben ik van vlees en bloed, adem ik dezelfde lucht, ik ben "maar" jouw medemens, en geen haar beter.

Om op je vraag terug te komen: als ik een homosexuele buurman zou krijgen, zou ik daar geen problemen mee hebben en zeker ook geen problemen van maken. Wat geeft mij dat recht? Zolang ik de ruimte en het respect krijg om mijn geloof te beleiden, dien ik die ruimte en dat respect aan anderen terug te geven.

Ik wil ook nog even zeggen dat ik echt waardering heb voor de manier waarop je met dit alles omgaat. Ondanks de soms kwetsende en beledigende opmerkingen van sommigen, weet je een nog zo rationeel mogelijk antwoord te geven. Daar heb ik nou respect voor  Ik vind het ook erg knap van je dat je je in andere geloven verdiept. Dat bewijst maar al te meer dat je gelooft in een iets, en dat er vanuit jouw visie meer is tussen Hemel en Aarde.

Groetjes Leyla.

The Believers In Their Mutual Friendship, Mercy & Afflection Are Like One Body: If Any Part Of It Complains, The Rest Of The Body Will Also Stay Awake In Pain.
Terug naar boven
MrMaRouaN Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 13:37
In eerste instantie geplaatst door Bart

In eerste instantie geplaatst door MrMaRouaN

Antwoord: Voor de islam geldt dit zeker niet. Het standpunt zal zeker niet afzwakken. Maar men zegt wel dat als het Einde van de Wereld nabij is dat er dan wel veel van zulke mensen zullen zijn. Je zegt dat binnen het Christendom dit niet is toegestaan en toch accepteren veel meer kerken het homohuwelijk. Beste Bart, ik geloof dat het ook zo is geweest met de bijbel die er nu is. Men heeft het Woord van God gewijzigd naar haar eigen verlangens. En dit is met de Koran niet het geval. De Koran is al vanaf de openbaring hetzelfde. Dit vind ik al een Wonder opzich. Het is ook geen Gek Wonder want Allah zegt zelf in de Koran: Voorwaar, Wij zijn het Die de Vermaning (de Koran) hebben nedergezonden. En Voorwaar Wij zijn daarover zeker de Wakers."(Surah 15 : Ayah 19) En zie het resultaat nog steeds hetzelfde.

 

Elhamdulileh.

Wa Salam oesalam 3ala Sejdiena Mohammed SalaALLAHoe 3aleihie Wa Salam.

 

Wa Salamm

Ok duidelijk ik zou het jammer vinden dat de Islam niet een dergelijke ontwikkeling zou doormaken. Voor zover ik weet is de Islam wel over bepaalde zaken anders gaandenken of denkt men binnen de islam er verschillend over.

Ik wou jou en de anderen nog de vraag stellen stel je krijgt als buren een homostel wat zou je doen? En ik stel een eerlijk antwoord op prijs.

Dit heeft de profeet gezegd over buren:

31. De wederzijdse rechten en plichten van buren onderling

Abu Huraira, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: "De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: 'Wie in Allah gelooft en in de laatste dag benadeelt zijn buurman niet, is hartelijk voor zijn gasten en spreekt alleen maar goed of zwijgt'." [De uiteindelijke overlevering door Boekhaarie en Moesliem]

De uitleg van de hadith: Het behoeden van de rechten van je buurman vervolmaakt het geloof en hem benadelen is een grote zonde, want de Profeet, Allah's zegen en vrede zij met hem, heeft gezegd: 'Wie in Allah en in de laatste dag gelooft, benadeelt zijn buurman niet'. Ook al is er een verschil tussen een deugdzame en een ondeugdzame buurman, toch worden beiden bedoeld, men moet hen al het goede wensen, hen aanmoedigen om goede daden te verrichten. Men behoort voor hen te bidden zodat zij het rechte pad volgen en men mag hen vooral niet benadelen.

 

Een Goede moslim volgt het voorbeeld van zijn Profeet Mohammed vzmh en Allah's zegeningen.

 

Wa salammm

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 december 2003 om 21:04

Hoi Paul en degenen die homofilie goedkeuren,

Allah swt heeft Adam en Eva geschapen en niet Adam en Jack!

Groet

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2003 om 00:10

 

Salaam iedereen,

Ik wilde even iets kwijt op de vraag van Bart: 'wat je ervan zou vinden als een homostel naast je zou komen wonen"?

Dat zou ik helemaal geen probleem vinden. Ik zou niet eens weten waarom iemand er moeite mee zou hebben. Maar dat is misschien na�ef gedacht van mij!

De enige soort mensen waar ik moeite mee zou hebben, zijn criminelen. Voor de rest is iedereen welkom om naast mij te komen wonen!!!!

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
Bart Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 13
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2003 om 09:34

Ik ben helemaal stil van jullie antwoorden echt waar. Ik was iets bevooroordeeld en dacht dus dat er gezegd zou worden dat je er alles aan zou doen om het te verhinderen of dat je zelf zou verhuizen. Er wordt namelijk zoveel geschreven en gezegd over de Islam ook vaak erg negatief en dat vind ik juist zo jammer. Want ik zie gewoon veel mooie en positieve punten ik snap niet waarom zoveel mensen zo hatelijk doen naar alles wat afwijkt van "westerelijke" maatstaven. Ik denk dat veel wordt gezegd vanuit onbegrip en angst.

Terug naar boven
MrMaRouaN Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 17 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 43
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2003 om 15:16
In eerste instantie geplaatst door Bart

Ik ben helemaal stil van jullie antwoorden echt waar. Ik was iets bevooroordeeld en dacht dus dat er gezegd zou worden dat je er alles aan zou doen om het te verhinderen of dat je zelf zou verhuizen. Er wordt namelijk zoveel geschreven en gezegd over de Islam ook vaak erg negatief en dat vind ik juist zo jammer. Want ik zie gewoon veel mooie en positieve punten ik snap niet waarom zoveel mensen zo hatelijk doen naar alles wat afwijkt van "westerelijke" maatstaven. Ik denk dat veel wordt gezegd vanuit onbegrip en angst.

 

Ja inderdaad Bart onbegrip en angst.

Lees alleen de hadieths over Mohammed vzmh wat voor man het eigenlijk was.

En dat wat hij zegt over buren iets beter kan ik er niet van maken.

 

Wa salammm

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 december 2003 om 19:46

Hoi Bart,

Iemand die homosexueel is zal in mijn ogen bestraft worden door Allah swt.

Ik ben de laatste die hem/haar zal aanvallen/bedreigen etc. Ik zou eerder da'wah doen, proberen met haar/hem te gaan praten over de Islam etc. Juist dan krijg je mensen naar de Islam en niet door ze te gaan bedreigen etc.

Groet

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2003 om 14:26
In eerste instantie geplaatst door Imaan

Hoi Paul en degenen die homofilie goedkeuren,

Allah swt heeft Adam en Eva geschapen en niet Adam en Jack!

God mag dan wel geen Adam en Jack hebben geschapen, Hij heeft wel degelijk ook Jack geschapen! Wie zijn wij om aan God's schepping te twijfelen?

Vr.gr.,

Vincent

Terug naar boven
Abdellah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 4
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 december 2003 om 15:38

Beste Aboe Rahim,

Je kunt homosexualiteit goed,dan wel afkeuren,aangezien wij moslims zijn keuren wij het af. Je maakt echter wel een ziekelijke vergelijking door de liefde tussen 2 mannen die niet met elkaar in rechte lijn zijn verbonden te vergelijken met een sexrelatie  met iemand met wie je in rechte lijn van de eerste graad staat (in jouw vergelijking moeder en zoon). heb je wel over deze  vergelijking nagedacht?Weleens stilgestaan wat dat voor gevolgen zal hebben voor de relatie tussen de verschillende gezinsleden?Ik bedoel kun jij je werkelijk voorstellen dat een mens die in een gezonde geestetoestand verkeert sex wilt hebben met zijn moeder?en om  maar te zwijgen over de kinderen die eventueel uit die relatie voortkomen en de vele grotere kans tot gehandicapte kinderen? En wie is dan nog de pa?Als jij je ratio zou gebruiken zou je wellicht weten waarom vele mensen sexrelaties tussen volwassenen van het zelfde geslacht wel kunnen accepteren en waarom alle wereldbewoners sexrelaties tussen personen die in rechte lijn van de eerste graad tot elkaar staan niet! Dat homosexualiteit iets onnatuurlijk is,kun je ook nog betwisten. Daar verschillen wetenschappers over, maar dat even terzijde.  

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.172 seconden.