Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Palestijnen kiezen voor de harde lijn

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Palestijnen kiezen voor de harde lijn
    Geplaatst op: 31 januari 2006 om 12:48

Mekka was ooit een van de belangrijkste handelssteden ter wereld. Wat te denken van Istanbul?

Handel wordt en werd altijd gedreven.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2006 om 14:49
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Wat me trouwens buitensporig
verbaasde was dat het geld voor de Palestijnen voornamelijk uit Europa
komt en niet van de islamitische broedervolken, die zo met hun lot
begaan zijn. Zoals bvb de schatrijke saoedi�rs en golfstaten. Ik begrijp
daar nix van


Dat komt omdat je alleen naar de samenvattingen van de NOS luisterd.
Er zijn genoeg schatrijke moslims die hun jaarlijkse zakaat
(armenbelasting aan de Palestijnen uitgeven. Ik ken 1 zakenman die ieder
jaar 350 miljoen dollars geeft uit eigen zak. Dat is zijn 2,5 % verplichte
belasting (zakaat) die moslims per jaar betalen. Koop een satelietschotel
en hoop dat Donner die niet van de zender schrapt.



Tjonge, wat een rijkaard. Een klein sommetje leert dat deze man een jaar
inkomen zou hebben van 14 miljard $.... Lijkt me wat overdreven, maar
OK. Je bent kennelijk goed op de hoogte, dus laat maar eens zien hoe die
inkomsten van Palestina uit buitenlandse bronnen opgewbouwd zijn.
Al zolang op het forum en het verbaast me dat je nog niet eens weet dat zakaat niet alleen over het jaarinkomen wordt betaald.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2006 om 14:51

die niet van de zender schrapt.

[/QUOTE]

Tjonge, wat een rijkaard. Een klein sommetje leert dat deze man een jaar
inkomen zou hebben van 14 miljard $.... Lijkt me wat overdreven, maar
OK. Je bent kennelijk goed op de hoogte, dus laat maar eens zien hoe die
inkomsten van Palestina uit buitenlandse bronnen opgewbouwd zijn.[/QUOTE] Al zolang op het forum en het verbaast me dat je nog niet eens weet dat zakaat niet alleen over het jaarinkomen wordt betaald.[/QUOTE]

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2006 om 15:27
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Prayer

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Heeft iemand uberhaupt het morele recht zo immens rijk te zijn?

moreel gezien vind ik het te gek voor woorden, maar tja dat krijg je met al die westerse imperialisme. maar pp vind je het moreel kunnen dat het weste zo rijk is t.o.v derde wereld landen



Dus het is de schuld van het westen dat die man zo rijk is? Vreemd, als het westen dat in de hand had dan had die man dat geld niet, dan had het westen dat geld gehad denk ik. Het is te makkelijk om de schuld maar weer aan het westen te geven, steek de handen eens in eigen boezem zou ik zeggen.

Dat het westen zo rijk is vergeleken met de rest van de wereld kan je verklaren vanuit de geschiedenis. Blijkbaar hebben wij in het verleden onszelf op zo'n manier gemanifesteerd dat we daar nog steeds de vruchten van plukken. Blanken zijn daar blijkbaar goed in, een gave van God zoals iedereen wel ergens beter in is dan anderen.

Pax

Remco
Jullie zijn rijk geworden door de gehele wereld van haar schatten te beroven.... En maar klagen dat Moslims een superioriteitsgevoel hebben...ziedaar: remco de blanke racist die het een gave van God noemt om in het verleden andere landen van hun inwoners en schatten te beroven.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2006 om 15:38
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Prayer

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Heeft iemand uberhaupt het morele recht zo immens rijk te zijn?

moreel gezien vind ik het te gek voor woorden, maar tja dat krijg je met al die westerse imperialisme. maar pp vind je het moreel kunnen dat het weste zo rijk is t.o.v derde wereld landen



Dus het is de schuld van het westen dat die man zo rijk is? Vreemd, als het westen dat in de hand had dan had die man dat geld niet, dan had het westen dat geld gehad denk ik. Het is te makkelijk om de schuld maar weer aan het westen te geven, steek de handen eens in eigen boezem zou ik zeggen.

Dat het westen zo rijk is vergeleken met de rest van de wereld kan je verklaren vanuit de geschiedenis. Blijkbaar hebben wij in het verleden onszelf op zo'n manier gemanifesteerd dat we daar nog steeds de vruchten van plukken. Blanken zijn daar blijkbaar goed in, een gave van God zoals iedereen wel ergens beter in is dan anderen.

Pax

Remco
Jullie zijn rijk geworden door de gehele wereld van haar schatten te beroven.... En maar klagen dat Moslims een superioriteitsgevoel hebben...ziedaar: remco de blanke racist die het een gave van God noemt om in het verleden andere landen van hun inwoners en schatten te beroven.

helemaal mee eens. maar wat kun je doen, die gast leeft nog met koliniale gedachtes....      hoe zou het westen er uit zien zonder olie van het middenoosten, zonder de grondstoffen uit de rest van de wereld. volgens mij zouden ze nog steeds aardappelen eten.. 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 januari 2006 om 17:15
En die mensen in het midden oosten kamelen keutels
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2006 om 07:08
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Heeft iemand uberhaupt het morele recht zo immens rijk te zijn?

Lastige vraag. Misschien moet je dan wel helemaal terug naar begrippen als "natuurrecht". Ook weer discutabel.
Geld moet een meester hebben. Uiteindelijk moeten er mensen zijn die de middelen (uitgedrukt in geld) beheren.
Vraag is o.a. hoe democratisch en eerlijk dat allemaal tot stand komt. Overigens kun je je afvragen waar�m mensen zo per s� rijk willen worden, wat zouden ze toch zien in al die nullen (doordenkertje)?
Groeten,
                                  ALZUKAR
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2006 om 08:55

Zichzelf?

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2006 om 09:33
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Zichzelf?




Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2006 om 13:13
In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Remco

In eerste instantie geplaatst door Prayer

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Heeft iemand uberhaupt het morele recht zo immens rijk te zijn?

moreel gezien vind ik het te gek voor woorden, maar tja dat krijg je met al die westerse imperialisme. maar pp vind je het moreel kunnen dat het weste zo rijk is t.o.v derde wereld landen



Dus het is de schuld van het westen dat die man zo rijk is? Vreemd, als het westen dat in de hand had dan had die man dat geld niet, dan had het westen dat geld gehad denk ik. Het is te makkelijk om de schuld maar weer aan het westen te geven, steek de handen eens in eigen boezem zou ik zeggen.

Dat het westen zo rijk is vergeleken met de rest van de wereld kan je verklaren vanuit de geschiedenis. Blijkbaar hebben wij in het verleden onszelf op zo'n manier gemanifesteerd dat we daar nog steeds de vruchten van plukken. Blanken zijn daar blijkbaar goed in, een gave van God zoals iedereen wel ergens beter in is dan anderen.

Pax

Remco
Jullie zijn rijk geworden door de gehele wereld van haar schatten te beroven.... En maar klagen dat Moslims een superioriteitsgevoel hebben...ziedaar: remco de blanke racist die het een gave van God noemt om in het verleden andere landen van hun inwoners en schatten te beroven.


Dag inhoudelijke reactie, mij een blanke racist noemen is zo'n grote belediging, met jou praat ik dus niet meer. Zielig mannetje dat je bent. Woorden uit z'n verband rukken kan je wel, maar inhoudelijk reageren op wat er echt staat zonder beledigingen is blijkbaar teveel gevraagt. Zielig ben je, ik hoop voor je dat je zelf ook inziet dat je heel sneu bezig bent. Het ga je goed.

Pax

Remco
Eeeehhh...ik weet niet of je het weet maar je praat (mischien wel niet bewust) in je reactie de wandaden die de blanken in het verleden hebben gedaan  goed. Lees je eigen reactie nog maar eens goed na. Dat je niet meer met me wilt praten is waarschijnlijk omdat je geen passend weerwoord hebt en bij deze dus de handdoek in de ring gooit.....
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2006 om 14:25

Nee, beste Rahil, je hebt Remco voor racist uitgemaakt.

Je kunt het oneens zijn met Remco, maar hem een racist noemen gaat veel, veel te ver en is ook bezijden de waarheid.

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2006 om 15:43
...
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2006 om 16:09
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Zichzelf?



YESSSSS!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.