Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenIntolerantie tegen Moslimas

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Intolerantie tegen Moslimas
    Geplaatst op: 12 december 2003 om 20:57

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

STOKVIS. Hoofddoek verboden (De Standaard, 08/09/2003)

Moeders met een hoofddoek, die er vrijdag nog in de rij gingen staan om hun dochters in te schrijven, begrijpen het niet: ,,Waarom is de hoofddoek hier ineens verboden? De meisjes doen daar toch niemand kwaad mee?''

Toch is het Athen�e Bruxelles II niet over ��n nacht ijs gegaan. ,,Wij vinden dit ook niet d� oplossing'', zegt studieprefect Francis Lees, ,,maar we moesten ergens een lijn trekken, paal en perk stellen aan de oprukkende radicalisering.''

Het Franstalige atheneum in Laken is wat je een gettoschool kunt noemen: vier op de vijf leerlingen zijn van vreemde origine, twee op de drie zijn moslims. Voor het overige ook een toenemend aantal zwarte Afrikanen en jongeren uit voormalige Oostbloklanden. Vorig jaar hadden ze hier liefst 200 meerderjarige leerlingen, van wie sommigen als 20-jarige in een vierde technische of beroepsklas.

Op vrijdagmiddag zit er een bontgekleurd gezelschap van jongeren en hun ouders aan te schuiven om zich alsnog in te schrijven. Begint de school dan niet op 1 september? "Voor de eerste graad wel'', aldus studieprefect -zeg maar directeur- Francis Lees.
,,Het probleem is dat de scholen van de Franstalige
Gemeenschap inschrijvingen toelaten tot eind september. Sommige leerlingen zijn nu nog in het buitenland. Anderen hebben net nog examens afgelegd.

Tijdens de eerste schoolweek wordt hier in feite nog niet veel lesgegeven. Vanaf maandag starten we echt.'' De studieprefect zit er schijnbaar rustig bij, maar heeft een stresserende week achter de rug. Dat heeft alles te maken met het verbod op de hoofddoek voor leerlingen binnen de schoolmuren, dat vanaf dit schooljaar in voege treedt. En met de protestactie van enkele leerlingen en ouders, die daarbij de gemediatiseerde steun van de Arabisch-Europese Liga kregen.

Lees beklemtoont dat niet hij, noch de school de persbelangstelling hebben gezocht. ,,Maar ik wil wel graag uitleg geven bij ons besluit. Want deze kwestie is te belangwekkend om ze toe te dekken. Nogal wat progressieven, waartoe ik doorgaans ook mezelf reken, zijn tegen een verbod op de hoofddoek. De meeste politici vinden het een heikele kwestie en zwijgen er in alle talen over. Maar het is hier, in concentratiescholen als de onze, dat de strijd wordt gevoerd.''

Aanvankelijk was de hoofddoek geen probleem, zegt Lees. Vijf jaar geleden ging het nog om een discreet kledingstuk. Meer en meer moslimleerlingen kwamen naar school met een doek die hun halve lichaam omhulde en vorig jaar doken er ook twee in een heuse burqa op. ,,De radicalisering neemt toe'', aldus Lees.

,,Op straat zie je de hoofddoeken nu overal. Die radicalisering deed ook in de school haar intrede. Hun moeders en grootmoeders droegen nog een kaftan en een traditionele hoofddoek. Maar deze meisjes kiezen voor een kledingstuk met een religieuze betekenis. Dat behoort niet tot hun traditie.''

Volgens Lees kwamen meisjes die geen hoofddoek dragen, onder druk te staan van een groeiende groep integristen en werd een autochtone leerlinge lastiggevallen omdat ze een klein kruisje om de hals droeg. Bovendien begonnen de gesluierden de lessen turnen, zwemmen en biologie te weigeren.

,,Toen wisten we: dit k�n niet meer. Het onderwijs komt in het gedrang. En wij behoren tot het offici�le net, dat neutraliteit in het vaandel voert. Bekeringsijver hoort hier niet thuis.''

Lees zegt ook dat hij veel met de bewuste meisjes heeft gepraat. ,,Ik probeerde hen uit te leggen dat wij respect hebben voor hun cultuur, maar dat zij ook respect moeten opbrengen voor de onze. Dat de stagebedrijven hen zo niet wilden. Ik vroeg hen zich discreter te kleden. Dat was voor de kerstvakantie. In januari was er niets veranderd. Dus ging de discussie verder.''

Driekwart van het leerkrachtenkorps stemde tenslotte in met een totaalverbod, op welk hoofddeksel dan ook. Daarmee is het atheneum zeker geen uitzondering, het omgekeerde is veeleer het geval. Dik 80 procent van alle Brusselse scholen verbiedt het dragen van de hoofddoek binnen de schoolmuren.

,,Zo ontstaat het getto'', zegt Lees. ,,Wij kregen de meest radicalemoslimkinderen over de vloer. Het verbod van de hoofddoek is een element in de strijd tegen die gettovorming. Ook al zie ik het verbod niet als zaligmakend. Maar hier was het nodig omdat de sfeer verpest werd en het lesgeven in het gedrang kwam.'' ,,Dus zeggen wij dat wie hier als leerling binnenkomt, alles achter zich moet laten wat ons van elkaar onderscheidt. Pas op, wij streven geen gelijkheid na, wij pretenderen niet dat te kunnen. U heeft zelf gezien hoe groot de verscheidenheid hier op school is. Maar die willen we niet benadrukken. We vinden dat de school juist moet beklemtonen watgemeenschappelijk is. We geloven dat dat de beste voorbereiding is op het leven buiten de school. Daar gelden ook bepaalde regels.''

 Lees verwacht dat een 30-tal moslimmeisjes van school zal veranderen. Gezien de inschrijvingen nog lopen, bestaat daar nog geen duidelijkheid over. Merkwaardig is dat minstens ��n te kennen heeft gegeven voor een andere school te zullen kiezen, die nochtans ook de hoofddoek verbiedt. Zelf vindt hij dat, hoewel pijnlijk, niet zo merkwaardig. ,,Het is erg menselijk. Die meisjes willen geen gezichtsverlies lijden. Als het dan toch moet, dan in een school waar niemand hen kent.''

Een ander meisje heeft zich vrijdag opnieuw gemeld m�t sluier, om te zeggen dat ze vanaf maandag terugkomt zonder. Lees: ,,Omdat wij de hoofddoek nog toelaten bij schooluitstappen, en die andere school niet. En omdat ze iedereen hier kent en eigenlijk graag hier naar school komt.'' Hij hoopt dat hij er nog enkele over de streep zal kunnen halen.

Lees heeft de voorbije dagen veel steunbetuigingen ontvangen. ,,Ik denk dat de publieke opinie achter ons staat. Ik denk ook dat het verbod nodig is om de islamofobie in te dijken.''

De moslimmoeders in de wachtzaal begrijpen het niet. ,,Wat is er mis met een hoofddoek?'' vraagt een vrouw die anoniem wil blijven. ,,Mijn dochter draagt er geen. Omdat zij dat nu nog niet wil. Het is een persoonlijke beslissing.'' Waarom is het dragen van de hoofddoek zo toegenomen in de jongere generatie? Simpel, zegt deze vrouw. ,,Onze ouders waren ongeletterd en wisten van niets. De huidige generatie jongeren wordt grootgebracht met meer kennis van zaken over de islam.'' Waarop haar dochter van 14 zegt: ,,Later wil ik er ook een.''

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 18:06

Salaam iedereen,

Chirac wil verbod op hoofddoekjes op scholen



   
 

PARIJS - Een nieuwe wet in Frankrijk moet het dragen van religieuze symbolen op openbare scholen verbieden. Dat heeft president Jacques Chirac woensdag gezegd in en toespraak. Hij benadrukte dat Frankrijk seculier moet blijven. De nieuwe wet moet volgens de president aan het begin van het nieuwe schooljaar van kracht worden.

Chiracs tv-toespraak was een reactie op een eerder deze maand verschenen rapport van een commissie die in opdracht van de regering de relatie tussen kerk en staat onderzocht. Daarin deed de commissie de aanbeveling het dragen van opzichtige religieuze symbolen zoals hoofddoekjes, keppeltjes en kruisen op alle openbare scholen in Frankrijk te verbieden.

De president stelde de commissie in juli in na een aantal conflicten op scholen over het dragen van hoofddoekjes, die een verhit debat op gang brachten. Zo werden twee meisjes van school gestuurd omdat ze weigerden hun hoofddoekjes af te doen.

Bron: Telegraaf, woensdag 17 december 2003

Moeten meisjes die een hoofddoek dragen en die naar school willen, hun hoofddoek afdoen, of niet meer naar school?? Is godsdienst niet meer een wijze van levensstijl, maar een priv�-aangelegenhied???

Wat wil men hierbij bereiken?? Niemand heeft er ooit wat van gezegd toen er meisjes op school kwamen met kettingen met een kruis. Waarom nu ineens een drama maken van een meisje met een hoofddoek? Waarom komt dat bedreigend over?? Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap er werkelijk niets meer van!

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 21:53
Assalaamoe Alaikoem,

Ik heb nu een vraag aan de dames die een hoofddoek dragen:

Zouden jullie je hooddoek af doen om toch naar school te mogen gaan?!?!

Ben erg benieuwd!


Salaam,

Jullie broeder in Islam
Terug naar boven
islam Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 09 oktober 2003
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2554
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 december 2003 om 23:31

Hello people,

heb net op het nieuws een stukje over Chirac en z'n nieuwe wet gezien.  Ik vrees dat er niet enkel moslim-protest komt, de Joodse kepeltjes en grote Christelijke kruisen mogen ook niet meer...  Blijkbaar is het wel enkel op staatsscholen, maar ik heb er dus geen idee van hoeveel procent van de scholen in Frankrijk van de staat zijn?  Ik hoop enkel dat hierdoor niet teveel moslima's van school gaan wegblijven :(  Daarvoor is onderwijs veel te belangrijk...  Positief punt: hij moet nog gestemd worden, dus misschien gaat het niet door...

Greetz Kim

Met of zonder godsdienst zouden er goede mensen zijn die goede dingen doen en slechte mensen die slechte dingen doen. Maar om goede mensen slechte dingen te laten doen, heb je godsdienst nodig.
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 10:28

asalam aleikum wa rahmatoelahi wa barakatoehoe,

hoofddoek afdoen?

Ik zelf ben op zoek naar werk...mijn hoofddoek is belangrijk voor mij.Momenteel zoek ik een baan om een studie te kunnen betalen.Die baan zoek ik uit naar het wel of niet mogen dragen van mijn hoofddoek.Ook al zou het niet mijn droombaan worden.Mocht dat nou niet lukken,en vind ik een baan waar je je hoofddoek moet afdoen(maar dan in het aller,aller uiterste geval),dan zal ik die baan accepteren,met pijn in mijn hart !!Maar dan moet het wel heel gek lopen hoor!!Ik moet toch mijn boodschappen kunnen doen,en mijn huur betalen etc.Weet iemand toevallig over er in de ict wereld dames werken met hoofddoek??Ikzelf had gedacht om vanuit huis te werken trouwens...

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 10:39

In eerste instantie geplaatst door nak4life

Assalaamoe Alaikoem,

Ik heb nu een vraag aan de dames die een hoofddoek dragen:

Zouden jullie je hooddoek af doen om toch naar school te mogen gaan?!?!

Ben erg benieuwd!


Salaam,

Jullie broeder in Islam

 

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellah Wabarakatoehoe nak4life,

Ik zou mijn hijaab nooit afdoen voor mijn werk. Als er een regels komt die zegt dat het verboden is om het te dragen op je werk..dan moet je prioriteiten stellen. Wat is voor jou belangrijker; je geloof, of je werk..? In mijn geval zou het de eerste zijn.  En anders kan je later altijd nog Incha'Allah zelf een bedrijf oprichten, of bij Islamitische bedrijven gaan werken, waar ze er geen probleem van maken dat je een hijaab draagt.

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Vincent Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 285
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 december 2003 om 10:49

Beste allen,

Mijn idee: laat iedereen dragen wat hij of zij wil! Maar: laat ook iedereen respecteren wat de ander draagt.

Vriendelijke groet,

Vincent

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2003 om 21:30

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellah Wabarakatoehoe,

Vrouw met hoofddoek geweigerd in Parijse bank

PARIJS (ANP) - Een moslimvrouw die weigerde haar hoofddoek af te nemen, is op 22 december de toegang tot een bank in Parijs geweigerd. Dat incident heeft de betrokken bank, Soci�t� G�n�rale, in verlegenheid gebracht. Dat heeft vrijdag de Franse krant Le Monde gemeld.

Volgens de bank was de bewaker wat al te enthousiast bij het naleven van de veiligheidsinstructies. Volgens die regels moeten klanten van de bank sjaals, helmen en petjes afzetten om zo herkenbaar te worden.

,,Vrouwelijke klanten met hoofddoek zijn toegestaan, zolang ze zich kunnen identificeren'', aldus de bank. ,,Onze medewerkers kunnen doorgaans wel verschil maken tussen gemaskerde potenti�le berovers en een klant.''

De Franse regering wil hoofddoekjes op scholen in de ban doen, net als andere ,,opzichtige'' religieuze symbolen.

Jullie Zuster Fi Dien!!

 

Bron: SP!TS Actueel, vrijdag 26 december 2003, 18:09.

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2003 om 21:40
In eerste instantie geplaatst door ~Zahra~

asalam aleikum wa rahmatoelahi wa barakatoehoe,


hoofddoek afdoen?


Ik zelf ben op zoek naar werk...mijn hoofddoek is belangrijk voor mij.Momenteel zoek ik een baan om een studie te kunnen betalen.Die baan zoek ik uit naar het wel of niet mogen dragen van mijn hoofddoek.Ook al zou het niet mijn droombaan worden.Mocht dat nou niet lukken,en vind ik een baan waar je je hoofddoek moet afdoen(maar dan in het aller,aller uiterste geval),dan zal ik die baan accepteren,met pijn in mijn hart !!Maar dan moet het wel heel gek lopen hoor!!Ik moet toch mijn boodschappen kunnen doen,en mijn huur betalen etc.Weet iemand toevallig over er in de ict wereld dames werken met hoofddoek??Ikzelf had gedacht om vanuit huis te werken trouwens...


wa sallam



Assalaamoe Alaikoem,

Bedankt voor je reactie!

Inshallah zul je spoedig een goede baan vinden, waar je gewoon jezelf kan zijn en je hoofddoek geen probleem is.

SALAAM,

Je broeder in Islam,
    NAK4LIFE
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2003 om 21:45
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

In eerste instantie geplaatst door nak4life

Assalaamoe Alaikoem, Ik heb nu een vraag aan de dames die een hoofddoek dragen: Zouden jullie je hooddoek af doen om toch naar school te mogen gaan?!?! Ben erg benieuwd! Salaam, Jullie broeder in Islam



Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellah Wabarakatoehoe nak4life,


Ik zou mijn hijaab nooit afdoen voor mijn werk. Als er een regels komt die zegt dat het verboden is om het te dragen op je werk..dan moet je prioriteiten stellen. Wat is voor jou belangrijker; je geloof, of je werk..? In mijn geval zou het de eerste zijn.� En anders kan je later altijd nog Incha'Allah zelf een bedrijf oprichten, of bij Islamitische bedrijven gaan werken, waar ze er geen probleem van maken dat je een hijaab draagt.


Jullie Zuster Fi Dien!!



Assalaamoe Alaikoem,

Bedankt voor je reactie zuster!!

Mashallah!!! Uiteraard is geloof nr1!!!!!! Maar Inshallah zul je nooit(al is die kans tegenwoordig klein) voor die keuze(geloof,werk) hoeven te staan!!!

SALAAM

Je broeder in Islam,

NAK
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2003 om 21:48

 

Wa3alaikom Asalaam Warahmatoellah Wabarakatoehoe nak4life,

Graag gedaan!

Laten we maar hopen dat we nooit voor die keuze komen te staan.

Allah weet het beste!

Je Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
nak4life Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 22 april 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 974
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2003 om 21:59
Assalaamoe Alaikoem,

Ik wil het volgende graag kwijt.

Broeders! We moeten er voor zorgen dat onze vrouwen later(en voor de reeds getrouwden onder ons,NU!!) nooit hoeven te werken als dit niet nodig is.

Uiteraard kan het zijn dat de vrouw wil werken(hiermee bedoel ik dus als het niet echt noodzakelijk is)!!
Dit kan om twee redenen zijn. Of jij(de man) geeft haar geen zakgeld of je vrouw wilt meer naar buiten.
Het eerste is makkelijk op te lossen maar het tweede kan meerdere oorzaken hebben. Of je gaat nooit met je vrouw naar buiten en laat haar het daglicht nooit zien.
Of je vrouw wilt gewoon meer vrijheid.
Het eerste is makkelijk op te lossen maar het tweede niet. Als het tweede het geval is, dan .........

Je een heel verhaal, maar mijn vraag is dus...wat is jullie mening over de laatste vrouwen. De vrouwen die dus meer vrijheid willen, ze willen dus zelf werken, terwijl dit financieel niet noodzakelijk is.

SALAAM

Jullie broeder in Islam,
NAK
Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 23:10
Ook in Duitsland discussie over verbieden hoofddoekjes in openbaar onderwijs

30 december 2003

De discussie over het dragen van hoofddoekjes door moslimvrouwen in het openbaar onderwijs is in Duitsland hoog opgelaaid door uitspraken van bondskanselier Gerhard Schr�der, president Johannes Rau en verscheidene andere hoogwaardigheidsbekleders.

Nadat Schr�der vorige week had gezegd dat overheidspersoneel in het algemeen en onderwijzeressen in het bijzonder geen hoofddoek behoren te dragen - maar dat er geen verbod kan worden afgekondigd voor schoolmeisjes - pleitten maandag de voorzitter van de Evangelische Kerk en de regeringscommissaris voor migratie voor tolerantie.

Bisschop Wolfgang Huber zei geen voorstander van een verbod te zijn en wees er op dat in de Duitse maatschappij zowel het christelijke geloof als andere godsdiensten worden gerespecteerd. Huber erkende dat sprake is van een vermenging van politieke en religieuze symboliek, maar wees een verbod af. Men maakt een grote fout als men het verbod op religieuze symbolen uit het openbare leven als oplossing voorstaat, aldus Huber.

Regeringscommissaris Marieluise Beck noemde in een interview met de Financial Times Deutschland een verbod contraproductief, omdat moslimvrouwen zo van een opleiding worden uitgesloten en in hun emancipatorische ontwikkeling worden beperkt. Beck zei dat het beter is in te spelen op de kracht van een open maatschappij die jonge vrouwen aantrekt.

Rau mengde zich zondag in het debat met een oproep voor gelijke behandeling van alle religieuze symbolen. Als een hoofddoek als een religieus symbool wordt gezien (...) dan moeten een monnikspij en een kruis op dezelfde manier worden behandeld, zei hij in een uitzending van de ZDF-televisie. Rau wees er voorts op dat de besluitvorming over onderwijsaangelegenheden is voorbehouden aan de deelstaat.

Tot dusver hebben aleen de conservatieve regeringen van de deelstaat Baden-W�rttemberg en Beieren wetsontwerpen voorbereid waarbij de hoofddoek in het onderwijs wordt verboden. Het verbod zou niet gelden voor christelijke en joodse symbolen, omdat zo'n maatregel zou indruisen tegen de grondwettelijk verankerde godsdienstvrijheid. De voorstanders van het verbod in Baden-W�rttemberg en Beieren zien de hoofddoek voornamelijk als politiek symbool.

De verwachting is dat begin volgend jaar in beide staten over de kwestie wordt gestemd. Het constitutionele hof oordeelde in september dat een 31-jarige Duitse vrouw van Afghaanse afkomst bij een sollicitatie in 1998 ten onrechte was afgewezen omdat ze een hoofddoek droeg. Het hof bepaalde tegelijkertijd dat deelstaten een hoofddoekverbod wettelijk kunnen regelen. De zestien Duitse deelstaten zijn sterk verdeeld over de kwestie.

Bron: www.nieuws.nl

Salaam iedereen,

Heeft Frankrijk Europa een vrijbrief gegeven omtrent het verbieden van het dragen van religieuze tekenen?? De deelstaten Baden-W�rttemberg en Beieren hebben wetsontwerpen voorbereid waarbij de hoofddoek in het onderwijs wordt verboden. Het verbod zou niet gelden voor christelijke en joodse symbolen, omdat zo'n maatregel zou indruisen tegen de grondwettelijk verankerde godsdienstvrijheid. De voorstanders van het verbod in Baden-W�rttemberg en Beieren zien de hoofddoek voornamelijk als politiek symbool. Hoe kunnen sommige mensen nog beweren dat zij enige kennis hebben van de Islam? Dit wordt gewoon te gek voor woorden. Frankrijk was zo 'netjes' om alle religieuze tekenen te gaan verbieden. Nu komen de deelstaten Baden-W�rttemberg en Beieren met een wetsvoorstel met alleen een verbod op hoofddoeken, omdat dit een politiek symbool is. Ik begin gewoon de neiging te krijgen om naar de tv-mensen te stappen en om aan iedereen op deze aardbol voor eens en altijd duidelijk maken waar de hoofddoek voor staat en waarom het niet verboden hoort te worden.

Alleen al voor zo'n belachelijke wetsvoorstel zou ik de politiek in willen. Want dit kunnen we echt niet toelaten!

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 januari 2004 om 23:43

Ongeloofelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wat gebeurt er allemaal in deze dunya?????

Hoezo vermenging van politieke en religieuze symbolen uit het openbare leven ???

���������� ���� ����� ������ ����� 

"Al-h'amdoe liellaahie 'ala koellie h'aal".

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 00:10
In eerste instantie geplaatst door ~Zahra~

asalam aleikum wa rahmatoelahi wa barakatoehoe,

hoofddoek afdoen?

Ik zelf ben op zoek naar werk...mijn hoofddoek is belangrijk voor mij.Momenteel zoek ik een baan om een studie te kunnen betalen.Die baan zoek ik uit naar het wel of niet mogen dragen van mijn hoofddoek.Ook al zou het niet mijn droombaan worden.Mocht dat nou niet lukken,en vind ik een baan waar je je hoofddoek moet afdoen(maar dan in het aller,aller uiterste geval),dan zal ik die baan accepteren,met pijn in mijn hart !!Maar dan moet het wel heel gek lopen hoor!!Ik moet toch mijn boodschappen kunnen doen,en mijn huur betalen etc.Weet iemand toevallig over er in de ict wereld dames werken met hoofddoek??Ikzelf had gedacht om vanuit huis te werken trouwens...

wa sallam

Salaam Alaikum Zahra,

Ik kom ook uit de ict en ben ook op zoek naar werk.
Ik heb tot nu toe een keer van een zuster met hoofddoek gehoord en dat
was een statiare.Mocht je van een bedrijf weten waar hoofdoeken gedragen
worden laat het even weten alsjeblieft,ik draag er geen natuurlijk want ik ben een man.Maar een bedrijf die het toelaat heeft al iets sympathieks en is de moeite
waard om me te gaan babbelen.Ik zal even iets van me laten horen als ik van zoon bedrijf te weten kom.

salaam,

polymorph

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2004 om 12:42

asallam aleikum,

zover is het nog lang niet aghie,

ben nog hard ,hard aan het leren....en in de tussentijd ben ik bekeerd,en stort ik mij volledig op de islam...

Succes met het vinden van een gepast baan!

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2004 om 15:00

Salaam Alaikum,

Chirac zal niet blij zijn op de Dag Des Oordeels lijkt mij.
Echt heel erg dit.

Wist niet dat je een nieuwe zuster was Zahra, hoe lang ben je al bekeerd ?


wa salaam  

Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2004 om 15:06

asallam aleikum

juni 2003...8 maanden dus..Alhamdulillah!

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
polymorph Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 10 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2004 om 15:17
In eerste instantie geplaatst door ~Zahra~

asallam aleikum

juni 2003...8 maanden dus..Alhamdulillah!

wa sallam


Salaam Alaikum Zuster,

Alhamdullilah . Ben blij voor je.
Moge het je het paradijs opleveren zuster.

wa salaam,

Mohammed  
Geef kennis door aan mij,zelfs als het maar een ayah is...(Bukhari)
Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2004 om 05:44

Assalamoe Alaykoem,

MashaAllah, 8 maanden maar moslim en zo actief met da3wah,

Allah zal je belonen.

wassalama,

Terug naar boven
aggie4life Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 31
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2004 om 10:15
In eerste instantie geplaatst door musilman

Assalamoe Alaykoem,

MashaAllah, 8 maanden maar moslim en zo actief met da3wah,

Allah zal je belonen.

wassalama,

INSHALLAH!!!!!

Ben weer verder gegaan op mijn oude accaunt: NAK4LIFE...deze was eerst geblokkeerd..
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2004 om 12:48

asallam aleikum wa rahmatoelahie wa barakatoehoe,

 ...,

Moge Allah(S.W.A) met ons allen het beste voor hebben,amien!

wa sallam

Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Nourdiene Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 20 januari 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 136
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 maart 2004 om 15:12

Salaamoe 3laykoem

SubhanAllah, Ik bewonder je geworven kennis oeghtie!  Doet me denken aan de volgende hadiet.

''Er werd gevraagd: 'O Boodschapper van Allah, wie is de meest nobele van de mensen? Hij zei: (degene die Allah) het meest vreest.' Zij zeiden: 'Het is niet die waarover wij jou vragen.' Hij zei 'Dan Joesoef, een profeet van Allah, zoon van een Profeet van Allah, zoon van een vriend van Allah.' Het is niet die waarover wij jou vragen.' Hij zei: 'Vragen jullie mij dan over sommige Arabische families? De beste van hen in de tijd der onwetendheid (voor de Islam) zijn de beste in de Islam, wanneer zij (erover) geleerd hebben.''    (Boekhaarie en Moeslim)

"Onze Heer, wij geloven in wat Uneergezonden hebt en wij vlogen de Boodschapper en schrijf ons daarom op bij de getuigen (van de Eenheid van Allah)." (Soerah �li-'Imr�n aya 53)
Terug naar boven
~Zahra~ Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 26 november 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 713
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 maart 2004 om 11:11

asallam aleikum,

Geprezen is Allah, de Almachtige en alle lofprijzingen behoren Hem toe,

(Soebh'aana Allaahie al-'adhziem wabieh'amdieh)

wa sallam
Men sluit de ogen van de doden behoedzaam; niet minder behoedzaam moet men de ogen van levenden openen.
Terug naar boven
Badia Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 15 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 224
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2004 om 08:47

As-salaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe/hallo,

In eerste instantie geplaatst door nak4life

Assalaamoe Alaikoem,

Ik heb nu een vraag aan de dames die een hoofddoek dragen:

Zouden jullie je hooddoek af doen om toch naar school te mogen gaan?!?!

Ben erg benieuwd!


Salaam,

Jullie broeder in Islam

 

Ik had het erover met een klasgenootje. Zij stond erachter dat ze wel naar school zou gaan omdat onderwijs superbelangrijk is. En later moet je wel een goede baan krijgen enzo.

Nou moet ik vertellen dat er weinig moslimmeisjes bij mij op school zitten.

Zij is dus ook een goede vriendin, maar toen ze dit zei, viel ik even stil.

Het deed met gewoon pijn.

Ik bedoel, ik heb het vaak met haar over de islam, en ik kreeg de indruk dat ze een sterke imaan heeft, maar toen ze dit zei, vroeg ik me af wat er met haar gebeurd was.

Ik vroeg haar: Wat gaat voor. Het voorbereiden van wereldse zaken (goede baan etc) of het voorbereiden voor de Dag des Oordeels en wat erna komt.

toen antwoorde ze met zoiets als: ja, nou ja...ik bedoel....ja...

Ikzelf zal dan ook niet aarzelen. Als mij gevraagd zal worden een keuze te maken tussen mijn Hijaab en mijn school, kies ik voor het eerste.

Inderdaad kan een goede baan goed van toepassing komen, maar ik denk anders. Ik vertrouw op Allah sobhana wa Ta'ala. Ik zal voor Hem kiezen (dus voor de Hijaab) en insha Allah zal Hij mij dan in mijn levensonderhoud voorzien (zonder dat ik een baan heb).

Insha Allah zal ik met een broeder trouwen die zelf voor mij en mijn kinderen (insha Allah) werkt. En dit wens ik al mijn zusters toe.

wassalaam oe aleikum wa rahmatoe Allahie wa barakatoe/doei

Terug naar boven
Abou Jabir Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1813
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2004 om 03:14

Assalamoe Alykoem zuster Badia,

mashaAllah, je imaan is sterk, zulke zusters als jouw hebben we in deze tijd hard nodig, die maken namelijk de toekomst.

wassalaam

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.