Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Niqaab

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Niqaab
    Geplaatst op: 12 februari 2006 om 14:54

Asalam Alaykom,

Er zijn al veel topics geweest over 'de Niqaab'. De meningen lopen uiteen, sommige vinden het verplicht, anderen vinden het aangeraden en sommigen vinden dat het helemaal niet bij de Islam hoort. Maar laten we dit keer niet ingaan op 'of het wel of niet verplicht' is, maar op de vraag:

Zijn er zusters die anno 2006 (nog) een Niqaab durven te dragen, ongeacht of je nou in Nederland, Marokko, Turkije etc bent?

 

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 00:55

Asalaam Aleikum,

Ik ben dan wel geen zuster maar wil toch even opmerken dat ik het de laatste tijd toch vaker tegenkom in het straatbeeld.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
moslim_broeder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslim_broeder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 06:19

zoals rahil amin het ook zegt ben ik ook geen zuster

maar mijn buurmeid draagt er ook een

Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 12:22
De Niqaab is helemaal hip tegenwoordig. Net als de Islam.
Wat Wicca vorig jaar nog was met al z'n afgeleide TV serietjes, dat is de Islam nu.
En wat geld voor alle jeugd tussen, pak 'm beet, 12 en 18, hoe extremer hoe beter.

Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 12:24
Het lijkt wel of je het over MTV hebt.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 12:31
In eerste instantie geplaatst door Engeltje

De Niqaab is helemaal hip tegenwoordig. Net als de Islam.
Wat Wicca vorig jaar nog was met al z'n afgeleide TV serietjes, dat is de Islam nu.
En wat geld voor alle jeugd tussen, pak 'm beet, 12 en 18, hoe extremer hoe beter.

De vrouwen die ervoor kiezen om de niqaab te dragen doen dit zeer bewust en weloverwogen om de tevredenheid van ALLAH SWT te verkrijgen en niet om hun geloof extreem uit te dragen of andere mensen te shockeren. Islam is geen hype. Iemand die voor de Islam kiest doet dat met zijn/haar volle verstand en niet omdat het hip zou zijn.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Engeltje Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 september 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 348
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Engeltje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 12:35
Da's niet voor iedereen het geval, Rahil Amin. Het spijt me geweldig, maar sommigen hebben op jonge leeftijd daadwerkelijk voor de Islaam gekozen om zich af te zetten. Het zal hier om een heel klein groepje gaan wellicht, maar het komt wel degelijk voor. Mensen zijn in de puberteit nou eenmaal heel makkelijk te overtuigen.
Een oog om een oog maakt de hele wereld blind.
- Ghandi
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 februari 2006 om 13:24

Ik heb al eerder aangegeven dat er 3 motieven zijn om een hoofddoek te dragen:

1. puberale opstandigheid. Is te begrijpen.

2. Het is en hype, gelijk Engeltje aangeeft. Is ook te begrijpen.

3. Uit religieuze motieven. Is ook te begrijpen.

Alleen het laatste motief is nobel. Weet, Allah ziet alles.

Terug naar boven
Imaan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 05 oktober 2003
Online status: Offline
Berichten: 959
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Imaan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 04:38

Dag Peter Pan,

Motief 4: sommige worden ook gewoon gedwongen!

Mensen die anderen dwingen zullen zichzelf echt wel tegenkomen. Als dat niet hier in deze wereld zal zijn, dan in het Hiernamaals.

Wees eerlijk en rechtvaardig!
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 februari 2006 om 11:29

Je hebt gelijk.

Maar, weet wel dat de motieven die we hier aangeven in ook voor niet-moslims gelden. De uitingsvorm is anders.

Je kunt je ook afvragen of de MTV-pubermeisjes een eigen vrije keuze maken.

Terug naar boven
Ayoub Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ayoub Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 februari 2006 om 14:28

assalamou alaikom

masha allah voor de zusters die het dragen

insha allah moge allah s.w.t jullie harten nog meer vervullen met iman en takwa

ameen

wasalamou alaikom

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 09:20
Dit interview met Chadortt Djavann, schrijfster van het pamflet �Bas les Voiles� staat in Humo nr 06/3309 van 3 februari 2004. U kunt ook reageren op dit artikel via een lezersbrief aan Humo op [email protected]

Een hoofddoek is een brandmerk; een jodenster voor vrouwen.



Een minderjarige een sluier of hoofddoekje laten dragen betekent haar op de meest grove wijze op de seksuele markt brengen, haar een trauma toebrengen waardoor de toekomstige vrouw voorgoed naar lichaam en geest getekend is. De sluier opleggen aan een meisje is letterlijk misbruik van haar maken; haar lichaam kenbaar maken als lustobject, bestemd voor de man.�


Het citaat komt uit �weg met de sluier!� (uitgeverij Contact) van Chardortt Djavann (35), een Iraanse die in Parijs woont en werkt. Djavann was nog een tiener toen ayatollah Khomeiny in 1979 in Iran aan de macht kwam en er een streng islamitisch regime installeerde. �Een historische ramp� aldus Djavann. Van de ene dag op de andere moesten meisjes en vrouwen zich verstoppen onder sluier en chador. Vanaf haar dertiende moest ook Djavann gesluierd rondlopen, ook al was ze, zoals de rest van haar familie, helemaal niet gelovig. Tien jaar later vluchtte ze via Turkije naar Frankrijk; ze studeerde er antropologie en werd schrijfster. �Weg met de sluier!� is een striemend pamflet � het is in drie dagen geschreven � dat veel ophef maakte toen het eind vorig jaar verscheen. Djavann maakt geen groot onderscheid tussen een sluier of een simpel hoofddoekje. Veel Turkse en Marokkaanse vrouwen in het Westen dragen zo�n hoofddoekje vaak gewoon uit traditie, en niet zozeer uit godsdienstige overtuiging, maar voor Djavann is dat een semantische discussie. Sluier of hoofddoekje: achter allebei gaat dezelfde discriminatie schuil, zegt ze. Djavann neemt niet alleen imams, mollahs en islamitische intellectuelen op de korrel, ze maakt ook brandhout van westerse politici en intellectuelen die pleiten voor tolerantie voor de hoofddoek. �Wie zoiets zegt, moet beseffen dat hij islamitische dictaturen steunt,� schrijft ze. Voor de petite histoire: �Weg met de sluier!� werd ook opgemerkt door Dirk Verhofstadt, broer van de premier en kabinetsadviseur van minister van Binnenlandse zaken Patrick Dewael. Kort daarna pleitte Dewael voor een verbod op �religieuze symbolen� in openbare diensten en gemeenschapsscholen.

Humo Wat deed die sluier met u?
Djavann �Ik begreep het gewoon niet. Waarom moest ik mijn hoofd verbergen? Wat had ik misdaan? Niets, helemaal niets! Ik voelde me, zoals zoveel meisjes en vrouwen, ook compleet belachelijk. Stelt u zich eens even voor dat het omgekeerd was: dat alle mannen een hoofddoek moesten opzetten, en voor de spiegel moesten gaan staan voor ze de straat op durfden. Waarom wordt een moslimjongen eigenlijk niet gesluierd? Kan hun lijf, kan hun haar geen begeerte opwekken bij de andere sekse? Een meisje is niets, de jongen is alles. �De hoofddoek maakt vrouwen van in hun vroegste kinderjaren duidelijk: het simpele feit dat je bestaat, is een bedreiging voor mannen. Gevolg? Die meisjes voelen zich schuldig � net zoals slachtoffers van een verkrachting zich schuldig voelen. Een hoofddoek is een brandmerk, het is een jodenster voor de vrouwen�.

Humo: Maar kun je de situatie van vrouwen in Iran of andere islamlanden zomaar doortrekken naar moslimvrouwen in Frankrijk of Belgi�
Djavann: "Een vrouw die een hoofddoek moet dragen, laat zien dat ze veroordeeld is tot een ondergeschikt bestaan: of ze in Iran woont of in Belgi�, maakt daarbij geen enkel verschil. Islamlanden zijn niet democratisch, en het zal misschien nog wel een eeuw duren voor ze dat wel zijn. Dat maakt de discriminatie in Europa in feite nog veel erger: hier leven we zogezegd w�l in een democratie die de mensenrechten respecteert. Mogen democratische landen aanvaarden dat moslimvrouwen en �meisjes sociaal, intellectueel, psychisch en fysiek gediscrimineerd worden? Ik vind dat totaal onaanvaardbaar. �Het probleem met de hoofddoek is ook niet de scheiding van Kerk en Staat, maar de gelijkheid tussen man en vrouw. De hoofddoek is een vorm van mishandeling en verminking.�

Humo: Heel wat West-Europese moslima�s beweren dat ze vrijwillig een hoofddoek dragen, omdat hun godsdienst dat voorschrijft.
Djavann: Verreweg de meeste jonge vrouwen die hier een hoofddoek dragen, doen dat omdat ze onder druk worden gezet: door hun ouders, door hun broers, door hun man. Die constante druk wordt zwaar onderschat, vind ik. In Frankrijk komt daar stilaan wat verandering in, na een aantal beklijvende tv-reportages waarin jonge moslimmeisjes durfden te getuigen over de slagen, de beledigingen en zelfs de verkrachtingen die ze hadden ondergaan omdat ze weigerden de hoofddoek te dragen. Het klopt dat een minderheid vrijwillig voor de hoofddoek kiest en zegt: �De sluier is mijn cultuur. De sluier is mijn vrijheid.� Maar een minderheid van de jongeren kiest er ook vrijwillig voor om hero�ne te spuiten. Moeten we dat dan ook tolereren, of zelfs goedkeuren? Wat een kromme redenering! Ik kan slavernij toch niet goedkeuren omdat er een paar mensen zijn die zeggen dat ze vrijwillig slaaf willen worden? Ik noem die heel kleine minderheid van vrijwillige hoofddoekdragers kapo�s (de term die werd gebruikt voor de kampbewaarders van de nazi-concentratiekampen, red.) Die kapo�s zijn gerecupereerd door de islamisten � dat gevaar wordt in West-Europa permanent onderschat." �Het is ook een fabeltje dat de sluier vrouwen beschermt. Ondanks de sluiers richten verkrachting en prostitutie echte verwoestingen aan in moslimlanden; pedofilie is er wijdverbreid, want er is geen enkele wet die kinderen beschermt. Vrouwen die beweren dat ze dankzij de sluier vrij zijn, zouden misschien eens een kijkje moeten gaan nemen in Afganistan�.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 10:07
In eerste instantie geplaatst door Engeltje

Da's niet voor iedereen het geval, Rahil Amin. Het spijt me geweldig, maar sommigen hebben op jonge leeftijd daadwerkelijk voor de Islaam gekozen om zich af te zetten. Het zal hier om een heel klein groepje gaan wellicht, maar het komt wel degelijk voor. Mensen zijn in de puberteit nou eenmaal heel makkelijk te overtuigen.
Lijkt mij een aantal dat in verhouding tot de rest totaal te verwaarlozen is. In alle(sub)culturen en religies komen mensen voor die zich afzetten tegen de rest. En het ligt er maar aan wat je met afzetten bedoeld. Als een Moslima haar hoofdoek wilt dragen of een Moslim zijn baard laat staan wordt dat al snel als verzet tegen de gevestigde orde gezien terwijl men zich in feite gewoon aan de regels van het geloof houdt. Ik ken zelf geen enkele maar dan ook echt geen enkele Moslim die zijn baard laat staan of Moslima met hoofdoek die dat doen uit protest. In de Islam is de intentie heel belangrijk en de meeste baarddragende Moslims en Hoofddoekdragende Moslimas weten dat heel erg goed.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
al-mujahida Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-mujahida Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 10:09

moge allah mij  al-imaan schenken om niqab tedragen .

 

doe3a broeders en zusters voor mij .zodat ik die stap zal nemen.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 10:36

Amien beste zuster,

Moge ALLAH je de kracht geven om die stap te zetten en je belonen met het allerhoogste.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
al-mujahida Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 05 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote al-mujahida Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 10:39
amiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin yarab jazakallahogeran akhi
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 11:22
Humo: Het hoofddoekendebat woedt ook in Vlaanderen. De Vlaamse Christen-democraten zeggen dat religieuze symbolen wel degelijk hun plaats hebben in onze samenleving; daar heeft de overheid zich verder niet mee te bemoeien.
Djavann: �Maar een hoofddoek is helemaal geen religieus symbool, zoals pakweg een kruisje dat is. Wie dat nog gelooft, trapt met open ogen in de val die de Islamisten spannen met hun fraaie interpretaties van koranteksten. De hoofddoek is een symbool van de allergrofste seksuele discriminatie: punt. Vrouwen worden gedegradeerd tot koopwaar; mannen gebruiken de hoofddoek om meisjes vanaf zeven, acht jaar te onderdrukken. Dat is de waarheid.

Humo: De voorzitter van de Vlaamse socialisten zei onlangs dat het erom gaat wat er in de hoofden van de mensen zit, niet wat ze erop dragen.
Djavann: "Migranten � moslims en niet-moslims - raken bijzonder moeizaam ge�ntegreerd op de arbeidsmarkt, in het onderwijs, als ze een huis gaan zoeken � Maar de politici doen daar weinig of niets aan. Willen ze daar nog een extra discriminatie aan toevoegen door die hoofddoek voor minderjarige meisjes toe te staan?�

Humo: We zijn te tolerant?
Djavann: "Niet voor de Islam op zich, wel voor de islamisten: die mensen noem ik een ziekte van de islam. De hoofddoek is hun symbool.�
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 14:44
U noemt het verplicht dragen van een hoofddoek een schending van de mensenrechten. De Arabisch Europese liga van Dyab Abou Jahjah beroept zich op diezelfde mensenrechten om de islam, inclusief symbolen, altijd en overal in het openbaar te mogen belijden.
Djavann: �Uiteraard bestaat er zoiets als vrijheid van godsdienst, en het is maar normaal dat moslims in het Westen moskee�n hebben waar ze hun geloof kunnen belijden. De Islam is tegenwoordig vrijwel overal een erkende godsdienst, en terecht. Maar de hoofddoek is geen uiting van godsdienstvrijheid; het is een uiting van religieus fanatisme en obscurantisme.� �De islamisten zijn geen ordinaire boefjes uit de achterbuurten, maar hoogopgeleide intellectuelen die de zwakke plekken in de westerse wetten heel handig ween uit te buiten. Maar o wee als iemand de islam �beledigt�. Als jij de paus afbeeldt als een beest dat op handen en voeten rondkruipt, zal niemand je daarvoor ter dood veroordelen. Maar probeer dat maar eens met een imam of een mollah. Hebben de islamisten zich verzet tegen de arrestaties, de onderdrukking, de moorden, de verkrachtingen, de drugs, de armoede, de ellende, de pedofilie, de rechteloosheid van vrouwen en kinderen in de moslimwereld? Nee. Ze jongleren liever met citaten uit de koran zoals het hen uitkomt. Het is toch merkwaardig dat ze alleen de passages over de positie van de vrouw zo letterlijk nemen? Verder zijn ze zelf zo inconsequent als wat. Een goede moslim zou strikt genomen per kameel naar Mekka moeten trekken; elk jaar reizen vliegtuigen vol Moslims richting Mekka. Kan dat wel, reizen in een tuig dat door het duivelse Westen is uitgevonden? Mijn kritiek op de islam is blasfemisch: je mo�t die koranteksten op een hedendaagse manier interpreteren, je mo�t al die dogma�s ontmaskeren en ontheiligen. Jullie onderschatten de invloed van de Islamisten. Hoeveel vrouwen en meisjes met een hoofddoek liepen er twintig jaar geleden in Belgi� rond?�

Humo: wellicht minder dan vandaag. U gelooft duidelijk niet in het argument dat we gewoon de tijd zijn werk moeten laten doen?
Djavann: �Voila, daar gaan we weer: laat de tijd en het onderwijs hun werk doen! Met andere woorden: laat de anderen het maar weer opknappen, laat de gesluierde meisjes gesluierd leven en laat leraren en onderwijzers het zelf maar doen, zouden er nu toch minder gesluierde vrouwen moeten rondlopen dan vijftien jaar geleden? Maar er zijn er steeds meer! We zitten met een hoofddoekenproletariaat.�

Humo: Misschien kan het veranderde straatbeeld ook worden ge�nterpreteerd als een stil protest van de moslima�s z�lf tegen hun achterstelling?
Djavann: �Uiteraard speelt dat mee: de politici hier zijn nog altijd veel te weinig bezig met integratie. Daardoor krijgen de islamisten vrij spel in de achtergestelde wijken. De hoofddoek is dus ook een teken van uitsluiting. Waarom stoort de westerse intellectueel zich niet aan een hoofddoekje in het straatbeeld of op school? Omdat hij zo ruimdenkend is? Nee, omdat hij niet weet wat zo�n doekje �cht betekent. Is dat dom , na�ef of laf? Ik vrees dat het vaak een combinatie van dat alles is.�

Mannen met Baarden

Humo: Wat vindt u van het argument dat een wettelijk verbod op de hoofddoek op school de moslimmeisjes nog meer in het isolement zal duwen, en wellicht ook het ontstaan van islamscholen zal stimuleren?

Djavann: �Ik begrijp het �cht niet, hoor. In alle westerse landen zijn er strenge wetten tegen kindermishandeling en pedofilie. De hoofddoek is net zo goed een vorm van kindermishandeling: op een barbaarse manier maakt het meisjes duidelijk dat ze zondig zijn omdat ze als vrouw geboren zijn." �Maar een wet lost niet alles op: ondanks de wetten tegen pedofilie worden er nog kinderen misbruikt. De wet die nu in Frankrijk op komst is (en die religieuze symbolen in openbare diensten verbiedt, red.), gaat me dan ook niet ver genoeg.�

Humo: U suggereert zelfs dat de democratie in gevaar loopt.
Djavann: �Ik zeg niet dat de hoofddoek op zich de democratie in gevaar brengt, maar ik denk wel dat de combinatie van ongebreideld liberalisme, extreem-rechts en groeiend etnisch en religieus bewustzijn een re�el risico vormt. En de hoofddoek hoort daarbij. Als politici en intellectuelen de ogen blijven sluiten, zal die harde kern van islamisten uitgroeien tot een acute bedreiging voor de hele samenleving. �Onlangs was er in Parijs een demonstratie van gesluierde vrouwen tegen het verbod op de hoofddoek. Wel, achter iedere vrouw liep een man-met-baard. D�t zijn de islamisten: zij gebruiken de hoofddoek in een bewuste stap-voor-stap strategie om hun verwerpelijke idee�n te laten doorsijpelen. Jaren geleden betoogden westerse vrouwen voor het recht op contraceptie, abortus en �baas in eigen buik�: hebt u toen achter iedere vrouw een man zien lopen? Nee toch! Die gesluierde vrouwen betogen niet voor zichzelf, maar voor die baarden. Ik vind dat zeer erg.�

Humo: Wat te doen?
Djavann:�Een wet die hoofddoekjes of sluiers verbiedt is niet genoeg. Er is een heus Marshallplan voor werk, huisvesting en onderwijs voor de allochtone gemeenschap nodig.� �Ik vind dat de harde kern van islamisten w�g moet. Anders vrees ik dat we in de getto�s een opstand van de armen en de uitgestotenen zullen zien, net zoals in de VS, en erger nog: dat die fanatici tot zware gewelddaden zullen overgaan�

Humo: Bent u pessimistisch?
Djavann: �De geschiedenis van de mensheid is geen optimistisch verhaal; alleen een idioot � en dat ben ik ni�t � noemt zich een onvoorwaardelijk optimist.� �Ik ben een pessimist met heel veel hoop. Ik zie steeds meer moslima�s die hardop durven te zeggen; �We hebben genoeg van de waanzin�. Denk maar aan de beweging Ni Putes, Ni Soumises van Fadela Amara (die in 2002 tienduizenden Franse vrouwen op straat bracht om te betogen tegen de hoofddoek, red.) Veel moslimvrouwen durven de stap naar publiek protest misschien nog niet te zetten, maar dat komt nog wel. Alleen de vrouwen kunnen de islam over de drempel van de moderniteit tillen. De islamitische revolutie zal vrouwelijk zijn, of ze zal niet zijn.�

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 06:40

moslimreactie.

reactie van niet-moslim

 

: Ik moest een paar keer slikken met de woorden van deze vrouw.

Het gaat hier om een niet-gelovige vrouw die de islam volledig afbreekt.
Een beproefde techniek uiteraard, telkens dezelfde ondertoon: ex-moslims zijn in hun ogen nooit moslims geweest en niet Moslims bezitten niet de kennis om te oordelen over de Islam.

Quote:
Zij heeft slechte ervaringen gehad zoals vele vrouwen, maar ik denk dat je realistisch moet blijven en heel goed het onderscheid moet maken tussen deze gebeurtenissen en de islam.

Hier erkent de schrijfster de gebeurtenissen van Chadortt Djavann in Iran. Maar als de Islam niet verantwoordelijk is, wie of wat is dan wel verantwoordelijk? Ik hoop het antwoord te vinden verderop in deze reactie.

Quote:
Het dragen van de hoofddoek kan je door niemand verplicht worden, het is de eigen keuze van de vrouw. In ons geloof is geen enkele vorm van dwang terug te vinden. Ik ontken hierbij niet dat er families zijn of plaatsen waar dit wel gebeurt met soms vreselijke taferelen tot gevolg, maar dit is niet wat ons door de islam wordt voorgeschreven.

Het dragen is dus niet verplicht en wordt niet voorgeschreven door de Islam volgens haar. Maar waarom dan de hele commotie rond de hoofddoek in Frankrijk? Waarom worden er dan manifestaties georganiseerd in Frankrijk pro en contra hoofddoek? (De manifestatie tegen de hoofddoek bracht trouwens een veelvoud aan protestanten op straat in vergelijking met de voorstanders) Als het toch niet verplicht is, waarom dan al die verhitte discussies? Deze opmerking staat overigens fel in contrast met de vorige, waarin de schrijfster het verhaal van Chadortt erkent.

Quote:
Een meisje wordt geacht de hoofddoek te dragen na haar eerste menstruatieperiode, vanaf die leeftijd bedekt zij zichzelf. Maar dit is volledig uit vrije wil en niet omdat iemand haar dat oplegt. Zo zijn er veel vrouwen die op latere leeftijd, na het grondig bestuderen van de islam besluiten om de hoofddoek te dragen omdat zij op jongere leeftijd nog niet overtuigd waren.

Men wordt 'geacht' de hoofddoek te dragen, duidt dit niet op een morele verplichting, opgedrongen vanuit de gemeenschap? Ik vind het wel merkwaardig, in de vorige paragraaf beweert de schrijfster dat de Islam de hoofddoek niet voorschrijft, maar na het grondig bestuderen van de Islam komen ze wel tot het besluit om een hoofddoek te dragen???

Quote:
Ik ken verschillende vrouwen die graag eerder wilden beginnen met het dragen van de hoofddoek, en die dit niet mochten van hun ouders om de eenvoudige reden dat die niet wilden dat ze er onbezonnen aan begon. Zij steunden hun dochters wel door het geven van informatie, boeken, enz. maar het dragen van de hoofddoek werd nog uitgesteld.

De voorbereiding dmv informatie en boeken werkte blijkbaar zo effectief dat die meisjes al een hoofddoek wilde dragen v��r de menstruatie.

Quote:
De hoofddoek en de gehele bedekking beschermt de vrouw tegen slechte blikken van buitenaf, omdat de vrouw wordt beschouwd als een diamant met een heel grote waarde.

Een diamant met heel grote waarde hou ik netjes binnenshuis en stop ik in een kluis ver weg van de begeerlijke blikken. Het is dan ook mijn eigendom en ik doe ermee wat ik wil.

Quote:
Wat deze vrouw, Chadortt Djavann vertelt dat de hoofddoek de vrouw als lustobject zou bestempelen, is absoluut niet waar, het laat haar net toe om dit niet te doen, om naar waarde, verstand, innerlijk beoordeeld te worden en niet naar uiterlijk.

Een vrouw wordt net wel bestempeld als een lustobject: Ze heeft dat hoofddoek toch nodig om haar te beschermen tegen de begeerlijke blikken van mannen? Maw de doek is nodig om het lustobject te beschermen.


Quote:
We zien het zonder problemen gebeuren dat vrouwen halfnaakt rondlopen en zich tentoon stellen op affiches, in dagbladen enz., is het niet net hier dat de vrouw een sexobject wordt? Enkel het uiterlijke telt hierbij.

In een macho cultuur worden die vrouwen inderdaad aanzien als zuiver sexobject. Helaas 'verkopen' affiches waarop vrouwen met hoofddoek staan, niet zo goed.

Quote:
Als ik ga solliciteren is het er niet om te doen of mijn rokje kort genoeg is, of ik het juiste kapsel draag en of ik niet net te dik ben voor de functie, maar wel of ik verschillende talen spreek, een diploma heb, ervaring heb.

Tenzij de werkgever een onverbeterlijke macho en sexmaniak is. Hier geeft de schrijfster toe dat het de man is die zijn hormonen moet beheersen, en niet de vrouw die zichzelf moet aanpassen aan de man dmv een hoofddoek.

 

Zoals ik, PP, al heb aangegeven wordt mijn dochter regelmatig voor hoer uitgemaakt door (welsiwaar) jonge moslims, maar dat zegt natuurlijk heel veel hoe deze jongens tegen vrouwen aankijken. Hoe komen ze op deze verknipte kijkwijze?

Voor mij is het duidelijk dat deze jonge mannen zich superieur achten t.o.v. de vrouw.


 
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 08:12
Zag met eigen ogen, en ben ook nooit vergeten, hoe het eerste meisje, dat zich in bikini in het gemeentelijk(vrouwen-)zwembad vertoonde, door een menigte vrouwen voor hoer werd uitgescholden, werd aangevallen en zou zijn gelyncht indien de badmeesters haar niet hadden ontzet. Dat was ca. 45 jaar geleden in achterlijk katholiek feodaal Brabant.
Mijn dochters leer ik dat zij van zichzelf en van niemand anders zijn. Wie hen voor hoer uitscheldt (wat nog niet is gebeurd, maar wie weet) komt iets tekort wat hij heel erg nodig heeft maar niet mag, wat hem heel agressief maakt en daarmee blind instrument voor de genocide.


Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 08:37

Deze pessimistische vrouw onderdrukt zichzelf door te stellen dat alleen islamisten (wat dat ook moge betekenen) met baarden hoogopgeleid of intellectueel zijn.


Mevrouw vindt dat vrouwen niet intellectueel genoeg zijn om hun eigen keuzes te maken, ze zijn volgens haar dom en kunnen niet lezen of denken. Ze moet misschien nog emanciperen en kan nog heel veel leren van moslimvrouwen.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 12:21
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Deze pessimistische vrouw onderdrukt zichzelf door te stellen dat alleen islamisten (wat dat ook moge betekenen) met baarden hoogopgeleid of intellectueel zijn.


Mevrouw vindt dat vrouwen niet intellectueel genoeg zijn om hun eigen keuzes te maken, ze zijn volgens haar dom en kunnen niet lezen of denken. Ze moet misschien nog emanciperen en kan nog heel veel leren van moslimvrouwen.

Ik heb niet de indruk dat ze pessimistisch is. Eerder strijdvaardig, gelijk Hirshi Ali.

Wat kan zij nog leren van de moslimvrouw?

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 13:00
Ik ken de vrouw niet, ze zegt zelf dat ze pessimistich is.

Intellectueel denken, aangezien ze zelf daartoe niet in staat blijkt te zijn en dit ook de moslimvrouw toeschrijft door een link te leggen naar "Islamisten".


Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 13:34
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Deze pessimistische vrouw onderdrukt zichzelf door te stellen dat alleen islamisten (wat dat ook moge betekenen) met baarden hoogopgeleid of intellectueel zijn.


Mevrouw vindt dat vrouwen niet intellectueel genoeg zijn om hun eigen keuzes te maken, ze zijn volgens haar dom en kunnen niet lezen of denken. Ze moet misschien nog emanciperen en kan nog heel veel leren van moslimvrouwen.

Ik heb niet de indruk dat ze pessimistisch is. Eerder strijdvaardig, gelijk Hirshi Ali.

Wat kan zij nog leren van de moslimvrouw?

Wat kan de moslim vrouw van haar leren zul je bedoelen, niets helemaal niets!

Wat de topic betreft:Ja ken wel een aantal zusters die de nigaab dragen Mascha Allah, ik vind het gewoon moeten kunnen iedereen die draagt wat hij zij wil. Gayr Inscha Allah.

Wa Salaamoe3leikoem

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 16:35
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Ik ken de vrouw niet, ze zegt zelf dat ze pessimistich is.

Intellectueel denken, aangezien ze zelf daartoe niet in staat blijkt te zijn en dit ook de moslimvrouw toeschrijft door een link te leggen naar "Islamisten".

Je schrijft zoals zij denkt over hoe de moslimman omgaat met de vrouw. Neerbuigend. En daarmee bevestig je haar oordeel, en die van Hirshi Ali.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2006 om 04:11
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Ik ken de vrouw niet, ze zegt zelf dat ze pessimistich is.

Intellectueel denken, aangezien ze zelf daartoe niet in staat blijkt te zijn en dit ook de moslimvrouw toeschrijft door een link te leggen naar "Islamisten".

Je schrijft zoals zij denkt over hoe de moslimman omgaat met de vrouw. Neerbuigend. En daarmee bevestig je haar oordeel, en die van Hirshi Ali.


Dat is slechts onzinpraat en dat weet je. Ik ben neerbuigend tegenover alle vrouwen, omdat ik vind dat deze vrouw domme uitspraken doet gebaseerd op een leugen?

Ik schrijf over hoe zij denkt over de vrouw in haar tekst. Zij vindt dat moslimvrouwen niet onafhankelijk kunnen denken, maar alles van de man (islamist staat er) leren.


Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2006 om 04:11
Laat moslimm�nnen hoofddoek dragen - Naima El Bezaz

Veel moslimvrouwen zitten gevangen in een web dat hun mannelijke geloofsgenoten gespannen hebben. Het 'leerstuk' van de maagdencultus en het seksueel beschikbaar moeten zijn, maakt hun leven niet zelden tot een hel. Het wordt tijd dat de mannen hun vrouwen de grondrechten geven die zijn neergelegd in de koran en de hadith, de overleveringen van de profeet, vindt de Nederlandse schrijfster van Marokkaanse afkomst Naima El Bezaz. Ze is auteur van De weg naar het noorden en Minnares van de duivel. Daarnaast schrijft ze ook artikelen in dagbladen, zoals NRC en de Standaard. Daarin houdt ze islamitische tradities als de maagdencultus en de onderwerping van de vrouwen kritisch tegen het licht.


De positie van de moslimvrouw staat in Nederland volop in de belangstelling. Elke poging tot kritiek wordt door moslims in de kiem gesmoord onder verwijzing dat de islam voor gelijkwaardige rechten van vrouwen heeft gezorgd. Dit zijn uitspraken die in het luchtledige blijven hangen, vooral omdat over de daadwerkelijke problemen heen wordt gestapt. Feit is dat in de praktijk vrouwen wel onderdrukt worden en weinig vrijheden kennen om zichzelf te kunnen ontwikkelen. Dat komt vooral doordat vrouwen seksueel in toom worden gehouden. Een vrouw mag nooit aanleiding geven tot roddel, want dat zou haar zedigheid aantasten en daarmee de eer van de familie. Deze houding wordt instandgehouden door de vele taboes binnen de moslimgemeenschap. Een van de grootste taboes is seksualiteit
.
Binnen de islam is seks een genot waar zowel mannen als vrouwen recht op hebben. Maar in de loop der eeuwen is het een beladen onderwerp geworden. Honderden jaren geleden werden in de Arabische literatuur veelvuldig teksten volgeschreven over de geneugten van seks, nu is het een taboe. Seksuele voorlichting is er dan ook niet meer bij, zeker niet voor de vrouw. Eigenlijk zijn seks, de vrouw en haar genot vanuit mannelijk optiek vrijwel niet verenigbaar. Het is de man die aan zijn trekken moet komen en de vrouw die zich daarin moet schikken. Hoewel het genot voor de vrouw dus in de praktijk iets is waarmee het armoedig is gesteld, zijn de koran en de hadith (de overleveringen van de profeet) duidelijk. Regels en voorschriften wijzen uit dat de vrouw zeker recht heeft op genot. In de praktijk blijkt echter dat de man rechten kent en de vrouw slechts plichten.

Een onderwerp dat onlosmakelijk is verbonden met seksualiteit is de maagdencultus. Nog steeds lijden miljoenen vrouwen daaronder. Niet alleen in de moslimlanden, ook in Nederland waar veel moslims conservatiever in hun denkbeelden zijn dan in het land van herkomst. Wanneer ze heel jong zijn, krijgen deze vrouwen al te horen dat ze op moeten passen, dat ze niet al te ruw met zichzelf om moeten gaan en dat ze vooral niet mogen sporten, want dan kan het vliesje breken. Maar wat zij vooral leren en zich ook realiseren is dat seks een doodzonde is. Als een vrouw voor het huwelijk haar maagdelijkheid verliest, wordt als het ware een catastrofe ontketend. Wanneer tijdens de huwelijksnacht geen bloed op het laken te zien is, heeft de echtgenoot het recht zijn vrouw per direct naar haar familie terug te sturen. De scheiding wordt daarmee uitgesproken en de familiereputatie wordt te gronde gericht.


Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2006 om 06:59

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Laat moslimm�nnen hoofddoek dragen - Naima El Bezaz

Veel moslimvrouwen zitten gevangen
in een web dat hun mannelijke geloofsgenoten gespannen hebben. Het 'leerstuk' van de maagdencultus en het seksueel beschikbaar moeten zijn, maakt hun leven niet zelden tot een hel. Het wordt tijd dat de mannen hun vrouwen de grondrechten geven die zijn neergelegd in de koran en de hadith, de overleveringen van de profeet, vindt de Nederlandse schrijfster van Marokkaanse afkomst Naima El Bezaz. Ze is auteur van De weg naar het noorden en Minnares van de duivel. Daarnaast schrijft ze ook artikelen in dagbladen, zoals NRC en de Standaard. Daarin houdt ze islamitische tradities als de maagdencultus en de onderwerping van de vrouwen kritisch tegen het licht.


De positie van de moslimvrouw staat in Nederland volop in de belangstelling. Elke poging tot kritiek wordt door moslims in de kiem gesmoord onder verwijzing dat de islam voor gelijkwaardige rechten van vrouwen heeft gezorgd. Dit zijn uitspraken die in het luchtledige blijven hangen, vooral omdat over de daadwerkelijke problemen heen wordt gestapt. Feit is dat in de praktijk vrouwen wel onderdrukt worden en weinig vrijheden kennen om zichzelf te kunnen ontwikkelen. Dat komt vooral doordat vrouwen seksueel in toom worden gehouden. Een vrouw mag nooit aanleiding geven tot roddel, want dat zou haar zedigheid aantasten en daarmee de eer van de familie. Deze houding wordt instandgehouden door de vele taboes binnen de moslimgemeenschap. Een van de grootste taboes is seksualiteit
.
Binnen de islam is seks een genot waar zowel mannen als vrouwen recht op hebben. Maar in de loop der eeuwen is het een beladen onderwerp geworden. Honderden jaren geleden werden in de Arabische literatuur veelvuldig teksten volgeschreven over de geneugten van seks, nu is het een taboe. Seksuele voorlichting is er dan ook niet meer bij, zeker niet voor de vrouw. Eigenlijk zijn seks, de vrouw en haar genot vanuit mannelijk optiek vrijwel niet verenigbaar. Het is de man die aan zijn trekken moet komen en de vrouw die zich daarin moet schikken. Hoewel het genot voor de vrouw dus in de praktijk iets is waarmee het armoedig is gesteld, zijn de koran en de hadith (de overleveringen van de profeet) duidelijk. Regels en voorschriften wijzen uit dat de vrouw zeker recht heeft op genot. In de praktijk blijkt echter dat de man rechten kent en de vrouw slechts plichten.

Een onderwerp dat onlosmakelijk is verbonden met seksualiteit is de maagdencultus. Nog steeds lijden miljoenen vrouwen daaronder. Niet alleen in de moslimlanden, ook in Nederland waar veel moslims conservatiever in hun denkbeelden zijn dan in het land van herkomst. Wanneer ze heel jong zijn, krijgen deze vrouwen al te horen dat ze op moeten passen, dat ze niet al te ruw met zichzelf om moeten gaan en dat ze vooral niet mogen sporten, want dan kan het vliesje breken. Maar wat zij vooral leren en zich ook realiseren is dat seks een doodzonde is. Als een vrouw voor het huwelijk haar maagdelijkheid verliest, wordt als het ware een catastrofe ontketend. Wanneer tijdens de huwelijksnacht geen bloed op het laken te zien is, heeft de echtgenoot het recht zijn vrouw per direct naar haar familie terug te sturen. De scheiding wordt daarmee uitgesproken en de familiereputatie wordt te gronde gericht.


Dat is haar mening, en die boeit ons niet. Daarom heeft zij een ander geloof gekozen, leuk voor haar.

 

Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 maart 2006 om 07:23
in tegenstelling tot wat ik hierboven allemaal heb gelezen vind ik dat het heel goed gaat met de hedendaagse moslimgemeenschap, de meeste hedendaagse molimas zijn goed geschoold en weten heel goed wat hun rechten en plichten zijn in de islam. mevr.djavann generaliseerd te veel en  haar objectiviteit is vertroebeld door haar persoonlijke slechte ervaringen.moslimas zijn tegenwoordig niet op hun mondje gevallen en laten hun stem duidelijk horen als ze denken dat er met hun rechten geschoemeld word.en nog iets BLIJF VAN ONZE HIJAAB AF!  ik kan niet begrijpen dat een kledingstuk een zo erge doorn in de ogen van niet-moslims is,en al die praat dat het een teken van onderdrukking is vind ik onzin.zolang de moslima haar hijaab draagt omdat ze ervan overtuigd is,vind ik dat het moet kunnen.natuurlijk zijn er enkele die gedwongen worden,maar ja,rotte appels vind je overal.
Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2006 om 05:09

En die rotte appels moet je aanklagen.

2005/10/28

Dear Mr. Sina

My name is Jessica and I just felt compelled to write to you after spending several hours on your web site reading your articles. I just hope you can spare a bit of time to a young 29 year old apostate.

I will put this simply and clearly--Islam nearly killed me. It all began in 1999 when I was dating a Muslim boy from South Asia (he wasn't a practising Muslim). To make a long story short a few folks from the MSA found out about my relationship and pressed me on the issue of converting. Without doing my research and with way too much trust--I recited the Shahada.

It is fair to say that I got swept up in the propaganda. Sadly 2 weeks after my conversion--I was nearly raped by a Muslim man. When I went the local Imam for help--the first question asked of me was "Were there any witnesses?" This should have tipped me off but still, I soldiered on, convinced that I must have been at fault. I lost my family, friends, just about everything.

The pressure to wear a hijab was enormous. I'll never forget how rude Muslims could be when I would say "assalaamu alaikum" and they would not reply after casting a chastising glance at my bare head. It wasn't long before I traded my blue jeans for a jilbab and covered my red hair with a black scarf.

My marriage to this South Asian fellow ended after he gave me a serious head injury. Though this man wasn't very religious he clearly believed that I was to submit to him and what he wanted.

I remarried quickly after I left this man--mostly out of pressure. I married a Pakistani man. Let me just say that his long beard and appearance of piety covered many a sin. He had slept with hookers as a college student and was addicted to porn. He expected me to stay at home and be the unpaid cook and cleaner. I put up with racist comments from my in-laws and the terrible feeling that I was never going to get to heaven unless I did what my husband wanted of me.

I managed to make my way back to my hometown after this marriage broke up. I had been falsely accused of adultery--I left quickly as I wasn't sure what this man was capable of. But I returned scared, alone and afraid. I began to question my faith but wasn't brave enough to leave.

The "friends" I had made when I first converted weren't interested in helping me find a suitable man. One Imam even tried to get me into a polygamous marriage even though such a thing is illegal in Canada .

I met my current husband 3 years ago. Fortunately I met him when he was very new to Islam and had not been fully indoctrinated. I believe he has written to you about his story.

It was clear that the community did not support our marriage as no one showed up to the wedding. We went through many spiritual crises--fighting to get zakat--even fighting to get a kind word of support when my father in law and my mother died. The community treated my husband like a bastard because he is a mix blood (half East Indian and half Spanish) and speaks neither Arabic or Urdu. I was looked upon as a "dirty" white girl for having been married before.

A few months ago we decided to leave Islam--and I must say that we're both better for it. It is true we must be a lamp unto ourselves. We have turned to the Buddhist teachings--which is interesting because I was a Buddhist before converting to Islam.

I do not regret converting to Islam however. I believe that I went through this in order to develop myself as a person. I have learned to ask more questions--never to take anything at face value. I have relearned how to enjoy life again. I have learned how to paint, have sex and even enjoy a good glass of Spanish Sangria.

I must thank you for being brave enough to speak out and giving others the courage and support to do so. If there's any way I can be of service--just say so.

Thank you so much for your time--I look forward to hearing from you

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.