Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Waar of niet?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Waar of niet?
    Geplaatst op: 19 februari 2006 om 10:28

Bismillah,

Op een dag staat een leraar voor zijn klas. Hij wil de kinderen iets
uitleggen over de evolutie-theorie. Dus begint hij de kinderen
vragen te stellen...
Leraar: "Zie je die boom buiten?"
Ahmed: "Ja"
Leraar: "Zie je dat gras buiten?"
Ahmed: "Ja"Leraar: "Ga naar buiten en kijk of je de hemel ziet."
Ahmed: "Ok (een minuut later is hij weer terug)..., ja ik zag de
hemel."
Leraar: "Zag je ook God?"
Ahmed: "Nee"
Leraar: "Dat wilde ik jullie even duidelijk maken. We zien God niet omdat. Hij er niet is en omdat Hij niet bestaat."
Dan is er een klein meisje dat haar hand opsteekt. ze wil Ahmed ook wat vragen stellen. De leraar vind het goed en het meisje
begint......
Meisje vraagt Ahmed: "Zie je die boom buiten?"
Ahmed: "Ja"
Meisje: "Zie je dat
gras buiten?"
Ahmed: "Jaaa"
Meisje: "En daarnet buiten, zag je toch de hemel?"
Ahmed: "Jaaaaa"
Meisje: "Zie je de leraar?"
Ahmed: "Ja jaaaa"
Meisje: "Zie je ook zijn hersenen?" 

Ahmed: "Nee"
Meisje: "Nu naar aanleiding van wat we vandaag geleerd hebben,
moet hij geen hersenen hebben.....!
ewa jah!!

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2006 om 13:05
hahaha . dit verhaal komt voor in allerlei vormen,maar het blijf altijd een evengroot moraal hebben. mashallah
laa ilaha illalah
Terug naar boven
Prayer Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 14 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 250
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Prayer Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2006 om 15:11
Terug naar boven
islamnu Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 november 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 44
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote islamnu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2006 om 15:36

Sallaam Alikoem Wr Br

Masha Allah mooie verhaal.

.::www.islamnu.tk::.
.::www.islam-wereld.tk::.
Terug naar boven
moslim_broeder Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslim_broeder Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2006 om 15:54

salaam aleykoem wr wb

mooie verhaaltje

zijn leraar stond verstel zkr haha

wassallam

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 februari 2006 om 16:53
Heel raak en diepzinnig!

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2006 om 01:37
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2006 om 04:14
Vradig,
Ik zag je afbeelding, en dacht: weten wij eigenlijk wel wat "bestaan" inhoudt?
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2006 om 08:19
alzukar, wat bedoel je precies?
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2006 om 09:03
Wij zijn op de een of andere manier voorgebracht uit wat je op jouw afbeelding ziet. Ons denken en onze bewustwording zijn weer van daarna enz.enz.. Vervolgens proberen we n�, zoals we n� zijn,ons terug te denken naar het begin van alle voortbrenging. In dat terugdenken ervaren we dan een "bestaan" van onszelf in de kosmos. Maar is die ervaring wel �cht, is er niet ergens sprake van een valse voorstelling? Wij kennen immers bv. niet de tussenstappen vanaf het eerste scheppingsmoment.
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2006 om 02:41


Wij zijn op de een of andere manier voorgebracht uit wat je op jouw afbeelding ziet


Je doelt waarschijnlijk op de evolutietheorie met de big-bang erin? Dat door een mega explosie in het (denkbeeldige) heelal, uit het niets eigenlijk, allerlei deeltjes gingen vormen en dat er na een tijdje uit die deeltjes die samenklonterden tot een geheel een aarde evolueerde en dat er uit niet-levende materie opeens eencelligen kwamen met leven en dat uit die eencelligen, die ook gingen zwemmen etc.,  na honderden miljard jaar er een mens uit evolueerde?

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 februari 2006 om 03:43
Vradig,
Ik kan het ook wat dichterbij voor je halen. Wat gebeurde er precies �p en n� het het moment dat jijzelf werd geconcipi�erd? En dan bedoel ik dus �cht: jijzelf en niemand anders. Jouw ervaringen daarmee.
                                  ALZUKAR
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 02:56

geen flauw idee

waar waren wij toen de aarde gemaakt werd?
wie stelde de grenzen tussen de zee en land vast?
kunnen wij het dag en nacht laten worden?

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 03:47
Alleen ALLAH kan "iets" uit het "niets" scheppen.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 februari 2006 om 03:52
"Ik denk, dus ik ben".
En vervolgens begon de slang, alzo denkend,
aan het verorberen van zijn staart om zo
achter zijn eigen zijnswezen te komen.
Terug naar boven
moslimaaa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimaaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 maart 2006 om 09:35

 

salam iedereen,

Een leuke verhaaltje

Het is eigenlijk best wel vervelend, die evolutie-theorie over hoe mensen&aarde zijn ontstaan.

Mensen met een zwakke imaan kunnen erdoor beinvloed raken en  geloven dat de wereld vanzelf en zomaar is ontstaan.

beslama

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2006 om 03:03

Toen Mozes werd opgedragen naar de Isra�lieten te gaan toen voeg Mozes: wat moet ik vertellen als ze vragen door welke God ik gestuurd ben? Toen zei God: IK BEN (JHWH)

Wij zijn altijd iets of iemand van iets of iemand. "ik ben zoon van mijn vader, ik ben een werknemer van dat bedrijf, ik ben huurder van een kamer", maar God IS, ZAL ZIJN, IS ER ALTIJD GEWEEST. wow.

Daarop zeide Mozes tot God: Maar wanneer ik tot de Isra�lieten kom en hun zeg: De God uwer vaderen heeft mij tot u gezonden, en zij mij vragen: hoe is zijn naam � wat moet ik hun dan antwoorden? 14 Toen zeide God tot Mozes: Ik ben, die Ik ben. En Hij zeide: Aldus zult gij tot de Isra�lieten zeggen: Ik ben heeft mij tot u gezonden.

 

 

 

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2006 om 04:40
Via de natuur openbaart zich de Schepper
in de mens. Feilloos wordt alles geplaatst
waar het moest komen, ook in ons. Vanuit
wat wij als chaos ervaren voltrekt zich
bij voortduring een groot wonder wat ons
aan het denken zet. Waarom zou je bang
zijn voor de evolutieleer? Tegen de
achtergrond daarvan wordt alles des te
prachtiger, komt een enorme rijkdom aan
d�tails en inzichten tevoorschijn waar-
van wij ons daarv��r niet bewust waren.
Ofwel: de schepping uit-vergroot, leidend
tot des te groter respect voor de Schepper
en daardoor, voor de natuur en voor elkaar.


Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2006 om 12:45

Asalaamu Alaikom

hehe hoe kan iemand aan zijn schepper twijfelen? Zoals de bijbel zegt, 'Kan een beeldje tegen zijn vormer zeggen, 'Jij hebt mij niet gemaakt?' Dat kan niet he, er is bewezen dat zelfs een bacterietje niet vanzelf kan ontstaan. De kans is veels te klein, als er meer dan 9 nullen achter een 1 staan, dan zien wetenschappers het als onmogelijk. Ze hebben berekend hoe klein de kans is dat een bacterietje, vanzelf ontstaat, en ze kregen een, 1 gevolgd door 40.000 nullen. Daarom is Allah de Schepper van de hemelen en de aarde en wat er tussen is, check deze artiekel.

http://www.freewebs.com/islamiway/proves.htm

Wasalaam

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 maart 2006 om 13:34

Voor mij bestaat er geen conflict tussen de evolutieleer en mijn geloof.

Beiden kunnen goed samen.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
ialaam4ever Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 oktober 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ialaam4ever Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 06:24
  machalah wat een slim meisje
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 08:55
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Voor mij bestaat er geen conflict tussen de evolutieleer en mijn geloof.

Beiden kunnen goed samen.

waar wordt het tegengstelde beweerd?

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 maart 2006 om 11:23
In eerste instantie geplaatst door *Kimmie*

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Via de natuur openbaart zich de Schepper in de mens. Feilloos wordt alles geplaatst waar het moest komen, ook in ons. Vanuit wat wij als chaos ervaren voltrekt zich bij voortduring een groot wonder wat ons aan het denken zet. Waarom zou je bang zijn voor de evolutieleer? Tegen de achtergrond daarvan wordt alles des te prachtiger, komt een enorme rijkdom aan d�tails en inzichten tevoorschijn waar- van wij ons daarv��r niet bewust waren. Ofwel: de schepping uit-vergroot, leidend tot des te groter respect voor de Schepper en daardoor, voor de natuur en voor elkaar.


Ik ga meer voor Einstein's: 'God is niet de tuinier, maar de tuin'.



Of degene die in de chaos de ordening reeds verborg, tuin en tuinman beide.
Terug naar boven
moslimaaa Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimaaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 april 2006 om 12:34

 

Het is eigenlijk best wel vervelend, die evolutie-theorie over hoe mensen&aarde zijn ontstaan.

Mensen met een zwakke imaan kunnen erdoor beinvloed raken en  geloven dat de wereld vanzelf en zomaar is ontstaan.

Ik wil even benadrukken dat ik hiermee de evolutie- theorie van de ingelovigen bedoel.Op school wordt over deze theorie les gegeven en krijg je ook PW.Je weet wel, van dat de wereld uit zichtzelf door allerlei stofwolken is ontstaan en dat mensen van apen afstammen enz.Er wordt hierover lesgegeven alsof  ze 100% zeker weten dat het zo is gegaan.En op school zitten gewoon moslims.(tenminste hun ouders zijn moslims, of zij er in geloven weet ik niet)

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 april 2006 om 17:09
In eerste instantie geplaatst door moslimaaa


Het is eigenlijk best wel vervelend, die evolutie-theorie over hoe mensen&aarde zijn ontstaan.


Mensen met een zwakke imaan kunnen erdoor beinvloed raken en� geloven dat de wereld vanzelf en zomaar�is ontstaan.


<FONT size=+0>Ik wil even benadrukken dat ik hiermee de evolutie- theorie van de ingelovigen bedoel.Op school wordt over deze theorie les gegeven en krijg je ook PW.Je weet wel, van dat de wereld uit zichtzelf door allerlei stofwolken is ontstaan en dat mensen van apen afstammen enz.Er wordt hierover lesgegeven alsof� ze 100% zeker weten dat het zo is gegaan.En op school zitten gewoon moslims.(tenminste hun ouders zijn moslims, of zij er in geloven weet ik niet)



Die "stofwolken" die jij noemt maken het raadsel alleen maar wonderbaarlijker. En hebben wij, ook n� nog, niet veel met dieren gemeen en zij met ons? In de aanvaarding daarvan voel ik me juist m��r mens en voel ik des te m��r respect voor de Schepper.


Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.