Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenverliefd op een ongelovige

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 11>
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Onderwerp: verliefd op een ongelovige
    Geplaatst op: 25 februari 2006 om 04:34

Mijn motivatie is om mensen een andere waarheid aan te bieden dan hun eigen beperkte waarheid.

Wees gerust, deze houding neem ik aan bij Groen Links, binnen de katholieke kerk en binnen verschillende actiegroepen en niet specifiek op deze site.

Zoals ik al vanaf het begin van mijn carriere op deze site aangeef, is de mens niet bij machte DE waarheid te bevatten. Elk mens heeft zijn eigen zeer beperkte waarheid, waarin hij/zij gevangen zit.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 04:50

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Maar speel niet zelf voor God.

Wie speelt er hier voor God jij maakt je eigen regeltjes, niet ik. En dan mag je wel verder praten over je onzin maar dat boeit mij niet

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 04:52
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

vervolg Volkskrant artikel .

"Stoot haar af, sluit je deuren voor haar asl ze niet naar je wil luisteren. (geen dwang?) In de ogen van deze mensen ben je een losbandige vrouw die op een ongelovige blanke man viel.. Tegelijkertijd zul je op ongegeneerde wijze door mannelijke landgenoten benaderd worden voor seks. Want als een vrouw geen respect voor zichzelf heeft hebben weij ook geen respect voor haar. Natuurlijk is het pijnlijk als je moeder je verdrietig en je niet-begrijpend aankijkt en zegt: "Kind, je kiest tussen fout en goed, je kiest tussen geloven en niet-geloven, je kiest tussen je eigen waarden en normen en ietswat nooit van jou kan zijn, je kiest tussen loyaliteit aan je gemeenschap en je eigen eenzame en tenslotte eenzame weg, je kiest tussen hart en verstand."

"Hoe vreemd is het dat een moslimman WEL verliefd kan en mag worden en zelfs mag trouwen met een ongelovige vrouw terwijl dat voor een moslimvrouw verboden is? Dat heeft te maken met het feit, beweerd men, dat een moslimman de leider van het gezin is en sterk genoeg is om uiteindelijk zijn vrouw te bekeren. Voor hem is het toegestaan om te genieten, geleiefd te worden en als hij daar genoeg van heeft dat van zich af te stoten. Maar de moslimvrouw is en blijft een vrouw. Zij is niet bij  machte haar man tot een keuze te dwingen. (let op de woordkeuze van de schrijfster: dwingen!) Voor haar geldt dat romantiek en geloof absoluut niet samen kunnen gaan.

"Trouwens, wat denk jij in Mekka te kunnen vinden wat je nu al niet weet?"vroeg ik aan N. "Ik zoek genezing".

"Genezing? Maar je bent niet ziek. Je bent alleen verliefd en dat is niet haram. Dat is juist een teken dat je leeft. Wie kan liefhebben, leeft".

"Waarom bezorgt me dat dan zoveel pijn? Waarom ben ik dan zo bang dat ik nauwelijks kan ademen?"

"Omdat jij de confrontatie met je ouders, met je broers en met je gemeenschap uit de weg gaat."

wordt vervolgd.

 

 

Wie heeft deze Roman geschreven ?

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 04:58

In eerste instantie geplaatst door vradig

Peter Pan, wat is je motivatie om dit artikel te laten zien?

Hij heeft geen motivatie, hij leest gewoon te veel boeken(en vooral Romans)

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 08:07
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Mijn dochter is thuis gekomen met jongens van verschillende pluimage. Ook een moslim. Had en heb ik geen enkele probleem mee.

Het begon pas een probleem te worden toen hij steeds subtieler de islamitische vrouwenwetjes op mijn dochter losliet. Toen heb ik mijn dochter duidelijk gemaakt dat hij niet gek is op haar. Gelukkig heeft ze op tijd ingezien dat hij geen goede partij was.

Momenteel woont ze al jaren samen met een Antilliaan. Ik ben er trots op dat hij mijn schoonzoon is. Hij laat mijn dochter zichzelf zijn.

Dat je stelt dat een nederlandse niet met een Marokaan mag trouwen heeft vooral al reden dat allochtonen niet willen dat hun dochter, onder subtiele dwang, moslim wordt. Heeft o.a. te maken met de slechte naam van de islam.

Als de islam stelt dat er in het geloof geen dwang is, handel daar als moslim dan naar.

groet

PP

Er zijn zat Nederlandse vrouwen die geen moslim worden na gehuwd te zijn met een marokkaan. Soms als ze alsnog besluiten om zich te bekeren dan doen ze dat uit vrije wil, dus wat je zegt klopt niet altijd. Tenminste in de meeste gevallen niet.

Niemand dwingt een ander iets te doen wat hij zij niet wil, dat bepaalde moslims zich anders gedragen heeft daarentegen niets maar dan ook niets met de islaam te maken.

Maar goed jij hebt je oordeel al duidelijk klaar ook al hebben bepaalde mensen herhaadelijk geprobeerd om uit te leggen hoe het daadwerkelijk zit.

Gr. AmatoelAziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 15:53
In eerste instantie geplaatst door Murat

In eerste instantie geplaatst door vradig

Peter Pan, wat is je motivatie om dit artikel te laten zien?

Hij heeft geen motivatie, hij leest gewoon te veel boeken(en vooral Romans)

Beste Murat, ik heb duidelijk mijn motivatie gegeven.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 15:55
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Mijn dochter is thuis gekomen met jongens van verschillende pluimage. Ook een moslim. Had en heb ik geen enkele probleem mee.

Het begon pas een probleem te worden toen hij steeds subtieler de islamitische vrouwenwetjes op mijn dochter losliet. Toen heb ik mijn dochter duidelijk gemaakt dat hij niet gek is op haar. Gelukkig heeft ze op tijd ingezien dat hij geen goede partij was.

Momenteel woont ze al jaren samen met een Antilliaan. Ik ben er trots op dat hij mijn schoonzoon is. Hij laat mijn dochter zichzelf zijn.

Dat je stelt dat een nederlandse niet met een Marokaan mag trouwen heeft vooral al reden dat allochtonen niet willen dat hun dochter, onder subtiele dwang, moslim wordt. Heeft o.a. te maken met de slechte naam van de islam.

Als de islam stelt dat er in het geloof geen dwang is, handel daar als moslim dan naar.

groet

PP

Er zijn zat Nederlandse vrouwen die geen moslim worden na gehuwd te zijn met een marokkaan. Soms als ze alsnog besluiten om zich te bekeren dan doen ze dat uit vrije wil, dus wat je zegt klopt niet altijd. Tenminste in de meeste gevallen niet.

Onderbouw je stelling met cijfers.

Niemand dwingt een ander iets te doen wat hij zij niet wil, dat bepaalde moslims zich anders gedragen heeft daarentegen niets maar dan ook niets met de islaam te maken.

Lees het verhaal van deze moslima nog eens. En je zult zien dat er sprake is van dwang.

Maar goed jij hebt je oordeel al duidelijk klaar ook al hebben bepaalde mensen herhaadelijk geprobeerd om uit te leggen hoe het daadwerkelijk zit.

Zoals ik al aangaf, het is een verhaal van een moslima. Niet van mij.

Gr. AmatoelAziz

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 10:21

Onderbouw je stelling met cijfers.

Waar zijn jouw cijfers dan? Ik spreek uit ervaringen die andere mensen met mij hebben gedeeld.

Lees het verhaal van deze moslima nog eens. En je zult zien dat er sprake is van dwang.

Moeilijk he begrijpend lezen? Er is geen dwang in de godsdienst, als andere mensen er wel dwang van maken dat ligt dat aan hun niet aan de Islaam.Lees de Qoraan en je zult zien dat er in staat dat er geen dwang is in het geloof.

Zoals ik al aangaf, het is een verhaal van een moslima. Niet van mij.

Precies zoals je zelf al zegt is het een verhaal van een moslima gebasseerd op haar eigen ervaring,wat buiten de islaam om staat!

 

 

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 08:00

Vanuit mijn religieus relativisme heb ik grote moeite met de houding die ik bij veel moslims bespeur, ook bij sommige van degenen die ik als vrienden beschouw. Dat is de houding dat op de keper beschouwd hun geloof het enige ware is. Een houding die helaas ook de katholieke kerk eeuwenlang heeft gekenmerkt. In hun hart kijken veel moslims neer op anders- en niet-gelovigen. Alsof dat tweederangs schepselen zijn. Natuurlijk wordt dat meestal niet uitgesproken, want dat vindt men te link. Maar in allerlei kleinere �zaken� sijpelt het toch door.

Een simpel voorbeeld. Ik heb nog nooit, werkelijk nog nooit, meegemaakt dat een moslim mij naar de kenmerken of achtergronden van mijn geloof vroeg. Terwijl het omgekeerde vaak is voorgekomen. Het lijkt erop dat nogal wat moslims zich ten opzichte van hun christelijke en niet-gelovige mede-landers voor wat betreft geloof in een soort van �splendid isolation� terugtrekken. Alsof ze niet �besmet� willen worden door anders- en niet-gelovigen.

Dat kan uitmonden in religieuze intolerantie. Je eigen godsdienst belangrijker achten dan wat verder dan ook in de wereld. Een ernstig en gevaarlijk verschijnsel. Ernstig omdat het zich niet verdraagt met de grondrechten van onze samenleving. Wie religieus intolerant is, kan voor de vrijheid van godsdienst, ��n van die grondrechten, geen respect opbrengen.

Religieus-intolerante moslim-ouders zullen geen enkel respect opbrengen voor hun zoon of dochter als die met een niet-moslim partner wil trouwen. Zij zien niet in dat het recht waar ze zelf gebruik van maken, namelijk in vrijheid hun godsdienst beoefenen, ook een plicht inhoudt. De plicht om anderen, ook anderen van eigen vlees en bloed, diezelfde vrijheid te geven en pal voor die vrijheid te staan.

Religieuze intolerantie is ook gevaarlijk. Ze vormt een broeinest voor gewelddadigheid. Als ik iemand veracht omdat hij mijn geloof afwijst, dan maak ik �m tot vijand. Vijanden moeten bestreden worden. De reden waarom gewelddadig extremisme in onze tijd vooral gebeurt in de naam van de islam, is hierin te vinden. Voor de meeste moslim-extremisten geldt: je bent moslim of je bent niks.

Dat �niks� verwijst niet alleen naar niet het ware geloof hebben maar ook naar je waarde als schepsel. Daarmee is de brug naar geweld, ook geweld tegen onschuldige burgers, geslagen. Die brug moet worden afgebroken en de moslims van vandaag hebben daarin zelf de sleutelrol. Ze zullen het moeten doen door in eigen kring de houding uit te dragen dat men niet het enige ware geloof bezit. Dat God vele namen heeft en dat Allah daar ��n van is, maar niet de enig ware. Zolang de rest van Nederland dat niet uit de mond van de moslim-gemeenschap hoort, zal er achterdocht zijn.

R. Diekstra

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 08:38
Een prinses uit Qatar wordt al drie jaar lang door haar aartsconservatieve ouders vastgehouden. In 2002 waagde ze het om zonder toestemming van haar vader te trouwen met een gescheiden Egyptenaar. Hamda Fahd Jasem Ali Abd Allah al-Thani (26) betaalt een dure prijs voor haar liefde.

De stem op de gesmokkelde tape is rustig, maar wanhopig: ,,Ik vraag alle barmhartige mensen om mij te helpen. Ik smeek u in de naam van God om me te helpen, om me niet in de steek te laten.'' Dit is het laatste wat van prinses Hamda werd vernomen, sinds ze drie jaar geleden op klaarlichte dag werd ontvoerd in de Egyptische hoofdstad Cairo.

Prinses Hamda (nu 2Cool is lid van de al-Thani familie die al meer dan 150 jaar de dienst uitmaakt in Qatar. Ze behoort tot een zijtak van de regerende familie, maar mag zich nog altijd sheikha of prinses noemen. Haar noodlot wil dat haar ouders aartsconservatief zijn in een conservatieve samenleving. Haar broers kregen alle vrijheid, terwijl zij en haar zussen nauwelijks het huis uit mochten.

Geen huwbare dochters

In 2001 ontmoette Hamda Sayed Saley, een 42-jarige gescheiden Egyptenaar, in een hotel in Jeddah waar ze op vakantie was met haar moeder. Zoals zovele verliefde mensen hielden ze contact met elkaar via telefoon of email. Toen ze besloten te trouwen, wist Hamda hoe haar vader zou reageren, maar Sayed wou toch om haar hand vragen bij haar vader. Hij kreeg daartoe nooit de gelegenheid. Hij ontving simpel het bericht dat de familie geen huwbare dochters had. ,,Hamda begreep toen dat haar leven een trage dood kon worden,'' zegt Sayed, ,,Ze besloot zelf om haar land te verlaten. Ze is een zeer moedige meid.''

Vrouwen onder de 30 kunnen Qatar niet verlaten tenzij met de toestemming van hun vader of echtgenoot. Hamda leende daarom het paspoort van een Saoedische vriendin op wie ze in hoofddoek sterk geleek en vertrok in het geheim naar Cairo. Ze liet wel een brief achter waarin ze haar ouders vertelde wat ze had gedaan.

Hamda en Sayed trouwden op 5 november 2002. Niemand van haar familie was aanwezig, maar Hamda was dolgelukkig. Toen kreeg Hamda van een van haar zusters het bericht dat haar moeder ernstig ziek was. Hamda belde naar huis en deze daad van ouderliefde heeft haar wellicht de vrijheid gekost.

Ge�soleerde kamer

Omdat de ouders van Hamda aan de autoriteiten van Qatar had gezegd dat hun dochter was ontvoerd, moest de prinses haar situatie in Egypte in orde brengen. Bovendien moest ze ook naar de ambassade van Qatar voor een nieuw paspoort. Bij het buitenkomen van de ambassade sloeg het noodlot toe: Hamda werd gillend in een wagen gesleurd en verdween.

Wanhopig belde Sayed later op de dag naar de zussen van Hamda en kreeg te horen dat ze terug thuis was. Ze was ontvoerd door leden van de staatsveiligheid van Qatar. Thuis had ze de keuze gekregen tussen de gevangenis of huisarrest. Hamda koos voor de cel. Na twaalf maanden werd Hamda overgebracht naar een ge�soleerde kamer in het paleis van haar vader.

Prinses Hamda leeft nu al twee jaar in haar afgesloten kamer. De Arabische media hebben enige tijd aandacht besteed aan haar ontvoering, maar hebben nu geen belangstelling meer voor de zaak. Amnesty International voert campagne voor haar vrijlating, maar verder is de wereld Hamda vergeten.
_________________
Extremisme is het product van geestelijke onzekerheid. Het is het product van een lichamelijk besef van minderwaardigheid. Het is de uitdrukking van eigen onvermogen om binnen de bestaande maatschappij jezelf te handhaven. http://www.vrijdenker.be/
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 08:39
GAZA-STAD The Independent Donald Macintyre
PALESTIJNSE EXTREMISTEN PREDIKEN NIEUW RELIGIEUS REGIME

Naila Ayesh is een vrijzinnige gehuwde vrouw die geregeld in westerse kledij door Gaza loopt. Sinds de verkiezingsoverwinning van Hamas vorige woensdag heeft ze een aantal subtiele veranderingen opgemerkt.

Naila Ayesh vertelt hoe een vriendin aan een buurvrouw vertelde dat haar dochter op de Amerikaanse school in Gaza-stad zit. �Waarom stuur je haar naar de kruisvaardersschool?�, antwoordde de geschokte buurvrouw. �Waarom stuur je haar niet naar de Sjeik Ahmed Yassinschool (genoemd naar de overleden oprichter van Hamas) waar ze verschillende talen en de Koran kan leren?� Ayesh voegt eraan toe: �Dat gebeurde vroeger ook al, maar sinds de verkiezingen gebeurt het vaker.�

Ayesh is een overtuigd Palestijns nationalist. Zij en haar echtgenoot hebben vanwege hun overtuiging lange gevangenisstraffen uitgezeten in Isra�lische gevangenissen.

Ze vreest dat de gevolgen van de Hamaszege veel verder zullen gaan dan deze vrij banale voorbodes.

Ayesh staat aan het hoofd van het Women�s Affairs Centre, een gedurfde oase van progressief feminisme in een streng conservatief Gaza. De islamitische partijen en hun aanhangers in de moskee�n lopen niet warm voor de doelstellingen van de organisatie.

Het centrum ijverde voor een opvangcentrum voor geslagen vrouwen.

Tevergeefs, want er werd gevreesd dat zo�n opvangtehuis vrouwen zou aanmoedigen hun mannen te verlaten.

Het centrum heeft onder meer een experimenteel programma lopen waarin studentes van de islamitische universiteit kunnen kennismaken met wetgeving, mensenrechten en jobmogelijkheden.

Ze ijveren voor een familierecht dat vrouwen beschermt tegen mishandeling en hun voogdijschap waarborgt na een scheiding.

Het centrum vreest dat dit geen prioriteit zal zijn voor Hamas. �Ik maak me geen zorgen over de wetten die al gestemd zijn, omdat daarvoor een tweederde meerderheid vereist is, maar ik maak me zorgen over de wetgeving die er nog niet is�, zegt Ayesh.

Hamas is niet te vergelijken met de Taliban. De organisatie is voorstander van onderwijs voor vrouwen en zet zich af tegen eremoorden.

Sommige kandidaten ondersteunen de opvangtehuizen voor vrouwen. Hamaswoordvoerders benadrukken ten stelligste dat het niet de bedoeling is om de religieuze ideologie, waaronder een verplichting tot de sharia (de islamitische wetgeving), in de nabije toekomst af te dwingen in het parlement. Waarom niet??

Maar Ayesh vreest dat de publieke boodschap die wordt gegeven soms in tegenspraak is met de diepe overtuigingen van de nieuwe leden van de Palestijnse Wetgevende Raad (PLC). Als voorbeeld haalt ze Mariam Farhat aan, de �Moeder van de Martelaren�. In haar verkiezingsvideo helpt ze haar 17-jarige zoon met zijn explosieven die hem en vijf Isra�li�s doodden. In een interview zegt ze dat ze als parlementari�r allereerst zal ijveren voor de verplichte hoofddoek. Haar latere ontkenning daarvan maakte weinig indruk op Ayesh. Hoe dan ook verwacht ze niet direct een verandering op het vlak van wetgeving, maar eerder een culturele en stapsgewijze verandering. �Hamas zal het niet rechtstreeks aanpakken, maar via gerespecteerde figuren, in de moskee�n bijvoorbeeld.�

Ayesh is de eerste om te erkennen dat de massale stem voor Hamas op de diepe wens wijst om Fatah te �straffen� voor het mislukte beleid van de voorbije tien jaar. Ze hoorde dat Hamas 200 sjekel (35 euro) betaalde aan slecht ge�nformeerde kiezers om voor zijn kandidaten te stemmen, maar ze voegt er ook aan toe dat er minstens evenveel berichten circuleren dat Fatah hetzelfde deed. Maar ze zegt ook dat de vrouwen die ze ontmoet via haar werk vertellen over een andere effectieve boodschap van Hamasmilitanten, dikwijls zelf vrouwen. �De vrouwen zeggen dat hen werd verteld: �Als je niet voor Hamas stemt, zal God je straffen.��
_________________
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 11:32

Hoezo, geen dwang?

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 11:45
De Franse Samira Bellil, geboren in Algiers, groeide op in een probleemgezin waar haar brute vader de scepter zwaaide. Ze leefde grotendeels op straat en werd als puber verschillende keren het slachtoffer van groepsverkrachtingen. Vijftien jaar later, met een jarenlange therapie achter de rug, vond ze de moed om haar verhaal te vertellen.


Niemand heeft een vinger uitgestoken toen een veertienjarig meisje in een trein, tussen Parijs en Sarcelles, in elkaar werd getimmerd. Toen ze bij haar haren op straat werd voortgesleept. Toen ze in een stinkende kelder werd gegooid en een hele nacht verkracht en gemarteld werd door een bende jongens van haar eigen wijk, van haar eigen ,,cultuur''. Niet ��n keer, maar drie keer is Samira Bellil door een meute mishandeld en verkracht. Tweemaal toen ze veertien was, in de Parijse voorstad waar ze woonde, een keer toen ze zeventien was, op vakantie in Algerije, het geboorteland van haar ouders. En telkens waren niet de schoften die haar misbruikten schuldig, maar zij. Want een meisje wie zoiets overkomt, die zoekt het toch zelf, nietwaar?

Na vijftien pijnlijke jaren van ontreddering en schuldgevoel, van ontsporing in drugs en drank en hopeloze relaties, van hardnekkige verdringing en onaangepaste opvang, en van eindelijk een weldoende therapie van drie jaar, heeft Samira het trauma van zich afgeschreven. Ontsnapt uit de hel is de vertaling van Dans l'enfer des tournantes -- de tournantes zijn de groepsverkrachtingen waarmee meisjes in de cit�s geterroriseerd worden.

De ca�d die haar en vele andere meisjes verkrachtte ,,kreeg acht jaar. Ik kreeg er vijftien. De meeste verkrachte meisjes en vrouwen hebben levenslang,'' zegt Samira Bellil.

Ze is pittig en lacht gemakkelijk en komt zelfverzekerd over, want ze heeft beslist dat ze nog een leven voor zich heeft en dat ze geen slachtoffer meer is. Maar ze draagt levenslang diepe littekens in haar geest en haar ziel.

Haar boek sloeg in als een bom in Frankrijk, waar seksueel geweld in de immigrantengetto's een taboe was en nog steeds in grote mate is. De meeste meisjes die verkracht worden, durven niets te zeggen, want ze dreigen thuis uitgestoten te worden en in de rest van de cit� bekend te staan als een ,,keldermeisje'', een slet die je naar believen mag stompen en slaan, die, zoals in haar boek staat, ,,uitgeleend wordt als een cd of een trui, die doorgegeven wordt als een joint''.

Wie, zoals Samira Bellil, de stilte durft te verbreken, wordt overladen met verwijten. ,,De mannen van de banlieue zeggen dat ik mijn gemeenschap verraad. Progressieven vragen me of ik geen koren op de molen van het [uiterst-rechtse] Front National gooi. Maar wat hebben de jaren van stilzwijgen over de hel van de meisjes in de cit�s, om zogezegd geen racistische indruk te maken, opgeleverd? Dat Jean-Marie Le Pen vorig jaar tweede werd in de presidentsverkiezingen.''

Samira Bellils boek betekende een duw in de rug van het collectief Ni putes ni soumises waarvan ze deel uitmaakt (,,noch hoeren noch sloren''). Het boek is in de eerste plaats bedoeld voor de vele duizenden vrouwen die hetzelfde lot hebben ondergaan. ,,Wat ik die vrouwen wil zeggen is: ja, je hebt iets verschrikkelijks beleefd. Maar besef dat je toch nog een leven kunt hebben. Het is mogelijk om opnieuw te glimlachen, het is mogelijk jezelf weer op te bouwen, het is mogelijk.''

Het erge is, vindt ze, dat de daders meestal vrij rondlopen en de slachtoffers met de vinger worden gewezen. ,,Nog erger, de meisjes hebben zich laten wijsmaken dat ze zelf schuldig zijn, ze verliezen elk zelfrespect, ze denken dat wat hen is overkomen hun verdiende loon is, ze raken helemaal aan lager wal.'' Verkrachting is een misdaad waarbij het slachtoffer levenslang krijgt maar voor de daders worden altijd weer excuses ingeroepen, zegt ze.

Samira, de kleine beurette (meisje van Noord-Afrikaanse afkomst), was geen gemakkelijk meisje. Begrijpelijk. Ze was een begaafd, nieuwsgierig kind, ze wilde zich kunnen uitleven. Maar dat mag een meisje niet in haar milieu. Ze mocht alleen gehoorzamen, geen vragen stellen, want het antwoord bestond uit ,,klappen, geschreeuw en gespuug''. Haar vader was gewelddadig. Haar moeder beschermde haar niet, want ze was zelf het product van ,,een cultuur die vrouwen als honden behandelt''.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 11:47

Beste moslima's, behalve het vervloeken van Amerikanen en Joden, is er ook binnen jullie eigen wereld nog veel te doen.

Ik zal jullie steunen.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 12:03
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Beste moslima's, behalve het vervloeken van Amerikanen en Joden, is er ook binnen jullie eigen wereld nog veel te doen.

Ik zal jullie steunen.

Je hebt alleen maar een grote mond...want als mijn zusters in Irak door ameriKKKaanse militairen worden verkracht wordt het door figuren als jou afgedaan als fictie. Je hebt hierboven een belofte gedaan dus pak je koffers en ga naar Irak en maak je belofte maar waar.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 12:15

Toon mij aan waar ik verkrachtingen door amerikaanse soldaten als fictie heb afgedaan.

Ik denk eerder dat jij nu een typische 'mannelijke' houding aannneemt. Je vindt het bedreigend dat ik bovenstaande teksten plaats.

Maar, zoals al gesteld, toon mij aan waar ik verkrachtingen als fictie afdoe.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 13:12
Zoals ik al zei...alleen maar een grote mond, dacht dat je je koffers al had gepakt en in het vliegtuig richting Irak zat om mijn zusters daar te gaan bevrijden.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 13:18
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Beste moslima's, behalve het vervloeken van Amerikanen en Joden, is er ook binnen jullie eigen wereld nog veel te doen.

Ik zal jullie steunen.

Dat er in onze eigen wereld nog veel te doen valt, dat heeft niemand ontkend. Ja, er moet zeker nog veel gedaan worden, dat heeft echter niets met het geloof te maken. Het geloof moet beter overgedragen en uitgelegd worden aan de mensen, zodat zij deze op de juiste wijze kunnen uitvoeren.

Ook jouw wereld is niet een voorbeeld wereld en daar valt ook nog heel veel aan te doen. Het is niet goed om alleen de vinger naar anderen te wijzen, maar ook naar jezelf. Je vergeet jullie eigen fouten en bent alleen bezig met fouten van de moslims.

P.s. ik denk dat geen enkele moslima wacht op jou steun, zij hebben alleen de steun van Allah nodig want alleen Hij kan wat voor hen betekenen. Er is geen dwang in het geloof, dat is meerdere keren uitgelegd maar jij bent blijkbaar doof en blind en wilt alleen horen wat jij wilt horen.

Gegroet.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 13:31

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Zoals ik al zei...alleen maar een grote mond, dacht dat je je koffers al had gepakt en in het vliegtuig richting Irak zat om mijn zusters daar te gaan bevrijden.

Ik had je moediger ingeschat. Kom met voorbeelden waar ik amerikaanse verkrachtingen afdoe als fictie. Je zult er GEEN vinden.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 13:37
In eerste instantie geplaatst door Umm Umarah

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Beste moslima's, behalve het vervloeken van Amerikanen en Joden, is er ook binnen jullie eigen wereld nog veel te doen.

Ik zal jullie steunen.

Dat er in onze eigen wereld nog veel te doen valt, dat heeft niemand ontkend. Ja, er moet zeker nog veel gedaan worden, dat heeft echter niets met het geloof te maken. Het geloof moet beter overgedragen en uitgelegd worden aan de mensen, zodat zij deze op de juiste wijze kunnen uitvoeren. Maar helaas is er nog geen land waar moslims de meerderheid vormen en een rechtvaardige samenleving, voor zowel man als vrouw, vorm heeft kunnen krijgen.

Ook jouw wereld is niet een voorbeeld wereld en daar valt ook nog heel veel aan te doen. Het is niet goed om alleen de vinger naar anderen te wijzen, maar ook naar jezelf. Je vergeet jullie eigen fouten en bent alleen bezig met fouten van de moslims. Ik ontken nergens dat ook in democratische landen nog het een en ander te doen is. Maar bij vergelijk van landen waar moslims de meerderheid vormen en de democratische landen komt het Westen er, wat vrouwenrechten betreft veel beter vanaf.

P.s. ik denk dat geen enkele moslima wacht op jou steun, zij hebben alleen de steun van Allah nodig want alleen Hij kan wat voor hen betekenen. Er is geen dwang in het geloof, dat is meerdere keren uitgelegd maar jij bent blijkbaar doof en blind en wilt alleen horen wat jij wilt horen.

Ik heb een aantal keren voorbeelden gegeven waarbij weldegelijk dwang wordt gebruikt. Jij ontkent dit door te stellen dat het niet des islams is. Dat noem ik struisvogelen, en ik vraag me af wie er doof en blind is.

Voor de duidelijkheid volgen nog een aantal voorbeelden.

Groet, PP

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 13:39
Vrouwen in de islam, deel 2/7

http://www.faithfreedom.org/Articles/
abulkazem/Women_in_Islam.htm


Door Abul Kasem.

Proloog: na de islamitische revolutie in Iran gingen veel mensen zich voor de islam interesseren. Tot nu toe was de islam slechts een obscure religie, die werd geassocieerd met de Arabieren, de armen en de zwarten. Hoewel ik was geboren als moslim en in mijn jeugd op een zeer rigide manier in het geloof was ge�ndoctrineerd, wist ik maar weinig van de 'echte islam'. Net zoals de meesten in Bangladesh dacht ik dat de islam vreedzaam, tolerant en positief tegenover vrouwen was. Na de Iraanse revolutie begon ik veel over de islam te lezen. De komst van het internet bood de beste mogelijkheid om in korte tijd iets over de islam te leren. Ik las ontelbare essays op diverse islamitische websites, geschreven door islamitische wetenschappers die voornamelijk in westerse landen woonden. Hun essays over vrouwen wekten de indruk dat de islam hun veel goeds beloofde. Als een gewone goedgelovige moslim geloofde ik wat ik maar las. Maar ik ontdekte een discrepantie in wat deze islamitische wetenschappers schreven en de onzegbare barbarij en schrijnende oneerlijkheid die vrouwen in islamitische paradijsen ten deel viel, zoals in Iran, Afghanistan, Pakistan en delen van Nigeria en Malaysia. Als de huidige trend in Bangladesh zich voortzet, zal dit land zich binnenkort ook scharen onder de islamitische paradijzen.
Ik dacht aan mijn ouder worden moeder. Ik dacht aan mijn werkende zusters. Ik dacht aan mijn liefhebbende vrouw. Ik maakte me ernstige zorgen als ik dacht aan wat mijn dierbaarste bekenden kon gebeuren als Bangladesh islamitisch zou worden en de wetten van Allah (lees Sharia) in Bangladesh zouden worden opgelegd. Deze gedachte zette me eraan dieper en dieper in de islam te graven, en voornamelijk in wat de sharia voor vrouwen in petto had. Ik ontleedde de islam microscopisch vanaf de wortel. Wat ik vond was werkelijk schokkend en verontrustend. Soms kon ik gewoon niet geloven wat ik las.
Dus ik zette deze uitleggingen, apologie�n en tafsir van de erudiete islamitische wetenschappers volledig aan de kant, en begon mijn eigen hersens, gezond verstand en oordelend vermogen te gebruiken.

Nadat ik de 'echte islam' had gevonden kon ik niet meer recht in de ogen van mijn moeder kijken. Ik kon niet langer met een gerust gemoed bij mij zusters zitten. Ik voelde me bij mijn vrouw niet op mijn gemak. Ik was gedwongen de pen op te nemen (lees toetsenbord) om alle islamitische moeders, zusters en vrouwen te vertellen wat sharia/islam voor hen betekent. We moeten onze vrouwen de waarheid laten weten over de behandeling van islamitische vrouwen voor de vele zogenaamde 'gematigde' moslimlanden dit Trojaanse (lees islamitische sharia) paard in hun leven brengt en dit een ander Afghanistan of Iran, of Noord-Nigeria of Maleisi� wordt.
Tijdens het schrijven hoorde ik het nieuws dat een Nigeriaanse vrouw zou worden gestenigd nadat haar zogenaamd onwettige dochter zou zijn gespeend, waarschijnlijk na een periode van twee jaar. Denk aan deze barbarij. Denk aan je moeder, je zuster, je liefhebbende vrouw en odchters als je dit artikel leest.

Het artikel is nogal lang. Ik vraag excuus voor het schrijven van zo'n uitvoerig artikel, maar ik kon het niet helpen. Hoe ik ook probeerde, ik kon het niet korter maken. Het moest lang worden, want er is zoveel te zeggen. Voor het gemak heb ik het essay in zeven delen gebroken.

Vrouwen zijn zondermeer inferieur!

Islamisten schrijven vaak uitvoerige essays om de genadige en glorieuze behandeling van vrouwen onder de islam aan te tonen. Als je ��n keer deze uitvoerige retoriek met die verwarrende logica hebt gelezen, heb je ze allemaal gelezen. Ze zijn allemaal volgens hetzelfde format opgezet, zelfs zo erg dat je je soms afvraagt of al die essays zijn geschreven door dezelfde schrijver of niet. Hun pennen zijn zondermeer vloeiend in het schrijven van de halfware en verdraaide, kronkelende logica. Niettemin, ze zullen nooit iets meedelen over de werkelijke status van vrouwen onder de 'ware islam'. Hier citeer ik een paar voorbeelden uit de wortel van de islam, d.w.z. de koran en hadith.

Het getuigenis van vrouwen telt half van dat van mannen...2:282

Dit is een algemeen bekend feit in de islam. Zelfs als een vrouw de Eerste Minister van een islamitisch paradijs is, dan is ze nog altijd inferieur aan de stomste man als het op wettelijke zaken aankomt. Haar bewijs op zichzelf kan voor een islamitisch hof nooit worden geaccepteerd. Dit is vanwege haar gebrekkige intelligentie en haar slechte geheugen. Wat een schande tegenover vrouwen en hun oordelingsvermogen! Wat gebeurt er als een vrouw rechter wordt? Ik weet werkelijk het antwoord niet. Niet alleen dat het getuigenis van een enkele vrouw voor een islamitisch hof niet wordt geaccepteerd, maar ook worden vrouwelijke getuigen voor de sharia in het geheel niet geaccepteerd als het volgens de hudud (strafrecht) gaat om zaken als overspel, afvalligheid, diefstal etc. Dit wil zeggen dat als een vrouw is verkracht haar getuigenis of het getuigenis van een andere vrouw niet wordt geaccpeteerd (zelfs niet als de gebeurtenis door duizenden vrouwen zou zijn gezien), tenzij vier volwaasen moslim mannen getuigen dat dat zij de het plegen van de seksuele daad met hun eigen ogen hadden gezien. Wat een recht! Ik denk dat zelfs een kangoeroehof beter is dan dit soort islamitisch recht.
Laten we nu eens kijken wat de koran hierover zegt. Dit vers is tamelijk lang, het is in feite zelfs het langste vers in de koran. Daarom citeer ik alleen het relevante gedeelte.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 14:42
IK had een half uurtje gewerkt aan een goede antwoord maar door een foutje is alles weggegaan ik zal het een ander keertje beantwoorden
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 15:21
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Zoals ik al zei...alleen maar een grote mond, dacht dat je je koffers al had gepakt en in het vliegtuig richting Irak zat om mijn zusters daar te gaan bevrijden.

Ik had je moediger ingeschat. Kom met voorbeelden waar ik amerikaanse verkrachtingen afdoe als fictie. Je zult er GEEN vinden.

 

Als je goed hebt gelezen heb ik geschreven "figuren als jou" dus niet specifiek jij alleen maar mensen die soortgelijke (waan)idee�n als jou hebben. AmeriKKKaanse verkrachtingen noem ik slechts als ��n van de vele voorbeelden. Ik kan me de brief herinneren van een zuster die in de Iraakse gevangenis werd verkracht door die ameriKKKaanse honden en enkele ja daar komt ie weer "figuren als jij" geloven dat zo een brief maar een verzinsel is.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 15:26
Trouwens moet ik niet reageren op deze achterlijke topic waar je alleen maar aandacht mee wilt trekken. En dat niet eens voor de zusters waar je het zogenaamd voor wilt opnemen maar alleen maar voor jezelf.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2006 om 16:12

De schrijver van dat essay heeft op zich wel een punt, als ze zegt dat de vrouw in de islam minderwaardig is. Maar gelukkig houden de meesten zich hier niet aan.

ik sta met verbazing dingen van Bukhari te lezen:
http://www.isna.net/library/hadith/bukhari/introduction.asp

http://www.isna.net/library/hadith/bukhari/062_sbt.html
In boek 62 over het huwelijk:


Volume 7, Book 62, Number 27: Narrated Abu Huraira:
The Prophet said, "A woman is married for four things, i.e., her wealth, her family status, her beauty and her religion. So you should marry the religious woman (otherwise) you will be a losers.

Volume 7, Book 62, Number 6: Narrated Anas:
The Prophet I used to go round (have sexual relations with) all his wives in one night, and he had nine wives.

Volume 7, Book 62, Number 64: Narrated 'Aisha:
that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).


Volume 7, Book 62, Number 72:
Narrated Sahl:
A woman came to the Prophet,, and presented herself to him (for marriage). He said, "I am not in need of women these days." Then a man said, "O Allah's Apostle! Marry her to me." The Prophet asked him, "What have you got?" He said, "I have got nothing." The Prophet said, "Give her something, even an iron ring." He said, "I have got nothing." The Prophet asked (him), "How much of the Quran do you know (by heart)?" He said, "So much and so much." The Prophet said, "I have married her to you for what you know of the Quran."

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2006 om 12:16

Hoezo minderwaardig? Man en vrouw zijn gelijk aan elkaar net als de tanden van een kam, de man is anders geschapen dan de vrouw, ze hebben andere rechten en plichten maar dat betekent niet dat de vrouw minder is,dus vanuit die ahadith concludeer je dat? In de tijd dat de porfeet Mohamed vrede zij met hem trouwde met Aischa ( Moge Allah welbehagen hebben met haar) was het heel normaal in die tijd dat de meisjes zo vroeg trouwden omdat ze heel vroeg rijp zijn.Is het erg de redenen waarom een vrouw wordt getrouwd of dat ze als bruidschat dat en dat ontvanget? Nee want de meest gezegende vrouw is de vrouw die trouwt voor de minste kosten AlhamduLilah.

Er zijn zaken die alleen vrouwen aangaan en waar mannen niet mee om kunnen gaan, er zijn zaken die alleen mannen aangaan en waar vrouwen niet mee om kunnen gaan. Er zijn zaken waarvoor vrouwen zijn geschapen en andere zaken waar mannen voor zijn geschapen en ieder persoon moet doen waarvoor hij/zij geschapen is zoals de profeet ( salla Allahoe 3lejhie wa Salaam) ons leerde.

De profeet ( salla Allahoe 3lejhie wa Salaam) verwees ook naar deze verantwoordelijkheid in zijn hadith.

Hadith: "Ieder van jullie is een leider en ieder is verantwoordelijk voor degenen die onder zijn zorg vallen. Een heerser is een herder: een man is en herder voor zijn gezin; een vrouw is een herderin voor het huis van haar man en haar kinderen. Ieder van jullie is een herder en ieder van jullie is verantwoordelijk voor degene waar hij de zorg voor heeft. Boecharie en Moslim.

We moeten allereerst erkennen dat mannen en vrouwen twee verschillende elkaar aanvullende sexes zijn. Het is een vaststaand feit dat mannen en vrouwen een andere biologische samenstelling en aard hebben. Allah schiep en is de Kenner van dit biologische verschil. Hij heeft aan mannen en vrouwen die rollen gegeven waarin zij uitblinken te wijten aan hun verschillen in aanleg en aard. in het dagelijkse leven zien we dat de gemeenschap uit verschillende soorten mensen bestaat die alleen hun speciale rol spelen om de gemeenschap intakt te houden.

De boer en de dokter leveren elk hun eigenbijdrage aan de gemeenschap maar ze zijn beiden belangrijk. Ieder blinkt uit op zijn eigen gebied en ieder voorziet de ander van dienst. Hetzelfde in het geval van mannen en vrouwen; ze zijn verschillend en spelen ieder een belangrijke rol op hun eigen gebied.

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2006 om 13:01

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Trouwens moet ik niet reageren op deze achterlijke topic waar je alleen maar aandacht mee wilt trekken. En dat niet eens voor de zusters waar je het zogenaamd voor wilt opnemen maar alleen maar voor jezelf.

Waarom ben je toch zo boos?

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2006 om 14:35

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Vrouwen in de islam, deel 2/7

http://www.faithfreedom.org/Articles/
abulkazem/Women_in_Islam.htm


Door Abul Kasem.

Proloog: na de islamitische revolutie in Iran gingen veel mensen zich voor de islam interesseren. Tot nu toe was de islam slechts een obscure religie, die werd geassocieerd met de Arabieren, de armen en de zwarten. Hoewel ik was geboren als moslim en in mijn jeugd op een zeer rigide manier in het geloof was ge�ndoctrineerd, wist ik maar weinig van de 'echte islam'. Net zoals de meesten in Bangladesh dacht ik dat de islam vreedzaam, tolerant en positief tegenover vrouwen was. Na de Iraanse revolutie begon ik veel over de islam te lezen. De komst van het internet bood de beste mogelijkheid om in korte tijd iets over de islam te leren. Ik las ontelbare essays op diverse islamitische websites, geschreven door islamitische wetenschappers die voornamelijk in westerse landen woonden. Hun essays over vrouwen wekten de indruk dat de islam hun veel goeds beloofde. Als een gewone goedgelovige moslim geloofde ik wat ik maar las. Maar ik ontdekte een discrepantie in wat deze islamitische wetenschappers schreven en de onzegbare barbarij en schrijnende oneerlijkheid die vrouwen in islamitische paradijsen ten deel viel, zoals in Iran, Afghanistan, Pakistan en delen van Nigeria en Malaysia. Als de huidige trend in Bangladesh zich voortzet, zal dit land zich binnenkort ook scharen onder de islamitische paradijzen.
Ik dacht aan mijn ouder worden moeder. Ik dacht aan mijn werkende zusters. Ik dacht aan mijn liefhebbende vrouw. Ik maakte me ernstige zorgen als ik dacht aan wat mijn dierbaarste bekenden kon gebeuren als Bangladesh islamitisch zou worden en de wetten van Allah (lees Sharia) in Bangladesh zouden worden opgelegd. Deze gedachte zette me eraan dieper en dieper in de islam te graven, en voornamelijk in wat de sharia voor vrouwen in petto had. Ik ontleedde de islam microscopisch vanaf de wortel. Wat ik vond was werkelijk schokkend en verontrustend. Soms kon ik gewoon niet geloven wat ik las.
Dus ik zette deze uitleggingen, apologie�n en tafsir van de erudiete islamitische wetenschappers volledig aan de kant, en begon mijn eigen hersens, gezond verstand en oordelend vermogen te gebruiken.

Nadat ik de 'echte islam' had gevonden kon ik niet meer recht in de ogen van mijn moeder kijken. Ik kon niet langer met een gerust gemoed bij mij zusters zitten. Ik voelde me bij mijn vrouw niet op mijn gemak. Ik was gedwongen de pen op te nemen (lees toetsenbord) om alle islamitische moeders, zusters en vrouwen te vertellen wat sharia/islam voor hen betekent. We moeten onze vrouwen de waarheid laten weten over de behandeling van islamitische vrouwen voor de vele zogenaamde 'gematigde' moslimlanden dit Trojaanse (lees islamitische sharia) paard in hun leven brengt en dit een ander Afghanistan of Iran, of Noord-Nigeria of Maleisi� wordt.
Tijdens het schrijven hoorde ik het nieuws dat een Nigeriaanse vrouw zou worden gestenigd nadat haar zogenaamd onwettige dochter zou zijn gespeend, waarschijnlijk na een periode van twee jaar. Denk aan deze barbarij. Denk aan je moeder, je zuster, je liefhebbende vrouw en odchters als je dit artikel leest.

Het artikel is nogal lang. Ik vraag excuus voor het schrijven van zo'n uitvoerig artikel, maar ik kon het niet helpen. Hoe ik ook probeerde, ik kon het niet korter maken. Het moest lang worden, want er is zoveel te zeggen. Voor het gemak heb ik het essay in zeven delen gebroken.

Vrouwen zijn zondermeer inferieur!

Islamisten schrijven vaak uitvoerige essays om de genadige en glorieuze behandeling van vrouwen onder de islam aan te tonen. Als je ��n keer deze uitvoerige retoriek met die verwarrende logica hebt gelezen, heb je ze allemaal gelezen. Ze zijn allemaal volgens hetzelfde format opgezet, zelfs zo erg dat je je soms afvraagt of al die essays zijn geschreven door dezelfde schrijver of niet. Hun pennen zijn zondermeer vloeiend in het schrijven van de halfware en verdraaide, kronkelende logica. Niettemin, ze zullen nooit iets meedelen over de werkelijke status van vrouwen onder de 'ware islam'. Hier citeer ik een paar voorbeelden uit de wortel van de islam, d.w.z. de koran en hadith.

Het getuigenis van vrouwen telt half van dat van mannen...2:282

Dit is een algemeen bekend feit in de islam. Zelfs als een vrouw de Eerste Minister van een islamitisch paradijs is, dan is ze nog altijd inferieur aan de stomste man als het op wettelijke zaken aankomt. Haar bewijs op zichzelf kan voor een islamitisch hof nooit worden geaccepteerd. Dit is vanwege haar gebrekkige intelligentie en haar slechte geheugen. Wat een schande tegenover vrouwen en hun oordelingsvermogen! Wat gebeurt er als een vrouw rechter wordt? Ik weet werkelijk het antwoord niet. Niet alleen dat het getuigenis van een enkele vrouw voor een islamitisch hof niet wordt geaccepteerd, maar ook worden vrouwelijke getuigen voor de sharia in het geheel niet geaccepteerd als het volgens de hudud (strafrecht) gaat om zaken als overspel, afvalligheid, diefstal etc. Dit wil zeggen dat als een vrouw is verkracht haar getuigenis of het getuigenis van een andere vrouw niet wordt geaccpeteerd (zelfs niet als de gebeurtenis door duizenden vrouwen zou zijn gezien), tenzij vier volwaasen moslim mannen getuigen dat dat zij de het plegen van de seksuele daad met hun eigen ogen hadden gezien. Wat een recht! Ik denk dat zelfs een kangoeroehof beter is dan dit soort islamitisch recht.
Laten we nu eens kijken wat de koran hierover zegt. Dit vers is tamelijk lang, het is in feite zelfs het langste vers in de koran. Daarom citeer ik alleen het relevante gedeelte.

Deze man kent zijn eigen religie niet(of kende zijn eigen religie niet).

Vrouwen in de Islam:

Indien een man een aanklacht indient tegen zijn vrouw, of een vrouw tegen haar echtgenoot, verordent de Heilige Quran de volgende procedure:

"En betreffende degene die hun vrouwen beschuldigen en die buiten zich geen getuigen hebben - laat ieder hunner 4 maal in de naam van Allah zweren dat hij voorzeker de waarheid spreekt - en de 5e maal zal hij zeggen: dat Allah's vloek op hem ruste als hij tot de leugenaars behoort"

"Maar het zal de straf van haar af wenden indien zij 4 maal in de naam van Allah getuigt en zegt, dat hij tot de leugenaars behoort - en de 5e maal zal zij zeggen: dat de toorn van Allah over haar zij als hij (haar man) de waarheid spreekt"
Quran(24:7-10)

GEDRAG TEGENOVER DE VROUWEN:

Abu Hurayra verhaalt dat de Boodschapper van Allah zei: "De meest perfecte mensen van de gelovigen zijn degenen wiens gedrag het meest perfect is, en het meest perfect van hen zijn degenen die zich het beste tegenover hun vrouwen gedragen". (Overgeleverd door al-Tirmidhi).

VROUWENRECHT:

(Quran 24:24,25)
Zij die kuise, gelovige vrouwen die geen kwaad kennen, belasteren, zijn in deze wereld en het Hiernamaals vervloekt.
Voor hen is er een grote kastijding, op De Dag waarop hun tong, hun handen en voeten zullen getuigen over het geen ze hebben bedreven.

 

EEN VROUW TROUWEN OM HAAR GELOOF:

"Een vrouw wordt omwille van vier redenen getrouwd: vanwege haar eigendommen, haar familie, haar schoonheid en haar geloof. Zoek er een omwille van haar geloof, moge je handen met stof bedekt zijn." (Bukhari en Muslim)

EEN VROUW MAG STUDEREN:

De Profeet verklaarde het volgende:
"Het werven van kennis is voor de moslim verplicht, man of vrouw"

De vrouw is de bewaker van het gezin van haar echtgenoot en ze zal op de Dag des Oordeels gevraagd worden over degenen die onder haar zorg vielen." De kinderen dienen hun moeder te respecteren en goed te behandelen. Een man kwam bij Mohammed Sallalahu 'alaihi wasalam en zei:

O boodschapper van God! Wie heeft het meeste recht om door mij het beste behandeld te worden?" De profeet Sallalahu 'alaihi wasalam antwoordde hem: "Jouw moeder." De man zei: "Wie is de volgende?" Het antwoord van de profeet Sallalahu 'alaihi wasalam verbaasd de man. "Jouw moeder", zegt de profeet Sallalahu 'alaihi wasalam weer. "Wie is de volgende?", vraagt de man nogmaals. "Jouw moeder", zo gaf de profeet Sallalahu 'alaihi wasalam voor de derde maal ten antwoord. De man begrijpt hierdoor dat zijn moeder heel belangrijk is, daarom stelt hij zijn vraag nu anders: Als ik mijn plicht tegenover mijn moeder gedaan heb, wie komt er dan na haar?", informeert hij. Gods boodschapper Sallalahu 'alaihi wasalam zei: "Jouw vader." [Overgeleverd door Boekharie en Moeslim]

EEN VROUW MISHANDELEN IN DE ISLAAM ?:

Wat is mijn plicht tegenover mijn vrouw?� De profeet Sallalahu 'alaihi wasalam antwoorde: "Dat je haar te eten geeft, wanneer je zelf eet, en voorzie haar van kleren, wanneer je jezelf van kleren voorziet en sla haar niet in het gezicht, mishandel haar niet, en zonder je niet af in tijd van misnoegen.� [Overgeleverd door Aboe Da woed, At-Tirmidhi]

 

MAAKTE DE PROFEET VERSCHIL TUSSEN MAN EN VROUW ?:

"Ik laat het werk van iemand van jullie die (goed) doet niet verloren gaan, of het nu een man is of een vrouw; jullie horen bij elkaar" (Surah 3 :Ayah 195).

 MAG JE IN DE ISLAAM EEN VROUW ZONDER HAAR HET AAN HAAR TE VRAGEN TROUWEN:

"O, jullie die geloven, het is u niet toegestaan vrouwen tegen hun wil te erven." (Surah 4 :Ayah 19)

 

DE VROUWEN VAN DE PROFEET:

"De Profeet is de gelovigen meer nabij dan zij zichzelf. En zijn echtgenotes zijn hun moeders." Soerat Al-Ahzaab (33), aayah 6

Alle vrouwen die het leven van de profeet deelden, en dus ook deel uitmaakten van de levens en gewoonten van alle moslims, waren, ieder voor zich, op hun eigen manier bijzonder, ieder van hen had bepaalde eigenschappen of kenmerken die het voor moslims zinvol maken haar leven te bestuderen en na te volgen. De vrouwen in het leven van de profeet waren buitengewoon, evenals de mannen die hem steunden, maar die leken in vergelijking met de boodschapper niet anders dan de meeste mannen. Pas wanneer ieder van hen apart wordt bestudeerd, ontdekt men hoe geweldig die eerste moslims waren.

EER OF BLOEDWRAAK IN DE ISLAAM ?:

De profeet Moehammed vzmh heeft dit verboden. Zelfs als iemand zijn vrouw zou betrappen op overspel dan heeft de echtgenoot op geen enkele manier het recht of excuus om zijn vrouw te vermoorden maar wordt het huwelijk ontbonden. (Koran hoofdstuk 24 vers 4 tot 20)

 

Het recht op echtscheiding
Een vrouw kwam na de profeet vzmh en vertelde dat zij haar man verafschuwde en niet meer met hem wilde samenleven. De profeet ontbond het huwelijk.

Zoals ik al eerder heb laten blijken is de islaam voor vrouwenrechten, wie dat niet beweert moet doof en blind zijn

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 maart 2006 om 16:26

Beste Murat,

Jij maakt er een theorethische discussie van. Ik laat mensen uit de islamitische praktijk spreken.

De islam lijkt op een ideologie, en vanuit deze puur theoretische invalshoek, maak jij het tot utopie.

De islamitische utopie is verschillende malen in de praktijk gebracht. En wat blijkt, zoals elke ideologie, vreet de revolutie haar eigen kinderen op.

Kom met praktische uitvoeringen waarbij de islam laat blijken dat ze op grond van menselijkheid bestaansrecht heeft.

Succes.

PP

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 maart 2006 om 02:38
Het moet toch een iedere duidelijk zijn dat religieuze dogma's een grote invloed hebben op mensen die die dogma's aanhangen.
Zowel het Jodendom, Christendom en Islam zijn ontstaan in een patriachisch gevormde samenleving.
het is dus niet verwonderlijk dat de Goden die deze samenlevingen steun moesten geven allen dit rollen model voorschrijven.
Met echte spiritualiteit hebben deze zogenaamde openbaringen niks van doen.
Een ding hebben al deze geopenbaarde religies met elkaar gemeen.
Ze stoelen alle drie op een vals geschiedkundig wereldbeeld.
een klein voorbeeldje. De bijbel gaat er bv vanuit dt de vrouw na de man uit de man werd geschapen.
Een ieder weet tegenwoordig dat dit volstrekte onzin is.
Verder spreken al deze geschriften over de zogenaamde Adam.
Wel er zijn tegenwoordig meerdere mensensoorten gevonden die tesamen geleeft hebben maar genetisch te verschillend van elkaar waren.
Dit ondergraaft de stelling van een eerste adam.
De goden van Jodendom ,Christendom en Islam waren blijkbaar niet al te goed op de hoogte.
Maar stelliger zou men beweren kunnen dat de mensenculturen waarin deze Goden hun vormkregen niet zo goed op de oogte waren:-)


Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 11>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.