Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenverliefd op een ongelovige

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 45678 11>
Schrijver
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Onderwerp: verliefd op een ongelovige
    Geplaatst op: 17 maart 2006 om 13:03

Salaam a leikum

zuster Goed gezegd man
Gelukkig.. ben blij dat je er ook zo over denkt

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2006 om 14:33

Redenen te over om door te gaan. Let vooral op de discrepantie tussen theorie en praktijk!

Komt ie:

For the reasons stated above, many Saudi fathers ask for double marriages�that is: give me your daughter and I will give you my daughter or sister�and so on. In this way, they feel comfortable, that is: we will protect his honour if he protects ours. This is how people in our society use women for their own benefit�when they need money, or when they need new wives. There are some Saudi women who earn wages, but the money they get goes to the pockets of their fathers or husbands. For the fear that their daughters� salary might be appropriated by their husbands, many Saudi fathers do not want their daughters married. To me, this might be another reason why my father has literally put a ban on the marriage of my sisters.

 

So, how my sisters live in this society?  

As Saudi women, my sisters go through extraordinary suffering. They have no right whatsoever to manage their lives by themselves. They are totally dependent on my father, on me and their other brothers. They cannot go anywhere alone, by themselves. Whenever anyone of them ventures outside, some men (brother or father) must accompany her as her protector and minder. They cannot even go out for such events like accident, hospital emergency, etc. Believe me, when they need to go to a hospital, they have to call my brother to take them there. He has to come from another city, 300km afar. Because they cannot drive (women in Saudi Arabia are banned from driving cars and are not allowed to go with non mahram) and my father cannot drive, my sisters have no choice but to undergo such unspeakable ordeal of agony. No matter how much urgent and emergency their case, they must wait for their mahram (in this case, their brother) to take them to hospital. There is no way out for them. Since my father does not know how to use an ATM, when any of my sisters wants to withdraw money from ATM, she must handover her card to a stranger (a man) to withdraw money for her. When my sisters want to do regular shopping, they must hand over the money to a stranger and he will charge whatever price he wishes. These are just a few examples of the plights Saudi women go through in their daily lives.  

Some times I do think to leave my job, just to stay with them.  

So, you might say: why not take them out of Saudi Arabia ? This is utterly impossible. In Saudi Arabia , to secure a passport, a woman must have the written permission from her mahram (father, brother or husband). Obtaining a passport is not enough for a Saudi woman to travel alone. Her father (in case she is unmarried) must sign special papers to permit her to go on a voyage on her own. Being illiterate my father will never allow his daughters to leave Saudi Arabia , I am absolutely certain of this.  

Sometime, I really wonder why such an unbearable torment has been imposed on our women. My sisters cannot do anything without the permission and assistance of my father or brother. They are at home, all the time, watching television. There is no sport for them to play, no work to attend to, no hope and nothing to live for. The reality is that they are incarcerated in the biggest prison in the world� Saudi Arabia , the land of the pure, unadulterated Islam.  

One might legitimately ask: why all these happen to Saudi women? Who is to be blamed for this loathsome ordeal perpetrated on our women? It is quite easy to blame the silly, inane Saudi laws, the wide-spread illiteracy prevalent among the Saudi people and the archaic traditions for the hopeless condition of our women. But think again. All these factors are firmly rooted in Islam. It is Islam which is clearly the culprit. It is the Islamic laws in Saudi Arabia which have rendered our women chattels of men, forced them into their servitude and have completely robbed their dignity, honour and respect they should deserve as women. To say the least, Islam has shaken and shamed the very basic foundation of womanhood.  

Islam provides complete authority to a father to control his daughter/s. He has full control to give her in marriage, to ban her from social life or even to kill her. You might be shocked to learn that a Saudi father can kill his daughter with complete impunity. Please know that even when he kills his daughter, government will not kill the father because she is his probity. According to Sharia, the government is not allowed to kill a father if he kills his daughter or son for any reason.  

In Islam, a daughter cannot marry without her father�s permission�it is haram. In nutshell, in Islam, a father is a holy man, a commander and a petulant dictator. Even when he is illiterate, obdurate, unjust and insensible, their children�especially the daughters, can do nothing against him.

 

So, in my case what can I do?  

The straightforward answer to this question would be: nothing, I can do virtually next to nothing to change the situation. If I file a case against my father, the religious judge will ask him, �Why don�t you let your daughters get married?� My father�s vague answer will be, �These girls are my responsibility (that is, under my safe custody), and Allah will punish me if I don�t choose good husbands for them.� As a proof of his sincere effort he might even produce evidence that all the men he had sought were smokers and also will bring witnesses that they were also non-praying (in mosque) Muslims. This will completely silence the Islamic judge. He will find no ground to chastise my father; instead, he might impose punishment on me for not respecting my father and his decisions.  

With such anguish and frustration in my heart, I am patiently waiting for the death of my father. Once he dies, the control of my sisters will automatically transfer to me. Their ownership will officially be in my name. I shall be their new possessor�just like cars, houses, goats, camels etc. Then I shall be completely free to do with them whatever I wish�Islam gives me all the authority. I could take them to Hell or to Heaven�wherever I desire.  

Readers: please do not feel sorry or pity for my sisters. Compared to many other Saudi women, they are quite lucky�they can visit shopping centres, once or twice a year. They can use make ups and they can even listen to music. The best freedom they have is that they can choose Television channels they like to watch. For many Saudi women, this is a great privilege, if you did not know.  

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 maart 2006 om 15:14

hahaahhahaahahahahhaahhahhaa

Kheb niet eens de moeite genomen..
First of all.. NERGENs staat dat meisjes in de familie MOETEN trouwen..er zijn uitzonderinge.. maar dat is om het meisje te helpen of te besparen

Ik had jeslimmer geschat hoor..

En je hebt het over saudie arabie.. KOm op man !!
HEt leven is daar heel moeilijk..
Waarom geef je me je adres niet ? dan kom ik eve langs om het je allemaal haarfijn uit te leggen gozertje..

Waarom heeft de vader het gezag ??
je vader is je vader..hij hoort je te beschermen je bent zijn engeltje..je eer is belangrijk..

Kijk..

Mensen verzieken alles..als je toch zo slim bent moet je dat toch wel inzien of niet ? JE kan dat toch niet als voorbeelden gebruiken van wat er fout is aan de islam.. jammer dat ik je niet van deze site kan bannen .. Me moeder zegt dat ik je gewoon maar moet laten praten .. Maar weetje me hart kan er gewoon niet tegen als er zown zielepoot is die zulke verkeerde dingen zegt..

Khoop echt dat ze op deze topic een slot gaan zetten

Ik snap niet wat je wilt..met wat wil je doorgaan ? je komt alleen maar met onzin aanlope en krijg je een antwoord luister je niet eens..

Vertel mij eens als je toch alles zo beter weet..HEB jij DE KORAN gelezen ??

HEb jij DE KORAN gelezen ?
GA het eerst maar eens lezen oke gozertje
EN kom dan hier dom praten

 

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2006 om 00:52
In eerste instantie geplaatst door PaGLi

hahaahhahaahahahahhaahhahhaa

Kheb niet eens de moeite genomen..
First of all.. NERGENs staat dat meisjes in de familie MOETEN trouwen..er zijn uitzonderinge.. maar dat is om het meisje te helpen of te besparen

Ik had jeslimmer geschat hoor..

En je hebt het over saudie arabie.. KOm op man !!
HEt leven is daar heel moeilijk..
Waarom geef je me je adres niet ? dan kom ik eve langs om het je allemaal haarfijn uit te leggen gozertje..

Waarom heeft de vader het gezag ??
je vader is je vader..hij hoort je te beschermen je bent zijn engeltje..je eer is belangrijk..

Kijk..

Mensen verzieken alles..als je toch zo slim bent moet je dat toch wel inzien of niet ? JE kan dat toch niet als voorbeelden gebruiken van wat er fout is aan de islam.. jammer dat ik je niet van deze site kan bannen .. Me moeder zegt dat ik je gewoon maar moet laten praten .. Maar weetje me hart kan er gewoon niet tegen als er zown zielepoot is die zulke verkeerde dingen zegt..

Khoop echt dat ze op deze topic een slot gaan zetten

Ik snap niet wat je wilt..met wat wil je doorgaan ? je komt alleen maar met onzin aanlope en krijg je een antwoord luister je niet eens..

Vertel mij eens als je toch alles zo beter weet..HEB jij DE KORAN gelezen ??

HEb jij DE KORAN gelezen ?
GA het eerst maar eens lezen oke gozertje
EN kom dan hier dom praten

 

Asalaam Aleikum zuster,

Ben blij dat je peter pan doorhebt......

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2006 om 04:55
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Assalamoe3leikoem en Hallo,

Wat verschikkelijk zeg dingen die haraam zijn, bijv wijn drinken,liegen,stelen,bedriegen,moorden enz wat verschikkelijk zeg dat dat haraam is.

Astagfirullah, dingen die haraam zijn zijn haraam verklaard omdat het niet goed voor je is..

Voor de geinteresseerden wat het trouwen met een niet-gelovige oftwel ongelovige hier een stuk van al-islaam.com

Moslim zuster die verliefd is op een Christen.

 
Vraag: Beste broeder, ik ben verliefd op een Christen en weet niet wat ik moet doen. Deze Christen is heel erg gelovig en gaat elke zondag naar de kerk om tot God te bidden en elke avond als ie wil gaan slapen knielt hij ook op z'n knie�n om tot God te bidden. Ik vond deze jongen alleen leuk, maar toen hij me op een dag naar huis bracht van m'n werk, kregen we samen een auto-ongeluk. Sinds die dag zegt hij tegen me dat ik tot God moet bidden dat ik nog in leven ben en hem dankbaar moet zijn. Dat ben ik ook, ik mankeer niks alhamdolilah. Maar ik ben nu tot m'n oren verliefd op deze man. De gevoelens zijn wederzijds en hij denkt dat het een hint van boven is omdat we nog in leven zijn. Kan dit? Kan God een hint geven? En hoe moet ik met deze gevoelens omgaan? Hoe kan ik hem iets over het Islam leren? Want hij is namelijk heel erg ge�nteresseerd in mijn religie. Alvast bedankt.

Antwoord: In de naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

Beste zuster,

Een moslim dient zich te houden aan de regels die Allah en Zijn boodschapper opgesteld hebben in de Qor'aan en Soennah. Allah de Verhevene heeft ons in verschillende duidelijk gemaakt dat een persoon nooit vrede zal hebben met de begeerte en de satan die de begeerte wil opwekken.

Zo valt iedere persoon in een beproeving om zijn/haar geloof te toetsen, Allah heeft hierover gezegd: "Dachten de mensen dat zij met rust gelaten worden, als zij zeggen:"Wij geloven," en dat zij niet op de proef gesteld worden? En voorzeker, Wij hebben degenen voor hen op de proef gesteld. Allah kent zeker degenen die de oprecht spreken en Hij kent zeker de leugenaars". (Soerat Al 'ankaboet aya 2-3).

Het houden van iemand die niet in Allah gelooft, wordt niet geaccepteerd binnen de islam. Allah heeft de vrouw verboden gesteld om te trouwen met een niet-moslim. "En huwelijkt (de gelovige vrouwen) niet uit aan de veelgoden-aanbidders, totdat zij geloven. En een gelovige slaaf is zeker beter dan een veelgoden-aanbidder, ook al bevalt hij jullie." (Soerat Al baqarah, aya 221).

Een moslim-vrouw die met een ongelovige trouwt behoort tot degenen die overspel plegen, omdat ze niet met een niet-moslimman mag trouwen. Beste zuster in de islam, men moet verder denken. Hoevelen zijn in dezelfde put gevallen, wanneer ze kinderen krijgen dan komen de problemen. De man wil de kinderen niet-islamitisch opvoeden en wil niks hebben van de islam en de vrouw wil dat haar kinderen als moslims worden opgevoed. Naast dit ook bestaan er ook vele verschillen tussen een moslim en een ongelovige.Er is nog een andere put....Westerse moeders staan aan de rand er van over Islamitische grenzen te kijken,op zoek naar hun ontvoerde kinderen. 

Als desbetreffende persoon echt met u wil trouwen, nodig hem dan uit tot de islam en vraag Allah om hem te leiden naar het zuivere geloof. Bekeerd hij zich naar het geloof (dus niet slechts omwille van het huwelijk) dan heeft u twee vliegen in een klap, namelijk het huwelijk en tevens bent u het middel geweest waardoor iemand tot het rechte pad is gekomen. Hierover heeft de boodschapper van Allah (Allah's vrede en zegen zij met hem) gezegd, in een hadith die overgeleverd is door Sahl ibn Sa'd: "Als je de oorzaak bent tot het leiden van een persoon (naar de Islam) dan is het beter dan het in bezit hebben van de hele wereld." (Boekharie 3425). En het tweede is het trouwen in vrede met desbetreffende persoon.

Weet beste zuster, dat Allah nooit Zijn dienaren in de steek laat, als desbetreffende persoon niet geschikt is dan zal Allah u een betere persoon schenken. Allah zegt in Soerat An-noer, aya: "Zondige vrouwen zijn er voor zondige mannen en zondige mannen zijn er voor zondige vrouwen; en goede vrouwen zijn er voor goede mannen en goede mannen zijn er voor goede vrouwen; zij zijn degenen die onschuldig zijn aan wat zij (de lasteraars) zeggen: voor hen is er vergeving en een weldadige voorziening" (Soerat An-noer, aya 26).Klinkt mooi.... Maar het kwaad kent geen geloofsgrenzen...Dus ook het goede niet...  

En Allah weet het beste.

Cyber-imam Het team van al-Islaam.com
De Islaam zegt hier in dus niets over christenen.... Zij zijn immers geen "veel goden" aanbidders.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2006 om 05:14

En daarom vind ik dat er sprake is van grove intolerantie. Je moet wel een heel vreemde waarheid aanbidden als je niet begrijpt dat dit gedachtengoed voor anders(maar niet minder)gelovigen intolerant en discriminerend is.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2006 om 05:24
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Trouwens vroeger mochten protestanten bijv niet met katholieken trouwen en andersom.

Hoe zit het dan met een nederlandse die niet met een marokkaan mag trouwen?

Heeft dat ook te maken met intolerantie en dwang? Nee,

Voorschriften zijn duidelijk dit is vanuit een religieus oogpunt.

Take it or leave it...

En ik begrijp best dat het moeilijk kan zijn voor mensen die in zo'n situatie zitten maar ja wie ben ik om daarover te oordelen..

gayr inscha Allah..

Men was toen ook intolerant...... Klopt als een bus!!! 
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2006 om 05:46
In eerste instantie geplaatst door PaGLi

hahaahhahaahahahahhaahhahhaa

Kheb niet eens de moeite genomen..
First of all.. NERGENs staat dat meisjes in de familie MOETEN trouwen..er zijn uitzonderinge.. maar dat is om het meisje te helpen of te besparen

Ik had jeslimmer geschat hoor..

En je hebt het over saudie arabie.. KOm op man !!
HEt leven is daar heel moeilijk..
Waarom geef je me je adres niet ? dan kom ik eve langs om het je allemaal haarfijn uit te leggen gozertje..

Waarom heeft de vader het gezag ??
je vader is je vader..hij hoort je te beschermen je bent zijn engeltje..je eer is belangrijk..Wat heeft eer te maken met Allah....??? Allah vraagt om jou onderwerping en dan mag je zelfs geen eer hebben over je zelf.Hier in bemin je namelijk jezelf en niet Allah... Zo druist bv...... eerwraak in tegen de wet die Allah gaf aan de mens elkaar niet te doden.Maar uit eer naar de gemeenschap doet men het toch...

Kijk..

Mensen verzieken alles..idd..als je toch zo slim bent moet je dat toch wel inzien of niet ? JE kan dat toch niet als voorbeelden gebruiken van wat er fout is aan de islam.. jammer dat ik je niet van deze site kan bannen .. Me moeder zegt dat ik je gewoon maar moet laten praten .. Maar weetje me hart kan er gewoon niet tegen als er zown zielepoot is die zulke verkeerde dingen zegt..

Khoop echt dat ze op deze topic een slot gaan zetten

Ik snap niet wat je wilt..met wat wil je doorgaan ? je komt alleen maar met onzin aanlope en krijg je een antwoord luister je niet eens..

Vertel mij eens als je toch alles zo beter weet..HEB jij DE KORAN gelezen ??

HEb jij DE KORAN gelezen ?
GA het eerst maar eens lezen oke gozertje
EN kom dan hier dom praten

 

Dus neem de Koran nog maar een keer te hand denk ik zo..... (Eer mag men toebedeeld krijgen,maar men mag het zich nooit toe eigenen....Dat heb ik geleerd uit de Koran.Sterkte met je geloof... )
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2006 om 07:34
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door PaGLi

hahaahhahaahahahahhaahhahhaa

Kheb niet eens de moeite genomen..
First of all.. NERGENs staat dat meisjes in de familie MOETEN trouwen..er zijn uitzonderinge.. maar dat is om het meisje te helpen of te besparen

Ik had jeslimmer geschat hoor..

En je hebt het over saudie arabie.. KOm op man !!
HEt leven is daar heel moeilijk..
Waarom geef je me je adres niet ? dan kom ik eve langs om het je allemaal haarfijn uit te leggen gozertje..

Waarom heeft de vader het gezag ??
je vader is je vader..hij hoort je te beschermen je bent zijn engeltje..je eer is belangrijk..Wat heeft eer te maken met Allah....??? Allah vraagt om jou onderwerping en dan mag je zelfs geen eer hebben over je zelf.Hier in bemin je namelijk jezelf en niet Allah... Zo druist bv...... eerwraak in tegen de wet die Allah gaf aan de mens elkaar niet te doden.Maar uit eer naar de gemeenschap doet men het toch...

Kijk..

Mensen verzieken alles..idd..als je toch zo slim bent moet je dat toch wel inzien of niet ? JE kan dat toch niet als voorbeelden gebruiken van wat er fout is aan de islam.. jammer dat ik je niet van deze site kan bannen .. Me moeder zegt dat ik je gewoon maar moet laten praten .. Maar weetje me hart kan er gewoon niet tegen als er zown zielepoot is die zulke verkeerde dingen zegt..

Khoop echt dat ze op deze topic een slot gaan zetten

Ik snap niet wat je wilt..met wat wil je doorgaan ? je komt alleen maar met onzin aanlope en krijg je een antwoord luister je niet eens..

Vertel mij eens als je toch alles zo beter weet..HEB jij DE KORAN gelezen ??

HEb jij DE KORAN gelezen ?
GA het eerst maar eens lezen oke gozertje
EN kom dan hier dom praten

 

Dus neem de Koran nog maar een keer te hand denk ik zo..... (Eer mag men toebedeeld krijgen,maar men mag het zich nooit toe eigenen....Dat heb ik geleerd uit de Koran.Sterkte met je geloof... )

aslaam a leikum

Ten eerste wil ik zeggen ..Ik kan ook foutenmaken ..ben jong en leer nog van alless..dankjewel..
Maar je hebt me dus helemaal verkeerd gesnapt wat ik ermee bedoelde..Ga het maar nog eens overlezen ..

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2006 om 07:35
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door PaGLi

hahaahhahaahahahahhaahhahhaa

Kheb niet eens de moeite genomen..
First of all.. NERGENs staat dat meisjes in de familie MOETEN trouwen..er zijn uitzonderinge.. maar dat is om het meisje te helpen of te besparen

Ik had jeslimmer geschat hoor..

En je hebt het over saudie arabie.. KOm op man !!
HEt leven is daar heel moeilijk..
Waarom geef je me je adres niet ? dan kom ik eve langs om het je allemaal haarfijn uit te leggen gozertje..

Waarom heeft de vader het gezag ??
je vader is je vader..hij hoort je te beschermen je bent zijn engeltje..je eer is belangrijk..

Kijk..

Mensen verzieken alles..als je toch zo slim bent moet je dat toch wel inzien of niet ? JE kan dat toch niet als voorbeelden gebruiken van wat er fout is aan de islam.. jammer dat ik je niet van deze site kan bannen .. Me moeder zegt dat ik je gewoon maar moet laten praten .. Maar weetje me hart kan er gewoon niet tegen als er zown zielepoot is die zulke verkeerde dingen zegt..

Khoop echt dat ze op deze topic een slot gaan zetten

Ik snap niet wat je wilt..met wat wil je doorgaan ? je komt alleen maar met onzin aanlope en krijg je een antwoord luister je niet eens..

Vertel mij eens als je toch alles zo beter weet..HEB jij DE KORAN gelezen ??

HEb jij DE KORAN gelezen ?
GA het eerst maar eens lezen oke gozertje
EN kom dan hier dom praten

 

Asalaam Aleikum zuster,

Ben blij dat je peter pan doorhebt......

Aslaam a leikum Wslaam Salaam ..

Broeder

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2006 om 07:38

 

PETER PANNNNNNNNNNNNNNNNNNN

Ik ben je niet vergeteeeee

zo gaan we niet doen hai ..
Ik wacht op een reactie ..
Kom op ..

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2006 om 15:31

Beste Pagli,

Ja, ik heb de Koran gelezen. Spiritueel een prachtig boek, evenals de Bijbel. Jij hebt groot gelijk dat mensen de boel verpesten. Juist dat verkondig ik al vanaf ik hier aanwezig ben.

Maar, de ene mens gebruikt Carl Marx(Das Kapital), de ander Adolf Hitler(Mein Kampf), de ander het Rode Boekje(Mao), de ander het groene boekje(Kaddafi), etc. De mens is in essentie onzeker, wanhopig op zoek naar houvast. Daarbij grijpt hij/zij naar 'waarheden', om zijn/haar leven te kaderen, om te controleren.

Dit is diep menselijk. Maar juist in dit diep menselijke wensen tot het kaderen van de werkelijkheid naar zijn/haar wereld/mens/God'sbeeld, begaat de mens zijn grootste zonden.

De Bijbel is en wordt misbruikt door christenen die menen de waarheid te kennen op grond van hun religie. Daar spreek ik christenen op aan. Ik ben christen, maar lig tegelijkertijd regelmatig overhoop met de gemeenschap waarbinnen ik verkeer. Ook deze christenen menen dat de islam verwerpelijk is. Ik verdedig dan de moslim op grond van het gegeven dat de kijk op de werkelijkheid de kijk is zoals moslims kijken naar de werkelijkheid. Die werkelijkheid is anders dan die van de christen. Maar is die slechter?

Nee!. Wel anders.

Zo ook de moslim, die mij duidelijk wil maken dat de islam het werkelijke geloof is. Ik zal dat bestrijden, zoals ik de christen bestrijd die hetzelfde vindt. 

Wij mensen zijn niet in staat de werkelijkheid werkelijk te doorgronden. Laten we dat aan God overlaten en bidden om inzicht. Inzicht om die ander te begrijpen in zijn werkelijkheid. 

Dat is wat ik probeer. Niet met mijn waarheid opdringen, maar een andere waarheid te laten zien. De waarheid van de onderdrukte moslim, de moslim die zijn vrouw heeft verloren onder de Taliban omdat ook de Taliban meende de waarheid te kennen. Ditzelfde zal ik zeggen tegen de Amerikaan, die meent dat hij terecht oorlog voert in Irak, omdat hij vindt dat hij gelijk heeft. Dat is wat ik zeg tegen de israeliet die akkoord gaat met de onderdrukking van de Palestijn, op grond van zijn waarheid en daarom meent de Palestijn te mogen onderdrukken.

Datzelfde zeg ik tegen de nationalist op deze site, die meent dat als de moslims maar verdwenen zijn alles goedkomt. Hij zegt dat omdat hij denkt dat hij gelijk heeft.

Angst, allemaal angst om zichzelf te verliezen als zijn wereld/mensbeeld niet gevormd wordt naar zijn beeld.

Ik zal nooit zeggen dat ik de waarheid spreek. NOOIT. Wel reageer ik als andere mensen menen de waarheid te kennen. Moslim, Amerikaan, Christen, Jood of Hindoe.

Die verabsolutering zal ik altijd aanklagen. Want juist vanuit die absolutering zijn de grofste mensenrechten overtreden. Van Mekka tot Washinghtom, van Berlijn tot Seoel.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2006 om 15:47

Peter pan.

Ik zal je eerlijk zeggen..Ik heb niks erop te zeggen..Eindelijk zeg je iets wat gezegd kan worden.. Als dit is wat jij duidelijk wil maken.. wou ik dat je het eerder zo had geschreven ..

Het doet goed om dit te horen..Wat ik dus denk is dat jij achter de ISLAM aanzit..Ik hoop nog steeds dat ik het fout heb ..

the people are the ones to blame..

Ik heb nu niet veel tijd om meer te zeggen
Take careee

KHUDAhafizz

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2006 om 01:37

Je zegt het heel goed: " the people are the ones to blame".

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2006 om 14:05
EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 03:26

Sorry Pagli, maar deze waarheid moet ook boven tafel.

Samia, victim of family violence in fundamentalists-dominated Afghanistan

RAWA report, Feb.8, 2006

7 year old Samia has a shocking story. She is one of tens of thousands of Afghanistan's girls who fall victim of family violence in the male-chauvinistic society where fundamentalists promote and support dirty misogynistic customs.

Two years ago, the father of Samia raped a 10 year old daughter of Mohammad Yassin in Baghlan province in northern Afghanistan. When he was arrested, according to the customs of that area which are called �Bad�, he is asked to give his daughter to a son of Mohammad Yassin, so the issue could be settled. He gives Samia to Mohammad Omer (son of M. Yassin) to marry.

Then Samia is taken to the house of M. Yassin where she is regarded as a slave and for two long years experiences every kind of torture and discrimination. The family daily beat the innocent child and locked her down in a dark basement. They injured her body by using hot metal pieces, pulled her hair, kept her naked and force her to stay outside in the freezing weather for hours and many other such bestial punishments.

Finally, some people of the area came to know about the crimes being committed against the child and they decided to release her from the horrible sufferings. The people forcibly entered the house and brought Samia out and handed her over to the security officials. M. Yassin and his son ran away and the people couldn't arrest them.

In a country where warlords and Jehadi mafia dominate the whole society and the most dark-minded fundamentalists are in power, there is no law and order to prevent such terrible crimes. Inhuman customs and family violence can easily target innocent children and women when these victims are not supported by executive, legislative and judicial bodies. In Afghanistan most of those involved in these type of criminal acts are the US-backed warlords who have guns, power and official posts so that no one can stop them.

movie clip
Download Movie Clip of Samia

WMV, 2.82MB, 46 Sec.

Samia

Samia

Samia

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 04:13

gruwelijk! het arme kind!

 peter pan; je zal de islam groot onrecht aandoen,als je de islam dit aanrekent.

Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 04:31

Ik reken dit niet de islam aan. Ik reken dit de mens aan die dit doet uit naam van.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 04:35
dan is "die mens" in grote dwaling.
Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 10:05

Veel moslimmannen zijn hypocriet - Naima El Bezaz

Naima El Bezaz werd in 1974 geboren in Mekn�s, Marokko. Toen ze vier was, kwam ze naar Nederland. Ze studeerde rechten in Leiden. Bezaz debuteerde in 1995 met De weg naar het noorden en kreeg daarvoor de IBBY-prijs. Sindsdien heeft ze een groot aantal verhalen in diverse kranten, tijdschriften en bloemlezingen geschreven. In 2002 verscheen haar roman Minnares van de Duivel over mystiek in de Arabische wereld. Ze beschrijft de levens van islamitische vrouwen en houdt tradities als maagdencultus en onderwerping kritisch tegen het licht. Het boek maakte heel wat ophef en is reeds aan zijn negende druk toe. Dirk Verhofstadt had een gesprek met Naima El Bezaz.

Wou je altijd al schrijfster worden?

Naima El Bezaz: Ja, dat zei ik al toen ik op school zat. Ik hou ervan om mijn eigen wereld te cre�ren en te schrijven, zowel fictie als journalistiek. De leraar vond dat toen belachelijk en zei dat ik maar gewoon moest doen. Dat vond ik zo�n domme opmerking. Toen ik achttien was heb ik dan mijn eerste roman, De weg naar het Noorden geschreven.

Daarin gaat het over Ghali, een Marokkaanse jongeman die er alles aan doet om zijn land te verlaten en naar Europa te komen. Zien veel Marokkanen Europa dan als het paradijs?

Naima El Beza: Ja, nog steeds. Als je niet uit een rijke familie komt of geen gekende naam hebt, heb je bijna geen kans om er een baan te vinden of iets voor jezelf en je familie te cre�ren. Het land heeft zoveel mogelijkheden maar de corruptie zorgt ervoor dat er geen gelijke kansen bestaan. Marokkanen die naar Europa zijn getrokken komen tijdens de vakantiedagen terug in dure auto�s waarvoor ze heel jaar lang gespaard hebben, die ze leasen of waarvoor ze geld lenen. Ze bouwen er ook mooie huizen. Daardoor ontstaat het beeld dat iedereen het in Europa goed heeft. Eigenlijk vinden Marokkanen elk land beter dan hun eigen land.

Het boek begint met een Marokkaanse jongen die gedood wordt en Ghali die wakker wordt in het ziekenhuis. In welke mate is dit boek fictie? Of zitten er autobiografische elementen in?

Naima El Bezaz: Alle verhalen die in het boek staan zijn waar gebeurd. Het zijn verhalen die ik van mensen heb gehoord die zelf naar Frankrijk, Nederland en Duitsland zijn gekomen. Ik heb heel gruwelijke dingen gehoord. Zo ondermeer van een zwangere vrouw die in bootje Spanje trachtte te bereiken, kapseisde en ternauwernood gered kon worden. Mensen wagen hun leven om maar te ontkomen aan Marokko. Het is dus geen autobiografisch boek maar het stoelt op de realiteit. Ik heb het geluk gehad dat ik uit een familie kwam die niet zoveel ellende heeft meegemaakt maar de meeste hebben dat geluk niet.

Ghali geraakt uiteindelijk in Frankrijk maar wordt daar geconfronteerd met racisme, discriminatie en onverschilligheid. Waarom keert hij niet terug?

Naima El Bezaz: Omdat trots een van de belangrijkste kenmerken is van een Arabier. Eer, reputatie en trots zijn zo belangrijk dat mensen liever kou en honger lijden dan dat ze met lege handen teruggaan naar het land van herkomst. Daarmee zou men tonen dat men mislukt is en dat willen ze helemaal niet.

In Minnares van de Duivel haal je uit naar de maagdencultus in de Arabische wereld. Wat bedoel je daarmee?

Naima El Bezaz: Laat mij antwoorden met een verhaal. Toen ik op een huwelijksfeest in Nederland was, zag ik tot mijn verbazing een dolgelukkige bruid. Dat was voor haar de mooiste dag van haar leven. Dat vond ik heel raar, want toen ik naar bruiloften ging van Turkse, Marokkaanse of andere islamitische vrouwen dan zag ik vooral de angst in de ogen van de bruid. Want alhoewel het ook een feest is met eten, dansen en muziek staat toch ergens het paard van Troje te wachten. Want als het middernacht of ��n uur is wordt de bruid naar een kamertje geleid en komt de man bij haar om te controleren of ze wel daadwerkelijk maagd is en of er bloed op het laken te zien is. Is dat niet het geval dan heeft de man het recht om haar terug te geven aan haar ouders. Nu moet je weten dat niet iedereen met een maagdenvlies wordt geboren maar toch verwacht iedereen dat er bloed vloeit. En als dat er niet is dan ben je een schande die de naam van de familie heeft besmeurd. In landen als Marokko worden meisjes daarvoor verstoten, in Jordani� worden ze zelfs gedood.

Hoe gaan Marokkaanse meisjes hier in Nederland om met die maagdencultus? Wat als ze geen maagd meer zijn?

Naima El Bezaz: Zelfs in Nederland ken ik genoeg meisjes die daarvoor mishandeld zijn en die van huis zijn weggelopen. Het speelt nu in Europa zelfs een grotere rol dan in de landen van herkomst. Er bestaan hier dan ook heel wat klinieken waar meisjes hun maagdenvlies kunnen laten herstellen. In de koran staat dat een man en een vrouw voor het huwelijk niet met iemand naar bed mogen gaan. Maar in de realiteit zie je dat mannen het wel doen en vriendinnetjes hebben, liefst blank en blond. Nadien laten ze een meisje komen uit het land van herkomst waarvan ze denken dat het een ongeschreven blad is. Die hypocrisie wordt later ook in stand gehouden door de moeders, de grootmoeders en de ganse gemeenschap. Dat vind ik gewoon walgelijk.

Moeten mannen ook nog maagd zijn als ze trouwen?

Naima El Bezaz: Volgens de koran wel. De enige man die recht heeft om een vrouw als bruid te vragen is een man die maagd is. Maar een man die maagd is wordt als belachelijk aanzien. De man moet de weg kennen, zeggen ze. Die dubbele moraal zit diep verankert binnen de islamitische gemeenschap.

In je boek gaat het expliciet over seks, een thema dat maar zelden aan bod komt in de Marokkaanse cultuur. Waarom schrijf je daarover?

Naima El Bezaz: In de koran wordt openlijk geschreven over seksualiteit. Ook in de tijd van de profeet en daarna was er een periode van Verlichting waarin over die zaken gesproken mocht worden. Maar in de eeuwen daarna is het taboe geworden. Je mag niet over seks praten en schrijven. Ook binnen de familie wordt niet over seks gesproken. Als op televisie een stel aan het zoenen is dan moet je je hoofd wegdraaien want dat mag je niet zien.

Is er dan binnen de moslimgemeenschap niemand die seksuele voorlichting geeft?

Naima El Bezaz: Het zijn de imams die mannen en vrouwen seksuele voorlichting zouden moeten geven. Zij zijn verplicht om een antwoord te geven als jongens of meisjes met vragen daarover zitten. Helaas gebeurt dat nauwelijks omdat veel imams gewoon heel traditioneel zijn. Dat is nu gelukkig aan het veranderen met de komst van meer liberale imams. Maar de meeste imams zijn heel conservatief en blijven dergelijke vragen uit de weg gaan.

Hoe waren de reacties vanuit de moslimgemeenschap op je tweede boek?

Naima El Bezaz: Met dit boek heb ik heel wat ellende over me heen gekregen. Vooral nadat ik in het televisieprogramma Kopspijkers op Nederland 3 enkele citaten had voorgelezen. Op straat werd ik bedreigd en uitgescholden. Op de websites marokkaan.nl, maroc.nl en mahreb.nl werd ik verbaal aangepakt. Het past niet om openlijk over seksualiteit te praten en zeker niet als je een vrouw bent. Enkele dagen na dat programma moest ik normaal een lezing geven voor een Nederlandse vrouwenorganisatie die tot doel heeft islamitische vrouwen te emanciperen. Dat hebben ze toen geannuleerd. Blijkbaar moesten die vrouwen beschermd worden tegenover mij. Dat laat ook zien dat heel wat van die organisaties betuttelend werken.

Hoe bekijken ze je nu in de moslimgemeenschap?

Naima El Bezaz: Ik word gezien als een schande, maar op die term ben ik eigenlijk heel trots. Het is gewoon belachelijk dat je niet geaccepteerd wordt omdat je openlijk je mening zegt. Moslimvrouwen staan voortdurend onder de sociale controle door de gemeenschap. Die controle werkt verstikkend. Vrouwen moeten elk contact met mannen vermijden, anders stellen ze niets voor en is hun reputatie om zeep. Alles wat je doet en alles wat je zegt wordt onder een vergrootglas geplaatst. Niet bij jongens maar wel bij meisjes.

Ben je gelovig?

Naima El Bezaz: Ik ben een liberale moslim net zoals Nahed Selim. Ik sta dichter bij het soefisme, een beweging in de islam die niet zozeer gelooft in het ene en ware geloof om mensen in het gareel te houden, maar wel dat er iets bestaat als een �spiritueel hogere�. Ik ben nog nooit in een moskee geweest en ik zal er ook nooit naartoe gaan. Het zegt me niets, zo een ruimte waarin mannen een enorme ruimte hebben en vrouwen ergens in een achterkamertje moeten zitten. Dat is niet mijn idee van gelijkwaardigheid van man en vrouw. Trouwens, ik kan zelf de koran en de overleveringen van de profeet lezen en zelf mijn eigen interpretaties maken. Ik heb daar niemand voor nodig.

In je boek Minnares van de Duivel spelen de djinns een belangrijke rol. Wat zijn djinns en hoe belangrijk zijn ze in de Marokkaanse cultuur?

Naima El Bezaz: Djinns staan ook in de koran. Iedereen die zich moslim noemt gelooft er heilig in. Dat zijn wezens die ons kunnen zien, maar wij hen niet. De reden waarom ik ze in mijn boek aanhaal is omdat de zwarte magie een belangrijke rol speelt in de zwarte magie. Je zou het sprookjes vinden, maar voor veel moslims bestaan ze echt. Nogal wat vrouwen gaan naar die beoefenaars van de zwarte magie in de hoop geholpen te worden. Zij roepen djinns op om bepaalde zaken gedaan te krijgen. Zo zijn er ook heel wat in Belgi� en Nederland. Tegen betaling zorgen ze zogezegd voor de genezing van ziektes of dat een man verliefd wordt een meisje of zijn vrouw niet verlaat. Niemand zal toegeven dat hij of zij erin gelooft, want ook daarop rust een groot taboe, maar voor veel moslims is het heel belangrijk.

Wat doen die genezers dan?

Naima El Bezaz: Ze kijken in de toekomst en verkopen je allerhande middeltjes. Eigenlijk gaat het gewoon om geld aftroggelen. Zo ken ik iemand die 20.000 euro betaalde voor iets dat toch niet geholpen heeft. Haar man is toch vaan haar gescheiden. Dit gaat verder dan de westerse kaartleggers, het is een vorm van voodoo. Het is een bundeling van de magie uit zwart Afrika, de joodse kabbala en Arabische elementen. In Marokko vindt je ze op elke straathoek, maar ook in Belgi� en Nederland zijn ze overal aanwezig.

Hoe sta je tegenover de AEL van Abou Jahjah?

Naima El Bezaz: Voor mij mag dit afgeschaft worden. Zij noemen hun Arabisch Europese Liga ten onrechte een islamitische organisatie. Zij vinden dat een moslim of Arabier zich totaal niet moet integreren in deze samenleving. Maar de profeet heeft gezegd dat als een moslim naar het buitenland gaat hij of zij zich moet aanpassen aan de taal, de cultuur, en de normen en waarden van die cultuur opnemen. Het geloof is iets voor binnen de eigen kring. Je moet je dus volledig inzetten om ��n te worden met die samenleving. Dat staat in alle overleveringen. Nogmaals je kan integreren met behoud van je eigen identiteit. Maar als mensen er alles aan doen om een samenleving te ontwrichten en subgroepen cre�ren waarbij een zeer rigiede vorm van de islam wordt aangehangen dan moeten die mensen terug naar hun eigen land, aangezien zij hier in een samenleving verkeren waar zij toch niet gelukkiger zijn of zullen worden.

Hij pleit alvast voor de invoering van de sharia in Belgi� en Nederland van zodra dit democratisch kan.

Naima El Bezaz: Ik ben een absolute voorstander van de scheiding van Kerk en Staat. In de sharia staan wetsbepalingen die ontstaan zijn in een periode waarin het gewoon was zweepslagen te geven. Die bepalingen moeten in die context gelezen worden. Intussen zijn vrouwen veel onafhankelijker en mondiger geworden. Het is totaal onaanvaardbaar om nu te eisen dat de sharia weer ingevoerd wordt. Iemand die dat vraagt die mogen ze van mij linea recta terugsturen naar waar hij vandaan komt. Die heeft hier niets te zoeken.

In Frankrijk, Belgi� en Nederland is een felle discussie ontstaan over de hoofddoek. Hoe sta je tegenover de hoofddoek?

Naima El Bezaz: Ik ben blij dat die discussie gevoerd wordt. In Alphen aan de Rijn is men voor het eerst begonnen met het dragen van hoofddoekjes. Plots zag je jonge meisjes zo op straat lopen. Maar binnen de school legden ze die weer snel af en deden ze make up aan. Het waren toen de ouders die hun kinderen dwongen om de hoofddoek te dragen. Na 11 september is dat nog toegenomen. Ik heb het gevoel dat het een kwestie van identiteit is, ze willen tonen dat ze moslim zijn en dat de islam voor hen belangrijk is. Maar de islam of het geloof heeft niets te maken met het dragen van een hoofddoekje. De hoofddoek is opgelegd door mannen die de koran op een conservatieve manier interpreteren. Er zijn vrouwen in Afghanistan, Iran en Saoedi-Arabi� die alleen als gesluierde wezens over straat kunnen gaan op bevel van mannen, en hier doen ze het vrijwillig. Dat vind ik onbegrijpelijk.

Maar wat is het probleem als meisjes dat vrijwillig dragen?

Naima El Bezaz: Ze willen tonen dat ze een goed meisje zijn. Ze hitsen elkaar ook enorm op om zo�n doek te dragen, zelfs een nikaab waardoor je alleen nog de ogen ziet. Ik ben tegen hoofddoekjes omdat ik het gevoel heb dat er etiquettes geplaatst worden, een soort protest in de zin van: ik hoor niet bij jullie. Het heeft ook veel te maken met sociale controle. Zo wordt binnen de Marokkaanse gemeenschap toegekeken op meisjes en vrouwen. Je wordt als vrouw nauwlettend in de gaten gehouden. Je kan het vergelijken met een klein dorpje in een streng gereformeerde omgeving, waarin iedereen op elkaar let. Ik was als dertienjarige heel goed bevriend met een meisje die eruit zag als een jongen. Toen ik eens met haar op straat liep werd dit door het plaatselijke moskeebestuur gemeld aan mijn vader om hem te waarschuwen dat ik met een jongen op straat liep. Er wordt ontzettend geroddeld. Reputaties worden gebroken terwijl reputatie en eer net zo belangrijk zijn binnen die gemeenschap. Daardoor dragen meisjes juist een hoofddoek om meer vrijheid te kunnen krijgen, om naar buiten te kunnen gaan. Alibi-hoofddoekjes noem ik dat.

Heb je zelf ooit de hoofddoek gedragen?

Naima El Bezaz: Ik heb het nooit gedragen en ik zal het ook niet doen. Ik ben een liberale moslim. Een wat kritischer en individualistischer denkwijze zou al veel helpen want moslims zijn zo gewend om vanuit een groep te denken. Europa is vrij individualistisch ingesteld, maar moslims komen uit een sfeer waar het wij-denken domineert.

Heel wat moslimmannen in Nederland trouwen met een Turks of Marokkaans meisje. Waarom doen ze dit? En wat is de impact ervan op die meisjes?

Naima El Bezaz: Ongeveer drie kwart van de moslimmannen haalt hun bruid uit het land van herkomst. Sommigen kiezen zo een meisje omdat vrouwen hier te �mondig� zijn. Vaak zijn het de ouders die hun zoon wijzen op een nichtje dat daar nog vrij is. Ze doen dat om zoveel mogelijk familie naar hier te halen die dan voor hen kunnen zorgen. De vaders durven daar zelfs dwang bij te gebruiken in de zin van: als je dat niet doet dan ben je mijn zoon niet meer. Die meisjes komen dan hier terecht onder een enorme sociale controle. Gans hun wereld speelt zich af binnen de schoonfamilie en de straat waarin ze leven. Ze gaan enkel op bezoek bij de familie, ze mogen geen opleiding volgen, ze mogen niet uit werken en zelfs boodschappen mogen ze vaak alleen doen als hun man of schoonmoeder erbij is. Maar ze kan niet zelfstandig iets doen. Gans de buurt houdt haar in de gaten. Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat veel van die huwelijken mislukken.

En wat met de moslimmeisjes hier dan?

Naima El Bezaz: Staads meer meisjes gaan studeren omdat het de enige mogelijkheid is om vrij te zijn. Met een diploma geraken ze hogerop en aan een baan. Soms studeren ze af, trouwen en vervallen zo weer in het traditionele leven van hun moeder. Maar ik ken er heel wat voor wie studie vrijheid betekent.

Ben je getrouwd en was dit je eigen keuze?

Naima El Bezaz: Ik kom uit een familie waar uithuwelijken not done is. Het is een familie waarin alle vrouwen gestudeerd hebben. De stelregel was eerst studeren, dan reizen en pas dan trouwen. Ik zat trouwens met een probleem hier in Nederland want ik ben Arabisch terwijl de meeste Marokkanen hier Berbers zijn. Maar plots ontmoette ik mijn toekomstige man in de kroeg en hij is Marokkaan. Maar dan wel ge�mancipeerd, heel ruimdenkend en voelt zich een burger van Nederland.

Ga je soms terug naar Marokko?

Naima El Bezaz: Zo min mogelijk. Het is een mooi land maar heel onzeker en met heel veel armoede. Toen ik er de laatste keer was keerde ik terug met een veerboot uit Tanger. Toen sprongen enkele jongens in het water die naar de boot zwommen om mee te gaan. Ze klauterden er op maar werden weggespoeld met een waterspuit. Een jongen van vijftien is toen verdronken. Ik voelde me zo schuldig dat ik op die boot stond dat ik w�l naar Europa mocht gaan en die jongen niet. Dat is heel schrijnend.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 11:08

Aslaam a leikum

Peter welke waarheid moet aan boord komen ? Dat is gewoon gruwelijk en geen woorden voor .. zulke mensen zullen zeker gestraft worden..wat wil je met zulke dingen wijs maken ? het gezin had net zo goed christelijk kunnen zijn of wat dan ook..zulke dingen komen in alle vormen geloven alles voor..dus het was nergens nodig voor dat je dat hier heb geplaats..

Arme kind moge ALLAH swt haar verder helpen !!!

 

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 11:09
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Veel moslimmannen zijn hypocriet - Naima El Bezaz

Naima El Bezaz werd in 1974 geboren in Mekn�s, Marokko. Toen ze vier was, kwam ze naar Nederland. Ze studeerde rechten in Leiden. Bezaz debuteerde in 1995 met De weg naar het noorden en kreeg daarvoor de IBBY-prijs. Sindsdien heeft ze een groot aantal verhalen in diverse kranten, tijdschriften en bloemlezingen geschreven. In 2002 verscheen haar roman Minnares van de Duivel over mystiek in de Arabische wereld. Ze beschrijft de levens van islamitische vrouwen en houdt tradities als maagdencultus en onderwerping kritisch tegen het licht. Het boek maakte heel wat ophef en is reeds aan zijn negende druk toe. Dirk Verhofstadt had een gesprek met Naima El Bezaz.

Wou je altijd al schrijfster worden?

Naima El Bezaz: Ja, dat zei ik al toen ik op school zat. Ik hou ervan om mijn eigen wereld te cre�ren en te schrijven, zowel fictie als journalistiek. De leraar vond dat toen belachelijk en zei dat ik maar gewoon moest doen. Dat vond ik zo�n domme opmerking. Toen ik achttien was heb ik dan mijn eerste roman, De weg naar het Noorden geschreven.

Daarin gaat het over Ghali, een Marokkaanse jongeman die er alles aan doet om zijn land te verlaten en naar Europa te komen. Zien veel Marokkanen Europa dan als het paradijs?

Naima El Beza: Ja, nog steeds. Als je niet uit een rijke familie komt of geen gekende naam hebt, heb je bijna geen kans om er een baan te vinden of iets voor jezelf en je familie te cre�ren. Het land heeft zoveel mogelijkheden maar de corruptie zorgt ervoor dat er geen gelijke kansen bestaan. Marokkanen die naar Europa zijn getrokken komen tijdens de vakantiedagen terug in dure auto�s waarvoor ze heel jaar lang gespaard hebben, die ze leasen of waarvoor ze geld lenen. Ze bouwen er ook mooie huizen. Daardoor ontstaat het beeld dat iedereen het in Europa goed heeft. Eigenlijk vinden Marokkanen elk land beter dan hun eigen land.

Het boek begint met een Marokkaanse jongen die gedood wordt en Ghali die wakker wordt in het ziekenhuis. In welke mate is dit boek fictie? Of zitten er autobiografische elementen in?

Naima El Bezaz: Alle verhalen die in het boek staan zijn waar gebeurd. Het zijn verhalen die ik van mensen heb gehoord die zelf naar Frankrijk, Nederland en Duitsland zijn gekomen. Ik heb heel gruwelijke dingen gehoord. Zo ondermeer van een zwangere vrouw die in bootje Spanje trachtte te bereiken, kapseisde en ternauwernood gered kon worden. Mensen wagen hun leven om maar te ontkomen aan Marokko. Het is dus geen autobiografisch boek maar het stoelt op de realiteit. Ik heb het geluk gehad dat ik uit een familie kwam die niet zoveel ellende heeft meegemaakt maar de meeste hebben dat geluk niet.

Ghali geraakt uiteindelijk in Frankrijk maar wordt daar geconfronteerd met racisme, discriminatie en onverschilligheid. Waarom keert hij niet terug?

Naima El Bezaz: Omdat trots een van de belangrijkste kenmerken is van een Arabier. Eer, reputatie en trots zijn zo belangrijk dat mensen liever kou en honger lijden dan dat ze met lege handen teruggaan naar het land van herkomst. Daarmee zou men tonen dat men mislukt is en dat willen ze helemaal niet.

In Minnares van de Duivel haal je uit naar de maagdencultus in de Arabische wereld. Wat bedoel je daarmee?

Naima El Bezaz: Laat mij antwoorden met een verhaal. Toen ik op een huwelijksfeest in Nederland was, zag ik tot mijn verbazing een dolgelukkige bruid. Dat was voor haar de mooiste dag van haar leven. Dat vond ik heel raar, want toen ik naar bruiloften ging van Turkse, Marokkaanse of andere islamitische vrouwen dan zag ik vooral de angst in de ogen van de bruid. Want alhoewel het ook een feest is met eten, dansen en muziek staat toch ergens het paard van Troje te wachten. Want als het middernacht of ��n uur is wordt de bruid naar een kamertje geleid en komt de man bij haar om te controleren of ze wel daadwerkelijk maagd is en of er bloed op het laken te zien is. Is dat niet het geval dan heeft de man het recht om haar terug te geven aan haar ouders. Nu moet je weten dat niet iedereen met een maagdenvlies wordt geboren maar toch verwacht iedereen dat er bloed vloeit. En als dat er niet is dan ben je een schande die de naam van de familie heeft besmeurd. In landen als Marokko worden meisjes daarvoor verstoten, in Jordani� worden ze zelfs gedood.

Hoe gaan Marokkaanse meisjes hier in Nederland om met die maagdencultus? Wat als ze geen maagd meer zijn?

Naima El Bezaz: Zelfs in Nederland ken ik genoeg meisjes die daarvoor mishandeld zijn en die van huis zijn weggelopen. Het speelt nu in Europa zelfs een grotere rol dan in de landen van herkomst. Er bestaan hier dan ook heel wat klinieken waar meisjes hun maagdenvlies kunnen laten herstellen. In de koran staat dat een man en een vrouw voor het huwelijk niet met iemand naar bed mogen gaan. Maar in de realiteit zie je dat mannen het wel doen en vriendinnetjes hebben, liefst blank en blond. Nadien laten ze een meisje komen uit het land van herkomst waarvan ze denken dat het een ongeschreven blad is. Die hypocrisie wordt later ook in stand gehouden door de moeders, de grootmoeders en de ganse gemeenschap. Dat vind ik gewoon walgelijk.

Moeten mannen ook nog maagd zijn als ze trouwen?

Naima El Bezaz: Volgens de koran wel. De enige man die recht heeft om een vrouw als bruid te vragen is een man die maagd is. Maar een man die maagd is wordt als belachelijk aanzien. De man moet de weg kennen, zeggen ze. Die dubbele moraal zit diep verankert binnen de islamitische gemeenschap.

In je boek gaat het expliciet over seks, een thema dat maar zelden aan bod komt in de Marokkaanse cultuur. Waarom schrijf je daarover?

Naima El Bezaz: In de koran wordt openlijk geschreven over seksualiteit. Ook in de tijd van de profeet en daarna was er een periode van Verlichting waarin over die zaken gesproken mocht worden. Maar in de eeuwen daarna is het taboe geworden. Je mag niet over seks praten en schrijven. Ook binnen de familie wordt niet over seks gesproken. Als op televisie een stel aan het zoenen is dan moet je je hoofd wegdraaien want dat mag je niet zien.

Is er dan binnen de moslimgemeenschap niemand die seksuele voorlichting geeft?

Naima El Bezaz: Het zijn de imams die mannen en vrouwen seksuele voorlichting zouden moeten geven. Zij zijn verplicht om een antwoord te geven als jongens of meisjes met vragen daarover zitten. Helaas gebeurt dat nauwelijks omdat veel imams gewoon heel traditioneel zijn. Dat is nu gelukkig aan het veranderen met de komst van meer liberale imams. Maar de meeste imams zijn heel conservatief en blijven dergelijke vragen uit de weg gaan.

Hoe waren de reacties vanuit de moslimgemeenschap op je tweede boek?

Naima El Bezaz: Met dit boek heb ik heel wat ellende over me heen gekregen. Vooral nadat ik in het televisieprogramma Kopspijkers op Nederland 3 enkele citaten had voorgelezen. Op straat werd ik bedreigd en uitgescholden. Op de websites marokkaan.nl, maroc.nl en mahreb.nl werd ik verbaal aangepakt. Het past niet om openlijk over seksualiteit te praten en zeker niet als je een vrouw bent. Enkele dagen na dat programma moest ik normaal een lezing geven voor een Nederlandse vrouwenorganisatie die tot doel heeft islamitische vrouwen te emanciperen. Dat hebben ze toen geannuleerd. Blijkbaar moesten die vrouwen beschermd worden tegenover mij. Dat laat ook zien dat heel wat van die organisaties betuttelend werken.

Hoe bekijken ze je nu in de moslimgemeenschap?

Naima El Bezaz: Ik word gezien als een schande, maar op die term ben ik eigenlijk heel trots. Het is gewoon belachelijk dat je niet geaccepteerd wordt omdat je openlijk je mening zegt. Moslimvrouwen staan voortdurend onder de sociale controle door de gemeenschap. Die controle werkt verstikkend. Vrouwen moeten elk contact met mannen vermijden, anders stellen ze niets voor en is hun reputatie om zeep. Alles wat je doet en alles wat je zegt wordt onder een vergrootglas geplaatst. Niet bij jongens maar wel bij meisjes.

Ben je gelovig?

Naima El Bezaz: Ik ben een liberale moslim net zoals Nahed Selim. Ik sta dichter bij het soefisme, een beweging in de islam die niet zozeer gelooft in het ene en ware geloof om mensen in het gareel te houden, maar wel dat er iets bestaat als een �spiritueel hogere�. Ik ben nog nooit in een moskee geweest en ik zal er ook nooit naartoe gaan. Het zegt me niets, zo een ruimte waarin mannen een enorme ruimte hebben en vrouwen ergens in een achterkamertje moeten zitten. Dat is niet mijn idee van gelijkwaardigheid van man en vrouw. Trouwens, ik kan zelf de koran en de overleveringen van de profeet lezen en zelf mijn eigen interpretaties maken. Ik heb daar niemand voor nodig.

In je boek Minnares van de Duivel spelen de djinns een belangrijke rol. Wat zijn djinns en hoe belangrijk zijn ze in de Marokkaanse cultuur?

Naima El Bezaz: Djinns staan ook in de koran. Iedereen die zich moslim noemt gelooft er heilig in. Dat zijn wezens die ons kunnen zien, maar wij hen niet. De reden waarom ik ze in mijn boek aanhaal is omdat de zwarte magie een belangrijke rol speelt in de zwarte magie. Je zou het sprookjes vinden, maar voor veel moslims bestaan ze echt. Nogal wat vrouwen gaan naar die beoefenaars van de zwarte magie in de hoop geholpen te worden. Zij roepen djinns op om bepaalde zaken gedaan te krijgen. Zo zijn er ook heel wat in Belgi� en Nederland. Tegen betaling zorgen ze zogezegd voor de genezing van ziektes of dat een man verliefd wordt een meisje of zijn vrouw niet verlaat. Niemand zal toegeven dat hij of zij erin gelooft, want ook daarop rust een groot taboe, maar voor veel moslims is het heel belangrijk.

Wat doen die genezers dan?

Naima El Bezaz: Ze kijken in de toekomst en verkopen je allerhande middeltjes. Eigenlijk gaat het gewoon om geld aftroggelen. Zo ken ik iemand die 20.000 euro betaalde voor iets dat toch niet geholpen heeft. Haar man is toch vaan haar gescheiden. Dit gaat verder dan de westerse kaartleggers, het is een vorm van voodoo. Het is een bundeling van de magie uit zwart Afrika, de joodse kabbala en Arabische elementen. In Marokko vindt je ze op elke straathoek, maar ook in Belgi� en Nederland zijn ze overal aanwezig.

Hoe sta je tegenover de AEL van Abou Jahjah?

Naima El Bezaz: Voor mij mag dit afgeschaft worden. Zij noemen hun Arabisch Europese Liga ten onrechte een islamitische organisatie. Zij vinden dat een moslim of Arabier zich totaal niet moet integreren in deze samenleving. Maar de profeet heeft gezegd dat als een moslim naar het buitenland gaat hij of zij zich moet aanpassen aan de taal, de cultuur, en de normen en waarden van die cultuur opnemen. Het geloof is iets voor binnen de eigen kring. Je moet je dus volledig inzetten om ��n te worden met die samenleving. Dat staat in alle overleveringen. Nogmaals je kan integreren met behoud van je eigen identiteit. Maar als mensen er alles aan doen om een samenleving te ontwrichten en subgroepen cre�ren waarbij een zeer rigiede vorm van de islam wordt aangehangen dan moeten die mensen terug naar hun eigen land, aangezien zij hier in een samenleving verkeren waar zij toch niet gelukkiger zijn of zullen worden.

Hij pleit alvast voor de invoering van de sharia in Belgi� en Nederland van zodra dit democratisch kan.

Naima El Bezaz: Ik ben een absolute voorstander van de scheiding van Kerk en Staat. In de sharia staan wetsbepalingen die ontstaan zijn in een periode waarin het gewoon was zweepslagen te geven. Die bepalingen moeten in die context gelezen worden. Intussen zijn vrouwen veel onafhankelijker en mondiger geworden. Het is totaal onaanvaardbaar om nu te eisen dat de sharia weer ingevoerd wordt. Iemand die dat vraagt die mogen ze van mij linea recta terugsturen naar waar hij vandaan komt. Die heeft hier niets te zoeken.

In Frankrijk, Belgi� en Nederland is een felle discussie ontstaan over de hoofddoek. Hoe sta je tegenover de hoofddoek?

Naima El Bezaz: Ik ben blij dat die discussie gevoerd wordt. In Alphen aan de Rijn is men voor het eerst begonnen met het dragen van hoofddoekjes. Plots zag je jonge meisjes zo op straat lopen. Maar binnen de school legden ze die weer snel af en deden ze make up aan. Het waren toen de ouders die hun kinderen dwongen om de hoofddoek te dragen. Na 11 september is dat nog toegenomen. Ik heb het gevoel dat het een kwestie van identiteit is, ze willen tonen dat ze moslim zijn en dat de islam voor hen belangrijk is. Maar de islam of het geloof heeft niets te maken met het dragen van een hoofddoekje. De hoofddoek is opgelegd door mannen die de koran op een conservatieve manier interpreteren. Er zijn vrouwen in Afghanistan, Iran en Saoedi-Arabi� die alleen als gesluierde wezens over straat kunnen gaan op bevel van mannen, en hier doen ze het vrijwillig. Dat vind ik onbegrijpelijk.

Maar wat is het probleem als meisjes dat vrijwillig dragen?

Naima El Bezaz: Ze willen tonen dat ze een goed meisje zijn. Ze hitsen elkaar ook enorm op om zo�n doek te dragen, zelfs een nikaab waardoor je alleen nog de ogen ziet. Ik ben tegen hoofddoekjes omdat ik het gevoel heb dat er etiquettes geplaatst worden, een soort protest in de zin van: ik hoor niet bij jullie. Het heeft ook veel te maken met sociale controle. Zo wordt binnen de Marokkaanse gemeenschap toegekeken op meisjes en vrouwen. Je wordt als vrouw nauwlettend in de gaten gehouden. Je kan het vergelijken met een klein dorpje in een streng gereformeerde omgeving, waarin iedereen op elkaar let. Ik was als dertienjarige heel goed bevriend met een meisje die eruit zag als een jongen. Toen ik eens met haar op straat liep werd dit door het plaatselijke moskeebestuur gemeld aan mijn vader om hem te waarschuwen dat ik met een jongen op straat liep. Er wordt ontzettend geroddeld. Reputaties worden gebroken terwijl reputatie en eer net zo belangrijk zijn binnen die gemeenschap. Daardoor dragen meisjes juist een hoofddoek om meer vrijheid te kunnen krijgen, om naar buiten te kunnen gaan. Alibi-hoofddoekjes noem ik dat.

Heb je zelf ooit de hoofddoek gedragen?

Naima El Bezaz: Ik heb het nooit gedragen en ik zal het ook niet doen. Ik ben een liberale moslim. Een wat kritischer en individualistischer denkwijze zou al veel helpen want moslims zijn zo gewend om vanuit een groep te denken. Europa is vrij individualistisch ingesteld, maar moslims komen uit een sfeer waar het wij-denken domineert.

Heel wat moslimmannen in Nederland trouwen met een Turks of Marokkaans meisje. Waarom doen ze dit? En wat is de impact ervan op die meisjes?

Naima El Bezaz: Ongeveer drie kwart van de moslimmannen haalt hun bruid uit het land van herkomst. Sommigen kiezen zo een meisje omdat vrouwen hier te �mondig� zijn. Vaak zijn het de ouders die hun zoon wijzen op een nichtje dat daar nog vrij is. Ze doen dat om zoveel mogelijk familie naar hier te halen die dan voor hen kunnen zorgen. De vaders durven daar zelfs dwang bij te gebruiken in de zin van: als je dat niet doet dan ben je mijn zoon niet meer. Die meisjes komen dan hier terecht onder een enorme sociale controle. Gans hun wereld speelt zich af binnen de schoonfamilie en de straat waarin ze leven. Ze gaan enkel op bezoek bij de familie, ze mogen geen opleiding volgen, ze mogen niet uit werken en zelfs boodschappen mogen ze vaak alleen doen als hun man of schoonmoeder erbij is. Maar ze kan niet zelfstandig iets doen. Gans de buurt houdt haar in de gaten. Het hoeft dan ook niet te verwonderen dat veel van die huwelijken mislukken.

En wat met de moslimmeisjes hier dan?

Naima El Bezaz: Staads meer meisjes gaan studeren omdat het de enige mogelijkheid is om vrij te zijn. Met een diploma geraken ze hogerop en aan een baan. Soms studeren ze af, trouwen en vervallen zo weer in het traditionele leven van hun moeder. Maar ik ken er heel wat voor wie studie vrijheid betekent.

Ben je getrouwd en was dit je eigen keuze?

Naima El Bezaz: Ik kom uit een familie waar uithuwelijken not done is. Het is een familie waarin alle vrouwen gestudeerd hebben. De stelregel was eerst studeren, dan reizen en pas dan trouwen. Ik zat trouwens met een probleem hier in Nederland want ik ben Arabisch terwijl de meeste Marokkanen hier Berbers zijn. Maar plots ontmoette ik mijn toekomstige man in de kroeg en hij is Marokkaan. Maar dan wel ge�mancipeerd, heel ruimdenkend en voelt zich een burger van Nederland.

Ga je soms terug naar Marokko?

Naima El Bezaz: Zo min mogelijk. Het is een mooi land maar heel onzeker en met heel veel armoede. Toen ik er de laatste keer was keerde ik terug met een veerboot uit Tanger. Toen sprongen enkele jongens in het water die naar de boot zwommen om mee te gaan. Ze klauterden er op maar werden weggespoeld met een waterspuit. Een jongen van vijftien is toen verdronken. Ik voelde me zo schuldig dat ik op die boot stond dat ik w�l naar Europa mocht gaan en die jongen niet. Dat is heel schrijnend.

 

 

Tja dusss?????  

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 11:13

Daar ben ik het niet met je eens. Ik raad je aan je eens te verdiepen in de rol van de vrouw in islamitische landen. Durf het eens aan.

Ik wil je perse niet weghouden bij de islam. Net zomin beschuldig ik de islam.

Maar heb de moed eens te luisteren naar de misdaden die er jegens de vrouw gepleegd worden. Je ziet hier slechts het topje van de ijsberg.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 11:21

kerel waar heb jij het over..

geloof me je houdt me niet weg van mijn geloof wat bedoel je daar nou weer mee ? en ja peter pan je beschuldigt de islam wel

je zal veel meer in je leven bereiken als je je aandacht ergens anders bestede
maar goed .. mijn mening..

Ik ben een vrouw in de islam..dus kom mij niet aanrade wat ik wel moet doen en niet..heb jij wel enig idee hoe hoog de vrouw staat in de islam ? hoe belangrijk zij wel niet is ... tja dat mannen vrouwen als sh*t behandelen.. dat krijgen ze later ook op hun brood terug maar wat je net allemaal hier heb geplaats gaat echt te ver man..Ik moet moed hebbeb ?

je moet eens weten welke verhalen ik ken .. wat ik allemaal gezien heb en meegemaakt heb ..
Of denkje nou echt dat dit allemaal niemand iets kan schelen ?
Er zijn zat mensen die er voor elkaar zijn elkaar helpen steunen alles...

dit heeft niet met de islam te maken

ik vind je nou gewoon echt ziek..

en zowiezo..dit gaat allemaal nergens heen
je kan jaren lang blijven discusseren en alles er komt nooit een oplossing er komt nooit een overeenkomst want iedereen is anders.,

tja leven is oneerlijk..
zoiets als de duivel bestaat ook nog eens..

Maar goed...ik moet eigelijk geen aandacht aan je verhaaltjes besteden..mensen die zulke onzin verspreiden zullen dat altijd wel doen ..

vat het niet persoonlijk op .. want ik ken je persoonlijk niet..het is gewoon een reactie op hoe jij jezelf hier plaatst

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 11:53

Ik heb nu een aantal keren duidelijk gemaakt dat ik niet de islam aanklaag. Dat jij blijft vinden dat dat wel zo is, vind ik dat prima.

De strekking van mijn verhaal zal er niet anders om worden.

De gevangen vrouwen van de Islam



De titel van dit stuk is al overbodig, want alle moslim-vrouwen zijn gevangenen, als ze leven volgens de Koran en de profeet Mohammed. Moslim-vrouwen worden beschouwd als de helft van een mens. Ere-moord bestaat nog steeds en roept op tot het doden van vrouwen, die hun maagdelijkheid hebben verloren voor hun huwelijk, zelfs als ze verkracht zijn. Moord omwille van een maagdenvlies, ongelooflijk.

Een van de meest gevoelige en hartverscheurende sprekers, die ik ooit heb mogen horen was Taslima Nasrin op een conferentie in mei 2000 van de Raad voor Seculair Humanisme. Nasrin gaf een toespraak aan een muisstil publiek. Ze is zeer welbespraakt, ze is medicus, ze is vriendelijk en ze is aardig. Ze leeft ook onder de druk van een doodstraf. Ze steeg uit boven haar Moslim-opvoeding en begon te schrijven over de vrouwenhaat van de Islam. Hoewel haar roman, Schaamte, de laatste druppel was, bekritiseerde zij de wrede vervolging van Hindu's door moslims. Islamitische fundamentalisten vaardigden een fatwa (letterlijk een doodstraf) uit tegen haar en ze werd gedwongen om haar moederland, Bangla Desh, te verlaten. Nu heeft ze lijfwachten, Allah zij geprezen.

Hoe kwam het dat de Islam zo wreed en intolerant is geworden? Eenvoudig, het begon vanaf het prille begin. Toen de profeet Mohammed zijn eerste sura (vergelijkbaar met een bijbels hoofdstuk) uitsprak, waren moslim-vrouwen ten dode opgeschreven. De introductie van mijn boek over de Koran is een enorme 58 pagina-lange tekst met een verdedigingsuitleg dat de Koran zo slecht nog niet is. Bijvoorbeeld, 'in het geval van huwelijk, scheiding en vererving worden aan vrouwen dezelfde rechten gegeven als mannen.' Oh, echt waar? Koran 4:20 vertelt aan mannen, dat ze een andere vrouw mogen nemen in plaats van de huidige. Ze kunnen hun vrouwen inruilen net als 2e handsauto's. Natuurlijk wordt er niets in ruil aangeboden aan de vrouwen. Koran 4:3 vertelt dat mannen moeten trouwen met vrouwen, waarin ze belangstelling tonen, 'twee of drie of vier'. U weet wel, ga even wat rondkijken. Probeer een verzameling bijeen te krijgen! Mannelijke scheiding is zo gemakkelijk (zeg alleen maar een paar woorden, zoals verdwijn! En u bent gescheiden). Mannen kunnen ontelbare vrouwen hebben in hun leven.

Verder in Koran 4:34 worden mannen beschreven als superieur t.a.v. vrouwen, omdat Allah mannen maakte om te 'overtreffen aan de ander' en omdat mannen geld uitgeven om hun vrouwen te onderhouden. In Koran 2:223 worden vrouwen beschreven als 'beploegde akkers', zodat mannen daar letterlijk 'doorheen moeten ploegen'. U weet wel, vermaak uzelf en neem een paar kinderen. De profeet Mohammed had een dozijn vrouwen en ontelbare concubines. Zijn derde bruid was 9 jaar oud ten tijde van de consumering van het huwelijk. Maar de kleine Aisha werd in ieder geval toegestaan om haar speelgoed en poppen mee naar bed te nemen, toen ze bij Mohammed sliep. Ik moet even overgeven. Het moslim-paradijs bestaat uit mannen op banken, die worden geserveerd door maagden, die niet slapen, zweten, zwanger worden, menstrueren, of ziek worden. En seksuele gemeenschap gaat almaar door. Geen enkele opmerking over hoe dit als 'paradijs' voor vrouwen kan worden beschouwd.

Wanneer mannen en vrouwen worden gestenigd vanwege overspel (overspel betekent in Islam het bezit van een andere man of er werd aan een van zijn vrouwen gekomen), dan kan de man in een open veld staan, terwijl anderen hem met stenen bekogelen tot hij sterft. Als hij wegrent, of ontsnapt, dan is hij veilig. De doodstraf is voorbij. Maar een vrouw die overspel pleegt, wordt in een kuil tot haar middel of borst ingegraven, t.b.v. 'kuisheid'. Denkt u zich eens een 'kuize' steniging in. Men mag niet de ondeugende stukken van het lichaam zien, terwijl men haar tot bloedens toe bekogeld. Natuurlijk is ontsnapping voor haar onmogelijk, nietwaar? Dit soort taferelen vinden tot op de dag van vandaag nog plaats in sommige landen.

Een andere geweldige schrijver, die sprak op de mei-conferentie, was Parvin Darabi. Zij schreef een gruwelijk boek dat de fundamentalistische Islam beschrijft met als titel 'Woede jegens de sluier'. Het gaat over haar zuster Homa Darabi, die een kinder-psychiater was in Iran. Zij en anderen werden voortdurend achtervolgd om de hijab (Islam modevoorschrift) na te leven in de praktijk. Dit lijkt logisch. 'Persen, mevrouw Ali, het is er bijna, maar ik kan u niet vertellen of het een meisje of jongen is, want mijn sluier hangt in de weg.' Natuurlijk is er niets grappigs aan een sluier. Hij dient alleen om alle mogelijke uitingen van de vrouwelijke individuele identiteit te elimineren. Vanwege dit onzinnige decreet op het dragen van een sluier, werd Homa Darabi uiteindelijk gedwongen om haar prive-kliniek op te geven, tezamen met haar hoogleraarschap op de Universiteit van Teheran. Ze is er nooit overheen gekomen. Op 21 februari 1994, in het midden van een plein in Teheran gooide ze benzine over haar heen en stak zichzelf in brand om tegen de tirannie in haar land te protesteren. Ze stierf, zoals gepland, Allah zij geprezen.

Judith Hayes is auteur en schrijft vaak kolommen voor de Secular Humanist Bulletin in de VS.





Klik hier voor de video van een Islamitische steniging:

http://www.apostatesofislam.com/media/video/stoning_video_10 0kbps.wmv ( http://www.apostatesofislam.com/media/video/stoning_video_10 0kbps.wmv)

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
PaGLi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 80
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 12:37

hahahahahahahahahahhaaa

aahahahahahhahahahhaaha

ahahahahahahhahaahahaahhaa

ALLAH

ahahahahahahahahahahahaa

ik ga hier niet eens meer wat op zeggen doe ik later wel ik kom nu gewoon niet meer bij van het lachen .. hahahahahahaahahahahahahahahahhahahaha

EERLIJKHEID Vrede..Liefde..Respect..Begrip..ZOrg ...Je lach..
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 14:55

Ik ben nu ook uitgelachen. De volgende:

Islam Was My Nightmare  


By Jutta  

2005/04/26

 I was born to a very pious Catholic family in Berlin . Nothing presaged that I would become a Muslim one day. On the contrary, everyone expected me to be a faithful Catholic throughout my life and pass down my faith to my children.  

However, I had a very rebellious character and, like many adolescents, abominated everything my parents liked. I set a goal for myself to find a liberating religion different from that of my parents. I was convinced that nothing could be worse than Christianity with its oppressive teachings on women.  

The religious atmosphere in my family was getting on my nerves. I was having heated arguments with my parents all the time because of my disagreement with some Christian teachings. They pressed me to be a better Christian; I rebelled and did the opposite.  

Soon after my graduation from university, I met a young Muslim man of Turkish origin. We fell in love and soon got married. He was not a religious fanatic - he was absolutely secular, although he did observe some Islamic obligations (he fasted and prayed). He didn�t ask me to convert to his religion but he made it clear that he would like his children to be Muslims. I myself took great interest in his religion and customs. I expressed willingness to learn more about Islam.  

He brought me some deceptive (as I know understand) books about the glory of Islam and benefits of being a Muslim woman. I read the books and grasped the �beauty� of this religion.

I was taught by my Christian parents that a woman had to submit to her husband and thus find God. My Muslim husband seemed to be so close to God without any help from priests and I was told that I didn�t have to get married and submit to my husband to find peace of mind and faith in God. I looked at my husband and blindly believed all those lies because he was such a nice man who was the living example of a decent Muslim man. When I prayed behind him, I felt I was getting closer to God and Heaven.  

Looking back on those days, I see that I was just a stupid kid who drummed into herself that Islam was an ideal religion for all humankind. Perhaps I simply wanted to vex my pious parents whom I considered to be repressive monsters.  

After I had converted, I was given some other books that were not as wonderful as previous ones. I learnt that I could be beaten by my husband, if he wasn�t satisfied with me. But in my addled mind I tried to find justifications for that commandment. Moreover, I was sure that my husband was incapable of hitting a woman.  

I gave birth to our children who were sent to a kind of a kindergarten for Muslim children. I kept on working and didn�t want to give up my job. My husband supported me and told me that Islam actually encouraged women to work and have their own lives. I can�t understand how I could believe such downright lies.  

A few years later he decided to perform Hajj. I was very excited and proud of him because, in fact, I was much more religious than my secular husband.  

When he came back, I couldn�t recognize him. His behaviour changed dramatically and he was not longer secular. I didn�t like wearing a veil and usually put it on only when I went to mosque. Now my husband told me that I had to wear a veil outside all the time. When I opened my mouth to object to such horrible behaviour of his, he hit me on the face and told me to shut up. I was forced to quit my job and become a housewife.  

He brought some books from Saudi Arabia which �reformed� him and saved him from �perishing in Hell�. I read those books on Islam, real Islam that my husband started to practice. Suddenly the scales fell from my eyes and I realized that I had never been a Muslim. But it was too late, as we were moving to Turkey . He feared that Germany would have an adverse effect on our children�s upbringing.  

My life in rural Turkey , with his parents, was a nightmare. I was no longer a liberated Muslimah, a wife of a liberal Muslim; I was a real Muslimah, just a commodity of my husband.  

I used to enjoy praying but now I started to detest prayers led by my husband. I no longer felt close to God. When I finished reading a real, not spurious, biography of the prophet, I felt sick. I had been lied to all the time. How could I believe that Muhammad was the prophet of God?  

I wondered what had happened to my husband. He told he had had conversations with fellow Muslims from �moral� countries like Saudi Arabia and they had opened his eyes. I put the blame for my husband�s change of behaviour on them but then it occurred to me that he had always been a Muslim, although a secular one. What could I possibly expect from him? I had read dozens articles about women married to Muslims and their hardship. I had been warned by my best friends that I was playing with fire. But my unreasonable hatred for Christianity, love for husband and blatant lies deceived me and made me immune to reason and logic.  

After such a rude awakening to the horrors of Islam and its treatment of women, I decided to review the Quran. My first feeling was anger at my blindness to reality. It is apparent from the Quran that men are given total control over women. �The Holy book� abounds with discriminatory teachings on women, which are quite obvious from the context of the book. Only a blind woman in love like me could overlook them.  

When my husband realized that I was no longer a docile wife and a pious Muslimah, he became a real savage. He showed his true colours and exclaimed that German whores could never become modest women.  

Even his ultra-conservative parents and friends could not understand what had happened to my husband. Nobody expected him to change so greatly. Occasionally he dropped some vague hints from which followed that he had spoken to sheikhs, introduced to him by his friends, who were well-informed about Islam. They explained to him that the majority of Muslims didn�t follow the whole Islam; they just chose peaceful and beautiful parts but forgot about violent ones. You have to love your wife but remember to hit her from time to time or she will forget that she is just a woman made for your enjoyment. You ought to treat the infidels well, if it benefits you, but don�t forget that your main obligation is to overthrow their government and impose the Shariah.  

I couldn't believe that my humble hubby was now a faithful Wahabbi. I hoped I was asleep but I was not.  

I managed to run away and get to the German embassy. My conversation with a female worker was another eye-opener � she asked me, �When will you learn to listen to the news, stupid hens?� She meant that all women knew that dating a Muslim, let alone marring to him was a dangerous affair, yet we didn�t pay attention to all the warnings. Why do we keep on dating them?  

Luckily, my children are with me, thanks to good lawyers. I am working and enjoying my life. But it could have been different. In that case, I could only blame myself for my stupidity.

 


The above story proves the point that the so called moderate Muslims can become extremists overnight. As long as one believes that Muhammad was a prophet of God, he is at risk of becoming a terrorist in a heartbeat.

It is a mistake to separate Muslims into "moderate" Muslims and extremist Muslims. They are all Muslims. All of them belong to the terrorist faith of Islam. Their only difference is in the degree of their devotion. At any time, a moderate Muslim can increase his faith and become a monster. 

Islam must be denounced and banned.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 18:03
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik reken dit niet de islam aan. Ik reken dit de mens aan die dit doet uit naam van.

 

Uit naam van wat? Ik kan er nergens uit opmaken dat het hier om Moslims gaat. Vergeet niet dat er ook christenen en andersgelovigen zijn die Mohamed enz enz heten. (ik ken er zelfs ook een paar)....Het lijkt mij ook niet dat de beesten die dit kind hebben mishandeld dit hebben gedaan uit naam van de Islam (mochten het Moslims zijn) maar gewoon vanuit de daar heersende stammencultuur die niks maar dan ook totaal niks met Islam te maken heeft. Ik vind het verschrikkelijk wat er met dat kind gebeurt is en hoop dat de schuldigen een verschrikkelijk zware straf krijgen van ALLAH SWT tenzij ze berouw tonen. Maar ik snap ook niet waarom jij dit stukje en al die andere stukjes plaatst....veel van die dingen hebben niks met Islam te maken maar met cultuur of macho-gedrag of weet ik veel wat....je ziet ons als Moslims toch ook niet steeds stukjes plaatsen over de christelijke priesters en dominees die duizenden kinderen op gruwelijke wijze seksueel misbruikt hebben?....Je hoeft ons geen spiegel voor te houden peter pan..kijk jij er zelf maar in en probeer je eigen fouten te verbeteren. Jezus (vrede zij met hem) heeft toch gezegd dat je eerst de balk uit je eigen oog moet halen voordat je de splinter bij een ander eruit wilt halen?
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 19:30
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik reken dit niet de islam aan. Ik reken dit de mens aan die dit doet uit naam van.

 

Uit naam van wat? Ik kan er nergens uit opmaken dat het hier om Moslims gaat. Vergeet niet dat er ook christenen en andersgelovigen zijn die Mohamed enz enz heten. (ik ken er zelfs ook een paar)....Het lijkt mij ook niet dat de beesten die dit kind hebben mishandeld dit hebben gedaan uit naam van de Islam (mochten het Moslims zijn) maar gewoon vanuit de daar heersende stammencultuur die niks maar dan ook totaal niks met Islam te maken heeft. Ik vind het verschrikkelijk wat er met dat kind gebeurt is en hoop dat de schuldigen een verschrikkelijk zware straf krijgen van ALLAH SWT tenzij ze berouw tonen. Maar ik snap ook niet waarom jij dit stukje en al die andere stukjes plaatst....veel van die dingen hebben niks met Islam te maken maar met cultuur of macho-gedrag of weet ik veel wat....je ziet ons als Moslims toch ook niet steeds stukjes plaatsen over de christelijke priesters en dominees die duizenden kinderen op gruwelijke wijze seksueel misbruikt hebben?....Je hoeft ons geen spiegel voor te houden peter pan..kijk jij er zelf maar in en probeer je eigen fouten te verbeteren. Jezus (vrede zij met hem) heeft toch gezegd dat je eerst de balk uit je eigen oog moet halen voordat je de splinter bij een ander eruit wilt halen?

soub7anallah wabi7amdiehi

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2006 om 22:14

Vrouw in Pakistan

Omschrijving

De mooie Hier is nauwelijks vijftien als haar zorgeloze leven in een nachtmerrie verandert. Ze wordt uitgehuwelijkt aan Pir Saien, een religieus leider die door zijn aanhangers wordt beschouwd als de tussenpersoon tussen Allah en diens gelovigen.

De pir blijkt een despoot die uit naam van Allah zijn vrouw en zijn gevolg dag in dag uit terroriseert. Hier verliest haar waardigheid, haar vrijheid en tenslotte haar laatste restje menselijkheid, totdat een onverwachte gebeurtenis haar weer haar leven teruggeeft.

Tehmina Durrani ontmaskert in haar aangrijpende roman de machtige hedendaagse Pakistaanse religieuze leiders. Het resultaat is een schokkende onthulling van de invloed die wreedheid, seksualiteit en geweld hebben op de Pakistaanse samenleving. De roman is gebaseerd op een waar gebeurd verhaal.

Over de auteur:
Auteur Tehmina Durrani woont in Lahore (Pakistan) en is bekend om haar controversi�le romans. Haar debuut, een autobiografische roman die in Nederland verscheen onder de titel 'Tranen van vernedering' (1994), werd een bestseller in Pakistan, Duitsland, Frankrijk, Itali�, Zweden en Finland. 'Vrouw in Pakistan' is Durrani's derde boek. De auteur staat in Pakistan bekend als activiste die opkomt voor het recht van vrouwen. Zij richtte in 2003 Ana Hadjra Labaek op, een beweging die zich bekommert om het lot van moslimvrouwen.

auteur Tehmina Durrani
bestelnummer 500421
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 45678 11>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.