Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Islam VS Christendom

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Islam VS Christendom
    Geplaatst op: 24 februari 2006 om 19:21

Asalaamu Alaikom,

Dit is de toppic waar we gaan discuseren over Islam, Christendom, Atheisme en over alle geloven, om te onderzoeken welke weg de ware weg is Insha'Allah. Laten we beginnen, onze vriend Vradig doet mee, denk ik. We beginnen over de ark van Noah, vrede zij met hem, volgens de Quran en de Bijbel. Eerst wil ik zeggen dat ook al zijn er duizend dingen die kloppen in uw boek, als 1 ding niet klopt dan kan die hele boek niet van God zijn en is dus fout. In de Quran staat nergens dat Mozes, vrede zij met hem, alle dieren mee moest nemen, in de bijbel staat dat wel. Mozes moest volgens 1 vers 7 paren en volgens een ander vers 2 paren van alle dieren meenemen, ik weet niet welke vers zij geloven hehe. Ze zeggen hij nam alles mee wat ademde, dus alle bos-apen haha, honden, koeien, leeuwen, schapen, wolven, nijlpaarden, ijsberen, pinguins, alle slangen soorten, schorpoeienen etc. Onze boek zegt iets anders dan de bijbel van vandaag, lees maar mee.

Koran 23:27.
Toen openbaarden Wij hem, 'Bouw de Ark onder Onze ogen en in overeenstemming met Onze openbaring. En wanneer Ons bevel komt en de oppervlakte der aarde overstroomt, neem dan aan boord twee [exemplaren] van wat nodig is en uw gezin, behalve degenen tegen wie het woord reeds is uitgevaardigd. En spreek Mij niet over de onrechtvaardigen, want zij zullen worden verdronken.

Dus niet alles, alleen wat nodig is, zoals kippen, koeien, schapen, paarden etc. De levenden op aarde die een naam hebben zijn meer dan 1.000.000 en 800.000 ervan zijn insecten soorten. Dus 200.000 ervan zijn dierensoorten, 400.000 dieren moest hij meenemen dus, laat de vers die zegt 7 paren en laat de vogels even. De meeste dieren eten gras en bladeren, hoe heeft hij voor zolang eten gezorgd? En hoe aten ze nadat ze uit de ark kwamen? Alles was weggevaagd toch? En anderen eten allemal vlees, zoals leeuwen, honden etc. Hoe gaf hij hun eten? Waarom aten ze elkaar niet op? Er waren dus 200.000 SOORTEN dieren aan boord en daarvoor moest een raampje van 18 inches gemaakt worden staat in Genesis 6:16. Ik garandeer u ze zullen het niet meer dan een paar minuten overleven. Een vragje, hoelang duurde de vloed? De bijbel verzen spreken elkaar ook hierover tegen.

Dieren moeten bewegen, zoals een wolf loopt 80 km per dag, en als hij zo druk naast een paar schapen staat, eet hij hem op of hij wordt gek in zo'n lange tijd. En als je zegt ze namen babies mee, dan moesten al die 200.000 persoonlijk worden gevoedt, paar keer per dag. Wie gaf ze drinken? Sommige dieren kunnen niet meer dan een uur zonder water. En hoe nam hij de GIGA dinosauriers mee? Dat je zegt dat de hele aarde onder water was, spreekt ook de wetenschap tegen. In ijslagen kan men zien of de hele wereld onder water was gegaan, no proves. Nergens is een bewijs dat de hele wereld onder water was, nergens. Hoe hebben de vissen het overleefd? Sommigen kunnen alleen in zoetwater leven, anderen alleen in zout water, anderen in Ocean water anderen in andere plaatsen. Hoe hebben de 800.000 SOORTEN insecten het overleefd als de hele wereld met de bergen onder water was? We laten het aan Vradig en andere Christenen over om te antwoordden.

Verder denk ik dat de deuk van die ark wel gevonden is, in de bergen van Judi in Ararat in Turkije. De eerste foto werd genomen door een moslim piloot, en later kwamen hele brigades van Christelijke wetenschappers daar aan en maakten films en foto's. En als dit echt de ark deuk is, dan past er niet in wat de bijbel zegt, wat Quran leert past er wel in en het is goed mogelijk. We weten het nooit natuurlijk, maar we kunnen dat aannemen Insha'Allah. Click op deze link om foto's van die ark te zien Insha'Allah en wij zullen wachten op jullie antwoordden.

http://www.freewebs.com/islamiway/noah.htm

Koran 4:63.
En vermaan hun en spreek tegen hun met doeltreffende woorden ten bate van hunzelf.

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 03:41

Noach wordt het meeste genoemd in Genesis, hoofdstuk 6 tot en met 9. Het gaat hier om de ark van Noach en niet de ark van Mozes. Ik ga hier niet integraal de tekst plakken. De foto's trouwens zijn erg interessant. Ik heb ze nooit gezien, misschien vaag in een documentaire van Discovery. Dat doet ook de volgende vraag oprijzen: hoe groot was die ark eigenlijk? Ik ga 4 vragen proberen te beantwoorden aan de hand van de tekst in Genesis

(1) de grootte van de ark
(2) tijdsduur van de vloed
(3) hoeveel dieren er in de ark gingen
(4) waar de ark strandde

ad (1) Grootte van de ark
Genesis 6:14-16: Maak jij nu een ark van pijnboomhout. Maak daar verschillende ruimten in, en bestrijk hem vanbinnen en vanbuiten met pek. Maak hem driehonderd el lang, vijftig el breed en dertig el hoog. Je moet er een lichtopening in aanbrengen en aan de bovenkant ��n el openlaten; de ingang moet je in de zijkant maken. De ark moet een benedenverdieping krijgen en daarboven nog twee verdiepingen

Wat is een el? Deze maat wordt vaker gebruikt het is maat die vaker wordt gebruikt bij gebouwen zoals de tabernakel en de tempel. In Ezechi�l 40-48 geeft de profeet Ezechi�l een gedetailleerde beschrijving van de nieuwe tempel en de nieuwe stad (ws. Jeruzalem) met allerlei maten van ruimtes in die tempel (nb deze tempel die beschreven wordt is nog niet gebouwd).

Voorbeelden van 'een el': in Ezechiel 48
Ezechiel 48:30-35
Dit zijn de omtrekken van de stad. Aan de noordkant meet ze 4500 el. (..)
De omtrek van de stad bedraagt 18.000 el (dus rondje lopen erom heen is 18.000 el). In de bijbel staan geen centimers dus hoeveel een el precies is weet ik niet., daar zou ik onderzoek naar moeten doen

volgens http://www.home.zonnet.nl/pollie_37/Ark.htm
"Het gefossiliseerde schip werd voor het eerst gezien in 1959, toen de Turkse luchtmacht een routine- inspectie van het gebied deed. E�n van de toen gemaakte luchtfoto's leek nadere studie waard. Er stond geen echt schip op, maar de hoogst ongewone rotsformatie leek het silhouet te hebben van wat ooit een schip was. Opmerkelijk was dat de rotsformatie met zijn 157 meter lengte van gelijke lengte leek te zijn als de bijbelse maat van 300 el. (Als we uitgaan van de koninklijke Egyptische verhouding van 0,52 meter op ��n el.)"

ad (2) Tijdsduur van de vloed
* 150 dagen was de aarde HELEMAAL bedekt met water (tot 15 el boven de bergtoppen; Genesis 7:20)

Genesis 7:24 Honderdvijftig dagen lang was de aarde helemaal met water bedekt. Genesis 8:3 Geleidelijk vloeide het water weg van de aarde; na honderdvijftig dagen begon het te zakken

* Na 10 maanden worden de toppen van de bergen zichtbaar
Genesis 8:5 Het water zakte voortdurend verder, en op de eerste dag van de tiende maand werden de toppen van de bergen zichtbaar

* Na 1 jaar was de aarde drooggevallen
Genesis 8:14 In het zeshonderdeerste jaar van Noachs leven, op de eerste dag van de eerste maand, was het water van de aarde verdwenen/ Noach maakt het het dak van de ark open en keek rond - de aarde was drooggevallen

* Na 1 jaar 2 maanden en zeventwintig dagen was de aarde droog (Statenvertaling zegt "opgedroogd" en zegt bij het vorige punt "gedroogd" - net iets anders.) Na 1 jaar was de aarde dus droog, maar een beetje nattig. Genesis 8:14 Op de zeventwintigste dag van de tweede maan was de aarde droog

ad (3) hoeveel dieren
natuurlijk gingen niet alle dieren de ark in, maar in ieder geval een 2tal van die diersoort (mannetje en vrouwtje)
Genesis 7:2-3 Van alle reine dieren moet je zeven mannetjes en hun wijfjes meenemen, van de onreine dieren moet je er twee meenemen, een mannetje en zijn wijfje, en van de vogels weer zeven mannetjes en wijfjes, om hun voortbestaan op aarde veilig te stellen

ad (4) waar de ark strandde
Ararat. Genesis 8:4 Op de zeventiende dag van de zevende maand liep de ark vast op het Araratgebergte (dus Noach kon niet vanuit de ark zien of de hele aarde droog was, vandaar dat hij een raaf en een duif uitliet, en pas de ark uitging toen de aarde droog was)

tja hoe het met die dieren precies ging ik was er niet bij. De logistiek zou redelijk ingewikkeld geweest moeten zijn. De ark was in ieder geval niet klein, zoals je op die foto's kan zien. Het feit blijft is dat er een vloed is geweest die de hele aarde heeft bedekt, dat er een ark is gebouwd en dat God de wereld niet vernietigd heeft. Overigens zegt Jezus over Noach:

Matteus 24:36-39 Niemand weet wanneer die dag en dat moment zullen aanbreken. Zoals het was in de dagen van Noach, zo zal het zijn wanneer de Mensenzoon komt. Want zoals men in dagen voor de vloed alleen maar bezig was met eten en drinken, met trouwen en uithuwelijken, tot aan de dag waarop Noach de ark binnenging, en zoals men niet wist dat de vloed zou komen, totdat die kwam en iedereen wegnam, zo zal het ook zijn wanneer de Mensenzoon komt.


Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 05:05
Vrienden,
Hierboven zegt batle_For_peace dat als 1 ding niet klopt in de Bijbel dat boek dus niet van God kan zijn. Natuurlijk denkt hij zo ook over de Koran.

In de Koran word op verschillende plaatsen gesproken over de zogenaamde "VOORHOOFDSLOK":
Koran 11,56: "Ik heb mijn vertrouwen gesteld op Allah, mijn Heer en uw Heer. Er is geen dier, of Hij grijpt het bij zijn voorhoofdslok. Mijn Heer is op een rechtgebaand pad;
Koran 55,41: Herkend zullen de boosgezinden worden aan hun kentekenen, en dan worden zij gegrepen bij de voorhoofdslokken en de voeten;
Koran 96,15-16: Niets daarvan! Maar indien hij niet ophoudt, zullen Wij zijn voorhoofdslok pakken, een voorhoofdslok, leugenachtig en zondig.

W�t lezen we nu hierboven?
-Ten eerste dat Allah elk dier bij zijn voorhoofdslok grijpt c.q. kan grijpen. De meeste dieren hebben echter geen voorhoofdslok. Er zijn zelfs heel veel dieren zonder enige lok.
-Ten tweede dat de boosgezinden door Allah gegrepen worden bij hun voorhoofdslok. Dit zou betekenen dat alle boosgezinden een voorhoofdslok bezitten, hetgeen in de praktijk niet zo blijkt te zijn.

Ofwel: wat in de Koran over de voorhoofdslok word gezegd klopt niet. En dus kan de Koran niet van Allah zijn volgens batle_For_peace.
Succes ermee, jullie weten er vast wel wat op te vinden!
Groeten,

                                         ALZUKAR



Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 07:34

Grootte van de ark Genesis 6:14-16: Maak jij nu een ark van pijnboomhout. Maak daar verschillende ruimten in, en bestrijk hem vanbinnen en vanbuiten met pek. Maak hem driehonderd el lang, vijftig el breed en dertig el hoog. Je moet er een lichtopening in aanbrengen en aan de bovenkant ��n el openlaten; de ingang moet je in de zijkant maken. De ark moet een benedenverdieping krijgen en daarboven nog twee verdiepingen Wat is een el? Deze maat wordt vaker gebruikt het is maat die vaker wordt gebruikt bij gebouwen zoals de tabernakel en de tempel. In Ezechi�l 40-48 geeft de profeet Ezechi�l een gedetailleerde beschrijving van de nieuwe tempel en de nieuwe stad (ws. Jeruzalem) met allerlei maten van ruimtes in die tempel (nb deze tempel die beschreven wordt is nog niet gebouwd). Voorbeelden van 'een el': in Ezechiel 48 Ezechiel 48:30-35 Dit zijn de omtrekken van de stad. Aan de noordkant meet ze 4500 el. (..) De omtrek van de stad bedraagt 18.000 el (dus rondje lopen erom heen is 18.000 el). In de bijbel staan geen centimers dus hoeveel een el precies is weet ik niet., daar zou ik onderzoek naar moeten doen

In de Bijbel is 1 el 44 cm, we maken er 50 cm van voor het berekenen. Je zegt de ark was 300 el lang, dat is dan 150 meter lang. Je zegt het was 50 el breed, dat is dus 25 meter breed. Je zegt 30 el hoog, dat is 15 meter hoog dus. Dus 150 meter lang, 25 meter breed en 15 meter hoog. Dat is ongeveer zo groot als een voetbalveld. Ik vraag nu weer aan jou, hoe paste hij de 200.000 paren in dat ark? Als je denkt dat het kan, dan weet je niet wat 200.000 paren is. Ten tweede, hoe bracht hij ze bij elkaar? Moest hij hellemaal naar Afrika en Australi� en Noordpool en Zuidpool enz? Of kwam die pinguin zelf het Oceaan overzwemmen? haha ik vroeg u om de vragen te beantwoordden en niet om ons uitleg te geven over de grootte van de ark. We have no objections about the size, de lengte enz kan kloppen, maar de dieren passen er niet in.

Tijdsduur van de vloed * 150 dagen was de aarde HELEMAAL bedekt met water (tot 15 el boven de bergtoppen; Genesis 7:20) Genesis 7:24 Honderdvijftig dagen lang was de aarde helemaal met water bedekt. Genesis 8:3 Geleidelijk vloeide het water weg van de aarde; na honderdvijftig dagen begon het te zakken * Na 10 maanden worden de toppen van de bergen zichtbaar Genesis 8:5 Het water zakte voortdurend verder, en op de eerste dag van de tiende maand werden de toppen van de bergen zichtbaar * Na 1 jaar was de aarde drooggevallen Genesis 8:14 In het zeshonderdeerste jaar van Noachs leven, op de eerste dag van de eerste maand, was het water van de aarde verdwenen/ Noach maakt het het dak van de ark open en keek rond - de aarde was drooggevallen * Na 1 jaar 2 maanden en zeventwintig dagen was de aarde droog (Statenvertaling zegt "opgedroogd" en zegt bij het vorige punt "gedroogd" - net iets anders.) Na 1 jaar was de aarde dus droog, maar een beetje nattig. Genesis 8:14 Op de zeventwintigste dag van de tweede maan was de aarde droog

Genesis 8:3 en Genesis 7:24 zeggen dat de vloed 150 dagen duurde en dan komen weer de vragen, hoe heeft hij al die dieren 150 dagen lang gevoedt? En hoe gaf hij zel allemaal drinken? Stel je vor, je laat een wolf tussen schapen, wat gaat er gebeuren denk je? Dit zijn vragen waar je geen antwoord op hebt gegeven en dat heb je niet gedaan tot nu. En die verzen spreken ook de bijbel zelf tegen.

Genesis 8:6.
En het geschiedde,
ten einde van veertig dagen
, dat Noach het venster der ark, die hij gemaakt had, opendeed.
7. En hij liet een raaf uit,
die dikwijls heen en weder ging, totdat de wateren van boven de aarde verdroogd waren.

8.
Daarna liet hij een duif van zich uit, om te zien, of de wateren gelicht waren van boven den aardbodem.
9. Maar de duif vond geen rust voor het hol van haar voet; zo keerde zij weder tot hem in de ark; want de wateren waren op de ganse aarde; en hij stak zijn hand uit, en nam haar, en bracht haar tot zich in de ark.
10. En hij verbeidde nog zeven andere dagen; toen liet hij de duif wederom uit de ark.
11. En de duif kwam tot hem tegen den avondtijd; en ziet, een afgebroken olijfblad was in haar bek; zo merkte Noach, dat de wateren van boven de aarde gelicht waren.

Dus 40+7=47 dagen en niet 150. Na 40 dagen liet hij een duif uit en die kwam terug in zijn hand omdat er geen land was, en hij wachtte nog 7 dagen en toen liet hij weer die duif eruit en hij kwam terug met een blad in zijn mond, dus een teken dat de aarde is opgedroogd. Dus hoe kan het 150 dagen hebben geduurd? En de tweede vraag is, hoe kan er een blad zijn als de hele aarde tot paar meter boven de hoogste bergen onder water was voor 150 dagen? Alles rot af en verdwijnt, en dit is nog een tegenstrijdigheid met de Bijbel verzen die je gaf.

Hoeveel dieren natuurlijk gingen niet alle dieren de ark in, maar in ieder geval een 2tal van die diersoort (mannetje en vrouwtje) Genesis 7:2-3 Van alle reine dieren moet je zeven mannetjes en hun wijfjes meenemen, van de onreine dieren moet je er twee meenemen, een mannetje en zijn wijfje, en van de vogels weer zeven mannetjes en wijfjes, om hun voortbestaan op aarde veilig te stellen

Dus als hij vogels meenam, hebben jullie een nog grotere probleem en als hij zeven paren nam, dan is de probleem nog groter. Als je dit allemaal tegen een wetenschapper zegt, hij lacht je uit. Dit is niet mogelijk weet je, alleen iemand met weinig kennis zal hierin geloven. Er staat, 'Om hun voortbestaan op aarde veilig te stellen' dus als hij ze niet meenam zouden ze uitsterven. Hoe nam hij de miljoenen insecten mee? En de vissen? Let op de Compleetheid van de Qur'an, als hij dit wat uw boek zegt had gekopierd, was de hele Quran bewezen fout. Subhan Allah! Dit is nog een bewijs dat hij niet kopierde.

Koran 32:3. Nee, het is de Waarheid van jou Heer, zodat jij een volk zult waarschuwen onder wie v��r jou geen waarschuwer is geweest, zodat zij geleid zulen worden.

Ten eerste dat Allah elk dier bij zijn voorhoofdslok grijpt c.q. kan grijpen. De meeste dieren hebben echter geen voorhoofdslok. Er zijn zelfs heel veel dieren zonder enige lok. Ten tweede dat de boosgezinden door Allah gegrepen worden bij hun voorhoofdslok. Dit zou betekenen dat alle boosgezinden een voorhoofdslok bezitten, hetgeen in de praktijk niet zo blijkt te zijn. Ofwel: wat in de Koran over de voorhoofdslok word gezegd klopt niet. En dus kan de Koran niet van Allah zijn volgens batle_For_peace. Succes ermee, jullie weten er vast wel wat op te vinden!

Koran 11:56.
"Ik heb voorzeker mijn vertrouwen in God gesteld, Die mijn Heer en uw Heer is. Er is geen schepsel, dat zich op aarde beweegt, of Hij houdt het in Zijn macht. Voorzeker, mijn Heer is op het rechte pad."
Koran 55:41. De schuldigen [i.e dus niet alle schuldigen] zullen aan hun kenmerken worden herkend en zij zullen worden gegrepen bij haren en voeten. [Er staat niet alle].
Koran 96:15. Nee, wanneer hij niet ophoudt, zullen Wij hem zeker bij de haren van zijn voorhoofd grijpen.
16. Van dat leugenachtige en schuldige voorhoofd.

Dit zijn de vertalingen, en wat jij van 'Wetenschapsforum' kopierde heb je niet nagechekt. Er staat dat God alle dieren in Zijn macht heeft, dat betekent dat Hij weet waar ze zijn, waar ze slapen, wat ze doen en Hij voorziet ze met wat ze nodig hebben. De tweede vers zegt niet dat ALLE schuldigen bij de haren van de voorhoofd worden gegrepen, want sommigen hebben mischien geen haren. Dus als er ALLE stond, zou het fout zijn. Ook al stond er voorhoofdslok, als iemand geen hoofd heeft, dan zal Allah hem niet ondervragen hehe. De derde vers spreekt over Abu Jahl, de farao van deze natie. En het is een groot wetenschappelijke vers, er staat, 'De leugenachtige voorhoofd' en vandaag is bewezen dat de bevelen tot leugens van de voorhoofd worden gegeven. Allahu Akbar!! Dit is alles wat je had en alles had je verkeerd vertaald of eigen verhaaltje erbij bedacht. De Quran is de beste boek, de moeder der boeken en een compleet boek. Als er 1 fout in stond, was de hele boek bewezen fout.

Koran 4:82.
Denken zij dan niet na over de Koran? Was deze van iemand anders dan van God dan hadden zij zeker menige tegenstrijdigheid daarin ontdekt.

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 08:01

* we verschillen volgens mij niet over het feit dat er in de geschiedenis een Noach was met een ark en dat de zondvloed bestaan heeft als straf van God. (maar hij redde er gelukkig wel 8 mensen zodat wij van deze geschiedenis kennis kunnen nemen). Het logistieke probleem van de dieren in de ark is een vraag die zowel aan Genesis gesteld kan worden als aan de Koran. De Koran en Genesis verschillen hierin niet, dus je kan hiermee niet aantonen dat de bijbel een fout heeft, want als de bijbel die fout heeft, dan heeft de koran die fout ook. Daarmee is het punt van de dieren afgehandeld.

* Genesis beschrijft dat de ark in Ararat strandde. Ik vind het gaaf te zien dat er dus naar alle waarschijnlijkheid de plek is gevonden.

* Ik heb je antwoord gegeven op de tijdsduur van de vloed. Het staat er wel erg gedetailleerd in, dat wist ik zelf nog geen eens. In de chronologie ben ik 1 ding vergeten, namelijk het tijdstip van het vastlopen op het Araratgebergte, DUS:

(1) * 150 dagen was de aarde HELEMAAL bedekt met water (tot 15 el boven de bergtoppen; Genesis 7:20)

Genesis 7:24 Honderdvijftig dagen lang was de aarde helemaal met water bedekt. Genesis 8:3 Geleidelijk vloeide het water weg van de aarde; na honderdvijftig dagen begon het te zakken

VERGETEN TOEVOEGING (2) * Op de zeventiende dag van de zevende maand liep de ark vast op het Araratgebergte (Genesis 8:4)

(3) * Na 10 maanden worden de toppen van de bergen zichtbaar (dus toen zag je dit: /\/\/\/\/\ )
Genesis 8:5 Het water zakte voortdurend verder, en op de eerste dag van de tiende maand werden de toppen van de bergen zichtbaar


(4) * Na een jaar was de aarde drooggevallen
Genesis 8:14 In het zeshonderdeerste jaar van Noachs leven, op de eerste dag van de eerste maand, was het water van de aarde verdwenen/ Noach maakt het het dak van de ark open en keek rond - de aarde was drooggevallen

(5) * Na 1 jaar 2 maanden en zeventwintig dagen was de aarde droog (Statenvertaling zegt "opgedroogd" en zegt bij het vorige punt "gedroogd" - net iets anders.) Na 1 jaar was de aarde dus droog, maar een beetje nattig. Genesis 8:14 Op de zevenentwintigste dag van de tweede maand was de aarde droog

* De duif en de raaf werden natuurlijk niet gelijk op dag 1 losgelaten, want toen wist Noach wel zeker dat ze terug zouden komen. Omdat het Araratgebergte hoog ligt, wist Noach dus niet wanneer de hele aarde weer droog was, de hoogste top van Ararat is nl. ruim 5 kilometer, zie een plaatje van NASA  http://photojournal.jpl.nasa.gov/catalog/PIA03399


* Dom van mij, een el is natuurlijk gewoon de afstand van je vingers tot je elleboog, dus ongeveer 50 cm. Dus de afmetingen van de ark worden niet betwist. Hier kan ik je een 'wetenschappelijk wondertje' melden wat betreft de verhoudingen van de ark: 300x50x30 el. Volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/Ark_van_Noach "De maatverhoudingen van de ark volgens Genesis zijn opmerkelijk modern: 30:5:3. Dit is een zeer stabiele vorm voor een schip en bv mammoettankers hebben ook deze verhoudingen."

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 09:07

We verschillen volgens mij niet over het feit dat er in de geschiedenis een Noach was met een ark en dat de zondvloed bestaan heeft als straf van God.

Nee, daar verschillen we niet over. Waar we wel over verschillen is dat jullie zeggen dat de hele aarde onder water was en Noah 2 of 7 paren van alle dieren meenam die op aarde waren en wij zeggen de vloed was regionaal en hij nam alle dieren mee die nodig waren. Wetenschappers zeggen dat de hele aarde niet onder water is geweest, een gebied kan wel maar hele wereld kan niet. Dus ze geven ons gelijk en jullie niet. Ten tweede, de ark was veeeels te klein voor alle dieren, daarom krijgt Islam gelijk en de Bijbel weer niet. Dus de Bijbel spreekt op deze 2 punten, de wetenschap tegen en dus kunnen we de hele bijbel niet meer vertrouwen, want mensen hebben eraan gezeten.



Het logistieke probleem van de dieren in de ark is een vraag die zowel aan Genesis gesteld kan worden als aan de Koran. De Koran en Genesis verschillen hierin niet, dus je kan hiermee niet aantonen dat de bijbel een fout heeft, want als de bijbel die fout heeft, dan heeft de koran die fout ook. Daarmee is het punt van de dieren afgehandeld.

Ik heb je al verteld dat de Qur'an nergens zegt dat alle dieren mee gingen in de ark, alleen de dieren die nodig waren. Dus jullie probleem is niet afgegandeld, en onze wel. De Quran en de Bijbel, zijn het niet eens over die punten, de Bijbel zegt dat hij alles meenam dat ademde, en de Qur'an zegt dat niet. En ook al nam hij duizenden soorten mee in zo'n kleine ark, in Genesis 6:16 staat dat een raampje van 18 inches werd gemaakt voor hun ademhaling. Hoe kan dat? Hoe kunnen al die grote dieren allemaal via zo'n kleine raampje ademen? Nog een punt waar de Bijbel de wetenschap tegenspreekt.

Koran 2:79.
Wee daarom degenen, die een boek met hun eigen handen schrijven en dan zeggen, "Dit is van God", opdat zij er een onwaardige prijs voor kunnen nemen. Wee hun dan, voor hetgeen hun handen schrijven en wee hun voor hetgeen zij verdienen.

Hier kan ik je een 'wetenschappelijk wondertje' melden wat betreft de verhoudingen van de ark: 300x50x30 el. Volgens http://nl.wikipedia.org/wiki/Ark_van_Noach "De maatverhoudingen van de ark volgens Genesis zijn opmerkelijk modern: 30:5:3. Dit is een zeer stabiele vorm voor een schip en bv mammoettankers hebben ook deze verhoudingen."

Ik vind dit niet echt een wonder, ook al is het een wonder, het kan van God zijn, en dan noch kan je niet uitleggen hoe hij al die 400.000 dieren erin kreeg. En ten tweede, dit over Noah's ark was maar een begin, we kunnen van onderwerp veranderen, want jullie kunnen toch geen antwoorden geven. Geef bijvoorbeeld antwoord op volgende 2 vragen, [1]. 'Waarom noemen jullie priesters 'Vader' als Mattheus 22:9 zegt dat je niemand op aarde Vader mag noemen, behalve de 'Vader' die in de hemel is?'. [2]. 'Waarom zijn Jesaiah 37 en 2 Koningen 19 hellemaal hetzelfde?' Geef antwoord op deze twee vragen, zoals ik al zei is 1 fout genoeg, om de bijbel optzij te zetten.

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 11:18


VRAAG 1 'Waarom noemen jullie priesters 'Vader' als Mattheus 22:9 zegt dat je niemand op aarde Vader mag noemen, behalve de 'Vader' die in de hemel is?'.


wie is "jullie"? ik ken geen priesters.
In Mattheus 22:9 staat "9 Ga daarom naar de toegangswegen van de stad en nodig voor de bruiloft iedereen uit die je tegenkomt.�, de gelijkenis van het bruiloftsfeest gegeven door de koning
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Mat+22&id18=1&p os=0&set=10&lang=nl

vraag 2
voorop: Jesaja en 2 Koningen zijn verschillende boeken
wat is het probleem als er een dezelfde stuk tekst in een ander boek staat? Staat er heel iets anders in?
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Jes+37&id18=1&p os=0&set=10&lang=nl
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=2+Kon+19&id18=1& ;pos=0&set=10&lang=nl

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 11:18
over die ark later, ik heb nu een afspraak..
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 12:55
Dus (aan batle_For_peace) moet ik mijn Koran-
vertaling van Kramers maar weggooien? En
die wordt nog wel aanbevolen aan mensen die
moslim willen worden!

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 13:14
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Dus (aan batle_For_peace) moet ik mijn Koran-
vertaling van Kramers maar weggooien? En
die wordt nog wel aanbevolen aan mensen die
moslim willen worden!

De Edele Koran is een betere vertaling volgens veel mensen. Ik heb ook een Kramers maar die vind ik stukken minder dan eerstegenoemde. (Maar wil je Moslim worden?)...ik hoop het vanuit de grond van mij  hart.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 13:54
Beste Rahil (20.14uur hierboven)
Voor mij is God/Allah manifest in al wat is. Dat
voel ik aan met de klomp boven in mijn hersenpan.
Die klomp houdt wel eens van een plagerijtje, en
verwacht niet anders dan dat er wel weer een �ndere

tekst tevoorschijn zal komen waar het �nders staat.
Gaat op christen-fora precies zo. Geeft ook niks.
Wat betreft je vraag: nee, ik kan dat niet meer.
Ik heb al een religie achter de rug. Het goede
wat ik daar meekreeg heb ik altijd bewaard, zal
me altijd bijblijven. Verder luister ik graag toe
op, wat ik maar noem, de "drempel van de tempel".
Alle tempels.




Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 14:04

Wie is jullie? Ik ken geen priesters.

Ik heb het over Christenen, als ze een priester tegenkomen, 'Heilige vader dit en dat' wat heilig vader? Ze gaan tegen hun eigen boek in, ik vroeg ook aan een priester waarom ze dat zeggen, hij zei, 'Ik doe dat niet, zij weten het niet'. Hoe kan je zo onwetend zijn? Heb je nooit iemand dat horen zeggen? Volgende vraag, in Exodus 20:4, Exodus 20:25, Deuteronomium 4:23, Jesaja 44:8, Deuteronomium 5:8, Jesaja 44:9, Jesaja 44:10, Deuteronomium 27:15, Jesaja 44:17, Jesaja 44:18, Jesaja 44:19, Deuteronomium 4:16 en 17 en nog een paar andere verzen wordt het maken van beeldjes verboden, waarom zie ik beeldjes in de kerk? Beeldjes van Jesus en Maria, vrede zij met hun. De Christenen aanbidden het zelfs, ze buigen ervoor en vragen vergeving aan die beeldjes. Wat is jullie verschil met degenen die een gouden kalf gingen aanbidden, toen Mozes vrede zij met hem, wegging? Wat is jullie verschil met de Budhisten? Ik nodig je uit tot Islaam, de pure monotheisme, de enige route naar het Paradijs, waar geen beeldje, aap, koe of een profeet wordt aanbeden naast De Meest Hoge.

Jesaja en 2 Koningen zijn verschillende boeken. Wat is het probleem als er een dezelfde stuk tekst in een ander boek staat? Staat er heel iets anders in?

Jesaja en 2 Koningen zijn wel verschillend ja, maar Jesaja 37 en 2 Koningen 19 zijn hetzelfde. Dat was mijn vraag, ik vroeg me af waarom God twee keer hetzelfde ding moet neerzenden. Of is het gewoon een kopier fout? Hele hoofdstuk en 100% hetzelfde, was 1 keer openbaren niet genoeg? Dit is niet alles, antwoord op deze vragen.

2 Koningen 8:26. Twee en twintig jaren was Ahazia oud, als hij koning werd, en regeerde een jaar te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Athalia, de dochter van Omri, den koning van Israel.
2 Kronieken 22:2. Twee en veertig jaar was Ahazia oud, toen hij koning werd, en hij regeerde een jaar te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Athalia, een dochter van Omri.

2 Kronieken 36:9. Acht jaren was Jojachin oud, als hij koning werd, en regeerde drie maanden en tien dagen te Jeruzalem, en deed dat kwaad was in de ogen des HEEREN.
2 Koningen 24:8. Jojachin was achttien jaren oud, toen hij koning werd, en regeerde drie maanden te Jeruzalem; en de naam zijner moeder was Nehusta, een dochter van Elnathan, van Jeruzalem.

Ik heb honderden van zulke tegenstrijdigheden. Ik vraag aan jou, hoe oud die mensen waren. Als je zegt dat een van die verzen verkeerd is, dan is de hele bijbel niet meer te vertrouwen. Want als dit een Openbaring was, zouden er geen tegenstrijdigheden in zitten. Of maakt uw God fouten?

Dus (aan batle_For_peace) moet ik mijn Koran-vertaling van Kramers maar weggooien? En die wordt nog wel aanbevolen aan mensen die moslim willen worden!

Ik heb niet gezegd gooi het weg, ik zeg vergeet niet dat het maar een vertalingtje is, vertaald naar de hoeveelheid kennis die de vertaler had. Een vertaling is niet de echte, dus als je fouten zoekt, moet je het in de Arabishe Quran zoeken en niet in kramer vertaling. Als er een fout in de vertaling zit, is het de fout van de vertaling en niet van de Qur'an. En als je een vers niet snapt, dan ligt het aan jou en niet aan de Qur'an. En ik legde je uit, dat ook al stond er voorhoofdslok, dan noch is er geen tegenstrijdigheid. Er staat niet ALLE want dat heb jij erin bedacht en ik legde je uit dat iemand die geen hoofd heeft of niet na kan denken, geen schulden heeft. Zoals een kind of een gek. Op hun rust geen zonde zei profeet Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem.

Koran 2:233. Geen ziel wordt belast boven haar vermogen.

Wat betreft je vraag: nee, ik kan dat niet meer. Ik heb al een religie achter de rug. Het goede wat ik daar meekreeg heb ik altijd bewaard, zal me altijd bijblijven.

Islam is de enige Weg naar het Paradijs, miljarden hebben de stap gezet, die jij nog moet zetten Insha'Allah. Als je zonden vallen van je af, als je Islam binnenkomt en je maakt een frisse begin zoals een baby. Dit is de enige weg, er is geen twijfel eraan. Als je twijfelt, schrijf op welke redenen je hebt om niet Islam te volgen. Wat je doet doe je voor jezelf, niet voor mij, en niet voor iemand anders, het is beter voor jou om te geloven.

Koran 3:97. En wie niet gelooft, God is voorzeker Onafhankelijk van alle werelden.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 februari 2006 om 14:10

Beste Alzukar,

Ook ik hou van een plagerijtje....(wist dat je geen Moslim wilt worden maar uiteraard hoop ik het stiekem toch)....maar wie weet opent ALLAH toch een keer jouw hart voor de Islam.

Gegroet.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 03:30

Het is duidelijk dat je 'christenen' gelijkstelt met ws. de roomskatholieken. Christenen zijn volgelingen/discipelen van Jezus, de naam is voor eerst ontstaan in Anatoli� (in huidig Turkije). Christenen komt van Christus wat Grieks is voor Messias. Christen is iets waarin je niet wordt geboren, dit in tegenstelling tot ws. 'moslim' wat vaak cultureel en etnisch (Arabieren) bepaald is, maar dat hoeft niet per se. Nu zijn er ook zat mensen die zeggen christen te zijn, maar niet geloven wat er in de bijbel staat bijvoorbeeld

Er zijn mens belijden 'christenen' te zijn en Maria aanbidden en voor het altaar knielen en een aantal keer het Onze Vader bidden aan de hand van een gebedskralenkettinktje , maar er zijn ook 'moslims' die Mohammed aanbidden en die neerknielen voor de Kaaba en gebedsriempjes hebben. Beide denken 1 God te aanbidden en hiermee goed te doen, het zij zo, maar het gaat er uiteindelijk om niet wat 'wij', zowel 'christenen' als 'moslims' denken maar wat God heeft gezegd (en nog steeds zegt!) en wat zijn boodschappers gezegd hebben.

* Neerknielen Kaaba http://img161.imageshack.us/img161/5219/316642yn.jpg
1 van de zuilen/pilaren van de islam is hier naar toe gaan.

(NB als je in de (late) middeleeuwen kijk dan zie je mbt het delict 'godslastering' een parallel met Maria. In de late middeleeuwen wordt de omschrijving van het begrip 'godslastering' zo groot dat het beledigen van Maria er ook onder viel, en wat met doodstraf bedreigd kon worden wat leidde tot excessen, hetzelfde proces zien we nu met Mohammed)

OK het is duidelijk dat de boeken die we nu hebben vertalingen zijn, zowel de koran als al de boeken die we de bijbel noemen (66 stuks). De meeste van de boeken zijn onafhankelijk van elkaar geschreven. Deze boeken verschillen in stijl, de ene is meer apocalyptisch (o.a. Zacharia, Openbaring van Jezus Christus aan Johannes) of is een gedicht (Hooglied over de liefde), of wijsheid (Job, Spreuken, Prediker) of meer geschreven als geschiedenisverhaal. Veel boeken van de bijbel zijn eigenlijk geschiedenisboeken, en dan vooral van het joodse volk. Dat heeft een reden. God heeft zich onder anderer geopenbaard als de God van Abraham, de God van Isra�l, de God van David. De God van de joden is dezelfde als de God van de christenen. De eerste 'christenen' (wat betekent mensen die in de messias = Christus geloven) waren joden, de 12 apostelen waren joden, de eerste bekeerlingen waren duizenden joden in Jeruzalem, Paulus was een jood. (ooit afgevraagd waarom zoveel mensen op de wereld joden haten en gehaat hebben en hoeveel mensen de joden wilden uitroeien?)

Dat komt omdat het God wil is geweest om een volk uit te kiezen en via dat volk redding aan de hele wereld te brengen.  Kijk bv. maar naar het verbond wat God met Abraham sloot, Genesis 17, Wat God tegen Jakob gezegd heeft etc.

Misschien houd je vast dat de tekst die je koran noemt dezelfde is als de "oerkoran in de hemel" of de complete woorden zijn van wat Mohammed heeft gezegd

* Het bestaan van de Hadieth weerspreekt dit, dit zouden overlevering van Mohammed zelf zijn. En wat er tot de Hadieth behoort is niet vastomlijnd.

* Zoals op het andere topic vastgesteld, is de oudst bestaande koran van de 7e eeuw, onder gezag van Uthman gecompileerd in Medina, waarbij 2/3 van de originele tekst afviel. Het is geschreven in een ander Arabisch schrift, een "Kufic script". Dit boek is verhuisd naar Uzbekistan en heeft een uitstapje gemaakt naar St. Petersburg en ligt nu weer in Tashkent (=Uzbekistan).

* Zo zijn er nog wat punten zoals de innerlijke tegenstrijdigheid (en dat is geen kleine zoals een getalletje verkeerd) waar ik 21:91 heb aangehaald: 21:91. En (gedenk) haar, die haar kuisheid bewaarde; Wij bliezen haar Onze geest in en Wij maakten haar en haar zoon tot een teken voor alle volkeren.
(nb Maria noemt de koran Miryam geloof ik, maar dat is de zus van Mozes). Andere vertalingen zeggen (www.quranbrowser.com):

Pickthall And she who was chaste, therefor We breathed into her (something) of Our Spirit and made her and her son a token for (all) peoples.
Yusuf Ali And (remember) her who guarded her chastity: We breathed into her of Our spirit, and We made her and her son a sign for all peoples.
Hilali-Khan And (remember) she who guarded her chastity [Virgin Maryam (Mary)], We breathed into (the sleeves of) her (shirt or garment) [through Our Ruh Jibrael (Gabriel)] and We made her and her son ['Iesa (Jesus)] a sign for Al-'Alamin (the mankind and jinns).
Shakir And she who guarded her chastity, so We breathed into her of Our inspiration and made her and her son a sign for the nations.
Sher Ali And remember her who guarded her chastity, so WE breathed into her of Our Word and WE made her and her son a Sign for all peoples.
Khalifa As for the one who maintained her virginity, we blew into her from our spirit, and thus, we made her and her son a portent for the whole world.
Arberry And she who guarded her virginity, so We breathed into her of Our spirit and appointed her and her son to be a sign unto all beings.
Palmer And she who guarded her private parts, and we breathed into her of our Spirit, and we made her and her son a sign unto the worlds.
Rodwell And her who kept her maidenhood, and into whom we breathed of our spirit, and made her and her son a sign to all creatures.
Sale And [remember] her who preserved her virginity, and into whom we breathed of our spirit; ordaining her and her son for a sign unto all creatures.
Transliterated Arabic Waallatee ahsanat farjaha fanafakhna feeha min roohina wajaAAalnaha waibnaha ayatan lilAAalameena

Hier staat dus dat Jezus is geboren uit een maagd en geboren uit de Geest van God, terwijl in andere versen Jezus als zoon van God de pan wordt ingehakt en degenen die dat geloven worden vervloekt.

 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 06:39

Er zijn mens belijden 'christenen' te zijn en Maria aanbidden en voor het altaar knielen en een aantal keer het Onze Vader bidden aan de hand van een gebedskralenkettinktje , maar er zijn ook 'moslims' die Mohammed aanbidden en die neerknielen voor de Kaaba en gebedsriempjes hebben. Beide denken 1 God te aanbidden en hiermee goed te doen, het zij zo, maar het gaat er uiteindelijk om niet wat 'wij', zowel 'christenen' als 'moslims' denken maar wat God heeft gezegd (en nog steeds zegt!) en wat zijn boodschappers gezegd hebben.

Dit is een van de zoveelste foute dingen, wat jij zegt over de Islam. Ten eerste niemand bidt Hz.mohammed(saw) in de Islam. En het is logisch dat we naar een richting bidden, ik bedoel stel je voor dat in een moskee iemand naar links, een andere naar rechts ging bidden dat kan niet.

71. In welke richting wordt er gebeden?
Gebeden worden altijd uitgesproken met het gezicht naar Mekka en om nog preciezer te zijn gericht op de Ka�ba. (Zie de vragen 92, 93.)
De gerichtheid op Mekka speelt een grote rol in de islamitische vroomheid. Men houdt er in veel omstandigheden rekening mee: bijvoorbeeld wanneer een dier geofferd wordt, let men erop zich op Mekka te richten. Wanneer men een dode aflegt, legt men hem z� neer dat zijn hoofd gewend is in de richting van de Ka�ba

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 06:48

Wat een onwetendheid omtrent de islam.

Vradig:Er zijn mensen die mohammed aanbidden???

waar zie jij ze?

Soenitische noch sjietische muslims aanbidden Mohammed.

Je hebt je huiswerk niet goed gemaakt.

 

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 06:57

(NB als je in de (late) middeleeuwen kijk dan zie je mbt het delict 'godslastering' een parallel met Maria. In de late middeleeuwen wordt de omschrijving van het begrip 'godslastering' zo groot dat het beledigen van Maria er ook onder viel, en wat met doodstraf bedreigd kon worden wat leidde tot excessen, hetzelfde proces zien we nu met Mohammed)

Het is godlastering omdat je tegen de woorden van god in gaat, als god zegt dat Mohammed een profeet is. En als een cartoonnist de aangewezen persoon(als profeet) dan uitmaakt tot terrorist dan is er sprake van godslastering.

Het bestaan van de Hadieth weerspreekt dit, dit zouden overlevering van Mohammed zelf zijn. En wat er tot de Hadieth behoort is niet vastomlijnd.

Welke Hadith ?


Wij bliezen haar Onze geest in en Wij maakten haar en haar zoon tot een teken voor alle volkeren.

Onze geest dat staat er maar dat betekent niet dat jezus de zoon van god is, Lees de koran maar 1 keer goed door.

Kijk naar de volgende verzen waarin staat dat jezus niet gods zoon is:


(Meryem Suresi, 35)

(Yunus Suresi, 68)

(Kehf Suresi, 4-5)

(Z�mer Sures)

(Bakara Suresi, 116-117)

.(Meryem Suresi, 88-95)

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 07:44
In eerste instantie geplaatst door vradig

* Zoals op het andere topic vastgesteld, is de oudst bestaande koran van de 7e eeuw, onder gezag van Uthman gecompileerd in Medina, waarbij 2/3 van de originele tekst afviel. Het is geschreven in een ander Arabisch schrift, een "Kufic script". Dit boek is verhuisd naar Uzbekistan en heeft een uitstapje gemaakt naar St. Petersburg en ligt nu weer in Tashkent (=Uzbekistan).


* Zo zijn er nog wat punten zoals de innerlijke tegenstrijdigheid (en dat is geen kleine zoals een getalletje verkeerd) waar ik 21:91 heb aangehaald: 21:91. En (gedenk) haar, die haar kuisheid bewaarde; Wij bliezen haar Onze geest in en Wij maakten haar en haar zoon tot een teken voor alle volkeren.
(nb Maria noemt de koran Miryam geloof ik, maar dat is de zus van Mozes). Andere vertalingen zeggen (www.quranbrowser.com)

Hier staat dus dat Jezus is geboren uit een maagd en geboren uit de Geest van God, terwijl in andere versen Jezus als zoon van God de pan wordt ingehakt en degenen die dat geloven worden vervloekt.



Ik zie dat je nog steeds vasthoudt aan je eigen verhaal zonder een bewijs aan te halen. Het artikel begrijpend lezen is erg belangrijk om de waarheid te vinden en dat heb je niet gedaan.

Je kan deze artikelen over de Koran in Oezbekistan lezen. Zoals in het BBC artikel staat er dat pagina�s vermist, omdat deze Koran veel heeft gereisd in dagen van oorlog.

http://www.youngmuslims.ca/online_library/books/ulum_al_qura n/Ch3S3s1s5.htm

http://www.unesco.org/webworld/mdm/1997/eng/uzbekistan/uzbek istan.html#1

 
Dit staat op de website van UNESCO (bovenstaande link). Heeft ook niks te maken met jouw valse bewering en bevestigd het BBC artikel.

  Description: The Holy Koran of Othman is written on animal skins.
Dimensions: 53x62 cm.
No of pages: approx. 250.
The manuscript is written in Kufi script in large black characters

  Bibliographic details: Inventory No 1 in library catalogue.
Two other partially complete contemporary manuscript copies of Othman's Koran are conserved in Sana'a and in Cairo.
50 pages belonging to this manuscript found their way into a private collection in London 200 years ago.

Er staat dus dat 2/3 vermist is en dat dit is vastgesteld door deze te vergelijken met de complete Koran waar we nu over beschikken. Laten we eerlijk wezen in onze boodschap maar elkaar toe. Indien je eerlijk bent in het debat dan wil ik je vragen om je argument nogmaals in overweging te nemen. Als gelovigen weten wij beiden dat het geen goede eigenschap is om zonder bewijsvoering een claim te maken.

 Over vers 21-91, het volgende. Wil je de waarheid over de Koran vertellen en deze interpreteren? Maak dan precies zo�n tabelletje van de verzen 38-71 en 38-72. Leg mij uit wat er staat in vers 38-72 en post even ook de transliteratie! Vertel mij, wat is het verschil is tussen 38-72 en 21-91?


Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 08:30

Het is duidelijk dat je 'christenen' gelijkstelt met ws. de roomskatholieken. Christenen zijn volgelingen/discipelen van Jezus, de naam is voor eerst ontstaan in Anatoli� (in huidig Turkije). Christenen komt van Christus wat Grieks is voor Messias. Christen is iets waarin je niet wordt geboren, dit in tegenstelling tot ws. 'moslim' wat vaak cultureel en etnisch (Arabieren) bepaald is, maar dat hoeft niet per se. Nu zijn er ook zat mensen die zeggen christen te zijn, maar niet geloven wat er in de bijbel staat bijvoorbeeld

Ten eerste, Katholielek zijn meer dan alle andere Christelijke Sektes bij elkaar, dus hoe kan ik ze geen Christenen noemen? Nu komt weer de vraag, de een groep heeft 66 boeken en de ander 72, wie heeft er gelijk? Staat er niet in het eind van Openbaringen dat niemand iets mag toevoegen of weglaten? En wie het doet vervloekt is voor altijd? Dus kies maar, wie heeft dingen toegevoegd of weggelaten onder jullie. Ten tweede, je zegt dat het naam Christenen is ontstaan in Turkije, is het niet raar dat in jullie alomvattende boek, God of Jesus jullie nergens Christenen heeft genoemd? Ten derde, je zegt we voeden onze kinderen niet Christelijk op enz.

Dat komt doordat jullie de Bijbel niet praktiseren. In Deuteronomium 13:6 tot 17, wordt duidelijk gemaakt, dat iemand die het geloof verlaat of anderen aanspoort tot ongeloof, hij gedoodt moet worden. Ten vierde, je zegt dat veel mensen zich Christenen noemen en niks praktiseren. Hoe zou dat toch komen, mijn vriend? Ze voelen geen iemaan in hun harten, daarom zijn de kerken leeg en niemand praktiseert iets, behalve mischien 1 op de 10.000 mensen, die alleen op zondag naar de kerk gaat. Let op de moslims integendeel, ik zeg dit niet om op te scheppen, maar zoals Jesus zei 'Aan hun vruchten zul je hen herkennen. [Mattheus 7:16].

Er zijn mens belijden 'christenen' te zijn en Maria aanbidden en voor het altaar knielen en een aantal keer het Onze Vader bidden aan de hand van een gebedskralenkettinktje , maar er zijn ook 'moslims' die Mohammed aanbidden en die neerknielen voor de Kaaba en gebedsriempjes hebben. Beide denken 1 God te aanbidden en hiermee goed te doen, het zij zo, maar het gaat er uiteindelijk om niet wat 'wij', zowel 'christenen' als 'moslims' denken maar wat God heeft gezegd (en nog steeds zegt!) en wat zijn boodschappers gezegd hebben.

Welke moslim kent u die de Kaba aanbidt? Vroeger, werd de oproep tot het gebed, vanaf de Kaba gedaan. Bijvoorbeeld, Hazrat Belal, radiallahuanhu, ging OP de Kaba staan en oproepen tot het gebed. Ik vraag aan u, wie gaat er nou op zijn God staan en oproepen tot die God? Als je dit aan een Budhist vertelt, hij lacht je uit. We aanbidden de Kaba niet, wie dat doet, valt uit de kudde van Islam. Wij bidden RICHTING de Kaba, wij moslims hebben een ��nheid. We bidden allemaal die kant op, Mekka is precies in het midden van de Wereld. En wie ken je die Mohammad, Allah's vrede en zegeningen zij met hem, aanbidt?

Wij houden van hem, meer dan iedereen op aarde, maar wij aanbidden hem niet, wie dat doet, heeft niet eens 1 blz uit de Quran gelezen. Maar ik ken geen enkele kerk, die geen beeldje heeft, dus als degene die beeldjes heeft, fout zit, dan zit de hele Christendom fout. Degenen die Maria aanbidden, er zijn genoeg mensen die dat doen, ze noemen haar zelfs, DE MOEDER VAN GOD, nauzubillah. Er is zelfs een Bijbel vers die dat zegt, dus kijk hoe laag zij God inschatten. En Allah zal hun zeker, over al deze leugens ondervragen.

Zoals op het andere topic vastgesteld, is de oudst bestaande koran van de 7e eeuw, onder gezag van Uthman gecompileerd in Medina, waarbij 2/3 van de originele tekst afviel. Het is geschreven in een ander Arabisch schrift, een "Kufic script". Dit boek is verhuisd naar Uzbekistan en heeft een uitstapje gemaakt naar St. Petersburg en ligt nu weer in Tashkent (=Uzbekistan).

Wie heeft jou gezegd dat 2/3 van de Quran afviel? Als een moslim dit gelooft, hij wordt ongelovig, want God heeft beloofd in de Quran dat Hij het zou beschermen. Ten tweede, een paar jaar geleden werden in Duitsland, 24.000 Qur'ans, van alle tijden en elke streek, bij elkaar gebracht om te onderzoeken of er dingen zijn veranderd, en op schrijffouten na, is er geen enkele woordje veranderd! Ten derde, we hebben twee 1400 jaar oude Qur'ans, in Istanbul en Tasjkent, we kunnen altijd nachecken of wij de goede hebben. Wat de Bijbel betreft, alle originele boeken zijn verloren gegaan, wat jullie nu hebben komt van 150 tot 300 jaar N.C. Ze zeggen die zijn eerder geschreven en dat zij de kopi�n hebben, maar daar zijn geen bewijzen van.

Ten derde, let op deze kracht van Allah's belofte. Een paar jaar geleden was een blz verkeerd gekopierd in Arabie, er braken rellen uit en die hele fabriek moest verhuizen naar het buitenland! Let op die kracht he, Masha'Allah! Vandaag de dag kennen meer dan 10.000.000 mensen de Qur'an uit hun hoofd, dus als de alle Quran's zouden verdwijnen van de aarde nu, zouden we het foutloos weer opniuew kunnen schrijven. Ik vraag aan u, om 1 naam te noemen van een Christen, die ook maar 1 hoofdstuk van de Bijbel uit zijn hoofd kent. En geef mij bewijs dat de Quran is veranderd. Ik kan je honderden verschillen laten zien, tussen die tientallen BIJBELS die er zijn, elke beschuldigt de ander van leugens, toevoegingen en verdraaingen.

Koran 5:41. Zij verdraaien woorden, nadat zij op hun juiste plaatsen waren gezet.

Maria noemt de koran Miryam geloof ik, maar dat is de zus van Mozes.

Is er 1 Maria op de wereld?

Hier staat dus dat Jezus is geboren uit een maagd en geboren uit de Geest van God, terwijl in andere versen Jezus als zoon van God de pan wordt ingehakt en degenen die dat geloven worden vervloekt.

Dit heb ik je toch al uitgelegd? Er werd een geest in Maria geblazen, zo werd Jesus, vrede zij met hem, geboren. Laat een vers zien waar staat dat Jesus de zoon van God is. Ten tweede, Jesus is in de Bijbel, een profeet en een zoon van mensen genoemd. Hoe kan hij zoon van mensen en zoon van God zijn? Zijn mensen God? Tegenstrijdigheid. Jesus is een leraar gestuurd door God, genoemd. Een dienaar van God is hij genoemd in de Bijbel. Hij aanbad God, hoe kan zo'n iemand God zijn of God's zoon? Zie Johannes 5:30, waar Jesus zegt dat hij NIKS ZELF KAN DOEN. Dus hoe kan iemand God zijn, als hij zelf niks zelf kan doen? Geef hier antwoord op.

Koran 6:71. Zeg, 'Zullen wij naast God datgene aanroepen wat ons noch bevoordelen noch schaden kan?'
Koran 43:81. Indien de Barmhartige een zoon had, dan zou ik de eerste der aanbidders zijn.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 09:06
Duidelijker kan niet
Terug naar boven
Bologna Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bologna Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 13:36
Hoi, ik zou graag meediscussi�ren.

Eerst wil ik zeggen dat ook al zijn er duizend dingen die kloppen in uw boek, als 1 ding niet klopt dan kan die hele boek niet van God zijn en is dus fout.

Ik ben het hier niet mee eens, tenminste, het ligt eraan hoe je God ziet. Zou God je het willen onderwijzen over natuurkunde/geschiedenis of over diepere geestelijke dingen? Ik denk het laatste. En ik geloof dat Hij (ik gebruik 'Hij' voor het gemak, God is denk ik niet slechts mannelijk) dat onder andere gedaan heeft door via mensen te spreken die dat ook opgeschreven hebben. Mensen hebben altijd maar beperkt verstand van hoe alles in elkaar zit. Daarom zie je dat ook terug in heilige boeken. Maar dat doet niet af aan de geestelijke waarheid die ermee geleerd wordt.
Bijvoorbeeld: een scheikundeleraar leert zijn leerlingen een scheikundig principe door een stofje op, zo zegt hij: een "eikenblad" te druppelen. Jij ziet dat het geen eikenblad maar een beukenblad is. Maar dat maakt het principe wat de leraar je uitlegt niet onjuist. Zo gaat het bij een 'boek van God' ook niet om de oppervlakkige maar om de diepere waarheid.

En wanneer Ons bevel komt en de oppervlakte der aarde overstroomt, neem dan aan boord twee [exemplaren> van wat nodig is en uw gezin, behalve degenen tegen wie het woord reeds is uitgevaardigd.

Het lijkt me lastig om al die dieren aan boord te laden terwijl de aarde al aan het overstromen is. ;)

Dus niet alles, alleen wat nodig is, zoals kippen, koeien, schapen, paarden etc.

Dat is niet alles wat nodig is. Als de oppervlakte van de aarde onder water komt te staan moet hij van alle dieren die niet tegen een vloed kunnen een aantal meenemen, anders sterven ze uit. Je zit dus nog steeds met het probleem van overbevolking op de boot. Je bezwaren keren zich tegen jezelf (ik neem aan dat je moslim bent).
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 13:49

Het Evangelie maakt duidelijk dat Jezus zowel menselijk als goddelijk is, dat hij de redder is van de mensheid om de mensen met God te verzoenen.

Zo nu en dan vasten, rituelen volgen, aalmoezen geven, etc. zal je niet rechtvaardig voor God maken. We kunnen niet opstijgen naar God. God is HEILIG en door de zondeval van Adam en Eva (niet letterlijk 'val'!) missen we zijn NABIJHEID

een liedje wat ik nu in mijn hoofd heb zegt "niet door rechtvaardige daden maar door het bloed van Lam". De instelling van het Pesachfeest (wordt dit jaar rond 10 april gevierd naar mijn weten) toen de Joden Egypte verlieten is een voorafbeelding van Jezus, alle eertstgeborenen van Egypte werden gedood behalve degenen die bloed aan hun voordeur hadden, het offerfeest van de moslims lijkt hier een afgeleide van te zijn.

in de koran zien we glimpsen van Jezus, zoals dat Jezus in GODS NABIJHEID is. God is HEILIG en ZONDER ZONDEN, ZONDE maakt scheiding van God.
Als Jezus in Gods nabijheid is betekent dat Jezus is ZONDER ZONDEN, HEILIG is.


Het verschil tussen GODS GERECHTIGHEID EN EIGEN GERECHTIGHEID:
1 Broeders en zusters, ik wens uit de grond van mijn hart en bid tot God dat ze (=Israelieten/joden) zullen worden gered. 2 Ik kan van hen getuigen dat ze God vol toewijding dienen, maar het ontbreekt hun aan inzicht. 3 Omdat ze Gods gerechtigheid niet kennen, proberen ze hun eigen gerechtigheid te laten gelden en verlaten ze zich niet op Gods vrijspraak. 4 De wet vindt zijn doel in Christus, zodat iedereen die gelooft rechtvaardig zal worden verklaard. 5 Zeker, Mozes zegt over de rechtvaardigheid die op grond van de wet verkregen wordt: �Wie doet wat de wet voorschrijft, zal leven.� 6 En over de rechtvaardigheid die op grond van geloof geschonken wordt staat geschreven: �Zeg niet bij uzelf: Wie zal opstijgen naar de hemel?� � en dat betekent: wie zal Christus naar beneden brengen? 7 Of: �Wie zal afdalen naar de onderwereld?� � en dat betekent: Christus bij de doden vandaan naar boven brengen. 8 Maar vervolgens zegt Mozes: �Het woord is dicht bij u, in uw mond en in uw hart� � en dat betekent: de boodschap van het geloof die wij verkondigen, is dicht bij u. 9 Als uw mond belijdt dat Jezus de Heer is en uw hart gelooft dat God hem uit de dood heeft opgewekt, zult u worden gered. 10 Als uw hart gelooft, zult u rechtvaardig worden verklaard; als uw mond belijdt, zult u worden gered. 11 Want de Schrift zegt: �Wie in hem gelooft, komt niet bedrogen uit.� 12 En er is geen onderscheid tussen Joden en andere volken, want ze hebben allen dezelfde Heer. Hij geeft zijn rijke gaven aan allen die hem aanroepen, 13 want er staat: �Ieder die de naam van de Heer aanroept, zal worden gered.�
 

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 15:23

Ik ben het hier niet mee eens, tenminste, het ligt eraan hoe je God ziet. Zou God je het willen onderwijzen over natuurkunde/geschiedenis of over diepere geestelijke dingen? Ik denk het laatste. En ik geloof dat Hij (ik gebruik 'Hij' voor het gemak, God is denk ik niet slechts mannelijk) dat onder andere gedaan heeft door via mensen te spreken die dat ook opgeschreven hebben. Mensen hebben altijd maar beperkt verstand van hoe alles in elkaar zit. Daarom zie je dat ook terug in heilige boeken. Maar dat doet niet af aan de geestelijke waarheid die ermee geleerd wordt. Bijvoorbeeld: een scheikundeleraar leert zijn leerlingen een scheikundig principe door een stofje op, zo zegt hij: een "eikenblad" te druppelen. Jij ziet dat het geen eikenblad maar een beukenblad is. Maar dat maakt het principe wat de leraar je uitlegt niet onjuist. Zo gaat het bij een 'boek van God' ook niet om de oppervlakkige maar om de diepere waarheid.

Hallo en vrede zij over jou, moge Allah je leiding schenken en Leiden op Zijn Wegen. Amien. Ten eerste wou ik zeggen dat God niet mannelijk is en ook niet vrouwelijk, wie dat denkt, heeft Islam niet begrepen. Ten tweede, wanneer een boek zich een Openbaring van God noemt, moet het alle testen slagen, de test van tijd en andere dingen. Zo'n boek mag ook niet fouten bevatten, want God kan geen fouten maken. Dit is onze mening, als Hij niet eens een foutloze boek kan openbaren, dan wie zijn wij om hem te volgen? Nauzubillah! De Quran is perfect, clear en foutloos! Als God fouten maakt, onrechtvaardig is, liegt, scheldt etc. dan bewijst Hij geen God te zijn. Soms hoor je mensen zeggen, 'God kan ALLES doen'. Maar nergens in de Qur'an staat dat God alles kan doen, in de bijbel wel. Als je zegt dat God alles kan doen, dan open je een deur voor de atheist om je te verslaan.

In onze boek staat, 'Hij heeft macht over alle dingen' en 'Hij doet wat Hij wilt' en dat is een wereld van verschil. God kan niet liegen want Hij is altijd goed, God kan niet een grotere God dan zichzelf maken, want Hij is de grootste, God kan niet in menselijke vorm zijn want Hij is de Verhevene, God kan niet slecht zijn, God kan niet op aarde gezien worden, God kan niet vergeten, want Hij is de Alwetende, God kan niet een mens klein en groot tegelijk maken Hij kan een kleine mens maken en een grote, maar niet 1 meter en 3 meter tegelijk, God kan niet een mens aanbidden, God kan niet verslagen worden, God kan mij niet van Zijn koninkrijk weggooien, want alles is van Hem, God kan geen steen maken die Hij zelf niet kan optillen en zo kan ik nog honderden dingen opnoemen.

God heeft alles bepaald en heeft voorzichzelf grenzen gesteld. Almachtig betekent dat Hij de Machtigste is! God is Almachtig, Hij heeft alles geschapen. Sommigen zullen vragan, 'Is God's kracht afgenomen na al deze scheppingen?' Wij zeggen nee, want God kan niet zwak zijn. Hoeveel zou een oceaan zakkena ls 1 druppel eruit werd getrokken? 0.0000000000000000000001% niet eens, en bij God neemt niks af, Hij kan doen wat Hij wil. De Bijbel zegt dat God alles kan doen, als profeet Mohammad dat gekopierd had, was de Qur'an bewezen fout toch? haha Alhamdolillaah, onze boek is foutloos en perfect, zonder tekortkomingen. Welke redenen hebben zij om niet te geloven? Onze God heeft geen zwakten en Hij heeft grenzen gesteld voor Zijn macht.

Koran 33:62.
En in God's handelwijze zullen jullie geen verandering aantreffen.

Dat is niet alles wat nodig is. Als de oppervlakte van de aarde onder water komt te staan moet hij van alle dieren die niet tegen een vloed kunnen een aantal meenemen, anders sterven ze uit. Je zit dus nog steeds met het probleem van overbevolking op de boot. Je bezwaren keren zich tegen jezelf (ik neem aan dat je moslim bent).

Ik heb in de bovenstaande kranten uitgelegd dat niet de hele wereld onder water ging hehe. Onze problemen zijn allemaal opgelost, wij zijn clean nu. Sheikh Zindany bracht al deze verzen naar zo'n Amerikaanse Wetenschapper en hij zei, 'Ik ben geen tegenstrijdigheid erin tegengekomen, er zijn andere dingen waarvan ik zelf niet weet of ze kloppen ofniet'. Dus hij vond geen tegenstrijdigheden, en dat kan ook niet, want het is een Openbaring van de meest Hoge. De Christenen zeggen dat de aarde 6000 jaar oud is en dat de sterren zingen en dat de maan bloed wordt en dat sterren op aarde vallen enz. als je dit aan een wetenschapper vertelt, hij lacht je hellemaal uit. Onze boek, is zooo perfect, dat er dingen in stonden, die in de laatste eeuw zijn ontdekt. Grote wetenschappers vielen neer, toen ze sommige verzen lazen. Check deze websites, als je meer over Islam en wetenschap wilt weten.

. http://www.themodernreligion.com/verses_sci.htm
. http://www.islamic-awareness.org/Quran/Science/scientists.ht ml
. http://www.science4islam.com/index.aspx?lng=e
. http://asadi.95mb.com/koranfiles/
. http://www.islamicmedicine.org/amazing.htm
. http://globalwebpost.com/farooqm/study_res/abdus_salam/i_sci ence.html
. http://www.harunyahya.com/
. http://www.muslimtents.com/muslimguide/1-Science.html
. http://www.islamscience.com/
. http://www.islam-guide.com/
. http://www.usc.edu/dept/MSA/quran/scislam.html
. http://www.jannah.org/articles/quransci.html
. http://www.geocities.com/Athens/Aegean/6377/Embryonic.html
. http://www.geocities.com/Athens/Aegean/8264/Science1.htm
. http://www.islamicity.com/science/
. http://www.bensys.mcmail.com/Islam.htm
. http://www.ijtihad.org/IslamicSocialSciences.htm
. http://www.muslimheritage.com/Default.aspx
. http://www.islam101.com/science/
. http://www.angelfire.com/il2/islamicpage/science
. http://www.islamset.com/sc/index.html
. http://www.ummah.net/astronomy/
. http://www.geocities.com/Athens/Troy/7568/index.html
. http://members.tripod.com/~wzzz/
. http://www.islam-usa.com/im1.html
. http://www.mic.ki.se/Arab.html
. http://www.iad.org/Islam/medicine.html
. http://www.islamanswers.net/science/islam.htm
. http://www.islam-guide.com/frm-ch1-1-h.htm
. http://www.islamicmedicine.org/nonmedical.htm
. http://www.nlm.nih.gov/hmd/arabic/arabichome.html
. http://www.islamonline.net/English/Science/2002/08/article07 .shtml
. http://www.islamtomorrow.com/islam/science.htm
. http://eng.islam.ru/science/
. http://www.bigissueground.com/atheistground/asadi-koranscien ce.shtml
. http://www.storyofpakistan.com/contribute.asp?artid=C062
. http://salimashrafi1.tripod.com/salimashrafi/id11.html
. http://islamyesterday.com/videos/science/
. http://www.quran-islam.org/112.html
. http://www.sultan.org/articles/QScience.html

Koran 10:37. En deze Koran kon door niemand buiten God worden voortgebracht. Integendeel, hij [i.e de heilige Qur'an] is de vervulling van datgene wat er v��r was [i.e de Bijbel] en is een uiteenzetting van de Wet door de Heer der Werelden, daaraan is geen twijfel.

Het Evangelie maakt duidelijk dat Jezus zowel menselijk als goddelijk is, dat hij de redder is van de mensheid om de mensen met God te verzoenen. Zo nu en dan vasten, rituelen volgen, aalmoezen geven, etc. zal je niet rechtvaardig voor God maken. We kunnen niet opstijgen naar God. God is HEILIG en door de zondeval van Adam en Eva (niet letterlijk 'val'!) missen we zijn NABIJHEID, een liedje wat ik nu in mijn hoofd heb zegt "niet door rechtvaardige daden maar door het bloed van Lam". De instelling van het Pesachfeest (wordt dit jaar rond 10 april gevierd naar mijn weten) toen de Joden Egypte verlieten is een voorafbeelding van Jezus, alle eertstgeborenen van Egypte werden gedood behalve degenen die bloed aan hun voordeur hadden, het offerfeest van de moslims lijkt hier een afgeleide van te zijn. in de koran zien we glimpsen van Jezus, zoals dat Jezus in GODS NABIJHEID is. God is HEILIG en ZONDER ZONDEN, ZONDE maakt scheiding van God. Als Jezus in Gods nabijheid is betekent dat Jezus is ZONDER ZONDEN, HEILIG is.

Als God menselijk is, dan heeft Hij bewezen geen God te zijn. Want niemand is zoals Hem, zie [Deuteronomium 33:26]. God is geen mens, zie [Numeri 23:19]. Op aarde kan niemand God zijn, zie [Exodus 9:14]. Er is geen ander reder dan God alleen, zie [Jesaja 43:11]. Je zegt, vasten, bidden, aalmoezen geven enz hoeft niet meer, het is niks waard. Ik vraag aan u, 'Waarom aanbad Jesus God dan? Waarom beval hij mensen om te vasten? Waarom beval hij hun om aalmoezen te geven?' Wat u zegt, heeft geen basis, het zijn de woorden van paulus. Die man heeft honderden Christenen geslacht, opgehangen, tientallen vrouwen verbrandt, en kwam en zei, 'Ik ben geinpireerd' en schreef een paar boeken en iedereen volgde hem daarin. Mijn vriend, wij volgen paulus niet, wij volgen Islam. Paulus schakelde de wet uit, en Jezus zei dat de wet van Mozes, tot de Dag des Oordeels zal gelden, tot het einde, zie [Mattheus 10:34 tot 26]. Dus kies jij maar, wie je volgt, Paulus of Jesus. Je zegt dat vasten en bidden, je niet dichter tot God brengt enz. Waar hebt u dat vandaan?

Jesus kwam 2000 jaar geleden, voor hem hebben honderden miljarden mensen geleefd, ze kwamen wel tot God met hun gebeden en wij oppeens niet meer? Waar was Jezus toen? Jesus zegt zelf in de Bijbel, aanbidt God, hou van God met heel je ziel, hou zijn geboden en je zal het paradijs ingaan. Dat doen wij moslims toch ook? Hij zei niet, 'Aanbidt mij of geloof in de drie-��nheid'. Adam en Eva waren in het paradijs, ze waren mensen en ze waren niet zondeloos, hoe kunnen ze daar zijn dan? God heeft ons niet zondeloos gemaakt, Hij weet we maken fouten en Hij vergeeft dat als Hij dat wilt, we hoeven Hem alleen te aanbidden. En Hij hoeft niet zijn zoon vast te spijkeren aan een boom of een kruis, voordat Hij ons kan vergeven. Nauzubillaah! En het offerfeest heeft niks met bloed ergens op de deuren in israel te maken, het is een herdenking aan de offer van profeet Abraham, vrede zij met hem.

Dit is Islam, kom in volledige overgave en aanbidt jou schepper en de schepper van Jesus en van iedereen, aanbidt God, die ook door Jesus en alle andere profeten werd aanbeden, vrede zij met hun. Ik vraag je om deze site goed te lezen mijn vriend, bestudeer deze site, kijk de fotos, videos, de teksten over de bijbel en de Qur'an en Insha'Allah zal God je hart openen voor de Islaam. Want Hij leidt wie Hij wilt, en Hij dwaalt wie Hij wilt. Wij kunnen niemand leiden of dwalen, als de persoon wilt geloven, leidt God hem. Als hij niet wilt geloven, we kunnen dan bergen voor je verschuiven, doden laten opstaan en jij zal ons niet geloven en voor tovenaar houden. Moge God jou en ons leiden en onze zonden afwissen en de muslimeen, steunen tegen de kufaar over de hele wereld, Amien.

http://www.freewebs.com/islamiway/index.htm

http://www.freewebs.com/islamiway/proves.htm

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 15:56

* de hele aarde is onder water gelopen bij de zondvloed volgens Genesis en de koran, net zoals God straks de hele aarde zal gaan oordelen:
-alle mensen waren slecht, behalve Noach vond genade
-het water stond boven de bergen volgens Genesis. Als dat niet overtuigt, een logische kwestie:
-de ark strandde hoog op het Araratgebergte, dat is ong. 5 km hoog, dus het water moet logischerwijze hoger dan 5 km gestaan hebben. Hoeveel mensen zouden er toen boven de 5km-grens geleefd hebben?

* Jezus heeft zelf ook enkele woorden aan Noach gewijd: Evangelie volgens Matteus 24:36-44, Evangelie volgens Lucas 17:20-35. Hier een stukje uit Lucas:
22 Tegen de leerlingen zei hij: �Er komt een tijd dat jullie ernaar zullen verlangen een van de dagen van de Mensenzoon te zien, maar jullie zullen die dag niet meemaken. 23 Dan zullen de mensen tegen jullie zeggen: �Kijk daar!� of: �Kijk hier!� Maar doe dat niet en schenk er geen aandacht aan. 24 Want zoals de bliksem licht geeft wanneer hij van de ene naar de andere kant van de hemel flitst, zo zal de Mensenzoon verschijnen. 25 Maar eerst moet hij veel lijden en door deze generatie verworpen worden. 26 En zoals het eraan toeging in de dagen van Noach, zo zal het ook zijn in de dagen van de Mensenzoon: 27 ze aten, ze dronken, ze huwden, ze werden uitgehuwelijkt, tot aan de dag waarop Noach de ark binnenging en de vloed kwam die iedereen verzwolg.
Noach in Matte�s http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Mat+24%3A36-44&id18 =1&pos=1&set=10&lang=nl
Noach in Lucas http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Luc+17%3A20-35&id18 =1&pos=1&set=10&lang=nl
Jezus bevestigt hier dus onder andere dat de vloed alle mensen verzwolg (behalve Noach en consorten)


In onze boek staat, 'Hij heeft macht over alle dingen' en 'Hij doet wat Hij wilt' en dat is een wereld van verschil. God kan niet liegen want Hij is altijd goed, God kan niet een grotere God dan zichzelf maken, want Hij is de grootste, God kan niet in menselijke vorm zijn want Hij is de Verhevene, God kan niet slecht zijn, God kan niet op aarde gezien worden, God kan niet vergeten, want Hij is de Alwetende, God kan niet een mens klein en groot tegelijk maken Hij kan een kleine mens maken en een grote, maar niet 1 meter en 3 meter tegelijk, God kan niet een mens aanbidden, God kan niet verslagen worden, God kan mij niet van Zijn koninkrijk weggooien, want alles is van Hem, God kan geen steen maken die Hij zelf niet kan optillen en zo kan ik nog honderden dingen opnoemen.


* de reden dat Jezus gekruisigd is is omdat ze hem beschuldigden van godslastering en omdat hij zichzelf de Zoon van God noemde!

Daarop kwam Jezus naar buiten, met de doornenkroon op en de purperen mantel aan. �Hier is hij, de mens,� zei Pilatus. 6 Maar toen de hogepriesters en de gerechtsdienaars hem zagen begonnen ze te schreeuwen: �Kruisig hem, kruisig hem!� Toen zei Pilatus: �Neem hem dan maar mee en kruisig hem zelf, want ik zie niet waaraan hij schuldig is.� 7 De Joden zeiden: �Wij hebben een wet die zegt dat hij moet sterven, omdat hij zich de Zoon van God heeft genoemd.� 8 Toen Pilatus dat hoorde werd hij erg bang. (Johannes 19:5-8)

Ze wilden hem daarvoor eerst stenigen. Hoe reageerde Jezus toen ze boos worden omdat hij zei dat God Zijn Vader is?

* Jezus zegt over zichzelf:
Evangelie volgens Johannes 5:17-23
(..) Maar Jezus zei: 'Mijn Vader werkt aan ��n stuk door, en daarom doe ik dat ook.' Vanaf dat moment probeerden de Joden hem te doden, omdat hij niet alleen de sabbat ondermijnde, maar bovendien God zijn eigen Vader noemde, en zichzelf zo aan God gelijkstelde.
Jezus reageerde hierop met de volgende woorden: 'Waarachtig, ik verzeker u: de Zoon kan niets uit zichzelf doen; en wat de Vader doet, dat doet de Zoon op dezelfde manier. De Vader heeft de Zoon immers lief en laat hem alles zien wat hij doet. Hij zal hem nog grotere dingen laten zien, u zult verbaasd staan! Want zoals de Vader doden opwekt en levend maakt, zo maakt ook de Zoon levend wie hij wil. De Vader zelf velt over niemand een oordeel, maar hij heeft het oordeel geheel aan de Zoon toevertrouwd. Dan zal iedereen de Zoon eer betuigen zoals men de Vader eert. Wie de Zoon niet eert, eert ook de Vader niet die hem gezonden heeft.
(vers 24-38 sla ik over vanwege ruimte, zie link hieronder)

39 U bestudeert de Schriften (=onder andere Thora, maar ook Zabur/Psalmen van David, etc) en u denkt daardoor eeuwig leven te hebben. Welnu, de Schriften getuigen over mij, 40 maar bij mij wilt u niet komen om leven te ontvangen. 41 Niet dat de mensen mij moeten eren, 42 maar ik ken u: u hebt geen liefde voor God in u. 43 Ik ben gekomen namens mijn Vader, maar u accepteert mij niet, terwijl u iemand die namens zichzelf komt, wel zou accepteren. 44 Hoe zou u ooit tot geloof kunnen komen? Van elkaar wilt u wel eer ontvangen, maar u zoekt niet de eer die de enige God u kan geven. 45 U moet niet denken dat ik u bij de Vader zal aanklagen; Mozes, op wie u uw hoop hebt gevestigd, klaagt u aan. 46 Als u Mozes zou geloven, zou u ook mij geloven, hij heeft immers over mij geschreven. 47 Maar als u niet gelooft wat hij geschreven heeft, hoe zou u dan geloven wat ik zeg?�


http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Joh+5&id18=1&po s=1&set=10&lang=nl

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 16:50
Vragen:
1. Waar kan ik het bewijs vinden dat ooit
   de gehele aarde onder water is gelopen
   (afzettingen etc.)?
2. Hoe lang duurde die periode dan?;
3. Had men, in de tijd dat Noach geleefd zou
   hebben, wel enige notie van wat werd bedoeld
   met "de gehele aarde"?;
4. Waar leefde de bevolking van de ark al die
   tijd van?
Uit bovenstaande vragen moge duidelijk zijn dat
ik niets geloof van dat verhaal van die ark,
uit w�lke bron dan ook. Idem geloof ik niet
dat Maria onbevlekt van Jezus is ontvangen. Dat
laatste is, zinnebeeldig opgevat, een mooi verhaal
met waarheidsgrond, maar ik neem het niet letter-
lijk. Naar boze tongen beweren werd (en wordt) het
nog wel gebruikt als alibi door overspelige vrouwen.


Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 februari 2006 om 18:05
Salaam Alaikom

Ik heb slaap man hehe vergeef me, ik antwoord morgen Insha'Allah
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 01:42

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Vragen:
1. Waar kan ik het bewijs vinden dat ooit
   de gehele aarde onder water is gelopen
   (afzettingen etc.)?


ten eerste: ik ben geen theoloog en geen wetenschapper op het gebied van biologie/natuurkunde, en ik weet niet alles. Maar ik zal proberen een antwoord te formuleren. Bewijzen voor de wereldwijde vloed:

A Op schrift. In de volgende boeken wordt over Noach en de zondvloed gesproken:
* Bijbel: (1) Genesis, (2) Jesaja, (3)(4) Evangelie volgens Matthe�s en Lucas, (5) brief aan de Hebreeen, (6) (7) brieven van Petrus.
* Verder buiten de bijbel: boeken die door de meesten niet als gezaghebbend worden beschouwd: (1) Book van Henoch http://www.heaven.net.nz/writings/thebookofenoch.htm, zie o.a. nr. 106 "Fragment of Book of Noah", (2) Wijsheid van Jezus Sirach http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Wijsh&id18=1&po s=0&set=10&lang=nl
* Verder het bestaan van vele vloedlegendes en mythen in bijna alle plekken van de wereld: http://en.wikipedia.org/wiki/Deluge_%28mythology%29
("large percentage of the world's cultures past and present have stories of a "great flood" that devastated earlier civilization.")

B wetenschappelijk bewijs Als je zoekt naar bewijzen voor een gebeurtenis van lang geleden in de natuur van nu is dat natuurlijk moeilijker; wetenschap is voor het grootste gedeelte gebaseerd op wat we nu zien en daar logische conclusies uit trekken. Er zijn aanwijzingen die het heel erg aannemelijk maken, een paar die ik in mijn bolle hoofd even zo kan bedenken zijn
- de ark lijkt teruggevonden in Ararat, of er zijn meerdere sightings. Het enige boek wat de strandingsplaats vermeldt is Genesis. Het verhaal van Genesis is daarmee aannemelijker
- het bestaan van bergen op de bodem van de oceaan (tussen Amerika en Afrika/Europa zijn gigantische bergen). Het bestaan ervan zo kunnen worden afgeleid uit "In het zeshonderdste jaar van Noachs leven, op de zeventiende dag van de tweede maand, braken alle bronnen van de machtige oervloed open en werden de sluizen van de hemel opengezet" Genesis 7:11 , in Statenvertaling staat "11 In het zeshonderdste jaar des levens van Noach, in de tweede maand, op den zeventienden dag der maand, op dezen zelfden dag zijn alle fonteinen des groten afgronds opengebroken, en de sluizen des hemels geopend." http://www.statenvertaling.net/bijbel/gene/7.html
Het water kwam dus van boven en beneden (en dat zal niet met een geringe kracht zijn gegaan)
- het bestaan van (vele verschillende) ijstijdtheorieen, dat gebaseerd is op afzettingen
- Verder moedig ik je aan zelf op onderzoek te gaan als je deze kwestie onderzoekt, zie o.a. http://www.creationscience.com/, dat heel gedegen alles op een wetenschappelijke manier uiteenzet. Hier kan je gelijk bewijs vinden dat de hele aarde onder water heeft gestaan, zoals je vroeg.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 08:22
Beste Vradig,
Verandering in de stand van de rotatie-as van de aarde kan de fenomenen tot gevolg hebben gehad die in allerlei culturen wereldwijd worden genoemd. "Zondvloeden" hebben dan plaats doordat stijgend water (van bv. een zee) een natuurlijke dam breekt, en zich dan catastrofaal een weg baant naar een lager gelegen gebied (bv. een andere zee en/of een groot stuk land). Dergelijke doorbraken be�nvloeden op hun beurt ��k weer de aard-rotatie enz.enz.

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote vradig Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 09:59

prima, als dat (een deel van) een wetenschappelijke verklaring zou kunnen zijn (ik heb al gezegd dat ik over die theorieen niet veel afweet, dus beoordelen kan ik het niet. Wat ik weet is dat er een wereldwijde vloed is geweest en dat is opgeschreven in het oudste geschiedenisboek van de wereld, nl. Genesis en wat bevestigd wordt door allerlei andere bronnen buiten de bijbel. Ik geloof in de waarheid in Genesis , maar dat neemt helemaal niet weg dat je erover mag nadenken - in plekken waar niet kritisch nagedacht kan worden is de waarheid meestal ver te vinden - bv. de geleerde Erasmus werd door de religieuzen in zijn tijd ook verketterd, want hij ging terug naar de bronnen en ging de tekst van de bijbel kritisch bekijken).
Maar dat terzijde, op die ene website die ik je heb gegeven staan ook verklaringen, deel 2 gaat over "Fountains of the Great Deep " waar Genesis het over heeft, in NBV2004 vertaald als oervloed en in de Statenvertaling met "fonteinen des groten afgronds". Zie http://www.creationscience.com/onlinebook/PartII.html. Het water kwam nl. ook van beneden en dat zal ws. niet met geringe kracht gebeurd zijn.

11 In het zeshonderdste jaar des levens van Noach, in de tweede maand, op den zeventienden dag der maand, op dezen zelfden dag zijn alle fonteinen des groten afgronds opengebroken, en de sluizen des hemels geopend.
http://www.statenvertaling.net/bijbel/gene/7.html
11 In het zeshonderdste jaar van Noachs leven, op de zeventiende dag van de tweede maand, braken alle bronnen van de machtige oervloed open en werden de sluizen van de hemel opengezet
http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Gen+6%2C5-9%2C29&id 18=1&pos=0&set=10&lang=nl

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 februari 2006 om 12:57

De hele aarde is onder water gelopen bij de zondvloed volgens Genesis en de koran

Geef me de Qur'an vers, waar je het over hebt

Koran 2:80.
Of zeggen jullie iets over Allah, waarvan jullie niets afweten?

Alle mensen waren slecht, behalve Noach vond genade

Niet alle mensen, er waren ook gelovigen met hem

Koran 10:103.
Wij namen het op Ons, de gelovigen te redden.

De reden dat Jezus gekruisigd is is omdat ze hem beschuldigden van godslastering en omdat hij zichzelf de Zoon van God noemde!

Ze hebben gelijk dan, als Jesus vrede zij met hem, dat echt heeft beweerd, wat hij niet gedaan heeft, of zal durven beweren. Is het de schuld van de Joden? Wat kunnen zij eraan doen? Als we uw theorie moeten volgen, hebben zij geen schuld. Nou, waar in de Torah, heeft God aan hun verteld, 'Er komt Mijn zoon naar de Aarde, Zijn naam zal Jesus zijn?' Nergens, in hun boek staat dat wie oproept tot andere Goden naast God, gedoodt moet worden. En volgens jullie theorie verklaarde hij zichzelf God, dus ze hebben weer gelijk als ze hem willen doden, zij volgen zo alleen maar hun eigen Wet, die God hun openbaarde. Waarom had God hun niet verteld, dat er 3 Goden zijn boven, als uw theorie klopt?

Koran 21:25.
En Wij zonden geen boodschapper voor u zonder hem te openbaren, 'Voorzeker er is geen God buiten Mij [God], aanbidt derhalve Mij alleen'.

Maar Jezus zei: 'Mijn Vader werkt aan ��n stuk door, en daarom doe ik dat ook.' Vanaf dat moment probeerden de Joden hem te doden, omdat hij niet alleen de sabbat ondermijnde, maar bovendien God zijn eigen Vader noemde, en zichzelf zo aan God gelijkstelde.

Als hij dat gezegd heeft, dan zitten de Joden goed toch? Snapt u dat niet? In hun boek staat, die God aan hun Openbaarde, NIEMAND IS GELIJK GOD. Dus als iemand komt en zegt, 'Ik ben God' of 'Ik ben gelijk aan God' dan kan die wel zware problemen krijgen ja. Hun boek zegt niet tegen hun, dat er een andere gelijk God is. Ik vraag aan u, want u bent een Bijbel kenner, 'Op hoeveel plaatsen in de Torah staat wel niet, Niemand is Gelijk aan God?' Hoe kan iemand gelijk zijn aan God? Dan is God niet meer God, toch? Snapt u dat niet?

Koran 2:22.
Plaatst daarom geen gelijken naast God, tegen beter weten in.

Waar kan ik het bewijs vinden dat ooit de gehele aarde onder water is gelopen (afzettingen etc.)?

Nergens, het is een fout van de schriftgeleerden

Uit bovenstaande vragen moge duidelijk zijn dat ik niets geloof van dat verhaal van die ark, uit w�lke bron dan ook. Idem geloof ik niet dat Maria onbevlekt van Jezus is ontvangen. Dat laatste is, zinnebeeldig opgevat, een mooi verhaal met waarheidsgrond, maar ik neem het niet letter- lijk. Naar boze tongen beweren werd (en wordt) het nog wel gebruikt als alibi door overspelige vrouwen.

Dus omdat de Bijbel iets fout zegt, moet de Quran ook fout zijn? Zoek een fout in de Qur'an, dan heb je gelijk.

Hier kan je gelijk bewijs vinden dat de hele aarde onder water heeft gestaan, zoals je vroeg.

Dat is een Christelijke site ja, natuurlijk gaan ze dat zeggen. Vertel dat maar aan een echte wetenschapper, hij zal je uitlachen. Ze hebben gezegd, dat de hele aarde onmogelijk onder water gestaan kan hebben. Sterker nog jullie zeggen, 'Het is gebeurt in de afgelopen 6000 jaar' hehe ga naar Afrika en zie die woestijnen, en vraag na aan mensen met kennis, hoelang heeft heeft geduurd voordat ze zijn gevormd. Ik vraag u om ons 1 bewijs te geven, dat de hele aarde onder water was. En waar ging al dat water heen? En waar kwam het vandaan?

Koran 4:171.
O mensen van de Bijbel, overdrijf in jullie godsdienst niet en zeg van God niets dan de waarheid.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.