Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenHoofddoek

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>
Schrijver
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hoofddoek
    Geplaatst op: 04 april 2006 om 18:48
In eerste instantie geplaatst door Prayer

In eerste instantie geplaatst door aadtos

H� zo'n actie werkt alleen maar een tegenactie in de hand. Ik stel voor dat prayer mij een keer gaat ontmoeten en dat hij zijn opmerking terugneemt. Ik ben vrij eerlijk in de dingen die ik zeg en het word onterecht in het negatieve getrokken!

dit waren jouw achterlijke woorden

 Het gebruik van de hidjaab in Nederland vind ik dan ook zeer overbodig en meer een teken van afzetten tegen de maatschappij.

1) ik ga de vrouw heus niet meer zien als een vrouw opzich. Ik blijf een man en als man heb je gewoon altijd wel een soort seksuele drive t.o.v. van vrouwen. Om heel eerlijk te zijn denk ik dan dat je nog beter klederdracht kan gaan lopen want de kont van een vrouw of meisje is ook belangrijk ;). .

kortom een oversekste freak...   maar de essensie van een kofaar is bekend... altijd schijnheilige argumenten gebruiken om hun puntje te maken.,. 

achja, net zo oversext als National Geographic Channel waar ik de informatie vandaan haal. Ik plaats een feit in een wat lacherige context, maar er schuilt een kern van waarheid in. Jij snapt het niet, en jij bent iemand die kennelijk nog niet genoeg van de wereld gezien heeft!

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 18:57
In eerste instantie geplaatst door Prayer

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Als sluiers vallen....

Dan krijgen we als het goed is mooie diamanten te zien. :) 

precies zoals ik het al zei.. oversekst...  leren jullie eens dat niet iedere vrouw een lust object is...    het is toch genoeg wat jouw volk in verschillende moslim landen(en gekoloniseerde landen) doen en hebben gedaan... zogenaamd vrouwen rechten invoeren.. door ze stelselmatig te verkrachten etc..  jullie ongelovige mannen zijn een stelletje gefrustreerde freaks, zonder al dat bloot is er ook geen leven meer..

weet je wie gefrustreerd is. Jij. Ik ben in ieder geval geleerd om wat meer van de wereld te zien en te begrijpen. Jij kan het alleen vanuit je eigen omsluierde kasteeltje. Ik heb helemaal geen uitspraken gedaan hoe ik tegenover vrouwen sta. Wel over hoe jullie denken dat ik tegenover vrouwen zou kunnen staan. Maar goed zoals ik het zei is het beter dat de gemiddelde droplul deze droplul, mijzelf maar eens in het echt ontmoet. Ik ben niet zo'n dropfreak voordat je dat in het perverse gaat trekken. Het is Helders voor kl**tzak ;).

Maar goed, jij denkt dus echt dat ik vrouwen alleen als lustobject zie. Is het niet tijd dat je voor wat opvoeding eens gaat praten met Nederlanders en je misschien eens verdiept in andere mensen. Hoe wil je de anders de wereld (op bloedige wijze?) gaan veroveren? ;).

Kennelijk heb je geen flauw idee van geschiedenis. Ik ben momenteel met een goed boek bezig. "De eeuw van mijn vader" van Geert Mak waarin hij vergelijkingen trekt met de moslimcultuur en de verzuilingscultuur met in ��n van de hoofdrollen. Abraham Kuypers rond het jaar 1900. Oh sh*t nog nooit van gehoord.

maar goed, je wilt natuurlijk ook alleen horen wat je wilt horen. Op mijn werk (bijbaantje) op Amsterdam Centraal werk ik met heel veel verschillende mensen. Waaronder ook een aantal moslims. ��n van die moslims is totaal anti varkensvlees maar hij heeft wel sex voor het huwelijk en vertelt mij er iedere keer uitvoerig over. Hij komt uit Pakistan en gaat er over een paar jaar weer naartoe. Hoe verklaar je dit. Oh, en een leuke bijkomstigheid, hij was niet de enige. Maar aangezien ik er wat meer open over kan praten, zoeken ze toch eerder hun steun en toeverlaat bij mij! ...

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 18:58
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Als sluiers vallen....

Dan krijgen we als het goed is mooie diamanten te zien. :) 

 kunnen ze lang wachten.

tenzij je aad heet  oh sh*t ik heet aad :)

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 19:00
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Het gaat mij er niet om of er een hoofddoek wordt gedragen. Het gaat mij erom waarom hij wordt gedragen en dat daar een aantal vooroordelen aan verbonden zijn die mijns inziens helemaal niet waar zijn. Bovendien vind ik het allemaal een beetje vage redenen namelijk. Aangezien dit een forum is, mag ik die punten dus ter discussie stellen, en gezien het landelijke debat erover is het niet vreemd dat het ook daadwerkelijk ter discussie wordt gesteld. Aan jouw de vraag om nogmaals te overdenken wat overbodig is!

Waarom hij wordt gedragen wordt toch al uitgelegd of niet soms, en laten we vooropstekken dat het niet alleen gaat om de diamant die bedekt moet worden. De Islaam heeft een plicht voor de vrouw en daar zit bij een hoofddoek dragen en je bent er vrij in om het te volgen of niet. Dat is aan jezelf. Wie zegt dat je het niet ter discussie mag stellen? Het gaat erom de manier waarop je dat doet. Veel Nederlandse vrouwen die zelf voor de Islaam kiezen die kiezen er ook zelf voor om een hoofddoek te gaan dragen, een non kan haar habijt dragen zonder dat iemand daar zich druk om maakt maar o wee als een moslima dat doet...

Nogmaals cultuur en geloof zijn twee hele verschillende dingen die je totaal niet met elkaar kunt vergelijken immers een geloof is een levenswijze en de cultuur niet!

Probleem is dat niet elke man zo zuiver denkt.[/QUOTE]

Je bent een man naar mijn hart ;). Alleen mijn vrienden met theologische hobbies: Kimmie, Masterb, Remco hebben dit ook al vaker aangetoond.

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 19:02

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Ja dat is niet mijn probleem ik vraag me af waar het probleem soms zit dat mensen de arrogantie bezitten om te bepalen wat anderen kunnen dragen. Zelf heb ik een aantal jaren geleden op de modeschool gezeten. Daar maakt het niet uit wie je bent wat je bent en wat je draagt. Als jij in een zwarte cape door de school wil lopen is dat goed, wil jij geheel Islamitisch gekleed gaan dan is dat ook goed, gelukkig is men vrij om te kunnen dragen wat hij of zij wil! Al7amduLilah

H� lieverd, het maakt me helemaal niet uit hoe iemand zich kleed. Het gaat mij er meer om wat er hier over anderen wordt gedacht en dat om die redenen een hoofddoek wordt gedragen. Dus nogmaals de redenen die gegeven worden om zo'n stuk stof te dragen daar kan ik eerlijk gezegd heel moeilijk mee leven.

Van mijn part komt er zelfs een hoofddoekjescafe waar je bier kan drinken en waar voor vrouwen een dresscode geldt als ze in aanmerking willen komen voor happyhour. Oh en er wordt alcoholvrij bier geschonken.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 21:11
In eerste instantie geplaatst door Prayer

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Als sluiers vallen....

Dan krijgen we als het goed is mooie diamanten te zien. :) 

precies zoals ik het al zei.. oversekst...  leren jullie eens dat niet iedere vrouw een lust object is...    het is toch genoeg wat jouw volk in verschillende moslim landen(en gekoloniseerde landen) doen en hebben gedaan... zogenaamd vrouwen rechten invoeren.. door ze stelselmatig te verkrachten etc..  jullie ongelovige mannen zijn een stelletje gefrustreerde freaks, zonder al dat bloot is er ook geen leven meer..

Oversekst Ik? Hoe kom je erbij.......... Maar als ik met een vrouw bezig ben,dan ga ik er idd lustig op los,dat vinden ze immers wel prettig.En ik ook trouwens. 
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 22:19

De vrouw blijft een vrouw. Als dus de vrouw met hoofddoek niet als seksobject wordt gezien en een vrouw zonder hoofddoek wel, dan vind ik dat doekje heel knap.

Wat een doekje al niet doet.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 06:33
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

De vrouw blijft een vrouw. Als dus de vrouw met hoofddoek niet als seksobject wordt gezien en een vrouw zonder hoofddoek wel, dan vind ik dat doekje heel knap.

Wat een doekje al niet doet.

wat wil je nu weer zeggen/bewijzen?

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 07:39
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

De vrouw blijft een vrouw. Als dus de vrouw met hoofddoek niet als seksobject wordt gezien en een vrouw zonder hoofddoek wel, dan vind ik dat doekje heel knap.


Wat een doekje al niet doet.



Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

Zoveel onnodige comment! Maar jah ieder zijn mening �h...

Why a nun can be covered from head to toe in order to devote herself to God...

But when a Muslimah does the same she is oppressed...

Nu to PP's reaction,

Beste PP,

Natuurlijk blijft een vrouw een vrouw...

Je beschrijft het zo anders een doekje weet wel dat dat doekje de aantrekkelijkste delen van het lichaam bedekt.

Sorry maar als de zomer er aankomt zijn de meeste niet moslims toch wel als "***-object" gekleed of niet (natuurlijk niet iedereen maar toch wel een groot deel- ??? Wat zeg ik de zomer midden in de winter zijn er zo van die mensen die nog liever bevriezen van de kou dan dat ze zich bedekken.

Stel in de man zijn positie je hebt een vrouw die halfnaakt over't straat loopt metke en alle mannelijke blikken daarop neer hebje daar dan absoluut geen probelemen mee??? Nu kan je wel zeggen ja ik ben niet dat jaloersachtigtype... Sorry maar persoonlijk vind ik het goedkoop... en nu kan je wel zeggen ja zolang ik maar weet dat ze van me houdt maar je hebt toch liever dat ze alleen van jou is (en dat is ze wss ook maar dan op andere manier) en dat ze niet haar lichaam deelt met een ander of zeg maar delen van haar lichaam deelt met jan en alle man toch???

Waar zijn die normen en waarden???

Ik vind dat een vrouw haar waarde moet behouden en dat doet ieder op z'n manier en als dat voor de ene halfnaakt is en voor de andere volledig bedekt : ) dan is dat zo... en voor mij is dat de HIJAAB dus accepteer het maar... En jah al die 10 voordelen die ik opsomde zijn dan ook feiten in mijn ogen...

Maar jah ik ben ik...


Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 10:38

Ik vind het goedkoop dat jij je als vrouw moet indoeken, omdat de man jou als sekssymbool ziet.

Ik vind het goedkoop dat de rekening betaald moet worden door de vrouw.

Ik vind het goedkoop dat vrouwen toestaan zich als seksobject telaten bejegenen en daarom besluiten een hoofddoek te dragen.

Maar natuurlijk met vriendelijke grote,

PP

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 15:11
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik vind het goedkoop dat jij je als vrouw moet indoeken, omdat de man jou als sekssymbool ziet.


Ik vind het goedkoop dat de rekening betaald moet worden door de vrouw.


Ik vind het goedkoop dat vrouwen toestaan zich als seksobject telaten bejegenen en daarom besluiten een hoofddoek te dragen.


Maar natuurlijk met vriendelijke grote,


PP



Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Tjah ieder zijn manier van interpretatie en dat is dus die van jou...


Moet? Het feit dat ik hoofddoek draag is niet omdat ik daartoe verplicht wordt dit doe ik uit vrijwillige basis en ik ben nog niet getrouwd dus voor mijn kan ik het al niet doen...eerder uit liefde voor Allah subhana Wa ta3ala... En ik denk dat elke moslima dit draagt met het hart en niet omdat ze er toe gedwongen wordt... want het is niet zomaar iets van waar je kunt zeggen ja ik draag het vandaag en morgen niet... dit draag je zeer bewust...

En ik ben er zeker van dat nog vele niet moslims denken dat we dit dragen uit onderdrukking nee hoor wij zien het echt als een beschermlaag.

Maar jah als je je gaat bazeren op enkele boeken die geschreven worden of je gaat je "zogezegde" bronnen van de media gaat halen dan sta je ook niet ver met de nodige info over het hoofddoek dragen en vergeet niet ...
Velen laten de media voor zich denken maar nemen het blindelings over.

Rekening?

Aangezien ik nog thuis woon word de rekening meestal door mijn vader betaald (al-hamdulilah) dus wie zegt dat elke rekening betaald woord door de vrouw? ow jah Peterpan (was ik ook al weer vergeten).

Wie zegt dat vrouwen zich als ***object laten bejegen??? ow jah peterpan (was ik ook al weer vergeten)
De reden dat een moslimvrouw haar hoofddoek behoud is omdat ze ook haar waarde wilt behouden en dat ieder op zijn manier en wij als moslima's dus met de hijaab en als de niet moslima's hun waarde willen behouden met half naakte kleding mij niet gelaten je doet maar... Maar laat ons dan ook gewoon ons leven verder zetten met de hoofddoek ...

En zo zie "IK" het... zoals jij steeds in de "IK" vorm bezig was �h!

ps: het moet zijn met groeten ipv "grote" wss een typ fout.


Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien.
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 15:13
In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Ik vind het goedkoop dat jij je als vrouw moet indoeken, omdat de man jou als sekssymbool ziet.


Ik vind het goedkoop dat de rekening betaald moet worden door de vrouw.


Ik vind het goedkoop dat vrouwen toestaan zich als seksobject telaten bejegenen en daarom besluiten een hoofddoek te dragen.


Maar natuurlijk met vriendelijke grote,


PP



Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Tjah ieder zijn manier van interpretatie en dat is dus die van jou...


Moet? Het feit dat ik hoofddoek draag is niet omdat ik daartoe verplicht wordt dit doe ik uit vrijwillige basis en ik ben nog niet getrouwd dus voor mijn kan ik het al niet doen...eerder uit liefde voor Allah subhana Wa ta3ala... En ik denk dat elke moslima dit draagt met het hart en niet omdat ze er toe gedwongen wordt... want het is niet zomaar iets van waar je kunt zeggen ja ik draag het vandaag en morgen niet... dit draag je zeer bewust...

Want ik ben er zeker van dat nog vele niet moslims denken dat we dit dragen uit onderdrukking nee hoor wij zien het echt als een beschermlaag.

Maar jah als je je gaat bazeren op enkele boeken die geschreven worden of je "zogezegde" bronnen van de media gaat halen dan sta je ook niet ver met de nodige info over het hoofddoek dragen en vergeet niet ...
Velen laten de media voor zich denken maar nemen het blindelings over.

Rekening?

Aangezien ik nog thuis woon word de rekening meestal door mijn vader betaald (al-hamdulilah) dus wie zegt dat elke rekening betaald woord door de vrouw? ow jah Peterpan (was ik ook al weer vergeten).

Wie zegt dat vrouwen zich als ***object laten bejegen??? ow jah peterpan (was ik ook al weer vergeten)
De reden dat een moslimvrouw haar hoofddoek behoud is omdat ze ook haar waarde wilt behouden en dat ieder op zijn manier en wij als moslima's dus met de hijaab en als de niet moslima's hun waarde willen behouden met half naakte kleding mij niet gelaten je doet maar... Maar laat ons dan ook gewoon ons leven verder zetten met de hoofddoek ...

En zo zie "IK" het... zoals jij steeds in de "IK" vorm bezig was �h

ps: het moet zijn met groeten ipv "grote" wss een typ fout.


Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien.
Ik heb respect dat jij het draagd omdat je het zelf wil,wat ik in het rood aangestreept heb is onzin dat weet jij en dat weet ik.Voor zoiets uitkomen hoef je je niet te schamen.Allah gaf zelf al aan dat ieder vrij was te kiezen. Er zullen moslima's zijn die het niet willen en er zullen er zijn die het wel willen.Maar wat heel belangrijk is is de keuze van mensen te respecteren.Of het nu met of zonder is.
Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 15:20
Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Dankje alvast voor uw respectbetoon...

"En ik denk dat elke moslima dit draagt met het hart en niet omdat ze er toe gedwongen wordt" Nou nee hoor ik blijf bij m'n standpunt en ik vind het geen onzin. Met alle respect als jij het wel zo vind maar ik denk er echt zo over. En mocht het zou zijn zou ik mij er absoluut niet voor schamen en zou ik er voor durven uit komen.

Maar het is maar hoe je het ziet.

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 15:26

In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Dankje alvast voor uw respectbetoon...

"En ik denk dat elke moslima dit draagt met het hart en niet omdat ze er toe gedwongen wordt" Nou nee hoor ik blijf bij m'n standpunt en ik vind het geen onzin. Met alle respect als jij het wel zo vind maar ik denk er echt zo over. En mocht het zou zijn zou ik mij er absoluut niet voor schamen en zou ik er voor durven uit komen.

Maar het is maar hoe je het ziet.

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
Ik heb een tv programma gezien over een moslima die eigenaar was van meerdere mode winkels.(In S.A)De mannen die daar werkte,hadden er moete mee om onder een vrouw te werken.Ook al gaven ze dat niet snel toe.De vrouw zelf droeg niet graag een hoofddoek en verplaatste zich altijd in een gesloten auto om zo niet gezien te worden.Ze vertelde dat als je je modern kleede je als niet volwaardig werd gezien.Deze vrouw wordt dus eigenlijk gedwongen tot iets wat ze zelf niet wil.

Is dit voorbeeld genoeg?

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 15:32

Lijkt me heel, heel duidelijk.

Zolang een hoofddoek op vrijwillige basis gedragen wordt dan is dat prima. Maar ik heb daar, vooral in landen als Afganistan, Saoedi Arabie en Iran (toch toonbeelden van islamitische landen) zeer ernstige twijfels bij.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 16:30

In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y

etc.

Het zal mij totaal oninteressant zijn hoe jij je op straat vertoont. Dat moslimmannen zonder hoofddoekjes zichzelf niet kunnen onderdrukken(woestijnmentaliteit?) is dat tot daar aan toe. De ideeen die jij hebt hoe ik tegenover vrouwen sta irriteert me enigszins. Wordt het niet tijd dat het verstandiger is om op deze vraag te gaan antwoorden? of wordt ik dan nog steeds gezien als een sexist en niet als gelijkwaardig discussiepartner? wat een hoge mate van tolerantie en begrip is er toch...

ohja ook de vergelijking met geen enkele christelijke kerk is erg bevorderend. Mijn eigen ouders zijn al geen kerkgangers en ik sta er al helemaal skeptisch tegenover.

Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 16:31
Assalamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Beste ruud,

Daar hebje het al TV (media)

Je mag niet alles gaan geloven wat men zeg zoals ik al zei � velen laten de media voor hen denken maar nemen het blindelings over� 50% is de waarheid en dan weer 50% weer niet �

�Ze vertelde dat als je je modern kleede je als niet volwaardig werd gezien.Deze vrouw wordt dus eigenlijk gedwongen tot iets wat ze zelf niet wil.�

Ja, nou kijk is perfect vergelijkbaar met wij als moslima�s in Frankrijk al zeker Belgi� en Nederland grotendeels toch ook en nog vele Europese landen ??? We worden bijna gedwongen om onze hoofddoeken af te doen indien we in de meeste gevallen willen gaan soliciteren worden we niet echt volwaardig gezien ook al staan we gelijk Qua diploma/opleiding.

Hun voorkeur gaat ook vaker naar diegenen zonder de hoofddoek.

En ik heb nu ook een perfect voorbeeld een paar weken geleden trokken we met school op uitstap voor twee dagen naar Duitsland. Ze hebben getracht zoveel mogelijk leerlingen van mijn graad aan te werven om mee te gaan ik dacht ik ga het initiatief nemen om de zovele vooroordelen te voorkomen. Dus ging ik mee maar op een gegeven moment vroeg er een docent om de hoofddoek af te doen maar ik heb geprotesteerd! Ik vind het al erg dat we het binnen de schoolgebouwen moeten af doen. Dus zei ik het ook in het schoolreglement staat enkel binnen de school gebouwen. Dus zei ik dat ook en nou ja mijn docent werd ontzettend kwaad maar ik heb nog steeds m�n hoofddoek gehouden. Nou de maandag daarop ging ik naar school waarna ik bij de directie werd groepen en nu sinds ik op de school zit ben ik nog nooit naar de directie moeten gaan nu bleek dat ik een waarschuwing naar huis toe kreeg omwillen van het feit dat ik weigerede mijn hoofddoek af te doen en dat als er een volgende uitstap is dat �m moet af doen.. (Als er nog een volgende keer komt) want het was de laatste keer dat ik zo mee op een uitstap ga!

Sorry maar op dat vlak kom ik wel op voor mijn eigenrechten!

Kijk dan ga ik mee en dat krijg je dit� wie is er nu in fout en wie krijgt er de schuld ????


Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 17:05
In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y

Assalamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Beste ruud,

Daar hebje het al TV (media)

Je mag niet alles gaan geloven wat men zeg zoals ik al zei � velen laten de media voor hen denken maar nemen het blindelings over� 50% is de waarheid en dan weer 50% weer niet �

�Ze vertelde dat als je je modern kleede je als niet volwaardig werd gezien.Deze vrouw wordt dus eigenlijk gedwongen tot iets wat ze zelf niet wil.�

Ja, nou kijk is perfect vergelijkbaar met wij als moslima�s in Frankrijk al zeker Belgi� en Nederland grotendeels toch ook en nog vele Europese landen ??? We worden bijna gedwongen om onze hoofddoeken af te doen indien we in de meeste gevallen willen gaan soliciteren worden we niet echt volwaardig gezien ook al staan we gelijk Qua diploma/opleiding.

Hun voorkeur gaat ook vaker naar diegenen zonder de hoofddoek.

En ik heb nu ook een perfect voorbeeld een paar weken geleden trokken we met school op uitstap voor twee dagen naar Duitsland. Ze hebben getracht zoveel mogelijk leerlingen van mijn graad aan te werven om mee te gaan ik dacht ik ga het initiatief nemen om de zovele vooroordelen te voorkomen. Dus ging ik mee maar op een gegeven moment vroeg er een docent om de hoofddoek af te doen maar ik heb geprotesteerd! Ik vind het al erg dat we het binnen de schoolgebouwen moeten af doen. Dus zei ik het ook in het schoolreglement staat enkel binnen de school gebouwen. Dus zei ik dat ook en nou ja mijn docent werd ontzettend kwaad maar ik heb nog steeds m�n hoofddoek gehouden. Nou de maandag daarop ging ik naar school waarna ik bij de directie werd groepen en nu sinds ik op de school zit ben ik nog nooit naar de directie moeten gaan nu bleek dat ik een waarschuwing naar huis toe kreeg omwillen van het feit dat ik weigerede mijn hoofddoek af te doen en dat als er een volgende uitstap is dat �m moet af doen.. (Als er nog een volgende keer komt) want het was de laatste keer dat ik zo mee op een uitstap ga!

Sorry maar op dat vlak kom ik wel op voor mijn eigenrechten!

Kijk dan ga ik mee en dat krijg je dit� wie is er nu in fout en wie krijgt er de schuld ???? Wat heeft dit allemaal met mijn vraag te maken?Ik wil juist dat je even in je eigen straatje kijkt.Want van mij zal je niet horen dat ik dit soort zaken ontken.Maar hoe zit dat bij jou?


Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
 Het is geen 1936 he. Die vrouw sprak in volle overtuiging.En in het rood... Daarom geloof ik je ook niet.De kans dat bij geen enkele vrouw dit gebeurd acht ik uitgesloten.Nogmaals het is niets om je voor te schamen. 
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 17:28

In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y

Assalamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Beste ruud,

Daar hebje het al TV (media)

Je mag niet alles gaan geloven wat men zeg zoals ik al zei � velen laten de media voor hen denken maar nemen het blindelings over� 50% is de waarheid en dan weer 50% weer niet �

�Ze vertelde dat als je je modern kleede je als niet volwaardig werd gezien.Deze vrouw wordt dus eigenlijk gedwongen tot iets wat ze zelf niet wil.�

Ja, nou kijk is perfect vergelijkbaar met wij als moslima�s in Frankrijk al zeker Belgi� en Nederland grotendeels toch ook en nog vele Europese landen ??? We worden bijna gedwongen om onze hoofddoeken af te doen indien we in de meeste gevallen willen gaan soliciteren worden we niet echt volwaardig gezien ook al staan we gelijk Qua diploma/opleiding.

Hun voorkeur gaat ook vaker naar diegenen zonder de hoofddoek.

En ik heb nu ook een perfect voorbeeld een paar weken geleden trokken we met school op uitstap voor twee dagen naar Duitsland. Ze hebben getracht zoveel mogelijk leerlingen van mijn graad aan te werven om mee te gaan ik dacht ik ga het initiatief nemen om de zovele vooroordelen te voorkomen. Dus ging ik mee maar op een gegeven moment vroeg er een docent om de hoofddoek af te doen maar ik heb geprotesteerd! Ik vind het al erg dat we het binnen de schoolgebouwen moeten af doen. Dus zei ik het ook in het schoolreglement staat enkel binnen de school gebouwen. Dus zei ik dat ook en nou ja mijn docent werd ontzettend kwaad maar ik heb nog steeds m�n hoofddoek gehouden. Nou de maandag daarop ging ik naar school waarna ik bij de directie werd groepen en nu sinds ik op de school zit ben ik nog nooit naar de directie moeten gaan nu bleek dat ik een waarschuwing naar huis toe kreeg omwillen van het feit dat ik weigerede mijn hoofddoek af te doen en dat als er een volgende uitstap is dat �m moet af doen.. (Als er nog een volgende keer komt) want het was de laatste keer dat ik zo mee op een uitstap ga!

Sorry maar op dat vlak kom ik wel op voor mijn eigenrechten!

Kijk dan ga ik mee en dat krijg je dit� wie is er nu in fout en wie krijgt er de schuld ????


Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
Asalaam Aleikum zuster,

Hou er maar mee op....sommige mensen willen het gewoon niet begrijpen. Zonde van je tijd Oeghty.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 18:02
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y

Assalamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

Beste ruud,

Daar hebje het al TV (media)

Je mag niet alles gaan geloven wat men zeg zoals ik al zei � velen laten de media voor hen denken maar nemen het blindelings over� 50% is de waarheid en dan weer 50% weer niet �

�Ze vertelde dat als je je modern kleede je als niet volwaardig werd gezien.Deze vrouw wordt dus eigenlijk gedwongen tot iets wat ze zelf niet wil.�

Ja, nou kijk is perfect vergelijkbaar met wij als moslima�s in Frankrijk al zeker Belgi� en Nederland grotendeels toch ook en nog vele Europese landen ??? We worden bijna gedwongen om onze hoofddoeken af te doen indien we in de meeste gevallen willen gaan soliciteren worden we niet echt volwaardig gezien ook al staan we gelijk Qua diploma/opleiding.

Hun voorkeur gaat ook vaker naar diegenen zonder de hoofddoek.

En ik heb nu ook een perfect voorbeeld een paar weken geleden trokken we met school op uitstap voor twee dagen naar Duitsland. Ze hebben getracht zoveel mogelijk leerlingen van mijn graad aan te werven om mee te gaan ik dacht ik ga het initiatief nemen om de zovele vooroordelen te voorkomen. Dus ging ik mee maar op een gegeven moment vroeg er een docent om de hoofddoek af te doen maar ik heb geprotesteerd! Ik vind het al erg dat we het binnen de schoolgebouwen moeten af doen. Dus zei ik het ook in het schoolreglement staat enkel binnen de school gebouwen. Dus zei ik dat ook en nou ja mijn docent werd ontzettend kwaad maar ik heb nog steeds m�n hoofddoek gehouden. Nou de maandag daarop ging ik naar school waarna ik bij de directie werd groepen en nu sinds ik op de school zit ben ik nog nooit naar de directie moeten gaan nu bleek dat ik een waarschuwing naar huis toe kreeg omwillen van het feit dat ik weigerede mijn hoofddoek af te doen en dat als er een volgende uitstap is dat �m moet af doen.. (Als er nog een volgende keer komt) want het was de laatste keer dat ik zo mee op een uitstap ga!

Sorry maar op dat vlak kom ik wel op voor mijn eigenrechten!

Kijk dan ga ik mee en dat krijg je dit� wie is er nu in fout en wie krijgt er de schuld ????


Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
Asalaam Aleikum zuster,

Hou er maar mee op....sommige mensen willen het gewoon niet begrijpen. Zonde van je tijd Oeghty.

Salaam.

Heeft niks met begrijpen te maken,maar de waarheid onder ogen durven zien.En jij houdt graag een leugen overeind en verwacht van anderen de waarheid te horen.Ik heb niets te vebergen,ik heb jou immers de waarheid al gegeven.Mensen bewust van de waarheid weg houden is een zonde,sla de Koran er maar eens op na.In 1936 deed men niet anders,sterkte er mee. 

Dat er in Nederland soms gediscrimineerd wordt weten we,maar waneer we het over de discriminatie binnen jou geloof hebben ontken je in alle toonaarden.Maar vriend....We zijn niet blind. 

En 1936 kan zich zo maar herhalen,want extreem rechts groeit. 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 april 2006 om 22:17

Het is duidelijk dat de hier schrijvende moslims en moslima's vooral en alleen schrijven voor hun eigen rechten en vrijheden. Het is de grote vraag of andersdenkenden dezelfde grondvrijheden zullen krijgen (in een islamitische samenleving)als de  moslim hier voor zichzelf claimt en zich belemmert voelt als zijn/haar vrijheid in het geding is. Deze dubbele moraal is kenmerkend voor de hier schrijvende moslim. Pleiten voor eigen vrijheid, en beknotten van andermans vrijheid. En dat allemaal in naam van God. Hun God wel te verstaan.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2006 om 03:43
Wa ehleykoomoe salaam warahmatoelah wabaraktoehoe,

Beste Rahil Amin,

Ik wil toch wat duidelijkheid aan het licht brengen maar idd men wil het maar niet begrijpen...En mensen waar je geen compromis mee kunt sluiten daar is het zinloos om mee in discuseren (al heb ik het toch geprobeerd).


Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2006 om 03:51
Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

Nog een kleine toevoeging.

Beste ruud,

"Ja, nou kijk is perfect vergelijkbaar met wij als moslima�s in Frankrijk al zeker Belgi� en Nederland grotendeels toch ook en nog vele Europese landen ??? We worden bijna gedwongen om onze hoofddoeken af te doen indien we in de meeste gevallen willen gaan soliciteren worden we niet echt volwaardig gezien ook al staan we gelijk Qua diploma/opleiding.

Hun voorkeur gaat ook vaker naar diegenen zonder de hoofddoek."

Wel ik vind dat het perfect vergelijkbaar is met onze situatie hier... maar dan vanuit moslimhoekje gezien.

En ik heb ook niet gezegd dat je dat soort zaken ontkent.

En hoe het bij mij zit? wel mijn deel hebje al gelezen en verder heb ik daar niets meer aan toetevoegen.

Maar goed ik wil niet verder dan dit nog in discussie gaan.

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2006 om 11:32

Je hebt het grootste recht het hoofddoek op te houden. Moet je zeker ook doen.

Het is n.l. hetzelfde recht als het recht die homo's hebben homo te zijn. Het is hetzelfde recht die moslims hebben uit hun geloof te stappen omdat ze bijvoorbeeld christen willen worden.

Toch??

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 10:12
Waarom dragen jullie (ongelovigen) eigenlijk geen hoofddoeken?
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Muslim lover Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 117
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 12:53
In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

Nog een kleine toevoeging.

Beste ruud,

"Ja, nou kijk is perfect vergelijkbaar met wij als moslima�s in Frankrijk al zeker Belgi� en Nederland grotendeels toch ook en nog vele Europese landen ??? We worden bijna gedwongen om onze hoofddoeken af te doen indien we in de meeste gevallen willen gaan soliciteren worden we niet echt volwaardig gezien ook al staan we gelijk Qua diploma/opleiding.

Hun voorkeur gaat ook vaker naar diegenen zonder de hoofddoek."

Wel ik vind dat het perfect vergelijkbaar is met onze situatie hier... maar dan vanuit moslimhoekje gezien.


Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien


Beste Moslima_Y,

Helaas heb je gelijk, en wordt er door een groot deel van de autochtonen met onbegrip, maar ook vanuit onwetendheid gereageerd op het dragen van de hoofddoek. Waar het onwetendheid betreft, is er feitelijk geen excuus: iedereen kan zich van het hoe en waarom achter het dragen van de hijab op allerlei manieren op de hoogte stellen. Het onbegrip vloeit regelmatig voort uit een stuk onverschilligheid zich in de ander en zijn/haar cultuur te verdiepen, en dat is jammer.

Ik probeer zo objectief mogelijk te zijn, en dat moge blijken uit het feit dat ikzelf autochtoon ben, en niet-moslim. Maar ik denk dat het van fundamenteel belang is iedereen in zijn/haar waarde te laten, te respecteren en verder te kijken dan de kleding, ook als die kleding een religieuze uiting is. Vanuit dat perspectief moet ik zeggen dat menige christen, de groep waarbij ik behoor, een voorbeeld zou kunnen nemen aan de vrijmoedigheid en de passie die menige moslima aan de dag legt door de hijab te dragen, in het geval dat dit de reden voor haar is! Jammer genoeg lijkt het erop dat menige christen niet voor zijn/haar geloof durft uit te komen, terwijl de moslim(a) dit nou juist w�l doet!

Kortom: ik heb veel respect voor de motivatie die menige moslima toont door uit overtuiging de hoofddoek te dragen, en zou wensen dat meer christenen dezelfde moed zouden hebben om h�n geloof zonder schaamte maar met volle overtuiging met anderen te delen.

Ook al ben ik niet de eerder genoemde leraar, die kwaad werd toen je weigerde je hijab af te doen; toch voel ik de behoefte je, namens (hopelijk een groot deel van) de autochtonen mijn oprechte excuses aan te bieden voor het gebrek aan respect voor jou, en de pijn die je daardoor hebt ervaren. Het past de autochtoon de hand in eigen boezem te steken, en niet te wijzen op wat de ander misschien niet goed doet. Met jou doel ik eveneens op alle andere moslima's die beledigd worden of gediscrimineerd bij het zoeken naar een stageplaats of baan, en daardoor veel moeilijker die plaats of baan krijgen.

Ik begrijp dat je er misschien niet veel mee kunt, maar dit is het allerminste wat ik kan doen. Ik bid dat God jou en anderen de troost zal geven die je nodig hebt.

Gods zegen en met vriendelijke groet,


Paul
Isa (Jezus): Hebt uw vijanden lief en bidt voor wie u vervolgen (�) want indien gij liefhebt, die u liefhebben (�) en indien gij alleen uw broeders groet (�) doen ook de heidenen niet hetzelfde?
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 14:27

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Paul, maar op onderstaande tekst wordt door geen mosli(a) gereageerd. En dat stoort. De hypocrisie wel op te komen voor eigen vrijheidsrecht terwijl je vanuit je eigen geloof anderen wenst te veranderen/onderdrukken/, is stuitend.

Je hebt het grootste recht het hoofddoek op te houden. Moet je zeker ook doen.

Het is n.l. hetzelfde recht als het recht die homo's hebben homo te zijn. Het is hetzelfde recht die moslims hebben uit hun geloof te stappen omdat ze bijvoorbeeld christen willen worden.

Toch??

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 14:39

In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabaraktoehoe,

Nog een kleine toevoeging.

Beste ruud,

"Ja, nou kijk is perfect vergelijkbaar met wij als moslima�s in Frankrijk al zeker Belgi� en Nederland grotendeels toch ook en nog vele Europese landen ??? We worden bijna gedwongen om onze hoofddoeken af te doen indien we in de meeste gevallen willen gaan soliciteren worden we niet echt volwaardig gezien ook al staan we gelijk Qua diploma/opleiding.

Hun voorkeur gaat ook vaker naar diegenen zonder de hoofddoek."

Wel ik vind dat het perfect vergelijkbaar is met onze situatie hier... maar dan vanuit moslimhoekje gezien.

En ik heb ook niet gezegd dat je dat soort zaken ontkent.

En hoe het bij mij zit? wel mijn deel hebje al gelezen en verder heb ik daar niets meer aan toetevoegen.

Maar goed ik wil niet verder dan dit nog in discussie gaan.

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
Hier in heb je volkomen gelijk.  Westerlingen praaten mooi,maar als ze hun identiteit gaan verliezen,schreeuwen we ook moord en brand.Ik denk dat elke cultuur dit heeft en dat daarom mensen zo op elkaar reageren.Westerlingen dienen zich aan te passen in Moslim landen en Moslims in Westerse landen.Allebij praten ze over het mogen houden van dit en dat als vrijheid,maar o wee als men merkt dat er wat te veel begint te veranderen... Het is de mens eigen,dat blijkt wel.

Moslima_Y vergeef het de mens,het is de mens eigen waar je ook komt.

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 14:47
Waarom dragen jullie (ongelovigen) eigenlijk geen hoofddoeken?
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 14:49
In eerste instantie geplaatst door ABTT

Waarom dragen jullie (ongelovigen) eigenlijk geen hoofddoeken?
Is met de tijd veranderd.Vroeger kwam dit vaker voor,in bepaalde gebieden.Westerlingen leggen de verantwoordelijkheid van goed gedrag bij de man neer.Dat wil niet zeggen dat er mannen zijn die dit niet na komen.Maar wij vinden dat mannen deze verantwoordelijkheid horen te dragen.... Kijken mag,maar aankomen alleen met toestemming.En andersom ook natuurlijk.  
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234 5>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.