Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenHoofddoek

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hoofddoek
    Geplaatst op: 15 april 2006 om 11:16
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Het gaat mij er niet om of er een hoofddoek wordt gedragen. Het gaat mij erom waarom hij wordt gedragen en dat daar een aantal vooroordelen aan verbonden zijn die mijns inziens helemaal niet waar zijn. Bovendien vind ik het allemaal een beetje vage redenen namelijk. Aangezien dit een forum is, mag ik die punten dus ter discussie stellen, en gezien het landelijke debat erover is het niet vreemd dat het ook daadwerkelijk ter discussie wordt gesteld. Aan jouw de vraag om nogmaals te overdenken wat overbodig is!

Waarom hij wordt gedragen wordt toch al uitgelegd of niet soms, en laten we vooropstekken dat het niet alleen gaat om de diamant die bedekt moet worden. De Islaam heeft een plicht voor de vrouw en daar zit bij een hoofddoek dragen en je bent er vrij in om het te volgen of niet. Dat is aan jezelf. Wie zegt dat je het niet ter discussie mag stellen? Het gaat erom de manier waarop je dat doet. Veel Nederlandse vrouwen die zelf voor de Islaam kiezen die kiezen er ook zelf voor om een hoofddoek te gaan dragen, een non kan haar habijt dragen zonder dat iemand daar zich druk om maakt maar o wee als een moslima dat doet...

Nogmaals cultuur en geloof zijn twee hele verschillende dingen die je totaal niet met elkaar kunt vergelijken immers een geloof is een levenswijze en de cultuur niet!

[/QUOTE] Hoezo is een cultuur geen levenswijze trouwens? Ik dacht dat je nou juist de levenswijze van mensen ziet in een cultuur.... En doordat mensen er verschillende levenswijze op na houden kan je verschillende culturen herkennen.Als ik me niet vergis is een cultuur opgebouwd uit verschillende tradities die generatie op generatie worden aangehouden.En die tradities vloeien voort uit de levenswijze van mensen.Een leuk voorbeeld hier van is de volksdans of muziekstijl.
Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 11:41
In eerste instantie geplaatst door aadtos

In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y

"Hun voorkeur gaat ook vaker naar diegenen zonder de hoofddoek."


en weet je waarom? omdat bij dit topic is aangetoond wat jij van mij denkt, daarom zou ik je nooit aannemen. Het is een stukje vertrouwen, en momenteel doen er weer velen alle moeite voor om dat vertrouwen te verliezen. Heb je er ooit wel eens aangedacht dat een verbeterde wereld, en dat is absoluut geen moslimstaat, altijd bij jezelf begint.


Als ik Polen, katholieken, neem... ze zeuren nergens over en gaan gewoon aan het werk. Bovendien passen ze zich aan aan de werk- en leefomstandigheden hier. Moslims proberen daarentegen een eigen dogmatische vrijstaat (zuil?) te creeeren wat hoogst onwenselijk is. Maar goed de kennis op het gebied van geschiedenis ontbreekt overal aangezien de koran niks schrijft over de afgelopen 1500 jaar... dus die lijken in jullie uitleg simpelweg niet te bestaan.



Beste Aadtos,

Ik heb zeker niet gezegd wat ik over jou denk... En daarom zou ik je nooit aannemen? Ooh geloof mij ik zou niet willen werken voor jou en voor niemand die mij gaat bevelen en zeggen jah gelieve te werken zonder hoofddoek! GEEN hoofddoek? Dan werk ik nog liever niet... En een moslima is niet verplicht om te werken dus mocht ik geen werk vinden nou dan maar niet �h..

Neem aan wie je wilt mij niet gelaten!
Maar geloof mij de werkprestaties die je nodig hebt in een bedrijf zal heus niet achter een hoofddoek schuilen. Ow jah dus volgens jou zal een moslim zeuren en een pool niet??? Wat voor jou zeuren is, is het voor een ander niet daar heeft iedereen gelukkig een andere opinie over.. Ow jah voor mij is op komen voor een religieusrecht iets totaal anders dan een zeuren en zo denk ik er erover : )...

Trouwens ik heb al een paar keer gewerkt en subhan'allah daar hadden ze niets tegen de hoofddoek Al-hamdulilah, Ze zagen me als een gewone werkneemster ongeacht mijn geloof of afkomst nog klederdracht. Ze stelden ook geen achterdochtige vragen... ik deed m'n werk zoals het hoorde en zo was er geen discussie nodig over het dragen van "MIJN HOOFDDOEK" Dus zoiets verschilt ook van mens tot mens... Tja er zijn zo van die mensen die zo moeilijk doen... Terwijl je werkprestatie heus niet aan een hoofddoek gaat liggen... Maar jah dat merkt de werkgever wel naarmate de werknemer goeide werkprestaties levert...

En zo denk ik er over en zo zie ik het... Tjah ik ben ik...

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 13:38

In polen werken nog veel vrouwen met een hoofddoek.

Poolse Cultuur

Polen heeft belangrijke schilders, acteurs en musici voortgebracht. In Krakau, Warschau en andere steden is beeldende kunst, theater en live-muziek te zien en te horen. In Polen is ook nog volop folklore. Folklore is iets van vroeger, zoals bij ons klederdracht. En nu even over de kleding in Polen: De vrouwen dragen meestal hoofddoeken. Tenminste in Beskid sadecki. En ze dragen lange parelkettingen. En mooie kleding. De mannen dragen meestal een hoed, en mooie sierlijke kleding. In Polen wonen ongeveer 9.318.000 inwoners.

In nog best veel gebieden in Europa zie je vrouwen met hoofddoek,vooral op het platteland.

Terug naar boven
Umm Umarah Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 704
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 13:52
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In polen werken nog veel vrouwen met een hoofddoek.

Poolse Cultuur

Polen heeft belangrijke schilders, acteurs en musici voortgebracht. In Krakau, Warschau en andere steden is beeldende kunst, theater en live-muziek te zien en te horen. In Polen is ook nog volop folklore. Folklore is iets van vroeger, zoals bij ons klederdracht. En nu even over de kleding in Polen: De vrouwen dragen meestal hoofddoeken. Tenminste in Beskid sadecki. En ze dragen lange parelkettingen. En mooie kleding. De mannen dragen meestal een hoed, en mooie sierlijke kleding. In Polen wonen ongeveer 9.318.000 inwoners.

In nog best veel gebieden in Europa zie je vrouwen met hoofddoek,vooral op het platteland.

Ja mooi is dat, nietwaar Ruud.

Beschrijving van het paradijs! http://www.freewebs.com/islamiway/beschrijving.htm
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 14:23
En toch is er een nuanceverschil.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 14:25

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

En toch is er een nuanceverschil.
Wiesso? Bijde doen het vrijwillig de 1 om godsdienstige redenen en de ander uit cultureele.....

Ik heb als kind ooit mijn Turkse buurman gevraagd,of zijn vrouw haar hoofddoek verplicht moest dragen of dat dit vrijwillig was..... Zijn antwoord was vrijwillig... Hij sprak de waarheid... Zijn dochter draagd hem immers niet.

Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 14:26
Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

"In polen werken nog veel vrouwen met een hoofddoek." Zo mag ik het horen (y) en presteren zij daardoor minder? ik dacht het niet... dus zoals ik al zei aan je klederdracht zal het wel niet liggen...

Mash'allah, Al-hamdulilah, Wa shokro'lilah :-),
Is echt leuk om zoiets te lezen.

Dus aadtos ... (Als ik Polen neem) Oei Oei Pas maar op want als die Polen ook al gaan beginnen zeuren ...(grapje)

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 14:38

Hoezo is een cultuur geen levenswijze trouwens? Ik dacht dat je nou juist de levenswijze van mensen ziet in een cultuur.... En doordat mensen er verschillende levenswijze op na houden kan je verschillende culturen herkennen.Als ik me niet vergis is een cultuur opgebouwd uit verschillende tradities die generatie op generatie worden aangehouden.En die tradities vloeien voort uit de levenswijze van mensen.Een leuk voorbeeld hier van is de volksdans of muziekstijl.

Ik zie een cultuur als iets vanuit een land vanuit een traditie dat is wat een cultuur inhoudt dus het is niet verplicht je er naar te gedragen daarentegen zie ik een geloof als een levens wijze omdat je je er dagelijks van bewust bent en rechten en plichten na komt vanuit je geloof.

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 14:49

Dit is een heel naieve opvatting van cultuur. Je kunt de cultuur en godsdienst waarin je opgroeit NIET van elkaar scheiden. Cultuur, onderwijs, opvattingen, geloof, etc. horen bij elkaar.

Ik kan nooit, nooit westerling zijn in het Midden Oosten zonder mijn geloof mee te nemen.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 14:53
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Hoezo is een cultuur geen levenswijze trouwens? Ik dacht dat je nou juist de levenswijze van mensen ziet in een cultuur.... En doordat mensen er verschillende levenswijze op na houden kan je verschillende culturen herkennen.Als ik me niet vergis is een cultuur opgebouwd uit verschillende tradities die generatie op generatie worden aangehouden.En die tradities vloeien voort uit de levenswijze van mensen.Een leuk voorbeeld hier van is de volksdans of muziekstijl.

Ik zie een cultuur als iets vanuit een land vanuit een traditie dat is wat een cultuur inhoudt dus het is niet verplicht je er naar te gedragen daarentegen zie ik een geloof als een levens wijze omdat je je er dagelijks van bewust bent en rechten en plichten na komt vanuit je geloof.

Ik geloof niet dat een land een cultuur vorm geeft hoor..... Het is toch echt het volk of de mens die dit doet.Wat wel mogelijk is,is dat je een cultuur kan vinden binnen een landsgrens.Maar ook meerdere culturen,kijk maar eens binnen de Nederlandse grens.

Waarom moet een levenswijze een verplichting in zich dragen om als levenswijze gezien te worden??????? Daarbij geeft je eigen geloof aan dat het geen verplichting is,maar een vrije keuze.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 14:56
Islam en vrije keuze is hier voldoende weerlegd.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 15:01
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Dit is een heel naieve opvatting van cultuur. Je kunt de cultuur en godsdienst waarin je opgroeit NIET van elkaar scheiden. Cultuur, onderwijs, opvattingen, geloof, etc. horen bij elkaar.

Ik kan nooit, nooit westerling zijn in het Midden Oosten zonder mijn geloof mee te nemen.

 

Dat is jouw mening Volgens jouw kun jet het niet scheiden maar als ik iets zie in mijn cultuur wat niet bij mijn geloof past of toegestaan is dan valt het wel degelijk te scheiden immers geloof komt voor mij op de eerste plaats. Misschien hoort het bij elkaar zolang het niet tegenstrijdig is met het geloof zelf, talloze malen hoor je dingen over vrouwenbesnijdenis dat is iets van uit een cultuur en als je je geloof wil naleven zet je tegenstrijdigheden vanuit je cultuur op zij zo simpel is dat.

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 15:03
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Islam en vrije keuze is hier voldoende weerlegd.
Maar niet door de Koran zelf,sterker nog..... Tot 3 x toe wordt de verplichting weerlegd.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 15:06
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Hoezo is een cultuur geen levenswijze trouwens? Ik dacht dat je nou juist de levenswijze van mensen ziet in een cultuur.... En doordat mensen er verschillende levenswijze op na houden kan je verschillende culturen herkennen.Als ik me niet vergis is een cultuur opgebouwd uit verschillende tradities die generatie op generatie worden aangehouden.En die tradities vloeien voort uit de levenswijze van mensen.Een leuk voorbeeld hier van is de volksdans of muziekstijl.

Ik zie een cultuur als iets vanuit een land vanuit een traditie dat is wat een cultuur inhoudt dus het is niet verplicht je er naar te gedragen daarentegen zie ik een geloof als een levens wijze omdat je je er dagelijks van bewust bent en rechten en plichten na komt vanuit je geloof.

Ik geloof niet dat een land een cultuur vorm geeft hoor..... Het is toch echt het volk of de mens die dit doet.Wat wel mogelijk is,is dat je een cultuur kan vinden binnen een landsgrens.Maar ook meerdere culturen,kijk maar eens binnen de Nederlandse grens.

Waarom moet een levenswijze een verplichting in zich dragen om als levenswijze gezien te worden??????? Daarbij geeft je eigen geloof aan dat het geen verplichting is,maar een vrije keuze.

Een levenswijze draagt geen verplcihting met zich mee dat klopt,  wel als Ik ervoor kies om mijn geloof als levenswijze aan te nemen er naar te leven en ernaar te handelen Ik zie mijn geloof niet als een verplichting Ik heb het in mijn opvoeding mee gekregen Alhamdulilah en heb er op latere leeftijd bewust voor gekozen Wel weet ik dat ik rechten en plichten heb vanuit de Islaam tegenover Allah, mijn ziel en mijn medemens dus dat is wat ik eigenlijk bedoel met verplichting laat ik het zo verwoorden: "Vanuit de Islaam heb ik rechten en plichten die ik met "Vrije wil"wil navolgen Inscha Allah, Duidelijk?

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 15:07
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Dit is een heel naieve opvatting van cultuur. Je kunt de cultuur en godsdienst waarin je opgroeit NIET van elkaar scheiden. Cultuur, onderwijs, opvattingen, geloof, etc. horen bij elkaar.

Ik kan nooit, nooit westerling zijn in het Midden Oosten zonder mijn geloof mee te nemen.

 

Dat is jouw mening Volgens jouw kun jet het niet scheiden maar als ik iets zie in mijn cultuur wat niet bij mijn geloof past of toegestaan is dan valt het wel degelijk te scheiden immers geloof komt voor mij op de eerste plaats. Misschien hoort het bij elkaar zolang het niet tegenstrijdig is met het geloof zelf, talloze malen hoor je dingen over vrouwenbesnijdenis dat is iets van uit een cultuur en als je je geloof wil naleven zet je tegenstrijdigheden vanuit je cultuur op zij zo simpel is dat.

 

Dan kom jij vast niet uit een cultuur,waar vrouwenbesnijdenis een gewoonte is.Zo simpel is het allemaal nou ook weer niet. 
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 15:07

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Islam en vrije keuze is hier voldoende weerlegd.

Dat is jouw sarcastische mening alsof jij weet wat zich in de harten van de mensen afspeelt.... Genoeg westerlingen indd die de Islaam als een vrije keuze zien en genoeg moslims Al7amdulilah.

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 15:09
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Dit is een heel naieve opvatting van cultuur. Je kunt de cultuur en godsdienst waarin je opgroeit NIET van elkaar scheiden. Cultuur, onderwijs, opvattingen, geloof, etc. horen bij elkaar.

Ik kan nooit, nooit westerling zijn in het Midden Oosten zonder mijn geloof mee te nemen.

 

Dat is jouw mening Volgens jouw kun jet het niet scheiden maar als ik iets zie in mijn cultuur wat niet bij mijn geloof past of toegestaan is dan valt het wel degelijk te scheiden immers geloof komt voor mij op de eerste plaats. Misschien hoort het bij elkaar zolang het niet tegenstrijdig is met het geloof zelf, talloze malen hoor je dingen over vrouwenbesnijdenis dat is iets van uit een cultuur en als je je geloof wil naleven zet je tegenstrijdigheden vanuit je cultuur op zij zo simpel is dat.

 

Dan kom jij vast niet uit een cultuur,waar vrouwenbesnijdenis een gewoonte is.Zo simpel is het allemaal nou ook weer niet. 

Nee gelukkig niet alhamdulilah Voor mij is het wel zo simpel als het voor jouw niet zo simpel is tja dat is niet mijn probleem.

Gr. AmatoelAziz

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 15:10
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Hoezo is een cultuur geen levenswijze trouwens? Ik dacht dat je nou juist de levenswijze van mensen ziet in een cultuur.... En doordat mensen er verschillende levenswijze op na houden kan je verschillende culturen herkennen.Als ik me niet vergis is een cultuur opgebouwd uit verschillende tradities die generatie op generatie worden aangehouden.En die tradities vloeien voort uit de levenswijze van mensen.Een leuk voorbeeld hier van is de volksdans of muziekstijl.

Ik zie een cultuur als iets vanuit een land vanuit een traditie dat is wat een cultuur inhoudt dus het is niet verplicht je er naar te gedragen daarentegen zie ik een geloof als een levens wijze omdat je je er dagelijks van bewust bent en rechten en plichten na komt vanuit je geloof.

Ik geloof niet dat een land een cultuur vorm geeft hoor..... Het is toch echt het volk of de mens die dit doet.Wat wel mogelijk is,is dat je een cultuur kan vinden binnen een landsgrens.Maar ook meerdere culturen,kijk maar eens binnen de Nederlandse grens.

Waarom moet een levenswijze een verplichting in zich dragen om als levenswijze gezien te worden??????? Daarbij geeft je eigen geloof aan dat het geen verplichting is,maar een vrije keuze.

Een levenswijze draagt geen verplcihting met zich mee dat klopt,  wel als Ik ervoor kies om mijn geloof als levenswijze aan te nemen er naar te leven en ernaar te handelen Ik zie mijn geloof niet als een verplichting Ik heb het in mijn opvoeding mee gekregen Alhamdulilah en heb er op latere leeftijd bewust voor gekozen Wel weet ik dat ik rechten en plichten heb vanuit de Islaam tegenover Allah, mijn ziel en mijn medemens dus dat is wat ik eigenlijk bedoel met verplichting laat ik het zo verwoorden: "Vanuit de Islaam heb ik rechten en plichten die ik met "Vrije wil"wil navolgen Inscha Allah, Duidelijk?

Voor mij is dat wel duidelijk.Maar is het voor jou ook duidelijk dat er ook levenswijzen zijn die wel en geen verplichtingen kennen en men deze culturen noemt?

Bepaalde handelingen hoeven immers niet verplicht te zijn om een cultuur vorm te geven,om zo een bepaalde levenswijze uit te dragen.

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 15:22
Fijn dat het duidelijk voor je is,  Het is voor mij heel duidelijk wat een cultuur en wat een levenswijze inhoudt. Cultuur is een traditie en dat doe je niet omdat je gelooft dat je er later een beloning/bestraffing voor zult krijgen Als je vast vanuit je geloof dat geloof je er ook in dat je er later voor beloont zult worden Inscha Allah.Zowieso is voor mij mijn geloof niet verbonden aan de cultuur waarin ik ben opgegroeid Tenminste zo denk ik erover, verder dwalen we van het onderwerp af zoals ik al eerder aangaf, de topic gaat over de hijbaab en dat is iets wat het geloof voorschrijft en het is aanjezelf of je dat wil volgen of niet Dus in dit geval heeft het voor mij dat ook niks met de cultuur te maken vandaar dus die opmerking in de eerste plaats
O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 15:23
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Dit is een heel naieve opvatting van cultuur. Je kunt de cultuur en godsdienst waarin je opgroeit NIET van elkaar scheiden. Cultuur, onderwijs, opvattingen, geloof, etc. horen bij elkaar.

Ik kan nooit, nooit westerling zijn in het Midden Oosten zonder mijn geloof mee te nemen.

 

Dat is jouw mening Volgens jouw kun jet het niet scheiden maar als ik iets zie in mijn cultuur wat niet bij mijn geloof past of toegestaan is dan valt het wel degelijk te scheiden immers geloof komt voor mij op de eerste plaats. Misschien hoort het bij elkaar zolang het niet tegenstrijdig is met het geloof zelf, talloze malen hoor je dingen over vrouwenbesnijdenis dat is iets van uit een cultuur en als je je geloof wil naleven zet je tegenstrijdigheden vanuit je cultuur op zij zo simpel is dat.

 

Dan kom jij vast niet uit een cultuur,waar vrouwenbesnijdenis een gewoonte is.Zo simpel is het allemaal nou ook weer niet. 

Nee gelukkig niet alhamdulilah Voor mij is het wel zo simpel als het voor jouw niet zo simpel is tja dat is niet mijn probleem.

Gr. AmatoelAziz

Dus........ Had je een beetje mzzl....
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 15:27
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Fijn dat het duidelijk voor je is,  Het is voor mij heel duidelijk wat een cultuur en wat een levenswijze inhoudt. Cultuur is een traditie en dat doe je niet omdat je gelooft dat je er later een beloning/bestraffing voor zult krijgen Als je vast vanuit je geloof dat geloof je er ook in dat je er later voor beloont zult worden Inscha Allah.Zowieso is voor mij mijn geloof niet verbonden aan de cultuur waarin ik ben opgegroeid Tenminste zo denk ik erover, verder dwalen we van het onderwerp af zoals ik al eerder aangaf, de topic gaat over de hijbaab en dat is iets wat het geloof voorschrijft en het is aanjezelf of je dat wil volgen of niet Dus in dit geval heeft het voor mij dat ook niks met de cultuur te maken vandaar dus die opmerking in de eerste plaats
Dus........ Jij beleidt je geloof omdat je er een beloning of bestrafing voor krijgt...En daarom volg je die levenswijze neem ik aan. Ik dacht nu juist dat bij een godsdienstig geloof het meer om de inhoudt ging om laten we zeggen... Een beter mens te worden.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 15:57

De geschiedenis van het woord cultuur

Het woord cultuur komt uit het Latijn van cultura en is afgeleid van colere hetgeen betekent: bebouwen, bewerken, vereren, versieren, onderhouden. De Romeinen gebruikten het bijvoorbeeld in agri cultura, het bewerken van de akkers.

Sinds 45 voor Chr. wordt nog een andere betekenis mogelijk. In een boek van Cicero, Tusculanae Disputationes, vindt een gesprek plaats over het nut van de filosofie. Een leerling twijfelt aan het nut daarvan, omdat 'filosofen nogal eens een liederlijke levenswandel hebben'. Cicero antwoordt: "Evenmin als alle akkers die je bewerkt vrucht dragen, evenmin brengen alle zielen die je bewerkt vruchten voort. Maar de bewerking van de geest is de filosofie (cultura animi, filosofia est)". Met deze vergelijking is plotseling een nieuwe betekenis mogelijk geworden, die echter in de oudheid niet vaker voorkomt.

In de christelijke Middeleeuwen krijgen de betekenissen vereren en aanbidden de overhand. In de Vulgaat (de Bijbel in het Latijn) komt bijvoorbeeld voor cultura Domini (vereren van de Heer) en cultura Dei (aanbidden van God).

Cicero is door alle eeuwen, tot in onze tijd, een zeer gerespecteerd auteur geweest. Vanaf de Renaissance gebruiken veel schrijvers Cicero's cultura animi weer, maar nu als een vast begrippenpaar. Soms nog letterlijk vertaald als bebouwing van de geest, maar steeds begrepen als vorming van de geest.

Cultura is daarmee tot in de achttiende eeuw een actief woord: het vormen van. In de achttiende eeuw gaat men geleidelijk aan steeds meer spreken over de verschillende niveaus van vorming, en uiteindelijk gaat men het woord Cultur ook gebruiken voor zo'n niveau, en dus voor het gevormde zelf (Johann Gottfried Herder). Daarmee is dan het dynamische, werkwoord, vorming (in Nederland zeggen we beschaving) tot een statisch, zelfstandig naamwoord beschaving of cultuur geworden.

Nog steeds heeft het echter niet die brede betekenis zoals wij die nu gebruiken, namelijk de levenswijze van een volk. Het cultuur'begrip' ontwikkelt zich vooral in Frankrijk waarvoor dan eerst het woord civilisation wordt gebruikt (1756). Dat Franse woord civilisation staat in betekenis wel dicht bij het Duitse woord Kultur (dan nog gespeld met C, Cultur).

In 1871, in de openingszin van het werk van Edward B. Tylor, Primitive Culture, krijgen beide woorden een definitief antropologische betekenis: "Culture or Civilization, taken in its wide ethnographic sense, is that complex whole which includes knowledge, belief, art, morals, law, custom, and any other capabilities and habits acquired by man as a member of society."

Het boek van Willie Bierman, getiteld Van cultura tot cultur, (Herpen, 2002) geeft een uitgebreide geschiedenis van het woord cultuur.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 16:15

WOMEN DRESS CODE

IN ISLAM

by Ahmed Okla

SUMMARY:

Quran is very clear about the dress code for the believers.  Innovations and fabrication intorduced Hijab (veil) to Islam (submission.)  Hijab (veil) is a traditional, not religious head cover that dates back to ancient civilizations, and is not supported or advocated by the Quran.

INTRODUCTION:

God, the Most Gracious, Most Merciful, insists on making His religion easy, practical and enjoyable for His true believers.  God also told us that those who reject Him or His books are making life miserable for themselves and for their loved ones who follow in their footsteps.

He reminds us in the Quran that He has placed no hardship on us in practicing our religion (see 22:78).

"You shall strive for the cause of GOD as you should strive for His cause. He has chosen you and has placed no hardship on you in practicing your religion - the religion of your father Abraham. ................................" 22:78

God established also several rules in His book, the Quran, for His TRUE believers. Breaking any of His rules or refusing any of them means loss, misguidance, misery and eternal suffering. To understand a topic like the DRESS CODE for Muslim Women, we need to review quickly some of these rules established by our Creator, God Almighty, to whom we will be responsible for our deeds. Every rule is important and every rule is meant to be.

(1)  The Quran is a complete book, See 6:19,38,114, 115, 12:111 and 50:45.

Remember that when God says that His book is complete, it means 100% complete.

"..........We did not leave ANYTHING out of this book." 6:38

"The word of your Lord is COMPLETE, in truth and justice.  Nothing shall abrogate His words. He is the Hearer, the Omniscient." 6:115

(2)  The Quran is perfect; no mistakes, no falsehood, no nonsense.

"No falsehood could enter it (Quran), in the past or in the future; a revelation from a Most Wise, Praiseworthy." 41:42

".......All ruling belongs to God, and He has ruled that you shall not worship except Him. This is the PERFECT RELIGION, but most people do not know."  12:40 (see also 30:30, 30:43 and 98:5).

(3)  The Quran is detailed, and when God says He detailed His book it means FULLY detailed. God does not do half jobs.

"Shall I seek other than GOD as a source of law, when He has revealed to you this book fully detailed? Those who received the scripture recognize that it has been revealed from your Lord, truthfully. You shall not harbor any doubt." 6:114  (See also, 7:52, 11:1, 41:3, 10:37 and 12:111)

(4)   God does not need any addition to His book. God teaches us in the Quran that He does not run out of words and that if He so willed He could have given us hundreds, thousands or millions of books besides the Quran (see 18:109). Since the Quran is complete, perfect and fully detailed, God did not give us any more books.

(5)   God calls His book, the Quran, the BEST HADITH. HE called on His true believers to accept no other hadiths as a source of this perfect religion . See 7:185, 31:6, 39:23, 45:6, and 77:50.

"Have they not looked at the dominion of the heavens and the earth, and all the things God has created? Does it ever occur to them that the end of their life may be near? Which HADITH, besides this (Quran) do they believe in?" 7:185

(6)   God calls on His true believers to make sure not to fall in the trap of idol-worship by following the words of the scholars instead of the words of God (see 9:31).

(7)  God calls those who prohibit what He did not prohibit, aggressors, liars and idol-worshipers. Idol-worship is the only unforgivable sin, if maintained till death. See, 5:87, 9:37, 7:32, 6:119, 6:140 and 10:59.

"O you who believe, do not prohibit good things that are made lawful by God, and do not aggress; God dislikes the aggressors."  5:87

"Say, "Did you note how God sends down to you all kinds of provisions, then you render some of them unlawful, and some lawful?" Say, "Did God give you permission to do this? Or, do you fabricate lies and attribute them to God?" 10:59

(8)  Muhammed is represented only by the Quran. The Prophet Muhammed was the last Prophet and a messenger of God (33:40). He was not the messenger of God because of who he (Muhammed) was, but because he was given the Quran (the message) to deliver to the world. The religion of Islam is a religion of God, not about Muhammed, who was blessed by God with the delivery of the message of the Quran. He did not have an agenda of his own. His job was to deliver to the world what God was giving him, the Quran. See 42:48, 13:40, 5:99-100

Muhammed cannot prohibit things, or make lawful things on his own.  When he tried to do that God admonished him publicly, see 66:1

"O you prophet, why do you prohibit what GOD has made lawful for you, just to please your wives? GOD is Forgiver, Merciful."  66:1

66:1 reminds us that God is the only ONE to prohibit or make things lawful.  NO ONE can attribute to Muhammed a prohibition that God did not give him in the Quran. Anyone who tries to do so is admitting his/her refusal of God's words and commandments in the Quran.

(9)  The TRUE believers KNOW that when God says something, He means it, and when He does not, he means it as well. Everything given to us in the Quran was done deliberately and everything left out was also left out deliberately.

God does not forget. See 19:64. We are not to add to this religion what God deliberately left out and claim it to be from Him or His messenger.  His messenger has only ONE message, the Quran. God already told us He does not run out of words. 18:109

(10)  God does not need us to improve on His book, the Quran, but we very much need Him for every aspect of our lives. Those who think they have some improvement on the Quran are but asking for recognition of their idols as gods besides the ONE and ONLY GOD.

Fabricated hadiths tried to add to Islam (Submission) what the disbelievers thought God forgot to mention in the Quran.

(11)   God calls on His TRUE believers to verify every piece of information they see, hear or read, see 17:36.

"You shall not accept any information, unless you verify it for yourself. I have given you the hearing, the eyesight, and the brain, and you are responsible for using them." 17:36

So, Please VERIFY for yourself.

THREE RULES FOR WOMEN DRESS CODE

IN ISLAM (SUBMISSION)

FIRST RULE :  THE BEST GARMENT

[7:26] "O children of Adam, we have provided you with garments to cover your bodies, as well as for luxury. But the best garment is the garment of righteousness. These are some of GOD's signs, that they may take heed."

This is the BASIC rule of DRESS CODE in the Quran. This is the first rule in WOMEN DRESS CODE in Islam (Submission).

SECOND RULE : COVER YOUR BOSOMS

The second rule can be found in 24:31. Here God orders the women to cover their bosoms whenever they dress up. But before quoting 24:31 let us review some crucial words that are always mentioned with this topic, namely "Hijab" and "Khimar"

THE WORD "HIJAB" in the QURAN

"Hijab" is the term used by many Muslims women to describe their head cover that may or may not include covering their face except their eyes, and sometimes covering also one eye. The Arabic word "Hijab" can be translated into veil or yashmak. Other meanings for the word "Hijab" include, screen, cover(ing), mantle, curtain, drapes, partition, division, divider.

Can we find the word "Hijab" in the Quran??

The word "Hijab" appeared in the Quran 7 times, five of them as "Hijab" and two times as "Hijaban," these are 7:46, 33:53, 38:32, 41:5, 42:51, 17:45 & 19:17.

None of these "Hijab" words are used in the Quran in reference to what the traditional Muslims call today (Hijab) as a dress code for the Muslim woman.

God knows that generations after Muhammed's death the Muslims will use the word "Hijab" to invent a dress code that He never authorized. God used the word "Hijab" ahead of them just as He used the word "Hadith" ahead of them.

Hijab in the Quran has nothing to do with the Muslim Women dress code.

HISTORICAL BACKGROUND:

While many Muslims call "Hijab", an Islamic dress code, they completely ignore the fact that, Hijab as a dress code has nothing to do with Islam and nothing to do with QURAN.

"Hijab" or veil can be traced back to early civilizations. It can be found in early and late Roman and Greek art. The evidence can be seen in archeological discoveries whether in pottery fragments, paintings or recorded civil laws. In Greco-Roman culture, both women and men wore head covering in religious contexts. The tradition of wearing the veil (by women) and the headcover (by men) was then adopted by the Jews who wrote it in the Talmud  (Talmud equals the Hadiths and Sunna, neither are the words of God) then the Christians adopted the same.  A well respected Rabbi once explained to a group of Jewish young women, "We do not find a direct command in the Torah mandating that women cover their heads, but we do know that this has been the continuing custom for thousands of years."  After the prophet Muhammad's death , the writers of the hadith books adopted and encouraged the ancient tradition of head covering. Hadith book' writers took after the Jews as they did with many other traditions , and alleged  them to the prophet since the Quran did not command it.  

Any student of the Jewish traditions or religious books will see that head cover for the Jewish woman (and men) has been encouraged by the Rabbis and religious leaders. Observant Jewish women still cover their heads most of the time and specially in the synagogues, weddings, and religious festivities.

Christian women cover their heads in many religious occasions while the nuns cover their heads all the time.

As we can expect the traditional Arabs, of all religions, Jews, Christians and Muslims used to wear head cover, or "Hijab," not because of Islam, but because of tradition. In Saudi Arabia, up to this day most of the men cover their heads , not because of Islam but because of tradition.

North Africa is known for its Tribe (Tuareg) that have the Muslim men wearing "Hijab" instead of women. Here the tradition has the hijab in reverse. If wearing Hijab is the sign of the pious and righteous Muslim woman, Mother Teresa would have been the first woman to be counted.

In brief, hijab is a traditional dress and has nothing to do with Islam or religion. In certain areas of the world, men are the ones who wear the hijab while in others the women do.

Mixing religion with tradition is a form of idolworship, since the followers of traditions are following laws from sources other than God's scriptures and claim it to be from God. Idolworship is the only unforgivable sin if maintained till death.

Ignoring what God asks you to do in His book, or following innovated laws not stated in the the Quran, is a clear sign of disregarding God and His message.

When tradition supersedes God's commandment, the true religion takes a second place. God never accepts to be second, God has to be always the FIRST and to HIM there is no second.

THE WORD "KHIMAR" in the QURAN:

"Khimar" is an Arabic word that can be found in the Quran in 24:31  While the first basic rule of Dress Code for the Muslim Women can be found in 7:26, the second rule of the DRESS CODE FOR WOMEN can be found in 24:31. Some Muslims quote verse 31 of sura 24 as containing the Hijab, or head cover, by pointing to the word, khomoorehenna, (from Khimar), forgetting that God already used the word Hijab, several times in the Quran. Those blessed by God can see that the use of the word "Khimar" in this verse is not for "Hijab" or for head cover. Those who quote this verse usually add (Head cover) (veil) after the word Khomoorehenna, and usually between ( ), because it is their addition to the verse not God's. Here is 24:31,

"And tell the believing women to subdue their eyes, and maintain their chastity. They shall not reveal any parts of their bodies, except that which is necessary. They shall cover their chests, (with their Khimar) and shall not relax this code in the presence of other than their husbands, their fathers, the fathers of their husbands, their sons, the sons of their husbands, their brothers, the sons of their brothers, the sons of their sisters, other women, the male servants or employees whose sexual drive has been nullified, or the children who have not reached puberty. They shall not strike their feet when they walk in order to shake and reveal certain details of their bodies. All of you shall repent to GOD, O you believers, that you may succeed." 24:31 Khalifa's translation.

Here is Yousuf Ali's translation, but the word KHIMAR was put back in place instead of (veils), so the verse would look as it should have been before adding Ali's own interpretation:

"And say to the believing women that they should lower their gaze and guard their modesty; that they should not display their beauty and ornaments ....... . . that they should draw their KHIMAR over their bosoms and not display their beauty except to their husbands.........."

Y. Ali's translation, with the word khimar put back in place.

"Khimar" is an Arabic word that means, cover, any cover, a curtain is a Khimar, a dress is a Khimar, a table cloth that covers the top of a table is a Khimar, a blanket can be used as a Khimar..etc. The word KHAMRA used for intoxicant in Arabic has the same root with Khimar, because both covers, the Khimar covers (a window, a body, a table . . . etc.) while KHAMRA covers the state of mind. Most of the translators, obviously influenced by Hadith (fabrications) translate the word as VEIL and thus mislead most people to believe that this verse is advocating the covering of the head.

In 24:31 God is asking the women to use their cover (khimar)( being a dress, a coat, a shawl, a shirt, a blouse, a tie, a scarf . . . etc.) to cover their bosoms, not their heads or their hairs. If God so willed to order the women to cover their heads or their hair, nothing would have prevented Him from doing so. GOD does not run out of words. GOD does not forget. God did not order the women to cover their heads or their hair.

God does not wait for a Scholar to put the correct words for Him!

The Arabic word for CHEST, GAYB is in the verse (24:31), but the Arabic words for HEAD, (RAAS) or HAIR, (SHAAR) are NOT in the verse. The commandment in the verse is clear - COVER YOUR CHEST OR BOSOMS, but also the fabrication of the scholars and most of the translators is clear by claiming- cover your head or hair.

The last part of the verse (24:31) translates as, "They shall not strike their feet when they walk in order to shake and reveal certain details of their bodies." The details of the body can be revealed or not revealed by the dress you wear, not by your head cover.

Notice also the expression in 24:31,

"They shall not reveal any parts of their bodies, except that which is necessary."

This expression may sound vague to many because they have not understood the mercy of God.  Again God here used this very general term to give us the freedom to decide according to our own circumstances the definition of  "What is necessary".

It is not up to a scholar or to any particular person to define this term. God wants to leave it personal for every woman and no one can take it away from her. Women who follow the basic rule number one i.e. righteousness, will have no problem making the right decision to reveal only which is necessary.

The word "zeenatahunna" in this verse refers to the woman's body parts (beauty) that can be exaggerated by the movement of the body while walking and not to the artificial ornaments and decorations as some people interpret it or translate it. At the end of the verse, God told the women not to strike with their feet to show their "zeenatahunna."  Striking the feet while walking can emphasize ,  exaggerate or shake certain parts of the body that do not need to be emphasized. It is important to remember that striking the feet while walking does not have this effect on the head, hair or face, they are not part of what God calls in this verse the hidden zeena.

Accepting orders from anybody but God, means idol-worship. That is how serious the matter of Hijab/khimar is. Women who wear Hijab because of tradition or because they like it for personal reasons commit no sin, as long as they know that it is not part of this perfect religion. Those who are wearing it because they think God ordered it are committing Idol-worship, as God did not order it, the scholars did. These women have found for themselves another god than the One who revealed the Quran, complete, perfect and FULLY detailed to tell them they have to cover their heads to be Muslims.

Idol-worship is the only unforgivable sin, if maintained till death, 4:48.

THIRD RULE  : LENGTHEN YOUR GARMENTS

The first regulation of DRESS CODE for Muslim women is in 7:26, the second is in 24:31 and the third is in

33:59

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 16:22

[/QUOTE] Dus........ Jij beleidt je geloof omdat je er een beloning of bestrafing voor krijgt...En daarom volg je die levenswijze neem ik aan. Ik dacht nu juist dat bij een godsdienstig geloof het meer om de inhoudt ging om laten we zeggen... Een beter mens te worden. [/QUOTE]

Ik beleid mijn geloof omdat ik volledig ben overtuigd in mijn hart en mijn ziel dat Allah  mijn (onze) Schepper is. Schepper van de Hemelen en de aarde en alles wat er leeft en dat doe ik uit Liefde voor Hem ik vrees Hem en ik zie het als iets wat in balans is. Ik hoop op Zijn Beloning en vrees Zijn bestraffing. Een beter mens worden is er een onderdeel van ja Inscha Allah, Alhamdulilah ik dank Allah meest Verhevene dat ik een moslima ben... Geloof is wat is ingeplant in de ziel en wat zich uit door daden en geloof is zowieso een persoonlijk iets wat tussen jezelf en je Schepper is en daar kan een ander niet over oordelen. Duidelijk?

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 18:13

In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

"In polen werken nog veel vrouwen met een hoofddoek." Zo mag ik het horen (y) en presteren zij daardoor minder? ik dacht het niet... dus zoals ik al zei aan je klederdracht zal het wel niet liggen...

Mash'allah, Al-hamdulilah, Wa shokro'lilah :-),
Is echt leuk om zoiets te lezen.

Dus aadtos ... (Als ik Polen neem) Oei Oei Pas maar op want als die Polen ook al gaan beginnen zeuren ...(grapje)

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

ik heb 10 jaar met Polen gewerkt. Zowel mannen als vrouwen. Ik heb er nog nooit ��n gezien met hoofddoek. Wat vreemd... Zoals Peter Pan het al zei, er is een nuanceverschil.

Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 18:18
nogmaals. ik heb niets tegen hoofddoeken of wat voor uittingen voor cultuur dan ook. als iemand een hoofddoek zou dragen omdat ik een gevaar ben, een beeld dat in de beginposts geschetst wordt, dan is dat al een flinke breuk in het vertrouwen. Een hoofddoek straalt voor mij ook geen vertrouwen uit moet ik eerlijk zeggen. Maar goed, moslims staan alleen bij hun eigen gedachten stil en nooit bij de gedachten van andere mensen. De dames die op mijn bericht hebben gereageerd hebben kennelijk nog steeds niet begrepen waarom ik een punt maak. Dus ik neem aan dat deze discussie nog lang gaat duren? Maar goed, een vraagstuk... verplaats je eens in mijn gedachten... wat zou ik volgens jullie denken als jullie geen hoofddoek ophadden en wat zou ik denken als jullie wel een hoofddoek hadden, en de laatste en tevens de moeilijkste (het gaat over al mijn posts nl.) wat zou ik denken als iemand een hoofddoek draagt en de 10 redenen aangeeft waarom ze die draagt zoals beschreven in de eerste paar posts hier op het forum! De laatste vraag dat is voor mij een vertrouwensbreuk. Het heeft niets te maken met de hoofddoek zelf, maar met de gedachten die men over mij heeft.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 18:19
In eerste instantie geplaatst door aadtos

In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y

Assalaamoe ehleykoom warahmatoelah wabarkatoehoe,

"In polen werken nog veel vrouwen met een hoofddoek." Zo mag ik het horen (y) en presteren zij daardoor minder? ik dacht het niet... dus zoals ik al zei aan je klederdracht zal het wel niet liggen...

Mash'allah, Al-hamdulilah, Wa shokro'lilah :-),
Is echt leuk om zoiets te lezen.

Dus aadtos ... (Als ik Polen neem) Oei Oei Pas maar op want als die Polen ook al gaan beginnen zeuren ...(grapje)

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

ik heb 10 jaar met Polen gewerkt. Zowel mannen als vrouwen. Ik heb er nog nooit ��n gezien met hoofddoek. Wat vreemd... Zoals Peter Pan het al zei, er is een nuanceverschil.

Zat je vast in de stad.... 
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 april 2006 om 18:23
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

Dus........ Jij beleidt je geloof omdat je er een beloning of bestrafing voor krijgt...En daarom volg je die levenswijze neem ik aan. Ik dacht nu juist dat bij een godsdienstig geloof het meer om de inhoudt ging om laten we zeggen... Een beter mens te worden. [/QUOTE]

Ik beleid mijn geloof omdat ik volledig ben overtuigd in mijn hart en mijn ziel dat Allah  mijn (onze) Schepper is. Schepper van de Hemelen en de aarde en alles wat er leeft en dat doe ik uit Liefde voor Hem ik vrees Hem en ik zie het als iets wat in balans is. Ik hoop op Zijn Beloning en vrees Zijn bestraffing. Een beter mens worden is er een onderdeel van ja Inscha Allah, Alhamdulilah ik dank Allah meest Verhevene dat ik een moslima ben... Geloof is wat is ingeplant in de ziel en wat zich uit door daden en geloof is zowieso een persoonlijk iets wat tussen jezelf en je Schepper is en daar kan een ander niet over oordelen. Duidelijk?

[/QUOTE] Nu wel ja.....  Helaas denkt niet iedereen zoals jij of Umm..
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 april 2006 om 03:45

In eerste instantie geplaatst door aadtos

nogmaals. ik heb niets tegen hoofddoeken of wat voor uittingen voor cultuur dan ook. als iemand een hoofddoek zou dragen omdat ik een gevaar ben, een beeld dat in de beginposts geschetst wordt, dan is dat al een flinke breuk in het vertrouwen. Een hoofddoek straalt voor mij ook geen vertrouwen uit moet ik eerlijk zeggen. Maar goed, moslims staan alleen bij hun eigen gedachten stil en nooit bij de gedachten van andere mensen. De dames die op mijn bericht hebben gereageerd hebben kennelijk nog steeds niet begrepen waarom ik een punt maak. Dus ik neem aan dat deze discussie nog lang gaat duren? Maar goed, een vraagstuk... verplaats je eens in mijn gedachten... wat zou ik volgens jullie denken als jullie geen hoofddoek ophadden en wat zou ik denken als jullie wel een hoofddoek hadden, en de laatste en tevens de moeilijkste (het gaat over al mijn posts nl.) wat zou ik denken als iemand een hoofddoek draagt en de 10 redenen aangeeft waarom ze die draagt zoals beschreven in de eerste paar posts hier op het forum! De laatste vraag dat is voor mij een vertrouwensbreuk. Het heeft niets te maken met de hoofddoek zelf, maar met de gedachten die men over mij heeft.

Wie zegt dat wij een hoofddoek dragen omdat jij een gevaar voor ons bent? Heb je ons dat zien schrijven( moslima's) Nee een hoofddoek draag ik uit volle overtuiging omdat mijn Schepper mij dat heeft opgelegd en dat doe ik vrijwillig omdat ik er ook achter sta, tevens bedek ik mijn schoonheid omdat dat ook een onderdeel van mijn geloof is. Hoe jij de zaken ziet dat moet je allemaal maar zelf weten, maar draai de zaken niet om Je moet niet eerst A zeggen en dan B, want eerder gaf je zelf aan dat je een hoofddoek niet mooi vindt niet vindt staan en geen werknemers met een hoofddoek aan zal nemen, dus dan heb je wel degelijk iets tegen een hoofddoek en de achterliggende reden waarom het wordt gedragen, denk daar maar eens goed over na....

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 april 2006 om 06:38
Beste aadtos,

Ik kan zeer moeilijk geloven dat jij niets tegen de hoofddoek hebt. Gezien ik sommige berichten van je las. Ow we dragen de hoofddoek heus niet omdat je een gevaar bent maar zoals oegty ammatoelaziz al aangaf �Nee een hoofddoek draag ik uit volle overtuiging omdat mijn Schepper mij dat heeft opgelegd en dat doe ik vrijwillig omdat ik er ook achter sta, tevens bedek ik mijn schoonheid omdat dat ook een onderdeel van mijn geloof is.�
Maar goed, Aadtos schreef : "moslims staan alleen bij hun eigen gedachten stil en nooit bij de gedachten van andere mensen" ???
Wat een zin... dus wat ik hier van uit kan opvatten is dat je weer eens gaat veralgemenen en het is dan nog eens onjuist ook want wij houden wel rekening met andere �gedachten� (wag met al die vooroordelen)!
Ik heb geen gedachten over wildvreemden van het net...
Want wie je op het net bent kan je in je echte leven mss niet zijn�

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.