Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenHoofddoek

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 345
Schrijver
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Hoofddoek
    Geplaatst op: 17 april 2006 om 04:39

2) De Hijaab beschermt de vrouw tegen ongewenste intimiteit en lastige jongens en mannen.

3) Een vrouw met een hijaab krijgt eerder de kans om haar innerlijkheid te vertonen dan iemand zonder hijaab.
Want het uiterlijk is toch de eerste indruk van de mens. Zo hebben we onze oordeel al klaar staan als het toevallig een lelijk iemand is, we geven zo iemand niet eens de kans om zijn innerlijk te laten spreken.
En bij de hijaab wordt haar echte uiterlijk als het ware vermomd, want niemand weet werkelijk wat voor schoonheid er onder die hijaab zit.


4) Door de Hijaab wordt de vrouw niet als een ***object gezien en behandeld. Maar gewoon als een echt vrouw.

kijk nogmaals. het gaat er weer om wat jij op dit moment denkt en hoe alleen jij er tegen over staat. deze 3 punten van de 2e post vind ik nonsens. Aangezien ik hier de HELE tijd op reageer en aangezien dat NOG STEEDS NIET door jullie wordt begrepen neem ik aan dat jullie nooit teruggelezen hebben.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2006 om 05:32

Ik kan aadtos wel begrijpen.... Menig man die anders denkt en ook voor het oog gaat,zal vreemd opkijken als men de sluier optilt en er blijkt geen diamandje onder te zitten.Het zegt dan wel veel over de man,maar jah.... Daarmee is nog niet het probleem opgelost.

Daarbij is het niet fair....... De vrouw heeft al zicht en de man niet.

Terug naar boven
Moslima_Y Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 28 januari 2005
Online status: Offline
Berichten: 203
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 april 2006 om 07:27
Beste aadtos,

Ik vind het alles behalve nonsens..

Maar als jij dat vind het is uw mening dus mij niet gelaten...

Het feit dat we niet altijd reageren wilt nog niet zegge dat we het niet begrijpen of niet teruglezen... Of het waar is wat je zegt dat is weer een andere zaak maar zoals is ik al zei het is u mening dus mij niet gelaten...

Maar verder dan dit wil ik niet in discussie treden met u...

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien
{Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs}

Neem een kijkeje op = > http://groups.msn.com/moeltazima
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 april 2006 om 17:45

In eerste instantie geplaatst door Moslima_Y

Beste aadtos,

Ik vind het alles behalve nonsens..

Maar als jij dat vind het is uw mening dus mij niet gelaten...

Het feit dat we niet altijd reageren wilt nog niet zegge dat we het niet begrijpen of niet teruglezen... Of het waar is wat je zegt dat is weer een andere zaak maar zoals is ik al zei het is u mening dus mij niet gelaten...

Maar verder dan dit wil ik niet in discussie treden met u...

Met vriendelijke groeten Oegt Y. fi dien

Uit uw eerdere antwoorden is al gebleken dat u mijn eerdere posts, welke een reactie waren vaak op voorgaande posts, niet goed zijn begrepen. Aangezien iedereen die hier geen discussie kan winnen, de discussie totaal probeert te verleggen, gelijk zegt dat ik een ongelovige hond ben of gewoon maar zegt niet in discussie te gaan. Dit geeft gewoon aan waarom er zoveel problemen zijn tussen moslims en niet-moslims. Ik leg het probleem een beetje bij jou en het gebrek aan inlevingsvermogen uwerzijds... oh ja en ga vooral niet in discussie met mij, stel je eens voor dat je wat op steekt.

oh ja... bovendien is het niet echt een mening aangezien die paar punten ook mij aangaan. Ik constateer een misverstand, maar kennelijk tel ik niet mee in jullie "algehele" en "allesomvattende" geloofsovertuiging. Als je je misschien opstelt als een gelijkwaardige discussiepartner, misschien dat we dan eens verder komen. Met altijd maar het slachtoffer spelen kom je niet echt ver, want in Nederland hebben we er daar al genoeg van!

Gegroet!

Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 april 2006 om 00:59

ik heb geen enkel probleem met een hoofddoek, net als ik geen enkel probleem heb met mensen die per se in een pak en een hoedje op naar de kerk willen of die vegetari�r zijn uit overtuiging.
Het is mijns inziens gewoon een menselijk gebruik, wat in verval kan raken net als alle andere menselijke gebruiken. Vroeger bijvoorbeeld had bijna elke getrouwde vrouw/weduwe een hoofddoek, kijk maar bv. op http://digi.ub.uni-heidelberg.de/sammlung3/werk/cpg164.xml?d ocname=cpg164&pageid=PAGE0020

Dit is een rechtsboek uit de 13e/14e eeuw in het gebied van de Saksen, wat nu Duitsland is, en heeft veel invleod gehad in heel Noord-Europa, dus kan een goed beeld geven.
Op de vierde regel zie je een vrouw voor de koning (die een scheet laat :) - dit is Calefurnia, waar waarschijnlijk het woord Caleforni� vandaan komt, het betekent 'heet oventje') met een hoofddoekje. Een regel daaronder gaat het over verkrachting/aanranding van zowel een meisje als een getrouwde vrouw. Ze moest haar kleren scheuren om het delict te 'vernieuwen', soort van bewijs zeg maar, ze komen hier bij de rechter

zie ook http://digi.ub.uni-heidelberg.de/sammlung3/werk/cpg164.xml?d ocname=cpg164&pageid=PAGE0021 , derde regel (de achterste man is een Jood in dit plaatje)

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2006 om 12:22

assalamou 3alaykoum,

jullie laten me altijd lachen op het gebied van de Hidjaab. Dan verklaren de ongelovigen zichzelf altijd moefti. Je ziet zo dat ze regels beginnen te verzinnen en dan zetten ze hun mening en hun kijk als een wet boven iedere hoofd en dan zagen ze over democratie en vrije geloofshandeling. Wat is er wat jullie niet verstaan?

Een documentje insha�allah voor de Broeders en Zusters in de islaam: De_Hidjaab_inleiding.doc

ma3a salaam

Overgeleverd door Ibn Mas3oud: "De profeet (sallalahou 3alayhi wasellam) trok een (lange) streep met zijn hand op de grond en zei: "Dit is de rechte weg van Allah"[...] (van A7mad in Al-Moesnad en 7adieth sa7ie7 verklaard door Al-7aakim en Ad-Dzahabie)

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
aadtos Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 april 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 256
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 april 2006 om 17:58
In eerste instantie geplaatst door ABTT

bla bla bla en dingen die ik niet begrijp...

Ik verzin helemaal niks. Als het aan jou ligt mag ik zeker niet eens mijn eigen positie verdedigen tegen het beeld wat jullie van mij hebben. Als ik om een inhoudelijke discussie vraag gaat iedereen mijn vragen ontwijken of omdraaien zodat er weer de gebruikelijke slachtofferrol naar voren komt. Heerlijk. Het maakt me heel vastbesloten om maar gewoon met je mee te lachen ...

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 08:32
In eerste instantie geplaatst door aadtos

In eerste instantie geplaatst door ABTT

bla bla bla en dingen die ik niet begrijp...

Ik verzin helemaal niks. Als het aan jou ligt mag ik zeker niet eens mijn eigen positie verdedigen tegen het beeld wat jullie van mij hebben. Als ik om een inhoudelijke discussie vraag gaat iedereen mijn vragen ontwijken of omdraaien zodat er weer de gebruikelijke slachtofferrol naar voren komt. Heerlijk. Het maakt me heel vastbesloten om maar gewoon met je mee te lachen ...

als je zo kinderachtig doet kan ik er ook niets aan doen, he. Begin maar eerst jezelf te verbeteren voordat je naar andere mensen kijkt, aadtos.

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 09:53
In eerste instantie geplaatst door ABTT

assalamou 3alaykoum,

jullie laten me altijd lachen op het gebied van de Hidjaab. Dan verklaren de ongelovigen zichzelf altijd moefti. Je ziet zo dat ze regels beginnen te verzinnen en dan zetten ze hun mening en hun kijk als een wet boven iedere hoofd en dan zagen ze over democratie en vrije geloofshandeling. Wat is er wat jullie niet verstaan?

Een documentje insha�allah voor de Broeders en Zusters in de islaam: De_Hidjaab_inleiding.doc

ma3a salaam

Overgeleverd door Ibn Mas3oud: "De orifeet (sallalahou 3alayhi wasellam) trok een (lange) streep met zijn hand op de grond en zei: "Dit is de rechte weg van Allah"[...] (van A7mad in Al-Moesnad en 7adieth sa7ie7 verklaard door Al-7aakim en Ad-Dzahabie)

Dat westerlingen nu moeilijk doen over de hoofddoek is verwerpelijk,maar verwerpelijker is de denkwijze van nog al wat moslims,die denken boven andere volkeren en geloven te staan.En helaas voeren die vaak een boventoon in de maatschappij,waneer zij naar buiten treden.Een verandering van denkwijze lijkt mij een pre',maar er zijn nog al wat moslims die zeggen dat compromieen sluiten uit den bozen is.Kijk dan ook niet vreemd op van veranderingen binnen een maatschappij,die je eigen vrijheid beperkt.

Dus...... Accepteer de ander opdat u wordt geaccepteerd... En een individu stuurd makkelijker als een groep,maar de groep is bepalend binnen de democratie.En het zal van 2 kanten moeten komen. 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 10:55

Waarom worden vrouwenrechten altijd in verband gebracht met het uitkleden van de vrouw?

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
vradig Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 06 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 258
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 11:40
ik denk omdat de hoofddoek vaak wordt gezien als een uiting van een minder goede rechtspositie van de vrouw t.o.v. de man
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 13:41
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Waarom worden vrouwenrechten altijd in verband gebracht met het uitkleden van de vrouw?

Omdat als het op klederdrag aan komt ( En in bijna alles...) de vrouw ZELF wil bepalen wat ze draagd.Draagd ze veel dan is dat haar recht en draagd ze wat minder... Dan is dat ook haar goed recht.Het is toch een onderdeel van vrijheid en recht,dat je dit ZELF bepaald.

Waarom wil jij nu bepalen wat de westerse vrouw draagd?Omdat jou geloof dat voorschrijft?Verschil moet er wezen..... En de moslim diend daar volgens de Koran mee te leren leven en omgaan.

Andersom geldt dit ook! Maar wel op basis van eigen keuze. Lees: EIGEN KEUZE!!!

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 14:07
lees de vraag nogmaals ruud, waarom altijd uitkleden en nooit eens aankleden als een recht zien?
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 14:12

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

lees de vraag nogmaals ruud, waarom altijd uitkleden en nooit eens aankleden als een recht zien?
Komt omdat wij westers denken.Het zal idd geven en nemen worden.Daarom is openheid zo belangrijk,ook als moslim vrouwen zich anders willen gedragen.Sommige moslims hebben daar moeite mee.En dat reflecteerd op westerse mensen als... "We moeten hier tegen in verzet" Dus breek die voordelen af door openheid en eigen recht op keuze....

Dus zo lang veel moslim mannen een ander beeld neer zetten,zal de argwaan bij westerse mensen blijven bestaan.

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 14:35

 De halve mensheid draagt burka's. De andere helft heeft allemaal een baard.

Dit toppunt van klonen is jammer. Juist de veelheid aan kleur geeft de kleur.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 april 2006 om 17:36
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

lees de vraag nogmaals ruud, waarom altijd uitkleden en nooit eens aankleden als een recht zien?
Komt omdat wij westers denken.Het zal idd geven en nemen worden.Daarom is openheid zo belangrijk,ook als moslim vrouwen zich anders willen gedragen.Sommige moslims hebben daar moeite mee.En dat reflecteerd op westerse mensen als... "We moeten hier tegen in verzet" Dus breek die voordelen af door openheid en eigen recht op keuze....

Dus zo lang veel moslim mannen een ander beeld neer zetten,zal de argwaan bij westerse mensen blijven bestaan.

"we moeten hier tegen in verzet" je bedoelt met andere woorden: "het opkomen voor eigen rechten" (denk aan hoofddoek demontraties in Frankrijk en Brussel, etc...).

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 345

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.