Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vragen over de Leer en opvolgen.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vragen over de Leer en opvolgen.
    Geplaatst op: 03 april 2006 om 18:23
Hallo allemaal,

Ik heb eerst wat vragen aan de Chritenen.

Mijn eerste vraag:

1)Waarom bidden Chritenen niet als Jezus en de Moslims???
(Hij wierp Zich met het aangezicht ter aarde en bad...(Matteus 26:39)

2)Bij Chritenen hangt het vanaf hoe het hun uitkomt letterlijk of figuurlijk bij het uitleggen van een bijbelse vers(citaat). Veel verwijzen bijdeze citaat naar de zoon van God genoemd wordt (Want allen, die door de Geest Gods geleid worden, zijn zonen Gods...(Romeinen 8:14)
Ik als ik deze citaat lees denk dan; Alle profeten zijn zonen van Gods, als het niet zo is dan kan je toch Jezus geen zoon van God noemen of wel?

en lees deze dan die het tegenspreekt.
..Of weet gij niet, dat wie zich aan een hoer hecht, 1 lichaam(met haar)is? Want, zegt Hij, die twee zulen tot 1 vlees zijn. Maar die zich aan de here hecht, is 1 geest(met Hem)...(1Korintiers 6:16-17)
Zo deze spreek de Drie-eenheid echt tegen of zie ik het verkeerd???(in het Deens is de vertaling van deze citaat beter uitgelegd denk ik).

mijn vragen zijn ook, Is het zingen in de kerk voldoende? is het luisteren naar mooie verhaaltjes van de pastoor uit de bijbel genoeg?? En al die regels en die wetten in de Bijbel dan, voor wie zijn ze geschreven? en wie moet ze volgen dan???

3).....Meent niet, dat ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden;ik ben niet gekomen om te ontbinden; maar om te vervullen. Want voorwaar, ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet 1jota of 1titel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied. Wie dan 1 van de kleinste  dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen: doch wie ze doet en leert. die zal zeer groot heten in het koninkrijk der hemelen...(Matteus 5:17-20)
Dit zijn volgens de Bijbel woorden van Jezus en hoeveel komen deze woorden overeen met de islaam en veel verschillen zij van het hedendaagse Chritendom. Of heeft de Paus ze niet gelezen??? Hebben de pastoors en priesters deze woorden niet gelezen???
En hoe zit het met deze Citaat:

Gaat in door de enge poort, want wijd is(de poort)en breed is de weg, die tot het verderf leidt(de hedendaagse vrijheid)en velen zijn er, die daardoor ingaan; want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt(de juiste weg en overgave aan god)en weiningen zijn er, die hem vinden...(Matteus 7:13-14)....

of lees deze eens:

Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here,here zal het koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil van mijns vaders, die in de hemelen is(matteus 7:21)


of deze helemaal:

Een ieder nu, die deze mijn woorden hoort en ze doet, zal gelijken op een verstandig man, die zijn huis bouwde op de rots, En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en stortten zich op dat huis, en het viel niet in, want het was op de rots gegrondvest. En een ieder, die deze woorden hoort en ze niet doet, zal gelijken op een dwaas man, die zijn huis bouwde op het zand, En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en sloegen tegen het huis en het viel in, en zijn val was groot...(Matteus 7:24-27)

De leer van Jezus(ook in de bijbel) gaat duidelijk wel met de islaam. Hij(jezus)geeft duidelijk aan zijn woorden te volgen en zijn wetten te volgen. Dat doen Chritenen niet, want die geven aan. Je kan je geloof invullen op eigen manier.

Hoe ik het bekijk als buitenstaande(van allebei de geloven)zie dat de moslims veel meer Jezus volgen dan de Chritenen zelf. Me Oom was echt Fundementeel Chriten (en nu is hij moslim)had me attent gemaakt op deze dingen (het volgen van Jezus dat vond ik echt merkwaardig).

Sorry maar mensen zien jullie het echt niet???? Als ik zeker weet dat het boek(Bijbel)niet klopt hoe het openbaard is(dus mensen hebben aan gezeten)dan ga je toch niet meer in geloven of zie ik het verkeerd??? Ik lees de Quraan nu al een paar dagen.
Maar elke dag merk ik automatisch meer dat ik niet kan ontkennen wat er instaat, het is echt mooi om te lezen hoe allah de voorbeelden aan geeft in de quraan die echt je aan het denken zet echt waar inderuk wekkend hoe de Quraan in elkaar zit.

Jammer dat er(sommige) dwazen zijn in de islaam, die deze mooie geloof(dat kan ik niet meer ontkennen)misbruiken.

Het is natuurlijk nog te vroeg om te oordelen over de hele Quraan, maar bij de Chritendom ben ik al een tijdtje bezig daarom dit boven, misschien na een tijdtje wel wat te vinden in de Quraan..
Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 18:26
Hallo allemaal,

Hoe kopieer je en plak je???? Want Kopieer lukt nog wel maar plakken gaan niet.

Ik heb de tekst moeten overschrijven.
Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 20:29
want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt(de juiste weg en overgave aan god)en weiningen zijn er, die hem vinden...(Matteus 7:13-14)....

Is het misschien niet de oorspronkelijk Chritendom/islaam??!!! Ik bedoel . De regels en wetten van de Chritendom/islaam zijn niet altijd even gemkkelijk, maar"de poort is eng en de weg is smal".




Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 april 2006 om 20:51
Hallo allemaal,

Ik heb dit stukje beneden bij Al-islaam.nl gevonden


DE BIJBEL: wat de meeste Christenen niet weten

De Islam in de Bijbel.

In de Bijbel kom je regelmatig verzen tegen die je niet meer in het Christendom van heden ten dage tegen komt, maar wel in de Islam. Verzen over de manier van bidden, geboden, kleding voorschriften en verzen die de komst van een andere profeet aankondigen. Kijk naar de volgende verzen.

Johannes 16:5-15 blz. 99�En nu ga ik heen tot hem, die Mij gezonden heeft, en niemand van u vraagt Mij: Waar gaat Gij heen? Maar omdat Ik dit tot u gesproken heb, heeft droefheid uw hart vervuld. Doch Ik zeg u de waarheid: Het is beter voor u, dat ik heenga. Want indien Ik niet heenga, kan de Trooster niet tot u komen, maar indien Ik heenga, zal Ik Hem tot u zenden. En als Hij komt, zal Hij de wereld overtuigen van zonde en van gerechtigheid en van oordeel�

�Nog veel heb Ik u te zeggen, maar gij kunt het thans niet dragen; doch wanneer Hij komt, de Geest der waarheid, zal Hij u de weg wijzen tot de volle waarheid; want Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort, zal Hij spreken en de toekomst zal Hij u verkondigen�

Dit gedeelte bevat vele aanwijzingen dat de profeet Mohammed (vrede zij met hem) zal komen.

Jezus (vzmh) is tenslotte niet voor de wereld gekomen, maar alleen tot zijn volk. Mohammed (vzmh) is er voor de hele wereld. Aangezien God alles weet, en dus ook dat de Bijbel veranderd zou worden, zegt Jezus (vzmh) dat deze profeet de volle waarheid zou verkondigen. De volle waarheid kun je ook lezen als de uiteindelijke waarheid. God zegt ook in de Koran dat Hij zelf de Koran zal beschermen omdat de mensen hier niet in staat toe zijn.

15 Soerah El Hidjr:9 �Wij zijn het, Die u de Maning geopenbaard hebben en Wij waken over de integriteit ervan.�

De Koran is aan de Profeet geopenbaard door de Engel Gabri�l. Die in opdracht van God tot de profeet Mohammed gesproken heeft. Jezus (vzmh) zegt dit ook:�Hij zal niet uit Zichzelf spreken, maar al wat Hij hoort�

Lees ook Deuteronomium 18:18-22 blz. 163�een profeet zal Ik hun verwekken uit het midden van hun broederen, zoals gij zijt; Ik zal mijn woorden in zijn mond leggen, en hij zal alles tot hen zeggen, wat Ik hem gebied� 

�Wanneer gij nu bij uzelf mocht zeggen: Hoe onderkennen wij het woord dat de Here niet gesproken heeft? � als een profeet spreekt in de naam des Heren en zijn woord wordt niet vervuld en komt niet uit, dan is dit een woord , dat de Here niet gesproken heeft�

Het eerste gedeelte laat zien dat de woorden die de profeet Mohammed (vzmh) gesproken heeft, niet van zichzelf komen, maar van God. Het tweede gedeelte laat zien dat als een profetie niet uitkomt, het niet waar is. Als je kijkt naar de Koran, die staat vol waarheden, wetenschappelijkheden die ze toen nog niet wisten, voorspellingen die reeds zijn uitgekomen, gedrag regels die het leven hier op aarde in goede banen leiden. Als je de Koran gelezen hebt, weet je dat het niet door een mens geschreven kan zijn. Het taal gebruik, de voorspellingen, de wetenschappelijkheden, de leefregels, enz. enz.

God zegt ook dat als het woord niet uitkomt, dan is het niet Zijn woord. Dus als het wel uitkomt, dan is wel Zijn woord.

De Islam betekent de wetten van God, van Allah. Iemand die zich over geeft aan deze wetten, is een Moslim. Dus iedereen die zich aan de wetten van God houd, die God herkent als de almachtige en de schepper van de aarde en de hemelen, is een moslim. Dus alle profeten zijn moslims. Het is niet een naam die door mensen verzonnen is, maar door God aan ons gegeven. Waar komt nu de naam Christenen vandaan.

Handelingen 11:26 blz. 117�en dat de discipelen het eerst te Antiochi� Christenen genoemd werden�

De bevolking van Antiochi� waren ongelovigen en zij noemden de discipelen voor het eerst �Christenen�, volgelingen van Christus, van Jezus (vzmh). Dus niet volgelingen van God, maar van een profeet. Ook heeft Jezus (vzmh) deze naam niet zelf gegeven, want hij was een moslim.

Ook het gebed verrichtte hij als een moslim.

Matte�s 26:39 blz. 27 �Hij wierp Zich met het aangezicht ter aarde en bad�

Meerdere verzen beschrijven de manier van bidden zoals het nu nog steeds in de Islam gebeurd.

Numeri 20:6 blz. 130 �en zij wierpen zich neder op hun aangezicht�

1 Koningen 18:39 en 42 blz. 303�wierpen zij zich op hun aangezicht� en �boog zich ter aarde en legde zijn aangezicht tussen zijn knie�n�

Psalmen 96:9 blz. 531 �Buigt u neder voor de Here�

De volgende verzen laten Islamitische gebruiken zien.

2 Korinti�rs 7:1 blz. 163 �laten wij ons reinigen van alle bezoedeling des vlezes en des geestes�

Voor het bidden, wast een moslim zich. Zijn lichaam moet rein zijn en hij moet ook rein zijn van geest. Tijdens het bidden, of als je een moskee bezoekt, trekt men de schoenen uit. Dit om de schone, heilige plaats niet te verontreinigen. De Bijbel zegt hierover:

Exodus 3:5 blz. 45�doe uw schoenen van uw voeten, want de plaats, waarop gij staat, is heilige grond�

Ook de hoofddoek die een moslimvrouw verplicht is om te dragen wordt in de Bijbel bevolen om te dragen.

1Korinti�rs 11:4-6 blz. 155�Iedere man, die bidt of profeteert met bedekten hoofde, doet zijn hoofd schande aan. Maar iedere vrouw, die blootshoofd bidt of profeteert, doet haar hoofd schande aan�

Meerdere verzen over vrouwen:

1Korinti�rs 11:9 blz. 155�De man is immers niet geschapen om de vrouw, maar de vrouw om de man�

Men zegt dat de Islam vrouw onvriendelijk is. Als je de Islam kent, weet je dat de vrouw onvriendelijke aspecten iets cultureels is, en niets met de Islam te maken heeft. De Islam geeft man en vrouw wel is waar niet dezelfde, maar wel gelijke rechten en plichten. Wat zegt de Bijbel over vrouwen?

Leviticus 12:1-5 blz. 91�Wanneer een vrouw moeder wordt en een kind van het mannelijk geslacht baart, dan zal zij zeven dagen onrein zijn; als in de tijd van haar maandelijkse afzondering zal zij onrein zijn�

�Drie�ndertig dagen zal zij blijven in het reinigingsbloed�

�Indien zij echter een kind van het vrouwelijk geslacht baart, zal zij twee weken onrein zijn zoals in haar maandelijkse afzondering; zesenzestig dagen zal zij blijven in het reinigingsbloed�

1 Korinti�rs 14:33-36 blz. 157-158�Zoals in alle gemeenten der heiligen moeten de vrouwen in de gemeenten zwijgen; want het is haar niet vergund te spreken� en �want het staat lelijk voor een vrouw te spreken in de gemeente�

Ook is het Christendom niet gastvrij ten opzichte van mensen met een andere geloofsovertuiging.

2 Johannes vs10-11 blz. 215�Indien iemand tot u komt en deze leer niet brengt, ontvang hem niet in uw huis en heet hem niet welkom. Want wie hem welkom heet, heeft deel aan zijn boze werken�

Willen de Christenen dan de andere niet overtuigen van het Christendom, of zijn ze zelf bang dat ze zelf overtuigt worden, dat het Christendom niet de ware geloofsovertuiging is? Indien u dit boekje goed hebt doorgelezen, weet u vast het antwoord op deze vraag.  






Heel erg duidelijk lijkt me Chritenen moet volgens mij gewoon toegeven aan dit boven.

Bron: http://www.al-islaam.com/al-islaam/artikelen/bijbel/islamenb ijbel.htm


Terug naar boven
Lizio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lizio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 02:18
ik weet niet.. ik vertrouw je niet echt.
Alle lof naar Allah SWT voor altijd en eeuwig.
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 02:23

In eerste instantie geplaatst door Wessel

Hallo allemaal,

Ik heb eerst wat vragen aan de Chritenen.

Mijn eerste vraag:

1)Waarom bidden Chritenen niet als Jezus en de Moslims???
(Hij wierp Zich met het aangezicht ter aarde en bad...(Matteus 26:39)

Vast niet richting Mekka....... Want Jezus hangt niet Mohammed zijn geloof aan,dat staat immers in de Koran.

2)Bij Chritenen hangt het vanaf hoe het hun uitkomt letterlijk of figuurlijk bij het uitleggen van een bijbelse vers(citaat). Veel verwijzen bijdeze citaat naar de zoon van God genoemd wordt (Want allen, die door de Geest Gods geleid worden, zijn zonen Gods...(Romeinen 8:14)
Ik als ik deze citaat lees denk dan; Alle profeten zijn zonen van Gods, als het niet zo is dan kan je toch Jezus geen zoon van God noemen of wel?

en lees deze dan die het tegenspreekt.
..Of weet gij niet, dat wie zich aan een hoer hecht, 1 lichaam(met haar)is? Want, zegt Hij, die twee zulen tot 1 vlees zijn. Maar die zich aan de here hecht, is 1 geest(met Hem)...(1Korintiers 6:16-17)
Zo deze spreek de Drie-eenheid echt tegen of zie ik het verkeerd???(in het Deens is de vertaling van deze citaat beter uitgelegd denk ik).

mijn vragen zijn ook, Is het zingen in de kerk voldoende? is het luisteren naar mooie verhaaltjes van de pastoor uit de bijbel genoeg?? En al die regels en die wetten in de Bijbel dan, voor wie zijn ze geschreven? en wie moet ze volgen dan???

3).....Meent niet, dat ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden;ik ben niet gekomen om te ontbinden; maar om te vervullen. Want voorwaar, ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet 1jota of 1titel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied. Wie dan 1 van de kleinste  dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen: doch wie ze doet en leert. die zal zeer groot heten in het koninkrijk der hemelen...(Matteus 5:17-20)
Dit zijn volgens de Bijbel woorden van Jezus en hoeveel komen deze woorden overeen met de islaam en veel verschillen zij van het hedendaagse Chritendom. Of heeft de Paus ze niet gelezen??? Hebben de pastoors en priesters deze woorden niet gelezen???
En hoe zit het met deze Citaat:

Gaat in door de enge poort, want wijd is(de poort)en breed is de weg, die tot het verderf leidt(de hedendaagse vrijheid)en velen zijn er, die daardoor ingaan; want eng is de poort, en smal de weg, die ten leven leidt(de juiste weg en overgave aan god)en weiningen zijn er, die hem vinden...(Matteus 7:13-14)....

of lees deze eens:

Niet een ieder, die tot Mij zegt: Here,here zal het koninkrijk der hemelen binnengaan, maar wie doet de wil van mijns vaders, die in de hemelen is(matteus 7:21)


of deze helemaal:

Een ieder nu, die deze mijn woorden hoort en ze doet, zal gelijken op een verstandig man, die zijn huis bouwde op de rots, En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en stortten zich op dat huis, en het viel niet in, want het was op de rots gegrondvest. En een ieder, die deze woorden hoort en ze niet doet, zal gelijken op een dwaas man, die zijn huis bouwde op het zand, En de regen viel neer en de stromen kwamen en de winden waaiden en sloegen tegen het huis en het viel in, en zijn val was groot...(Matteus 7:24-27)

De leer van Jezus(ook in de bijbel) gaat duidelijk wel met de islaam. Hij(jezus)geeft duidelijk aan zijn woorden te volgen en zijn wetten te volgen. Dat doen Chritenen niet, want die geven aan. Je kan je geloof invullen op eigen manier.

Hoe ik het bekijk als buitenstaande(van allebei de geloven)zie dat de moslims veel meer Jezus volgen dan de Chritenen zelf. Me Oom was echt Fundementeel Chriten (en nu is hij moslim)had me attent gemaakt op deze dingen (het volgen van Jezus dat vond ik echt merkwaardig).

Sorry maar mensen zien jullie het echt niet???? Als ik zeker weet dat het boek(Bijbel)niet klopt hoe het openbaard is(dus mensen hebben aan gezeten)dan ga je toch niet meer in geloven of zie ik het verkeerd??? Ik lees de Quraan nu al een paar dagen.
Maar elke dag merk ik automatisch meer dat ik niet kan ontkennen wat er instaat, het is echt mooi om te lezen hoe allah de voorbeelden aan geeft in de quraan die echt je aan het denken zet echt waar inderuk wekkend hoe de Quraan in elkaar zit.

Jammer dat er(sommige) dwazen zijn in de islaam, die deze mooie geloof(dat kan ik niet meer ontkennen)misbruiken.

Het is natuurlijk nog te vroeg om te oordelen over de hele Quraan, maar bij de Chritendom ben ik al een tijdtje bezig daarom dit boven, misschien na een tijdtje wel wat te vinden in de Quraan..

 Als Moslims zich zo druk maken over het feit dat christenen wel eens neerbuigen voor het beeld Maria.Waarom richten ze zelf dan het gebed richting een stad?Of is het zelfs richting een steen? 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 02:33
In eerste instantie geplaatst door Lizio

ik weet niet.. ik vertrouw je niet echt.
Een leugen van A....... tot Z
Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 03:41

Als Moslims zich zo druk maken over het feit dat christenen wel eens neerbuigen voor het beeld Maria.Waarom richten ze zelf dan het gebed richting een stad?Of is het zelfs richting een steen?

1 ding vriend shirk(shirk=andere naast allah aaanbidde) is de grootste zonde die je maar kan begaan in de islam, en als wij richting mekke bidde betekent het niet dat wij een steen aanbidde we moete eenmaal een richting hebbe, wij vragen niks van de steen wij vragen alleen allah swt, wij buige niet voor de steen alleen voor allah swt, wij buige niet voor een stad alleen voor allah swt,   allah is voldoende voor ons als beschermer   

dus ruud hou je sprookjes voor je  

Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 03:47
Lizio schreef:
ik weet niet.. ik vertrouw je niet echt.

Een leugen van A....... tot Z

hahah je bedoelt de waarheid van A tot Z  of geloof je je eige leugens

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 03:55

Ruud,

Het moet je nou toch wel bekend zijn dat het bidden naar Mekka alleen maar is om de gebedsrichting aan te geven. Geen enkele Moslim vraagt aan Mekka of aan de Kaaba om zijn/haar zonden te vergeven. Vergeving vragen wij aan ALLAH SWT.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 04:02

Beste Wessel,

Veel Christenen volgen inderdaad Jezus (vrede zij met hem) niet meer. Als ik met mijn christelijke collega discussieer en hem stukjes uit de bijbel laat zien over bijvoorbeeld de besnijdenis en zeg dat Jezus (vrede zij met hem) ook besneden was dan zegt hij dat dat alleen voor de joden geldt en niet voor de christenen. Zoek maar eens op wat er in de bijbel staat over alcohol, dat vrouwen zich moeten bedekken, vasten, besnijdenis enz enz. Dan zal je zien dat er christenen zijn die zeggen dat het alleen voor de joden bedoeld was. Wel vreemd dat ze menen de bijbel te volgen maar het niet doen terwijl het er toch in staat.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 06:37
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Ruud,

Het moet je nou toch wel bekend zijn dat het bidden naar Mekka alleen maar is om de gebedsrichting aan te geven. Geen enkele Moslim vraagt aan Mekka of aan de Kaaba om zijn/haar zonden te vergeven. Vergeving vragen wij aan ALLAH SWT.

Dat doen christenen dus ook.
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 07:37

Ruud ga er niet omheen doen christenen dat ook ? Maak je een grapje. Christenen aanbidden Maria en jezus( de drie eenheid). Dat is niet hetzelfde als naar 1 kant bidden

1 Johannes 5:7 en 8 als volgt weer: Want Drie zijn er, Die getuigen in den hemel, de Vader, het Woord en de Heilige Geest; en deze Drie zijn Een En drie zijn er, die getuigen op de aarde, de Geest, en het water, en het bloed; en die drie zijn tot een.

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 07:39

2 Johannes vs10-11 blz. 215�Indien iemand tot u komt en deze leer niet brengt, ontvang hem niet in uw huis en heet hem niet welkom. Want wie hem welkom heet, heeft deel aan zijn boze werken�

 1 Korinti�rs 14:33-36 blz. 157-158�Zoals in alle gemeenten der heiligen moeten de vrouwen in de gemeenten zwijgen; want het is haar niet vergund te spreken� en �want het staat lelijk voor een vrouw te spreken in de gemeente�

Spreekt voor zich zo kunnen we er ook nog een aantal erbij halen

Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 07:44

Het Heilige der Heiligen is in de Hebreeuwse bijbel de plaats waar de Ark van het Verbond was geplaatst in de Tabernakel. Later, in de Joodse Tempel, was ook een Heilige der Heiligen waar eveneens de Ark werd geplaatst. De woonplaats van God in de hemel wordt ook het Heilige der Heiligen genoemd. Volgens de geschiedenis zei God tegen Mozes, toen hij de bouwplannen voor de tabernakel bekend maakte, dat dit een soort 'schaduwbeeld of afspiegeling' beschreef van zijn eigenlijke woonplaats in de hemel.

Het Heilige der Heiligen, kubusvormig en afgescheiden door een gordijn of voorhang van de rest van de tabernakel/tempel mocht slechts een keer per jaar bezocht worden door de hogepriester die dan het zoenoffer voor de zonden van het volk van Isra�l bracht.

Terug naar boven
Islam01 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juli 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 304
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Islam01 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 april 2006 om 08:21

Bij God,velen onder de christenen hebben de ware leer van Profeet Jezus aleyhi salaam vervalst.

Gij zult werkelijk leugenachtige verzen in de bijbel vinden die de schrijvers zelf verzonnen hebben en gij zult ook waarachtige verzen in de bijbel vinden die je kan omschrijven als de woorden van God,Profeet Jezus vzmh.

O christenen zien jullie nog steeds niet dat Jezus slechts de Profeet van Allah was??????

Is het moeilijk om dat te kunnen zien????

(((((30. Hij (Jezus) zeide: "Ik ben een dienaar van Allah. Hij heeft mij het Boek gegeven en mij tot een profeet gemaakt;"

31. "Hij heeft mij gezegend waar ik mij ook moge bevinden; en heeft mij het gebed en het geven van aalmoezen zolang ik leef opgelegd."

32. "En dat ik gehoorzaam zou zijn jegens mijn moeder. Hij heeft mij noch een onderdrukker, noch een slecht mens gemaakt."

33. "Vrede was met mij op de dag mijner geboorte en zal met mij zijn op de dag van mijn dood(Jezus vzmh leeft nog.Nadat Profeet Jezus vzmh de antichrist gedood heeft dan zal Jezus vzmh ook sterven net zoals alle andere mensen) en evenzo op de dag dat ik ten leven zal worden opgewekt."

34. Aldus was Jezus, de zoon van Maria. En (dit is) het ware woord waaraan zij twijfelen.

35. Het past niet bij Allah Zich een zoon te verwekken, Heilig is Hij. Wanneer Hij een beslissing neemt, zegt Hij daartoe slechts: "Wees", en het wordt. ))))))

Aanbidden jullie de edele Profeet Jezus vzmh slechts omdat hij wonderen verrichte met het verlof van God,zijn geboorte was wonderbaarlijk.

49. En hij zal een boodschapper voor de kinderen Isra�ls zijn. "Ik kom tot u met een teken van uw Heer; ik zal u uit klei de vorm van een vogel maken, dan adem ik daarin en hij zal een vogel worden, door Allah's gebod. En ik genees de blinden en de melaatsen en doe de doden herleven en ik deel u mede, wat gij zult eten en wat gij in uw huizen zult opslaan. Voorzeker, daarin is voor u een teken, indien gij gelovigen zijt."

 

God schiep hem door te zeggen:Wees en hij werd.

Zien jullie niet dat Adam aleyhi salaam geen moeder noch vader had???

59. Voorzeker, het geval van Jezus is bij Allah hetzelfde als dat van Adam. Hij (Allah) schiep hem uit stof en zeide: "Wees" en hij werd.

Hoe kunnen jullie dan de Profeet Jezus vzmh aanbidden???

 

14. En met degenen die zeggen: "Wij zijn Christenen, sloten Wij (eveneens) een verbond, maar zij vergaten een deel van hetgeen hen was voorgehouden. Daarom deden Wij vijandschap en haat onder hen ontstaan, tot de Dag der Opstanding. Allah zal hen weldra laten weten, wat zij deden.

14. And from those who call themselves Christians, We took their covenant, but they have abandoned a good part of the Message that was sent to them.[] So We planted amongst them enmity and hatred till the Day of Resurrection (when they discarded All�h's Book, disobeyed All�h's Messengers and His Orders and transgressed beyond bounds in All�h's disobedience), and All�h will inform them of what they used to do.

 

 

 

 

 

64. Zeg: "O, mensen van het Boek, komt tot ��n woord, waarin wij met elkander overeenstemmen: dat wij niemand dan Allah aanbidden en dat wij niets met Hem vereenzelvigen en dat sommigen onzer geen anderen tot goden nemen, buiten Allah." Maar, als zij zich afwenden, zegt dan: "Getuigt, dat wij Moslims zijn."

Terug naar boven
Wessel Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 26 maart 2006
Online status: Offline
Berichten: 46
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wessel Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2006 om 19:43
In eerste instantie geplaatst door Lizio

ik weet niet.. ik vertrouw je niet echt.


In wat vertrouw je me niet??? Ik heb het gekopieerd en geplakt en er staat zelf een bron onder. Wel moet ik zeggen, dat die bevindingen ook kloppen in mijn belevings wereld, hier komen ook Chritenen dus daarom kopieerde ik het en plakte ik het om te vragen hoe de Chritenen er op zouden beantwoorden. Maar ik lees alleen maar vage antwoorden. En die van je dat je me niet vertouwt(je kent me niet eens) maar goed.
Terug naar boven
Lizio Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 28 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 73
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Lizio Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 08:10
de meeste die ik ken van de 'andere kant' die hebben vet veel tijd om onderwerpen te posten, echt lange verhalen enzo.. daar herken ik ze meestal aan. vandaar..
Alle lof naar Allah SWT voor altijd en eeuwig.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 11:18
Wessel, zelfs een kind voelt aan dat je een spelletje speelt. In een
andere post scheef ik je dat ik het idee heb, dat je allang een moslim
bent... je komt ook typisch met moslim argumenten, die zo ergens
vandaan gecopieerd kunnen worden. en nergens geef je er blijk van dat je
je ook maar enigszins in de Bijbel verdiept hebt. Maar t maakt niet uit. Er
is een duidelijk antwoord op al die vragen en argumenten, die blijk geven
van een totaal gebrek aan inzicht van de zaak waar het werkelijk om gaat.
Waarschijnlijk ben je niet in staat om werkelijk objectief de religies met
elkaar te vergelijken, maar dat ben ik ook niet

Over het volgen van de wet:
Mattheus 22;
35 Om hem op de proef te stellen vroeg een van hen, een wetgeleerde:
36 �Meester, wat is het grootste gebod in de wet?� 37 Hij antwoordde:
�Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met
heel uw verstand. 38 Dat is het grootste en eerste gebod. 39 Het tweede
is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. 40 Deze twee geboden zijn
de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.�


De basis van de wet is het bovenstaande. Als je dat doet, dan heb je
verder geen wet meer nodig, want dan doe je vanzelf wat God graag wil.
Houd je je niet aan bovenstaande woorden van Jezus, dan kun je alle
wetjes en regeltjes van Joden en Moslims volgen en er zelf nog eens 1000
bij verzinnen, maar dat zal je niets helpen; je komt er geen stap mee
dichter bij het paradijs.

Verder is het zo dat Jezus het over de Heilige Geest heeft als ie het over
de Trooster heeft:

Joh�15,26
Wanneer de Trooster komt, die Ik u zenden zal van de Vader, de Geest
der Waarheid, die van de Vader uitgaat
, zal deze van Mij getuigen;

Joh�16,7
Doch Ik zeg u de waarheid: Het is beter voor u, dat Ik heenga. Want
indien Ik niet heenga, kan de Trooster niet tot u komen, maar indien Ik
heenga, zal Ik Hem tot u zenden.


Jezus zal dus de Trooster, de Heilige Geest zenden tot zijn gehoor; zijn
discipelen en er worden dus niet mensen 600 jaar later mee bedoeld. De
Heilige Geest is ook idd neergedaald op de gelovigen, 10 dagen nadat
Jezus naar de hemel opgestegen was. Dat was een opvallende
gebeurtenis, waar je over kunt lezen in Handelingen 2.

Tenslotte; Murat heeft uit de Schrift laten zien dat Vader, Zoon en Heilige
Geest 1 zijn. dus dat is niet 300 jaar later bedacht zoals veel Moslims
beweren.


16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 13:44
Wessel is "zoekende". Hij "vergelijkt", gaat zo direct "kiezen", en wordt dan met
ontvangen. Van mij mag het! Succes met Wessel!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 14:15
Zo  is het alzukar :-)
Het is een gegeven dat er maar weinig mensen meer over zijn die niet zover vervreemd zijn van zichzelf dat ze zonder een zogenaamde openbaring kunnen.
Ik denk dat uiteindelijk enkel de atheisten nog een kleine kans zullen hebben om de waarheid in hun zelf te zien.Al bij al is dat eigenlijk wel grappig.Big smile
De edele(goed) gelovigen zijn reeds te veel gehersenspoeld om nog een kans te maken Zichzelf en het Goddelijke te vinden.

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 15:46
Ach Dru�de, we zijn allemaal afhankelijk van Genade. Inzicht is geen
verdienste; kan het ook niet zijn. daarom ben ik blij dat er zo iets als
Openbaring bestaat.
apropos Dru�de, ik zat met spanning te wachten wat er in Maart voor
heftigs zou gebeuren, maar niets uitzinnings, of het moet mij ontgaan
zijn...
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Edward Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 02 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 52
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Edward Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 april 2006 om 17:04

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Zo  is het alzukar :-)
Het is een gegeven dat er maar weinig mensen meer over zijn die niet zover vervreemd zijn van zichzelf dat ze zonder een zogenaamde openbaring kunnen.
Ik denk dat uiteindelijk enkel de atheisten nog een kleine kans zullen hebben om de waarheid in hun zelf te zien.Al bij al is dat eigenlijk wel grappig.Big smile
De edele(goed) gelovigen zijn reeds te veel gehersenspoeld om nog een kans te maken Zichzelf en het Goddelijke te vinden.

Ga toch weg man, alsof athe�sten niet net zo vastgeroest in hun vooroordelen zitten.

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2006 om 02:20
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Ach Dru�de, we zijn allemaal afhankelijk van Genade. Inzicht is geen
verdienste; kan het ook niet zijn. daarom ben ik blij dat er zo iets als
Openbaring bestaat.
apropos Dru�de, ik zat met spanning te wachten wat er in Maart voor
heftigs zou gebeuren, maar niets uitzinnings, of het moet mij ontgaan
zijn...


Mij niet echt :-)
Ondanks dat de Eurobeurs in Iran is uitgestelt zie je toch dat er een tweedeling is ontstaan die nu in een wankel evenwicht voorschrijdt.
Laatst stond in een artikel in the NewYork times dat de VS op dit moment comando's in Iran heeft zitten die zorgvldig de doelen in kaart brengen.
Het nucleare geschil met Iran zit in de VN veiligheidsraad.
In maart zijn verscheidene mensen gearessteerd waardoor een aanslag werd verkomen. Teminste naar een klein berichtje.
De Palestijnse orde staat opinstorten door dat de geldkraan is dichtgedraait en de vervangende gelden die belooft zijn uit Arabie uitblijven.
Er is nog maar een heel wankel evenwicht .


Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 april 2006 om 02:22
In eerste instantie geplaatst door Edward

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Zo  is het alzukar :-)
Het is een gegeven dat er maar weinig mensen meer over zijn die niet zover vervreemd zijn van zichzelf dat ze zonder een zogenaamde openbaring kunnen.
Ik denk dat uiteindelijk enkel de atheisten nog een kleine kans zullen hebben om de waarheid in hun zelf te zien.Al bij al is dat eigenlijk wel grappig.Big smile
De edele(goed) gelovigen zijn reeds te veel gehersenspoeld om nog een kans te maken Zichzelf en het Goddelijke te vinden.

Ga toch weg man, alsof athe�sten niet net zo vastgeroest in hun vooroordelen zitten.


Ligt eens toe Edward.


Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.