Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Alcohol

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Alcohol
    Geplaatst op: 06 april 2006 om 14:53
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Alzukar zet jij eens een pannetje water op het vuur en doe er 1 liter water in.Haal hem over 2 uur er af en zeg me hoeveel water er nog in zit.
Bij laag vuur en met een goed passend deksel erop nog best veel grappenmaker! Beschrijf n�g eens een proef!
 Bij hoogere druk verdampt alcohol nog sneller.  Vaak is de azeotroop gevoelig voor <A title=Druk href="http://nl.wikipedia.org/wiki/Druk">druk</A>, dat wil zeggen de positie is niet constant bij veranderende druk. Het is dan mogelijk door twee kolommen met verschillende druk het mengsel toch te scheiden Tekening A onderste http://nl.wikipedia.org/wiki/Azeotroop


 



En dat n�g eens, maar dan in gewone mensentaal, zodat de alcoholvrezenden onder ons weten hoe ze, in hun eigen keuken en met eenvoudige middelen, de laatste ppm kunnen uitdrijven!
  Een andere oplossing is het toevoegen van een extra component die de azeotroop opheft. Zo�n component wordt een entrainer genoemd

Wat voor een pan heb jij thuis?  (Verdunnen mensen....Verdunnen met kraanwater...)

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2006 om 15:17
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Ruud


In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Ruud

Alzukar zet jij eens een pannetje water op het vuur en doe er 1 liter water in.Haal hem over 2 uur er af en zeg me hoeveel water er nog in zit.
Bij laag vuur en met een goed passend deksel erop nog best veel grappenmaker! Beschrijf n�g eens een proef!
�Bij hoogere druk verdampt alcohol nog sneller. �Vaak is de azeotroop gevoelig voor <A title=Druk href="http://nl.wikipedia.org/wiki/Druk">druk</A>, dat wil zeggen de positie is niet constant bij veranderende druk. Het is dan mogelijk door twee kolommen met verschillende druk het mengsel toch te scheiden Tekening A onderste http://nl.wikipedia.org/wiki/Azeotroop



En dat n�g eens, maar dan in gewone mensentaal, zodat de alcoholvrezenden onder ons weten hoe ze, in hun eigen keuken en met eenvoudige middelen, de laatste ppm kunnen uitdrijven!
� Een andere oplossing is het toevoegen van een extra component die de azeotroop opheft. Zo�n component wordt een entrainer genoemd


Wat voor een pan heb jij thuis?



Hoe heet die "extra" component? Toch niet benzeen hoop ik, dat wil ik niet in mijn keuken!
Wat betreft die pan: ik heb o.a. zo'n gietijzeren pan met zwaar goed afsluitend deksel met daarin een heel klein gaatje. Ook heb ik een hogedrukpan. Laten we eens uitgaan van 1 kg sukadelappen, 200 gram boter, 0,5 liter water en 0,2 liter tawny port. En een paar laurierblaadjes natuurlijk!
W�t moet ik doen voor absoluut alcoholvrije sukadelappen en jus?

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2006 om 15:21

Absoluut is een groot woord.Maar steeds kleine beetjes water toevoegen en dus niet heel veel water tegelijk haald heel veel alcohol er uit in niet al te veel tijd.Het meest wat je dan verdampt is alcohol.Door dat je weinig water hoeft te verhitten.Hierdoor wordt ook de heele handel niet snotgaar. 

De laatste vintagejaren (+kwaliteitsbeoordeling):

1997 (uitstekende vintage)
1995 (goed)
1994 (uitstekende vintage)
1991 (zeer goed)
1987 (goed)
1985 (zeer goed)
1983 (goed)
1979 (goed)
1977 (uitstekend)
 
Misschien heb je hier ook iets aan. 
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2006 om 15:23
In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Foei toch.
Het gaat om de intentie..... Ik maak de wijn omdat ik het leuk vind,niet om het te zuipen. Hij is trouwens bijna uitgegist,dus de kurk kan er op.


Misschien is het wel miswijn, Peter...................
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2006 om 15:30
In eerste instantie geplaatst door Ruud

Absoluut is een groot woord.Maar steeds kleine beetjes water toevoegen en dus niet heel veel water tegelijk haald heel veel alcohol er uit in niet al te veel tijd.Het meest wat je dan verdampt is alcohol.Door dat je weinig water hoeft te verhitten.Hierdoor wordt ook de heele handel niet snotgaar.�


Bedankt!
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 april 2006 om 15:42
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Foei toch.
Het gaat om de intentie..... Ik maak de wijn omdat ik het leuk vind,niet om het te zuipen. Hij is trouwens bijna uitgegist,dus de kurk kan er op.


Misschien is het wel miswijn, Peter...................
Goede voorproefer nemen.Kitje de muis.Ben weg groetjes. 
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 april 2006 om 15:42

In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Ruud

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Foei toch.
Het gaat om de intentie..... Ik maak de wijn omdat ik het leuk vind,niet om het te zuipen. Hij is trouwens bijna uitgegist,dus de kurk kan er op.


Misschien is het wel miswijn, Peter...................

precies. Mis.....wijn

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.