Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenniet-moslims in Shariah van Islam

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>
Schrijver
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Onderwerp: niet-moslims in Shariah van Islam
    Geplaatst op: 07 mei 2006 om 21:46
misschien moet je gewoon beter lezen.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
floda Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 08 mei 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 1
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 03:30

Ruud hoe vaak moet ik je nog vertellen dat het ..GEEN ENKELE NUT HEEFT... om je in deze hoek te begeven!!

Sluit je aan bij onze geloofsovertuiging!!

 

There can be only 1 !!  

Greetings floda.H

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 03:49
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

misschien moet je�gewoon beter lezen.


Ongetwijfeld..........
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 03:55
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

(richteren 19:20 -29)Dit is een soortgelijk verhaal als dat van Lot maar dan nog gruwelijker. De mannen van een stad eisen de uitlevering van een mannelijke bezoeker om seks met hem te hebben. Natuurlijk weigert de gastheer dit en stelt voor dat zijn maagdelijke dochter en het bijwijf van de gast zijn plaats innemen. Als de mannen blijven aandringen gooit de bezoeker zijn bijwijf naar buiten waarna de mannen haar de hele nacht misbruiken en als zij 's morgens dood voor de deur ligt snijdt hij haar in twaalf stukken.



Het �s toch wat zeg, met die seks...... Waar las je dat trouwens, waar was dat gebeurd? Hier ergens in Nederland?
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 04:08

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Ik denk dat Jiyuu "��n god voor iedereen" verwart met "iedereen voor ��n god"

En dan ��n God die luistert naar Jijuu?

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 04:14

 

En dan ��n God die luistert naar Jijuu?


 

Nee, ��n God die luistert naar iedereen.



 

Groetjes,

 

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 05:31
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Ik denk dat Jiyuu "��n god voor iedereen" verwart met "iedereen voor ��n god"


En dan ��n God die luistert naar Jijuu?



Wat onze platonist Jijuu op de rails wil krijgen heeft weinig te maken met God, eerder met een Moloch wiens bek druipt van het bloed
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 05:40
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0in 0in 0pt"><SPAN lang=NL><FONT face="Times New Roman" size=3>
</SPAN><SPAN lang=NL style="FONT-SIZE: 7.5pt; COLOR: #006699; FONT-FAMILY: Verdana"> <SPAN style="FONT-FAMILY: Verdana">En dan ��n God die luistert naar Jijuu? </SPAN></SPAN><FONT face="Times New Roman"><SPAN style="mso-ansi-: EN-US">
<BR style="mso-special-character: line-break"><BR style="mso-special-character: line-break"></SPAN><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-ansi-: EN-US"><?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0in 0in 0pt"><SPAN style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana; mso-ansi-: EN-US"><o:p>�</o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0in 0in 0pt"><SPAN lang=NL style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana">Nee, ��n God die luistert naar iedereen. <o:p></o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0in 0in 0pt"><SPAN lang=NL style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana"><o:p></o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0in 0in 0pt"><SPAN lang=NL style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana">Groetjes,<o:p></o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0in 0in 0pt"><SPAN lang=NL style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana"><o:p></o:p></SPAN>


<P class=Msonormal style="MARGIN: 0in 0in 0pt"><SPAN lang=NL style="FONT-SIZE: 10pt; FONT-FAMILY: Verdana">Marocaantje</SPAN>



Helaas heeft niet iedereen het zo op dat "iedereen"
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 06:55

 

Ik zie Jihuu, jijuu...voor zover ik weet is zijn toch nog steeds onveranderd gebleven in: Jiyuu.

 

Wat onze platonist Jijuu op de rails wil krijgen heeft weinig te maken met God, eerder met een Moloch wiens bek druipt van het bloed

 

Heeft weinig te maken met God? Volgens mij zijn al zijn reacties gebaseerd op de Islaam. Tot zover ben ik het overal met hem eens dus of mijn bek nu ook druipt van het bloed....dacht het niet.

 

Helaas heeft niet iedereen het zo op dat "iedereen"  

 

Ik mag aannemen dat je op Jiyuu doelt. (Net zoals eigenlijk het merendeel van de niet-moslims alle antwoorden op Jiyuu baseren.)

 

Ik denk dat de meesten van jullie (om toch maar even gelijk iedereen aan te spreken) willen lezen wat ze willen �horen�. Ook al is het misschien wel anders bedoelt, velen van jullie rukken bepaalde zinnen uit hun context en dan lijkt Jiyuu toch oooh zoooo gewelddadig. Maar goed, gelukkig weten sommigen onder ons wel beter!


 

Groetjes,

 

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 08:58

Beste Marocaantje, misschien bedoelt Jijuu het goed. Maar dan vooral voor moslims.

Ik denk niet dat ik de teksten van Jijuu verkeerd lees. Wat je me (misschien) mag verwijten is dat ik de gevoelens en waarden achter zijn woorden niet eigen ben. Ik lees vanuit westerse ogen/waarden/begrippen/ zijn teksten.

En daar word ik niet vrolijk van.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 10:13
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

En daar, beste Jijuu, scheiden onze wegen. Jij gelooft slechts in jouw geloof. Jouw geloof die uitstijgt boven elk ander geloof. En daarmee, veroordeel je alle anderen. Maar bovenal je Zelf. En daarmee ook de Schepper van al het verschil.

Jij hebt HET RECHT moslim te zijn. Mag een mens van jou homo zijn? Mag een mens van jou een ex-moslims zijn? Mag een mens van jou Sjiiet zijn? Mag een mens van jou boeddhist zijn? Mag een mens van jou .............

Van mij mogen ze allemaal zijn, zoals ze zijn.

Ik heb slechts 1 voorwaarde: gun een ander te zijn wie ze zijn.

Wat zijn jou voorwaarden?

Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) leerde ons een groot principe: een minderheid dient zich aan de wetten te houden die door een meerderheid worden gesteund.Dat klinkt democratisch... Er zijn zat plekken in de Koran waar staat dat er verschillende volkeren zijn geschapen met verschillende religies en rassen.

 

En tot Zijn Tekenen behoort de Schepping van de hemelen en de aarde en het verschillende van jullie talen en kleuren. Voorwaar daarin zijn zeker Tekenen voor de bezitters van kennis. (Koran 30:22)

 

En als jouw Heer het had gewild, dan zou Hij de mensheid 1 godsdienst hebben gemaakt, maar zij bleven van mening verschillen. (11:118-119)

 

En lees hierover ook vers 5:48.

 

Nergens staat dat we elkaar voor de verschillen de kop af moeten slaan. In de Islam worden deze verschillen in bovenstaande verzen, religies, principes en overtuigingen genoemd.

 

Het mooie van de Islamitische wetgeving is dat bij verschil in mening over bepaalde zaken tussen jou en mij, maakt niet uit tot welk geloof of beweging je behoort, de wet van het land geldt waar wij ons bevinden.Das hier dus ook... Mijn missie als moslim is niet om van de Nederlandse niet-moslim regering te vragen om wetten en regels uit de Islamitische Shariah toe te passen. Mijn missie is om de Boodschap van het monothe�sme geloof te verspreiden zodat mensen geen afgoden aanbidden. Het moment dat jij en 16 miljoen andere boedisten, groenlinksers, homo�s etc dat zouden accepteren, zullen jullie zelf ernaar gaan streven om de Shariah in te voeren.Dat zijn zo'n beetje de laatste waar je het aan zou moeten voorleggen,als je het over de Sharia hebt van de 16mil inwoners... 

 

Vreemd allemaal...
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2006 om 12:14

Hij wil alle mensen clonen. En die clonen willen allemaal de sharia. Wat een clown.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 mei 2006 om 17:58

Maar goed, verder waar we waren gebleven.

 

Zij blijven gehoor geven aan de leugen, zij blijven eten van het verbodene en als zij tot jou komen: oordeel dan tussen hen of wendt je van hen af en indien jij je van hen afwendt, dan kunnen zij jou geen enkele schade berokkenen. En indien jij oordeelt, oordeel dan onder hen met rechtvaardigheid. Voorwaar, Allah houdt van de rechtvaardigen. (Koran 5:42)

 

Een niet-moslim die de Islam dus niet heeft geaccepteerd, wordt dus ook niet gedwongen om zich aan de Islamitische wetgeving te houden, tenzij hij dat zelf aangeeft.

 

Veel hypocrieten accepteerden de Islam in de tijd dat Profeet Muhammad (sallalaho alaihi wasallam) nog leefde. Met hun hart waren ze misschien afvallig, maar in het openbaar behoorden ze tot de islamitische gemeenschap en vielen ze onder de bescherming van de staat. Een keer kwam de hypocrisie van een van hen naar buiten doordat hij opmerkingen had gemaakt hoe de oorlogsbuit werd verdeeld door de Profeet (sallalaho alaihi wasallam). Umar ibn al-Khattab (Radiallaho anho) stond toen boos op en zei aan de Profeet (sallalaho alaihi wasallam): �O Boodschapper van Allah! Zal ik die hypocriet doden?�. Maar de Profeet weigerde dat. Hij mag in zijn hart geloven wat hij wil, maar zijn uiterlijke trouw aan de Islam geeft hem dezelfde rechten als zijn moslimbroeders.

 

De Islam is de enige religie die niet alleen de aanwezigheid van haar vijanden tolereert, maar ook nog hun rechten garandeert. Allah ta�ala heeft de wereld eenmaal geschapen met verschillende typen mensen erin. Tijdens de regeerperiode van Umar (Radiallaho anho) was het Islamitische rijk inmiddels uitgestrekt over een groot gebied. Er was een centrale regering die met de Shariah de rechten en plichten van alle onderdanen regelde zodat men in vrede met elkaar kon leven. Joden, christenen, moslims en andere gelovigen leefden onder Moslim gezag als EEN natie. Zolang je niet de wapenen opnam om tegen de moslims te strijden, was je veiligheid gegarandeerd.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2006 om 11:08
Utopia, Utopia, driemaal in de ronde van-je-hopsasa!
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2006 om 11:34
Beste alzukar,

Ik raad je aan om je kennis over de geschiedenis van de islaam en de feiten over de islaam te verrijken.

hieronder mischien een goede link.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_de_Islam
met veel meer doorverwijzingen.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2006 om 12:26
In eerste instantie geplaatst door Khabir

Beste alzukar,

Ik raad je aan om je kennis over de geschiedenis van de islaam en de feiten over de islaam te verrijken.

hieronder mischien een goede link.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_de_Islam
met veel meer doorverwijzingen.



Beste Khabir,
Ik heb liever islaam zonder sharia. Smaken verschillen nu eenmaal.......
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2006 om 12:42

Ik geef aan hoe de behandeling van niet-moslims is onder de wetten van de Islamitische Shariah. Ik heb het nu niet over wat landen en regeringen doen/hebben gedaan in naam van Islam. Deze topic gaat niet over wat zogenaamde moslimregeringen doen, maar gaat over wat er in de leer van de Islam staat en wat in ons Heilig Boek, de Koran staat.

 

Zoals broeder Khabir zegt, verdiep je in de materie voordat je je eigen conclusies trekt. Om te vatten hoe niet-moslims worden behandeld, heb je kennis van de Islam en de Koran nodig en dien je die te plaatsen in de gehele context van de Islam. Met een paar vaak (mis-)gebruikte quotes hier en daar kan iemand snel de boel uit zijn context plaatsen en de boel op zijn kop zetten. Maar als die quotes in hun juiste context geplaatst worden, dan pas zal de boodschap van de Islam duidelijk worden.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2006 om 12:46
Ach , ik denk dat we de sharia plannen niet zo serieus moeten nemen.
Tenslotte zit et alleen maar in hoofden van mensen die dit in eigen land ook al niet konden vekopen. Daar is men meestal de Sahria overgroeid.
En verder voor alle goede orde de sharia is immoreel!!
Dat is geen vooroordeel vanmij maar gewoonweg een realiteit.
De sharia is imorreel omdat de straffen niet conform zijn met de vergrijpen.
Hij is dicriminerend omdat het verschil maakt tussen personen in strafoplegging en verschil maakt in situaties.
De sharia is het duidelijkste bewijs omtrent de achterlijkheid van bepaalde religieuze stellingen.
Hoe zou men dat Goddelijk kunnen noemen?




Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2006 om 12:48
Beste Jiyuu,
Alleen al de uitdrukking "behandeling van niet-moslims" spreekt boekdelen! Er is niemand die mij "behandelt" behalve een arts!
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2006 om 12:50

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Ach , ik denk dat we de sharia plannen niet zo serieus moeten nemen.
Tenslotte zit et alleen maar in hoofden van mensen die dit in eigen land ook al niet konden vekopen. Daar is men meestal de Sahria overgroeid.
En verder voor alle goede orde de sharia is immoreel!!
Dat is geen vooroordeel vanmij maar gewoonweg een realiteit.
De sharia is imorreel omdat de straffen niet conform zijn met de vergrijpen.
Hij is dicriminerend omdat het verschil maakt tussen personen in strafoplegging en verschil maakt in situaties.
De sharia is het duidelijkste bewijs omtrent de achterlijkheid van bepaalde religieuze stellingen.
Hoe zou men dat Goddelijk kunnen noemen?




Goh..wist niet dat jij islamitisch recht hebt gestudeerd..want jouw uitspraken komen zo overtuigend over en absoluut niet bevooroordeeld..humm...aan welke universiteit?want zo te zien heb je veel "kennis".

 

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2006 om 12:54

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Beste Jiyuu,
Alleen al de uitdrukking "behandeling van niet-moslims" spreekt boekdelen! Er is niemand die mij "behandelt" behalve een arts!

dan willen wij ook niet date r hier in NL wordt gesproken van de behandeling van niet-nederlanders. oh nee sorry..wij hebben hier een naam...allochtonen. een term waar ik een bloedhekel aan heb."de behandeling van allochtone..blabla..blabla..." "allochtonen vinden dat hoe men hun behandeld..blablablabla..."

oh nee..vergeten..tegenwoordig wordt er alleen maar gesproken in termen van moslims en niet-moslims. there s a new world order people!u gotta catch up with the latest news.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2006 om 13:05
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Beste Jiyuu,
Alleen al de uitdrukking "behandeling van niet-moslims" spreekt boekdelen! Er is niemand die mij "behandelt" behalve een arts!
Zegt Jezus (vrede zij met hem) zelf niet: Behandel de mensen in alles zoals je wilt dat ze jullie behandelen. Als jij zegt Jezus (vrede zij met hem) te volgen dan hoor je geen probleem te hebben met het woordje "behandel"
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2006 om 14:02
In eerste instantie geplaatst door muslima5

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Ach , ik denk dat we de sharia plannen niet zo serieus moeten nemen.
Tenslotte zit et alleen maar in hoofden van mensen die dit in eigen land ook al niet konden vekopen. Daar is men meestal de Sahria overgroeid.
En verder voor alle goede orde de sharia is immoreel!!
Dat is geen vooroordeel vanmij maar gewoonweg een realiteit.
De sharia is imorreel omdat de straffen niet conform zijn met de vergrijpen.
Hij is dicriminerend omdat het verschil maakt tussen personen in strafoplegging en verschil maakt in situaties.
De sharia is het duidelijkste bewijs omtrent de achterlijkheid van bepaalde religieuze stellingen.
Hoe zou men dat Goddelijk kunnen noemen?




Goh..wist niet dat jij islamitisch recht hebt gestudeerd..want jouw uitspraken komen zo overtuigend over en absoluut niet bevooroordeeld..humm...aan welke universiteit?want zo te zien heb je veel "kennis".

 



Muslima 5 je zou je verbazen over de rechtskennis van een Druide :-)
Maar laat ik mijn vorige post een beetje toelichten.
Laat ik het toelichten met een hypothetische vraag.een situatie schets.
Stel Twee mensen worden verliefd en besluiten het niet meer geheim te houden.
Dus ze tonen hun verbondenheid aan elkaar met elkaar openlijk de liefde te bedrijven.
Nu is het wel zo dat een van de personen getrouwd is met iemand anders, waarbij vermeld moet worden dt deze hier niet voor gekozenhad. Laten we zeggen uitgehuwelijkt.
Laten we zeggen met een persoon 50 jaar ouder dan zijzelf.
De persoon waarmee ze verder wil is een oude jeugdliefde, die niet goed ligt met haar familie.

Wat zou het antwoord van de Sharia zijn op dit drama??



Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2006 om 14:14
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Beste Jiyuu,
Alleen al de uitdrukking "behandeling van niet-moslims" spreekt boekdelen! Er is niemand die mij "behandelt" behalve een arts!
Dat maken wij wel uit...
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2006 om 14:27

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne


En verder voor alle goede orde de sharia is immoreel!!
Dat is geen vooroordeel vanmij maar gewoonweg een realiteit.
De sharia is imorreel omdat de straffen niet conform zijn met de vergrijpen.
Hij is dicriminerend omdat het verschil maakt tussen personen in strafoplegging en verschil maakt in situaties.
De sharia is het duidelijkste bewijs omtrent de achterlijkheid van bepaalde religieuze stellingen.



Ik zie de Islam als de meest gedisciplineerde religie. En ik geloof ook dat als de Koran door een land in zijn geheel (en niet alleen bepaalde passages) zou worden gevolgd, dat het dan de meest rechtvaardige grondwet zou hebben. De Islam erkent de rechten van alle niet-moslims die in een moslimland wonen. Zelfs afgodendienaren en athe�sten zijn beschermd onder de wetten van de Shariah.

 

De straffen zijn bedoeld als afschrikmiddel. En je moet daarbij ook kijken naar het vergrijp. Overspel is een verschrikkelijk iets in een samenleving, het maakt gezinnen en relaties kapot. Daarom worden er wetten ingesteld die iemand zodanig moeten afschrikken dat de kans op overtreding klein wordt. Maar om weer te bewijzen dat iemand schuldig is, is aan de andere kant ook weer vreselijk moeilijk gemaakt. (Niet makkelijk pleegt iemand overspel in het bijzijn van 4 getuigen)

Dit is dan ook de reden dat samenlevingen waar overwegend moslims zijn minder moreel zijn vervallen dan wat je ziet in westerse en seculiere samenlevingen.

DOEL VAN EEN AFSCHRIKMIDDEL IS NOU EENMAAL OM MISDAAD TE VERMINDEREN.

 

Kom aub met je bezwaren over de Shariah in de Islamitische Staat. Dank u.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2006 om 14:28

rechtskennis kun je misschien hebben. maar als je die kennis hebt dan weet je ook dat elk land/regering/overheid haar eigen wetten en manieren van rechtsuitspraken/jurisprudentie kent. dus nogmaals: heb je islamitisch recht gestudeerd?noem eens een aantal rechtsmethoden?of heb je je info van kranten, internet, tv?tja..dank kan ik ook uitspraken doen over het nederlands recht. maar dat doe ik niet want heb het niet GESTUDEERD. ik kan klakkeloos wat gaan lopen roepen op basis van mijn "leken"kennis, maar is neit slim want ik kan zo neergemaaid worden door een jurist. maar goed, laat ik mee gaan met jou schets.

voordat ik begin zeg ik dat we het hier nu over de daadwerekelijke sharia hebben die de PROFEET saws heeft nagelaten, de juiste sharia.en niet over de sharia die door de mensen van NU wordt uitgevoerd.dus we hebben het nu over hoe de sharia MOET ZIJN.

ten eerste: ik heb geen islamitisch recht gestudeerd, dus ik kan hier geen uitspraken over doen.maar ik ga met je mee nogmaals.

ten tweede: als er al iemand gestraf zou moeten worden(ik ben niet in de positie daarover te oordelen)in deze situatie, dan zou naar mijn weten beide partijen worden gestraft. en niet alleen 1 partij.dat meisje heeft overspel gepleegd en die jongen heeft zonder getrouwd met haar te zijn het meisje benaderd.

ten derde: in de islam is uithuwelijking niet toegestaan. profeet is hier zeer nadrukkelijk in geweest!het meisje MOET toestemmen en het ZELF willen.dus als dat meisje hier niet mee eens was, dan kon ze er wat van zeggen voordat ze ging trouwen. het islamitisch recht zou achter haar staan.en haar gelijk geven, niet haar ouders.

ten vierde: dat dit meisje om verkeerde redenen is getrouwd of onder dwang, betekent niet dat ze daadoor gerechtigd is foute dingen te doen. als ze met iemand andres wil trouwen en niet met haar huidige man wil blijven, dan moet ze eerst een scheiding aanvragen voor ze met iemand anders in contact komt.als ze als reden aangeeft dat ze niet met hem getrouwd wil blijven omdat ze uitgehuwelijkt is en het niet haar keus was, dan staat aslnog het isl recht achter haar.

ten vijfde: het isl recht is niet 1, 2 ,3 uit te leggen. er wordt gekeken naar de situatie van BEIDE personen, naar hun testimony, er wordt om getuigen gevraagd (4 getuigen, niet 1 zoals in sommige landen), om achtergrond info etc etc.het isl recht heeft een boel voorwaarden en situaties. daar zijn boeken en boeken over geschreven. fiqhboeken heten die. er wordt op basis van Quran en Sounna en idjtihaad gehandeld. idjtihaad betekent het gebruiken van verstand. idjmaa3 wordt ook gebruikt. dat betekent een soort van vergadering.

geloof me, de sharia is niet zo simpel. net zoals het Nl-recht niet zo simpel is zoals ze het in de media/internet willen laten blijken. dus is de sharia ook niet net zo simpel als hoe de media het wil doen laten blijken.

AUB, doe geen uitspraken op basis van weinig kennis. en nogmaals, ik wil dit liever ook niet doen. weet er zelf erg weinig vanaf, wel wat maar niet veel. ben geen isl jurist. ben alleen op jou ingegaan om jou wat duidelijk te maken.als je rechtskennis hebt, dan weet je ook dat je geen uitpsraken kan doen over iest zonder de hele situatie te kennen en zonder kennis te hebben over iets. dan weet je ook dat je om iets te weten te komen dicht bij de bron moet zoeken of in de bron zelf. en niet info hier en info daar..en dan hup klaar een oordeel opschrijven.zou mooi zijn dan als dat gebeurde in de rechtswereld.

moge Allah mij vergeven als ik wat heb gezegd wat niet klopt.

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2006 om 14:35
In eerste instantie geplaatst door muslima5

rechtskennis kun je misschien hebben. maar als je die kennis hebt dan weet je ook dat elk land/regering/overheid haar eigen wetten en manieren van rechtsuitspraken/jurisprudentie kent. dus nogmaals: heb je islamitisch recht gestudeerd?noem eens een aantal rechtsmethoden?of heb je je info van kranten, internet, tv?tja..dank kan ik ook uitspraken doen over het nederlands recht. maar dat doe ik niet want heb het niet GESTUDEERD. ik kan klakkeloos wat gaan lopen roepen op basis van mijn "leken"kennis, maar is neit slim want ik kan zo neergemaaid worden door een jurist. maar goed, laat ik mee gaan met jou schets.

voordat ik begin zeg ik dat we het hier nu over de daadwerekelijke sharia hebben die de PROFEET saws heeft nagelaten, de juiste sharia.en niet over de sharia die door de mensen van NU wordt uitgevoerd.dus we hebben het nu over hoe de sharia MOET ZIJN.

ten eerste: ik heb geen islamitisch recht gestudeerd, dus ik kan hier geen uitspraken over doen.maar ik ga met je mee nogmaals.

ten tweede: als er al iemand gestraf zou moeten worden(ik ben niet in de positie daarover te oordelen)in deze situatie, dan zou naar mijn weten beide partijen worden gestraft. en niet alleen 1 partij.dat meisje heeft overspel gepleegd en die jongen heeft zonder getrouwd met haar te zijn het meisje benaderd.

ten derde: in de islam is uithuwelijking niet toegestaan. profeet is hier zeer nadrukkelijk in geweest!het meisje MOET toestemmen en het ZELF willen.dus als dat meisje hier niet mee eens was, dan kon ze er wat van zeggen voordat ze ging trouwen. het islamitisch recht zou achter haar staan.en haar gelijk geven, niet haar ouders.

ten vierde: dat dit meisje om verkeerde redenen is getrouwd of onder dwang, betekent niet dat ze daadoor gerechtigd is foute dingen te doen. als ze met iemand andres wil trouwen en niet met haar huidige man wil blijven, dan moet ze eerst een scheiding aanvragen voor ze met iemand anders in contact komt.als ze als reden aangeeft dat ze niet met hem getrouwd wil blijven omdat ze uitgehuwelijkt is en het niet haar keus was, dan staat aslnog het isl recht achter haar.

ten vijfde: het isl recht is niet 1, 2 ,3 uit te leggen. er wordt gekeken naar de situatie van BEIDE personen, naar hun testimony, er wordt om getuigen gevraagd, om achtergrond info etc etc.het isl recht heeft een boel voorwaarden en situaties. daar zijn boeken en boeken over geschreven. fiqhboeken heten die. er wordt op basis van Quran en Sounna en idjtihaad gehandeld. idjtihaad betekent het gebruiken van verstand. idjmaa3 wordt ook gebruikt. dat betekent een soort van vergadering.

geloof me, de sharia is niet zo simpel. net zoals het Nl-recht niet zo simpel is zoals ze het in de media/internet willen laten blijken. dus is de sharia ook niet net zo simpel als hoe de media het wil doen laten blijken.

AUB, doe geen uitspraken op basis van weinig kennis. en nogmaals, ik wil dit liever ook niet doen. weet zelf erg weinig vanaf, wel wat maar niet veel. ben geen isl jurist. ben alleen op jou ingegaan om jou wat duidelijk te maken.

moge Allah mij vergeven als ik wat heb gezegd wat niet klopt.

Mogen we het voorbeeld uit Iran aanhalen?Als ik me niet vergis kwam de beschuldiging vanuit een geestelijk Imam.Deze geestelijke Imam kenden de openingsregel van de Koran niet eens.Vervolgens doet de rechter uitspraak en verklaard de beschuldigde voor gek.Nu weet ik wel dat er fouten gemaakt kunnen worden in rechtspraken... Maar deze is onomkeerbaar bij moord op de beschuldigde.En gezien het feit waarop de beschuldigde werd aangeklaagd,wordt tevens tegengesproken op het hoogste woord van God.Vriendelijk bedankt... Ik wens geen Sharia in Nederland,daar komt oorlog van.Zeker als men die wil invoeren in mijn vaderland. 
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2006 om 14:42

niemand heeft beweerd dat de sharia hier moet komen. hoe kom je erop?en trouwens, je zegt het zelf. die imam kende geen eens de eerste vers van de Koran. dus hoe kan hij bepaalde uitspraken maken?en een beschuldiging mag niet zomaar geuit worden.dat hij een geestelijke is, geeft hem dat recht niet. er moeten minstens 4 getuigen voor zijn.er berust een grote straf op mensen die iemand anders valselijk beschuldigen zonder getuigen. ik post nog eens het verhaal van Aicha ra die ook beschuldigd werd en hoe de Profeet saws reageerde.dus zoals ik eerder zei:IK HEB HET NIET OVER DE SHARIA DIE NU WORDT UITGEVOERD DOOR BEPAALDE MENSEN, MAAR OVER DE SHARIA DIE DE PROFEET SAWS HEEFT ACHTERGELATEN. IS EEN ZEER GROOT VERSCHIL.

lezen jullie dat soms niet wanneer ik dat schrijf???moet ik het soms spellen. of doen jullie aan selectief lezen??theorie en praktijk verschillen aanzienlijk van elkaar. de sharia die nu uitgevoerd wordt is niet zoals het hoort!ik heb het over de ECHTE sharia!laat me weten als ik het moet spellen.of nog groter moet schrijven.

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2006 om 15:55

zoals beloofd hier het verhaal van Aisha, of beter gezegd een fatwa wat ermee te maken heeft. dan heb je gelijk een beetje sharia uitleg:

http://www.islamonline.net/servlet/Satellite?pagename=IslamO nline-English-AAbout_Islam/AskAboutIslamE/AskAboutIslamE& ;cid=1123996016654

gr

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 mei 2006 om 16:37
In eerste instantie geplaatst door muslima5

niemand heeft beweerd dat de sharia hier moet komen. hoe kom je erop?en trouwens, je zegt het zelf. die imam kende geen eens de eerste vers van de Koran. dus hoe kan hij bepaalde uitspraken maken?en een beschuldiging mag niet zomaar geuit worden.dat hij een geestelijke is, geeft hem dat recht niet. er moeten minstens 4 getuigen voor zijn.er berust een grote straf op mensen die iemand anders valselijk beschuldigen zonder getuigen. ik post nog eens het verhaal van Aicha ra die ook beschuldigd werd en hoe de Profeet saws reageerde.dus zoals ik eerder zei:IK HEB HET NIET OVER DE SHARIA DIE NU WORDT UITGEVOERD DOOR BEPAALDE MENSEN, MAAR OVER DE SHARIA DIE DE PROFEET SAWS HEEFT ACHTERGELATEN. IS EEN ZEER GROOT VERSCHIL.

lezen jullie dat soms niet wanneer ik dat schrijf???moet ik het soms spellen. of doen jullie aan selectief lezen??theorie en praktijk verschillen aanzienlijk van elkaar. de sharia die nu uitgevoerd wordt is niet zoals het hoort!ik heb het over de ECHTE sharia!laat me weten als ik het moet spellen.of nog groter moet schrijven.

Ja dat hebben mensen hier wel beweerd.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 2345>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.