Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenGewetensvraag

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Onderwerp: Gewetensvraag
    Geplaatst op: 29 april 2006 om 13:32

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,


Gewetensvraag

Naar eer en geweten beantwoorden, wat zou je doen???? 

 
Je wordt hieronder aan een klein testje onderworpen. Het gaat hierbij maar om ��n vraag, maar die is uiterst belangrijk! Beantwoord hem dus niet te snel of ondoordacht! Denk goed na voor je antwoordt, antwoord eerlijk en je zult je morele gevoel testen. Het is een fictieve situatie, waarin je een beslissing moet nemen. Denk erom, dat je een spontaan antwoord moet geven, maar je moet wel eerlijk zijn!

Scroll langzaam door de tekst naar beneden, dat is belangrijk!!!! 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je bent in de VS.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


In New Orleans, om precies te zijn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Je bevindt je in een gigantische chaos van een overstroming na een orkaan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Onvoorstelbare hoeveelheden water.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Je bent fotograaf voor CNN.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Je staat midden in deze gigantische ramp.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De situatie is totaal hopeloos.

 

 

 

 

 

 

 

 


Jij probeert de meest indrukwekkende foto's te schieten.


 

 

 

 

 

 

 

 


Om je heen spoelen de huizen weg en voor je ogen verdwijnen mensen in de kolkende stromingen.

 

 

 

 

 

 

 

 

De krachten der natuur woeden. Onbarmhartig en met volle kracht en sleuren alles mee.

 

 

 

 

 

 

 

 

Plots zie je een man die een Jeep bestuurt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Hij vecht wanhopig en vertwijfeld om niet door de water- en modderstromen te worden meegesleurd.

 

 

 

 

 

 

 

Je loopt naar 'm toe, op een of andere manier ziet hij er belangrijk uit.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dan herken je hem, het is G.W. Bush!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je merkt dat de kolkende massa op het punt staat hem mee te sleuren.

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Nou heb je twee mogelijkheden: Hem redden of de foto van je leven maken!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Een foto die de dood van een van de belangrijkste mannen ter wereld toont.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dan nu de vraag (denk erom eerlijk antwoorden):

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mat of hoogglans?   

 

 

 

 

 

 

 

 

Mijn antwoord: Ik moest eerlijk zijn toch? Nou...... Als die ijzer is heet moet je strijken swa!! Dus neem ik die belangrijke foto's.. Maakt mij natuurlijk geen haar beter dan hem, maar hij had er ook geen moeite mee toen er duizenden mensen omkwamen in Palestina, Irak enz.. Dit is mijn antwoord NU, hoe je in zo een situatie reageerd, weet je niet..

 

 

 

 

 

 

Jullie Zuster Fi Dien!! 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 14:12
Hahahahahahahahahahaha.......lig echt te rollebollen van het lachen...hahahaha. Maar nu ff serieus, op dit moment denk ik van ik laat hem lekker verzuipen voor wat hij andere mensen heeft aangedaan, maar als ik heel eerlijk moet zijn zou ik hem misschien toch wel proberen te redden op dat moment omdat hij hoe je het ook wendt of keert toch ook gewoon een mens is. Wie weet zou ALLAH SWT zijn hart dan misschien wel openen voor de Islam als hij gered zou worden door een Moslim.....maar nogmaals de kans bestaat ook dat ik hem gewoon lekker laat verzuipen....
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 14:14
Allah beslist over leven en dood, dus zou ik hem laten verzuipen. Wie ben ik om hem te gaan redden?
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 14:17

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Allah beslist over leven en dood, dus zou ik hem laten verzuipen. Wie ben ik om hem te gaan redden?

 

En wie ben jij om het niet eens te proberen toch? Ik zeg niet dat jehm moet gaan redden, maar je bewering klopt naar mijn mening niet helemaal.

We weten allemaal dat alleen Allaah soebhana wa ta3ala over leven en dood beslist maar dat wil niet zeggen dat wij anderen niet zouden kunnen gaan helpen.

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 14:25

met gevaar voor eigen leven de grootste oorlogsmisdadiger van dit millennium en moslimkiller allertijden gaan redden van een verdrinkingsdood!!!? Jullie zijn niet goed bij jullie hoofd. sorry dat ik het zo moet zeggen, maar die man heeft in zijn eerste vijf jaar dat ie aan de macht was meer onschuldige mensen vermoord dan Hitler en Stalin samen in hun eerste vijf jaar.

als ik hem zou proberen te redden, zou ik me, op z'n zwakst gezegd, misselijk voelen

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 14:26

salam

in een situtatie van gevaar vergeet je wat er in het "echte" leven gebeurt of heeft plaats gevonden. je denkt niet na, je denkt puur. dus in dit geval zou je deze man wel redden. je zou iedereen redden op zo'n moment denk ik. je denkt dan net zo puur als het moment van ontwaken uit je slaap. dan denk je ook puur. je vergeet zelfs wat er gister is gebeurd. denk maar aan de ochtend na een dag wanneer iemand is gestorven. je wordt wakker en denkt dat die persoon er nog is. maar na een moment besef je het weer.maar zoals broeder Rahil Amin zei, je kan zoiets alleen weten als je er echt in bent. we kunne nu wel van alles roepen maar alleen Allah weet hoe we zouden reageren.

salam

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 14:30

de kans is groot dat je dan ook in de diepte wordt meegesleurd. Dan lig je naast Bush begraven, niet zo een lekker idee. Het hangt allemaal van onze intentie af op dat moment, denk ik. Natuurlijk als je iemand ziet verdrinken, schiet je hem te hulp. Maar wat als het Bush blijkt te zijn? Dat was de vraag. Nou, ik weet het wel hoor. Glans of nat? Ik kies voor Glans.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 14:34
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

met gevaar voor eigen leven de grootste oorlogsmisdadiger van dit millennium en moslimkiller allertijden gaan redden van een verdrinkingsdood!!!? Jullie zijn niet goed bij jullie hoofd. sorry dat ik het zo moet zeggen, maar die man heeft in zijn eerste vijf jaar dat ie aan de macht was meer onschuldige mensen vermoord dan Hitler en Stalin samen in hun eerste vijf jaar.

als ik hem zou proberen te redden, zou ik me, op z'n zwakst gezegd, misselijk voelen

Salaam Aleikum broeder, je kan het ook andersom zien. Je kan het ook zo zien dat de "machtigste" man op aarde op dat moment van jou afhankelijk is of je hem wel of niet redt met de wil van ALLAH SWT. Zou mij niet misselijk maken maar juist heel sterk omdat ik en hopelijk hij ook op dat moment duidelijk tot het besef kom dat het leven van de zogenaamd machtigste man ter wereld alleen maar afhankelijk is van de wil van ALLAH SWT.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 14:35

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

Hahahahahahahahahahaha.......lig echt te rollebollen van het lachen...hahahaha. Maar nu ff serieus, op dit moment denk ik van ik laat hem lekker verzuipen voor wat hij andere mensen heeft aangedaan, maar als ik heel eerlijk moet zijn zou ik hem misschien toch wel proberen te redden op dat moment omdat hij hoe je het ook wendt of keert toch ook gewoon een mens is. Wie weet zou ALLAH SWT zijn hart dan misschien wel openen voor de Islam als hij gered zou worden door een Moslim.....maar nogmaals de kans bestaat ook dat ik hem gewoon lekker laat verzuipen....

 

Ik heb dit via mail gekregen. Toen ik het voor eerst lag moest ik ook lachen, vandaar dat ik het hier heb geplaatst. Het leek me wel grappig. Ik zou niet weten wat ik op dat moment zou doen. Ik denk dat als ik de mogelijkheid zou hebben hem misschien zou redden? Ik weet het niet.


Gayr InchaAllaah



Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 14:37
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

de kans is groot dat je dan ook in de diepte wordt meegesleurd. Dan lig je naast Bush begraven, niet zo een lekker idee. Het hangt allemaal van onze intentie af op dat moment, denk ik. Natuurlijk als je iemand ziet verdrinken, schiet je hem te hulp. Maar wat als het Bush blijkt te zijn? Dat was de vraag. Nou, ik weet het wel hoor. Glans of nat? Ik kies voor Glans.

.....met zoveel mogelijk pixels voor een haarscherpe beeldkwaliteit.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 14:47
ik zou  100 foto's maken  van alle kanten hhhhhhhhhh .
maar als hij berouw toont van zijn daden  en moslim word dan zou ik hem helpen eruit tekomen 
< =""> < ="">
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 14:53

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

ik zou  100 foto's maken  van alle kanten hhhhhhhhhh .
maar als hij berouw toont van zijn daden  en moslim word dan zou ik hem helpen eruit tekomen 

 

Haha, ik zie het al helemaal voor me. Bush en moslim zijn�hmm� Dan moet ie wel heel erg wanhopig zijn. Tenzij er natuurlijk een wonder gebeurt!


 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 14:56

dat "ziek zijn in je hoofd" bedoel ik niet persoonlijk...

Begrijp me goed het is een superkleine kans van je leven (niet realistisch) dat dit zou gebeuren. Ik zal het anders brengen:

Als ik erachter kwam dat het om Bush ging, dan zou ik Allah vragen om mij een sein te geven of ik hem moet redden of niet. Komt er een teken van boven, spring ik in het water. Komt er geen teken van boven, dan doe ik niets. Als het zijn bestemming is die dag te blijven leven is dan al door Allah bepaald, ik kan er niets meer aan doen. Ik hoop dat iedereen dan nu tevreden is met mijn antwoord.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 14:59
hahahahah ja < ="">
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 april 2006 om 15:02

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

dat "ziek zijn in je hoofd" bedoel ik niet persoonlijk...

Begrijp me goed het is een superkleine kans van je leven (niet realistisch) dat dit zou gebeuren. Ik zal het anders brengen:

Als ik erachter kwam dat het om Bush ging, dan zou ik Allah vragen om mij een sein te geven of ik hem moet redden of niet. Komt er een teken van boven, spring ik in het water. Komt er geen teken van boven, dan doe ik niets. Als het zijn bestemming is die dag te blijven leven is dan al door Allah bepaald, ik kan er niets meer aan doen. Ik hoop dat iedereen dan nu tevreden is met mijn antwoord.

 


 

Ik heb uiteindelijk ook maar niet persoonlijk opgevat hoor. Voor de rest ben ik het nu helemaal met je eens. Ik sluit me aan bij jouw antwoord. Ik ben tevreden met jouw antwoord.

 

Gayr InchaAllaah.


 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2006 om 05:08

salaam aleykum.

ik lees hier reacties van: laat hem verzuipen,laat Allah het maar uitmaken,....
 maar wie het leven van 1 mens redt heeft de beloning van het redden van de gehele mensheid.

denk daar maar eens over na,is zien of je dan nog steeds hem wilt laten verzuipen. niet echt bepaald de karakter van een moslim

laa ilaha illalah
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2006 om 05:22
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum.

ik lees hier reacties van: laat hem verzuipen,laat Allah het maar uitmaken,....
 maar wie het leven van 1 mens redt heeft de beloning van het redden van de gehele mensheid.

denk daar maar eens over na,is zien of je dan nog steeds hem wilt laten verzuipen. niet echt bepaald de karakter van een moslim

salam

nee, broeder dat zijn niet de enige reacties. er zijn genoeg onder ons die iets anders behalve dat hebben gezegd.

salam

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2006 om 05:58
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum.

ik lees hier reacties van: laat hem verzuipen,laat Allah het maar uitmaken,....
 maar wie het leven van 1 mens redt heeft de beloning van het redden van de gehele mensheid.

denk daar maar eens over na,is zien of je dan nog steeds hem wilt laten verzuipen. niet echt bepaald de karakter van een moslim

As-salamu alaikum,

broeder, bekijk het van de andere kant, na het redden van Bush gaat hij stug door met het moorden van jouw broeders en zusters. Wat heb je dan bereikt?

Luister mijn broeders en zusters, de hele topic berust op een fabel, het is het niet waard om hiervoor fouten te gaan zoeken bij elkaar. Laat de zaak rusten. Als Bush moet blijven leven, geen probleem, moet hij dood, ook geen probleem. Laten we gewoon ons werk doen, voor de Islam opkomen en Allah tevreden stellen, en de rest gewoon aan Allah overlaten.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2006 om 16:13

salaam aleykum.

muslima5: mijn reactie was gericht naar degene die zulke uitspraken hadden gedaan,niet naar de anderen.

jiyuu: het is zoals je het zegt, het is een fabel,we gaan er een beetje te fel op in. maar toch,stel even voor,je redt Bush zijn leven, het komt overal in de kranten: moslim redt leven van Amerikaanse president.

dan moet Bush toch echt een nazi zijn om dan nog verder moslims uit te roeien. maar jah,je weet nooit eh.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 april 2006 om 23:49

As-salamu alaikum

 

Deze man is een oorlogsmisdadiger en moet onmiddellijk overgebracht worden naar een Islamitische rechtbank. Als ik die garantie kreeg, dan was dat de enige reden dat ik deze oorlogsmisdadiger zou redden, zodat ik hem erna als krijgsgevangene mag houden en later zou laten berechten door een echt Islamitische rechter.

De kans dat ik die garantie zou krijgen is ook weer zeer klein, dus zou ik toch maar mijn camera bij de hand houden.

 

Maar iemand anders kan en mag er anders over denken. Allah alleen weet wat zich in onze harten afspeelt.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 05:34

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Ik zie dat mijn topic bij sommige nogal wat emoties heeft losgemaakt. Zoals jiyuu al heeft gezegd is het maar een fabel. Ik denk dat we er maar niet al te diep op in zouden moeten gaan. Het was eerlijk gezegd ook meer als een grap bedoeld.

Ik ben het eens met zowel de voor- als de tegenstanders. Ik kan het begrijpen als mensen hem willen proberen te redden maar ik kan het natuurlijk ook begrijpen als mensen dit niet zouden willen doen. Uiteindelijk beslist alleen Allaah ~soebhana wa ta3ala~ over leven dood. Niet ik of iemand anders.

 

Misschien een goed idee om bij deze de topic te laten rusten.

 

Gayr InchaAllaah.

 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 05:52
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Ik zie dat mijn topic bij sommige nogal wat emoties heeft losgemaakt. Zoals jiyuu al heeft gezegd is het maar een fabel. Ik denk dat we er maar niet al te diep op in zouden moeten gaan. Het was eerlijk gezegd ook meer als een grap bedoeld.

Ik ben het eens met zowel de voor- als de tegenstanders. Ik kan het begrijpen als mensen hem willen proberen te redden maar ik kan het natuurlijk ook begrijpen als mensen dit niet zouden willen doen. Uiteindelijk beslist alleen Allaah ~soebhana wa ta3ala~ over leven dood. Niet ik of iemand anders.

 

Misschien een goed idee om bij deze de topic te laten rusten.

 

Gayr InchaAllaah.

 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

Op zo'n moment beslis jij dat als het in je vermogen ligt om hem te redden en niemand anders.
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 05:52

Een hele leuke grap. Echt gelachen. Net zoals sommige moslimcartoons uit de deense kranten.

Humor relativeert.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 05:53

 

 

Een hele leuke grap. Echt gelachen. Net zoals sommige moslimcartoons uit de deense kranten.

Humor relativeert.

 

 

Ik vroeg me al af wanneer je zou reageren. Ik dacht dat je misschien al van de aardbodem was verdwenen. Maar goed, om even terug te komen op je reactie: appels kun je niet met peren vergelijken, misschien dat je dat nog niet wist? Bij deze dan.

 

Op zo'n moment beslis jij dat als het in je vermogen ligt om hem te redden en niemand anders.

 

Ik geloof erin dat alles is voorbestemd Ruud. Als ik hem niet zou willen redden en zijn tijd is nog niet gekomen, dan zal hij niet doodgaan. Andersom ook. Als ik hem wel zou willen redden maar zijn tijd is gekomen, zal hij doodgaan. Noch jij noch ik beslissen daarover.

 

Groetjes,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 05:59

In de Koran staat....... Dat de mens de vrije wil heeft om te kiezen..... Als God al voor je gekozen heeft,wat valt er dan nog te kiezen?Dan heb jij een gedachtegang die niet strookt met A) De Koran en B) De wetenschap

In de volgorde volgens jou denkwijze..... 

Ik geef je een voorbeeld.......

Pak een jas met een steen en doe de steen in de jas.......

De jas kan niet zwemmen zoals je weet......

Gooi de Jas in het water en wacht,wacht net zolang tot hij onder gaat......

En stel jezelf daarna deze vraag......

Had ik de Jas kunnen redden.... Ja of Nee.

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 06:02

 

 

 

In de Koran staat....... Dat de mens de vrije wil heeft om te kiezen..... Als God al voor je gekozen heeft,wat valt er dan nog te kiezen?


Ik heb ook niet gezegd dat de mens geen vrije wil heeft om te kiezen. Bepaalde dingen staan nu eenmaal gewoon vast. Daar kunnen wij niet onder uit. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij niets hoeft te doen en dat jij je niet zou moeten inspannen.

 

 

Dan heb jij een gedachtegang die niet strookt met A) De Koran en B) De wetenschap



Dan weet jij meer dan ik.


 

Groetjes,



Marocaantje

 

P.s. Je past je berichten wel erg vaak aan he.

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 06:06
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

In de Koran staat....... Dat de mens de vrije wil heeft om te kiezen..... Als God al voor je gekozen heeft,wat valt er dan nog te kiezen?

Ik heb ook niet gezegd dat de mens geen vrije wil heeft om te kiezen. Bepaalde dingen staan nu eenmaal gewoon vast. Daar kunnen wij niet onder uit. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij niets hoeft te doen en dat jij je niet zou moeten inspannen.

Groetjes,


Marocaantje

Jou inspanning is nutteloos waneer je kiest als het geen verandering met zich mee brengt....... Je praat onzin......
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 mei 2006 om 06:08
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

 

 

 

In de Koran staat....... Dat de mens de vrije wil heeft om te kiezen..... Als God al voor je gekozen heeft,wat valt er dan nog te kiezen?


Ik heb ook niet gezegd dat de mens geen vrije wil heeft om te kiezen. Bepaalde dingen staan nu eenmaal gewoon vast. Daar kunnen wij niet onder uit. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij niets hoeft te doen en dat jij je niet zou moeten inspannen.

 

 

Dan heb jij een gedachtegang die niet strookt met A) De Koran en B) De wetenschap



Dan weet jij meer dan ik.  Idd..... Want anders had je het wetenschappelijk geweten.


 

Groetjes,



Marocaantje

 

P.s. Je past je berichten wel erg vaak aan he.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.