Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Mag een man korte broek dragen?

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Suleyman Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Suleyman Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mag een man korte broek dragen?
    Geplaatst op: 01 juni 2006 om 05:48

Ik heb 2 antw gekregen ja en nee dus misschien kan iemand mij het goede antw geven met bron aub

alvast bedankt

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2006 om 10:50

In Bagdad zijn enkele weken geleden enkele voetballers doodgeschoten omdat ze een korte broek aanhadden.

Ik zou dus het zekere voor het onzekere nemen.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2006 om 13:58
Een lange broek komt het meest voor, maar in Zandvoort en op tal van andere plaatsen lopen er ook rond zonder broek. Doe eens wat meetwerk zou ik zeggen, bepaal de gemiddelde broeklengte en trek dat dan aan. Zit je zeker goed.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2006 om 15:08
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In Bagdad zijn enkele weken geleden enkele voetballers doodgeschoten omdat ze een korte broek aanhadden.

Ik zou dus het zekere voor het onzekere nemen.

 

wat is dit nou weer voor antw?pp, ik had wel wat betrs van jou verwacht hoor. is dit nou sarcasme of wat?waar hadden we het ook alweer over in de vroige topic..?eeuhmm..theorie en praktijk?

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2006 om 15:10
In eerste instantie geplaatst door Suleyman

Ik heb 2 antw gekregen ja en nee dus misschien kan iemand mij het goede antw geven met bron aub

alvast bedankt

salam broeder

weet ik eigenlijk niet. maa ik zoek t wel effe voor je op.

wasalam

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2006 om 16:27
In eerste instantie geplaatst door muslima5

In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

In Bagdad zijn enkele weken geleden enkele voetballers doodgeschoten omdat ze een korte broek aanhadden.

Ik zou dus het zekere voor het onzekere nemen.

 

wat is dit nou weer voor antw?pp, ik had wel wat betrs van jou verwacht hoor. is dit nou sarcasme of wat?waar hadden we het ook alweer over in de vroige topic..?eeuhmm..theorie en praktijk?

Beste Muslima5, dit is geen sarcasme. Dit is helaas realiteit. Ik moet erkennen dat het geen voetballers waren maar tennisers. Excuses voor dit onderscheid.

Iraakse tennissers doodgeschoten om korte broek

Uitgegeven: 26 mei 2006 12:49
Laatst gewijzigd: 26 mei 2006 12:51

BAGHDAD - Twee spelers en de coach van het Iraakse tennisteam zijn donderdag doodgeschoten. Volgens ooggetuigen werden ze ge�xecuteerd omdat ze een korte broek droegen. Dat deelde het Iraakse olympisch comit� vrijdag mee.

Behalve coach Ahmed Rachid verloren de spelers Nasser Ali Hatem en Wissam Adel Odah het leven, verklaarde Amer Jabbar, de secretaris van het olympisch comit�. Enkele dagen geleden zou een militante soennitische groepering hebben gewaarschuwd dat het dragen van een korte broek niet zou worden getolereerd. 

Getuigen meldden dat het drietal in een auto zat die door een groep gewapende mannen tot stoppen werd gedwongen. Twee kregen op straat een kogel in het hoofd, de derde terwijl hij nog in de auto zat. Diens lijk werd vervolgens op straat op dat van de anderen gegooid.

Het is niet de eerste keer dat sporters in Irak het doelwit van acties zijn. Anderhalve week geleden werden vijftien leden van het nationale taekwondoteam ontvoerd. Er moest een losgeld van 100.000 dollar worden betaald. Eind februari werd de voormalige bokskampioen Jasseb Rahma doodgeschoten

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2006 om 16:45

Asalaamu Alaikom

De prive delen van een man zijn van knie tot navel, zolang dat verborgen is, is het meestal goed. En dat je doodgeschoten wordt omdat je in korte broek loopt, is propaganda van die Christen.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 juni 2006 om 16:58
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace


Asalaamu Alaikom


De prive delen van een man zijn van knie tot navel, zolang dat verborgen is, is het meestal goed. En dat je doodgeschoten wordt omdat je in korte broek loopt, is propaganda van die Christen.



Is dat zo? Zie eens wat Alzukar op 30 mei j.l. om 23.42 uur neerzette (in reactie op Muslima5) onder de topic "Liefde voor de mensheid"
Dossierkennis Batle, dossierkennis!
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2006 om 03:31

Verschillende media maken melding van de geweldaige dood van de iraakse tennisers.

vrijdag 26 mei 2006 | Bron: anp

Iraakse tennissers omgebracht wegens korte broek

BAGDAD - Twee spelers en de coach van het Iraakse tennisteam zijn doodgeschoten omdat ze een korte broek droegen. Dat heeft het Iraaks Olympisch Comit� bekendgemaakt. Een militante soennitische groep had het tennisteam enkele dagen geleden gewaarschuwd dat het dragen van een korte broek niet zou worden getolereerd.

Zouden de aanslagplegers niet weten dat er in geloof geen dwang is?

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2006 om 04:04

beste pp

volgens mij mis jij mn hele punt die ik wilde maken met mn reactie op jou. in de vorige topic hadden we het toch over de echte islam en hoe de mensen hte uitvoerren. en dat het onderscheid wel moet worden gemaakt. nou hier kom je opeens weer een hele andere kant laten zien. deze broeder vraagt oprecht wat hij moet doen en jij haallt weer moord en doodslag die door een paar psycho's is uitgeveord. stel je voor dat iedere keer als jij iets vraagt over jouw geloof ik ook weer met moord en doodslagverhalen kom van christenen. want denk je nou echt dat die er niet zijn. sinds mensenheugenis bestaan die. zelfs ver voor de komst van Muhammed saws. maar dat doe ik niet want nog maals (word ehct moe van het iedere keer herhalen) ISLAM EN HOE DE MENSEN HET BEWEREN UIT TE VOEREN ARE TWO VERY DIFFERENT THINGS!!!!!! T H E O R I E VS P R A K T I J K.

dat geldt voor elk geloof. wat sommige christenen doen is niet according to het christendom. ik blijf maar het christendom verdedigen maar zie ik jou de islam verdedigen en vrede bewaren?nee!!waarom pp haall je er weer zoiets stoms bij?????als reactie op een onschuldige broeder. als je het zo graag kwijt wil open even een nieuwe topic maar verpest de vraag van de jongen niet. ik had echt beter van je verwacht na het gesprek op de vorige topic. dat een paar mensen zo'n moord hebben gepleegd betekent niet dat de islam dit beweert!!!!!!!!!!!!!doe ik toch ook niet met het christendom!!!je hebt me nu echt boos gekregen en dat gebeurd niet gauw. weet je wat pp?ik gaf jou echt altijd the benefit of the doubt maar ik heb nu niet zoveel zin meer om met jou te discussieren. tot ziens op de verhalentopic. ik zal hoogstens een paar verhlaen blijven posten.maar discussieren...nee.ik moet namelijk steeds dingen herhalen. rsi plus zinloos dingen herhalen?no thanks!dont like that combination.ik bewaar de energie die ik over heb van rsi liever voor zinnige reacties.

gr

Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2006 om 04:27
In eerste instantie geplaatst door Suleyman

Ik heb 2 antw gekregen ja en nee dus misschien kan iemand mij het goede antw geven met bron aub

alvast bedankt

salam broeder

ik heb twee fatwa's voor je van twee sites. kun je zelf even kijken. van de site islam-qa.com en van islamonline.net.

http://www.islamonline.net/servlet/Satellite?pagename=IslamO nline-English-Ask_Scholar/FatwaE/FatwaE&cid=111950354543 8

http://63.175.194.25/index.php?ln=eng&ds=qa&lv=brows e&QR=22963&dgn=4

wasalam

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2006 om 06:24

Beste Muslima5,

Ik kan me voorstellen dat je enigzins boos bent. Wat ik niet begrijp is dat je boosheid zich richt op mijn inbreng. Je boosheid zou meer op zijn plaats zijn bij moslims die, uit naam van de islam, ontmenselijken.

Jij geeft heel terecht het spanningsveld weer tussen theorie en praktijk. Deze discrepantie geef ik telkenmale weer. De islam wordt op deze site verheerlijkt. Ik toets slechts deze theoretische islam aan de dagelijkse praktijk. Daar waar mensen zoeken naar waarheid, ligt de duivel op de loer.

Gematigdheid is, behalve de nederigheid die erin besloten ligt,  voorwaarde voor een redelijke samenleving. In de zoektocht naar waarheid neigt de mens tot absolutisme. Zijn eigen absolutisme wel te verstaan. En de duivel (een entiteit die ik niet erken, hooguit in metafysische zin) lacht.

De islam die op deze site naar voren komt neigt tot absolutisme. Ik geef slechts voorbeelden waarin dit duidelijk wordt. En dat doet pijn.

Ik heb niet de intentie mensen pijn te doen, ook jou niet. Wel is mijn bedoeling duidelijk te maken dat mensen (OOK niet-moslims!!!) voorzichtig moeten zijn in hun zoektocht naar God en de waarheid.

Tot slot stelt het je misschien gerust dat mijn attitude alhier niet verschilt met mijn houding in de katholieke kerk, waar ik deel vanuit maak. Ook daar druk ik tegen heilige huisjes. Ook daar roepen mijn vragen/opmerkingen weerstand op. Het zij zo.

groet,

PP

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 juni 2006 om 14:33

hallo pp

ik heb gezegd dak niet zou verder discussieren en dat ga ik ook niet doen. ik hou me graag aan mn woord. t enige wat ik wil zeggen is dat je het hele punt waarom ik boos ben mist. ben niet boos op je inbreng maar om iets heel en heel anders. maar ik ga het niet opnieuw uitleggen om bovengenoemde redenen. ik vind jouw manier van "vrede" stichten een beetje vreemd. ik zoek mensen die vrede willen stichten en niet die graag een vuurtje willen aanwakkeren. sorry. kan daar niet tegen. waar je ook vandaan komt en wat je ook geloofd. negativiteit kan ik missen als kiespijn. ik richt me meer op vrede dan op bloed en doodslag en de niieuwsberichten eromheen. sorry. waarom zou ik aan een negatief iets aandacht geven?zodat het meer publiciteit krijgt??no thank you very much.

oh en jouw bewering dat deze site tot abolutisme neigt:eeuhmmlees je selctief of met een bepaalde gekleurde bril??moet 1 van de twee zijn.

adios en het ga je goed

 

Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2006 om 01:55
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Asalaamu Alaikom

De prive delen van een man zijn van knie tot navel, zolang dat verborgen is, is het meestal goed. En dat je doodgeschoten wordt omdat je in korte broek loopt, is propaganda van die Christen.



Je blijft na�ef he, bfp. Ontkenning van feiten is het begin van de ondergang van de mens. Propaganda van die christen...laat me niet lachen. Volgens mij ben jezelf van a tot z een geindoctrineerd wezen. Sterkte.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2006 om 05:38
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace


Asalaamu Alaikom


De prive delen van een man zijn van knie tot navel, zolang dat verborgen is, is het meestal goed.



Benieuwd of broeken, die aan deze eis voldoen, nog gewoon te koop zijn kwam ik op:
- de knickerbockers (wijde kniebroek). Zie voor een assortiment op http://tbarryknickers.com/
-de lederhose. Zie hiervoor op: http://www.lederhosenmuseum.de/Lederhosenmuseum5.html
Voor wie �cht op safe wil spelen is aan te bevelen de zgn. "Kniebund Lederhose", deze kun je, op kniehoogte, d.m.v. een veter of bandje nog stevig dichtsnoeren. Ze zijn in Beieren nog volop te koop. De beste zijn vervaardigd uit wilde-geitebokleer, gaan levenslang mee (prijs: ca. Euro 150,-)
Of had je iets anders in gedachten, Batle?
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2006 om 05:55

Kom op jongens, suleyman komt hier een serieuze vraag stellen over de kledingvoorschriften binnen de shari3a en men gaat hier spottend mee om en geeft stomme reacties. Hou alstublieft hiermee op want zo krijg je alleen maar ruzie. 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 juni 2006 om 08:05
In eerste instantie geplaatst door Amin

<P class=Msonormal style="MARGIN: 0cm 0cm 0pt"><FONT face="Times New Roman">Kom op jongens, suleyman komt hier een serieuze vraag stellen over de kledingvoorschriften binnen de shari3a en men gaat hier spottend mee om�en geeft stomme reacties. Hou alstublieft hiermee op want zo krijg je alleen maar ruzie.� <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p>



Moet je niet doen hoor, ruzie maken! En wat heb je trouwens aan voorschriften zonder voorbeelden van hoe daar invulling aan te geven?
   
Wat navragen en zoeken leverde, in aanvulling op wat ik boven al gaf, nog:
-de plusfour (bijgenaamd "drollenvanger", heb nog familiefoto's waarop mijn broers die dragen). Zie voor afbeeldingen: http://hansb.blogspot.com/2005/10/plusfour.html
-de plushes ofwel lakeienbroek (zoals bv. gedragen door Joost, de huisknecht van olivier B. Bommel). Kleedt misschien een beetje te strak af.

Ik zou z�lf voor de knickerbockers kiezen




Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 juni 2006 om 16:40
knickerbocker oftewel kletterhosen zijn vaak toch wel erg wijd
uitgevoerd, hetgeen tijdens het klimmen toch wel tot ongewenste
doorkijkjes kan leiden....

maar even serieus de vraag naar het kledingvoorschrift is natuurlijk
legitiem en vast serieus bedoeld, maar stel nu dat je er met elkaar
uitkomt dat volgens de sharia de man zich dient te kleden in een broek
van middenrif tot onder het enkelgewricht met in de onvang een
stoflengte die het dubbele is van de omvang van de drager. dan is er al
snel een oordeel over degenen die een broek dragen die maar tot net
boven het enkelgewricht komt en maar 1 1/2 x de omvang van de drager
heeft. Iemand die dan als tenniser een broek draagt die nog niet tot de
knie komt en nauwelijks in omvang ruimte over laat is dan natuurlijk een
afvallige en aangezien afvalligen vogelvrij zijn en de dood verdienen, dan
is een likwidatie maar zo een logisch gevolg en zal bij velen instemming
vinden...

Mijn punt is dus dat kleidingvoorschriften al gauw tot kledingdictatuur
leiden met alle ongewenste gevolgen vandien.

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 00:02

En kapseldictatuur. En baarddictatuur. En burqadictatuur. En niet-met-vreemde-mannen-praten-dictatuur. En als vrouw-mag-je-niet-alleen-naar-buiten-dictatuur.

Godsdienstig cloonen van mensen.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 05:22
In eerste instantie geplaatst door postpentacost



Iemand die dan als tenniser een broek draagt die nog niet tot de
knie komt en nauwelijks in omvang ruimte over laat is dan natuurlijk een
afvallige en aangezien afvalligen vogelvrij zijn en de dood verdienen, dan
is een likwidatie maar zo een logisch gevolg en zal bij velen instemming
vinden...

Mijn punt is dus dat kleidingvoorschriften al gauw tot kledingdictatuur
leiden met alle ongewenste gevolgen vandien.



Hoezo is dat natuurlijk dan?
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 09:03
We zullen het eens gewoon andersom gaan stellen. Iemand MET kleren aan is per definitie afvallige van de Schepper

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 10:28
Lang leve het nudistenleven.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 14:11
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan


In eerste instantie geplaatst door postpentacost



Iemand die dan als tenniser een broek draagt die nog niet tot de
knie komt en nauwelijks in omvang ruimte over laat is dan natuurlijk een
afvallige en aangezien afvalligen vogelvrij zijn en de dood verdienen, dan
is een likwidatie maar zo een logisch gevolg en zal bij velen instemming
vinden...

Mijn punt is dus dat kleidingvoorschriften al gauw tot kledingdictatuur
leiden met alle ongewenste gevolgen vandien.



Hoezo is dat natuurlijk dan?


"natuurlijk" is een fout woord in dit verband. Laten we zeggen
"logischerwijs"
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Sunni_Side_Up Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 197
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Sunni_Side_Up Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 14:31

Wat is in gods ogen belangrijker?

Dat mannen geen korte broek dragen?

Of het dusdanig minachten van een mens dat hij gedoiod mag worden omdat hij een korte broek draagt?

En hoe komt het dat Mozes zich niet aan die wet hoefde te houden?

En wie heeft die wet overigens verzonnen? een profeet? een die profetien gedaan heeft die aantonen dat hij geen valse profeet was naar de normen van gods wetten ten dage van Mozes?.....en wie was dat dan....en wat waren die bewezen profetien dan?

Tja....een nogal vooringenomen vraag he.....des te belangrijker dat er een sterk antwoord komt.

Sunni_Side_Up

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 14:53
De Schepper levert ons allemaal gekleed in hetzelfde uniform af. De boodschap daarvan lijkt mij voldoende duidelijk.........
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 15:15

Daar komt bij: Wat is in geloof "logischerwijs"?

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 juni 2006 om 18:06
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan


In eerste instantie geplaatst door postpentacost



Iemand die dan als tenniser een broek draagt die nog niet tot de
knie komt en nauwelijks in omvang ruimte over laat is dan natuurlijk een
afvallige en aangezien afvalligen vogelvrij zijn en de dood verdienen, dan
is een likwidatie maar zo een logisch gevolg en zal bij velen instemming
vinden...

Mijn punt is dus dat kleidingvoorschriften al gauw tot kledingdictatuur
leiden met alle ongewenste gevolgen vandien.



Hoezo is dat natuurlijk dan?


"natuurlijk" is een fout woord in dit verband. Laten we zeggen
"logischerwijs"


Ze zijn beiden fout als je hiermee onzin claimt.

Waar baseer je jouw uitspraak op, dat het logica is dat iemand die een korte broek draagt als afvallige wordt verklaard? Logischerwijs betekent namelijk dat Islamitische bronnen en de moslimgemeenschap in het algemeen zo'n daad ondersteunen, dit is niet het geval.



Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 03:51

Weet dat binnen geloof geen dwang heerst!

Een korte broek is geen enkel probleem. 

Daar komt bij dat het God geen biet interessert of je je druk maakt om een baard, een jurk of een korte broek.

Hij is veel te groot voor dergelijke onzin.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 16:35
3abd,

zeg eens eerlijk; wat gebeurt er als jij je in korte broek onder je broeders
(en zusters) begeeft? Hoe zal er gereageerd worden?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 19:05
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Daar komt bij: Wat is in
geloof "logischerwijs"?




In ales, ook in religie zit een verband tussen oorzaak en gevolg. met een
zeker gevoel voor logica is dat waar te nemen en zelfs te voorspellen.
Als je een bepaalde regel voorschrijft, dan zijn er altijd mensen die aan de
uiterste grens van die regel gaan zitten en op een gegeven moment daar
overheen. door het bestaan van de regel is maar zo iemand die graag
korte broeken draagt een zondaar. En als die zondaar hardnekkig is mot
ie gestraft worden.
In al die mechanismes zit een zekere logica.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.113 seconden.