Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

hijaab !!!!!!!!!!!!!!!!!

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: hijaab !!!!!!!!!!!!!!!!!
    Geplaatst op: 10 juni 2006 om 14:55
wat vinden jullie van hijaab en wat zijn  de regels volgens jullie.grag wil ik dat re hier op gereageerd wordt
Terug naar boven
92Chick Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 17 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 109
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 92Chick Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 juni 2006 om 15:03

Assalaamualeikum Warahmattullah Wabarakatohu

Ik draag het zelf en vind het eigenlijk wel gewoon.. normaal.
Nouja ik vind t gwn vanzelfsprekend dat vrouwen het dragen en dat er ook vrouwen zijn die dat niet doen.
De normaalste zaak vd [westerse] wereld.. voor mij iig..
Ik heb wel respect voor andere vrouwen die het [goed] dragen

ehm.. wat bedoel je precies met regels?
h�� je het moet dragen?
of wanneer?

I am what I am, and only Allah swt can change that! (:
proud to be a moslim <3
Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 12:09
met wanner bedoel ik wanner is het verplicht hoe je het moet dragen .....ja ik bedoel of knotje naar achteren of naar voren.
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 12:18

salam

ik denk toch echt dat je hem naar voren moet dragen. anders heeft zo'n hele hijaab geen zin. t gaat namelijk ook om het bedekken van je nek. dus ja..de correcte hijaab is dat je nek je oren en je borstkas bedekt worden. een kntoje van achteren is goed bedoeld, maar helaas niet de juiste manier.

wasalam

Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 12:26
ja daar denk ik ook zo over,maar ik woon in een buurt waar de meeste mesne gwn een knotje dragen
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 12:30

Asalaam Aleikum beste zuster,

Geef jij de mensen in jouw buurt dan het goede voorbeeld door de Hidjaab op de correcte wijze te dragen. Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala je belonen.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 12:35
 THANK YOU MY MOSLIM BROTHER
hahahha
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 12:38
Graag gedaan my Muslim Sister...
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 12:45
ik heb een paar broers en vinden het best leuk als een vrouw een beetje blootjes bij loopt. wat vinden jullie daarvan (meer de mening van mannnen horen niet belegingent bedoelt hoor).
Terug naar boven
muslima5 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 30 oktober 2005
Online status: Offline
Berichten: 398
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote muslima5 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 12:52

In eerste instantie geplaatst door *yousra*

ik heb een paar broers en vinden het best leuk als een vrouw een beetje blootjes bij loopt. wat vinden jullie daarvan (meer de mening van mannnen horen niet belegingent bedoelt hoor).

mag ik als zuster reageren?t gaat niet om wat een man leuk vind, t gaat om wat Allah wil, en daarbij is ontbloting van het lichaam geen optie.

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 juni 2006 om 13:20
In eerste instantie geplaatst door *yousra*

ik heb een paar broers en vinden het best leuk als een vrouw een beetje blootjes bij loopt. wat vinden jullie daarvan (meer de mening van mannnen horen niet belegingent bedoelt hoor).
Ik heb liever dat een vrouw op de correcte wijze bedekt is zoals ALLAH Subhana Wa Ta'ala heeft voorgeschreven. Als een vrouw er een beetje of een beetje meer blootjes bijloopt zien mannen haar al snel als een lustobject.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
anis Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 mei 2004
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 55
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote anis Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 juni 2006 om 10:39

Salaam zusters en broeders,

Ik wil ook als zuster hierop reagerenWink. Om te beginnen raad ik aan alle zusters die de hijaab dragen of van plan zijn deze te dragen a.u.b deze correct te dragen. Het is voor je eigen bestwil. En wat je zei over de meisjes die er blootjes rond lopen of het prettig is voor de jongens?? En goede moslim jongen zal liever bedekte meisjes zien rondlopen, trouwens zoals wij liever mannen zie die serieus gekleed zijn en niemand lastig vallen zo ook hun.

P.S hier waar ik woon heb je ook meisjes die echt overdreven gekleed zijn (je weet wat ik bedoel) en ik heb gezien dat ze worden gepest door de jongens. Niet versieren ofzo maar echt van waarom kleed je je zo, enz...

"Wendt u tot uw Heer en onderwerpt u aan Hem voordat de straf over u komt, want ...

(39:54)
Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2006 om 08:12
Fijn om te horen 
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2006 om 12:41

Misschien werkt dit nog? 5F7_De_Hidjaab_inleiding.doc 

ma3a salaam

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 juni 2006 om 16:38

 

 

of dit http://www.risallah.com/archief/artikel.php?artikelnr=59

Moge Allah ons leiden

 

 

Terug naar boven
dawood102 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 januari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 116
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dawood102 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 05:30

de hijaab is bevolen in de bijbel en in de thora!!

 

 

1 Corinthians 11:5-10: "But every woman that prayeth or prophesieth with her head uncovered dishonoureth her head: for that is even all one as if she were shaven. For if the woman be not covered, let her also be shorn: but if it be a shame for a woman to be shorn or shaven, let her be covered. For a man indeed ought not to cover his head, forasmuch as he is the image and glory of God: but the woman is the glory of the man. For the man is not of the woman: but the woman of the man. Neither was the man created for the woman; but the woman for the man. For this cause ought the woman to have power on her head because of the angels."

1 Corinthians 11:13: "Judge in yourselves: is it comely that a woman pray unto God (with her head) uncovered?"


i


 


 

 

a salaam oe 3alaikom
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 06:14
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door *yousra*

ik heb een paar broers en vinden het best leuk als een vrouw een beetje blootjes bij loopt. wat vinden jullie daarvan (meer de mening van mannnen horen niet belegingent bedoelt hoor).
Ik heb liever dat een vrouw op de correcte wijze bedekt is zoals ALLAH Subhana Wa Ta'ala heeft voorgeschreven. Als een vrouw er een beetje of een beetje meer blootjes bijloopt zien mannen haar al snel als een lustobject.
Dan dient de man zich drastisch te veranderen...
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 06:18

Dan dient de man zich drastisch te veranderen...

 

Het hoort van beide kanten te komen. Niet alleen maar van 1 kant. Dus zowel de vrouwen en de mannen moeten er wat aandoen. Ik snap niet wat een vrouw er aan zou moeten hebben als ze halfnaakt op straat paradeert. Respect, waardering, eigenwaarde, waardigheid hebben blijken ook nog te moeilijk te zijn voor sommige����.

 

Gegroet,

 

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 06:21
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Dan dient de man zich drastisch te veranderen...

 

Het hoort van beide kanten te komen. Niet alleen maar van 1 kant. Dus zowel de vrouwen en de mannen moeten er wat aandoen. Ik snap niet wat een vrouw er aan zou moeten hebben als ze halfnaakt op straat paradeert. Respect, waardering, eigenwaarde, waardigheid hebben blijken ook nog te moeilijk te zijn voor sommige����.

 

Gegroet,

 

Marocaantje

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 06:27

Hi Ruud,

 

Wie ben jij om te bepalen hoe een ander er bij moet lopen als de meerderheid deze vrijheid erkent.Als de vrouw hier dan voor kiest,is het de man die het klusje zelf dient te klaren. 


 

En wie ben jij om mijn woorden te verdraaien?

 

Nergens in mijn bericht zie ik staan dat ik heb gezegd of bepaald dat vrouwen zich MOETEN bedekken. (Of hoe ze erbij moeten lopen.) Naar mijn mening geeft het alleen wel wat aan als vrouwen halfnaakt op straat lopen. Als zij zichzelf als een lustobject zien kunnen wij niet van de mannen verwachten dat zij dit niet doen. Wiens schuld is dit dan eigenlijk? Ik denk niet dat het aan mannen ligt eerlijk gezegd. Vrouwen hoeven zich ook niet altijd ongeoorloofd als slachtoffer op te stellen, what goes around, comes around. Dat is met dit geval precies hetzelfde.

 

Groetjes,

 

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 06:30
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Hi Ruud,

 

Wie ben jij om te bepalen hoe een ander er bij moet lopen als de meerderheid deze vrijheid erkent.Als de vrouw hier dan voor kiest,is het de man die het klusje zelf dient te klaren. 


 

En wie ben jij om mijn woorden te verdraaien?

 

Nergens in mijn bericht zie ik staan dat ik heb gezegd of bepaald dat vrouwen zich MOETEN bedekken. (Of hoe ze erbij moeten lopen.) Naar mijn mening geeft het alleen wel wat aan als vrouwen halfnaakt op straat lopen. Als zij zichzelf als een lustobject zien kunnen wij niet van de mannen verwachten dat zij dit niet doen. Wiens schuld is dit dan eigenlijk? Ik denk niet dat het aan mannen ligt eerlijk gezegd. Vrouwen hoeven zich ook niet altijd ongeoorloofd als slachtoffer op te stellen, what goes around, comes around. Dat is met dit geval precies hetzelfde.

 

Groetjes,

 

Marocaantje

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 06:38

Bla...bla...bla... Mijn dochter in het zwembad is geen lustobject!!! En elke marokaan die dat zegt waar ik bij ben stamp ik finaal in elkaar!  

 

Bla...bla...bla..? Komt de waarheid hard aan? Enne, ik zal je even herinneren aan de forumregels. Het is niet de bedoeling dat je mensen persoonlijk aanvalt. In dit geval begin je wel gelijk over �een Marokkaan�. Dus, het is maar dat je het weet.

 

Voor de rest zou ik als ik jou was maar niet zo stoer praten in de buurt van Marokkanen, jij moet de vooroordelen toch wel kennen over Marokkanen?

Ik dacht dat geweld by the way volgens jou niets oploste. (Je geeft een goed voorbeeld aan je dochter.)Maarre, jouw agressieve gedrag zou mij er niet van weerhouden om te zeggen dat jouw dochter mogelijk een lustobject zou kunnen zijn. Dus wees maar niet al te zeker van je zaak.

 

Groetjes,


Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 07:05
Ik kijk naar de persoon met wie ik van doen heb, en het interesseert me werkelijk geen bliksem of die persoon is gehuld in een aardappelzak dan wel naakt is.
Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 08:09
ey man niet praten over marokanen anders ga ik zelf aanvallen  soorry geen zelf beheersing maar effe serieus jullie kenne tog de eerste blik en de tweede blik als je die kent dan weetje wel dat je er niet so naakt moet bijlopen of niej 
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 13:29
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Bla...bla...bla... Mijn dochter in het zwembad is geen lustobject!!! En elke marokaan die dat zegt waar ik bij ben stamp ik finaal in elkaar!  

 

Bla...bla...bla..? Komt de waarheid hard aan? Enne, ik zal je even herinneren aan de forumregels. Het is niet de bedoeling dat je mensen persoonlijk aanvalt. In dit geval begin je wel gelijk over �een Marokkaan�. Dus, het is maar dat je het weet.

 

Voor de rest zou ik als ik jou was maar niet zo stoer praten in de buurt van Marokkanen, jij moet de vooroordelen toch wel kennen over Marokkanen?

Ik dacht dat geweld by the way volgens jou niets oploste. (Je geeft een goed voorbeeld aan je dochter.)Maarre, jouw agressieve gedrag zou mij er niet van weerhouden om te zeggen dat jouw dochter mogelijk een lustobject zou kunnen zijn. Dus wees maar niet al te zeker van je zaak.

 

Groetjes,


Marocaantje

 

Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 13:31
In eerste instantie geplaatst door *yousra*

ey man niet praten over marokanen anders ga ik zelf aanvallen  soorry geen zelf beheersing maar effe serieus jullie kenne tog de eerste blik en de tweede blik als je die kent dan weetje wel dat je er niet so naakt moet bijlopen of niej 
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 13:50

 

 

Terug naar boven
ZinebZina Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 04 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 156
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ZinebZina Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 juni 2006 om 14:20

Lieve Ruud,

Deze Topic Gaat Over De Hijaab..

Terug naar boven
*yousra* Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 108
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *yousra* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 04:14
ik bedoel als je eeen hijaab draagt dan voorkom je TWEEDE BLIKKEN !!!!!! en wat vinden jullie vAn eEn bOrka of die hijaab die tot je ogen bedekt zijn
Terug naar boven
Ruud Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 januari 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2716
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ruud Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juni 2006 om 04:22
In eerste instantie geplaatst door ZinebZina

Lieve Ruud,

Deze Topic Gaat Over De Hijaab..

Sorry... Ik zal wel een slechte dag hebben gehad gisteren.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.