Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wist je dat?

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wist je dat?
    Geplaatst op: 24 juli 2006 om 07:09

Lieve broeders en zusters,

Het stuk dat ik geplaatst (hond en katten)heb, is geschreven door niemand minder dan Khalil Gibran. Hij is geboren in Libanon in 1883. Miljoenen Arabieren beschouwen hem als de grootste geest van zijn tijd.

De wijze hond uit "de dwaas".

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 07:10
wij zijn jou broeders en zusters niet haal je onzin weg plak het maar ergens anders
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 07:20
ik vind het wel raar dat marocatje telekens op duikt als er over de beheerder word geklaagd
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 07:57

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

ik vind het wel raar dat marocatje telekens op duikt als er over de beheerder word geklaagd

 

Maak je geen illusies taqwaa. Ik duik overal op waarvan ik vind dat er onrechtvaardig gehandeld wordt/zal worden. Hierbij dus ook. Of het nu om de beheerders zou gaan of niet.

 

Lieve broeders en zusters,

Het stuk dat ik geplaatst (hond en katten)heb, is geschreven door niemand minder dan Khalil Gibran. Hij is geboren in Libanon in 1883. Miljoenen Arabieren beschouwen hem als de grootste geest van zijn tijd.

De wijze hond uit "de dwaas".

 

 

Marocaantje,

 

Jullie Zuster Fi Dien!! 

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 08:00

ik vroeg je via pim of jij ook een van de beheerders was maar kreeg geen antwoord.

en telkens neem je het voor beheerders op.

niet dat ik het een probleem vind

maar  ben elleen  benieuwd .

maar laten we deze onderwerp schoon houden voor ahadiets inschallah

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 08:04

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

"ik vroeg je via pim of jij ook een van de beheerders was maar kreeg geen antwoord.

en telkens neem je het voor beheerders op.

niet dat ik het een probleem vind

maar  ben elleen  benieuwd .

maar laten we deze onderwerp schoon houden voor ahadiets inschallah "

En gelijk toen ik jouw pm had gelezen heb ik je eentje teruggestuurd. Althans, dat probeerde ik maar jouw inbox zat vol. Vandaar dat jij dus geen enkel reply van mij hebt ontvangen.

 

Sorry dat ik het zeg hoor maar het was de bedoeling dat er van deze topic geleerd kon worden...dus hadieth en/of koranteksten. De verhaaltjes van Khalil Gibran kunnen me gestolen worden en kunnen absoluut niet tippen aan de woorden van ALLAH Subhana Wa Ta'ala en Zijn Boodschapper. Dus gelieve geen onzin meer te plaatsen.

 

Excuse me....

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 08:04
Sorry dat ik het zeg hoor maar het was de bedoeling dat er van deze topic geleerd kon worden...dus hadieth en/of koranteksten. De verhaaltjes van Khalil Gibran kunnen me gestolen worden en kunnen absoluut niet tippen aan de woorden van ALLAH Subhana Wa Ta'ala en Zijn Boodschapper. Dus gelieve geen onzin meer te plaatsen.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 08:14

ALLAH Subhana Wa Ta'ala heeft gezegd:

ALLAH neemt de zielen weg bij hun sterven en bij degenen die niet sterven in hun slaap. Dan houdt Hij de zielen waarvoor Hij de dood heeft beslist achter, en stuurt Hij de overigen (terug) tot een vastgestelde tijd. Voorwaar, daarin zijn zeker Tekenen voor een volk dat nadenkt.

Soerat Az-Zoemar(39) ayaah 42

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 09:39

Beste zusters en broeders,

Deze topic werd gestart onder "wist je dat".

Er is geen enkele maal aangegeven dat hier slechts 'mooie' islamitische teksten geplaatst mochten worden. Daar naast stond er geen bordje op de deur "verboden voor gelovigen, alleen voor moslims".

De tekst van Khalil werd hier door Taqwaa afgedaan als een belediging van de islam. (uiteraard zonder aangeven waarom, hetgeen de standaard van Taqwaa is)

Daarnaast wordt wederom opgeroepen waarom ik nog niet uitgesloten ben van deze site.

En weer wordt er kritiek geuit op de beheerders.

Ik wil je erop wijzen dat er geen dwang is in de islam en dat de islam een heel tolerant geloof is. Zouden jullie je daar aan willen houden?

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet,

PP

PS, de teksten van Gabril zijn een lust voor oog en oor.

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 14:39
In eerste instantie geplaatst door taqwaa

wa3laikomosalaam oehgti  ik denk dat de beheerder hem heeft verplaatst ik heb heb die bij verkeerde forum geplaatst . maar hier heb je de link  http://www.mislamih.com/mi/133.htm

ik heb hem nu wel gezien..ik moest "subhaanALLAh"100 keer zeggen. .jzakie Allahiegayran zuster

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 15:06
waiyaki oeghti
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 17:25
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum beste broeders en zusters,

Ik kan me herinneren dat er een keer een heel leerzame topic geopend was door een zuster. De topic heette : Wist je dat?

Lijkt het jullie wat om de kwaliteit van het forum weer een beetje omhoog te halen met zaken waar we wat van kunnen leren? Mij in ieder geval wel dus zal ik wat leuks en leerzaams plaatsen InschaALLAH.

InschaALLAH doen jullie mee.

Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 17:34

assalaamoe3alaikoem warahmatoellahi wabarakatoehoe,

Anas ibn Maalik,zei dat de Boodschapper van ALLAH zei:"ALLAH is meer tevreden met het berouw van een dienaar van Hem dan ��n van jullie zou zijn als hij zijn kameel in een dorre woestijn zou kwijtraken,en hem dan plotseling zou vinden."

(Boekhaarie en Moeslim)

Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 17:43

 

Ibn 'Abbaas en Anas ibn maalik verhalen dat de Boodschapper van ALLAH zei:"Als een zoon van Adam een vallei vol goud had, zou hij er twee verlangen.Niets kan zijn mond vullen, behalve de aarde in het graf. ALLAH wendt zich vol barmhartigheid tot degene die berouw voelt."

(Boekhaarie en Moeslim)

Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 17:58

 

Ibn Mas'oed zei: "Ik bezocht de Profeet(saw) en hij had koorts.Terwijl ik hem met mijn hand aanraakte,zei ik:'Boodschapper van ALLAH,je hebt heel hoge koorts'.De Profeet antwoordde:'Inderdaad,mijn koorts is zo hoog als die van twee van jullie.' Ik zei:'Is dat zo omdat jij een dubbele beloning ontvangt?' Hij zei :" Dat is zo.Geen moslim lijdt aan iets, de prik van een doorn of erger, of ALLAH wist iets van zijn zonden daardoor uit; en zijn zonden vallen van hem weg,zoals de bladeren van een boom.'

(Boekhaarie en Moeslim)

Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 18:09

 

Abboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van ALLAH zei: "Toen ALLAH  de schepping schiep, schreef HIJ in een boek dat zich bij HEM bevindt:' VOORZEKER, MIJN GENADE ZAL MIJN TOORN OVERTREFFEN."

(Boekhaarie en Moeslim)

Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 juli 2006 om 18:32
In eerste instantie geplaatst door naika

 

Abboe Hoerairah verhaalt dat de Boodschapper van ALLAH zei: "Toen ALLAH  de schepping schiep, schreef HIJ in een boek dat zich bij HEM bevindt:' VOORZEKER, MIJN GENADE ZAL MIJN TOORN OVERTREFFEN."

(Boekhaarie en Moeslim)

MashaALLAH...deze is echt mooi
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 03:32
 

2) Van al-`Abbaas ibni `Abdil-Moettalib (rahuma) (is overleverd) dat hij Rasoel'lullah (��� ���� ���� ����  ) heeft horen zeggen:

- Wie genoeg heeft aan (of tevereden is met) Allaah als Rabb (Heer), aan de Islaam als godsdienst (dien)

en aan Mohammed  ��� ���� ���� ���� als Rasoel (Gezant) heeft de smaak van het iemaan (geloof) geproefd.

(Muslim, K. Iemaan (1), B. 11/H.56)

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 03:47

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

Elke dwaling begint met iets kleins

  Overgeleverd door Ad-Daaremie in zijn Soennan met een authentieke  ketting van overleveraars; dat Aboe Moesaa Al-Ash�arie (radiallaahoe `  anhoe) naar �Abdoellaah ibn Mas�oed (radiallaahoe `anhoe) ging en zei:

 

O Aboe Abdoer-Rahmaan ik heb net iets in de moskee gezien wat ik verafschuwde terwijl ik eigenlijk -walhamdoellillaah- niets anders dan goed heb gezien!

Hij (�Abdoellaah) zei: �Wat is dat dan?�

Hij zei: �Wannneer je zal leven zal je het zien! Ik heb groepjes mensenin kringen zien zitten die gezamenlijk op de aanvang van het gebed wachtten.
Elke kring bestond uit personen met steentjes in hun handen en er zat een man die tegen hen zei: �Zeg honderd keer Allaahoe Akbar, waarop, zij honderd keer takbier gaven. Daarna zei hij: �Zeg honderd keer Laa Illaahaa Illallaah, waarop zij dit honderd keer deden. Daarna zei hij: �Zeg honderd keer Soebhaanallaah, waarop zij honderd keer Soebhaanallaah zeiden.

Hij (�Abdoellaah) zei: �Wat heb je tegen hen gezegd?

Hij (Aboe Moesaa): �Ik heb niets tegen hen gezegd omdat ik jouw mening wilde weten!�

Hij (�Abdoellaah) zei: �Waarom heb je hen niet geadviseerd om hun zonden te tellen en gegarandeerd dat niets van hun goede daden verloren zal gaan!�

Hij zei: �Daarna ging hij (�Abdoellaah) op weg naar hen en we gingen met
hem mee. Totdat we bij ��n van die kringen aankwamen en hij bij hen ging
staan en zei: Wat is dit wat jullie aan het doen zijn?

Zij zeiden: �Steentjes waarmee wij onze takbier, tahliel en tasbieh tellen!�

Hij zei: �Tel jullie zonden dan maar! Ik garandeer jullie dat er niets van jullie goede daden verloren zal gaan! Wees gewaarschuwd O volgelingen van     Mohammed! Wat gaat jullie verlies rap! Want, hier zijn de metgezellen van jullie Profeet noch aanwezig. En dit zijn Zijn kleren die noch niet vergaan zijnen Zijn (huishoudelijk) gerei wat noch niet gebroken is. Bij Degene in Wiens Hand mijn ziel is, jullie zijn of op een religie die beter is dan die van Mohammed! Of jullie openen een deur van de dwaling!�

Zij zeiden: �Bij Allaah, O Abaa Abdir-Rahmaan! Wij wilden niets anders dan het goede!�

Hij zei: �Hoeveel zijn er die het goede willen maar het toch niet bereiken!� Voorwaar, de Profeet e heeft ons verteld dat er een volk zal komen die de Qor`aan lezen terwijl deze niet verder dan hun kelen zal komen ( i.e. zij geloven niet daadwerkelijk met hun harten)! Bij Allaah ik zou het niet weten maar het kan zijn dat de meesten van hen vanonder jullie (kringen) zijn? Daarna verliet hij hen!�

Orwah ibn Salimah (radiallaahoe `anhoe) �de overleveraar van de hadieth- zei:
� We hebben het overgrote gedeelte van de mensen die zich in deze kringen bevonden op de dag van Nahrawaan (oorlog tussen �Ali ibn Abie Taalib en de    Chawaaridj) tegen ons zien vechten! (
[1])

 

Voetnoten:

[1] Shaych �Abdoellaah Al-�Obailaan (hf) zei over deze hadieth in zijn boek Moqtatafaat wa noebdh min Sharh Kitaab As-Soennah lil-Berbehaarie blz. 52, onder deze uitspraak van Al-Berbehaarie (rahiemehoellaah): �Wees gewaarschuwd voor de kleine toegevoegde zaken, want kleine bid�ah�s worden groot!�: �Deze overlevering is een bewijs voor het gevaar van de Bid�ah en het volk van Al-Bid�ah! Want, hun uiteindelijke bestemming is het vermoorden van de mensen die de Tawhied  volgen, en dat de kleine bid�ah de grote bid�ah aanwakkerd!�

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 04:03
Op gezag van Aboe Hoerayrah ik hoorde de Boodschapper van Allaah 
 ��� ���� ���� ����`  zeggen: "Benijd elkaar niet. Bied geen hogere prijs dan een ander terwijl je in werkelijkheid niet wilt kopen. Vermijd de redenen die haat veroorzaken. Keer elkaar niet de ruggen toe (wanneer jullie elkaar ontmoeten). Bied geen lagere prijs dan een ander wanneer diegene (na aanbod) voor de keuze staat om te kopen, maar wees broeders als echte dienaren van Allaah! Een moslim is de broeder van (elke) andere moslim. Hij behandelt zijn broeder niet onrechtvaardig noch laat hij zijn broeder in de steek, noch liegt hij zijn broeder voor, noch veracht hij zijn broeder. Taqwa (Godsvrees) bevindt zich hier �en hij wees drie maal naar zijn borst�. Als iemand zijn moslim broeder veracht dan is dat genoeg voor (hem) om slecht te zijn. Het is voor elke moslim verboden om het bloed (leven), de bezittingen en de eer van een andere moslim te naderen." (Overgeleverd door Moslim)
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 04:26
Enkele uitspraken van Aboe Moesa al-Ash`ari, radhiallahoe `anhoe

Overgeleverd in Hilyat oel Awliyaa van Aboe Noe`aim
� 1995 Pearl P.H.


"Deze Qor'aan kan zowel jouw gezegende beloning zijn, of het kan jouw zware
last zijn op de Dag des Oordeels. Volg de Qor'aan, en laat de Qor'aan niet
jou volgen! Want een ieder die de Qor'aan volgt, het zal hem leiden naar de
hemelse tuinen van het Paradijs, en eenieder die gevolgd wordt door de
Qor'aan, het zal hem achtervolgen en voortdrijven totdat hij hem in de
afgrond van het hellevuur duwt."

Imaam Ah'mad ibn H'anbal, moge Allah genade met hem hebben, overleverde dat
Anas ibn Maalik, radhiallahoe 'anhoe, zei: "We reisden op een dag met Aboe
Moesa al Ash'arie, radhiallahoe 'anhoe, en tijdens onze reis hoorden we
mensen discussieren over het pad, met een groot helderheid en intellectueel
vermogen, en de meest welsprekende en stilistische uitdrukkingen. Aboe Moesa
keek naar mij en zei in ontsteltenis, 'Wat is er met me gebeurd o Anas?
Waarom deprimeert het spreken van mensen op zo'n manier mij? Laten we ergens
anders naar toe gaan en onze Heer gedenken, want de scherpe tongen van deze
(intellectuelen) kunnen zelfs aan apart voedsel knagen dat te hard is om op
te kauwen."

Terwijl we verder liepen, vervolgde Aboe Moesa, "O Anas! Weet jij wat mensen
belemmert om naar het hiernamaals te streven en hun volharding en streven
van de belofte ervan hindert? Anas antwoordde: "Ik geloof dat wellustigheid
en de satan daarvoor zorgen!" Aboe Moesa antwoordde: "Neen, ik zweer bij
Allah, het is niet dat, maar het is hun verbondenheid aan de kortstondige
plezieren van deze wereld dat hun tot zoverre aantrekt, dat het ervoor zorgt
dat het eeuwige vermaak van het hiernamaals ver weg lijkt in hun gedachten;
en nu, al zouden zij de fysieke vorm ervan behouden en de waarheid ervan
onderzoeken, dan nog zouden zij onbuigzaam zijn in hun streven naar de
plezieren van deze wereld, en zij zullen geen afstand nemen of hun
verbondenheid daaraan opgeven, noch zullen zij terugkeren naar het rechte
pad."

"Wat de vroegere naties vernietigde was niets anders dan hun liefde voor de
dinar en dirham, en het zal ongetwijfeld hetzelfde met jullie doen."

"Het hart is het zaad van emoties en temperamenten, en daarom wordt het in
het arabisch 'qalb' genoemd, de gelijkenis van het hart is als dat van een
zwevende veer in een woestijn, de lichtste wind laat het bewegen."

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 05:57

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

 

Beledig de koorts niet:

 

Jaber overlevert dat de Boodschapper van Allah (Salla Allaho �Alayhi Wassalam) op een dag bij Umm as-Sa�ib is binnengekomen en haar vroeg:

- Waarom beef je zo?
- Het komt door de koorts, antwoordde ze, moge Allah haar vervloeken!
- Beledig de koorts niet want ze doet de zonden van de zoon van Adam verdwijnen zoals het gloeiend vuur van de smid de roest van het ijzer doet verdwijnen.

Authentieke Hadith, overgeleverd door Muslim (nr. 2575).

 

 

 

Beledig de wind niet:

 

Volgens Ubayy ibn Ka�b (Radiya Allaho �Anho) heeft de Profeet (Salla Allaho �Alayhi Wassalam) gezegd:

"Beledig de wind niet. Als jullie er iets in zien dat jullie niet bevalt, zeg dan: �O Allah! Wij vragen U ons het goede te geven wat deze wind met zich meebrengt, het goede dat hij verbergt en het beste dat hij bevolen is te doen. We zoeken onze toevlucht bij U tegen het kwade dat deze wind met zich meebrengt, het kwade dat hij verbergt en het slechtste dat hij bevolen is te doen.�"

Authentieke Hadith, overgeleverd door at-Tirmidhi (nr. 2252), Ahmad in �al musnad� (5/123). Zie �sahih al jami� (nr. 7315).

Volgens Abu Hurayra (Radiya Allaho �Anho) heeft de Boodschapper van Allah (Salla Allaho �Alayhi Wassalam) gezegd:

"De wind komt voort uit de adem van Allah, hij brengt ofwel genade ofwel bestraffing met zich mee. Als jullie hem zien, beledig hem dan niet. Vraag liever aan Allah om het goede ervan en zoek jullie toevlucht bij Hem tegen het kwade ervan."

Unaniem overeengekomen Abu Dawud (nr. 5097), Ibn Maja (nr. 3727), Al-Bukhari in �al adab al mufrad� (nr. 720). Zie �sahih al jami� (nr. 7316).

As-Shafi�i (Rahimaho Allah) heeft gezegd:

"Het behoort niemand toe om de wind te beledigen, het is een schepsel dat Allah gehoorzaamt en het is een van Zijn soldaten. Hij maakt van de wind een barmhartigheid of een onheil volgens Zijn Wil."

Al adhkar (153)

 

 

 

Beledig de tijd niet:

 

Er zijn mensen die bepaalde dagen beledigen en zeggen: "vandaag is een dag van zo en zo..." Of ze beledigen de tijd waarin ze leven, maar dit alles is verboden want het maakt duidelijk dat je je daarmee verzet tegen de beschikking van Allah. Hij die de dag en de nacht doet afwisselen.

Volgens Abu Hurayra (Radiya Allaho �Anho) heeft de Profeet (Salla Allaho �Alayhi Wassalam) gezegd:

"De Verhevene heeft gezegd: �De zonen van Adam beledigen de tijd, terwijl Ik de tijd ben: Ik houd in Mijn Hand de nacht en de dag�."

Authentieke Hadith, overgeleverd door al-Bukhari (nr. 6181), Muslim (nr. 2246).

In een andere versie:

"Ik doe de nacht en de dag afwisselen, en als Ik wil, hou Ik hen tegen."

In de versie overgeleverd door al-Bukhari staat er:

"Zeg niet: �Wat een teleurstellende tijd�."

In de versie van Muslim staat er:

"Dat een van jullie zegt: �Wat een teleurstellende tijd!�, want Allah is de tijd."

Unaniem overeengekomen, al-Bukhari (nr. 6182), Muslim (nr. 2246).

 

 

Beledig de haan niet:

 

De Boodschapper van Allah (Salla Allaho �Alayhi Wassalam) heeft gezegd:

"Beledig de haan niet, want hij wekt jullie voor het gebed."

Authentieke Hadith, overgeleverd door Abu Dawud (nr. 5101), Ahmad in �al musnad� (5/192), an-Nasaa-i in ��amal al yawm wa-l-layla� (nr. 945). Zie �sahih al jami�� (nr. 7314).

 

 

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 06:13

  Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

De wolf die getuigde dat Mohammed de Boodschapper van Allah is

Imam Ahmad vermeldde op gezag van Aboe Sa�ied Al-Goedrie die zei: �Een wolf viel een schaap aan en nam het mee, maar de herder rende achter de wolf aan en pakte het van hem.De wolf ging zitten en zei: �Ben je niet bang voor Allah? Hoe kun je het voedsel van me weggrissen, dat Allah aan mij heeft gegeven?� De herder zei toen:�Wat vreemd! Een wolf die praat als een mens!� De wolf zei daarna tegen hem: �Zal ik je iets vertellen wat nog vreemder is? Mohammed is bezig in Medina de mensen het nieuws van de voorafgaande tijden uit de geschiedenis te vertellen.�De herder dreef daarna zijn schapen voort,totdat hij in Medina aankwam en hij liet zijn schapen dicht bij Medina achter.

 

Vervolgens ging hij naar de Profeet en vertelde hem over de wolf. Allah�s boodschapper vroeg iemand om aan de mensen dat: �Een gezamelijk gebed voorbereid is om te worden verricht (om Ash-Shalatoe Djami�iah te zeggen).�De Profeet ging daarna naar buiten en zei tegen de herder:�Vertel hen (wat er met de wolf was gebeurd).�De herder vertelde de mensen wat er met de wolf gebeurd was. De Profeet zei daarna: �Hij is betrouwbaar.Ik zweer bij Degene in Wiens handen mijn ziel is, het uur (Dag des Oordeels) zal niet plaatsvinden,totdat de wilde dieren zullen praten tegen de mens en de mens wordt aangesproken door de punt van zijn zweep en door zijn schoenveter op zijn dij vertelt hem over wat zijn vrouw deed nadat hij haar heeft verlaten.�

Overgeleverd door Imam Ahmad in zijn moesnad, 3/83-84

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 09:35

 

Anas, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd:

 "De Profeet Sallalahu 'alaihi wasalam heeft gezegd: Kennis vergaren is een plicht voor elke moslim.'

 [De uiteindelijke overlevering door Moesliem]

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
Amin Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 187
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 11:33

Broeders en zusters de islam leert ons dat het nooit geld en goud regent. De islam spoort ons om hard te werken en te studeren (3amal). De profeet heeft genoeg mensen, die de hele tijd in de moskee zaten te bidden en niet gingen werken, daarop aangesproken.

De profeet (vzmh) zag een man die de moskee bijna niet verlaat, hij was dag en nacht aan het bidden. Hij vroeg hem of hij kinderen had en wie ze verzorgende. De man antwoorde dat zijn broeder dat voor hem deed zodat hij zich volledig kan richten op het bidden. Waarop de profeet (vzmh) antwoorde dat al de beloning van zijn gebeden naar zijn broer gaat.

9/105. En zeg: "Werkt en Allah zal met Zijn boodschapper en de gelovigen uw werk zien. Weldra zult gij tot de Kenner van het onzienlijke en het zienlijke worden teruggebracht en dan zal Hij u inlichten over hetgeen gij hebt bedreven.

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 12:18

Wist je dat?

 

.......

 

-..Islam met 1.3 miljard moslims het op ��n na grootste geloof van de wereld is?

 

-..Islam de snelst groeiende religie ter wereld is?

 

-..��n op de vijf mensen over de hele wereld moslim is?

 

-..80 % van alle moslims buiten Saudie Arabi� leven?

 

-..er in Nederland bijna 1 miljoen moslims wonen?

 

-..het aantal moslims in Nederland nog steeds groeit?

 

-..een moslim iedere dag op zijn minst 17 keer Surah al-Fatiha reciteert?

 

-..de Koran uit 6.666 verzen bestaat?

 

-..er in 2003 ongeveer 1.924.242 miljoen mensen de bedevaart hebben verricht?

 

-..er in 2004 bijna 1,226,117 pelgrims via de lucht, 140,633 pelgrims via land en 23,657 pelgrims via zee arriveerde?

 

-..wanneer een haan kraait hij een engel heeft gezien?

 

-..Surah Al-Fatiha het eerste en Surah an-Nasr het laatste volledig hoofdstuk was dat geopenbaard werd?

 

-..Surah al-Fatiha ook een soort van smeekbedes is en dus op ieder moment van de dag gereciteert kan worden?

 

-..het langste hoofdstuk uit de Koran Surah Al-Baqarah (286 verzen) en het kortste hoofdstuk Surah Al-Kwathar (3 verzen) is?

 

-..de Dag des Oordeels op een vrijdag zal plaatsvinden?

 

-.. op die Dag de zon uit het westen zal komen ipv het oosten?

 

-..er verder nog 9 Tekenen zijn..?

 

-..1 daarvan is de afdaling van Iisa, salla laahoe aleyhi wassalam en verder van Gog en Magog(twee tirannen)?

 

-..op die Dag de mens alleen om zichzelf zal bekommeren en zelfs van zijn gezin vlucht?

 

-..er een groot beest de gelovige mensen en de ongelovige mensen zal 'brand'merken op hun hoofd?

 

-..dat de Dag des Oordeels nabij is, als er 30 nepprofeten zijn geweest met aanhangers..

 

-..er 73 stromen van de Islam zullen zijn en er maar 1 stroom de goede zal zijn en de Djenna zal betreden?

 

 

-..alle nieuwe wetenschappelijke ontdekkingen eigenlijk al iets ouds zijn, omdat het allemaal al in de Koran beschreven staat?

 

-..het slachten op de Islamitische manier het vee het minst of GEEN pijn veroorzaakt en gezonder is dan vee die doodgeschoten of geelektrueerd zijn?

 

-..eigenlijk alle dingen die door Allah worden verboden, gewoon slecht voor je zijn(lichamelijk en geestelijk)?

 

-..de mens ondanks dat toch de verkeerde dingen doet en dus zijn eigen welzijn schaadt?

 

-..de Djehennam merendeel bevolkt zal worden door de vrouw?

 

-..dit komt omdat de vrouw ten onder gaat door haar ontevreden aard?

 

-..de Djenna merendeel bevolkt zal worden door de arme mensen?

 

-..de gelovige die de Djenna betreedt, maar het laagst in rang is, 5 keer grote paleizen gemaakt van goud en diamant en meer, zal bezitten?

 

-..jij toch eens moet beseffen wat je allemaal misloopt?

 

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 12:22

Wist je dat in het Paradijs iedereen 60 cubits (30.6m) lang zal zijn?

 

 

Abu Hurayrah Heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Allaah, Subhaanahu wa ta'aala Heeft Adam geschapen als 60 cubits lang... iedereen die het Paradijs zal binnen treden zal de vorm van Adam hebben, 60 cubits lang. Mensen werden steeds korter en korter naarmate de tijd verstreek''[Saheeh Muslim, Kitaab al-Jannah, Baab Yadkhul al-Jannah Aqwam Af'idatuhum mithl af'idatah at-Tayr 4:2183, no. 2841]

 

 

 

 

Abu Hurayrah Heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) ging praten over de eerste groep van de Moslims die het Paradijs zouden binnentreden en dat hun gezichten schenen als de volle maan en daarna zei hij: ''Hun vorm zal zijn als een persoon, hetzelfde als die van hun vader Adam, 60 cubits''. [Saheeh Muslim, Kitaab al-Jannah, Baab Awwal zumrah yadkhuluna al-Jannah, 4/2179, no. 2834]

 

 

 

 

 

 

Wist je dat in het Paradijs iedereen 33 jaar zal zijn en niet zullen verouderen?

 

 

Mu'aadh ibn Jabal Heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: ''De bewoners van het paradijs zullen het Paradijs binnen treden haarloos, alsof hun ogen zijn omringd met Kohl en met een leeftijd van 33 jaar''. [Saheeh al-Jaami' 6/337, no. 7928, Ahmad, At-Tirmidhi, 2545 Zie ook Takhreej al-Mishkaat, 5634 als Hasan]

 

 

 

 

Ibn al-Qayyim zei: ''Er is zeker een grote weisheid achter deze leeftijd omdat dit de perfecte leeftijd is voor een persoon om zich te vermaken (en geen last heeft van blesures etc..), Dit is de leeftijd wanneer iemand's kracht en gezondheid in de meeste perfecte conditie is''. [Haadi al-Arwaah, p. 111].

 

 

 

 

De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: ''Hun (Bewoners van het Paradijs) jeugd zal nooit verdwijnen''. [Ahmad, at-Tirmidhi 2539, ad-Daarimee, Mishkaat al-Masaabeeh, 3/29, Zie ook Saheeh al-Tirmidhi, 2062 Als Hasan door Sheikh Albannie].

 

 

 

 

 

 

Wist je dat in het Paradijs tenten zullen zijn van 30 mijl tot 60 mijl hoog?

 

 

Al-Bukhaari heeft overgeleverd van 'Abdullaah ibn Qays dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''De tent is gemaakt uit Parels en heeft een grote leegte erin, Met een hoogte van 30 mijlen, in elke hoek zal hij een vrouw hebben welke niemand anders kan zien behalfe hij''. Abu 'Abdus-Samad en al-Haarith van Abu 'Imraan met de woorden van: ''60 mijlen hoog''. [Sahih al-Bukhaari, Kitaab Bid' al-Khalq, Baab Sifaat al-Jannah, Fath al-Baari, 6/318]

 

 

 

 

'Abdullaah ibn Qays heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: ''In het Paradijs zal hij een tent hebben welke gemaakt is uit Parels, 60 mijlen lengte, met in elke hoek een vrouw welke hij zal bezoeker, en geen een van hen (vrouwen) zal een andere zien''. [Zie ook Muslim, Kitaab al-Jannah, Baab fi Sifaat Khiyaam al-Jannah, 4/2182, no. 2838]

 

 

 

 

 

Wist je dat in het Paradijs vliegende paarden zullen zijn?

 

 

Sulaymaan ibn Buraydah heeft overgeleverd van zijn vader dat een man de Profeet (vrede zij met hem) vroeg: ''O boodschapper van Allah, zullen er paarden zijn in het Paradijs?'' Hij (vrede zij met hem) Antwoorde, ''Als Allah jou zal toelaten om het Paradijs binnen te treden, zul je niet wensen dat je door een paard van robijnen gedragen zal worden welke zal vliegen in het Paradijs waar je het ook wilt, maar het zal gebeuren''.[At-Tirmidhi, 2543 Zie ook Saheeh al-Targheeb, 3/522 als Hasan En van Abu Ayyoob in AT-Tirmidhi, 2544 deze door Albannie Saheeh verklaard 3/423]

 

 

 

 

 

Wist je dat in het Paradijs mensen zullen zijn met vleugels?

 

 

Overgeleverd van Abu Hurayrah dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Ik zag Ja�far vliegen in het Paradijs met Engelen''.[At-Tirmidhi, 3763 zie ook Saheeh al-Jaami�, 3465 als Saheeh verklaard door al-Albaanie, soortgelijke Hadith in al-Bukhaari, 3506].

 

 

 

 

 

Wist je dat je in het Paradijs kinderen kan krijgen?

 

 

Abu Sa�eed al-Khudri heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: ''Als een gelovige een kind wilt hebben dan zal de zwangerschap en de bezorging er van maar ��n uur in beslag nemen, dan wordt de kind de leeftijd welke de gelovige ook maar wilt''.[Overgeleverd door At-Tirmidhi no. 2487, al-Daarimi no. 2712, Ahmad no. 11339, Ibn Maajah no. 432 Zie ook Saheeh al-Jaami�, 6649].

 

 

 

 

 

Wist je dat in Paradijs kamelen zullen zijn welke je kan berijden?

 

 

Abu Mas�ood al-Ansaari zei: ''Een man bracht een bracht een beteugelde kameel naar de Profeet (vrede zij met hem) en zij ''dit is voor de zaak van Allah'' Waarop de Profeet (vrede zij met hem) zij: ''En jij zult 700 beteugelde Kamelen hebben op de Dag Des Oordeels''.[Overgeleverd door Muslim, 1892 soortgelijke overlevering van Al-'Amash in Muslim 1893, ook al-Haakim en Abu Na'eem zie Silsilat as-Saheehah, 2/228 no. 634, En Mishkaat al-Masaabeeh, 2/350, 3799]

 

 

 

 

 

Wist je dat in het Paradijs schapen zullen zijn?

 

 

Abu Hurayrah heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''bid in de schapenstal, en verwijder het stof van hun, want de schapen behoren tot de dieren van Het Paradijs'' [overgeleverd in Al-Bayhaqi 2/449 Zie ook in Saheeh al-Jaami�, 3789 als Saheeh].

 

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 12:25

Al-Halaal is duidelijk en waarlijk, al-Haraam is duidelijk

Aboe Abd Allah an-Noemaan ibnoe Bashir overlevert: "Ik hoorde de Boodschapper van Allah (vrede en zegeningen zij met hem) zeggen: ,,Waarlijk, al-Halaal (datgene wat Allah toegestaan heeft) is duidelijk en waarlijk, al-Haraam (datgene wat Allah verboden heeft) is (ook) duidelijk; daartussen bestaan twijfelachtige zaken die voor vele mensen niet duidelijk zijn. Degene die zich verre houdt van twijfelachtige zaken, heeft zich daarmee weten te zuiveren voor wat zijn religie en zijn eer betreft. Degene die echter in aanraking komt met twijfelachtige zaken, valt in al-Haraam, net als de herder die zijn kudde in de buurt van andermans weide laat grazen, waardoor hij grote kans loopt dat ze daarin gaan grazen. Is het niet zo dat elke koning zijn eigen grens heeft en dat de grenzen van Allah Zijn verboden zaken zijn? En waarlijk, in het lichaam bevindt zich een Moedghah (vleesklonter), als deze goed is, dan is het hele lichaam goed en als deze verdorven is, dan is het hele lichaam verdorven en dit nu is het hart."

(al-Boechari en Moeslim)

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 12:26

Wist je dat er In het Paradijs rivieren zullen zijn van water, honing, melk en wijn?

 

Haakim ibn Mu'aawiyah heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''In het Paradijs is er een zee van honing, een zee van wijn, een zee van melk en een zee van water, en de rivieren stromen uit van deze zee�n''[Van At Tirmidzie zie ook Jaami' al-Usool, 10/508]

 

 

 

 

Koran 47:15. Het beeld van het paradijs dat aan de godvruchtigen is beloofd: er zijn daarin stromen water dat niet bederft; en stromen melk waarvan de smaak niet verandert en stromen wijn, smakelijk voor degenen die drinken en rivieren van zuivere honing.

 

 

 

 

Wist je dat er doorzichtige huizen zullen zijn in het paradijs?

 

Abu Maalik al-Ash'ari heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd:''In het Paradijs zullen er huizen zijn welke binnenkant gezien kan worden van het buitenkant en welke buitenkant gezien kan worden van het binnenkant, Allah heeft ze voorbereid voor diegene die de Hongerigen voeden, die goed en beleefd praten, die veel vasten en voor diegenen die bidden wanneer andere mensen slapen'' [Overgeleverd door Ahmad & Ibn Hibbaan en door At-Tirmidzie van 'Ali zie ook Saheeh al-Jaami' as-Sagheer, 2/220, no. 2119]

 

 

 

 

 

Wist je dat je makkelijk voor jezelf huizen kan bouwen in het paradijs?

 

Umm Habeebah heeft overgeleverd dat de profeet (vrede zij met hem) zei: ''Ieder die 12 Rakaat's extra bid (Sunnah) per dag, Allah zal voor hem een huis in het Paradijs bouwen''. [Overgeleverd door Muslim, Abu Dawud, Ahmad, an-Nasaa'ee, en Ibn Maajah Zie ook Saheeh al-Jaami', 5/316, no. 6234]

 

 

 

Mu�aadh bin Anas heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: ''Ieder die Qul huwa Allaahu ahad (Surah 112) 10 keer reciteert, voor hem zal Allah een huis bouwen in het Paradijs''. [Zie Saheeh al-Jaami� al-Sagheer, 6472 in de versie van Saeed ibn Musayyib word er gesproken over paleizen in plaats van huizen welke overgeleverd is in Mursal]

 

 

 

 

 

Wist je dat je in het Paradijs alleen maar mooier en mooier kan worden?

 

Anas ibn Maalik verhaalt dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''In het Paradijs is er een markt naar welke de mensen elke vrijdag zullen komen, dan zal er een wind worden geblazen tegen hun gezichten en hun kleren en zij zullen in schoonheid vermeerderen. daarna zullen ze naar hun vrouwen gaan, welke ook in schoonheid zullen zijn vermeerderd, hun vrouwen zullen tegen hem zeggen ''Bij Allah, jij bent in schoonheid toegenomen nadat je ons verliet.'' en hij zal dan zeggen '' En jullie ook bij Allah, nadat ik jullie verlaten had zijn jullie ook in schoonheid toegenomen''. [Overgeleverd in Saheeh Muslim, Kitaab al-Jannah, Baab fi Sooq al-Jannah, 4/2178, no. 2833]

 

 

 

 

 

Wist je dat de mensen van het Paradijs Allah zullen zien?

 

De volgenden Hadith heeft de niveau bereikt van Tawaatur (dat houdt in dat zoveel metgezellen het overgeleverd hebben dat het bijna 100% zeker de woorden zijn van de Profeet (vrede zij met hem). Voor een voobeeld de hadith van Abu Hurayrah dat sommige mensen vroegen aan de Profeet ''O Boodschapper van Allah, Zullen we onze Heer op De Dag Des Oordeels zien?'' Waarop de Profeet (vrede zij met hem) Antwoorde ''Twijfelen jullie dat jullie de maan zullen zien als het vol is?'' En zij zeiden ''Nee, O Boodschapper van Allah.'' Daarna zij de Profeet ''twijfelen jullie dat jullie de zon zullen zien als er geen wolken zijn?'' En zij antwoorden ''Nee.'' Daarop zij de Profeet ''Dan zullen jullie Allah ook zo duidelijk zien''. [Overgeleverd door al-Bukhaari & Muslim, Welke hetzelfde is als de hadith van Abu Sa'eed al-Khudri, en die van Jareer ibn 'Abdullaah al-Bajlee overgeleverd door al-Bukhaari & Muslim, Abu Musa heeft het ook overgeleverd in al-Bukhaari, En ook door Tirmidzie, Ahmad, Nasaia, Abu Dawoed, Ibn Majah Zie ook Sharh at-Tahhawwiyah, p.204-210]

 

 

 

 

Wist je dat 1 man de kracht zal krijgen van 100 mannen in het Paradijs?

 

Anas heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''De gelovige in het Paradijs zal zo en zo doen'' Hij werd gevraagd ''O Boodschapper van Allah, zal hij echt in staat zijn om zoiets te doen? Waarop de Profeet antwoorde ''Hij zal de kracht krijgen van 100 mannen''[Overgeleverd door At-Tirmidhi, Zie ook Mishkaat al-Masaabeeh, 3/90, no. 5636, At-Tirmidhi zij: "ghareeb saheeh."]

 

 

 

Wist je dat de dood geslacht zal worden in het hiernamaals?

 

Abu Sa�eed al-Khudri heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Op de Dag Des Oordeels zal dood in een vorm van een zwart, witte Ram komen, en er zal gevraagd worden ''O mensen van het Paradijs, herkennen jullie dit?'' En zij zullen zeggen ''Ja dat is de dood''. Daarna zal het zelfde worden gevraagd aan de mensen van de Hel en zij zullen de zelfde antwoord geven, Daarna zal er een bevel worden gegeven om het te slachten, En er zal gezegt worden ''O mensen van het Paradijs het is nu eeuwig er is geen dood meer, O mensen van de Hel het is nu eeuwig, er is geen dood meer'' En daarna reciteerde de Profeet (vrede zij met hem) ''En waarschuw hen voor de Dag der Smart wanneer het oordeel zal worden geveld. Thans zijn zij achteloos en geloven niet'' (Koran 19:39.) [Overgeleverd door Muslim, 5087 & al-Bukhaari, 4453 Zie ook Muslim 2827, Bukhaari 6178, En ook Muslim, 2849]

 

 

 

 

 

Wist je dat een man samen met zijn vrouw het paradijs zal binntreden?

 

Koran 43:70. Gaat het paradijs binnen, gij en uw echtgenoten, gelukkig zijnde.

 

 

 

Koran 13:23. Tuinen der eeuwigheid. Zij en degenen van hun vaderen en hun echtgenoten en hun kinderen rechtvaardig zijn zullen deze binnengaan

 

 

 

Koran 36:56. Zij en hun echtgenoten zullen zich in de schaduw op tronen nedervlijen.

 

 

 

Wist je dat de vrouw met haar laatste man zal zijn in het Paradijs?

 

De Profeet (Vrede zij met hem) heeft gezegd: ''Van ieder vrouw wanneer haar echtgenoot sterft en zij trouwt opnieuw, zal zij zijn met de laatste van haar echtgenoot''.[Saheeh verklaard door Al-Albaani in Saheeh Al-Jaami�, 2704 En in Al-Silsilah al-Saheehah, 1281. De mening van de grote meerderheid van de geleerden]

 

 

 

�Ikrimah heeft gezegt: ''Asmaa� bint Abi Bakr was getrouwd met al-Zubayr ibn al-�Awwaam en hij was te Strikt met haar. Zij ging bij haar vader klagen, en zijn vader zei tegen haar ''O mijn dochter, heb geduld, want als vrouw een rechtvaardige man heeft, en als hij dan dood gaat, en de vrouw van hem niet met een andere man zal trouwen, Dan zullen zij samen in het Paradijs zijn''. [Overgeleverd in Ibn �Asaakir 19/193/1, Shaykh al-Albaani zij over deze hadith ''De overleveraars van deze hadith zijn allemaal thiqaat (Betrouwbaar) maar er is een Irsaal (een breuk in de overleveraars) in deze hadith omdat, �Ikrimah nooit Abu Bakr heeft ontmoet, Maar het kan wel zo zijn dat zij het gehoord heeft van Asmaa� bint Abi Bakr''in Al-Silsilah al-Saheehah, 3/276]

 

 

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 juli 2006 om 12:27

Wist je dat iedereen met een imaan ter groote van die van een graankorrol (Mosterd zaadje) ooit het paradijs zal binnentreden?

 

Abu Sa'eed al-Khudri heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Allah zal ieder die Hij wilt het Paradijs laten binnetreden en daarna zal Hij de mensen van de mensen van de Hel naar de Hel sturen, Daarna zal Hij zeggen ''Kijk of iemand imaan heeft tergrote van een mosterd zaadje in zijn hart en breng hem uit de Hel''[Overgeleverd door Saheeh Muslim, Kitaab al-Imaan, Baab Ithbat ash-Shafa'ah wa Ikhraaj al-Muwwahhadeen, 1/172]

 

 

 

Anas ibn Maalik heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: ''De voorspraker zal voorspraak doen, en ieder die zegt Laa ilaaha illa Allaah en heeft een imaan tergrote van een graankorrel zal uit de hel worden gehaald. En zij zullen in het Binnenhof van het Paradijs staan en de mensen van het Paradijs zullen dan water op hun gooien, Totdat ze zullen groeien als zaatjes zullen groeien na een vloed. Al de sporen van vuur zullen verdwijnen''[Overgeleverd in Sahih Muslim, Baab adna Ahl al-Jannah Manzilatan, 1/178 Zie ook Sahih Muslim, Kitaab al-Imaan, Baab adna Ahl al-Jannah Manzilatan, 1/182]

 

 

 

Wist je dat de hel op de Dag Des Oordeels gebracht zal worden door 4900000000 Engelen?

 

'Abdullaah ibn Mas'ud, heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Hell zal worden naar voren gebracht met zeventigduizend touwen en elke touw zal getrokken worden door zeventigduizend Engelen''. [Overgeleverd door Muslim 4/2184 no.2842 Zie ook Tirmidzie]

 

 

 

 

 

 

Wist je dat het 70 jaar duurt voordat je de bodem van hel hebt bereikt?

 

 

Aboe Hoerayrah zei: �Wij waren met de Boodschapper van Allah (vrede zij met hem) toen wij een vallend geluid hoorden, waarop de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Weten jullie wat dat is?� Wij antwoordden: ''Allah en Zijn Boodschapper weten het beter.� Hij zei: ''Dit is een steen die zeventig jaar geleden in het Hellevuur is gegooid en sindsdien aan het vallen is, tot nu.� [Overgeleverd door Muslim, Kitaab al-Jannah, Baab fi shiddat haar an-naar, 4/2184 no. 2844]

 

 

 

Abu Hurayrah heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: ''Als er een gigantische steen in de hel zou worden gegooid ter groote van zeven khalifaat stenen, Dan zou het zeventig jaar duren voor dat het de bodem raakt''[Overgeleverd door Al-Hakiem en door Tabaraani van Mu'aadh & Abu Umamah Zie ook Saheeh al-Jaami' as-Sagheer, 5/58, no. 5124, Isnaad is Saheeh]

 

 

 

 

 

Wist je dat de ongelovige vergroot zal worden in de hel om de bestraffing goed te voelen?

 

Zo overlevert Aboe Hoerayrah in een overlevering dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: �De afstand tussen de schouders van een ongelovige is (gelijk aan de periode die) een snelle paardrijder in drie dagen aflegt.� [Overgeleverd door Muslim, 4/290]

 

 

 

Aboe Hoerayrah overlevert dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''En waarlijk, zijn zitplaats in de Hel is als (even groot als de afstand) tussen Mekka en Medina (500 km).� [Overgeleverd door Tirmidzie, Zie ook Mishkaat al-Masaabeeh 3/103, sahih hasan Hadith]

 

 

 

 

 

Wist je dat een tand van een ongelovige in de hel even groot zal zijn als de berg Oehoed?

 

Abu Hurayrah heeft overgeleverd dat De Profeet (vrede zij met hem) zei: �De kies van een ongelovige of zijn hoektand is (even groot) als Oehoed en de dikte van zijn huid is als een wandeling van drie dagen.� [Overgeleverd door Muslim, 4/2189, at-Tirmidhi, al-Haakim, Ibn Maajah and Ahmad]

 

 

 

Zayd ibn Arqam zei: ''De bewoners van de hel zullen heel groot worden, zo groot zelfs dat zijn hoektand even groot zal zijn als de berg Oehoed''[Overgeleverd door Ahmad (uiteindelijk overgeleverd van de Profeet) Zie Silsilat al-Ahadith as-Sahihah, 4/131, al-Albaani zij zijn isnaad is saheeh volgens Ibn Maajah en Ahmad]

 

 

Wist je dat....?

 

 

Wist je dat de hel niet vol zal raken totdat Allah Zijn 'Voet' erin doet?

 

De Hel is te vergelijken met maalstenen waarin duizenden en duizenden tonnen graan in verdwijnt, waarna alles zonder enige moeite vermalen zal worden. Terwijl de maalstenen nog altijd wachten op meer. In de overlevering waarin de Hel en het Paradijs hun beklag kwamen doen bij Allah, zei Hij: �Jij bent mijn Bestraffing waarmee ik straf wie ik wil.� En beiden van jullie zullen geheel gevuld worden. Wat betreft de Hel deze zal niet vol raken totdat Allah, de Verhevene, Zijn Voet erin plaatst en zij dan roept: ''Genoeg, genoeg''. Dan pas zal zij geheel gevuld zijn en zal zij achteruitdeinzen. En Allah doet geen van Zijn schepselen onrecht aan.� [Overgeleverd door Al-Bukhaari & Muslim van Abu Hurayrah, Zie ook Jaami' al-Usool, 10/544. Gelijksoortige overlevering van Anas in Al-Bukhaari, Muslim En Mishkaat ul-Masaabeeh, 3/109].

 

 

 

Koran 50:30. Op die Dag zullen Wij tot de hel zeggen: "Zijt gij gevuld?" En zij zal antwoorden: "Is er nog iets?"

 

 

 

 

 

Wist je dat de vuur van de hel 69 keer warmer is dan de vuur die wij kennen?

 

Abu Hurayrah heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Het vuur dat wij kennen is een seventigste (in warmte) dan de vuur dat in de hel is'', Iemand zij ''O Boodschapper van Allah, het is genoeg zoals het is!''. Daarna zij de Profeet (vrede zij met hem): ''Je zal het vuur van de hel krijgen als je met deze vuur negenenzestig maal de vuur erbij doet die wij nu kennen''[Overgeleverd door Al-Bukharie in zijn Saheeh & Moslim 6811 ook in zijn Saheeh].

 

 

 

 

 

Wist je dat de bewoners van de hel zoveel zullen huilen dat zelfs schepen zullen drijven in hun tranen?

 

'Abdullaah ibn Qays heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: ''De mensen van de hel zullen zoveel huilen dat wanneer je een schip in hun tranen zal plaatsen dat het zal blijven drijven, zij zullen bloed huilen, inplaats van normale tranen''[Overgeleverd door al-Haakim In al-Mustadrak Als Saheeh, adh-Dhahabi is met hem eens]

 

 

 

Anas ibn Maalik heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''De mensen van de hel zullen huilen totdat er geen tranen meer over zullen blijven, daarna zullen ze bloed huilen (in plaats van tranen) totdat ze strepen zullen krijgen van het bloed (op hun wangen) als je een schip in hun tranen zou doen zou het blijven drijven''[Overgeleverd door Ibn Maajah & Ibn Abi-Dunyaa Zie Silsilat al-Hadith as-Saheehah, 4/245, no. 1679]

 

 

 

 

 

Wist je dat hel praten kan?

 

Abu Hurayrah heeft overgeleverd dat De Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Op de Dag Des Oordeels zal uit de hel een nek voortkomen, Het zal twee ogen hebben om te zien, twee oren hebben om te horen en een tong hebben om ermee te praten. Hij zal zeggen: ''Ik ben aangewezen om met drie soorten van mensen aftehandelen: Elke Arrogante tiran, elke persoon die iemand anders dan Allah aanriep, en voor degenen die afbeeldingen maakten''[Overgeleverd door At-Tirmidzie wie zegt dat het Saheeh is ook overgeleverd door Imaam Ahmad, zie ook at-Takhweef min an-Naar, p.179 & Jaami' al-Usool, 10/518 de schrijven zij dat de isnaad Hasan is][Ook andere Hadiths duiden dit aan]

 

 

 

 

 

 

Wist je dat iedere goede daad verzeventigvoudigd word in Ramadan?

 

Het is overgeleverd van Salman dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: ''Ieder die een Sunnah daad vericht tijdens deze maand (Ramadan) voor hem zal de beloning zijn van een Fardz daad en ieder die een Fardz daad vericht hij zal de beloning krijgen van 70 fardz's'' [Overgeleverd door Mishkat, Bayhaqi en Ibn Kunzaimah in zijn Saheeh]

 

 

 

 

 

Wist je dat De Koran voorspraak zal doen op de Dag Des Oordeels?

 

De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegt: ''Reciteer de Heilige Koran, want het zal voor hem voor spraak doen op de Dag Des Oordeels'' [Overgeleverd door Muslim Als Saheeh]

 

 

 

 

Wist je dat je voor ieder letter dat je leest uit de Koran 10 Hasanaht Krijgt?

 

De Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: ''Ieder die een letter van de Boek van Allah reciteert, voor hem zal er een hasana'h (goede daad) worden opgeschreven, en een is gelijk aan tien.Ik zeg niet dat Alif Laam Meem een letter is, maar Alif is een letter, Laam is een letter en Meem is een letter'' [Overgeleverd door At-Tirmidhi, 2910; als Saheeh verklaard door Al-Albaani In Saheeh al-Tirmidhi, 2327]

 

 

 

 

 

Wist je dat Surah Takathur gelijk staat aan 1000 verzen?

 

Ibn Omar heeft overgeleverd dat de Profeet heeft gezegd: ''Iedereen die duizend verzen reciteert in de nacht, zal Allah ontmoeten met een glimlach op zijn gezicht''. Iemand vroeg, ''O Boodschapper van Allah,wie kan er duizend verzen lezen (in een nacht)''?. De Profeet reciteerde Surah Takathur en zij ''Bij hem in wiens Hand mijn ziel is, dit is gelijk aan duizend verzen''. [Overgeleverd in Al Khatib in Al Muttafaq wal Muftaraq & Dailami in Fath al Qadir 5/487]

 

 

 

 

Wist je dat Surah Aadiyat gelijk staat aan de helft van de Koran?

 

De Profeet (vrede zij met hem) Heeft gezegd: ''Ieder die Surah Aadiyat reciteert voor hem zal de beloning gelijk zijn als de Helft van de Koran'' [Overgeleverd door Hakim 1/566 & Tirmidhi 2894]

 

 

 

 

Wist je dat Surah al Kafirun gelijk staat aan een vierde van de Koran en dat het een middel is om jezelf schoon te houden van Shirk?

 

Het is overgeleverd van Harith ibn Jabala en Farwa ibn Naufal van zijn vader dat hij de Profeet (vrede zij met hem) vroeg: ''O boodschapper van Allah leer me iets wat ik kan reciteren voordat ik naar bed ga'' Hij (De Profeet) zei ''Reciteer Qul yaa ayyuhal kafiroon (Surah al Kafirun) Want het is een middel om je zelf vrij te houden van de Shirk''. [Overgeleverd door Abu Dawud 4396 & Hakim 1/565]

 

 

Anas Ibn Malik heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) Zei: ''Izaa zul zilatil ardhu zilzaalahaa is gelijk aan Half van de Koran, Qul huwallahu ahad is gelijk aan een derde van de Koran, En Qul yaa ayyuhal kafiroon is gelijk aan een vierde van de Koran. Waneer De profeet naar bed ging reciteerde hij Surah Kafirun [Overgeleverd door At-Tirmidhi 2818/A]

 

 

 

 

Wist je dat Surah Al-Mulk een middel is om jezelf van de bestraffing van de Graf te beschermen?

 

 

De Profeet (vrede zij met hem) Heeft gezegd: ''Surah Al-Mulk is een bescherming tegen de bestrafing van het graf'' [Overgeleverd door Hakim 2/498 & Nasai zie ook Sahihul Jamiea 1/680]

 

 

Het is overgeleverd van Anas Dat De Profeet (vrede zij met hem) Heeft gezegd: ''Er is een surah in de Koran met 30 verzen, Het zal hem verdedigen die hem reciteert totdat hij hem in het paradijs zal plaatsen ''(Surah Al-Mulk) [Overgeleverd door Fath al Qadir 5/257, Sahihul Jamiea 1/680, Tabrani in Al-Awsat & Ibn Mardawaith]

 

 

Het is overgeleverd van Abu Hurayrah Dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: ''Er is een surah in de Koran met 30 verzen, welke voorspraak heeft gedaan voor zijn recitator tot dat hij vergeven was''. [Overgeleverd door al-Tirmidhi, 2891, Ahmad, 7634, Abu Dawood, 1400, Ibn Maajah, 3786. Deze Hadith was Hasan (goed) verklaard door imaam Tirmidzie en bij Albaanie in Saheeh al-Tirmidhi, 3/6.]

 

 

Het is overgeleverd van Jabir dat de Profeet (vrede zij met hem) nooit naar bed zou gaan zonder eerst Alif-laam-meem tanzeel [al-Sajdah] Tabaarak alladhi bi yadihi�l-mulk [al-Mulk] te hebben gereciteerd. [Overgeleverd door Ahmad 14249, Tirmidhi 2892, Darami. Albaanie heeft in Saheeh al-Tirmidhi (3/6) gezegd dat het Saheeh Hadith is]

 

 

 

 

Wis je dat je in je graf geslagen zal worden met ijzere Hamers als je een Ongelovige bent?

 

Anas heeft overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) Zij: ''Wanneer een persoon word gelegd in zijn graf en zijn, Famillie (vrienden) verlaten hem, Dan kan hij niet meer de voetstappen van hen meer horen, Twee Engelen zullen naar hem komen en zullen hem laten zitten, En ze zullen hem vragen: ''Wat zij je Over de Profeet Mohammad (vrede zij met hem)?'' Hij zal zeggen ''Ik getuig dat hij de dienaar en een Boodschapper was van Allah'' En de Engelen zullen tegen hem zeggen, ''Kijk naar je plek in de Hel, welke Allah voor je heeft vervangen door een plek in het Paradijs''. De profeet (vrede zij met hem) Zij verder: ''Maar wat betreft de Kaafir en de Munaffiq, Hij zal zeggen: ''Ik weet niet, Ik zij alleen maar wat de mensen zijden, En dan zal er gezegt worden ''Jij wist niet en je volgde niet hen die het wel wisten'' Dan zal hij geraakt worden door een ijzeren Hamer tussen zijn oren, Op dat zal hij schreeuwen, En iedereen zal dit geschreeuw horen behalfe de twee rassen (Mensheid & Jinns).][Overgeleverd door Al-Bukhaari, nummer 1222 Andere Overlevering is van Anas Ibn Malik In Saheeh Bukharie 023/456]

 

 

 

 

 

Wist je dat je in het Graf ondervraagd zal worden door Twee Engelen en dat je te zien krijgt wat je eindbesteming (Hel/Paradijs) is?

 

Het is overgeleverd dat al-Bara� ibn �Aazib gezegd heeft, 'We gingen met de Boodschapper van Allah, vrede zij met hem, naar de begrafenis van een man van de Ansaar. We kwamen bij het graf en toen de overledene in de grond was geplaatst, ging de Boodschapper van Allah zitten en wij gingen rondom hem zitten alsof er vogels op onze hoofden zaten, [met andere woorden stil en onbeweegelijk].

 

In zijn hand had hij een stol waarmee hij in de grond kraste. Toen hief hij zijn hoofd en zei, 'Ik zoek toevlucht tot Allah voor de kwelling van het graf'. Toen zei hij, 'Wanneer de gelovige slaaf op het punt staat om deze wereld te verlaten en het Hiernamaals te betreden, komen er engelen uit de hemel tot hem neer met witte gezichten als de zon en ze gaan om hem heen zitten voor zover als het oog kan zien. Ze brengen doodskleden van het Paradijs en parfums van het Paradijs met zich mee.

 

Dan komt de Engel des doods bij zijn hoofd zitten en zegt, 'O goede ziel, kom naar voren voor Allah's vergiffenis en zijn tevredenheid'. Dan komt het net zo gemakkelijk naar buiten als een water druppel uit een waterzak. Wanneer hij het grijpt, laten ze het nog geen seconde in zijn hand voordat ze het pakken en in dat doodskleed met dat parfum doen en er komt een geur vanaf als de beste muuskus van de hele aardbodem. Dan stijgen ze op en elke groep engelen die ze passeren vraagt, 'Wie is deze goede zoel?' En zij zeggen, 'Het is die en die, de zoon van die en die' en ze noemen hem met de beste namen waarmee hij bekend stond in deze wereld totdat ze de laagste hemel bereiken.

 

Ze vragen om het voor hen te openen en het wordt geopend en de ziel wordt verwelkomd en verzegeld tot de volgende hemel door degenen die het dichtst bij Allah staan, totdat ze de zevende hemel hebben bereikt. Dan zegt Allah, 'Teken het boek van Mijn slaaf op in Illiyoen in de zevende hemel en breng hem terug naar de aarde want daarvan heb ik hen geschapen en daarheen zal ik hen terugbrengen en daarvan zal ik hen weer naar voren brengen'.

 

Deze ziel wordt terug gebracht naar zijn lichaam en er komen twee engelen naar hem die hem rechtop laten zitten en ze vragen hem, 'Wie is jou Heer?' hij zegt, 'Allah'. Ze vragen, 'Wat is jou religie?' hij zegt, 'Mijn religie is Islam'. Ze vragen, 'Wie is de man die naar jullie gezonden was?' hij zegt, 'Hij is de Boodschapper van Allah'. Ze vragen, 'Wat heb je gedaan?' hij zegt, 'Ik heb het boek van Allah gelezen en erin geloofd'. Dan roept een stem uit de hemel, 'Mijn slaaf heeft de waarheid gesproken dus maak een bed van het Paradijs voor hem klaar en kleed hem van het Paradijs en open een poort voor hem naar het Paradijs'. Dan komt er iets van de geur naar hem toe en zijn graf is wijd gemaakt, zover als hij kan zien. Dan komt er een man met een knap gezicht, mooie kleding en een lekkere geur naar hem toe die zegt, 'Ontvang de blijde tijding die je deze dag vreugde zullen brengen'. Hij vraagt, 'Wie bent u? Uw gezicht is een gezicht die blijde tijdingen brengt'. hij zegt, 'Ik ben jou goede daden'. Hij zegt, 'O Heer, verhaast het Uur zodat ik snel bij mijn familie en zijn rijkdom terug kan komen'.

 

Maar wanneer de ongelovige slaaf op het punt staat om deze wereld te verlaten en het Hiernamaals te betreden, komen er engelen met zwarte gezichten tot hem neer met jute en ze gaan om hem heen zitten voor zover het oog kan zien. Dan komt de Engel des doods en gaat bij zijn hoofd zitten en zegt, 'O slechte ziel, kom naar voren voor Allah's toorn en woede'. Dan verspreidt zijn ziel zich in zijn lichaam en komt dan naar buiten, de aders en zenuwen doorsnijdend als een vleespen die door natte wol gaat.

 

Wanneer hij het grijpt laten ze het nog geen seconde in zijn hand voordat ze het pakken en in de jute stoppen en er komt een stank vanaf als de vuilste stank een dood lichaam op de bodem van de aarde. Dan stijgen ze op en elke groep engelen die ze passeren vraaagt: 'Wie is deze slechte ziel?' En zij zeggen, 'Het is die en die, de zoon van die en die' en zij noemen hem bij de slechtste namen waarmee hij bekend stond in deze wereld totdat ze de laagste hemel bereiken. Ze vragen om het voor hen te openen en het wordt niet geopend'. Toen reciteerde de Profeet: 'De Poorten van de hemel zullen voor hen niet worden geopend, en zij zullen het Paradijs niet binnengaan, totdat de kameel door het oog van de naald gaat'. [Koran 7:40].

 

Hij zei, 'Dan zegt Allah, 'Teken het boek van mijn slaaf op in Sijjien in de laagste aarde en breng hem terug naar de aarde want daarvan heb ik hen geschapen en daarheen zal ik hen terugbrengen en daarvan zal ik hen weer naar voren brengen'. Dus wordt zijn ziel neer geworpen. Toen reciteerde de Boodschapper van Allah het vers: 'En wie iets met Allah vereenzelvigt, het is alsof hij van een hoogte valt en de vogels hem wergrukken of de wind hem wegblaast naar een afgelegen plaats'. [Koran 22:31].

 

Hij zei, 'Dan wordt deze ziel teruggebracht naar zijn lichaam en er komen twee engelen bij hem die hem rechtop laten zitten en ze hem vragen, 'Wie is jou Heer?' hij zegt, 'Oh, ik weet het niet'. Ze vragen, 'Wat is jou religie?' Hij zegt, 'Oh, ik weet het niet'. Dan roept een stem uit de hemel, 'Maak een bed van de Hel voor hem klaar en kleed hem van de Hel en open een poort naar de hel voor hem'. Dan komt er iets van de hitte en hete winden tot hem en zijn graf vernouwd en perst hem samen totdat zijn ribben in elkaar schuiven.

 

Dan komt er een man met een lelijk gezicht, lelijke kleding en vuile stank naar hem toe die zegt, 'Ontvang het slechte nieuws, dit is de dag die je beloofd is'. Hij vraagt, 'Wie bent u? Uw gezicht is een gezicht dat kwaad voorspelt'. Hij zegt, 'Ik ben jou slechte daden'. Hij zegt, 'O Heer, laat het Uur niet komen, laat het Uur niet komen'. [Overgeleverd door Abu Dawud 27453, Ahmad 18063. Zie ook Ahmad 17803 & Abu Dawood 4753 als Saheeh verklaard door Al-Baanie in Ahkaam al-Janaa�iz, Blz. 156]

 

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.