Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Zeg eens iets liefs over anderen..

 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>
Schrijver
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Zeg eens iets liefs over anderen..
    Geplaatst op: 22 augustus 2006 om 04:44

Iedereen is aardig behalve degene die islam bespotten en verdraaien,dat zijn degenen die gewaarschuwd moeten worden en inshaAllah komen ze tot inkeer.

de beste vrienden die je kan hebben zijn je broeders en zusters in het geloof.

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2006 om 04:56
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

nu beter dan paar seconden geleden assur ..

dankje

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2006 om 05:52

Moge Allah u leiden tot de Islam stampertje. En moge Allah ons allen hier leiden tot de Islaam.

U bent zachtmoedig van hart heb ik de indruk. Zorg ervoor dat u hiermee in Allah geloofd en de weg van de profeten en de laatste profeet Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) bewandeld. Deze mensen hebben de toekomst, zowel hier op Aarde als in de Hemel.

-En voorzeker Wij hebben in de psalmen geschreven, na de vermelding, dat de Aarde zal worden ge�rfd door Mijn rechtvaardige dienaren.

Voorwaar in deze Koran is zeker een boodschap voor een volk van aanbidders

En Wij hebben jou (O Mohammed) slechts gezonden als een barmhartigheid voor de werelden.

-En de dienaren van de Barmhartige zijn zij die bescheiden op aarde rondgaan en als de onwetenden hen aanspreken zeggen zij �Vrede�

-Gelukkig zijn zij die zachtmoedig van hart zijn, want zij zullen het koninkrijk in de hemel bezitten.

-Gelukkig zijn zij die zachtmoedig zijn, want zij zullen het land bezitten.

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2006 om 06:14

dankje voor kompliment!

Maar sorry ik geloof niet .. niet in jullie betekenis van geloven iig.
Maar ik ontdek hier wel mooie dingen van islam..

Maar bekeren .. sorry ik vrees dat dat ijdele hoop zal zijn

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2006 om 06:58

Ik denk dat er geen waarheid bestaat over de definitie van geloven. Alleen God kent deze waarheid en definitie bij jouw persoonlijk. Alleen God kan onze harten inzien. Hij is uiteindelijk de Enige die jouw echt kent en wat je gelooft. 

 

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2006 om 07:39

als er paar meer mensjes zouden zijn zoals jij assur (zowel hier als in wereld) zouden dingen v��l vlotter verlopen!

xxx,

stampertje

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2006 om 07:47
Ik wil de goede bedoelingen van dit topic niet bederven, excuseer me om even af te wijken.

God stuurt ons de laatste boodschapper en het laatste boek en legt ons precies de wijze om te geloven uit, is het niet erg onrechtvaardig dan, als wij hierop zeggen dat God ons niet heeft bereikt en we het dus niet weten. Als alleen God kan oordelen en we ook geloven in het bestaan van God, waarom dan gewoon niet het logische doen door Zijn boodschap en profeten te erkennen en op te volgen.


groet,


Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2006 om 07:52

Ik realiseer mij dat teveel mensen dingen doen vanuit het uiterlijk vertoon. Ik bedoel dan eigenlijk alles en iedereen die gelovig is, en dat visueel uitten. Volgens hen ben je dan pas gelovig. Dat is natuurlijk een miskleun. Ik leer steeds meer dat God zo Alwetend en Wijs is, dat je hem natuurlijk nooit met uiterlijk tevreden kan stemmen. Het gaat om wat je hart je ingeeft. Althans daar ben ik van overtuigd. Ook ik geloof in God. Ik ervaar bijmezelf dat de Islam steeds dichterbij komt. Ik ben steeds meer overtuigd van de Goedheid van Mohammed en de Waarheid van de Koran. Mocht ik bekeren naar de Islam, dan zal ik niet gaan doen aan uiterlijkheden, maar aan innerlijkheden. In de Koran staat duidelijk dat God houd van de rechtvaardigen. Ook de "ongelovigen" kunnen rechtvaardig zijn, velen zijn dat ook. Het zou van de mens te arrogant voor woorden zijn, als de mens uitmaakt wat je uiteindelijk bent. Dat is er maar een Een voorbestemd! 

 

   

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2006 om 08:05

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Ik wil de goede bedoelingen van dit topic niet bederven, excuseer me om even af te wijken.

God stuurt ons de laatste boodschapper en het laatste boek en legt ons precies de wijze om te geloven uit, is het niet erg onrechtvaardig dan, als wij hierop zeggen dat God ons niet heeft bereikt en we het dus niet weten. Als alleen God kan oordelen en we ook geloven in het bestaan van God, waarom dan gewoon niet het logische doen door Zijn boodschap en profeten te erkennen en op te volgen.


groet,


In beginsel heb je helemaal gelijk. Toch is het God die alles ziet en dus weet!

Dus een goede veroordeling en/of beoordeling is alleen aan Hem toebestemd.

Niet aan wat wij zien en of lezen. Onze mening blijft beperkt!

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2006 om 08:20

Is het goed dat ik hierover een nieuwe topic open .. btw ik vind het g��n bederven van topic.. ruzie maken wel.
maar het is mischien duidelijker als we nieuwe topic openen.

xxx,

stampertje

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2006 om 12:12
In eerste instantie geplaatst door Fireworks

wie is sunny side up?


Sunni side up is Trappistje, een geestelijke die een tijdje aan het forum heeft deelgenomen
Terug naar boven
Fireworks Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 41
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Fireworks Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2006 om 14:51

Een geestelijke? Priester bedoel je? Iemand die veel kennis en wijsheid had? Of wat was het voor iemand? Waarom refereer je naar hem? Is hij er niet meer?

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2006 om 17:40
In eerste instantie geplaatst door Fireworks

Een geestelijke? Priester bedoel je? Iemand die veel kennis en wijsheid had? Of wat was het voor iemand? Waarom refereer je naar hem? Is hij er niet meer?




Hij is gebanned van het forum
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 augustus 2006 om 23:42
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Fireworks

Een geestelijke? Priester bedoel je? Iemand die veel kennis en wijsheid had? Of wat was het voor iemand? Waarom refereer je naar hem? Is hij er niet meer?



Hij is gebanned van het forum


Was het een geestelijke die de waarheid in pacht had?
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 03:06
In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Ik wil de goede bedoelingen van dit topic niet bederven, excuseer me om even af te wijken.

God stuurt ons de laatste boodschapper en het laatste boek en legt ons precies de wijze om te geloven uit, is het niet erg onrechtvaardig dan, als wij hierop zeggen dat God ons niet heeft bereikt en we het dus niet weten. Als alleen God kan oordelen en we ook geloven in het bestaan van God, waarom dan gewoon niet het logische doen door Zijn boodschap en profeten te erkennen en op te volgen.


groet,


In beginsel heb je helemaal gelijk. Toch is het God die alles ziet en dus weet!

Dus een goede veroordeling en/of beoordeling is alleen aan Hem toebestemd.

Niet aan wat wij zien en of lezen. Onze mening blijft beperkt!

 



Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. In de Koran staat een beoordeling, hierin staat dat je daden niet worden geaccepteerd als je niet de Islam accepteert en God aanbidt zoals Hij dat voorschrijft. Het allerbelangrijkste is dat God ��n is en dat je Hem moet aanbidden om te kunnen slagen. Dit noemen we Tawheed al-Ulluhiya.

Ik zal later insha Allah een artikel zoeken hierover of enkele verzen plaatsen.

 

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 03:32
In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Ik wil de goede bedoelingen van dit topic niet bederven, excuseer me om even af te wijken.

God stuurt ons de laatste boodschapper en het laatste boek en legt ons precies de wijze om te geloven uit, is het niet erg onrechtvaardig dan, als wij hierop zeggen dat God ons niet heeft bereikt en we het dus niet weten. Als alleen God kan oordelen en we ook geloven in het bestaan van God, waarom dan gewoon niet het logische doen door Zijn boodschap en profeten te erkennen en op te volgen.


groet,


In beginsel heb je helemaal gelijk. Toch is het God die alles ziet en dus weet!

Dus een goede veroordeling en/of beoordeling is alleen aan Hem toebestemd.

Niet aan wat wij zien en of lezen. Onze mening blijft beperkt!

 



Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. In de Koran staat een beoordeling, hierin staat dat je daden niet worden geaccepteerd als je niet de Islam accepteert en God aanbidt zoals Hij dat voorschrijft. Het allerbelangrijkste is dat God ��n is en dat je Hem moet aanbidden om te kunnen slagen. Dit noemen we Tawheed al-Ulluhiya.

Ik zal later insha Allah een artikel zoeken hierover of enkele verzen plaatsen.

 

Er is geen twijfel aan de duidelijkheid van de Koran en Zijn Boodschap. De Koran dient in beginsel gevolgd te worden. Ik denk wel dat de defintieve beoordeling en/of veroordeling is voorbestemd aan Hij die de hemelen schiep. Alleen Hij kent jou en mij echt. Op basis daarvan wordt je beoordeeld. Mijn punt is dan ook dat God de rechtvaardigen lief heeft. Moslim of geen Moslim. Dit is een belangrijk punt. Maar je punt is wel duidelijk. We kunnen niet stellen dat God onduidelijk is. Juist met het zenden van Zijn Boodschap via Mohammed (Vrede zij met Hem) is er heel veel duidelijk geworden.

In dat opzicht is de Koran het Juiste pad. Dit is voor mij persoonlijk een conflict waar ik nog niet uit ben. Enerzijds de Koran volgen anderzijds weten, dat God alles ziet en begrijpt. Hij begrijpt waarom ik de dingen doe zoals ik ze doe. In beginsel probeer ik ook goed te doen. Zou God mij dan echt straffen als ik geen Moslim zou zijn of worden? Er is geen dwang in de religie.... Deze tekst is Goddelijk, zeker niet menselijk. �Er is geen dwang in de godsdienst.� (Soera 2:256)  

Je ziet, ik ben er nog niet!

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 03:40
In eerste instantie geplaatst door Fireworks

de leugens waar ik op doelde zijn hier verwijderd, omdat ik de leugenaar ontmaskert heb, en omdat de waarheid aan het licht kwam

en dat was de rede dat het verwijderd was

als het niet waar was had men het laten staan

maar er komen er vast nog wel meer amin....ik hou je op de hoogte

overigens: jij behoorde niet tot de leugenaars

Wij veranderen onze godsdienst niet omdat andere dat zo graag willen. Je praat groot, maar ga je jouw uitspraak ook nog ondersteunen met sterke argumenten ?

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 03:48



 

[/QUOTE]

Er is geen twijfel aan de duidelijkheid van de Koran en Zijn Boodschap. De Koran dient in beginsel gevolgd te worden. Ik denk wel dat de defintieve beoordeling en/of veroordeling is voorbestemd aan Hij die de hemelen schiep. Alleen Hij kent jou en mij echt. Op basis daarvan wordt je beoordeeld. Mijn punt is dan ook dat God de rechtvaardigen lief heeft. Moslim of geen Moslim. Dit is een belangrijk punt. Maar je punt is wel duidelijk. We kunnen niet stellen dat God onduidelijk is. Juist met het zenden van Zijn Boodschap via Mohammed (Vrede zij met Hem) is er heel veel duidelijk geworden.

In dat opzicht is de Koran het Juiste pad. Dit is voor mij persoonlijk een conflict waar ik nog niet uit ben. Enerzijds de Koran volgen anderzijds weten, dat God alles ziet en begrijpt. Hij begrijpt waarom ik de dingen doe zoals ik ze doe. In beginsel probeer ik ook goed te doen. Zou God mij dan echt straffen als ik geen Moslim zou zijn of worden? Er is geen dwang in de religie.... Deze tekst is Goddelijk, zeker niet menselijk. �Er is geen dwang in de godsdienst.� (Soera 2:256)  

Je ziet, ik ben er nog niet!

 

[/QUOTE]

Ik heb je weleens vaker geadviseerd het liefst zou ik het naar je willen schreeuwen,

spreek in elk geval de shahadah uit,je geloof zit al in je hart maar je word pas als broeder in de islam beschouwd als je de shahadah aflegd(en ik denk wel dat jij dat in de toekomst gaat doen)

Ook worden je vroegere zonden vergeven zodra je een moslim bent(hoe mooi is dat wel niet stel je voor morgen zeg je de shahadah en AL JE ZONDEN VERGEVEN.

 

Ik heb nog een mooie hadith gevonden.
Aboe Hoerairah verhaalt dat toen de vers Van Allah is wat er in de hemelen en op aarde is en of jullie openlijk laten blijken wat in jullie binnenste is of het verbergen,Allah rekent met jullie daarover af en dan vergeeft Hij wie Hij wil en straft Hij wie Hij wil.Allah is over alles Almachtig. aan de Boodschapper van Allah geopenbaard werd,de metgezellen van de Boodschapper van Allah deze woorden bijna ondragelijk vonden,zij gingen naar de Boodschapper van Allah,knielden neer en zeiden:Boodschapper van Allah,er zijn ons een aantal verplichtingen opgelegd waartoe wij in staat zijn zoals salaat strijden in de naam van Allah,vasten en de zakaat.en het ligt niet binnen onze vermogens om eraan te voldoen.De Boodschapper van Allah zei:Bedoelen jullie te zeggen wat de Lieden van de 2 boeken(joden en christenen ) voor jullie zeiden wij horen en wij gehoorzamen niet? Jullie zouden moeten zeggen;Wij horen en gehoorzamen;schenk ons uw vergeving Onze Heer en tot U is de terug keer
Toen zei dit reciteerden en hun tongen eraan gewend waren openbaarde Allah de Verhevene:De Boodschapper gelooft in wat van zijn Heer vandaan naar hem is nedergezonden en de gelovigen ook;allen geloven in Allah in zijn boeken en in Zij boodschappers.Wij maken geen onderscheid tussen zijn boodschappers.Zij zeiden wij horen en wij gehoorzamen.schenk ons uw vergeving,onze Heer.Tot u is de terug keer.En ze hadden dat net tot zich genomen of Allah de Heer van Eer en Glorie hief (de zwaarste van het eerstgenoemde vers)op, en Allah de Verhevene en Glorieuze opnebaarde:Allah belast niemand boven zijn of haar vermogen hem komt toe wat hij verdiendheeft en van hem wordt gevorderd wat hij heeft begaan.Onze Heer,reken het ons niet aan als wij vergeten of fouten maken.Hij de profeet zei: Ja \(de openbaring duurde voort)Onze Heer,Leg ons niet een zware last op zoals U die aan hun hebt opgelegd die voor onze tijd waren;Hij de Profeet zei :Ja
De openbaring duurde voort)Schenk ons Uw vergiffenis,vergeef ons en heb erbarmen met ons U bent onze beschermheer help ons dan tegen de ongelovige mensen Hij (de Profeet)zei Ja(Moeslim)
 
Mag Allah jou beschermen en je tot Zijn Gehoorzaamheid leiden,
 
ik moet nu weg
ik zal  mijn verhaal nog afmaken vanavond of vanmiddag
 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Murat Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 755
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Murat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 03:50
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

dankje voor kompliment!

Maar sorry ik geloof niet .. niet in jullie betekenis van geloven iig.
Maar ik ontdek hier wel mooie dingen van islam..

Maar bekeren .. sorry ik vrees dat dat ijdele hoop zal zijn

xxx,

stampertje

 

Dwingen dat doen wij niet wij waarschuwen alleen maar.

184. Hebben zij er niet over nagedacht dat er in hun metgezel (Mohammed) geen krankzinnigheid is? Hij is slechts een duidelijk waarschuwer.

Waarom er een geloof is vertel ik je. Alle drie de boeken(thora, Bijbel, Koran) sporen aan om mensen lief te hebben en barmhartig te zijn tegenover elkaar.

199. Neig u tot vergiffenis en spoor tot vriendelijkheid aan en wend u van de onwetenden af.

56. En schept geen wanorde op aarde, nadat zij is geordend en roept Hem met vrees en hoop aan. Voorzeker, de Barmhartigheid van God is de goeden nabij.

En voor alles wat je doet op aarde is er een straf of een beloning. Heb je nooit nagedacht dat hitler zomaar 6 miljoen mensen heeft laten vermoorden en daarna lachend zelfmoord heeft gepleegd. Dit heeft hij ongedeerd zonder een schrametje te krijgen gedaan, moet er voor zulke mensen dan geen straf zijn in het hiernamaals ?

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 03:54

alle zonder vergeven omdat je paar woordjes uitspreekt???

sorry maar ook daarvan gaan mijn haren recht omhoog staan ..

verkracht vermoord doe maar op .. bekeer je daarna tot islam probleem opgelost ..

is al zelfde als christenen .. ga eens biechten .. probleem opgelost .. je hoeft zelfs geen excuses aan te bieden aan je slachtoffers .. of proberen je schade te herstellen .. nee hoor .. ff paar woordjes zeggen

pfffffffffffff sorry mischien ben ik nu hard .. maar het raakt me wel h��l diep.

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 04:15
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

alle zonder vergeven omdat je paar woordjes uitspreekt???

sorry maar ook daarvan gaan mijn haren recht omhoog staan ..

verkracht vermoord doe maar op .. bekeer je daarna tot islam probleem opgelost ..

is al zelfde als christenen .. ga eens biechten .. probleem opgelost .. je hoeft zelfs geen excuses aan te bieden aan je slachtoffers .. of proberen je schade te herstellen .. nee hoor .. ff paar woordjes zeggen

pfffffffffffff sorry mischien ben ik nu hard .. maar het raakt me wel h��l diep.

xxx,

stampertje

Ik denk dat je dit punt helemaal verkeerd ziet beste Stampertje. Het heeft ook te maken met je intentie. Vergeving vragen aan ALLAH Subhana Wa Ta'ala is g��n excuus om een misdaad te plegen of om een zonde te begaan. Denk je dat ALLAH Subhana Wa Ta'ala niet weet wat er zich in onze harten bevind? Het zou erg krom van mij zijn als ik vandaag besluit om mijn buurman te vermoorden en om daarna maar even snel vergeving te vragen aan ALLAH Subhana Wa Ta'ala. Wat als ik na het vermoorden van mijn buurman direct zelf een hartaanval krijg en dus geen kans krijg om vergeving te vragen aan ALLAH Subhana Wa Ta'ala? Nogmaals, wetende dat ALLAH Subhana Wa Ta'ala de Meest Barmhartige, de Meest Genadevolle en de Meest Vergevingsgezinde is geeft een mens g��n vrijbrief om bewust een misdaad te begaan. De Shahada spreek je overigens niet alleen uit met je mond maar ook met je hart.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 04:55
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

alle zonder vergeven omdat je paar woordjes uitspreekt???

sorry maar ook daarvan gaan mijn haren recht omhoog staan ..

verkracht vermoord doe maar op .. bekeer je daarna tot islam probleem opgelost ..

is al zelfde als christenen .. ga eens biechten .. probleem opgelost .. je hoeft zelfs geen excuses aan te bieden aan je slachtoffers .. of proberen je schade te herstellen .. nee hoor .. ff paar woordjes zeggen

pfffffffffffff sorry mischien ben ik nu hard .. maar het raakt me wel h��l diep.

xxx,

stampertje

Nee hoor Stampertje, het is idd zoals Rahil terecht zegt. Bekeren doe je met je hart. De Enige die daar kan kijken wat je intentie`s zijn is God alleen.

Het zou de grootste vergissing zijn in iemands leven om te denken dat God je verschoond van je schulden alleen om het bekeren. Het zou zelf een grote belediging zijn. Moslima 82 bedoeld het ook niet zo denk ik. De booschap van Moslima 82 ligt wat dieper.

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 05:08
In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door Stampertje

alle zonder vergeven omdat je paar woordjes uitspreekt???

sorry maar ook daarvan gaan mijn haren recht omhoog staan ..

verkracht vermoord doe maar op .. bekeer je daarna tot islam probleem opgelost ..

is al zelfde als christenen .. ga eens biechten .. probleem opgelost .. je hoeft zelfs geen excuses aan te bieden aan je slachtoffers .. of proberen je schade te herstellen .. nee hoor .. ff paar woordjes zeggen

pfffffffffffff sorry mischien ben ik nu hard .. maar het raakt me wel h��l diep.

xxx,

stampertje

Nee hoor Stampertje, het is idd zoals Rahil terecht zegt. Bekeren doe je met je hart. De Enige die daar kan kijken wat je intentie`s zijn is God alleen.

Het zou de grootste vergissing zijn in iemands leven om te denken dat God je verschoond van je schulden alleen om het bekeren. Het zou zelf een grote belediging zijn. Moslima 82 bedoeld het ook niet zo denk ik. De booschap van Moslima 82 ligt wat dieper.

 

Inderdaad beste Assur,

Er bestaat een hele uitleg en diepere betekenis achter de Shahada.

Salaam.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 05:58

zelfs als je w�l oprecht spijt hebt ..

en je dus je oprecht bekeerd ..

heb je niet ook verantwoordelijkheid naar slachtoffer?

sorry zeggen tegen God omdat je tegen zijn regels ingaat is ��n ding .. je verantwoordleijkheid opnemen tegenover de mensen die je gekwetst hebt is iets anders? en moet da niet allebei?

 

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 06:03
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

zelfs als je w�l oprecht spijt hebt ..

en je dus je oprecht bekeerd ..

heb je niet ook verantwoordelijkheid naar slachtoffer?

sorry zeggen tegen God omdat je tegen zijn regels ingaat is ��n ding .. je verantwoordleijkheid opnemen tegenover de mensen die je gekwetst hebt is iets anders? en moet da niet allebei?

Ik denk dat zodra je de leer van God echt overneemt en je hart daarop insteld, ik denk dat je dan eenvoudiger de kracht zult hebben de onschuldigen te troosten en je excuses te maken. God heeft de rechtvaardigen lief. Je zult alleen maar groeien op die manier.

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 15:07
In eerste instantie geplaatst door Assur


In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Fireworks

Een geestelijke? Priester bedoel je? Iemand die veel kennis en wijsheid had? Of wat was het voor iemand? Waarom refereer je naar hem? Is hij er niet meer?



Hij is gebanned van het forum
Was het een geestelijke die de waarheid in pacht had?


Een deel ervan, zoals eenieder op dit forum die heeft.
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2006 om 15:26
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Assur


In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Fireworks

Een geestelijke? Priester bedoel je? Iemand die veel kennis en wijsheid had? Of wat was het voor iemand? Waarom refereer je naar hem? Is hij er niet meer?



Hij is gebanned van het forum
Was het een geestelijke die de waarheid in pacht had?


Een deel ervan, zoals eenieder op dit forum die heeft.


O gelukkig maar dan. Dan blijft het lekker herkenbaar
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 05:57
In eerste instantie geplaatst door Stampertje

alle zonder vergeven omdat je paar woordjes uitspreekt???

sorry maar ook daarvan gaan mijn haren recht omhoog staan ..

verkracht vermoord doe maar op .. bekeer je daarna tot islam probleem opgelost ..

is al zelfde als christenen .. ga eens biechten .. probleem opgelost .. je hoeft zelfs geen excuses aan te bieden aan je slachtoffers .. of proberen je schade te herstellen .. nee hoor .. ff paar woordjes zeggen

pfffffffffffff sorry mischien ben ik nu hard .. maar het raakt me wel h��l diep.

xxx,

stampertje

als je het meend en echt geloofd met je hart dan is er toch niets mee?

Dat gaf mij een gerustgesteld gevoel dat al mijn zonden van toen vergeven zijn inshaAllah,je bent gewoon dan als nieuw geboren zelfde als eenmoslim met hadj gaat en hij doet dat met de juiste intenties dan zijn je zonden ook vergeven,ook als je emigreerd naar een meer moslim land,

Ik mijn geloof jij jou geloof,en je bent niet hard hoor je snapt het alleen niet omdat je niet geloofd of gedeeltelijk geloofd in de islam.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 06:11

Er was eens een man die 99 mensen vermoorde ik zal dat verhaal effe opzoeken of de vrouw(hoer) die een kat te drinken gaf of een hond bij de put,ook al haar zonden werder vergeven,omdat ze een goede daad had begaan.

Ik kan die ahadith van die man niet vinden die 99 mensen heeft vermoord,

InshaAllah dat iemand anders die kan plaatsen ik heb wel een andere ahadith:

Volgens ' Ab� Dharrheeft de Profeet sawsgezegd door deze woorden toe te kennen aan Allah swt het:
 
 "O Mijn dienaars! U begaat foutennacht en dag, en het is ik die alle zonden vergeef. Vraag vergeving en ik zal u vergeven "   'Moslim'
 
 
Uitleg :
 
- Een Moslim zou om de vergiffenis van Allah  swt zeer vaak moeten vragen.
Allah  swt vergeeft alle zonden als de mens in zijn bedoeling oprecht is.
 
 
Volgens Abi Horairah heeft de Boodschapper van Allah saws gezegd:
Allah cre�erde genade in honderd delen en hij heeft neer op Jinn, de menselijke wezens en de insecten enkel ��n deel verzonden. Het is wegens dit (��n deel) dievan zij elkaar houden, vriendelijkheid elkaar toon, en zelfs het dier zijn jonge met affectie behandelt, en negenennegentig delen van genade heeft Allah gereserveerd waarmee Hij Zijn bedienden op de Dag van opstanding zal behandelen".                                                                     'Moslim'
 
 
Lessen uit hadith :
 
1- Hadith verwijst naar de eindeloze genade van Allah.
2- Wegens de talrijke zonden van mensen en de toorn van Allah op de Dag
van opstanding, reserveerde Allah bijna al Zijn genade aan die Dag.
3- Die genade voor de Dag van opstanding is bestemd alleen maar
voor de moslims en de ongelovigen kunnen er niet van genieten.
 
dus het gaat om oprechtheid,en er zijn ook voorwaarden over berouw tonen enz.
De islam isniet alleen maar geweld zoals sommigen denken maar ook juist Barmhartigheid 113 hoofdstukken beginnen zo de eerste zin is:
In naam van Allah de Meest Barmhartige de Genadevolle
dus waarom word er vaak zo verkeerd gedacht over de koraan als het nog niet eens gelezen word?door sommigen maar alleen de vooroordelen over de islam,
 
Dus verdiep je eerst in dit geloof voordat je de vooroordelen opnoemd,
 
Ghair inshaAllah
 
 
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2006 om 06:17
In eerste instantie geplaatst door Fireworks

Een geestelijke? Priester bedoel je? Iemand die veel kennis en wijsheid had? Of wat was het voor iemand? Waarom refereer je naar hem? Is hij er niet meer?

 

Laten de vragen die jij nou stelt precies dezelfde zijn die Trappistje stelde toen we vroegen of hij/zij Sunni_side_up was.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1234>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.