Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Aan de nederlandse Buitenlander

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Aan de nederlandse Buitenlander
    Geplaatst op: 31 juli 2006 om 03:10
[QUOTE=femenino][QUOTE=Peter Pan]

Beste Femenino, ik twijfel niet aan je woorden, evenals aan het door jouw genoemde boek. In theorie zal het ongetwijfeld goddelijk zijn. Misschien is het zelfs praktisch aanvaardbaar.

Het is zeker praktisch aanvaardbaar, Als alle vrouwen zich aan het woord van God houwen en als alle mannen respect tonen aan hun vrouwen en ze hen rechten geven. Dan zou het heel anders aan toe zijn op deze wereld. 

Als alle mensen zich houden aan de tien geboden, zou de wereld er ook heel anders uit zien. Helaas is ook dat pure theorie.

Je maakt een onderscheid tussen wat de talibannetjes beweren en de ware islam. (en misschien terecht, hoewel ik mijn twijfels heb)Je broeder Jijuu bejubelt de talimannetjes.

Ik weet niet wat er in de harten van de  tallibannetjes bevind..Ik weet niet hoe zei denken en waarom ze sommige daden verrichten..Ik ben niet degene die ze moet oordelen, Dat laat ik aan God Over. En zoals ik al vaker heb gezegt..ik hoef me niet verantwoordelijk te volen voor wat anderen doen...

De ware islam, zoals door jouw genoemd, is een theoretische islam.De praktijk is helaas weerbarstiger. En nog steeds vraag ik me af, Waarom je de islam Beoordeeld en afkeurd en in een slecht daglicht brengt Door wat de moslims fout doen..

Dan leg ik het nog een keer uit. De islam bestaat omdat moslims er een invulling aan geven, zoals in Iran en Afganistan onder de taliban. Zijn niet echt de landen waar je als andersdenkende zou willen wonen: de dictatuur van het geloof met al zijn misdaden.

Het zijn dus moslims die de islam, vanuit de koran, praktisch vorm geven. Lijkt me nogal duidelijk.

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 juli 2006 om 06:46
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

[

Dan leg ik het nog een keer uit. De islam bestaat omdat moslims er een invulling aan geven, zoals in Iran en Afganistan onder de taliban. Zijn niet echt de landen waar je als andersdenkende zou willen wonen: de dictatuur van het geloof met al zijn misdaden.

.

 

 

Ik heb niet om je uitlegt gevraag..Ik weet heus hoe je denkt, dat haal ik uit je reacties e.d.

En ook weet ik dat je niet van mening zult veranderen, dat jij de daden van moslims in verband brengt met de islam. Daar is waar jij de mist in gaat. Stel dat een moslim, drinkt, rookt, verkracht, steelt. Volgens jou logica handelt deze moslim, want ja het is een moslim volgens de islam.

Het zijn dus moslims die de islam, vanuit de koran, praktisch vorm geven. Lijkt me nogal duidelijk

 

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 juli 2006 om 08:17

Mijn redenatie klopt wel degelijk. Jouw redenatie volgende bestaat er geen enkele moslim.

De perfecte mens bestaat immers niet.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 juli 2006 om 11:56

Ik citeer het volgende:

''Het zijn dus moslims die de islam, vanuit de koran, praktisch vorm geven. Lijkt me nogal duidelijk''

Peter, Dit klopt niet. Je kan dan wel ''moslim'' heette, maar dat hoeft niet te zeggen dat je de koran praktiseerd. En Voor alle duidelijkheid dat was MIJN logica niet, eerder de jouwe..

 

Het hoort zo te zijn dat we als moslim zijnde de ware islam praktiseren, de leefwijze volgens de koran(en de overleveringen, niet te vergeten). Maar niet alle moslims houden zich aan de regels, dat is nou eenmaal zo. Maar dan hoef je de islam er toch neit de schuld voor te geven. De moslims zijn dan verkeerd bezig. Begrijp dat nou eens Petertje

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 juli 2006 om 13:01

Wie bepaalt dan wat hoe de koran geinterpreteerd moet worden? Bin Laden? Of een gematigde imam? Of een moslim die samenwoont met een christenvrouw?

Wie heeft volgens jou die waarheid in pacht? Wat is in Godsnaam de "ware" islam?

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 juli 2006 om 13:47

Een moslimgeleerde, die sinds zn 7e bezig is met het woord van God, die gene die oprecht handel. En Alleen God Kent De waarhei, Hij weet het het beste

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 juli 2006 om 16:10

hahahaha wat een onzin.

Om eerlijk te zijn ik weet niet hoe ze daar leven kweet alleen dat ze 1 van de weinigen zijn die het voor de moslims hebben opgenomen.

En moslimmannen behoren goed tegenover hun vrouwen te zijn,dus daar moeten ze zelf verantwoording voor afleggen bij Allah.

 

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2006 om 01:35

Wat weten jullie van de Taliban, wat weten jullie van de Islam, slaan jullie ook dagelijks de Qur'an open om te weten wat de Qur'an ons zegt? Het enige dat jullie kennen is de retoriek uit Amerika dat ze gebruiken om landen als Iraq en Afghanistan binnen te vallen. Met het vertellen van leugens over de Taliban denken ze een reden te hebben het soevereine Afghanistan te bezetten en er een illegale oorlog te voeren op grond van leugens. En de Afghanen mogen zich niet verdedigen tegen deze bezetting, anders zijn het: terroristen.

 

Ik merk dat geen van jullie hier de feiten kent. Wat de Taliban en wat Osama voor goed werk hebben gedaan. Er wordt daar weinig over gesproken omdat het simpelweg niet in jullie verhaaltje past.

 

De mythe van al-Qaeda en de angst voor Taliban en andere orthodoxe moslims, de wapens van Sadam, de dreiging van Iran en de bescherming van Israel zijn alle listen en slimmigheidjes om de rijken der aarde rijk te houden.

 

Neem Osama als voorbeeld. Hij liet alle luxe in het leven achter en ging in de kuilen aan het front met de Russen liggen. Hij liet zijn eigen bulldozers en graafmachines komen om de greppels te graven. Vele duizenden mujahideen stierven doordat de Russen chemische gassen gebruikten, de russen staan bekend om hun harteloze en wrede manieren en hun beestachtigheid.

Hij vocht tegen de Russen met simpele wapens, terwijl de Russen oppermachtig waren, maar na 10 jaar was de Russische schatkist leeg en is Rusland nu niets meer.

 

Verslagen over het leven van Osama kun je ook in iedere boekhandel van westerse winkels vinden, het zijn dus niet mijn eigen woorden hierboven.

 

Als je het nu leuk vind of niet: Bin Laden is de meest succesvolle Moslimstrijder (in jullie ogen terrorist) in de moderne geschiedenis geweest na Salahuddin. Iemand die miljoenen en alle luxe van het leven opgaf om tegen de vroegere Sovjet Russen te vechten, en toch nederig bleef. Elke dag dat hij leeft sluiten er 1000 strijders zich bij hem aan.

 

Ik ga niet met jullie mensen in discussie over deze zaken ik heb slechts een advies aan jullie: laat de Bush retoriek aan de kant en gebruik je eigen verstand mensen. Al is het al een beetje te laat daarvoor.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 augustus 2006 om 15:55

Jijuu, ik help je even herinneren:

Je vriendjes:

Madrid, Londen, New York, Beslan, India, Java. Slechts enkele voorbeelden van "BOEM".

Kan de waarheid voor jou ook ergens in het midden liggen?

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.