Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wat moet ik nou doen?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Moslimatoun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslimatoun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wat moet ik nou doen?
    Geplaatst op: 29 juli 2006 om 13:36

Salam aleikoum,

Mijn verloofde en ik hebben besloten om uitelkaar te gaan, omdat we elke keer ruzie hebben en we er absoluut geen zin meer in hebben. Aan de andere kant heeft hij toch zoiets van we kunnen het weer proberen, maar daar heb ik echt geen zin meer in. Ik wil alles stop zetten, want ik hou ook niet meer van hem.

Het probleem is dat we al op papier zijn getrouwd en dat mijn vader heel erg moeilijk doet en niet wilt dat we gaan scheiden, omdat ik heel graag met hem wilde trouwen. Mijn ouders hebben mij noit gedwongen. Hij zegt tegen mij dat mijn verloofde hem eerst moet bellen en moet vragen wat er mankeerd en dat ik vervopgens gewoon met hem verder moet gaan, maar dat is iets wat ik absoluut niet wil, mijn verloofde eigenlijk ook niet, maar hij vind het voorschut dat mensen gaan roddelen over hem, het slaat helemaal nergens op!

Wat moet ik nou doen? Please help me want ik word gek en kan niet meer langer leven zo. het maakt me gek!

JAZAKOUM ALLAH BIE GAIR

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 juli 2006 om 15:48

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

 

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

 

Beste zuster,

 

Ik zou als ik jouw was er goed over nadenken en salaat el istigarah verrichten Immers Allah swt weet waar het Beste voor zijn Schepselen is.Als je het gebed niet kent kun je het terug vinden onder het kopje smeekbeden helemaal onderaan het forum. Ik denk misschien dat een goed gesprek ook wel goed is en kijken waar je wensen zitten. Je moet iets niet ondernemen als je daar geen zeker en goed gevoel bij hebt.

 

Ik denk dat je vader uiteindelijk wel bij draait want mensen roddelen toch en uiteindelijk is het voor hem ook belangrijker dat jij gelukkig bent, nu ben je enkel en alleen op papier getrouwd en ben je niet officeel getrouwd en allerlei toestanden Het is beter met beiden overeenstemming om er nu samen een ount achter te zetten dan als je eenmaal bent getrouwd en kids hebt Wa Allahoe A3lem. Want als jij straks een probleem huwelijk hebt hebben ook je ouders een probleem die gaan er ook mee zitten.

 

Ik hoop dat je inscha Allah hier wat aan hebt en doe veel doe3a immers al het succes is afkomstig van Allah swt. En vergeet niet dat hoe je ouders ook reageren zij altijd het beste voor hun kinderen willen ook al komt het vaak anders over.

 

Moge Allah het voor je vergemakkelijken,je zegenen met al het goede en behoeden van al het kwade Allahoema Amien.

 

* 7ayaaki Allah*

 

Wa Salaamoe3leikoem

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Moslimatoun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslimatoun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2006 om 10:34
In eerste instantie geplaatst door AmmatoelAziz

In de Naam van Allah de Barmhartige de Genadevolle

 

Wa Aleikoem salaam wa ra7matu Allahi wa Barakatuhu

 

Beste zuster,

 

Ik zou als ik jouw was er goed over nadenken en salaat el istigarah verrichten Immers Allah swt weet waar het Beste voor zijn Schepselen is.Als je het gebed niet kent kun je het terug vinden onder het kopje smeekbeden helemaal onderaan het forum. Ik denk misschien dat een goed gesprek ook wel goed is en kijken waar je wensen zitten. Je moet iets niet ondernemen als je daar geen zeker en goed gevoel bij hebt.

 

Ik denk dat je vader uiteindelijk wel bij draait want mensen roddelen toch en uiteindelijk is het voor hem ook belangrijker dat jij gelukkig bent, nu ben je enkel en alleen op papier getrouwd en ben je niet officeel getrouwd en allerlei toestanden Het is beter met beiden overeenstemming om er nu samen een ount achter te zetten dan als je eenmaal bent getrouwd en kids hebt Wa Allahoe A3lem. Want als jij straks een probleem huwelijk hebt hebben ook je ouders een probleem die gaan er ook mee zitten.

 

Ik hoop dat je inscha Allah hier wat aan hebt en doe veel doe3a immers al het succes is afkomstig van Allah swt. En vergeet niet dat hoe je ouders ook reageren zij altijd het beste voor hun kinderen willen ook al komt het vaak anders over.

 

Moge Allah het voor je vergemakkelijken,je zegenen met al het goede en behoeden van al het kwade Allahoema Amien.

 

* 7ayaaki Allah*

 

Wa Salaamoe3leikoem

 

Baraka Allahou Fiek!!!

Dit is precies wat ik denk Inderdaad. Beter nu dan straks, dan is het allemaal alleen maar erger.

Nu kan ieder nog zijn eigen gang gaan, straks zal dat echt veel moeilijker zijn en dat is dus ook 1 van de redenen dat ik niet verder wil. Ze zeggen: Voorkomen is beter dan genezen.

Gayr Inshallah. Ik hoop dat mijn vader zal inzien dat dit het beste is en dat we zonder problemen dit alles kunnen oplossen.

Jazak Allah Gairan.

Terug naar boven
YOUSMELL Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote YOUSMELL Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2006 om 10:57

Salamo Allah swt zuster,

Hopend incha Allah dat alles naar wens is. Ik las uit jouw bericht dat je niet meer verder wil met jouw man. Dat kan en dat is ook niet moeilijk denk ik, alleen zijn nog een aantale vragen die voor jezelf eerlijk moet beantworden.

1- voor het nemen van welke stap dan ook houd Allah swt voor het oog

2- wat is de aarde van de ontstaane conflict, is er niets meer aan te doen

3- wordt je er beter van als je gescheiden bent,

4- begrijp men wel de inhoud van trouwen, is men welens en wetens getrouwd

5- waarom trouwen eigenlijk

6- buiten dit allemaal wat vind jij hiervan, en hoe moteveer jij jouw conclusie's

7- waar staat Allah swt in alles wat men wilt, denkt en doet.

Hopen incha Allah swt dat  je hier wat aan hebt, smeek ik Allah swt dat HIJ jou op de juiste spoor zet.

fi amani Allah swt

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2006 om 14:29

Allah wil dat je gelukkig wordt. In je geluk deel je anderen in je geluk. In je geluk kun je liefhebben. In je geluk deel je Allah.

Ik heb een heel westerse opvatting hierover: het is jouw leven!

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
femenino Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 222
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote femenino Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2006 om 14:51

Moeilijke situatie..

Volg je hart...Dat brengt je op het goede pad (InshaAllah)

Terug naar boven
Moslimatoun Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Moslimatoun Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 juli 2006 om 16:27

Als ik naar me zelf luister dan wil ik er gewoon mee kappen. In onze relatie voel ik me totaal niet op mijn gemak en ik zie me zelf toch niet trouwen met die jongen. Ik weet niet, het gevoel is totaal verdwenen.

Ik wil een hoop ellende besparen door nu achter alles een streep te zetten, want straks als we samen wonen dan is het alleen maar een groter probleem. Ik heb eerlijkgezegd geen zin om dan als gescheiden vrouw bij mij  ouders terug te komen. Ik ben nu ook wel getrouwd, maar het is toch anders.

Terug naar boven
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 31 juli 2006 om 12:08

[/QUOTE]

 

Baraka Allahou Fiek!!!

Dit is precies wat ik denk Inderdaad. Beter nu dan straks, dan is het allemaal alleen maar erger.

Nu kan ieder nog zijn eigen gang gaan, straks zal dat echt veel moeilijker zijn en dat is dus ook 1 van de redenen dat ik niet verder wil. Ze zeggen: Voorkomen is beter dan genezen.

Gayr Inshallah. Ik hoop dat mijn vader zal inzien dat dit het beste is en dat we zonder problemen dit alles kunnen oplossen.

Jazak Allah Gairan.

[/QUOTE]

Wa Fiekie Barak Allah. Ik denk ook indd beter dat je er nu een punt achter zet voordat het straks helemaal niet goed gaat en waarom zou je aan iets beginnen waarvan je al het gevoel hebt dat het niet goed zit? Als je twijfelt dan kun je het beter laten zoals het is. Maar uiteindelijk is het jouw leven,jouw keuze en beste optie is el istigaraah gebed want uiteindelijk weet alleen Allah swt of iets goed of niet goed voor je is. En gayr Inscha Allah.

 

Ik hoop het ook voor je zuster Moge Allah swt het voor je vergemakkelijken Allahoema Ameen.

 

Fi AmaniLLah,

 

Liefs,

je oeght fie deen

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Tariqul Djennah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 9
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Tariqul Djennah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2006 om 13:46

Ik ben van mening dat je eerst salaat istighara kan proberen, en kijken wat daaruit komt.

Weet je nog die aayah.. Wa 'asaa an takrahoe shaj-an wa hiyya gairoen lakoem, wAllahoe ya'lamoe wa entoem laa te'lemoen

Tawakkal 'ala Allah zuster, maak geen overhaastige beslissingen, denk er eerst goed over na. Moge Allah alles voor je vergemakkelijken.. Ameen.

Wa aleykoemoe salam warahmatoellah, je zus fie Dien

 

Geen pm's aub.. (zusters uitgezonderd)
Terug naar boven
Rasoul Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 55
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rasoul Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2006 om 04:40
  1. Wanneer je realiseert dat je de rest van je leven met iemand wil doorbrengen, wil je dat de rest van je leven zo spoedig mogelijk begint.
  2. Liefde bestaat niet uit het staren naar elkaar, maar uit samen in de zelfde richting kijken.
  3. Succes in een huwelijk komt niet door slechts de juiste partner te vinden, maar ook door de juiste partner te zijn.
  4. De moeilijkheid met huwelijk is dat we verliefd worden op een persoonlijkheid, maar moeten leven  met een karakter.
  5. Je kan nooit gelukkig zijn totdat je van jezelf scheidt. Een succesvol huwelijk vereist een zekere dood van jezelf.
  6. Na een paar jaar huwelijk kan een man naar een vrouw kijken zonder haar te zien- en een vrouw kan door een man heen kijken zonder naar hem te kijken.
  7. Een man verwacht niet veel van een huwelijk. Hij is tamelijk tevreden als zijn vrouw een goede kok, bediende,aandachtig publiek, en een geduldige verpleegster is.
  8. Three rings of marriage are the engagement ring, the wedding ring, and the suffering!
  9. Mijn man en ik zijn gescheiden vanwege religieuze verschillen; hij dacht dat hij god was en ik niet.

Een aantal doordenkers waar  de verliefden, verloofden, (on)getrouwden, gescheiden onder ons zich wel in kunnen vinden denk ik!

Groetjes Rasoul

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 november 2006 om 05:39
In eerste instantie geplaatst door Rasoul



  1. <FONT face=Georgia color=#000099>Wanneer je realiseert dat je de rest van je leven met iemand wil doorbrengen, wil je dat de rest van je leven zo spoedig mogelijk begint.

  2. <FONT face=Georgia color=#009900>Liefde bestaat niet uit het staren naar elkaar, maar uit samen in de zelfde richting kijken.

  3. <FONT face=Georgia color=#cc0000>Succes in een huwelijk komt niet door slechts de juiste partner te vinden, maar ook door de juiste partner te zijn.

  4. <FONT face=Georgia color=#669933>De moeilijkheid met huwelijk is dat we verliefd worden op een persoonlijkheid, maar moeten leven �met een karakter.

  5. <FONT face=Georgia color=#ff00ff>Je kan nooit gelukkig zijn totdat je van jezelf scheidt. Een succesvol huwelijk vereist een zekere dood van jezelf.

  6. <FONT face=Georgia>Na een paar jaar huwelijk kan een man naar een vrouw kijken zonder haar te zien- en een vrouw kan door een man heen kijken zonder naar hem te kijken.

  7. <FONT face=Georgia color=#000066>Een man verwacht niet veel van een huwelijk. Hij is tamelijk tevreden als zijn vrouw een goede kok,�bediende,aandachtig publiek, en een geduldige verpleegster is.

  8. <FONT face=Georgia color=#990000>Three rings of marriage are the engagement ring, the wedding ring, and the suffering!

  9. <FONT face=Georgia color=#0000ff>Mijn man en ik zijn gescheiden vanwege religieuze verschillen; hij dacht dat hij god was en ik niet.

<FONT face=Georgia color=#0000ff>Een aantal doordenkers waar� de verliefden, verloofden, (on)getrouwden, gescheiden onder ons zich wel in kunnen vinden denk ik!


<FONT face=Georgia color=#0000ff>Groetjes Rasoul



Een mooie opsomming, inderdaad het doordenken waard! Is het -mede- d��rom dat je oudere mensen vaak hoort zeggen:
"Ik zou best wel weer twintig willen zijn. Maar dan zou ik graag willen weten wat ik n� weet.." ?
Terug naar boven
mohamedd Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mohamedd Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 november 2006 om 10:27
salam 3alaikom.


Het is heel moeilijk om je te advieseren, want jij voelt wat we niet voelen.
en jij weet waarom jij van hem wilt scheiden. en jij denkt dat het niet goed zou komen in de toekomst.
DEnk goedna misschien komt het nog goed incha allah.
Want alles is dichterbij bij allah.  zolas ons broeders Tariqul Djennah zei
 vergeet niet wat allah zegt in koran.Wa 'asaa an takrahoe shaj-an wa hiyya gairoen lakoem, wAllahoe ya'lamoe wa entoem laa te'lemoen



Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.