Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenmedia

 Post Reply Post Reply
Schrijver
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Onderwerp: media
    Geplaatst op: 25 december 2003 om 15:50

 salaam

besseffen jullie ook dat de media de bron is van het negatieve beeld over islaam en moslims!!!

het werd tijd dat er verrandering aan gebracht moet worden,en ik vind deze site  een prima initiatief, doe zovoort broeders,doe zovoort zusters!!

wa choukran,thx

Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2003 om 16:31

salaam,

is er geen mogelijkheid om reclame te maken voor deze site naar televisie (NMO ofzo) of radio want dit is zeker leerzaam, vele onderwerpen worden behandeld, en discussies worden op een hele vreedzame manier gevoerd. we laten hier heel duidelijk een mooie kant van de islam zien!

Moge allah jullie allemaal hiervoor belonen (inshallah)!!!!!

Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2003 om 17:38

salaam'aleikum

laat ze met rust broeders en zusters

Allah zal oordelen over iedereen

laat ze hun deel hier nemen, verlies je tijd daar niet mee, ze worden slechts bedrogen door dit leven, keer je af van politieke zever en wijd je aan studie van de religie, moge Allah je bijstaan

Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2003 om 18:05

salaam e3leikom,

ik ben bang voor de komende generaties. de druk wordt alleen maar hoger en hoger. we moeten juist WEL samenwerken op tegenvechten (met woorden)!! de moslims die in europa geboren worden krijgen het alleen maarmoeilijker!!

 

Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2003 om 18:16

salaam'aleikum

Twijfel je aan de belofte van Allah?

de waarheid zal zegevieren

ieder moet zichzelf zo goed mogelijk op het pad houden

en natuurlijk moeten we dawa doen

maar we moeten ons N0OIT druk maken en ons geen zorgen maken

moge Allah ons allen leiden

Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 25 december 2003 om 18:49
NEEEEEEEEE ik heb niet gezegd dat ik twijfel aan Allah, NOOOOOOOOOOOOIT. (liever dat jij dit ook niet meer zegt).
Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2003 om 00:00

salaam,

ik ben helemaal mee eens met je salaam, alle moslims moeten samenwerken om deze toestand te verbeteren,niet met gevechten,niet met extrimiteiten,maar met verstand,en onze religieuze achtergrond!

en god staat ons bij nchallah

Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2003 om 16:35
In eerste instantie geplaatst door harith2

Twijfel je aan de belofte van Allah?

de waarheid zal zegevieren

ieder moet zichzelf zo goed mogelijk op het pad houden

en natuurlijk moeten we dawa doen

maar we moeten ons N0OIT druk maken en ons geen zorgen maken

moge Allah ons allen leiden

Assalaam aleikum wa rahmatoelahie wa barakatoehoe, Harith2

LEES DIT AUB IEDEREEN
ik zal een voorbeeld geven zodat je begrijpt dat we niet moeten afwachten, en zeker moeten terug vechten (liefst met woorden).

ik heb dit uit een boek overgetypt, en als ik het zou vertalen, zou dit misschien ten koste gaan van de inhoud, dus ik laat het zo.

Abu Ayyub (R) is a companion of Muhammad(saw) who fought against the Romans in Constantinople. At one time a single-Handed Muslim rushed bravely into the lines of the enemy. When the people saw him do that they exclaimed, "Oh No! La Illaha Illallah!!!!!!!! why is this fool casting himself with his own hands to destruction"??? By that they were referring to the Ayah wich says:

<<Spend in the cause of Allah, and do not cast with your own hands to destruction.>> Al Baqarah 2:195

<<En besteedt uw bezit voor de zaak van Allah en stort u niet met uw eigen handen in het verderf doch doet goed: voorzeker, Allah heeft hen lief, die goed doen.>>Al Baqarah 2:195

On hearing this Abu Ayyub(R) said:

you are misinterpreting this Ayah. It was revealed because of us - the Ansar. When Allah(T) granted victory to His Prophet(saw) and Islam became the uppermost, we thougt: It is now time for us to care for our wealth and lands, and to be involved in improving them. Allah then revealed this Ayah, warning us that being consumed in improving our property while neglecting to strive for his cause will lead to destruction.
<recorded by Aby Dawud; judged authentic by al-Albani(as-ashihah no. 13)>

The awful situation of Muslims today did not happen arbitrarily. The Prophet (saw) has foretold it long ago by saying:

A time shall come when all nations will invite each other to feast on you (o Muslims) like banqueters inviting each other to their platters.

He was then asked, "is it because we shall be very few on that day? He answered:

No, you will then be numerous, but you will be as powerless as scum floating on the surface of a flood. Allah will remove from your foes� heart all fear of you, and will cast feebleness into your hearts.

He was then asked, what is this fleebleness, messenger of allah? He Replied:

�It is the love of this life and the hatred of death�

Deze hadiths geven een accuraat omschrijving van de huidige situatie van de moslims van vandaag.  Moslims zijn in een grote groep en verspreid over de hele wereld en toch worden we overal overmeesterd, vernedered en vervolgd, terwijl er we maar weining tot geen weerstand bieden. Dit geeft aan dat de zwakte hem zit hem in liefde voor het leven, en haten om dood te gaan.


Denk na mijn broeders en zusters, we moeten zeker niet afwachten. Inshallah zal allah ons allen leiden op het juiste pad

 

Salaam! jullie broeder in de islaam!!!!!!

 


 

Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2003 om 17:06

salaam'aleikum

salaam

mijn excuses voor mijn opmerking over twijfel (slecht uitgedrukt)

de hadiths die je gebruikt duiden inderdaad de huidige toestand aan

maar het ligt iets anders

de huidige problemen zijn inderdaad te wijten aan liefde voor deze wereld,

maar ook dit is maar een symptoom van het echte probleem

de moslims hebben zich opgedeeld in groeperingen en hebben zich afgewend van het rechte pad en de religie

vergeet niet dat het slechte van onszelf komt

de oplossing ligt er niet in ons bezig te houden met de media, maar ons bezig te houden met onszelf en de ummah

zoals de geleerden zeggen : "educatie en opvoeding"

breng de moslims terug naar de islam en de islam zal sterk worden en angst zal in de koeffaar hun harten komen

breng de rechte weg boven en je verkrijgt eenheid

dus laat de media, hou je bezig met jezelf en de ummah, dit is wat de geleerden zeggen en wat ik zei in mijn eerste antwoord

moge Allah ons allen leiden

Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2003 om 17:15

salaam harith2

maar is de media niet een HELE goeie manier om islaam te verspreiden?? momenteel gebruiken de westerse landen voornamelijk de Media om ons naar beneden te halen. kijk naar VS!!!!!!!! Allemaal door de media!! ze hebben een hele andere beeld gevormd van de Islam!!!

verder is er in NL helemaal geen zender voor moslims. alleen op zondag rond Shalat Dhur heb je 1 uur NMO en herhaling is op vrijdag wanneer we allemaal in moskee zitten, hebben ze zeker over naged8!! inshallah krijgen we in de toekomst meer macht in de media om alles recht te zetten!!!

Salaam

Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
Salaam Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 oktober 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 94
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2003 om 17:26
In eerste instantie geplaatst door harith2

de hadiths die je gebruikt duiden inderdaad de huidige toestand aan

maar het ligt iets anders

het ligt anders want dat was 1400 jaar geleden, maar het komt op het zelfde neer

salaam

Allahoe A3lam!!
Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 26 december 2003 om 17:32

salaam'aleikum

het ligt niet anders omwille van de tijd, het ligt anders dan jouw interpretatie

terwijl zij om het hardst roepen worden ze van binnenuit ondermijnt

hun kinderen zijn zich in massa aan het bekeren

laat de media voor wat ze zijn, ze gaan toch enkel je woorden verdraaien en tegen jezelf gebruiken, doe dawah rond je, schrijf boeken, geef conferenties

de beste dawah is trouwens de islaam praktiseren zoals het hoort

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2003 om 09:42

machallah 3alik harith,

islam prsctisere als het hoort!!idd!!

Terug naar boven
timpeeters Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 25 november 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 38
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 27 december 2003 om 12:07

dat de media gecontroleerd worden door zij die aan de macht zijn, of toch deels mede wordt bepaald, kan , denk ik, niemand ontkennen. Maar ik ben er wel van overtuigd dat veel medewerkers uit heel de media zo neutraal mogelijk probere te werken.

dat de huidige westerse media (wat die ook maar mogen weze) volgens sommigen anti-moslim zou zijn, vind ik sterk, zeer sterk overroepen. dat sommige zenders een verkeerd beeld geven, of te ongenuanceerd zijn, ga ik niet ontkennen en daar moet danig aan gewerkt worden. (trouwens de zenders die voortdurend berichten van terroristen � la S. H. of O. B. L. of Sharon blijven uitzenden, mogen zich ook de vraag stellen wat de effecten van hun handelen zijn.)

Ik denk dat we allemaal even de hand in eigen beozme moeten steken!

 

dat jullie een programma hebben en daar achter staan, vind ik heel ok. Maar begrijp dat anderen dat vaak ook hebben. laten we er egwoon eerlijk in zijn, en respect voor elkaar hebben (zoals bijvoorbeeld meestal ook op deze site).

tim

ps: iemand schreef iets in de trant van "we moeten vechten meestal met woorden", NEEN, zeg ik ENKEL MET WOORDEN!

pps: even terzijde, zij die het westen altijd als anti-moslim omschrijven, soms juist vaak overdreven. kijk nu ook maar eens naar de solidariteit ivm Iran

Lic. T. Peeters
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.