Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Lebanon - Israel

 Post Reply Post Reply Pagina  <123>
Schrijver
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Lebanon - Israel
    Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 04:51
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

Het is een plicht van de moslims elkaar te steunen en te helpen we worden van alle kanten aangevallen de moslims dan moeten we ze helpen en zolang Israel en de Vs niet naar vrede neigen zal ik dat als moslima ook niet doen,

Zo staat het ook in de koraan een leven voor een leven,en slechts na vrede neigen en vrede willen als hun dat ook willen.

en vrouwen en kinderen moeten gespaard blijven,maar dat gebeurd van bijde kanten ook niet!

Kijk  maar kijk eens na de cijfers: en na de fotos van die arme babys zijn dat de teroristen?

Waarom worden moslims teroristen genoemd?en de joden die de oorlog uitvoeren en moslims overal vermoorden niet?waarom word Hisbollah terorist genoemd?

Kijk de fotos toch eens:

en zeg dan nog eens dat wij teroristen zijn!!!!

http://www.lebanonunderattack.com/

 Friday, August 11 2006 @ 02:26 AM MST

 
Lebanese Tolls
1020 3568 915,762
Dead Injured Displaced
Israeli Tolls
97 700 No Idea!
Dead Injured Displaced

THIS IS THE LEAST WE COULD DO FOR OUR COUNTRY : LEBANON!
Spread the word, tell your friends about what is going on! Let them know, don't be shy! How to do it? Use your email, your myspace.com profiles, your phone and your connections. Send messages to news stations, to your representatives, and so on!

Kijk hoeveel doden er al zijn bij de moslims!!!!! al over de 1000 en bij de joden maar 100

Inderdaad iemand die niet moslims is is ongelovig een koefaar zo simpel is dat je kan dit gaan ontkennen maar het is toch zo.....

Dat sommigen hier zo onwetend zijn over jihaad en het begrip wanneer we wel moeten strijden en wanneer niet kan ik ook niet echt kwalijk nemen,omdat de meeste moslims te bang zijn om erover te preken,maar elhamdullilah er zijn nog broeders die wel preken erover en durven te geven en voor hun GELOOF uit komen,

Geweld lost niets op maar om Israel en de vs de kans te laten geven MIJN BROEDERS EN ZUSTERS plat te bombaberen is ook geen oplossing,

dus jij vind dat de moslims niets moeten terug?

en alles maar moeten pikken?

Allahoe Akbar als ik geen kinderen had zou ik daar allang zijn of in Palestina.

al was het maar om kinderen daar te helpen en ze aan het lachen te maken al was het maar om een huilende treurende moeder te troosten of een oude vrouw te helpen al was het maar om een baby uit het puin te halen en het te begraven,(want iedere dode heeft recht op een begraafplaats)

En als ik dan gedood zou worden door een jood pech gehad,maar dan had ik meer kunnen doen dan nu.

Maar elhamdullilah dat ik kinderen heb,Allah bepaald ons lot.

En vergeet niet deze moslims zijn allemaal levend inshaAllah bij Allah ze zijn niet dood,vergeet de woorden van Allah niet,

 

Wie wil trouwends niet als martelaar sterven?

 

Mag Allah over onze broeders en zusters waken en hun beschermen amin

heb er geen woorden voor...!! la7awla wala qowwata illa bi'llah

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 04:56

salaam aleykoum,

 ja lieve zuster we kunnen alleen doeas doen inshaAllah,zolang we hier onze verplichtingen hebben tegenover kinderen enzo.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 07:19

Moslima82 zegt:

(Dat sommigen hier zo onwetend zijn over jihaad en het begrip wanneer we wel moeten strijden en wanneer niet kan ik ook niet echt kwalijk nemen,omdat de meeste moslims te bang zijn om erover te preken,maar elhamdullilah er zijn nog broeders die wel preken erover en durven te geven en voor hun GELOOF uit komen,

Geweld lost niets op maar om Israel en de vs de kans te laten geven MIJN BROEDERS EN ZUSTERS plat te bombaberen is ook geen oplossing,

dus jij vind dat de moslims niets moeten terug?

en alles maar moeten pikken?

Allahoe Akbar als ik geen kinderen had zou ik daar allang zijn of in Palestina.)

Uit bovenstaande blijkt dat je heel emotioneel bent over dit onderwerp. Heel begrijpelijk, dat ben ik ook. Maar vergeet dan niet dat je niet alleen met je hart moet denken maar ook met je verstand. Ik weet heel goed wat jihad is ook wat de jihad al-asghar is en welke strikte regels er voor gelden. Geweld is altijd de laatste optie die vaak niet tot de oplossing lijdt. En hoe goed bedoeld jouw posten over moslims verenigen voor jou ook zijn en hoe redelijk jij ze zelf vindt, laten we hopen dat er een meer vreedzame oplossing komt. Haat verblindt je hart en vertroebelt het vermogen om rationeel te denken. Je passie voor de moslims verenigen, ach..meisje, je moet hier eens komen wonen, dan voel je pas in hoeverre ze werkelijk van hun broeders en zuster houden. Hier in Egypte heerst vooral een -ikke-cultuur. Helaas. Mijn lieve man zou ook graag willen vechten maar pas als Egypte zich daadwerkelijk met militair gedoe zich in de oorlog mengt.

Bewijst maar weer eens hoe vredelievend we zijn in de poll: wat doen met andersgelovigen en niet gelovigen. Het antwoord: afmaken of met geweld bekeren. Zijn jullie nu molims? Welke Koran lezen jullie in Godsnaam? En met welke mormen en waarden meten de moderators dat dergelijke polls wel mogen blijven staan?

En Assur, voor jou informatie, de naam Nefertiti is maar een nicknaam hoor, dus ik zie je point niet. Dat terzijde.

Salaam Nefertiti.

Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 07:53

-

Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 08:07
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

En Assur, voor jou informatie, de naam Nefertiti is maar een nicknaam hoor, dus ik zie je point niet. Dat terzijde.

Salaam Nefertiti.



Nefertiti..... De naam deed in de oudheid menig man, doen sidderen.
Ze stond bekend als een sterk, scherpzinnig en intelligent . Deze vrouw was ver voor haar tijd uit. De farao`s (mannen) waren de alleenheersers, deze vrouw was een bijzondere uitzondering. Hoe men de intriges aan het hof ook vertaald, ze was zeer bijzonder.

Zoals ik al zij, je doet je naam eer aan Nefertiti! (en zo was die ook bedoeld,  volgende keer ben ik duidelijker)






 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
naika Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 januari 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 179
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote naika Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 08:09
[QUOTE=

Bewijst maar weer eens hoe vredelievend we zijn in de poll: wat doen met andersgelovigen en niet gelovigen. Het antwoord: afmaken of met geweld bekeren. Zijn jullie nu molims? Welke Koran lezen jullie in Godsnaam?

Salaam Nefertiti.

Welk bewijs? Het enige dat ik zie is een poll met twee stemmen,vind jij 2 stemmen genoeg om een hele gemeenschap te veroordelen? Wie zegt trouwens dat het moslims zijn die gestemd hebben?

Ik weet hoe vredelievend "we" zijn, daar heb ik niet ��n of andere poll voor nodig.

sallaam,vrede,

Minachting voor anderen is voedsel voor eigenwaan.
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 08:25

Salaam aleikom,

Oke, Sorry Assur, zo zie je maar weer dat e-mail geschreven berichten vaak snel verkeerd opgevat worden. ja, mensen , ik ook hoor. En Naika, je hebt ook gelijk hoor, kwas er alleen wel van geschrokken.

Nefertiti

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 08:39
Je excuseren is niet nodig Nefertiti. Ik was niet duidelijk genoeg naar jouw. Zo is het.

Ik merk dat wij allemaal emotioneel rageren op de verschillende vraagstukken.
Het bevestigd eens te meer dat wij nog een lange weg te gaan hebben...

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 13:45
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

Je noemt mij ziek?

Ziek ben je, heel ziek. Oproepen tot geweld is blijkbaar een uiting van de vredelievende godsdienst islam. Schaam je, heb berouw voor God dat je hem beledigd door mensen op te roepen tegen zijn geboden in te gaan.

Dit geldt ook voor de andere hezobollah, jihad en geweld verheerlijkers hier.

De koraan is trouwends het laatste boek wat wij geloven moeten,en ik hou me op zit punt zeker aan Allahs geboden,dus wie moet er berouw tonen?

Ik volg slechts de woorden van Allah nogmaals als Israel en DE VS NA VREDE NEIGEN ZAL IK OOK NAAR VREDE NEIGEN MAAR ZOALNG DIT ALLEMAAL DOORGAAT MOETEN ER NOG ZEKER 900 MILTAIRSE JODEN DOOD!DIE MIJN BROEDERS EN ZUSTERS HEBBEN VERMOORD EN DE KLEINE BABYS DAAR GA DIE FOTOS KIJKEN VAN AL DIE BEBLOEDE KLEINE BABAYS EN ONSCHULDIGE KINDEREN,

EN ZEG NOG EENS DAT IK ZIEK BEN!

en nogmaals ik ben tegen het doden van kinderen en vrouwen en onschuldigen en degenen die tegen deze oorlog zijn en vrede willen,maar die joden die moorden en rakketen vuren op die kleine babys die mag ik gewoon niet.

En lees eerst maar dingen over jihaad en wat wel en niet mag,en het is toegestaan om de joden kafiers te vervloeken(heb het laten navragen)die deze oorlog steunen en bommen gooien,Moet ik deze mensen dan dankbaar zijn??????????

Als jou kind gedood word zal jij dan ook zeggen jij bent ziek dat je die joodse soldaat weg wil hebben van de aardbodem?

En zo zit het bij de moslims wij zijn sterk weet je waarom?we houden van elkaar we zien alle moslimkleintjes als onze eigen kinderen en we moeten ze beschermen.

Ik rechtvaardig alleen geweld als het rechtvaardig is maar als het niet rechtvaardig is dan nie!

Wat is er rechtvaardig aan deze oorlog?

1000 bij de moslims en 100 bij de joden dood?

wat is rechtvaardig?????????????

 

 

1000 Moslims dood? Wie zegt dat, 1000 niet-Israeli�rs zijn er dood. Onder de doden bevinden zich Joden, Christenen, soenieten, sji'ieten, druzen, atheisten, etc. Als het een gebod van God zou zijn om op te roepen tot geweld als een van je eigen broeders/zusters word gedood dan heb ik ook alle reden om dat te doen.

Volgens mij zegt God dat je jezelf mag verdedigen als dat nodig is, God zegt echter niet dat jij ten strijde mag strekken om mensen die jou niets doen uit te moorden. Gij zult niet doden is een gebod dat in de drie grote monotheistische religies geldt, dus ook in de islam. Jij roept op om onschuldige mensen te doden, heel primitief dat oog om oog, tand om tand gebeuren van jou. Gelukkig ken ik Jezus die zegt heb je vijanden lief, etc.

Als mijn kind door een Isra�lische soldaat word gedood dan zal ik bidden voor de zielerust van mijn kind maar ook voor de Isra�lische soldaat. Zijn daad toont aan dat hij mijn gebed hard kan gebruiken. Ik kan hem doden, maar daarmee help ik niemand, ik dood iemand en hij zal nooit de kans krijgen om berouw te hebben of tot inkeer te komen, zijn dood zal de reden zijn van zijn broeders/zusters om ook weer een moord te begaan, met andere woorden, ik zou er niets mee op schieten. Bidden voor hem kan hem helpen en kan iedereen helpen omdat op kleine schaal de spiraal van geweld doorbroken wordt, en dat zal navolging vinden. Vrede ontstaat niet door geweld, dat is een illusie. Isra�l zal nooit alle terroristen van de kaart vegen, en de terroristen zullen nooit Isra�l van de kaart vegen. Deze oorlog zal, met kleine pauzes, eeuwig kunnen duren omdat men het conflict met geweld op probeert te lossen.

Ik wil aflsuiten met dit citaat vol waarheid: Tijdens de algemene audi�ntie van woensdag herhaalde paus Benedictus ook de woorden van Paulus VI in 1965 tot de VN: "Nooit meer de enen, tegen de anderen. Indien U broeders wil zijn, laat dan de wapens uit uw handen vallen".

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 14:16

Precies, Hiermee sluit ik het ook af. Amin.

Nefertiti.

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 14:54

 

 

1000 Moslims dood? Wie zegt dat, 1000 niet-Israeli�rs zijn er dood. Onder de doden bevinden zich Joden, Christenen, soenieten, sji'ieten, druzen, atheisten, etc. Als het een gebod van God zou zijn om op te roepen tot geweld als een van je eigen broeders/zusters word gedood dan heb ik ook alle reden om dat te doen.

dat zijn de cijfers.....niet MIJN CIJFERS,

Volgens mij zegt God dat je jezelf mag verdedigen als dat nodig is, God zegt echter niet dat jij ten strijde mag strekken om mensen die jou niets doen uit te moorden. Gij zult niet doden is een gebod dat in de drie grote monotheistische religies geldt, dus ook in de islam. Jij roept op om onschuldige mensen te doden, heel primitief dat oog om oog, tand om tand gebeuren van jou. Gelukkig ken ik Jezus die zegt heb je vijanden lief, etc.

Jij hebt niet goed gelezen wat ik zei:dat vrouwen en kijnderen buitengesloten moeten blijven inshaAllah en ook degenen die tegen de oorlog van israel zijn,maar de soldaten aan de joodse kant die expres moslims doden die bedoel ik dat je die moet bevechten,

Als mijn kind door een Isra�lische soldaat word gedood dan zal ik bidden voor de zielerust van mijn kind maar ook voor de Isra�lische soldaat. Zijn daad toont aan dat hij mijn gebed hard kan gebruiken. Ik kan hem doden, maar daarmee help ik niemand, ik dood iemand en hij zal nooit de kans krijgen om berouw te hebben of tot inkeer te komen, zijn dood zal de reden zijn van zijn broeders/zusters om ook weer een moord te begaan, met andere woorden, ik zou er niets mee op schieten. Bidden voor hem kan hem helpen en kan iedereen helpen omdat op kleine schaal de spiraal van geweld doorbroken wordt, en dat zal navolging vinden. Vrede ontstaat niet door geweld, dat is een illusie. Isra�l zal nooit alle terroristen van de kaart vegen, en de terroristen zullen nooit Isra�l van de kaart vegen. Deze oorlog zal, met kleine pauzes, eeuwig kunnen duren omdat men het conflict met geweld op probeert te lossen.

als israel libanon verlaat en neigen naar vrede zal er inderdaad weer vrede komen ja,maar de libanezen hebben het recht om te vechten voor hun land....naar mijn weten.

Ghair inshaAllah

Ik wil aflsuiten met dit citaat vol waarheid: Tijdens de algemene audi�ntie van woensdag herhaalde paus Benedictus ook de woorden van Paulus VI in 1965 tot de VN: "Nooit meer de enen, tegen de anderen. Indien U broeders wil zijn, laat dan de wapens uit uw handen vallen".

[/QUOTE]
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 14:58
In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

[QUOTE=moslima 82]

Ik wil aflsuiten met dit citaat vol waarheid: Tijdens de algemene audi�ntie van woensdag herhaalde paus Benedictus ook de woorden van Paulus VI in 1965 tot de VN: "Nooit meer de enen, tegen de anderen. Indien U broeders wil zijn, laat dan de wapens uit uw handen vallen".



"En uw agenda's" zou ik er nog bij hebben gezegd. Overigens lijkt me het zijn van paus ook maar een rotbaan.
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 15:42
In eerste instantie geplaatst door Bonifatius



Isra�l zal nooit alle terroristen van de kaart vegen, en de terroristen zullen nooit Isra�l van de kaart vegen.



heb je de video in het begin inmiddels bekeken?

Er is een opiniepeiling geweest onder de gestudeerde en minder religieuze  Libanezen. Hassan Nasrallah, de Shia Hizbullah leider, geniet onder de Soennitische moslims maar liefst 87% steun en zelfs onder de christelijke Libanezen 81%.

Voor jou is de man nu nog steeds een terrorist en Israel, dat andermans grondgebied bezet en de gehele infrastructuur vernietigt, gewoon "Israel".

Dat ziet er niet best uit voor de (je) toekomst.
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 16:30
De boodschap van Bonifatius is hoe je het wend of keert niet onjuist.
Als je de boodschap leest, volgt hij de leer van Jezus (vzmh). Die is in beginsel onomstreden, en is van het Allerhoogste afkomstig. Het klinkt niet populair, maar de boodschap is de enige juiste. Hoe moeilijk die ook is te begrijpen en vooral uit te leggen.

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 augustus 2006 om 17:11
In eerste instantie geplaatst door Assur

De boodschap van Bonifatius is hoe je het wend of keert niet onjuist.Als je de boodschap leest, volgt hij de leer van Jezus (vzmh). Die is in beginsel onomstreden, en is van het Allerhoogste afkomstig. Het klinkt niet populair, maar de boodschap is de enige juiste. Hoe moeilijk die ook is te begrijpen en vooral uit te leggen.Assur


Wie Jezus' Boodschap begrijpt zal alles begrijpen, feilloos zijn weg vinden in Koran en Bijbel.......
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 02:16

Ik heb nog een videootje veel leer plezier,en kijk hoe de soldaten palestijnse mensen behandelen>mishandelen.

zo zie je bv dat de moslims stenen gooien en de joden wapends gebruiken,

http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=-782812371438 4920696

salaam aleykoum,

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 02:53

Salaam Aaleikom,

Dat weten we allemaal. Ik kan hier ook tientallen horror videotjes plaatsen, maar ik pas ervoor om het als leer plezier te zien, zoals jij het omschrijft, moslima 82.

Onze meningen lopen teveel uiteen en we zullen het in deze niet eens worden, want er is nog niets beters gezegd dat enkel en alleen de post van Bonifatius, hoe je het ook went of keert.

Salaam = vrede  Nefertiti

 

 

Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 02:59
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

1000 Moslims dood? Wie zegt dat, 1000 niet-Israeli�rs zijn er dood. Onder de doden bevinden zich Joden, Christenen, soenieten, sji'ieten, druzen, atheisten, etc. Als het een gebod van God zou zijn om op te roepen tot geweld als een van je eigen broeders/zusters word gedood dan heb ik ook alle reden om dat te doen.

dat zijn de cijfers.....niet MIJN CIJFERS,

De cijfers zeggen niet dat het moslims zijn, de cijfers zeggen Libanesen. In heel libanon wonen relatief veel mensen die iets anders geloven dan de islam, dat wil ik zeggen. Ik ontken de duizen dus niet, ik ontken alleen dat het allemaal moslims zijn, dat maak jij er namelijk van.

Daarbij heb ik weinig vertrouwen in DE cijfers. Na de aanval op Kana kwamen er van Isra�lische kant cijfers ven het aantal doden en van Libanese kant, achteraf bleken de Isra�li�rs een stuk correctere cijfers naar buiten te hebben gebracht. Welke cijfers ik (en jij) dus moet geloven is mij niet duidelijk. Duizend doden kan te veel of te weinig zijn. Pin jezelf dus niet zo vast op een cijfer waarvan de betrouwbaarheid allerminst vast staat.

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Volgens mij zegt God dat je jezelf mag verdedigen als dat nodig is, God zegt echter niet dat jij ten strijde mag strekken om mensen die jou niets doen uit te moorden. Gij zult niet doden is een gebod dat in de drie grote monotheistische religies geldt, dus ook in de islam. Jij roept op om onschuldige mensen te doden, heel primitief dat oog om oog, tand om tand gebeuren van jou. Gelukkig ken ik Jezus die zegt heb je vijanden lief, etc.

Jij hebt niet goed gelezen wat ik zei:dat vrouwen en kijnderen buitengesloten moeten blijven inshaAllah en ook degenen die tegen de oorlog van israel zijn,maar de soldaten aan de joodse kant die expres moslims doden die bedoel ik dat je die moet bevechten,

Dus je moet de soldaten bevechten. Kan ik inkomen, in een oorlog bevecht je nu eenmaal soldaten. Dan vraag ik mij af hoe jij denkt over de raketsalvo's van hezbollah, raketten die ze afsturen op dorpjes en steden waar van te voren niemand van hezbollah is langs geweest om te vragen of er ook mensen wonen die voor of tegen de oorlog zijn. In de meeste gevallen onschuldige mensen die door de door jou geprezen organisatie van de kaart worden geveegt.

En hoe te denken van andere zelfmoordaanslagen. Heb je ooit een zelfmoordterrorist voor hij zichzelf opblies aan de omstanders horen vragen of de onschuldige mensen op afstand wilden gaan staan?

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Als mijn kind door een Isra�lische soldaat word gedood dan zal ik bidden voor de zielerust van mijn kind maar ook voor de Isra�lische soldaat. Zijn daad toont aan dat hij mijn gebed hard kan gebruiken. Ik kan hem doden, maar daarmee help ik niemand, ik dood iemand en hij zal nooit de kans krijgen om berouw te hebben of tot inkeer te komen, zijn dood zal de reden zijn van zijn broeders/zusters om ook weer een moord te begaan, met andere woorden, ik zou er niets mee op schieten. Bidden voor hem kan hem helpen en kan iedereen helpen omdat op kleine schaal de spiraal van geweld doorbroken wordt, en dat zal navolging vinden. Vrede ontstaat niet door geweld, dat is een illusie. Isra�l zal nooit alle terroristen van de kaart vegen, en de terroristen zullen nooit Isra�l van de kaart vegen. Deze oorlog zal, met kleine pauzes, eeuwig kunnen duren omdat men het conflict met geweld op probeert te lossen.

als israel libanon verlaat en neigen naar vrede zal er inderdaad weer vrede komen ja,maar de libanezen hebben het recht om te vechten voor hun land....naar mijn weten.

Ghair inshaAllah

Libanesen vechten bijna niet, het is hezbollah die vecht, het libanese leger kan al niks tegen hezbollah beginnen wat willen ze doen tegen Isra�l.

Daardbij is hezbollah de uitlokker geweest van dit hoofdstuk in het conflict. Zij hebben soldaten ontvoerd en zoals wij allemaal weten is dit Isra�ls standaard reactie na een ontvoering van soldaten. Hezbollah wist dat Isra�l dit zou gaan doen omdat Isra�l nooit anders heeft gedaan.

Bekvechten om wie de schuldige heeft echter geen nut. Waar twee vechten hebben twee schuld.

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Ik wil aflsuiten met dit citaat vol waarheid: Tijdens de algemene audi�ntie van woensdag herhaalde paus Benedictus ook de woorden van Paulus VI in 1965 tot de VN: "Nooit meer de enen, tegen de anderen. Indien U broeders wil zijn, laat dan de wapens uit uw handen vallen".

[/QUOTE]

Dit laatste citaat van mijn vorige bericht lijkt mij nog steeds actueel. Laat uw wapens vallen. En voor de mensen hier laat uw oproepen tot geweld vallen. Roep eens op tot vrede, dat is toch wat wij allemaal willen.

Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 03:01
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

[QUOTE=moslima 82]

Ik wil aflsuiten met dit citaat vol waarheid: Tijdens de algemene audi�ntie van woensdag herhaalde paus Benedictus ook de woorden van Paulus VI in 1965 tot de VN: "Nooit meer de enen, tegen de anderen. Indien U broeders wil zijn, laat dan de wapens uit uw handen vallen".



"En uw agenda's" zou ik er nog bij hebben gezegd. Overigens lijkt me het zijn van paus ook maar een rotbaan.

Kan je er zelf aan toevoegen als je het dan vollediger vind.

Paus zijn is een roeping van God. Rotbaan? tja, zo kan het lijken, ik denk dat als God het van jou vraagt dat je het niet als rotbaan zal beschouwen. 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 03:05

VREDE VREDE VREDE INSHAALLAH

Ik ontken ook niet dat een oorlog van 2 kanten komt,jij denkt gewoon anders over bepaalde dingen in deze oorlog dan mij,

Daar kunnen we over blijven discuseren maar ook onze tijd beter gaan besteden,

Dus Salaam Aleykoum,

wat betekend vrede voor jou.

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 03:07
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius



Isra�l zal nooit alle terroristen van de kaart vegen, en de terroristen zullen nooit Isra�l van de kaart vegen.



heb je de video in het begin inmiddels bekeken?

Er is een opiniepeiling geweest onder de gestudeerde en minder religieuze  Libanezen. Hassan Nasrallah, de Shia Hizbullah leider, geniet onder de Soennitische moslims maar liefst 87% steun en zelfs onder de christelijke Libanezen 81%.

Voor jou is de man nu nog steeds een terrorist en Israel, dat andermans grondgebied bezet en de gehele infrastructuur vernietigt, gewoon "Israel".

Dat ziet er niet best uit voor de (je) toekomst.

Hoezo ziet het er niet best uit voor mijn toekomst? Ten eerste ontkracht je mijn stelling niet met deze cijfers, ten tweede zeggen ze niets nieuws.

Isra�l is niet 'gewoon Isra�l'. Isra�l is een agressief landje, een land met een te kort lontje. Terroristen zijn het niet, maar dat ik ze niet zo noem betekend niet dat ik vind dat ze goed bezig zijn. Ik noem de Nazi's ook geen terroristen, dat betekend toch ook niet dat ik vond dat ze goed bezig waren tijdens WOII en de aanloop daar naar toe.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 10:59
Zolang je zelf maar snapt waarin en in wie je gelooft vind ik het best. Maar ik begrijp niet welke maatstaven je gebruikt en voor wie om te bepalen wie terrorist is en wie niet. Als Nederlander zeg ik dat als een ander volk mijn landje binnenvalt en bruggen, wegen en huizen begint te bombarderen, dan zijn het gewoon terroristen. Ik weet niet wat jij ervan wilt maken.

Weet je wat, bekijk nog maar eens een leuke video. Dit keer met een top 10 hit van vroeger op de achtergrond.

www.youtube.com/watch?v=ogiSMfjOrk0

 

�To Lebanon with love�


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 12:26
Dit gebeurd allemaal bij de gratie van de VS. Schandelijk...

Ik heb als Nederlander veel te danken aan de Verenigde Staten. Dankzij hen leef ik in vrijheid. De oude generatie Amerikanen die mijn grootouders bevrijde zal ik hier altijd dankbaar voor zijn. Deze generatie echter is er een van de verschroeide aarde.

Ik heb het al vaker gezegd, dit is geen zelfverdediging. Dit is massamoord!
De haat naar Amerika zal alleen maar groeien op deze manier. Ik ben in ieder geval diep teleurgesteld in de structurele hulp en verdediging aan Israel. Alsof zij per definitie het slachtoffer zijn..Ik begrijp ook niet waar die waarheid van de Amerikanen vandaan komt. Het is gewoon enge politiek.

Jullie mogen gerust weten dat ik een traan heb gelaten na het zien van de beelden.

Deze beelden kunnen bij een mens het slechtste in je naar boven brengen.




soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 13:24
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Zolang je zelf maar snapt waarin en in wie je gelooft vind ik het best. Maar ik begrijp niet welke maatstaven je gebruikt en voor wie om te bepalen wie terrorist is en wie niet. Als Nederlander zeg ik dat als een ander volk mijn landje binnenvalt en bruggen, wegen en huizen begint te bombarderen, dan zijn het gewoon terroristen. Ik weet niet wat jij ervan wilt maken.

Weet je wat, bekijk nog maar eens een leuke video. Dit keer met een top 10 hit van vroeger op de achtergrond.

www.youtube.com/watch?v=ogiSMfjOrk0

�To Lebanon with love�


 

Anderen die zonder reden mijn land binnen vallen zijn geen terroristen als die anderen een ander land betreft. Ze zijn een agressor. Als ze mijn land binnen vallen omdat een organisatie van achterhoekers rakketten op hun land af vuurt en soldaten van hun ontvoerd dan zijn het nog steeds agressors en geen terroristen. Het feit dat ze het doen als reactie op.. op een actie van een organisatie in mijn eigen land die wij zelf blijkbaar niet kunnen of willen bestrijden pleit voor hun (geweld is nog steeds niet goed). Ze zijn en blijven een agressor, de terroristen zijn die organisatie van achterhoekers die het blijkbaar niet kan laten om een actie van dat land uit te lokken. Als mijn land niks zou doen tegen deze organisatie dan is dat of onmacht of goedkeuring van hun activiteiten. Als mijn land hun activiteiten goed keurt dan sta ik niet achter mijn regering.

Israel is Libanon niet voor de lol binnen gevallen, omdat ze zich vervelen ofzo. Geen land voert voor de lol een oorlog.

Wanneer beantwoord jij mijn vraag eigenlijk? Of kan je dat niet?

Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 13:47
Via onze vrienden van www.wijblijvenhier.nl een staaltje van galgenhumor, van jawel de Amerikanen. Het bewijst maar weer eens dat niet alle media in de VS meedoen aan de regeringspropoganda.

http://www.wijblijvenhier.nl/index.php Eerste post, videoclip.
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 14:14
In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

Israel is Libanon niet voor de lol binnen gevallen, omdat ze zich vervelen ofzo. Geen land voert voor de lol een oorlog.

Wanneer beantwoord jij mijn vraag eigenlijk? Of kan je dat niet?



Ooit van de Israelische bezetting gehoord en de duizenden gevangenen in de Israelische gevangenissen? Ik heb de indruk dat je nog steeds niet de video in het begin hebt bekeken. Ik heb het je al een keer eerder gevraagd en je reageert er niet op.

Mijn vraag aan jou is: Wat hebben de Arabieren gedaan dat zij moeten boeten voor de daden van de Europeanen tijdens WOII? En als je toch eenmaal bezig bent. ik zie dat je een tamelijk hoge dunk van het vaticaan hebt. Waarom was het dan dat het Vaticaan een van hun trouwe volgelingen, de katholiek Adolf Hitler, tot het laatste moment heeft getolereerd. Waarom schenkt de nieuwe paus als goed gebaar niet een paar ha van z'n grond aan een deel Palestijnense vluchtelingen of aan een aantal kolonisten?

Je komt met van die vage boodschappen uit het Vaticaan alsof die de wereld zouden kunnen redden. In het Vaticaan worstelen ze tot nu toe met simpele vraagstukken of anti-conceptie en of scheidingen toegestaan moeten worden. Ik gaf ergens op het forum al eens aan dat de boodschap van Profeet Jezus (alaihi salaam) specifiek voor de joodse rabbijnen uit zijn tijd bestemd was. Je bent toch niet serieus dat je denkt dat er echt naar je boodschap geluisterd zal worden?
www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 16:41

In eerste instantie geplaatst door Assur

Dit gebeurd allemaal bij de gratie van de VS. Schandelijk...

Ik heb als Nederlander veel te danken aan de Verenigde Staten. Dankzij hen leef ik in vrijheid. De oude generatie Amerikanen die mijn grootouders bevrijde zal ik hier altijd dankbaar voor zijn. Deze generatie echter is er een van de verschroeide aarde.

Ik heb het al vaker gezegd, dit is geen zelfverdediging. Dit is massamoord!
De haat naar Amerika zal alleen maar groeien op deze manier. Ik ben in ieder geval diep teleurgesteld in de structurele hulp en verdediging aan Israel. Alsof zij per definitie het slachtoffer zijn..Ik begrijp ook niet waar die waarheid van de Amerikanen vandaan komt. Het is gewoon enge politiek.

Jullie mogen gerust weten dat ik een traan heb gelaten na het zien van de beelden.

Deze beelden kunnen bij een mens het slechtste in je naar boven brengen.




als een man al tranen laat dan zal ik maar niet gaan kijken,want dan zal het mij ook zeker weer raken,

bedankt voor de waarschuwing.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 16:48

salaam aleykoum,

oja kijk ook even op mijn site over de gevangen KINDEREN in israel en met welke redenen,

dus als je aan komt zetten dat aleen hisbollah onschuldigen dood dan heb je het goed mis!!!

ik ben toch maar dat filmpje gaan kijken....

Mag Allah ze bijstaan al die onschuldige lieve kindjes weet je wat ze krijgen later juist het paradijs!!!!

InshaAllah stopt deze oorlog snel.

Tzijn trouwends ook fotos die op de site staan die  ik al aan gaf.

En hier de waarheid over de palestijnse kinderen.

http://groups.msn.com/zegneetegengeweld/palestijnsekinderen1 .msnw

wa aleykoum salaam

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 augustus 2006 om 17:36
"Mein Kampf" van Adolf Hitler heeft nooit op de katholieke index van verboden boeken gestaan. De boeken van - bijvoorbeeld- Emile Zola (sociale misstanden) en Willem van Iependaal daarentegen w�l.   
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 augustus 2006 om 08:22
Beste Kimmie,

Dit onderdeel hebben we onlangs nog besproken op dit forum.
Wat denk je nu zelf? Dat de Israeli`s zich hier niet van bedienen?
Wat is je punt? Dat het niet rechtvaardig is wat de Libanesen en/of Palestijnen doen.
Dat kind is dood, dat wordt gebruikt in deze vieze oorlog. Dit kind is gedood door een Israelische aanval. Niet door een kogel van Hezbollah...

Ik zag onlangs dit voorbij komen. Propoganda!!!

http://dump.geenstijl.nl/mediabase/2777/a9cb874b/index.html

(ik realiseer mij dat sommigen de teksten in de video als zeer storend zullen ervaren, toch is ook dit weer de harde realiteit om te bekijken. De domme reacties van de meesten spreekt boekdelen)

En om ook weer niet alle Israeliers over een kam te scheren....Kijk naar het volgende overzicht.

http://www.geenstijl.nl/paginas/reachoutandtouchme.html

Voor goede objectieve en uitgebreide achtergrond informatie over het Palestijns/Israelische conflict, kan ik jullie deze site aanraden. Ik bespeur er geen partijdigheid.

http://www.vecip.com/default.asp?main=10

Assur!

 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.