Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Iran en kernprogramma

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Iran en kernprogramma
    Geplaatst op: 01 september 2006 om 01:17

(Misschien wordt het tijd voor een vast onderdeel, buitenlandse actualiteiten?)

Zoals wel bekend speelt al geruime tijd de kwestie met Iran over haar kernprogramma en of deze nu wel of niet kwaadaardige bedoelingen heeft.

Ik vind het een dubbel en een hypocriet verhaal. Allereerst, ik ben tegen kernwapens, atoombommen en al dat soort wapens die een bedreiging voor de mensheid kunnen vormen. Ik ben niet tegen vreedzame kernenergie. Ik ben het hypocriete gedrag van het westen ondertussen spuugzat. Zoals in onderstaand artikel valt op te merken, is dat men tot op de dag van vandaag niet heeft kunnen aantonen dat Iran een nucleair programma heeft met kwade bedoelingen.

Als je kijkt naar de historie waren het de grootmachten die kernwapens hebben gemaakt en ontwikkeld, daarna heeft men direct alles op alles gezet om andere landen via het internationaal atoomagentschap te weerhouden van het ontwikkelen van eigen nucleaire programma`s. (tenzij je natuurlijk de VS op alle fronten steunt, dan kan het natuurlijk wel)

Het heeft alles te maken met de pro Isra�l politiek van de VS om alles in de regio van het Midden-Oosten zwak en onder de duim te houden...Je kunt niets anders hieruit concluderen.

Iran heeft zich niets aangetrokken van de eis van de VN-Veiligheidsraad dat Teheran de verrijking van uranium voor het einde van de maand moest staken, bleek donderdag. Het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA) constateert dat in een rapport aan de Veiligheidsraad. Ook de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad heeft dat verklaard.

Westerse druk

Ahmadinejad zei donderdag in een televisietoespraak dat Iran niet zal buigen voor westerse druk. Het land zal niet accepteren dat zijn rechten worden geschonden en zal zijn recht op vreedzame nucleaire technologie nooit opgeven, zei hij. Iran wil laagverrijkt uranium gebruiken om kernenergie op te wekken. De internationale gemeenschap vreest dat Iran met hoogverrijkt uranium probeert een kernwapen te maken.

Geen bewijs

Uit het IAEA-rapport blijkt dat de inspecteurs van het VN-agentschap geen bewijs hebben gevonden dat Iran militaire bedoelingen heeft met zijn nucleaire programma. Teheran ziet daarin een bevestiging dat de internationale bezwaren tegen het programma in samenwerking met de IAEA kunnen worden weggenomen, zei een woordvoerder van de Iraanse Organisatie voor Atoomenergie. "Dit rapport toont aan dat de Amerikaanse propaganda en politiek gemotiveerde claims over het Iraanse kernprogramma ongefundeerd zijn en berusten op de hallucinaties van Amerikaanse functionarissen", zei de woordvoerder.

Onafhankelijkheid

Ahmadinejad riep de Europese landen woensdagavond al op zich in de nucleaire kwestie onafhankelijk van de Verenigde Staten op te stellen. "De Europeanen zouden de verkeerde en agressieve politiek van de Verenigde Staten niet moeten volgen", aldus Ahmadinejad. "De Amerikanen denken alleen aan zichzelf."

Solana

EU-buitenlandco�rdinator Javier Solana heeft op 6 september in Berlijn een ontmoeting met de belangrijkste Iraanse onderhandelaar, Ali Larijani. Het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken ontkende donderdag dat tussen de vaste leden van de VN-Veiligheidsraad en Larijani in Berlijn overleg zal plaatsvinden.

Onderhandelingen

De Verenigde Staten zeiden eerder deze week al zo snel mogelijk de onderhandelingen te willen openen over strafmaatregelen die Iran te wachten staan na het negeren van het ultimatum. Bush herhaalde donderdag dat de weigering van Iran om de verrijking van uranium te staken niet zonder gevolgen mag blijven. De gesprekken daarover zullen waarschijnlijk veel tijd in beslag nemen, aangezien twee permanente leden van de Veiligheidsraad, Rusland en China, zich tegen sancties verzetten.

Sancties

De Amerikaanse regering wil desnoods buiten de VN om Iran sancties opleggen. The New York Times meldde donderdag op gezag van Amerikaanse en Europese functionarissen dat de VS en enkele Europese landen de druk op het bewind in Teheran geleidelijk willen verhogen, als Iran het ultimatum van de Veiligheidsraad negeert. De eerste sanctie zou inhouden dat er een embargo komt op de verkoop aan Iran van producten die met nucleaire zaken te maken hebben. Ook zou in het pakket worden aangestuurd op het instellen van een reisverbod voor Iraanse functionarissen die direct bij het nucleaire programma zijn betrokken.

Reisverbod

Als Iran daarna voet bij stuk houdt, moet het reisverbod voor Irani�rs wat Washington betreft worden uitgebreid en dienen ook de tegoeden van Iraanse regeringsfunctionarissen te worden bevroren. In een derde fase zouden Iran beperkingen worden opgelegd bij het uitvoeren van commerci�le vluchten. Ook zou Iran dan minder gemakkelijk toegang moeten krijgen tot leningen van de Wereldbank

 

 

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 02:25

Het is gewoon ook kompleet hypocriet van VS ... Wij zijn de enige die het mogen ..

zij respecteren ZELF de internationale verdragen niet.. maar g��n haan die er naar kraait.
Maar owee als iemand anders het doet.
Trouwens het land dat openlijk staat te zwaaien met kernwapens wordt wel beripst maar is nog steeds niet binnengevallen. (Noord-Korea dus)

Maar ik ben ook tegen kernwapens .. tegen wapens tout court .. en ik hoop uit de grond van mijn hart dat Iran er g��n bouwt .. anders volgt er opnieuw een wapenwedloop met alle mogelijke gevolgen van dien (zie koude oorlog)

xxx,

stampertje

Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 03:01
Overigens betrof het hier een VN ultimatum en niet VS. Lijkt me toch wel iets genuanceerder. 
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 03:28

In eerste instantie geplaatst door Thorax

Overigens betrof het hier een VN ultimatum en niet VS. Lijkt me toch wel iets genuanceerder. 

Hallo Thorax,

Heb je onderstaande ook gelezen? Het is de bekende VS strategie.

Sancties

De Amerikaanse regering wil desnoods buiten de VN om Iran sancties opleggen.???

Groet, Assur

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 05:04

Salaam aleikom,

Vind het ook een beetje dubbel allemaal, en moeilijk ook. Ik begrijp eigenlijk de beweegredenen van Iran wel maar ben wel tegen wapens in welke vorm dan ook.

Het hoofd van het Internationaal Atoomenergie Agentschap (IAEA), Mohamed ElBaradei, heeft de bestaande kernmachten opgeroepen de verdere verspreiding van atoomwapens tegen te gaan en hard op te treden tegen het ontstaan van een zwarte markt voor nucleair materiaal. In een interview is hij erg pessimistisch over de gang van zaken en is bang dat dit de oorlogvoering van de toekomst wel eens zou kunnen worden. Punt is dat als Iran over 5 of 10 jaar klaar is dat ook de omringende arabische landen er niet blij mee zijn. SA en Egypte men name zijn niet blij met deze ontwikkelingen. Beangstigend ook dat het niet tegen te houden is zolang de VS, Israel, India en Pakistan, Zuid Korea etc. etc. het wel gewoon hebben. Heel oneerlijk toch. Ik ben zelf ook erg pessimistisch over deze ontwikkelingen, zelfs zo dat ik denk dat binnen nu en tja, wanneer de boel hier vreselijk escaleert.

Salaam nefetiti

 

Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 06:54

Het Westen houdt hier inderdaad een dubbele moraal op na. In dat opzicht heeft ieder land het recht op atoomwapens. (hoewel deze gedachte bijna pervers is)

Dat Iran echter slechts vreedzame bedoelingen heeft gaat er bij mij niet in. In duidelijke bewoordingen hebben de ayatollah's aangegeven te streven naar de vernietiging van Israel.

Een uitspraak van een hoge geestelijk leider in Iran schept hierin ook duidelijkheid: "Er zijn ruim 1 miljard moslims. Als we Israel aanvallen dan zullen alle joden aldaar het niet overleven, in tegenstelling tot vele moslims".

Veel regimes in het Midden Oosten vrezen deze ontwikkeling ook. Zij willen ook niet dat het sjiiettische Iran beschikking krijgt over atoomwapens. Ook zij vrezen de uitbreiding van de macht van deze ayatollah's.

Wordt er niet beter op.

Nefertiti, miijn huis staat voor jullie open als het misgaat.

 

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 06:59
Waarom ontwikkelt Iran eigenlijk kerntechnologie? Dat land bulkt toch van de olie? En waarom steken ze dan - bijvoorbeeld - niet flink geld in de ontwikkeling van duurzame energiewinning (wat trouwens ook voor Nederland geldt!)
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 07:04
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Het Westen houdt hier inderdaad een dubbele moraal op na. In dat opzicht heeft ieder land het recht op atoomwapens. (hoewel deze gedachte bijna pervers is)

Dat Iran echter slechts vreedzame bedoelingen heeft gaat er bij mij niet in. In duidelijke bewoordingen hebben de ayatollah's aangegeven te streven naar de vernietiging van Israel.

Een uitspraak van een hoge geestelijk leider in Iran schept hierin ook duidelijkheid: "Er zijn ruim 1 miljard moslims. Als we Israel aanvallen dan zullen alle joden aldaar het niet overleven, in tegenstelling tot vele moslims".

Veel regimes in het Midden Oosten vrezen deze ontwikkeling ook. Zij willen ook niet dat het sjiiettische Iran beschikking krijgt over atoomwapens. Ook zij vrezen de uitbreiding van de macht van deze ayatollah's.

Wordt er niet beter op.

Nefertiti, miijn huis staat voor jullie open als het misgaat.

 



Ik deel de ongerustheid van jullie beide...

Toch is belangrijk te begrijpen van dit onderwerp, dat het nu juist dit soort "goedbedoelde" initiatieven van de VS en de rest van de "democratische"wereld, de dubbele hypocriete politiek zo enorm blootlegd.

Dit soort politiek legt de het dunne laagje democratie dat er bestaat weg.
Ik ben in beginsel niet anti VS, helemaal niet. Zij zijn de bevrijders van mijn grootouders. Met die generatie echter hebben we niet te maken.

 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 07:06
In eerste instantie geplaatst door alzukar

Waarom ontwikkelt Iran eigenlijk kerntechnologie? Dat land bulkt toch van de olie? En waarom steken ze dan - bijvoorbeeld - niet flink geld in de ontwikkeling van duurzame energiewinning (wat trouwens ook voor Nederland geldt!)


Kernenergie kun je aanwenden voor wel 1001 handige zaken!

Niet alleen maar voor het licht thuis.

Het is een gevaarlijke bezigheid, maar ook de mens zal Inshala het atoom eens weten te temmen.

 
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 07:25
Kernenergie is vooral handig voor machtspolitici. Van Oost tot West, van Noord tot Zuid, van links tot rechts.
Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Wadee Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 juli 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 195
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wadee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 07:29
de enige duurzame en goedwerkende energiebron is een stuwdam....... al dat andere is kost meer dan het opbrengt
Im nor a Prophet , nor a Messenger

I am merely a follower who will pass on His message ,just to give others a chance aswell
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 07:58

dit heeft totaal niets met kernwapens te maken, Amerika zoekt een reden om te kunnen binnevallen zoals eerder ==> Iraq: kernwapens, waar???????  Afghanistan, Bin Laden waar??????   en nu Iran, om kernwapens te maken moet je uranium 80x vergroten en aan hoeveel zit Iran?  2x

vertel me hoe je in godsnaam op die manier kernwapens maakt. en daarbij Iran heeft geen kernwapens nodig om Israel van de kaart te vegen....

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 08:38
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

dit heeft totaal niets met kernwapens te maken, Amerika zoekt een reden om te kunnen binnevallen zoals eerder ==> Iraq: kernwapens, waar???????  Afghanistan, Bin Laden waar??????   en nu Iran, om kernwapens te maken moet je uranium 80x vergroten en aan hoeveel zit Iran?  2x

vertel me hoe je in godsnaam op die manier kernwapens maakt. en daarbij Iran heeft geen kernwapens nodig om Israel van de kaart te vegen....



Dit heeft alles met kernwapens te maken. Amerika is bezig met pro Israel politiek.
Irak en Koeweit gaan beide om olie. Afghanistan, daar zat Bin Laden, die is hem gevlucht. In de naam van God zeg ik eigenlijk nooit iets. Zijn naam wordt te snel erbij gehaald als het om menselijk falen gaat.

Als laatste, Israel van de kaart vegen...Niet echt zinvol en redelijk te noemen.
Het zionisme dient ook in mijn optiek te worden bestreden, zeker niet alle Israeliers.

Beste moslimboy, probeer op dit forum eens genuanceerd inhoudelijk op de materie in te gaan i.p.v elke keer dingen te brullen!
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 08:41
Om bij moslimboy 212 aan te sluiten: ik herinner me de oorlog van Iran tegen Irak nog. Dat was al een chaos van 2 ongeco�rdineerde legers. Zonder perverse wapens als atoombommen of gifgas zal Iran nooit een slag tegen het sterke Isra�lische leger kunnen maken.

Dat is ��n. Verder. D'r zit inderdaad een bepaalde tweeslachtigheid achter de opstelling van de wereld (@ Assur: weliswaar zegt VS dat ze desnoods buiten VN op willen treden, maar dat neemt niet weg dat tot dusver de VN door Iran wordt genegeerd, inclusief China en Rusland).

Waarom is de VN zo scherp richting Iran en niet tegen bijvoorbeeld Brazili� dat ook kernenergie ontwikkelt? Omdat Iran nu eenmaal meer agressieve uittingen op zijn naam heeft staan dan Brazili�. Iran bevindt zich in een explosieve (dubbelzinnig woord) en een lontje in een (atoom)kruitvat is destructief tot en met. De gevolgen zijmn niet te overzien. Daarbij gaat Iran ook met een religieus fanatisme te werk dat zijn grenzen niet kent. Vallen er miljoenen moslims als slachtoffer? Geen nood, is de redenering, want zij be�rven als martelaar het paradijs. Ik acht de kans niet gering dat zij ook zo t.a.v. palestijnse moslims zullen redeneren.

Tot dusver lag de drempel om atoomwapens te gebruiken in de wereld erg hoog. Landen als VS en Sovjet Unie wisten: wie het eerst schiet wordt vervolgens zelf vernietigd. Dat hield elkaar in een wankel evenwicht. Maar met religieus fanatisme gepaard gaand nationalisme kent het risico van de troost van het paradijs: sterven er medemensen, dan mogen ze naar de hemel als martelaar. Ik kan me de zorg van de VN dus wel goed voorstellen.
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 10:47
In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

dit heeft totaal niets met kernwapens te maken, Amerika zoekt een reden om te kunnen binnevallen zoals eerder ==> Iraq: kernwapens, waar???????  Afghanistan, Bin Laden waar??????   en nu Iran, om kernwapens te maken moet je uranium 80x vergroten en aan hoeveel zit Iran?  2x

vertel me hoe je in godsnaam op die manier kernwapens maakt. en daarbij Iran heeft geen kernwapens nodig om Israel van de kaart te vegen....



Dit heeft alles met kernwapens te maken. Amerika is bezig met pro Israel politiek.
Irak en Koeweit gaan beide om olie. Afghanistan, daar zat Bin Laden, die is hem gevlucht. In de naam van God zeg ik eigenlijk nooit iets. Zijn naam wordt te snel erbij gehaald als het om menselijk falen gaat.

Als laatste, Israel van de kaart vegen...Niet echt zinvol en redelijk te noemen.
Het zionisme dient ook in mijn optiek te worden bestreden, zeker niet alle Israeliers.

Beste moslimboy, probeer op dit forum eens genuanceerd inhoudelijk op de materie in te gaan i.p.v elke keer dingen te brullen!

al mijn 500 posts heb ik mijn best gedaan om nuttige dingen te zeggen maar steeds werd ik bekeken als een moordzuchtige terrorist die alleen aan oorlog denkt..... en als jullie zo denken over een moslim dan zal ik mij dan maar zo gedragen en steeds dergelijke posts neerzetten

laa ilaha illalah
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 10:50

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi Wabarakatoehoe aghi Moslimboy,

Jij hoeft je niet anders te gedragen alleen maar omdat sommige mensen jou anders willen zien of al een verkeerd beeld van je hebben zonder jou eens te kennen.

Wees gewoon jezelf en trek het je niet aan wat anderen van je denken.

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 11:10
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door Assur

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

dit heeft totaal niets met kernwapens te maken, Amerika zoekt een reden om te kunnen binnevallen zoals eerder ==> Iraq: kernwapens, waar???????  Afghanistan, Bin Laden waar??????   en nu Iran, om kernwapens te maken moet je uranium 80x vergroten en aan hoeveel zit Iran?  2x

vertel me hoe je in godsnaam op die manier kernwapens maakt. en daarbij Iran heeft geen kernwapens nodig om Israel van de kaart te vegen....



Dit heeft alles met kernwapens te maken. Amerika is bezig met pro Israel politiek.
Irak en Koeweit gaan beide om olie. Afghanistan, daar zat Bin Laden, die is hem gevlucht. In de naam van God zeg ik eigenlijk nooit iets. Zijn naam wordt te snel erbij gehaald als het om menselijk falen gaat.

Als laatste, Israel van de kaart vegen...Niet echt zinvol en redelijk te noemen.
Het zionisme dient ook in mijn optiek te worden bestreden, zeker niet alle Israeliers.

Beste moslimboy, probeer op dit forum eens genuanceerd inhoudelijk op de materie in te gaan i.p.v elke keer dingen te brullen!

al mijn 500 posts heb ik mijn best gedaan om nuttige dingen te zeggen maar steeds werd ik bekeken als een moordzuchtige terrorist die alleen aan oorlog denkt..... en als jullie zo denken over een moslim dan zal ik mij dan maar zo gedragen en steeds dergelijke posts neerzetten



Op deze manier houd je de vooroordelen in stand die er niet hoeven te zijn.
Met degelijke posts draag je naar mijn idee niet zoveel bij aan het leerproces.

Het is overigens niets persoonlijks hoor, wij kennen elkaar inderdaad niet.
Ik ben iemand die houd van de rede en de kracht van het argument.

Groet, Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 11:16

Hey Assur,

Op deze manier houd je de vooroordelen in stand die er niet hoeven te zijn.
Met degelijke posts draag je naar mijn idee niet zoveel bij aan het leerproces.

Het is overigens niets persoonlijks hoor, wij kennen elkaar inderdaad niet.
Ik ben iemand die houd van de rede en de kracht van het argument.

Groet, Assur

Bij sommige leden hier op het forum maken van hun eigen mening een 'feit'. Dus aan de ene kant snap ik zijn reactie (Moslimboy212) heel erg goed. Sommige hebben hier gewoon een oogklep op (en ik hoef geen namen te noemen want ik neem aan dat die personen zich wel aangesproken zullen voelen) en willen niets weten van wat er wordt gezegd. Die blijven gewoon bij hun mening wat je ook zegt, of je nu met bewijzen komt of niet....

Groetjes,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 12:12
Ik ben iemand die houd van de rede en de kracht van het argument.

Dat is alles.


soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 12:25
In eerste instantie geplaatst door Assur


In eerste instantie geplaatst door alzukar

Waarom ontwikkelt Iran eigenlijk kerntechnologie? Dat land bulkt toch van de olie? En waarom steken ze dan - bijvoorbeeld - niet flink geld in de ontwikkeling van duurzame energiewinning (wat trouwens ook voor Nederland geldt!)
Kernenergie kun je aanwenden voor wel 1001 handige zaken!Niet alleen maar voor het licht thuis.Het is een gevaarlijke bezigheid, maar ook de mens zal Inshala het atoom eens weten te temmen.


Goed. Waarom steken ze dan geen geld in programma's voor onderzoek aan kernfusiereactoren? Waar ze n� mee bezig zijn bevindt zich in de traditionele, vuile, hoek
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 12:29
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Assur


In eerste instantie geplaatst door alzukar

Waarom ontwikkelt Iran eigenlijk kerntechnologie? Dat land bulkt toch van de olie? En waarom steken ze dan - bijvoorbeeld - niet flink geld in de ontwikkeling van duurzame energiewinning (wat trouwens ook voor Nederland geldt!)
Kernenergie kun je aanwenden voor wel 1001 handige zaken!Niet alleen maar voor het licht thuis.Het is een gevaarlijke bezigheid, maar ook de mens zal Inshala het atoom eens weten te temmen. 


Goed. Waarom steken ze dan geen geld in programma's voor onderzoek aan kernfusiereactoren? Waar ze n� mee bezig zijn bevindt zich in de traditionele, vuile, hoek


We weten natuurlijk best wel waarmee Iran bezig is. Daar kan niemand blij mee zijn. Wat mij vooral stoort is de hypocrisie van het westen t.a.z van het ontwikkelen van kernwapen programma`s door de zogenaamde schurkenstaten.
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 12:48
[QUOTE=Peter Pan]

Een uitspraak van een hoge geestelijk leider in Iran schept hierin ook duidelijkheid: "Er zijn ruim 1 miljard moslims. Als we Israel aanvallen dan zullen alle joden aldaar het niet overleven, in tegenstelling tot�vele moslims".



"Hoge geestelijk leider" zeg je? Dus: �n leider, �n geestelijk, �n hoog? Die mensen telt als mieren? Zo van: trap je de helft dood dan blijven er voor het voortbestaan van de soort nog genoeg over. Lekker dier zeg, zo'n kerel!
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 13:55

Maar wel de realiteit. Zoals ik al eens geschreven heb heeft Iran (lees de geestelijkheid) kinderen ingezet om mijnenvelden op te ruimen. Allereeerst gebruikten zij er paarden voor. Het eerste paard wilde het mijnenveld nog wel in. De rest draaide in blinde paniek om.

Kinderen daarentegen waren een makkelijker slachtoffer. Zij werden, incluis ouders, duidelijk gemaakt dat ze, na opoffering van hun broze lichaampjes, een paradijs te wachten stond. Duizenden kinderen zijn zo door dit regime geofferd, ter eer en glorie van Allah. Onder kreten van "Allah akbar" werden de kinderlichamen uiteen gereten.

Kan een dergelijk regime ongaan met de verantwoordelijkheid van kernwapens?

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 13:59
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Maar wel de realiteit. Zoals ik al eens geschreven heb heeft Iran (lees de geestelijkheid) kinderen ingezet om mijnenvelden op te ruimen. Allereeerst gebruikten zij er paarden voor. Het eerste paard wilde het mijnenveld nog wel in. De rest draaide in blinde paniek om.

Kinderen daarentegen waren een makkelijker slachtoffer. Zij werden, incluis ouders, duidelijk gemaakt dat ze, na opoffering van hun broze lichaampjes, een paradijs te wachten stond. Duizenden kinderen zijn zo door dit regime geofferd, ter eer en glorie van Allah. Onder kreten van "Allah akbar" werden de kinderlichamen uiteen gereten.

Kan een dergelijk regime ongaan met de verantwoordelijkheid van kernwapens?

 



Beste Peter Pan,

Ik ben daar niet direct bekend mee. Waar haal je die informatie vandaan?

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 14:27

Zal kijken of ik het nog achterhalen kan.

Ik heb het trouwens al eens geplaatst hier.

groet,

PP

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 14:30
In eerste instantie geplaatst door Peter Pan

Zal kijken of ik het nog achterhalen kan.

Ik heb het trouwens al eens geplaatst hier.

groet,

PP



Alvast bedankt.... Ik vind het in ieder geval bijzonder schokkend om te horen.

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 14:40

Beste Assur,

Dit is wat ik nu gevonden heb.

Kinderarbeid > Kinderen gebruikt in de oorlog
Duizenden kindsoldatenKindsoldaten.nl ��n van de ergste vormen van kinderarbeid is wel als ze gedwongen worden om in het leger te vechten. Dat gebeurde ook in de oorlog tussen Irak en Iran in de tachtiger jaren, kinderen werden gedwongen om door de mijnvelden te lopen. Hierbij raakten duizenden kinderen gewond of stierven. Toen en ook nu nog worden soms kinderen gedwongen om te vechten, omdat ze klein zijn en niet opvallen. Dit is ��n van de ergste vormen van kinderarbeid, omdat ze na de oorlog bijna nooit zonder hulp normaal kunnen meedraaien in de samenleving. Het kind raakt gewend aan het geweld. Inmiddels zijn er over de hele wereld ongeveer 300.000 kinderen actief als kindsoldaat.

Wanneer hebben we het over een kindsoldaat?

Kindsoldaat Kindsoldaten.nlAls een persoon jonger dan 18 jaar is en in het leger meevecht, noemen we hem of haar een kindsoldaat.

Waarom worden kinderen soldaat?

Vaak worden kinderen gedwongen om mee te vechten, dan worden ze vaak meegenomen door rebellen en dan getraind om voor hun te vechten, of soms worden ze zelfs door de regering gebruikt.

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 14:50
Bedankt voor de informatie Peter Pan,

Ik heb zelf ook even doorgezocht over het onderwerp. Speciaal  over de kinderen in Iran die door de toenmalige machthebbers door mijnenvelden moesten lopen. Ik kreeg bij het lezen een gevoel van walging. Dit heeft niets met beschaving of met de Islam te maken. Dit is ziek.

Als er mensen zullen branden tot in de eeuwigheid zijn zij het wel. En dat is niet bedoelt om het klassieke hel verhaal erbij te slepen. Dit geloof ik oprecht. 

Assur
soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Peter Pan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 28 oktober 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2010
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Peter Pan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 15:55

Beste assur,

En juist daar maak ik me zorgen over. Niet specifiek deze vorm van machtsmisbruik. Het Amerikaanse leger bestaat ook vooral uit kansarmen.

Het is het totaalplaatje: de machthebbers uit het Westen, de machthebbers uit het Oosten, etc. regeren met zoveel minachting voor het leven.

Dat baart mij zorgen. Niet voor mij. Wel voor mijn kinderen en kleinkind.

Mijn xoon wilde beroepsmilitair worden. Ik heb hem gewezen op de gevolgen. De gevolgen van de misdaden die uit naam van......... (vul maar elk isme of geloof in) Ik heb hem verteld over Hitler, Srebrenica, Stalin, Mao, Bush, Sadam, Khomeini, etc. gepleegd zijn en worden.

Gelukkig heeft hij besloten geen militair te worden.

En toch maak ik me zorgen.

vredige groet,

PP

 

Niets is lager dan te censureren wat men niet begrijpt. (Erasmus)
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 september 2006 om 17:11

Oke ik voel me geroepemn om er ook wat over te zeggen:-)

Wat Iran betreft kan het toch nooit om kernwapens gaan.

Laten we redelijk zijn. Wat is het nut van een kernwapen?

Engeland of Frankrijk hebben kernwapens. Niet EEN zoals mischien Iran in een paar jaar of maanden maar duizenden.

In hoeverre zouden deze kernwapens Frankrijk of Engeland werkelijk kunnen beschermen?

Stel Rusland wil Frankrijk aanvallen. Ze gooien kernwapens en Frankrijk bv gooit terug.

Hoeveel Frankrijk zou er overblijven? Hoeveel Rusland?

 

Nu terug naar Iran. Zelfs als Iran kernwapens zou hebben dan zouden ze zich toch niet kunnen verdedigen tegen een oorlog die tot doel zou hebben om het gehele Iranese Volk uit te roeien. Ze zouden hoogstens wat terug kunnen doen maar de prijs zou zijn dat de wereld zonder het iranese volk verder zou moeten.

Een oorlog zonder kernwapens is meestal een oorlog waar het volk verder mag bestaan. Een kernorrlog is anders.

Maar nooit en tenimmer kan Iran zoveel kernwapens maken dat het zou kunnen overleven in een kernoorlog.

Dus Kernwapens zijn geen optie voor oorlogsvoering.

Het is hierom dat Rusland en china niet zo een moeite hebben met de atoom kennis van Iran.

Ik denk ook dat het beter zou zijn om Iran gewoonweg te helpen met enkele atoomwapens wanneer ze zo dom zijn om te denken dat dat hun land veiliger zou maken.:-)

want het tegendeel is waar.

In mijn ogen gaat het dus niet om het atoom programma van Iran.

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.098 seconden.