Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Vraag over een niet volledig gebed.

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Ytteb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 september 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ytteb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Vraag over een niet volledig gebed.
    Geplaatst op: 30 september 2006 om 07:15

Hallo....   Ik heb een vraagje over een Moslim gebed...    Ik ben nogal aktief bezig in onze kerk....  met jongeren..... en aangezien mijn dochter op een stom gezegd "zwarte school" zit.....   (ik blijf het een stomme uitdrukking vinden) waar ik in de nieuw gevormde ouderraad zit dus heel veel met Moslim jongeren vandoen heb zoek ik naar de ontbrekende woorden in een gebed..... 

Ik heb een paar a4tjes....  met als onderwerp: "Bidden tot dezelfde God ???"  Daar staan dus gebeden op van Christen en Moslims... 

Kan iemand mijn helpen door de woorden aan te vullen ???

Onze Heeer, die in de hemel is, uw naam worde g...........  bevel is in de hemel als op aarde. Laat uw barm..............    aarde zijn zoals zij in de hemel is, en vergeef ons..............  en overtredingen, want u bent de Heer van...........    geschapenen.

Als ik het Onze Vader ernaast leg dan denk ik wel dat ik hem ongeveer weet want hij is eigenlijk hetzelfde....   Lijken wij dan toch meer op elkaar dan we eigenlijk denken of toe willen geven......   Geloven we in weze dan niet allemaal hetzelfde....

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2006 om 07:41

Beste Ytteb,

Je moet weten dat Moslims enkel en alleen tot ALLAH (God) bidden en niet zoals sommige christenen die behalve tot God ook tot Jezus en de heilige geest of Maria bidden.

Groetjes.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Ytteb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 september 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ytteb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2006 om 09:12

Ja daar ben ik het mee eens.... Natuurlijk zijn er veel verschillen..... Maar de bron van ons allen ligt in die ene God of Allah .....

 

Generaliseren is de werkelijkheid vervormen. Ik open mij voor het unieke van elke situatie
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2006 om 10:18
Ja...dat lijkt me logisch, want ALLAH is de Schepper van alles.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2006 om 16:16
In eerste instantie geplaatst door Ytteb

Hallo....   Ik heb een vraagje over een Moslim gebed...    Ik ben nogal aktief bezig in onze kerk....  met jongeren..... en aangezien mijn dochter op een stom gezegd "zwarte school" zit.....   (ik blijf het een stomme uitdrukking vinden) waar ik in de nieuw gevormde ouderraad zit dus heel veel met Moslim jongeren vandoen heb zoek ik naar de ontbrekende woorden in een gebed..... 

Ik heb een paar a4tjes....  met als onderwerp: "Bidden tot dezelfde God ???"  Daar staan dus gebeden op van Christen en Moslims... 

Kan iemand mijn helpen door de woorden aan te vullen ???

Onze Heeer, die in de hemel is, uw naam worde g...........  bevel is in de hemel als op aarde. Laat uw barm..............    aarde zijn zoals zij in de hemel is, en vergeef ons..............  en overtredingen, want u bent de Heer van...........    geschapenen.

Als ik het Onze Vader ernaast leg dan denk ik wel dat ik hem ongeveer weet want hij is eigenlijk hetzelfde....   Lijken wij dan toch meer op elkaar dan we eigenlijk denken of toe willen geven......   Geloven we in weze dan niet allemaal hetzelfde....



We hebben veel gemeen, omdat er nog delen van de waarheid voorkomt in jullie boek en omdat Isa (aleyhi assalaam) een profeet en boodschapper van God was.

De Koran is ook geopenbaard en Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam) is gestuurd, om de lieden van de Schrift terug te laten keren naar de juiste weg, zoals deze was bedoeld door God. De ultieme godsdienst en vervolmaking is er voor de gehele mensheid en ruimt voor eens en altijd de meningsverschillen uit de weg die voorgaande volkeren hebben veroorzaakt vanwege hun grote zonden.

05:15- O Lieden van de Schrift! Waarlijk, Onze Boodschapper is tot jullie gekomen; hij heeft jullie veel duidelijk gemaakt van wat jullie van de Schrift verborgen, en hij heeft jullie veel kwijtgescholden. Waarlijk, er is van Allah een Licht (de Profeet) en een duidelijk Boek (de Koran ) tot jullie gekomen.

05:16- Allah leidt hen ermee die Zijn welbehagen zoeken naar wegen van vrede en Hij brengt hen vanuit de duisternissen naar het Licht, met Zijn verlof, en Hij leidt hen naar een recht Pad.

Moge Allah ons en u leiden naar wegen van vrede,  het rechte pad van God die  Hij heeft vervolmaakt in de Koran en de barmhartigheid van Mohammed (salla Allahu aleyhi wassalam). Moge Allah ons vermeerderen in imaan en taqwaa, in deze gezegende maand van de Ramadan, zodat wij goede voobeelden zijn voor  onze naasten en de mensen in grote groepen tot de godsdienst van Allah toetreden.





15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Ytteb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 september 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ytteb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 september 2006 om 16:38

Je zegt het heel mooi...  Delen van de waarheid....  Maar voor ons is de Bijbel de waarheid...   En ik denk dat juist daar de fout ligt die we allemaal maken als we naast elkaar willen blijven leven.....   Ik heb er altijd een hekel aan gehad dat in het begin van vorige eeuw Christelijke missionarissen naar Afrika gingen om het geloof daar te brengen...... liever gezegd op te leggen....   Als we elkaar nu eens allemaal in onze eigen waarheid laten.....  Jullie hebben jullie waarheid ... wij hebben onze waarheid....  De onze is niet beter... noch die van jullie....  Misschien moeten we eens gaan zoeken naar de dingen die ons SAMEN brengen.....  We zoeken altijd naar de verschillen.....  ik probeer juist naar de overeenkomsten te zoeken zonder dat iemand zijn geloof hoeft te verloochenen...... 

 

Maar kan iemand nog even voor mij dat gebed afmaken ???  De woorden die ik mis.....

Generaliseren is de werkelijkheid vervormen. Ik open mij voor het unieke van elke situatie
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 oktober 2006 om 04:47
In eerste instantie geplaatst door Ytteb

Maar voor ons is de Bijbel de waarheid...   En ik denk dat juist daar de fout ligt die we allemaal maken als we naast elkaar willen blijven leven.....   Ik heb er altijd een hekel aan gehad dat in het begin van vorige eeuw Christelijke missionarissen naar Afrika gingen om het geloof daar te brengen...... liever gezegd op te leggen....   Als we elkaar nu eens allemaal in onze eigen waarheid laten.....  Jullie hebben jullie waarheid ... wij hebben onze waarheid....  De onze is niet beter... noch die van jullie.... 

Salam 3aleykum wara7matullah ta3ala wa barakatuh,

daar zegt u het zelf heel mooi. In de Nobele koran staat er een korte wijze sourah, namelijk

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "O u ongelovigen,

2. Ik bid niet aan, wat u aanbidt,

3. Noch u bidt aan, wat ik aanbid.

4. Noch wil ik aanbidden, wat u aanbidt,

5. Nogmaals u wilt niet aanbidden wat ik aanbid.

6. Derhalve voor u uw godsdienst en voor mij mijn godsdienst."

 

ma3a salaam

Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Ytteb Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 september 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 22
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ytteb Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 oktober 2006 om 01:40

Daar staat het inderdaad heel erg mooi verwoord.......

Generaliseren is de werkelijkheid vervormen. Ik open mij voor het unieke van elke situatie
Terug naar boven
sister Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 87
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote sister Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 28 februari 2007 om 19:14
mascha�llah'''   dzazakallahoegairan''
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.