Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

huwelijk belemmert door stiefvader

 Post Reply Post Reply
Schrijver
marmita Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marmita Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: huwelijk belemmert door stiefvader
    Geplaatst op: 16 oktober 2006 om 14:53

salaam aleikoum

ik ben een muslima van 18 jaar en ik heb in de zomer (2005 ) een moslimbroeder ontmoet in Marokko.

Ik leef bij mijn moeder en mijn stiefvader, helaas wordt mij op het moment verboden om mijn eigen vader te ontmoeten door mijn stiefvader. de moslimbroeder waarmee ik graag mijn leven wil delen is de zoon van de broer van mijn stievader. mijn stiefvader heeft een stiefmoeder waarmee hij niet door een deur kan. dit belemmert mij van het huwelijk met de man waarvan ik hou omwille van allah soubhanou wa ta3ala. wij zouden afgelopen zomer (2007) verloven, maar dit is niet gebeurt omdat wij niet naar marokko zijn gegaan omdat mijn stiefvader dit niet wilde(alhamdoulilaah 3ala kouli hal). Ik ben bang dat het huwelijk waarvan ik droom niet zal plaatsvinden in de toekomst. als ik mijn moeder vraag of we gaan dan begint ze te zuchten en zegt ze dat ze niet nog meer problemen wil.

contacten met andere familieleden zijn zeer vervaagd of heb ik zelfs niet meer sinds mijn moeder is hertrouwd. ik ben bang dat ik gevangen zit in mijn eigen huis.

mijn vraag is hoe zouden jullie omgaan als je in deze situatie zit

wa salaam aleikoum wa rahmatoulaahie wa barakatou

Terug naar boven
marmita Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marmita Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 oktober 2006 om 14:55
sorry ik bedoelde afgelopen zomer van 2006 foutje
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2006 om 09:00

salaam aleykoum,

Dit is een ingewikkelde situatie oegtie,

Ten eerste wil ik je vragen om doeas te doen inshaAllah en het istikariah gebed te bidden,als het voorbestemd is zullen jullie met elkaar trouwen inshaAllah,

Ook kan ik navraag doen bij een imaam vor je wat je het beste kan doen inshaAllah,want als jou vader een goede moslimman is dan kan jou stiefvader dit niet zomaar verbieden...waarom verbied jou stiefvader contact te hebben met jou vader en dit huwelijk?

Heb je daar ooit een duidelijk antwoord op gehad?

En het antwoord van jou moeder luid:begint ze te zuchten en zegt ze dat ze niet nog meer problemen wil.

Mijn is vraag is dan wat voor problemen spelen er nog meer?en is ze bang voor haar huidige man dat ze jou daar niet bij helpen kan?

Ghair inshaAllah je mag me altijd mailen inshaAllah oegtie dan kunnen we kijken wat we kunnen doen inshaAllah,

Veel sterkte

mijn mail adres is:

[email protected]

Wa Aleykoum Salaam

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
marmita Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marmita Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 oktober 2006 om 09:24

salaam moslima 82

je hebt me gevraagd welke problemen er nog meer spelen

mijn moeder is 2x gescheiden en haar huidige man is dus haar 3e echtgenoot

in het verleden heeft mijn moeder veel negatieve dingen meegemaakt die haar nu bij zijn gebleven waardoor ze niet verder met mij in discussie gaat, omdat ze bang is om voor een derde keer te scheiden.

zij durft dus niet tegen zijn zin in te gaan en daarom gaat ze denk ik liever niet met mij in discussie. (voor alle duidelijkheid de band die een moeder met dochter zou moeten hebben heb ik niet )

ik kan haar niet omhelzen en zeggen dat ik superveel van haar hou want dan trekt ze meteen een scheef gezicht naar me of is het de volgende moment schreeuwt ze naar me en zegt ze a bent lhram gewoon om niks.

wa salaam aleikoum

PS: shukran dat je reageert  allah yzidlek filhassanaat 

 

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.