Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Burqa enzo

 Post Reply Post Reply
Enquête vraag: Wat zou jij willen verbieden hetgeen moslimas dragen?
Enquête keuze Stemmen Enquête statistieken
4 [14.29%]
3 [10.71%]
3 [10.71%]
18 [64.29%]
U kunt niet stemmen in deze enquête

Schrijver
Abu_Harisah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu_Harisah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Burqa enzo
    Geplaatst op: 19 oktober 2006 om 15:47
Ik wil vooral van de niet-moslim weten wat en waarom bepaalde kleding verboden moet worden
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2006 om 15:51
foutje  ik wou op Niet Verbieden!!!!! stemen   echt stom van me  tel deze stem niet mee
�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Abu_Harisah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 18 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 18
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abu_Harisah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2006 om 15:54
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 oktober 2006 om 15:58
 heb ook dezelfde FOUT gedaan......tel het ook niet mee
Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
Assur Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 04 augustus 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 745
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Assur Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2006 om 01:37

Ik ben zelf geen fan van de Burqaa en kleding dat het hele gezicht bedekt, daarintegen vind ik de hijaab wel een mooi kledingstuk. Zelfs charmant zou ik zeggen. Toch heb ik op niet verbieden gestemd omdat ik vind dat in beginsel een ieder zelf moet weten hoe hij/zij erbij loopt. Ik ben wel van mening dat in publieke functie`s er een zeker code mag worden opgesteld om een ieder objectief te laten deelnemen aan de maatschappij.

   

soera 16: 125 : �Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze.�
Terug naar boven
Thorax Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 01 februari 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 265
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Thorax Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2006 om 02:16
In beginsel zeg ik: niets verbieden.
Maar ik zeg erbij: ik vind zowel Niqaab als Burka afschuwelijke, mensonwaardige kledingstukken. Overigens: dat vind ik ook van naveltruitjes en ander lichaam-demonstrerende kleding. Maar Niqaab en Burka zijn weer het andere uiterste. Het wekt op mij de indruk dat je er eigenlijk niet mag zijn, maar toevallig er wel bent...
Ik hoop van ganser harte dat er in NL onder moslims een cultuur ontstaat waarbij niqaab en burka wordt vermeden. Hoofddoeken en andere waardige kleding is vanzelfsprekend prima.



שמע ישראל יהוה אלהינו יהוה אחד
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2006 om 04:01

In de Islam en Quran wordt er niet gesproken over hoofddoekjes, sluiertjes of slabbetjes. Maar wel over de Hijaab. Over de definitie van Hijaab, de Awrah en alles wat minimaal bij mannen en vrouwen bedekt moet blijven, hebben de vroegere metgezellen, nakomelingen van de metgezellen van de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) en andere vroegere geleerden e.e.a. al uitgebreid gesproken. Het is niet aan ons of aan een of andere regering om te bepalen wat Moslims op straat kunnen dragen en wat niet.

 

Ze mogen hun wetten aanpassen dat is een andere zaak, en dat zullen ze ongetwijfeld blijven doen. En wat er daarna gebeurt, is weer iets wat afgewacht zal moeten worden.

 

Onder de Islamitische geleerden zijn er twee meningen over de Hijaab:

 

-de Hijaab moet gezicht en handen bedekken. Gezichtsbedekking is hier een verplichting.

-de Hijaab mag, maar hoeft niet de handen en het gezicht te bedekken. Gezichtsbedekking is hier een Soennah.

 

In beide gevallen is de mening dat man en vrouw door Allah beloond worden voor het bedekken van hun Awrah. Alleen zegt de een dat het verplicht is en de ander zegt niet verplicht.

Gezien de bewijzen van beide kanten, ben IK van mening dat gezichtsbedekking bij vrouwen een religieuze verplichting is. En geen mens of wet die daar iets aan zal kunnen veranderen.

 

Indien er toch zo een foute wet komt. Dan zal de tweede groep vrouwen er geen problemen mee hebben, voor hen is gezichtsbedekking immers geen verplichting. Maar de eerste groep zal, of het land moeten verlaten, of dit soort besluiten gaan aanvechten tot het bittere einde. Maar afdoen is voor deze groep ondenkbaar. Dus daar hoef je niet op te hopen, denk ik.

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
bintoe_lislam Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 22 juni 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 232
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote bintoe_lislam Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2006 om 04:19

barakalllahu fieke...

even iets toevoegen...

de tweede groep die het gezichtsbeddeking niet als verplichtig ziet... ziet het wel een verplichting wanneer er fitna is. wallahu a'lam.

zo te zien er is behoorlijk veel fitna in deze tijd. verder ben ik ook van mening dat het verplicht is dat een vrouw haar gezicht moet bedekken. Moge Allah het voor ons vergemakkelijken.

 

Ibn Mas'ood radiallahu 'anhu said " The Jamaa'ah is what conforms to the truth, even if you are alone"
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2006 om 05:03

In eerste instantie geplaatst door Abu_Harisah

asalaamo3alaikom  haah ik en zuster  hebben  denk veel harira gegeten 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 oktober 2006 om 17:22

Assalamu alaikum,

ik zou niets verbieden qua klederdracht in dit geval natuurlijk. Ik ben van mening dat het gezicht bedekken een soenna is en niet verplicht, maar ik heb enorm veel respect voor mensen die uit vroomheid besluiten zo'n stap te willen nemen. Als mijn eigen vrouw een niqaab, chador of burqa zou willen dragen zou ik er ook niet de minste kritiek op hebben, al zou het ons sociale leven er niet gemakkelijker op maken in Nederland. Ik draag een baard, en mijn vrouw vindt wel dat het prikt :-), maar ze respecteerd mijn beslissing 100%. Waarom zou ik anderen die iets soortgelijks willen (dus een uiterlijke uitdrukking van geloof) dat verbieden of erin tegenwerken?

Ze doen geen kwaad, die niqaab's, die vrouwen doen ook niemand kwaad en vallen niemand lastig, ze gaan trouwens ook niet in tegen "traditionele waarden en normen" in Nederland.

Zolang het de keuze is van die vrouwen, omdat ik het zie als aanbevelenswaardig en niet verplicht sta ik niet achter het opleggen van die klederdracht door bijvoorbeeld familie of gemeenschap, maar in principe heb ik er absoluut niets op tegen.

Wa salaam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.111 seconden.