Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Wonden

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Wonden
    Geplaatst op: 28 november 2006 om 20:19

Asalaam 3alaikom Warahmatoelahi Wabarakatoehoe,


Wonden

 Er was eens een jongen met zeer weinig zelfbeheersing. Zijn vader gaf hem een zak spijkers en zei tegen hem dat elke keer als hij zijn zelfbeheersing verloor, hij een spijker in de achterkant van de schutting moest slaan. De eerste dag sloeg de jongen 37 spijkers in de schutting. Over de volgende paar weken, toen hij zich bewust werd van zijn drift en hij leerde om zijn kwaadheid onder controle te krijgen, werd het aantal spijkers wat hij in de schutting sloeg geleidelijk aan minder. Hij zag in dat het gemakkelijker was om zijn zelfbeheersing niet te verliezen, dan al die spijkers in de schutting te slaan....... 

Uiteindelijk, kwam de dag dat de jongen zijn zelfbeheersing niet meer verloor. Hij vertelde dit aan zijn vader en zijn vader stelde voor dat de jongen nu voor elke dag dat hij zijn zelfbeheersing behield hij een spijker uit de schutting haalde. De dagen gingen voorbij en de jonge man was eindelijk zover dat hij zijn vader kon vertellen dat alle spijkers waren verdwenen. De vader nam de jongen bij de hand en ging met hem naar de schutting. Hij zei:" Je hebt het goed gedaan, mijn zoon, maar kijk nu eens naar al die gaten in de schutting. De schutting zal nooit meer hetzelfde zijn. Als je dingen zegt in woede, dan laten ze een litteken achter net als deze gaten. Je kunt iemand met een mes steken en het mes er weer uit trekken. Het maakt niet uit hoe vaak je zegt dat het je spijt, de wond zal er blijven." 

Een verbale wond is even erg als een fysieke wond. Vrienden zijn een kostbaar juweel. Ze laten je lachen en moedigen je aan om je taak te volbrengen. Ze lenen je hun oor, en ze geven woorden van lof en zullen altijd hun hart voor je openstellen.

Vergeef het me alsjeblieft mocht ik ooit jouw schutting beschadigd hebben...



Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zwaluw Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2006 om 00:28
Waarom niet de spijkers in de schutting laten zitten?
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2006 om 00:56

In eerste instantie geplaatst door Zwaluw

Waarom niet de spijkers in de schutting laten zitten?

Waarom die arrogantie van de eigen waarheid? 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zwaluw Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2006 om 01:01
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door Zwaluw

Waarom niet de spijkers in de schutting laten zitten?

Waarom die arrogantie van de eigen waarheid? 

Er staat toch een vraagteken achter?
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2006 om 01:04
In eerste instantie geplaatst door Zwaluw

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door Zwaluw

Waarom niet de spijkers in de schutting laten zitten?

Waarom die arrogantie van de eigen waarheid? 

Er staat toch een vraagteken achter?

Dat klopt, maar ik begrijp natuurlijk wel waar je heen wilt. Of ga je nu netje`s doen, tot de eerstvolgende ban?

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zwaluw Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2006 om 01:11

Mijn bijdrage aan deze discussie, mijn inhoudelijke bijdrage, is mijn open vraag:

Waarom niet de spijkers in de schutting laten zitten?

Ik zou het prettig vinden als deze keer de moed op kunt opbrengen om of inhoudelijk op de openingstopic of op mijn vraag te gaan reageren.

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2006 om 01:23

Waarom spreek je telkens in moed en lafbekje`s termen. Je begint veel te snel met incorrecte kwalificaties zodra je wordt aangesproken op je beperkte reactie.

Ik heb allang begrepen dat je geen domoor bent. Het is enkel je wijze van communiceren die niet aantrekkelijk is. Je zou dat toch moeten begrijpen.

Voorts begrijp ik werkelijk niet wat het doel is om op dit forum verhalen met moraal aan te vallen op al dan niet in jou ogen incorrecte inhoud. Ik heb al eerder gezegd dat dit soort verhalen bedoeld zijn voor diegenen die er een handvat in vinden. 

Wat ik je als tip wil meegeven is het volgende, zoek een forum waar je werkelijk intellectueel wordt uitgedaagd. 

  

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zwaluw Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2006 om 03:18

Dank je wel voor je wijze advies.

 

Terug naar boven
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zwaluw Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2006 om 06:56
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2006 om 11:43
In eerste instantie geplaatst door Zwaluw

http://regenboogannareiki.web-log.nl/regenboogannareiki/reik i_leefregels_principes/index.html


En dan iets van 10 keer Page Down.





Staat d��r waarom je de spijkers in het hout zou moeten/kunnen laten zitten?
Terug naar boven
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zwaluw Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2006 om 12:03

Daar is het een oud wijs Zenverhaaltje en worden er niet 37 maar liefst 800 spijkers per dag door de driftige jongen in een schutting geslagen. Als je het dan narekent kost het hem tientallen jaren om de laatste spijker er weer uit te halen.

 

 

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2006 om 12:17
In eerste instantie geplaatst door Zwaluw

Daar is het een oud wijs Zenverhaaltje en worden er niet 37 maar liefst 800 spijkers per dag door de driftige jongentje in een schutting geslagen. Als je het dan narekent kost het hem tientallen jaren om de laatste spijker er weer uit te halen.





Ik vond het verhaaltje inderdaad door, helemaal onderaan de door jou opgegeven pagina, te klikken op "TrackBack"
Terug naar boven
Zwaluw Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 29 november 2006
Online status: Offline
Berichten: 155
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Zwaluw Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 29 november 2006 om 12:36
In eerste instantie geplaatst door alzukar

In eerste instantie geplaatst door Zwaluw

Daar is het een oud wijs Zenverhaaltje en worden er niet 37 maar liefst 800 spijkers per dag door de driftige jongen in een schutting geslagen. Als je het dan narekent kost het hem tientallen jaren om de laatste spijker er weer uit te halen.


 


 



Ik vond het verhaaltje inderdaad door, helemaal onderaan de door jou opgegeven pagina, te klikken op "TrackBack"

Ik heb nog een versie gevonden, daar is het dan weer geen molenaarszoon en heet de jongen Hakim.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.