Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De vrouw die liefhad

 Post Reply Post Reply
Schrijver
AmmatoelAziz Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 september 2004
Online status: Offline
Berichten: 1676
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AmmatoelAziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De vrouw die liefhad
    Geplaatst op: 04 december 2006 om 07:21

De vrouw die liefhad

 

 

Er was eens een arme eenvoudige boer die wilde weten of zijn vrouw hem lief had of niet.

 

 

 

 Nu zat het Offerfeest eraan te komen, en het is dan de plicht van iedere moslim, maakt niet uit hoe arm, een schaap te slachten.

 

 


Het jaar was dan wel niet zo goed geweest, maar de boer had genoeg geld voor een schaap.

 

 

Hij ging dus naar de markt en kocht daar, zonder dat zijn vrouw het wist, een schaap.

 

 

Hij nam het schaap mee en verstopte het vervolgens bij zijn buurman. 

 

 

 

 

Toen ging hij naar huis en sprak tegen zijn vrouw: "Liefste, het jaar was zo slecht dat we ons geen schaap kunnen veroorloven.".

 

 

Maar zijn vrouw begon meteen te klagen: "Dat gaat niet, we moeten een schaap slachten. Bedenk maar iets, anders lacht iedereen ons uit.".

 

 


De volgende dag, laat in de avond, kwam de boer weer thuis, en zei tegen zijn vrouw: "De koning heeft laten weten dat degene die 100 stokslagen verdraagt een schaap krijgt.

 

Wat vind jij, moet ik me laten slaan om zo aan een schaap te komen?".

 

 "Doe je plicht", zei zijn vrouw, "zodat ook wij een schaap kunnen slachten dit jaar."

 


De arme man stond op en sprak,  "Dan zal ik nu gaan en mijn rug laten bewerken.".

 

 

 

De man verliet het huis en liep al de richting uit van zijn buurman toen hij zijn vrouw hoorde.

 

Ze riep dat hij terug moest komen.

 

Verheugd draaide de man zich om keerde weer thuis, blij dat zijn vrouw hem terug riep, kennelijk hield ze meer van hem dan van een schaap.

 

 

 

Bij zijn huis aangekomen sprak zijn vrouw:

 

"Mij viel net in dat mijn moeder ook geen schaap heeft, laat je dus 200 keer slaan en neem twee schapen mee!".

 

   

O Allaah, sier ons met de schoonheid van Imaan, Leid ons en laat ons een middel van leiding voor anderen zijn, Ameen
Alle lof is voor Allaah Uit Wiens Bevel alle goede daden worden voltooid.
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2007 om 18:01

assalaam

weet een vrouw wel wat liefde is? behalve de moeders die om hun kinderen geven dan. of is dat ook pure instinct.

want volgens mij heeft liefde een hele andere definitie bij vrouwen dan bij mannen.

liefde blijft een moeilijk begrip.

 

assalaam

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 januari 2007 om 03:46

salaam,

wat een harteloos wijf...en ik denk wel degelijk dat vrouwen weten wat liefde is

maar er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen.

wa salaam,

Rahima

Terug naar boven
r4mz1 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 41
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote r4mz1 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2007 om 14:44
het verhaal maakt me een slecht gevoel krijgen  
Terug naar boven
oegt_qadr Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 60
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote oegt_qadr Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2007 om 15:42
Ow jeej.. nu is de broeder bang om ooit nog te trouwen haha..


Wat een hatelijke vrouw zeg. Heb medelijde met deze man.
Ik vraag me af wat deze man nu gedaan zou hebben. Is hij echt voor de 200 slagen gegaan, of heeft hij zijn vrouw 200 slagen gegeven
Je kuisheid is je voorbeeld, je reinheid is je schoonheid en je godsdienst heeft je gekleed met waardigheid.
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.109 seconden.