Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

maagdenvlieshersteloperatie

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Esther Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 23 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Esther Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: maagdenvlieshersteloperatie
    Geplaatst op: 02 januari 2004 om 12:36

Assalaam aleikoem

Ik wil graag jullie mening weten over het volgende onderwerp:

Is het toegestaan om als vrouw een maagdenvlieshersteloperatie te ondergaan???

Ik denk dat ik het antwoord zelf wel weet maar wil het graag van jullie horen.

Salaam

Esther

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 12:53

salaam,

waarom zou een meisje deze operatie ondergaan,om een man te overtuigen van haar zuiverheid en haar imaan!!! zij bedriegt hem,en god, en in feiten bedriegt ze alleen haar eigen!!

maar ik weet het niet,het zou wel ideaal zijn vr diegenen die verkracht werden!!da s wel waar ja.

wallahou a3lam

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote harith2 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 17:47

salaam'aleikum

marhaba schreef:

waarom zou een meisje deze operatie ondergaan,om een man te overtuigen van haar zuiverheid en haar imaan!!! zij bedriegt hem,en god, en in feiten bedriegt ze alleen haar eigen!!

opgepast, opgepast, ......

Moge Allah barmhartig met je zijn

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 18:07

salam,

ja harith was mijn uitspraak niet juist?

Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 18:23

Het is zeker niet toegestaan, ik bedoel wie hou je voor de gek??

Wil je een huwelijk aangaan dat van begin af aan al gebaseerd is op leugens??

Hmmm, ik bedoel je kan je man wel voor de gek houden, maar Allah sobhanahoe wa ta3ala, ziet allesss.....

wa salam

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 18:26

salaam,

a wel ik ben helemaal met je eens dienares

besslama

Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abu ibrahim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 18:32

bismillaah,

misschien hebben we een kleine mentaliteitsverandering nodig, tawba is tawba en de mannen moeten hier niet naar vragen!

wat voor de vrouw verboden is ook voor de man verboden en wie van de mannen  is altijd clean geweest. illa man ra7ima rabi.

bovendien ben ik nu erg groot aan het praten want ik weet van mezelf dat ik enorm jaloers ben en ook geen vrijdenker ben met een breed horizon hoe graag ik dat ook zou willen. wallaahu lmusta3aan. en alleen hij weet hoe ik me gevoeld zou hebben als mn vrouw tegen me gezegd zou hebben dat ik niet de eerste ben.

yaa rabb allaahumma srif assu-a wa lfa7sha-a min shababina lmoslim wa tub 3ala man qad asrafa 3ala nafsihi fie hadha

wa salaam

abu ibrahim

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 18:34

salaam

AMIEN

Terug naar boven
Amirra Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 05 juni 2003
Locatie: Qatar
Online status: Offline
Berichten: 114
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amirra Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 18:35
In eerste instantie geplaatst door marhaba

salaam,

waarom zou een meisje deze operatie ondergaan,om een man te overtuigen van haar zuiverheid en haar imaan!!! zij bedriegt hem,en god, en in feiten bedriegt ze alleen haar eigen!!

maar ik weet het niet,het zou wel ideaal zijn vr diegenen die verkracht werden!!da s wel waar ja.

wallahou a3lam

Salaam iedereen,

Ik ben het er niet mee eens dat de maagdenvlieshersteloperatie geschikt is voor diegenen die verkracht zijn. Heeft het meisje niet genoeg geleden??

En waarom zo'n hersteloperatie. Was het haar schuld dan dat ze verkracht werd?? Of doet dit er niet toe en gaat het alleen maar om dat de man een maagd krijgt?? Een vrouw die verkracht is, is geen maagd meer en dat moet iedereen zien te accepteren! Zolang het een taboe blijft en een schande blijft om geen maagd meer te zijn, het is heel moeilijk voor zo'n meisje om, wat haar is overkomen, te verwerken.

Amirra

De beste gelovigen in geloofszaken zijn degenen met het beste gedrag,
en het beste van hen zijn degenen die zich het beste gedragen tegenover hun vrouwen.
Terug naar boven
abu ibrahim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 11 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote abu ibrahim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 18:46

bismillaah,

tuurlijk heb je gelijk: verkrachtte vrouw is slachtoffer en de man heeft dit maar te accep-teren. en nogmaals tawba is tawba. weet je, dit is een onderwerp waar je heel deemoedig van kunt worden wa llaahu lmusta3aan. daarom ben ik ook een voorstander van de sjariawetgeving: en we weten allemaal wel wat er met zulke mannetjes (die meisjes verkrachten) moet gebeuren.

ps: bij gebrek aan beulen wil ik me bij deze wel als vrijwilliger aanmelden.

wa salaam

abu ibrahim

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 januari 2004 om 18:59

salaamou 3alaykoum wara7matou lahi wa barakaatouh

hadden alle mensen maar dezelfde gedachten als jullie, ik bedoel,ook al is dat haar schuld niet, ze blijft anders bekeken aucharme, en islaam is trouwens nt tegen vooruitgang en wetenschap..,als het haar leven nr beter kan verranderen ,waarom nt!!! <inna allaha youridou bikoum alyoussra wala youridou bikoum al3oussr>

wassalaam

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2004 om 14:02

salaam,

wallahou a3lam, natuurlijk.

Terug naar boven
salahdin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 15 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 421
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote salahdin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2004 om 17:04

 

Assalamoe'alaikoem

Als de scharia (waar ik voorstander van ben)toegepast werd dan zouden heel wat mannen een paar keer nadenken voor ze zoiets gruwelijks zouden doen.Maar ja als de mens denkt dat hij betere wetten dan de Almachtige(swt) kent.........

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2004 om 17:12

salaam,

ik snap uw opmerking nt helemaal?! bedoelt u de slechterikken(verkrachters) die duivelse dingen doen,ja vr mij zijn da gn moslims meer!!!

choukran

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote harith2 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2004 om 18:12

salaam'aleikum

salaam'aleikum

marhaba schreef:

waarom zou een meisje deze operatie ondergaan,om een man te overtuigen van haar zuiverheid en haar imaan!!! zij bedriegt hem,en god, en in feiten bedriegt ze alleen haar eigen!!

opgepast, opgepast, ......

Moge Allah barmhartig met je zijn

Je insinueert hier effe dat je God kunt bedriegen

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2004 om 18:16

salaam,

begrijp me nt verkeerd aghi,het staat ook in de koran in sourat lbakara(de koe) .

dus ze denkt dat ze god kan bedriegen,maar ze bedriegt zichzelf,want uiteindelijk god ziet alles,maar ook alles!!

choukran

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote harith2 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2004 om 18:23

salaam'aleikum

dus jij bedoelde: ze DENKT dat ze God kan bedriegen

ik ben nog altijd niet akkoord, want nu maak je haar ongelovig

vergeef me zus, maar als't over God gaat, moet men zijn woorden wegen

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2004 om 18:27

salaam,

als een meisje zo een zonde heeft gedaan, dan gaat ze alles proberen om die te verbergen,dus, ze gaat nt aan god denken op dat moment aghi.

daarmee, zeg ik dat ze denkt dat ze iedereen kan bedriegen,o.a. god swt, llah ye7fadna djami3an,aghi

Terug naar boven
harith2 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 260
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote harith2 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2004 om 18:30

salaam'aleikum

denken dat je God kunt bedriegen is ongeloof zus, niet?

 

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 januari 2004 om 18:32

salaam,

idd. da is sowieso waar,aghi

 

Terug naar boven
Esther Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 23 december 2003
Online status: Offline
Berichten: 65
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Esther Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2004 om 16:42

Assalaam aleikoem

Voordat ik mij bekeerde was ik geen maagd meer. Na mijn bekering heb ik geen gemeenschap gehad.

Salaam

Terug naar boven
kamakazi Bekijk dropdown
Newbie
Newbie
Avatar

Lid geworden: 29 december 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 10
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote kamakazi Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 januari 2004 om 16:59

asslamoe ailakoem

wat ik hier van weet is dat als je een maagdenvliesoperatie doet dan zit jij zelf in de problemen, want dan heb je pijn in je (huwelijksnacht) en die pijn blijf je mee leven tot je doodt bent,telkens als je vrijt.

dus denk er goed er over na voor dat je je zelf wat laat doen.

wa laho ailam.

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 januari 2004 om 07:50

salaam,

esther, na je bekering, is het toch nt nodig dat je je over je verleden zorgen maakt, zorg gewoon dat je god gehoorzaamt in de toekomst, allah is genadevol lhamdoulillah.

wallahou lmousta3an.

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
[Imaan] Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 februari 2004
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote [Imaan] Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 01 februari 2004 om 17:41

Salaam aleikom esther,

een vriendin vertelde me ooit eens dat er een hadith was (ik ken de exacte woorden niet meer)

Dat als je een zonde hebt begaan, en je houdt dit voor jezelf, dat Allah soebhanahoe wa ta'ala ervoor zorgt dat dit niet uitkomt.

Persoonlijk heeft deze hadith me geholpen met bepaalde zaken, ik ben namelijk ook bekeerd, dus ik hoop dat jij er ook wat aan hebt...

inshallah wens ik je veel sterkte met de beproevingen op aarde en het vergroten van je imaan.

wa aleikom salaam

Terug naar boven
Danoontje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Danoontje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 09:27

Mag ik even een kantttekening plaatsen? Ik werk in een ziekenhuis en heb nu 13 moslim-meisjes meegemaakt die hun maagdenvlies lieten herstellen. 1 meisje deed dit omdat ze het zelf wilde, de andere 12 moesten de operatie ondergaan van hun familie. Geen van de 13 meisjes waren verkracht, ze waren allemaal hun maagdelijkheid verloren door vrijwillige gemeenschap.

Dan nog even een feitje: Mannen kunnen het maagdenvlies niet voelen.

Dus waarom zou je zo'n operatie ondergaan?

Waarom moeten vrouwen trouwens bewijzen dat ze maagd zijn, en mannen niet?

Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 12:18

hallo

eerst wil ik u een puntje verduidelijken:niet ieder individu dat zich moslim verklaard is een echte moslim,niemand kan dat echt weten.

deze onderwerp heeft te maken met de eer van moslim meisjes,als je je maagdelijkheid bewust en van eigen wil op een illegale onoficiele manier(=een van de grootste zonden) verliest, dan verlies je je eer, en gij zijt gn moslim meer want een moslim meisje dient zich te onthouden van dat gene dat god verboden heeft(behalve als je oprechte berouw pleegt).

en het feit dat zo een operatie bestaat, wil nt betekenen at er   groen licht wordt  geven aan de meisjes om zich te laten gaan,en plus wat jij als vb hebt gegeven geldt nt vr alle moslim-meisjes onthoud dat!!! ja zondaars bestaan,en overal,ds dat kan niemand ontkenen, maar ook niemand kan ontkennen da we verschillende individuen  zijn , met #mentaliteiten en principen.

wa llahou a3lam

beslama

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
dienares Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 augustus 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 327
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote dienares Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 13:49
In eerste instantie geplaatst door Danoontje

Mag ik even een kantttekening plaatsen? Ik werk in een ziekenhuis en heb nu 13 moslim-meisjes meegemaakt die hun maagdenvlies lieten herstellen. 1 meisje deed dit omdat ze het zelf wilde, de andere 12 moesten de operatie ondergaan van hun familie. Geen van de 13 meisjes waren verkracht, ze waren allemaal hun maagdelijkheid verloren door vrijwillige gemeenschap.

Dan nog even een feitje: Mannen kunnen het maagdenvlies niet voelen.

Dus waarom zou je zo'n operatie ondergaan?

Waarom moeten vrouwen trouwens bewijzen dat ze maagd zijn, en mannen niet?

Bij de meeste vrouwen is het zienbaar of je maagd bent of niet, wat ik meestal te horen krijg is dat er dan bloed uit stroomt, wa allahoe a3lam. Daarom is het meestal de vrouw die moet bewijzen dat ze nog maagd is, bij de man is niets te merken.. Want als ze dan gemeenschap hebben en er komt geen bloed uit, dan zal de man ook wel zoiets hebben van, wat is dit?? Maar laat ik 1 ding zeggen, het bloed bewijst niets. Lang niet alle meiden bloeden tijdens de eerste gemeenschap. Of je nu maagd bent of niet. Daarom zul je je partner inshAllah moeten vertrouwen en op Allah swt.

Wat betreft die meiden die die operatie hebben ondergaan, vind t echt onzin, eerlijk waar, het slaat gewoon nergens op, zoals ik al had ik gezegd, Wie houden ze voor de gek?? Allah swt is Alwetend, ze hoeven geen operatie te ondergaan om hun Schepper voor de gek te houden. De enige die ze voor de gek houden is hun zelf, en hun partner.

Wat heel vaak word gedaan is de vrouw veroordelen, de man die zou ook veroodeeld worden. Ik toon nu geen medelijden met die meiden die gemeenschap hebben gehad voor het huwelijk, het was hun eigen stomme fout. Ik probeer te zeggen dat niet alleen de meiden veroordeeld moeten worden, maar ook de jongens. Alhoewel dat niet altijd in deze doenja gebeurd, zal Allah swt dat wel doen, inshAllah Ya rabb... In Yaum Al Agirat...

En Allah swt weet het het beste.....

Islam Is A ReliGiOn Of PeAcE.....
Terug naar boven
marhaba Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 22 december 2003
Locatie: Belgium
Online status: Offline
Berichten: 634
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote marhaba Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 14:11

salaam

awel idd!!

ze zijn allebei schuldig!!wa lillahi lmassir!!!

la hawla wa laa kouwata illa billah!!

besslama

allahou akbar, thabitna ya rabi fi hada dien, wa rfa3na yarabbi fi 3illiyin, wa h 'shourna ya rabbi fi lkawmi nadjiin, ya allah, ya mawlana!soubhaanak .
bezoek ook: www.moslim.net
Terug naar boven
AbuHenk Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 januari 2004
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 130
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote AbuHenk Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 16:31

Salaam 'aleikoem,

Soms is de kritiek dat het aanhalen van een fatwa op een discussie-forum de discussie in de kiem smoort; soms is deze kritiek terecht. Soms kan het de discussie ook meer 'body' en richting geven, zoals (waarschijnlijk) in dit geval. Juist omdat het hier een innovatie betreft (in de neutrale zin van het woord), waarvoor dus nieuwe 'regels' kunnen worden afgeleid. 'Verschil van mening' is dan vaak het gevolg en in dit geval is dat niet anders, dus bekijk deze ruling:

Ruling on operations to repair the hymen

Wa 'aleikoem salaam

"If you wish to know the mistakes of your teacher, then sit with other than him." (As-Sakhtiyani)
Terug naar boven
Danoontje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 januari 2004
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Danoontje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 februari 2004 om 16:58

@Dienares:

Ik zou het anders willen zeggen. Bij de meeste vrouwen is het juist NIET zichtbaar of ze nog maagd zijn of niet. Zeker als de tijd genomen wordt voor de ontmaagding en de vrouw goed vochtig is, is er vaak geen bloedverlies. Bloedverlies is niet alleen voor maagden, kan ook bij vrouwen die allang sexueel actief zijn.

En het bloed "stroomt" heus niet bij een ontmaagding, het zijn hoogstens een paar druppeltjes.

En als mannen op de hoogte zijn van de anatomie en fysiologie van een vrouw, en zich daarnaar gedragen, zullen ze er geen probleem van maken dat er geen bloed te zien is bij de eerste keer.

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.107 seconden.