Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Mannen laat jullie baarden staan!!

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
DienaresvnAllah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DienaresvnAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mannen laat jullie baarden staan!!
    Geplaatst op: 13 januari 2007 om 13:26

Baardgroei is verplicht 
De Regelgeving betreffende het Scheren van de Baard

Vraag:

Wat is de regelgeving betreffende het scheren van de baard of het weghalen van een gedeelte ervan?

Antwoord:

Alle lof is aan Allaah alleen, moge vrede en zegeningen met Zijn Boodschapper, zijn familie en metgezellen zijn. En hierna: Het scheren van de baard is Haraam (verboden), want er zijn verschillende authentieke en duidelijke ahadieth en overleveringen over dit onderwerp overgeleverd. Het scheren van de baard is ook verboden door de algemene argumentatie die verbiedt om de niet-moslims te imiteren. Zo is er hadieth Ibn 'Omar waarin de Boodschapper (vreda zij met hem) zegt: �Contradicteer de godenaanbidders en laat jullie baarden staan (Tauwfier al-Lehyaa) en knip jullie snorren kort.� In een andere overlevering: �Knip jullie snorren kort en laat jullie baarden groeien ('Ifaa` al-Lehyaa).� En er zijn nog andere hadieth in deze betekenis!

'Ifaa al-Lehyaa betekent: Het (de baard) behouden zoals het is! Tauwfier al-Lehyaa betekent: Het als een geheel laten zonder het te scheren, epileren of er iets van af te knippen.(Iemaam) Ibn Hazm heeft geraporteerd dat er een consensus (Idjmaa'ah) is over dat het kort knippen van de snor en laten groeien van de baard verplicht is. Hij argumenteerde hierbij met een aantal ahadieth waaronder ook de voorgaande hadieth van Ibn 'Omar en ook hadieth Zeed ibn Arqam waarin de Profeet (vrede zij met hem) zegt: �Wie zijn snor niet kort knipt hoort niet bij ons!� en At-Tirmidhie verklaarde hem Sahieh. En in (het boek genaamd) al-Foer'oe staat er, en dit is de tekst bij onze metgezellen (i.e. de Hanbalies): 'Dit betekent dat het verboden is.'

Shaychoel-Islaam ibn Temiejah heeft gezegd: �Het Boek, de Soennah en al-Idjmaa'ah duiden erop dat we verplicht zijn om de Koeffaar tegen te gaan en we over het algemeen verboden zijn om hen te imiteren. Want, uiterlijke imitatie van hen is de reden tot imitatie van hun verboden manieren en handelingen. Beter gezegd, dit leidt tot imitatie van hen in overtuiging!� Imitatie (in het uiterlijk) laat dus innerlijke liefde en vriendschap na. Zoals innerlijke liefde ook imitatie op het uiterlijk nalaat.

At-Tirmidhie heeft overgeleverd (nr.2695) dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: �Degene die een ander (volk) dan ons imiteert is niet van ons. Imiteer de Joden noch de Christenen!� In een andere overlevering: �Wie een volk imiteert behoort tot hen.� Overgeleverd door Iemaam Ahmed. En 'Omar ibn al-Chattaab (t) weigerde de getuigenis te accepteren van diegene die zijn baard epileerde. En Iemaam Ibn 'Abdoel-Bar zegt in �at-Tamhied� (commentaar op Moewatta Maalik): �Het is Haraam (verboden) om de baard af te scheren. En niemand behalve verwijfde mannen scheren hun baarden af!� Hij bedoelt hier de mannen die op vrouwen (willen) lijken.


En de Profeet (vrede zij met hem) had veel baardhaar. Zoals Moeslim dat heeft overgeleverd (in hadieth) Djabir. In een andere overlevering: �Een dikke baard.� En in een andere: �Een dicht begroeide baard.� En de betekenis (van al deze overleveringen) is hetzelfde! Het is dus verboden om iets van de baard weg te halen omdat het algemene argumentatiemateriaal dit verbiedt.



Bron: Fatwa nr. 667 blz. 133-135 deel 5 uit �Fatawa van het Permanente Comite voor Wetenschappelijk Onderzoek en Consultatie�, ar-Riyaad Saoedi-Arabi�

Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2007 om 16:37

Salaamualaykum,

Zuster, ik zou het heel graag willen laten groeien, maar dat mag gewoon niet van de werkgever. Ben ik verkeerd bezig, ook al wil ik het heel graag van binnen omwille mijn religie? Ik heb de intentie, dat telt. Inshallah zal ik het op een dag kunnen laten groeien.

Wassalamualaykum

Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2007 om 17:30

assalaam alaikoem,

Afganmoslim snap je nu het probleem dat wij zuster hebben met de hoofddoek? het blijft een lastige  Maarja zo kom je ook wel achter hoe jejezelf niet kunt zijn.

wa alaikoem wa salaam,

Rahima

A stranger just might be a friend you'll never meet
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 januari 2007 om 18:35
baraka'Allahu fiek,

In eerste instantie geplaatst door rahima

assalaam alaikoem,

Afganmoslim snap je nu het probleem dat wij zuster hebben met de hoofddoek? het blijft een lastige  Maarja zo kom je ook wel achter hoe jejezelf niet kunt zijn.

wa alaikoem wa salaam,

Rahima







De baard is inderdaad verplicht, deze wordt geklasseerd bij de grote zondes.

baraka'Allahu fiek voor het plaatsen van de tekst ter herinnerin ukhti, en weet dat:

088.021 Vermaan daarom, want waarlijk jij bent slechts een vermaner

Als jij jouw verplichtingen (hen doet waarschuwen, hen doet gedenken) tegenover hen hebt nagekomen, treft jou hierna geen enkele blaam.

en ook:

029.002 Do men think that they will be left alone on saying, "We believe", and that they will not be tested?

ik heb hier bij wijze van spreken 101 teksten die de baard behandelen.


Assalaam-aleykum,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 00:42

Asalaam Alaikum,

Als de Moslim in Nederland of uberhaubt in Europa werkelijk elke betrouwbare hadith of fatwa zou volgen, dan zou er voor die Moslim geen ruimte meer zijn. Hoe je het wend of keert, met een lange baard en een jalaba maak je, jezelf al voor veel mensen onmogelijk. Hoe bedoel je vooroordeel.

Ik heb een kleine baard welke ik regelmatig bijhoud. Als ik dit niet doe, zegt mijn werkgever waarom ik mij niet verzorg. Als ik dan zeg, ik ben een Moslim, kijkt men je meteen argwanend aan en je hebt een stempel (een negatief stempel). Dat zou de rest van je toekomst een nadeel kunnen zijn (nee niet rechtvaardig nee, ja wel menselijk).

Afghanmoslim stelt het zeer terecht. Allah ziet en hoort alles, hij weet met welke intentie`s je iets doet of nalaat. Dat is doorslaggevend.

Ik hoop ooit te kunnen emigreren naar Marokko of Egypte. Daar zal ik in vrijheid een baard en jalaba kunnen dragen zonder dat je wordt aangestaard of op de verkeerde wijze wordt veroordeeld (althans dat hoop ik).

Inch Allah!
 

 
 



Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 01:59

Asalaam Aleikum,

Zoek niet de tevredenheid van de mensen maar zoek slechts de tevredenheid van ALLAH Subhana Wa Ta'ala. Vrees ook niet wat de mensen over je zullen denken maar vrees slechts ALLAH Subhana Wa Ta'ala en kijk niet slechts naar hoe de klein de zonde (in jouw ogen) is maar kijk hoe groot Degene is tegenover wie jij zondigt. Islam is volledige overgave en intenties moeten m.i ook worden omgezet in daden. (althans probeer het).

Asalaam Aleikum.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 02:29
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,

Zoek niet de tevredenheid van de mensen maar zoek slechts de tevredenheid van ALLAH Subhana Wa Ta'ala. Vrees ook niet wat de mensen over je zullen denken maar vrees slechts ALLAH Subhana Wa Ta'ala en kijk niet slechts naar hoe de klein de zonde (in jouw ogen) is maar kijk hoe groot Degene is tegenover wie jij zondigt. Islam is volledige overgave en intenties moeten m.i ook worden omgezet in daden. (althans probeer het).

Asalaam Aleikum.



Asalaam Alaikum,

Ja Rahil Amin, maar dat is nu juist wat ik bedoel. Als je werkelijk wilt doen wat je als Moslim krijgt opgedragen, dan kun je beter emigreren. Ik kan niet doen wat ik wil in deze samenleving. Ik ben niet naief. Dat zijn de meeste Moslims overigens ook niet. Zoals ik al zei, draag ik een kleine baard. Je bent echt geen betere Moslim als je een Taliban baard draagt. Dat zou helamaal wat zijn.  Er zijn zoveel Moslims die geen baard dragen, teveel om op te noemen zelfs.

In de witte omgeving waar ik in zit, kan ik Moslim zijn. Ik moet echter niet in een jalaba en met een (te lange) baard op mijn werk verschijnen, want ik weet hoe mijn werkgever zal reageren. Dat heeft niets met hen te maken maar meer met de omgeving waar ik in verblijf.

Emigreren is echt het beste! Laten we eerlijk zijn. Wat is er nu fijner, dan in een Islamitisch land wonen als Moslim zijnde? Ik ben nu in meerdere Islamitische landen geweest. Overal waar ik kwam voelde ik me thuis, heerlijk! Ik ga over vier weken naar Egypte. Het gevoel dat ik nu al heb om naar een Islamitisch land te gaan is heel prettig. Al is het alleen al omdat je daar gewoon Moslim kunt zijn zonder aanpassing.

(ik begrijp je goede intentie echter heel goed, daar doe ik niets vanaf)

Salaam
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 03:37

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit zoeen onzin moeten lezen:-(

Hoezo mag men in Nederland geen baard dragen?

Dat is volslagen nonsens!!

Je zou de Nederlanders en eurocent moeten geven die een baard dragen. dan wordt je heel erg arm:-)

het wel of niet een baard dragen eeft in het geheel niks te maken met de Nederlandse cultuur.

 

Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 03:46

Salaam,

Religie is niet moeilijk, men maakt het zichzelf moeilijk. Hoe kan ik nu een baard laten? Het is 1.2.3 en schop onder mijn kont van de werkgever. Daar zit je dan, wel met een baard, maar ook in de uitkering en geef je moslims een slechte naam. Maak een afweging, ik kan veel meer verdienen als ik werk, resultaat meer zakaat. Ik kan mijzelf ontwikkelen en kennis opdoen, iets wat ons plicht is, door te werken. Ik kan ook op werk mensen over geloof vertellen. Ik kan zoveel meer voordelen eruit halen door geen baard te laten. Met baard bedoel ik dan idd een hele lange.

Kijk inshallah over een paar jaar, nadat ik terug ben van hadj, kan ik zo'n baard laten.

Maar langer gaan ze echt niet toestaan. Een hoofddoek kun je ook niet dragen bij wat ik doe. Je hoort volkomen onafhankelijk te zijn, ze accepteren het gewoon niet. Ik heb als man zijnde heel wat geluk dat ik kwa uiterlijk weinig hoef te veranderen, maar ieder "kleinigheid" is meegenomen. Ik baal er ook van, maar weeg de voord- en nadelen af en kijk naar je intentie, je wilt je heel graag onderscheiden (ik vind een baard stiekem ook wel stoer ).

Het gevoel dat ik nu al heb om naar een Islamitisch land te gaan is heel prettig. Al is het alleen al omdat je daar gewoon Moslim kunt zijn zonder aanpassing.

Broeder, ik begrijp 100% wat je bedoelt. Ik was naar Afghanistan gegaan, je kon bij een tankstation stoppen en gewoon bidden en het was de gewoonste zaak op aarde, ze hadden kleedjes klaarstaan en niemand keek je raar aan. Dat voelde zooo goed!!

Wassalaam

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 03:57
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit zoeen onzin moeten lezen:-(

Hoezo mag men in Nederland geen baard dragen?

Dat is volslagen nonsens!!

Je zou de Nederlanders en eurocent moeten geven die een baard dragen. dan wordt je heel erg arm:-)

het wel of niet een baard dragen eeft in het geheel niks te maken met de Nederlandse cultuur.

 



Je hebt baarden en je hebt baarden! Ik weet niet of je ooit je ogen hebt geopend, maar de vorm van een baard verschilt per cultuur en religie.

Weet je wat men zei tegen mij op het werk toen ik een baard liet staan. He Osama!
Weet je hoe dit komt? Door de wijze van scheren en snijden!


Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 03:59
In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim

Salaam,

Religie is niet moeilijk, men maakt het zichzelf moeilijk. Hoe kan ik nu een baard laten? Het is 1.2.3 en schop onder mijn kont van de werkgever. Daar zit je dan, wel met een baard, maar ook in de uitkering en geef je moslims een slechte naam. Maak een afweging, ik kan veel meer verdienen als ik werk, resultaat meer zakaat. Ik kan mijzelf ontwikkelen en kennis opdoen, iets wat ons plicht is, door te werken. Ik kan ook op werk mensen over geloof vertellen. Ik kan zoveel meer voordelen eruit halen door geen baard te laten. Met baard bedoel ik dan idd een hele lange.

Kijk inshallah over een paar jaar, nadat ik terug ben van hadj, kan ik zo'n baard laten.

Maar langer gaan ze echt niet toestaan. Een hoofddoek kun je ook niet dragen bij wat ik doe. Je hoort volkomen onafhankelijk te zijn, ze accepteren het gewoon niet. Ik heb als man zijnde heel wat geluk dat ik kwa uiterlijk weinig hoef te veranderen, maar ieder "kleinigheid" is meegenomen. Ik baal er ook van, maar weeg de voord- en nadelen af en kijk naar je intentie, je wilt je heel graag onderscheiden (ik vind een baard stiekem ook wel stoer ).

Het gevoel dat ik nu al heb om naar een Islamitisch land te gaan is heel prettig. Al is het alleen al omdat je daar gewoon Moslim kunt zijn zonder aanpassing.

Broeder, ik begrijp 100% wat je bedoelt. Ik was naar Afghanistan gegaan, je kon bij een tankstation stoppen en gewoon bidden en het was de gewoonste zaak op aarde, ze hadden kleedjes klaarstaan en niemand keek je raar aan. Dat voelde zooo goed!!

Wassalaam



Asalaam Alaikum,



Wa Salaam
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 04:11

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq





Ik hoop ooit te kunnen emigreren naar Marokko of Egypte. Daar zal ik in vrijheid een baard en jalaba kunnen dragen zonder dat je wordt aangestaard of op de verkeerde wijze wordt veroordeeld (althans dat hoop ik).

Inch Allah!
 



Salaam Aleikom,

Als je ooit wil emigreren naar Egypte dan kan ik je zeker van advies voorzien, echt, het is heel makkelijk en mijn man en ik kunnen je echt en graag helpen. We hebben zelf een nieuwe flat in Cairo die te koop is. Ik kan je veel nuttige sites geven die speciaal gaan over het emigreren naar Egypte. Tja, de baard...wist je dat mannen met baarden extra gecontroleert worden bij checkpoints en controles in Egypte? Vaak niet met zachte hand. Dit alles door de constante dreiging van aanslagen. Maar goed, met de wil van Allah kom je een heel eind.

Salaam Nefertiti

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 04:15
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq





Ik hoop ooit te kunnen emigreren naar Marokko of Egypte. Daar zal ik in vrijheid een baard en jalaba kunnen dragen zonder dat je wordt aangestaard of op de verkeerde wijze wordt veroordeeld (althans dat hoop ik).

Inch Allah!


Salaam Aleikom,

Als je ooit wil emigreren naar Egypte dan kan ik je zeker van advies voorzien, echt, het is heel makkelijk en mijn man en ik kunnen je echt en graag helpen. We hebben zelf een nieuwe flat in Cairo die te koop is. Ik kan je veel nuttige sites geven die speciaal gaan over het emigreren naar Egypte. Tja, de baard...wist je dat mannen met baarden extra gecontroleert worden bij checkpoints en controles in Egypte? Vaak niet met zachte hand. Dit alles door de constante dreiging van aanslagen. Maar goed, met de wil van Allah kom je een heel eind.

Salaam Nefertiti

 



Asalaam Alaikum Nefertiti,

Mocht het ooit zover komen, dan zal ik InchAllah gebruik maken van jou vriendelijkheid.

Nog een kleine maand en dan mag ik InchAllah Egypte weer bewonderen.

Wa Salaam
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 04:54
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq





Ik hoop ooit te kunnen emigreren naar Marokko of Egypte. Daar zal ik in vrijheid een baard en jalaba kunnen dragen zonder dat je wordt aangestaard of op de verkeerde wijze wordt veroordeeld (althans dat hoop ik).

Inch Allah!
 



Salaam Aleikom,

Als je ooit wil emigreren naar Egypte dan kan ik je zeker van advies voorzien, echt, het is heel makkelijk en mijn man en ik kunnen je echt en graag helpen. We hebben zelf een nieuwe flat in Cairo die te koop is. Ik kan je veel nuttige sites geven die speciaal gaan over het emigreren naar Egypte. Tja, de baard...wist je dat mannen met baarden extra gecontroleert worden bij checkpoints en controles in Egypte? Vaak niet met zachte hand. Dit alles door de constante dreiging van aanslagen. Maar goed, met de wil van Allah kom je een heel eind.

Salaam Nefertiti

 

Inderdaad, in de "Islamitische landen" doen ze nog moeilijker over het hebben van een baard. Kijk maar eens wat er in Marokko met je gebeurt als je je op een normale wijze probeert te houden aan je religie en in Tunesie moet je het al helemaal niet in je hoofd halen om een Hidjaab te dragen.
Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 05:19

Salaam aleikom beste zusters en broeders .

Ik ben een tijdje terug in Engeland geweest Londen, bepaalde wijken,enBirmingham.En masha allah daar wordt gewoon in de drogist ,als  het tijd is omte bidden ,gewoon de winkel open gelaten en werd er gebeden ,masha allah.Ik weet vanuit mijn eigen ervaring,dat zogenaamde islamitiche landen,helemaal niet zo tolerant zijn als je een baard hebt of gesluierd bent .Je wordt heel snel aangehouden en als terrorist gezien en behandeld.In Engeland  kwam ik zoveel moslims tegen ,gesluierd en met baarden en jelabas,dat het leek alsof ik in een islamitisch land was masha allah.E stonden heel veel broeders op straat die dauwah verichten en de mensen naar de moskeeen begeleide als je de weg niet wist zoals bij ons het geval was,alhamdoelilah.de moskeeen waren 24 uur open en er werden heel veel dingen georganiseerd in alle soorten talen,masha allah.           

Ik weet dat het soms moeilijk is om je geloof te belijden op je werk of ergens anders maar weet dat we alleen vrees moeten hebben voor ALLAH SUBHANA WA T�ALA.Moge ALLAH SUBHANA WA T�ALA ons leiden op het goede pad ,amien

Waleikom salaam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 05:22

je hebt baard!? en baard. wat is je intentie er mee?

assalaam

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 05:36
Hoe kom je aan mijn foto?
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 05:39
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

Ik heb eerlijk gezegd nog nooit zoeen onzin moeten lezen:-(

Hoezo mag men in Nederland geen baard dragen?

Dat is volslagen nonsens!!

Je zou de Nederlanders en eurocent moeten geven die een baard dragen. dan wordt je heel erg arm:-)

het wel of niet een baard dragen heeft in het geheel niks te maken met de Nederlandse cultuur.

Wellicht dat je de Turkse voorschriften verwardt met de Nederlandse?

trouwens ik heb verschillende van mijn moslim collega's wel eens gevraagd waarom ze geen baard droegen en steeds was hun antwoord dat hun vrouw dat niet wilde hebben en ook dat dit niet verplicht was.

Hier op het board komen deze redenen natuurlijk niet aan de orde maar ik heb de indruk dat men nu weer een andere slachtoffer wil vinden:-)

Beter dan zelf verantwoordelijk zijn niet?

Weet je er is in Nederland willen we een volledige gelijkstelling van cultuur en gewoontens betrachten nog wel wat werk te verrichten.

Zo kan ik me voorstellen dat een man wanneer hij een traditioneel kledingstuk draagt bij een sollicitie wellicht problemen ondervindt.

Maar een baard neen. Het is belangrijk willen we de verschillen kunnen oplossen dat alle moeilijkheden eerlijk boven tafel komen en dat men er niets bij verzint.

Weet je de gehele discussie doet me denken aan een Nederlands liedje over de kapervaart:-)

Dat ging zo :" Alle mensen die kapervaren moeten mensen met baarden zijn Jan Piet Joris en colijn die hadden baarden , die hadden baarden. Jan Piet Joris en Collijn die hadden baarden , Zij waren fijn.

 

 



Je hebt baarden en je hebt baarden! Ik weet niet of je ooit je ogen hebt geopend, maar de vorm van een baard verschilt per cultuur en religie.

Weet je wat men zei tegen mij op het werk toen ik een baard liet staan. He Osama!
Weet je hoe dit komt? Door de wijze van scheren en snijden!


�r is verschil in baardgroei aan de hand van genetische eigenschappen.

Zo zul je bij indianen en andere mongolide volkeren zelden een volle baardgroei aantreffen.

Verder kan er geen verschil zijn omdat naar moslims me altijd verteld hebben een moslim slechts zijn hoofdhaar en snor bijwerkt en zijn baard met rust laat.

Een hadith die trouwens maar zelden echt wordt uitgeoefend. Ook niet door moslims.

Maar verder is een baard een baard en geen wergever die er iets over zegt.

Wel kan het zijn dat in sommige bedrijfstakken een hygiene doekje gedragen moet worden.

En wat het verschil in snijden en knippen betreft?

Heb je al eens goed rond gekeken?

Er is hier haast geen mens die naar dezelfde kapper gaat of het is per toeval.

 

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 05:40

Draag jij een baard?
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 05:55

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq


Draag jij een baard?

Al jaren niet meer :-)

Maar mijn vader draagt wel nog steeds een baard.

Wel voor de ontspanning van dit onderwerp hieronder een filmpje over baarden in Nederland.

http://villa-achterwerk.vpro.nl/villa-achterwerk/villafilms/ index.shtml?2936067+6570460+16910644+17088121

Terug naar boven
Rahil Amin Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 september 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1624
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rahil Amin Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 06:19
In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim

Salaamualaykum,

Zuster, ik zou het heel graag willen laten groeien, maar dat mag gewoon niet van de werkgever. Ben ik verkeerd bezig, ook al wil ik het heel graag van binnen omwille mijn religie? Ik heb de intentie, dat telt. Inshallah zal ik het op een dag kunnen laten groeien.

Wassalamualaykum

Asalaam Aleikum broeder,

Hoe zit het dan met je verplichte gebeden? Doe je die dan ook niet op tijd uit angst dat je werkgever je op straat zet?

Asalaam Aleikum.

Het paradijs is omgeven door moeilijkheden waar de �nafs� (het ego) niet van houdt, de hel is omgeven door de lusten die het ego strelen.
Overgeleverd door: Moslim
Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 06:59

assalaam alaikoem,

Haha die foto,

Rahil ...bij de meeste werkgevers is het zo dat je op bepaalde tijdstippen niet even kunt zeggen van he ik ga even bidden...ben over 10/5min terug. Want laten we realistisch blijven je leeft in een westers land. Daarmee wil ik dus zeggen...dat je tenzij je in een cresch werkt of iets heel benulligs...in een strikte baan niet even kunt zeggen van he ik ga even bidden. Ik zelf bid smorgens en als ik terug ben van me werk dan. Bovendien op de werkvloer is het niet altijd rein...

wa alaikoem wa salaam,

 

 

A stranger just might be a friend you'll never meet
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 08:07
Assalaam-aleykum,

mij intereseert het niet, ik ga niet dood als ik mijn baard laat of mijn gebeden verricht. Ik behoud tenminste mijn 'verticale' relatie met Allah tacala in plaats van mijn horizontale relaties.


Assalaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 08:07
In eerste instantie geplaatst door OEM MOUSSA

Salaam aleikom beste zusters en broeders .

Ik ben een tijdje terug in Engeland geweest Londen, bepaalde wijken,enBirmingham.En masha allah daar wordt gewoon in de drogist ,als  het tijd is omte bidden ,gewoon de winkel open gelaten en werd er gebeden ,masha allah.Ik weet vanuit mijn eigen ervaring,dat zogenaamde islamitiche landen,helemaal niet zo tolerant zijn als je een baard hebt of gesluierd bent .Je wordt heel snel aangehouden en als terrorist gezien en behandeld.In Engeland  kwam ik zoveel moslims tegen ,gesluierd en met baarden en jelabas,dat het leek alsof ik in een islamitisch land was masha allah.E stonden heel veel broeders op straat die dauwah verichten en de mensen naar de moskeeen begeleide als je de weg niet wist zoals bij ons het geval was,alhamdoelilah.de moskeeen waren 24 uur open en er werden heel veel dingen georganiseerd in alle soorten talen,masha allah.           

Ik weet dat het soms moeilijk is om je geloof te belijden op je werk of ergens anders maar weet dat we alleen vrees moeten hebben voor ALLAH SUBHANA WA T�ALA.Moge ALLAH SUBHANA WA T�ALA ons leiden op het goede pad ,amien

Waleikom salaam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.



Masha-Allah,

echt mooi om te horen en te zien!

Moge Allah tacala die mensen zegenen
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Rasoul Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 30 oktober 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 55
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Rasoul Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 08:39
[QUOTE=OEM MOUSSA]

Salaam aleikom beste zusters en broeders .

Ik ben een tijdje terug in Engeland geweest Londen, bepaalde wijken,enBirmingham.En masha allah daar wordt gewoon in de drogist ,als  het tijd is omte bidden ,gewoon de winkel open gelaten en werd er gebeden ,masha allah.Ik weet vanuit mijn eigen ervaring,dat zogenaamde islamitiche landen,helemaal niet zo tolerant zijn als je een baard hebt of gesluierd bent .Je wordt heel snel aangehouden en als terrorist gezien en behandeld.In Engeland  kwam ik zoveel moslims tegen ,gesluierd en met baarden en jelabas,dat het leek alsof ik in een islamitisch land was masha allah.E stonden heel veel broeders op straat die dauwah verichten en de mensen naar de moskeeen begeleide als je de weg niet wist zoals bij ons het geval was,alhamdoelilah.de moskeeen waren 24 uur open en er werden heel veel dingen georganiseerd in alle soorten talen,masha allah.           

Ik weet dat het soms moeilijk is om je geloof te belijden op je werk of ergens anders maar weet dat we alleen vrees moeten hebben voor ALLAH SUBHANA WA T�ALA.Moge ALLAH SUBHANA WA T�ALA ons leiden op het goede pad ,amien

Waleikom salaam wa rahmatoelah wa barakatoe

 

Salaam alaykum,

Hetgeen Oum Moussa zegt klopt. Ik ben een paar jaar geleden alweer (wat gaat de tijd toch snel) een aantal keer in Birmingham geweest. In Small Heath om precies te zijn (ik denk dat oum moussa ook die wijk bedoeld). Daar is men veel vrijer in het beleiden van de religie. Niet alleen vanwege het hoge aantal moslims in die wijk, maar de wet geeft de mensen ook de vrijheid om de dien (in grote vrijheid) te praktiseren.

Nederland is in theorie tolerant, maar praktisch is de vrijheid in dit land kleiner dan in Engeland en Amerika. In Engeland en Amerika (Ik heb beide landen meerdere malen bezocht) kan men de adzaan via de microfoon van ver al horen. In ben in New York en Philly geweest. De Adzaan hoor je gewoon keihard in drukke winkelstraten als Atlantic avenue. Niemand die raar op kijkt. In wijken als brooklyn gaat de adzaan via de mic. of men staat gewoon op straat voor de masjid de adzaan te doen. De Juma wordt gewoon in het park gedaan met microfoon en boxen. Probeer dit maar in Nederland te doen!

In Birmingham rijdt er een broeder met een auto en een megafoon erop dawah te doen. In Amerika staan ze ook met een mic en een box hun verhaal te doen.

De religieuze vrijheid en de uiting die men eraan mag geven is in deze twee landen is beduidend groter dan in Nederland, war men een probleem maakt als de minaretten te hoog zijn of er een in- en uitgang voor mannen en vrouwen is etc.

Was-salaamu alaykum wa rahmatulaahi wa barakaatuh.

Vooroordelen zijn de schimmel van de geest. Men vindt ze alleen daar waar het licht niet komt.
Terug naar boven
DienaresvnAllah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DienaresvnAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 08:44

Assalaamoe alaikoem Agwaatie fie dien

In mijn omgeving zijn er ook broeders die een baard willen laten groeien maar dat niet doen vanwege hun werk of studie!
Het is nu eenmaal moeilijk om als moslim zijnde te leven in het wetsen. Aangezien er hier weinig dien is, en je hier ook niet gemakkelijk je dien kan praktiseren!
Wij moeten NIET vergeten dat de Islaam op nummer 1 moet zijn in onze levens!
En ik weet dat de intentie belangerijk is, Maar wij horen er ook naar te handelen, en het aldus in daden te omzetten!
De baard is verplichting aan de moslimman!
Ik heb ooms die een Macha Allah baard dragen en ze hebben een goede baan, Elhamdoelilaah! Ik ook veel familieleden van mij die studeren en ook een baard dragen macha Allah. ( wat hiermee wil laten zien is dat je een baard kan hebben en een baan/studie)!!
En we moeten niet vergeten vertrouwen te hebben in Allah soubhanahoe wata3la!!
En niet te vergeten, Waneer zou je deze verplichting wel kunnen nakomen (een baard dragen) als je met pension gaat?? Wallahie niemand heeft je morgen belooft.
Ik hoop insha Allah dat elk moslim in het westen zal verhuizen naar een islamitische land, zodat elk moslim zijn dien kan gaan praktiseren zoals het hoort in de islaam.

Moge Allah soubhanahoe wata3la ons imaan doen versterken en ons standvastig maken en moge Allah soubhanahoe wata3la ons bijstaan en over ons waken en ons ver weg houden van al het kwade en slechte (Amien)

ps: Geen foto's in mijn topic A.U.B (Itaqi Allah soubhanahoe wata3la)

Wa3laikoemoe salaam warahmatoellaah wabarakatoe oegt Amel


Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 08:47
In eerste instantie geplaatst door DienaresvnAllah

Assalaamoe alaikoem Agwaatie fie dien

In mijn omgeving zijn er ook broeders die een baard willen laten groeien maar dat niet doen vanwege hun werk of studie!



Het is nu eenmaal moeilijk om als moslim zijnde te leven in het wetsen. Aangezien er hier weinig dien is, en je hier ook niet gemakkelijk je dien kan praktiseren!



ik vind dat dit geen excuus is :)

Islam is ongeacht tijd en plaats voor elk individu
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 08:50
In eerste instantie geplaatst door Rasoul

Nederland is in theorie tolerant, maar praktisch is de vrijheid in dit land kleiner dan in Engeland en Amerika. In Engeland en Amerika (Ik heb beide landen meerdere malen bezocht) kan men de adzaan via de microfoon van ver al horen. In ben in New York en Philly geweest. De Adzaan hoor je gewoon keihard in drukke winkelstraten als Atlantic avenue. Niemand die raar op kijkt. In wijken als brooklyn gaat de adzaan via de mic. of men staat gewoon op straat voor de masjid de adzaan te doen. De Juma wordt gewoon in het park gedaan met microfoon en boxen. Probeer dit maar in Nederland te doen!

In Birmingham rijdt er een broeder met een auto en een megafoon erop dawah te doen. In Amerika staan ze ook met een mic en een box hun verhaal te doen.

De religieuze vrijheid en de uiting die men eraan mag geven is in deze twee landen is beduidend groter dan in Nederland, war men een probleem maakt als de minaretten te hoog zijn of er een in- en uitgang voor mannen en vrouwen is etc.

Was-salaamu alaykum wa rahmatulaahi wa barakaatuh.



masha-Allah!

Ik word hier stil van,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
DienaresvnAllah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DienaresvnAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 08:55

Assalaamoe alaikoem,

ABTT, geheel me tekst lezen, Ik heb ook nooit gezegd dat, dat niet zo is!
Als je geheel me tekst had gelezen zou je weten dat ik juist de broeders advieseer om een baard te dragen AANGEZIEN HET EEN VERPLICHTING IS!! zoals ik al zei, islaam hoort bij elk moslim/moslima op Nummer 1 te zijn!!

Gair insha Allah,

Moge Allah soubhanahoe wata3la ons imaan doen versterken en ons standvastig maken en moge Allah soubhanahoe wata3la ons bijstaan en over ons waken en ons ver weg houden van al het kwade en slechte (Amien)

Wa3laikoemoe salaam warahmatoellaah wabarakatoe oegt Amel

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 09:45

assalaam,

ik heb ook een baard, maar scheer of trim hem wel eens als het gaat jeuken. eens  in 3 weken of zo, of als ik naar schiphol ga of een presentatie heb.

assalaam.

 

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.