Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Mannen laat jullie baarden staan!!

 Post Reply Post Reply Pagina  <12
Schrijver
DienaresvnAllah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DienaresvnAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Mannen laat jullie baarden staan!!
    Geplaatst op: 14 januari 2007 om 09:49

Assalaamoe alaikoem,

Wat een zonden agie!, Moge Allah soubhanahoe wata3la jou imaan doen versterken en je standvastig maken, wajamiroel moeslimien (Allahoema Amien)

Wa3laikoemoe salaam warahmatoellaah wabarakatoe oegt Amel

Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 10:07

Broder Abdul-Khaliq was al ontmaskerd, wie van ons zal dit zijn.?

assalaam

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
afghanmoslim Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 192
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote afghanmoslim Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 10:27
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

In eerste instantie geplaatst door afghanmoslim

Salaamualaykum,

Zuster, ik zou het heel graag willen laten groeien, maar dat mag gewoon niet van de werkgever. Ben ik verkeerd bezig, ook al wil ik het heel graag van binnen omwille mijn religie? Ik heb de intentie, dat telt. Inshallah zal ik het op een dag kunnen laten groeien.

Wassalamualaykum

Asalaam Aleikum broeder,

Hoe zit het dan met je verplichte gebeden? Doe je die dan ook niet op tijd uit angst dat je werkgever je op straat zet?

Asalaam Aleikum.

Ualaykumassalaam,

Ik bid 's ochtends vroeg en 's avonds laat haal ik alles ook in. Mijn uren worden op de mensen wiens administratie ik moet doen gerekend. Soms moet je naar klanten toe, dan willen ze dat je zsm en z goed m alles doet. Het zijn mensen die op hun portomonee letten en jou echt niet eff laten bidden. Geloof mij maar, ik wil niets lievers dan tussendoor bidden. Het is alleen maar beter voor mij, eventjes weg van de drukte van werk etc.

Salaaam

Terug naar boven
DienaresvnAllah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DienaresvnAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 11:16

Assalaamoe alaikoem,

Geen foto's in mijn topic A.U.B, ( Itaqi Allah soubhanahoe wata3la)!!

Wa3laikoemoe salaam warahmatoellaah wabarakatoe oegt Amel

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 11:43
In eerste instantie geplaatst door DienaresvnAllah

Assalaamoe alaikoem,

ABTT, geheel me tekst lezen, Ik heb ook nooit gezegd dat, dat niet zo is!
Als je geheel me tekst had gelezen zou je weten dat ik juist de broeders advieseer om een baard te dragen AANGEZIEN HET EEN VERPLICHTING IS!! zoals ik al zei, islaam hoort bij elk moslim/moslima op Nummer 1 te zijn!!

Gair insha Allah,

Moge Allah soubhanahoe wata3la ons imaan doen versterken en ons standvastig maken en moge Allah soubhanahoe wata3la ons bijstaan en over ons waken en ons ver weg houden van al het kwade en slechte (Amien)

Wa3laikoemoe salaam warahmatoellaah wabarakatoe oegt Amel



mijn nederige excuses, mijn intentie was om dat te onderlijnen mochten er mensen zijn die juist de hele tekst niet lezen.


assalaam-aleykum,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
DienaresvnAllah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DienaresvnAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 januari 2007 om 12:06

Assalaamoe alaikoem,

Excuses aanvaard, Gair insha Allah,

Wa3laikoemoe salaam warahmatoellaah wabarakatoe oegt Amel

 

Terug naar boven
Panihani Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 27 oktober 2003
Locatie: Morocco
Online status: Offline
Berichten: 24
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Panihani Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2007 om 05:13

Salamu alaykum,

sommigen zeggen dat de baard geen plicht is, maar aanbevolen. Weet iemand wat voor bewijzen daar voor worden aangehaald?

Wasalaam,

Laat hij die Allah en de Laatste Dag gelooft het goede zeggen, of zwygen...

Boch�r�
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2007 om 06:17
In eerste instantie geplaatst door Panihani

Salamu alaykum,

sommigen zeggen dat de baard geen plicht is, maar aanbevolen. Weet iemand wat voor bewijzen daar voor worden aangehaald?

Wasalaam,



allahu aclem

vind het zelf ook raar, alsof onze Nobele Profeet (salla'Allahu aleyhi wa sellam) zijn baard af en toe bijtrimde of zelfs afscheerde!

Volgens mij akh kareem, is het omdat het de cultuur is dat ze de baarden afscheren, maar in elke geval dit is nog altijd niet toegestaan.


En Allah weet het als beste,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
DienaresvnAllah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DienaresvnAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2007 om 08:38

Assalaamoe alaikoem,

En de Profeet (vrede zij met hem) had veel baardhaar. Zoals Moeslim dat heeft overgeleverd (in hadieth) Djabir. In een andere overlevering: �Een dikke baard.� En in een andere: �Een dicht begroeide baard.� En de betekenis (van al deze overleveringen) is hetzelfde! Het is dus verboden om iets van de baard weg te halen omdat het algemene argumentatiemateriaal dit verbiedt.

Wa3laikoemoe salaam warahmatoellaah wabaraktoe oegt Amel

Terug naar boven
Ayman_poesje Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 7
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Ayman_poesje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2007 om 08:42
In eerste instantie geplaatst door DienaresvnAllah

<P align=justify><FONT face="Courier New" size=2>Baardgroei is verplicht�De Regelgeving betreffende het Scheren van de Baard Vraag: Wat is de regelgeving betreffende het scheren van de baard of het weghalen van een gedeelte ervan? Antwoord: Alle lof is aan Allaah alleen, moge vrede en zegeningen met Zijn Boodschapper, zijn familie en metgezellen zijn. En hierna: Het scheren van de baard is Haraam (verboden), want er zijn verschillende authentieke en duidelijke ahadieth en overleveringen over dit onderwerp overgeleverd. Het scheren van de baard is ook verboden door de algemene argumentatie die verbiedt om de niet-moslims te imiteren. Zo is er hadieth Ibn 'Omar waarin de Boodschapper (vreda zij met hem) zegt: �Contradicteer de godenaanbidders en laat jullie baarden staan (Tauwfier al-Lehyaa) en knip jullie snorren kort.� In een andere overlevering: �Knip jullie snorren kort en laat jullie baarden groeien ('Ifaa` al-Lehyaa).� En er zijn nog andere hadieth in deze betekenis! 'Ifaa al-Lehyaa betekent: Het (de baard) behouden zoals het is! Tauwfier al-Lehyaa betekent: Het als een geheel laten zonder het te scheren, epileren of er iets van af te knippen.(Iemaam) Ibn Hazm heeft geraporteerd dat er een consensus (Idjmaa'ah) is over dat het kort knippen van de snor en laten groeien van de baard verplicht is. Hij argumenteerde hierbij met een aantal ahadieth waaronder ook de voorgaande hadieth van Ibn 'Omar en ook hadieth Zeed ibn Arqam waarin de Profeet (vrede zij met hem) zegt: �Wie zijn snor niet kort knipt hoort niet bij ons!� en At-Tirmidhie verklaarde hem Sahieh. En in (het boek genaamd) al-Foer'oe staat er, en dit is de tekst bij onze metgezellen (i.e. de Hanbalies): 'Dit betekent dat het verboden is.' Shaychoel-Islaam ibn Temiejah heeft gezegd: �Het Boek, de Soennah en al-Idjmaa'ah duiden erop dat we verplicht zijn om de Koeffaar tegen te gaan en we over het algemeen verboden zijn om hen te imiteren. Want, uiterlijke imitatie van hen is de reden tot imitatie van hun verboden manieren en handelingen. Beter gezegd, dit leidt tot imitatie van hen in overtuiging!� Imitatie (in het uiterlijk) laat dus innerlijke liefde en vriendschap na. Zoals innerlijke liefde ook imitatie op het uiterlijk nalaat. At-Tirmidhie heeft overgeleverd (nr.2695) dat de Profeet (vrede zij met hem) heeft gezegd: �Degene die een ander (volk) dan ons imiteert is niet van ons. Imiteer de Joden noch de Christenen!� In een andere overlevering: �Wie een volk imiteert behoort tot hen.� Overgeleverd door Iemaam Ahmed. En 'Omar ibn al-Chattaab (t) weigerde de getuigenis te accepteren van diegene die zijn baard epileerde. En Iemaam Ibn 'Abdoel-Bar zegt in �at-Tamhied� (commentaar op Moewatta Maalik): �Het is Haraam (verboden) om de baard af te scheren. En niemand behalve verwijfde mannen scheren hun baarden af!� Hij bedoelt hier de mannen die op vrouwen (willen) lijken. En de Profeet (vrede zij met hem) had veel baardhaar. Zoals Moeslim dat heeft overgeleverd (in hadieth) Djabir. In een andere overlevering: �Een dikke baard.� En in een andere: �Een dicht begroeide baard.� En de betekenis (van al deze overleveringen) is hetzelfde! Het is dus verboden om iets van de baard weg te halen omdat het algemene argumentatiemateriaal dit verbiedt. Bron: Fatwa nr. 667 blz. 133-135 deel 5 uit �Fatawa van het Permanente Comite voor Wetenschappelijk Onderzoek en Consultatie�, ar-Riyaad Saoedi-Arabi�



Djazaka Allahie gairan oegtie

Wa alaykoum salam wara7matu Allahie wabarakatoe

"Ik weet wat ik doe; Paradijs heeft een prijs en ik hoop dat dit de prijs voor het Paradijs zal zijn"
Hawaa Barayev, Tjetjeense Mujaheeda voor het verrichten van haar martelaarsoperatie
Terug naar boven
DienaresvnAllah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DienaresvnAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2007 om 08:49

In eerste instantie geplaatst door Ayman_poesje



Djazaka Allahie gairan oegtie

Wa alaykoum salam wara7matu Allahie wabarakatoe

Assalaamoe alaikoem,

Amien, Wa iyaak!

Wa3laikoemoe salaam warahmatoellaah wabarakatoe oegt Amel

Terug naar boven
Muslima66 Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 februari 2006
Online status: Offline
Berichten: 308
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Muslima66 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2007 om 09:31
In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,

Zoek niet de tevredenheid van de mensen maar zoek slechts de tevredenheid van ALLAH Subhana Wa Ta'ala. Vrees ook niet wat de mensen over je zullen denken maar vrees slechts ALLAH Subhana Wa Ta'ala en kijk niet slechts naar hoe de klein de zonde (in jouw ogen) is maar kijk hoe groot Degene is tegenover wie jij zondigt. Islam is volledige overgave en intenties moeten m.i ook worden omgezet in daden. (althans probeer het).

Asalaam Aleikum.

MaanshAllaah. Dat heb je goed gezegd, moge Allaah Subhana Wa Ta'a laa ons bijstaan om dit in praktijk te brengen.Ameen.

 

Terug naar boven
DienaresvnAllah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 13 januari 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 47
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DienaresvnAllah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 januari 2007 om 10:42
In eerste instantie geplaatst door Muslima66

In eerste instantie geplaatst door Rahil Amin

Asalaam Aleikum,

Zoek niet de tevredenheid van de mensen maar zoek slechts de tevredenheid van ALLAH Subhana Wa Ta'ala. Vrees ook niet wat de mensen over je zullen denken maar vrees slechts ALLAH Subhana Wa Ta'ala en kijk niet slechts naar hoe de klein de zonde (in jouw ogen) is maar kijk hoe groot Degene is tegenover wie jij zondigt. Islam is volledige overgave en intenties moeten m.i ook worden omgezet in daden. (althans probeer het).

Asalaam Aleikum.

MaanshAllaah. Dat heb je goed gezegd, moge Allaah Subhana Wa Ta'a laa ons bijstaan om dit in praktijk te brengen.Ameen.

 

 

Allahoema Amien

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <12

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.