Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Unieke Islaam lessen in Amsterdam!!

 Post Reply Post Reply
Schrijver
3abdul Aziz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juni 2006
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abdul Aziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Unieke Islaam lessen in Amsterdam!!
    Geplaatst op: 23 januari 2007 om 13:38

Instituut voor Opvoeding en Educatie

Met ingang van 24 februari 2007, nieuw in Amsterdam: unieke Islaam lessen in het Nederlands voor broeders en zusters, beginners en gevorderden!


Wat kun je verwachten?

De lessen betreffen onder andere drie vakgebieden gedurende een driejarige opleiding, die worden gegeven door broeder Suhayb Salaam. Aan de hand van door de docent zelf geschreven studiemateriaal gebaseerd op de originele Arabische bronnen zullen verschillende lessen worden gegeven. De lessen zullen in het eerste semester ��n keer per week op de zaterdagavond plaatsvinden en in het tweede semester twee keer per week op zaterdag en een nader te bepalen dag. Aan de hand van door de docent zelf geschreven studiemateriaal gebaseerd op de originele Arabische bronnen zullen verschillende lessen worden gegeven.

De student ontvangt de eerste les het studiemateriaal, waarna gedurende het hele collegejaar voor de meeste vakken hieruit gewerkt zal worden. Gezamenlijk met de docent wordt de stof doorgenomen, waarna de docent de gelezen stof uitlegt en gelegenheid is voor vragen.

Elke week ontvangt de student huiswerk dat de volgende week ingeleverd moet worden. Tevens wordt de student gevraagd periodiek een samenvatting te schrijven en in te leveren. Voorgaande onderdelen, samen met de aanwezigheid, ��n deeltoets en ��n eindtoets, bepalen de eindbeoordeling. Indien een collegejaar positief afgesloten is ontvangt de student een certificaat. Wanneer het driejarige traject positief is afgesloten, ontvangt men tenslotte een diploma.

Behalve voorgeschreven stof, zal ook aandacht worden besteed aan het praktiseren van de leer, bijv. in de vorm van gedragsregels en opvoeding. Bovendien worden naast de reguliere lessen ook andere activiteiten georganiseerd, zoals discussieavonden over actuele zaken; dit alles vanuit een Islamitische invalshoek.




1 Instituut voor Opvoeding en Educatie


1.1 VERGAREN VAN KENNIS

Het vergaren van kennis is voor elke moslim een belangrijke verplichting. Kennis is de basis en het licht van alle zaken; zonder kennis kan men namelijk niet correct handelen. Anas ibn Maalik Moge Allaah behaagd met hem zijn heeft verhaald dat de Profeet Allaah�s gebeden en vrede zij met hem heeft gezegd: �Het vergaren van kennis is een verplichting voor elke moslim.� [1]

Aboe al-Dardaa� heeft verhaald: �Ik heb de Boodschapper van Allaah horen zeggen�: ��Voorwaar, wie een weg kiest waarin hij naar kennis zoekt, Allaah zal (hem) daarmee een weg naar het paradijs geven. En voorwaar, de engelen zullen hun vleugels laten neerdalen vanwege hun tevredenheid met degene die kennis vergaart. En voorwaar, degenen die zich in de hemelen en op de aarde bevinden en de vissen in de zee vragen voor hem om vergiffenis. En voorwaar, de waarde van een geleerde tegenover die van de aanbidder, is de waarde van de volle maan die in de nacht schijnt tegenover de rest van de planeten. En voorwaar, de geleerden zijn de erfgenamen van de profeten. De profeten hebben namelijk geen �Dienaar� of �Dirham� nagelaten, maar hebben kennis nagelaten. Voorwaar, wie dat grijpt, hij heeft een overvloedig aandeel gegrepen.�� [2] Deze hadieth bewijst de geweldigheid en de gunst van het vergaren van kennis, en dat het vergaren van kennis een hele belangrijke verplichting is die uiteindelijk tot het paradijs leidt.

Degenen met kennis zijn degenen die Allaah Geprezen en Verheven zij Hij het meest vrezen. Zij weten namelijk het beste wat Allaah Geprezen en Verheven zij Hij hun voorgeschreven heeft en wat hen in het hiernamaals te wachten staat.

Ook is het verschil tussen degenen met kennis en degenen zonder kennis net als de levende en de dode, en de ziende en de blinde. Degene die kennis bezit heeft namelijk licht waarmee hij in de duisternis kan kijken, maar degene die geen kennis heeft kan niet voor zich kijken om het juiste pad te volgen. Allaah Geprezen en Verheven zij Hij zegt: �Zeg: �Zijn degenen die kennis hebben gelijk aan degenen die geen kennis hebben?� (Vers: 39/9).

Tevens kan men geen daden verrichten zonder daar kennis van te hebben. Zodoende mag de moslim Allaah Geprezen en Verheven zij Hij niet aanbidden zonder dat hij kennis heeft van de manier waarop hij Hem moet aanbidden. Vandaar dat imaam al-Bukhaarie de definitie vastgesteld heeft: �Kennis (gaat) v��r de uitspraak en de daad�.


[1] Sahieh, deze hadieth is overgeleverd en sahieh verklaard door imaam Muslim en imaam ibn Maadjah.
[2]Sahieh, deze hadieth is overgeleverd door imaam a-Ttirmidhie en imaam aboe Daawoed en is sahieh verklaard door imaam al-Albaanie.



1.2 PROFIEL INSTITUUT

Gezien de verhevenheid, het belang en de noodzaak van deze verplichting, en om vervolgens de moslim te steunen in het vergaren van kennis, is het Instituut voor Opvoeding en Educatie in het leven geroepen door broeder Suhayb Salaam zoon van shaykh Ahmad Salaam. Het Instituut is opgericht voor broeders en zusters die op zoek zijn naar betrouwbare kennis, op het niveau van beginners en gevorderden.

Op 30 oktober 2006 is het Instituut van start gegaan in Utrecht. De lessen betreffen verschillende vakgebieden die gedurende een driejarig traject in beginsel in het Nederlands en in de loop van de tijd ook in het Arabisch worden gegeven. Er is sprake van een academisch niveau waarbij aan de student volgens de regels van de Islaam kennis wordt aangeboden. De opleiding betreft een intensief programma waarmee de student in staat wordt gesteld kennis te vergaren van de fundamenten van de belangrijkste leren van de Islaam.

Vanwege het belang van het praktiseren van de verkregen kennis, staat in het Instituut behalve overdracht van kennis, ook opvoeding vanuit een Islamitisch perspectief centraal. Gedurende de lessen wordt daaraan aandacht besteed middels het praktiseren van de verkregen kennis. De student wordt gestimuleerd tot het enerzijds vergaren van kennis om zichzelf daarmee te vermanen en het te praktiseren, en anderzijds wordt de student gestimuleerd om als een spiegel te zijn voor zijn moslimbroeders en/of zusters.


1.3 DE WAARDE VAN DE OPLEIDING

De kennis die door het Instituut wordt aangeboden, is gezien het lesmateriaal en de onderwijsmethode, van grote waarde voor de moslimbroeder of zuster die kennis wil vergaren over de Islaam danwel zijn of haar kennis wil vergroten of vervolmaken. Het lesmateriaal is gebaseerd op de zuivere 3aqiedah en methodologie op grond van de Qur�aan, de Sunnah en de uitspraken van de metgezellen. Hierbij wordt de uitleg van de geleerden van ahlu-ssunnah gehanteerd. De bestudeerde leer wordt tevens gecontroleerd door shaykh Ahmad Salaam.

De lessen worden gegeven middels lesmateriaal dat door de docent Suhayb Salaam geschreven is en gebaseerd is op de originele Arabische bronnen. De vakken betreffen de fundamentele leren van de Islaam en worden gedoceerd op een academische wijze en niveau, waarbij de student leert hoe hij op de juiste wijze kennis kan vergaren over de Islaam. Zodoende opent deze opleiding voor de student de deur om op een analytische en fundamentele wijze kennis op te doen, om later middels deze kennis zelf de oproep te verrichten.

De volgende vakken worden Nederlandstalig gegeven in het eerste leerjaar: 3aqiedah (geloofsleer/credo), Fiqh (wetsleer/jurisprudentie), Sierah (Biografie van de Profeet Allaah' s gebeden en vrede zij met hem), Methodologie en de 40 nawawie ahaadieth. In het tweede leerjaar komen de volgende vakken in het Nederlands aan de orde: 3aqiedah (geloofsleer/credo), Fiqh (wetsleer/jurisprudentie), Sierah (Biografie van de Profeet Allaah' s gebeden en vrede zij met hem, Arabisch niveau 1, Tadjwied, Fundamenten van wetsleer, Definities van wetsleer, Leer van de terminologie van de hadieth en Basis van de Qur�aan-leer. Tenslotte in het derde leerjaar krijgt de student de volgende vakken in het Arabisch: 3aqiedah (geloofsleer/credo), Fiqh (wetsleer/jurisprudentie), Sierah (Biografie van de Profeet Allaah' s gebeden en vrede zij met hem), Arabisch niveau 2, Tafsier en fundamenten van tafsier, Leer van de Qur�aan, Inleiding van de hadiethleer en Fundamenten van wetsleer.

De onderwijsmethode motiveert de student op geconcentreerde en serieuze wijze om te gaan met het vergaren van kennis. Gezamenlijk met de docent wordt de stof doorgenomen, waarna de docent de gelezen stof uitlegt en gelegenheid is voor vragen. Door elke week huiswerk in te leveren wordt de student getest en gecontroleerd op de wijze waarop hij omgaat met de gedoceerde kennis. Behalve het wekelijks inleveren van huiswerk, wordt de student periodiek geacht een samenvatting te schrijven en in te leveren. Tevens worden aan de studenten, na het inleveren van het huiswerk, vragen gesteld over de voorgaande lessen. Hiermee wordt de leraar in staat gesteld het niveau van het begrip van de studenten in te schatten en daarop in te spelen. Ook leert de student welke termen en bewoordingen hij dient te gebruiken en op welke wijze de kennis geformuleerd moet worden. Het voorgaande opent de deuren voor de studenten om met hun kennis op de juiste manier da3wah te verrichten.

De opleiding van het Instituut staat behalve voor �Educatie� ook voor �Opvoeding�. Naast het vergaren van kennis, wordt ook aandacht besteed aan het praktiseren van de kennis en Islamitische normen en waarden. Aan de hand van Islamitische opvoedingsaspecten leert de student op welke wijze hij de normen en waarden in praktijk moet brengen tegenover de docent, medestudenten, andere moslims en niet moslims in zijn omgeving.

1.4 DE DOELEN VAN HET INSTITUUT

Het Instituut voor Opvoeding en Educatie streeft de volgende doelen na:

  • Het oproepen tot de Islaam;
  • Het overdragen van de juiste 3aqiedah en de methodologie van de Profeet Allaah's gebeden en vrede zij met hem;
  • Het overdragen van de zuivere kennis van de Islaam gebaseerd op de zuivere bronnen;
  • Het in praktijk brengen van de kennis;
  • Jongeren de mogelijkheid bieden om een weg te slaan naar zuivere kennis;
  • Jongeren mee laten draaien in het proces van de oproep tot Allaah Geprezen en Verheven zij Hij.
2. ONDERWIJSDAGEN
2.1 KALENDER STUDIEJAAR 2006/2007
2.2 ONDERWIJSVRIJE DAGEN

Op de volgende dag(en) wordt geen onderwijs gegeven:

  • 1 januari 2007

  • 16 juli 2007 (certificaat-uitreiking)

2.3 SEMESTERINDELING

Semester 1

Begindatum

30-10-2006

Einddatum

15-03-2007

Semester 2

Begindatum

19-03-2007

Einddatum

16-07-2007

3. ONDERWIJSREGLEMENT
3.1 VOORSCHRIFTEN

Aangezien het vergaren van kennis een aanbidding is, en eenieder -zowel de student als de docent- de steun van Allaah Geprezen en Verheven zij Hij nodig heeft om hierin te kunnen slagen, is het van groot belang dat men zich houdt aan de regels, wettelijke voorschriften en ethieken omtrent het vergaren van kennis. Vandaar dat wij onze studenten graag willen herinneren aan een aantal van deze voorschriften:

  • De zuivere intentie; de student moet zich realiseren dat er een aanbidding verricht wordt, de zuivere intentie geldt daarbij als voorwaarde voor de acceptatie, de baten en het voortbestaan van het vergaren van kennis. Vanwege deze reden dient men voortdurend deze zuivere intentie mee te dragen.

  • Aandachtig luisteren en niet praten tijdens de les; aangezien de lessen diepgaand zijn en te maken hebben met specifieke termen en gevoelige onderwerpen, wordt de student geacht aandachtig en geconcentreerd te luisteren naar de leraar.

  • Leren en niet filosoferen; vanwege het feit dat het hier Islamitische leren betreft, is het van groot belang dat de student de informatie en uitleg zo letterlijk mogelijk overneemt en er geen persoonlijke interpretatie aan geeft. Dit geldt voor zowel de in de les gemaakte aantekeningen als voor het huiswerk.

  • Respect jegens de leraar; de Profeet Allaah�s gebeden en vrede zij met hem heeft gezegd: �Hij behoort niet tot ons; al wie onze oudere niet respecteert, met onze jongere niet barmhartig is en de waarde van onze geleerde niet kent.� Deze hadieth bewijst dat het respecteren van degene die meer kennis heeft, niet slechts een verheven ethiek is maar ook een verplichting.

  • Respect jegens de medestudent; de student dient zich te houden aan deze algemene Islamitische ethiek omdat de student een aanbidding verricht en door engelen omhelsd wordt. Bij het vergaren van kennis moet je een voorbeeld voor de ander zijn, opdat Allaah Geprezen en Verheven zij Hij jou steunt en in staat stelt deze kennis over te dragen. 

  • Advies van de leraar aannemen; de leraar is behalve de kennisoverdrager ook de opvoeder. Naast het bestuderen van de theorie, wordt er ook aandacht geschonken aan de praktische kant van zaken, in het bijzonder het gedrag. De student dient het advies van de leraar aan te nemen en ernaar te handelen, opdat de basis kan worden gelegd voor een Islamitische gemeenschap van goed gedrag en opvoeding.

  • Op tijd aanwezig zijn; behalve de praktische gevolgen van te laat komen zonder geldige reden, zoals het storen van je medestudenten, betekent het ook een minachting van deze aanbidding.

3.2 PRAKTISCHE ZAKEN
  • Meenemen van lesbenodigdheden; de student wordt geacht de lesbenodigdheden mee te nemen opdat de les zo optimaal gevolgd kan worden.

  • Inspanningsverplichtingen; gezien de intensieve aard van de stof, wordt de student geacht thuis de stof te herhalen, de nodige zelfstudie te verrichten en het huiswerk voor te bereiden om de stof zo goed mogelijk te kunnen begrijpen en leren.

  • Op tijd afbellen; de student dient zich bij elke vorm van hinder tijdig doch twee dagen van te voren af te melden. Het eerste leerjaar bestaat uit twee fases. Om dit leerjaar met goed gevolg af te kunnen sluiten, is het van groot belang dat de student serieus met zijn studie omgaat en zich houdt aan de inspanningsverplichtingen zoals hierboven vermeld en het aanwezig zijn. Indien de student in een fase meer dan drie keer zonder reden niet aanwezig is, is het Instituut genoodzaakt de relatie met deze student te verbreken. Is de student echter drie of meer keren afwezig met reden, dan zal er met de desbetreffende student een gesprek worden gevoerd over het vervolg van zijn studie.

  • Behulpzaam zijn; om deze studie te laten slagen is het tevens van belang dat de student de instructies opvolgt van de organisatie.

4. ONDERWIJSPROGRAMMA EERSTE LEERJAAR
4.1 3AQIEDAH (GELOOFSLEER/CREDO)

Al-3aqiedah is de leer van de belijdenis van diepe innige overtuiging.

4.1.1 Vakomschrijving

3aqiedah (geloofsleer) wordt gedoceerd aan de hand van de �Uitleg van 200 vragen over geloofsleer� van broeder Suhayb Salaam zoon van shaykh Ahmad Salaam. Dit boek is gebaseerd op �200 vragen en antwoorden over geloofsleer� (�A3laam a-Ssunnah al-Manshoerah�) van de grote geleerde shaykh Haafidh ibn Ahmad al-Hakamie. Deze grote geleerde heeft dit boek geschreven, en opgesteld aan de hand van vragen en antwoorden over alle onderwerpen betreffende geloofsleer. De vragen zijn stapsgewijs opgebouwd, vanaf de eerste schepping. De antwoorden die de imaam geeft zijn gebaseerd op de Islamitische bronnen: de Qur�aan, a-Ssunnah en al-Idjmaa3 (overeenstemming onder de geleerden). Deze antwoorden zijn echter zeer beknopt voor degene die meer over zijn geloof wil weten. Vandaar dat broeder Suhyab Salaam �Uitleg van 200 vragen over geloofsleer� heeft samengesteld om deze antwoorden te kunnen verduidelijken. Ook deze uitleg is gebaseerd op de bronnen van de Islaam en treedt niet buiten de letterlijke verwoordingen en terminologie�n van de grote geleerden van ahlu-ssunnah, waaronder de metgezellen en degenen die hen in hun voetsporen gevolgd hebben.

Een aanzienlijk gedeelte van de uitleg is gebaseerd op de uitspraken van de volgende geleerden: imaam ibn-Taymiyyah, imaam ibn al-Qayyim, en de grootste �a�immah van deze tijd: imaam al-Albaanie,  imaam 3abdu-l-3aziez ibn Baaz en imaam ibn al-3uthaymien. 

4.1.2 Lesmateriaal
�Uitleg van 200 vragen over geloofsleer� van broeder Suhayb Salaam
4.1.3 Periode

Dit vak wordt gegeven gedurende semesters 1 en 2 van drie leerjaren op elke maandag.

4.1.4 Toetsing

Semester 1

3aqiedah (deeltoets)

8 maart 2007

Semester 2

3aqiedah (eindtoets)

2 juli 2007

4.2 FIQH (WETSLEER/JURISPRUDENTIE)

Al-Fiqh is de leer van de Islamitische wetten en oordelen.

4.2.1 Vakomschrijving

Fiqh wordt gedoceerd aan de hand van de �Samenvatting van subul a-ssalaam� van broeder Suhayb Salaam. Dit boek is gebaseerd op �Buloegh al-maraam�; dit is opgebouwd uit een samenstelling van ahaadieth die ingedeeld zijn aan de hand van de wetsleeronderwerpen door de grote hadieth geleerde imaam ibn Hadjar al-3asqalaanie. Het boek �Buloegh al-maraam� is opgebouwd uit een samenstelling van ahaadieth die ingedeeld zijn aan de hand van de wetsleeronderwerpen en is samengesteld door de grote hadieth geleerde imaam ibn Hadjar al-3asqalaanie. Dit boek is vervolgens door o.a. imaam a-Ssan3aanie uitgelegd in zijn boek �Subul a-Ssalaam� (�De wegen van vrede�). Omdat het boek �Subul a-Ssalaam� een gecompliceerde uitleg bevat, waaronder vele meningen van vele geleerden, heeft broeder Suhyab Salaam dit boek samengevat op een wijze die toegankelijk is voor de beginner en de gevorderde. Hierbij is de hadieth zoals genoemd in �Buloegh al-maraam� voltooid, en voorzien van bewijsstukken en uitleg. Tenslotte zijn alle oordelen genoemd bij alle ahaadieth. Het boek van broeder Suhayb Salaam is nagekeken door shaykh Ahmad Salam en shaykh Muhammed Islaamboelie.

4.2.2 Lesmateriaal

�Samenvatting van subul a-ssalaam� van broeder Suhayb Salaam.

4.2.3 Periode

Dit vak wordt gegeven gedurende semesters 1 en 2 van drie leerjaren op elke maandag.

4.2.4 Toetsing

Semester 1

Fiqh (deeltoets)

12 maart 2007

Semester 2

Fiqh (eindtoets)

5 juli 2007

4.3 SIERAH (BIOGRAFIE VAN DE PROFEET ALLAAH' S GEBEDEN EN VREDE ZIJ MET HEM)
4.3.1 Vakomschrijving

In dit vak wordt op analyserende wijze de biografie van de Profeet Allaah's gebeden en vrede zij met hem behandeld. Hieruit worden tevens lessen getrokken omtrent opvoeding, gedragsnormen en andere pedagogische en maatschappelijke zaken.

4.3.2 Lesmateriaal

Sierah wordt gedoceerd aan de hand van het boek Sahieh a-ssierah a-nnabawiyyah, dat samengesteld is door Ibraahiem al-3alie en vertaald door broeder  Suhayb Salaam.

4.3.3 Periode

Dit vak wordt gegeven gedurende semesters 1 en 2 van drie leerjaren op elke maandag.

4.3.4 Toetsing

Semester 1

Sierah (deeltoets)

15 maart 2007

Semester 2

Sierah (eindtoets)

9 juli 2007

4.4 METHODOLOGIE
4.4.1 Vakomschrijving

Het vak �Methodologie� betreft de manier van het verkrijgen en het verspreiden van kennis van de Islaam. In dit vak worden de volgende onderwerpen aan de orde gesteld:

  1. A-Ttasfiyah, a-ttarbiyah en a-ttazkiyah (de filtering, de opvoeding en de reiniging);
  2. Kenmerken van ahlu-ssunnah wa-l-djamaa3ah;
  3. Inleiding van de fundamenten van de methodologie van ahlu-ssunnah wa-l-djamaa3ah:
  •  Het vergaren van kennis;

  •  Al-Ittibaa3 (het volgen);

  •  Het gebieden van het goede en het verbieden van het verwerpelijke;

  •  De vastklamping aan al-djamaa3ah;

  •  Al-Djihaad (de strijd op de weg van Allaah Geprezen en Verheven zij Hij)

  1. Al-Bid3ah (de innovatie);
De richtlijnen van de methodologie van ahlu-ssunah wa-l-djamaa3ah
4.4.2 Lesmateriaal

Stencils geschreven door broeder Suhayb Salaam gebaseerd op de lessen van shaykh Ahmad Salaam.

4.4.3 Periode

Dit vak wordt gegeven gedurende semester 2 op elke donderdag.

4.4.4 Toetsing

Semester 2

Methodologie

12 juli 2007

4.5 DE 40 NAWAWIE AHAADIETH
4.5.1 Vakomschrijving

In dit vak wordt de uitleg van de 40 nawawie ahaadieth aan de orde gesteld en de manieren van het praktiseren daarvan.

4.5.2 Lesmateriaal

Stencils geschreven door broeder Suhayb Salaam gebaseerd op de uitleg van de volgende geleerden: imaam a-Nnawawie, imaam ibn Taymiyyah, imaam ibn Radjab, imaam al-Albaanie en imaam ibn 3uthaymien.

4.5.3 Periode

Dit vak wordt gegeven gedurende semester 2 op elke donderdag.

4.5.4 Toetsing

Semester 2

Uitleg 40 nawawie ahaadieth

12 juli 2007

 


ZIE VOOR MEER INFO WWW.ISOOK.NL





Terug naar boven
3abdul Aziz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juni 2006
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abdul Aziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2007 om 13:41
Ik zelf volg de opleiding momenteel in Utrecht. Het is echt intensief maans'Allaah. Je leert binnen zo een korte tijd heeeel veel.

Ik zou zeggen mis het niet Ins'Allaah!

Ojaah..wat ik vergeten ben om bij te vermelden is, dat de diploma erkend wordt door de geleerdens. Al mocht je verder willen studeren in het buitenland is het handig om te weten. En nadat je de drie jarige opleiding hebt afgerond, staat het gelijk aan de Islamitische Universiteit in Medina 3e jaars.

Terug naar boven
3abdul Aziz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juni 2006
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abdul Aziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 januari 2007 om 15:01

�En degene die een weg neemt om kennis op te doen, Allaah zal hierdoor een weg naar het Paradijs voor hem vergemakkelijken.'

(Overgeleverd door Moeslim)

Terug naar boven
3abdul Aziz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juni 2006
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abdul Aziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2007 om 05:00
http://www.al-yaqeen.com/agenda/madrassa_a-dam.gif


Terug naar boven
Amatoe_allah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 26 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 206
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amatoe_allah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2007 om 05:18

In eerste instantie geplaatst door 3abdul Aziz

Ik zelf volg de opleiding momenteel in Utrecht. Het is echt intensief maans'Allaah. Je leert binnen zo een korte tijd heeeel veel.

Ik zou zeggen mis het niet Ins'Allaah!

Ojaah..wat ik vergeten ben om bij te vermelden is, dat de diploma erkend wordt door de geleerdens. Al mocht je verder willen studeren in het buitenland is het handig om te weten. En nadat je de drie jarige opleiding hebt afgerond, staat het gelijk aan de Islamitische Universiteit in Medina 3e jaars.


Wauw, echt waar??

Terug naar boven
3abdul Aziz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juni 2006
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abdul Aziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2007 om 07:23
Ja echt waar, mocht je vragen hebben kun je de instituut altijd mailen of bellen. De gegevens staan op de site www.isook.nl
Terug naar boven
rahima Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 18 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 127
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rahima Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2007 om 07:48

assalaam alaikoem,

Bedankt broeder, zo iets zocht ik nou echt. Ik had al zo'n schol gevonden maar dat was in Utrecht en eeh..de inschrijving was al verlopen...maar he helemaal top dit. Denk je dat ik ht ook gewoon zou kunnen combineren naast me normale opleiding...want zo te lezen is het geen 'cursusje'.

 

WA salaam,

Rahima

A stranger just might be a friend you'll never meet
Terug naar boven
3abdul Aziz Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juni 2006
Online status: Offline
Berichten: 16
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abdul Aziz Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 januari 2007 om 09:17

Wa 3laikoem salaam ougty,

Ik zelf volg daarnaast ook een ander opleiding, het is makkelijk te combineren Lof zij Allaah. Dit keer wordt de opleiding gegeven op zaterdag, wat nog voordeliger is. Iedereen die nu met deze opleiding bezig is, hebben gezegd: ''Dit is nou echt wat ik zocht''. Je krijgt boeken hiervoor en met allemaal autenthieke bronnen, wat heel belangerijk is. Daarnaast heb je ook een leraar die de stof uitlegd. En je kunt altijd vragen stellen over alles en nog wat.

Het is echt de moeite waard maans'Allaah.

Salaamoe 3alaikoem

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.