Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

shisha

 Post Reply Post Reply
Schrijver
malikaA Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 21 januari 2007
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 2
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote malikaA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: shisha
    Geplaatst op: 06 februari 2007 om 11:54

salaam iedereen

Voor diegene die weten wat shisha is is dat haram om te roken.

Zoja waarom?

beslama

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2007 om 12:48
Salaam aleikoum

Het is heel slecht voor de gezondheid, de rook is vele malen hoger dan bij een gewone sigaret. Enkele maanden terug was hier nog een reportage over.

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
YoUNaS Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 29 juli 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 78
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote YoUNaS Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2007 om 14:17

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum

Het is heel slecht voor de gezondheid, de rook is vele malen hoger dan bij een gewone sigaret. Enkele maanden terug was hier nog een reportage over.

Wa alaikoem asslaam wa Rahmatulaahie wa Barrakatuh

Aghie was die reportage op de nederlandse tv? Zo ja welk programma was het?

 

Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 februari 2007 om 14:35
In eerste instantie geplaatst door YoUNaS

In eerste instantie geplaatst door 3abd Arra7maan

Salaam aleikoum

Het is heel slecht voor de gezondheid, de rook is vele malen hoger dan bij een gewone sigaret. Enkele maanden terug was hier nog een reportage over.

Wa alaikoem asslaam wa Rahmatulaahie wa Barrakatuh

Aghie was die reportage op de nederlandse tv? Zo ja welk programma was het?

 



Salaam aleikoum broeder.

Nee, het was een aflevering van "Inside the middle east" op CNN. Het ging over zogenaamde sisha cafes voor jongeren. Zij kwamen aan het woord over hun belevingen hiermee, hoe fantastisch de smaak was, en hoe gezellig ze het hadden etc en dat gezondheid niks uitmaakt.

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2007 om 08:39

Salaam Aleikom,

 

Waterpijp of shisha roken is razend populair in Egypte. In een tijdschrift heeft laatst een artikel gestaan over de schadelijke gevolgen van shisha roken, echter ik kan het niet meer vinden. De meningen zijn weer wel verdeeld, wat ik weer niet begrijp want het is simpel te testen. Een waterpijproker inhaleert per 'trek' veel meer rook dan iemand die aan een sigaret trekt, en rookt vaak ook langer. Daardoor komen ook grotere hoeveelheden schadelijke stoffen als teer en koolmonoxide in het lichaam. Het water schijnt de stoffen niet zo goed te filteren als een filtercigaret. Wat ik zelf weet is dat de tabak, vaak appelsmaak, etc.etc, geen pure tabak is maar chemisch met ,artificial flavours�. Toegevoegde stoffen dus. Bijv, glycerine.

 

In sha allah, vind ik het artikel nog. (stond in een egyptisch tijdschrift)

Salaam nefertiti

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2007 om 09:45
offtopic: Is waterpijproken 7aram? Het is toch gewoon water(damp)?


Assalaam-aleykum,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2007 om 09:59

In eerste instantie geplaatst door ABTT

offtopic: Is waterpijproken 7aram? Het is toch gewoon water(damp)?


Assalaam-aleykum,

Huh? Nog nooit waterpijp gerookt? Je rookt geen water maar tabak, het water fungeert als filter....

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
Wortel 2 Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 februari 2007
Online status: Offline
Berichten: 14
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Wortel 2 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2007 om 15:16

Roken is altijd slecht voor je gezondheid.

Gewoon nooit doen.

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 februari 2007 om 16:59
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door ABTT

offtopic: Is waterpijproken 7aram? Het is toch gewoon water(damp)?


Assalaam-aleykum,

Huh? Nog nooit waterpijp gerookt? Je rookt geen water maar tabak, het water fungeert als filter....

Salaam Nefertiti



haha, TUURLIJK niet, over wat ik twijfel laat ik liever staan (zoals er in authentieke a7adieth staan). Maar ik vroeg me af, dacht dat het gewoon water was


Assalaam-aleykum,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 februari 2007 om 08:03
In eerste instantie geplaatst door ABTT

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door ABTT

offtopic: Is waterpijproken 7aram? Het is toch gewoon water(damp)?


Assalaam-aleykum,

Huh? Nog nooit waterpijp gerookt? Je rookt geen water maar tabak, het water fungeert als filter....

Salaam Nefertiti



haha, TUURLIJK niet, over wat ik twijfel laat ik liever staan (zoals er in authentieke a7adieth staan). Maar ik vroeg me af, dacht dat het gewoon water was


Assalaam-aleykum,

het is gewoon kraanwater, dat je trouwens in mijn stad niet kunt drinken..

Salaam Nefertiti

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 02:50
Is het nu gewoon kraatjeswater (laatste post) of w�l tabak (bovenste post)?
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Amier Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 31 juli 2003
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1902
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 07:16

Assalamu alaikum,

In eerste instantie geplaatst door ABTT

Is het nu gewoon kraatjeswater (laatste post) of w�l tabak (bovenste post)?

allebei .

Een waterpijp (shisha, nargile) werkt zo: je hebt een fles met water met twee slangen erin. De eerste slang, de langste, zit met het ene uiteinde in de fles b�ven het water en het andere uiteinde gebruik je om mee te roken. Daar zit dus een mondstuk aan. De andere slang is kort en zit met het ene uiteinde �nder het water en het andere uiteinde zit aan de pijpekop waar de tabak in gaat. Als nu de tabak wordt aangestoken, meestal met een gloeiend kooltje dat op een roostertje boven de tabak wordt gelegd, zuig je aan het mondstuk waardoor er "onderdruk" ontstaat in de fles. Daardoor moet er nieuwe lucht aangezogen worden en dat kan alleen door de slang die met ��n eind onder water zit en met het andere eind aan de pijpekop zit. Zo wodt er lucht met rook door het water gezogen, vult de lucht b�ven het water in de fles en komt zo via de lange slag in de longen van de roker terecht. Het water fungeert als filter omdat de rook eerst door het water moet om in het mondstuk te komen. Het idee is dat de as- en roetdeeltjes in het water achterblijven en alleen "schone" rook ge�nhaleerd wordt.

Dit hele bouwerk wordt meestal mooi vormgegeven met een mooie fles van gekleurd glas en een hoop koper- en houtwerk. Maar het werkt zoals ik hierboven schreef. De tabak wordt tegenwoordig vaak gemengd met allerlei (chemische) smaakstofjes als appel, banaan en eigenlijk wel ieder soort fruit. Zelfs koffiesmaak. Ik heb het wel eens geprobeerd en het is net alsof je een suikerspin inademt. Maar het is gewoon roken, ongezond en als roken haraam is dan een waterpijp ook. Allahu alam.

Wa salaam.

� Waarlijk, in het gedenken van God vinden de harten rust. � (Koran 13:28)
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 maart 2007 om 08:39
In eerste instantie geplaatst door Amier

Assalamu alaikum,

In eerste instantie geplaatst door ABTT

Is het nu gewoon kraatjeswater (laatste post) of w�l tabak (bovenste post)?

allebei .

Een waterpijp (shisha, nargile) werkt zo: je hebt een fles met water met twee slangen erin. De eerste slang, de langste, zit met het ene uiteinde in de fles b�ven het water en het andere uiteinde gebruik je om mee te roken. Daar zit dus een mondstuk aan. De andere slang is kort en zit met het ene uiteinde �nder het water en het andere uiteinde zit aan de pijpekop waar de tabak in gaat. Als nu de tabak wordt aangestoken, meestal met een gloeiend kooltje dat op een roostertje boven de tabak wordt gelegd, zuig je aan het mondstuk waardoor er "onderdruk" ontstaat in de fles. Daardoor moet er nieuwe lucht aangezogen worden en dat kan alleen door de slang die met ��n eind onder water zit en met het andere eind aan de pijpekop zit. Zo wodt er lucht met rook door het water gezogen, vult de lucht b�ven het water in de fles en komt zo via de lange slag in de longen van de roker terecht. Het water fungeert als filter omdat de rook eerst door het water moet om in het mondstuk te komen. Het idee is dat de as- en roetdeeltjes in het water achterblijven en alleen "schone" rook ge�nhaleerd wordt.

Dit hele bouwerk wordt meestal mooi vormgegeven met een mooie fles van gekleurd glas en een hoop koper- en houtwerk. Maar het werkt zoals ik hierboven schreef. De tabak wordt tegenwoordig vaak gemengd met allerlei (chemische) smaakstofjes als appel, banaan en eigenlijk wel ieder soort fruit. Zelfs koffiesmaak. Ik heb het wel eens geprobeerd en het is net alsof je een suikerspin inademt. Maar het is gewoon roken, ongezond en als roken haraam is dan een waterpijp ook. Allahu alam.

Wa salaam.



Ah, oke, 'allebei' was een voldoende antwoord Baaraka'Allahu fiek,


Assalaam-aleykum,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.074 seconden.