Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onderwerp geslotenDe Schepper bestaat!

 Post Reply Post Reply Pagina  <1 345
Schrijver
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Onderwerp: De Schepper bestaat!
    Geplaatst op: 15 februari 2007 om 17:22

Asalaamu Alaikom,

 

OK, laten we aan Juan laten zien, waarom de Qur�an God�s woord MOET zijn,

 

Allah zegt,

 

������� ���������� ����������� ��������� ������ ������� ����� ���������� ������ ������� ������� �������� ����� ������ ������� ������� ����� �����������

 

"En jullie zien de bergen en jullie denken dat ze onbewegelijk zijn terwijl zij als de wolken voorbijgaan.
Dit is God�s werk, die alles volmaakt heeft geschapen
".
(Qur�an 27:88).

De enige manier hoe we kunnen begrijpen hoe bergen als de wolken in de hemel voorbij kunnen gaan, is door aan te nemen dat de aarde rondraait in de hemel. Niemand kon dit geweten hebben in een tijd waarin men dacht dat de aarde plat was, dus het moet wel God�s woord zijn. Wat vindt je hiervan?



(PS: Klik rechterknop en zet je codering op Arabish (Windows) om het Arabishe tekst te lezen).
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2007 om 17:32

De beste daad is om in God en in Zijn boodschappers te geloven,

 

Abu Hurairah heeft overgeleverd dat iemand aan de Profeet vroeg: "Wat is de beste daad?" Hij antwoordde: "Geloven in God en Zijn Boodschapper". De man vroeg: "Wat is daarna de beste daad?" Hij antwoordde: "Jihaad voeren op de weg van God (i.e. tegen de onrechtvaardigen)". (Sahih Bukhari, Deel 1, Boek 2, Hadith 25).


"En Ik heb de geesten en de mensen niet geschapen, behalve om Mij te aanbidden". (Qur'an 51:56).





Degenen die geloofden zullen in hoogste graden van het Paradijs zijn,


Abu Said Al Khudri, (moge Allah tevreden over hem zijn), heeft overgeleverd dat de Profeet, (vrede zij met hem), zei: "Net zoals wij naar de sterren in de hemel kijken, zullen de gelovigen in het Paradijs naar de hogere graden en verblijfplaatsen van anderen kijken". Sommige mensen vroegen: "Zullen dat de verblijfplaatsen van Profeten zijn, die niemand anders kan bereiken?" De Profeet antwoordde: "Nee, Bij Allah, in Wien's Hand mijn ziel ligt, dit zijn voor gewone mensen die in Allah en Zijn boodschappers geloofden".
(Sahih Bukhari, Deel 4, Boek 54, Hadith 478).

"En wie in God gelooft en goede daden verricht (tijdens zijn leven), hem zal Hij in tuinen toelaten waar doorheen rivieren stromen (i.e. het Paradijs) om daarin voor eeuwig te vertoeven". (Qur'an 65:11).






De Hel is verboden voor degene die in God en Zijn boodschappers gelooft,

 

Sunabihi heeft Ubada bin Samit horen zeggen: "Ik hoorde de Boodschapper van Allah zeggen: "Als iemand getuigt dat niemand het waard is om aanbeden te worden behalve God en dat Mohammad Zijn Boodschapper is dan zal Allah het Vuur van de Hel verboden maken voor hem". (Sahih Muslim, Deel 1, Boek 1, Hadith 45).

"Waarom zou God jullie straffen, als jullie dankbaar zijn en geloven? God is Waarderend, Alwetend". (Qur'an 4:147).





Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2007 om 18:01
Ik denk dat ICN het topic gaat sluiten (5 pagina's-regel), maar wees zo vriendelijk om een nieuw topic te starten!


Asalaam-aleykum,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 februari 2007 om 22:41
In eerste instantie geplaatst door Juan

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

 

Je hebt moeite (geen behoefte bedoel je natuurlijk) in iets te geloven als je het niet met je 5 zintuigen kunt waarnemen. Nee. Ik heb geen behoefte in iets te geloven dat per definitie niet falcifieerbaar is. Wetenschap kan misschien tastbare zaken aantonen, maar niet de reden van ons bestaan. Probeer daarom wetenschap en zuivere religie te scheiden. Ze vullen elkaar aan, maar botsen nooit met elkaar.

 

Dat je dit stelt, terwijl ik op het "wetenschappelijke wonderen ..."-onderdeel niets anders doe dan pleiten voor een loskoppeling van wetenschap en religie, en uitleg hoe religie intrinsiek nooit wetenschap kan zijn, vind ik wel straf!




Dat is em nou juist. Met wiskundige berekeningen en proeven ga je metafysische zaken niet kunnen bewijzen. Je gaat via de neuropsychologie misschien het bewustzijn aan kunnen tonen en via neurowetenschap bepaalde gevoelens in het brein localiseren. Maar wetenschappelijke methoden kan je niet gebruiken om GOD te �bewijzen�.

En daar gaat het nu helemaal om. De twee zijn niet hetzelfde, ik denk ook niet dat iemand dat hier ooit heeft beweerd. Zuivere religie kan niet botsen met wetenschap. Het vult aan. De mens kan via wetenschappelijke proeven en theorie�n dingen aantonen en weerleggen. We kunnen de werking van DNA en moleculen begrijpen en ook dingen als zwaartekracht en wiskundige logica. We kunnen dingen ontdekken en ingewikkelde wetten maken om de maatschappij te ordenen. Maar waarom kunnen we niet dat zelfde brein ook gebruiken om spiritualiteit en de metafysica te begrijpen, die sommigen van ons het hoofd verward? En hier komt religie om de hoek kijken.

 

Wie kan zeggen dat ie het WAAROM van alles begrijpt? Ieder mens maakt wel eens dingen mee in het leven die hem laten denken dat er iets goddelijks erachter moet zitten. Zelfs de meest loyale athe�st heeft dat wel eens gehad, en als hij zegt van niet, is hij een hypocriet. De een blijft ontkennen en vragen stellen en de ander legt zich erbij neer. En geloof mij, ook wetenschappers hebben dat.

 

Godsdienst gaat over spiritualiteit en verlichting van de filosofische boodschap die erin zit. Godsdienst bestaat niet om wetenschappelijke experimenten of theorie�n te bevechten. Eerst moet je dit begrijpen. Er bestaat geen conflict tussen zuivere godsdienst en wetenschap. Ze gaan samen, hand in hand.

Alles heeft ooit een beginpunt gehad, niets ontstaat uit het niets. Waarom dan een schepping ontkennen en alles gooien op �toeval�? Het universum is te uniek om er zo een makkelijke verklaring voor te geven. De wereld die rond ons heen draait is te complex om het resultaat aan ��n of ander toevallig ongeluk toe te schrijven.

 

Als je een probleem hebt met het verhaal van Adam en Eva en de boom, kan ik je zeggen dat er een heel andere betekenis achter dat verhaal schuilt dan de meeste mensen hebben geleerd. het is niet in strijd met de wetenschap, maar het is een test in dit leven: gehoorzaam je Allah of volg je je eigen begeertes?

GOD gaf ons de hersenen om het spirituele te ontdekken in deze wereld. Wat voor nut zou het dan hebben dat GOD zichzelf laat �bewijzen�? Hij stuurt ons al Zijn Boodschap, wij moeten dan kiezen: ontkennen of geloven en naleven.


www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2007 om 00:06

jiyuu schreef:

"Er bestaat geen conflict tussen zuivere godsdienst en wetenschap. Ze gaan samen, hand in hand"

Helemaal mee eens. De wetenschap helpt de mens vooruit te komen. Dankzij de wetenschap ontwikkeld de mens medicijnen en technologie om ons te helpen. Ook wordt ons geleerd hoe Majesteus de natuur en het universum is geordend en georganiseerd. Op het gebeid van de wetenschap is al zoveel bereikt, hierdoor heeft de mens alleen nog maar meer notie gekregen van de enorme diversiteit en complexitiet van het leven. Voor ons Moslims reden te meer de grootsheid van God waar te nemen.

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2007 om 01:15

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

De enige manier hoe we kunnen begrijpen hoe bergen als de wolken in de hemel voorbij kunnen gaan, is door aan te nemen dat de aarde rondraait in de hemel. Niemand kon dit geweten hebben in een tijd waarin men dacht dat de aarde plat was, dus het moet wel God�s woord zijn. Wat vindt je hiervan?

De uitleg die ik heb gekregen bij dit stuk is dat het slaat op plaat-tektoniek. Het is dus wel op meer manieren uit te leggen. En van bergen als wolken naar een ronddraaiende aarde is wel een hele grote stap. Ik zou het er niet uithalen tenminste.

Groet, groet Eelke

 

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2007 om 02:01
In eerste instantie geplaatst door Eelke

In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

De enige manier hoe we kunnen begrijpen hoe bergen als de wolken in de hemel voorbij kunnen gaan, is door aan te nemen dat de aarde rondraait in de hemel. Niemand kon dit geweten hebben in een tijd waarin men dacht dat de aarde plat was, dus het moet wel God�s woord zijn. Wat vindt je hiervan?

De uitleg die ik heb gekregen bij dit stuk is dat het slaat op plaat-tektoniek. Het is dus wel op meer manieren uit te leggen. En van bergen als wolken naar een ronddraaiende aarde is wel een hele grote stap. Ik zou het er niet uithalen tenminste.

Groet, groet Eelke

Hallo Eelke,

Als we nu 100 voorbeelden pakken waarvan de Moslim zegt dat dit een bewijs is voor God, en ik geef  bij wijze van experiment aan dat het 99 keer niet klopt, mag ik dan een keer de factor toeval erbij pakken en stellen dat er op zijn minst een keer moet zijn dat de stelling (van Gods aanwezigheid) zou moeten kloppen? Ik weet het antwoord denk ik al, maar goed, ik doe een poging.

Groet, Abdul-Khaliq 

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2007 om 02:37
Nee, je kan geen beroep doen op de hoeveelheid van vaag 'bewijs'.

PS: Battle_for_peace, vanwaar die bekeringsdrang?
Terug naar boven
Eelke Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 mei 2005
Online status: Offline
Berichten: 283
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2007 om 03:04
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Hallo Eelke,

Als we nu 100 voorbeelden pakken waarvan de Moslim zegt dat dit een bewijs is voor God, en ik geef  bij wijze van experiment aan dat het 99 keer niet klopt, mag ik dan een keer de factor toeval erbij pakken en stellen dat er op zijn minst een keer moet zijn dat de stelling (van Gods aanwezigheid) zou moeten kloppen? Ik weet het antwoord denk ik al, maar goed, ik doe een poging.

Groet, Abdul-Khaliq

Als je genoeg stellingingen aandracht zal er volgens de statistieken vast wel een juiste inzitten. Maar zoals eerder aangegeven kun je dan ook wel een Yes pakken, dat levert hetzelfde resultaat op. (Geen disrespect bedoeld in welke manier dan ook). Een juiste stelling in een boek geeft echter geen bewijs voor een schepper. Zo kan ik ook zeggen dat de schepper alles 5 seconden geleden heeft geschapen, inclusief al onze gedachten van "vroeger". Zoals Juan ook al aangaf kun je hier wetenschappelijk niets mee en daarom bemoeid de wetenschap zich ook niet met een schepper.

Ik vind trouwens zeker niet dat alles in de koran fout is, er staan ook een heleboel wijsheid in. Wetenschappelijk gezien heb je er echter niets aan.

Groet, groet Eelke

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2007 om 04:07
In eerste instantie geplaatst door Eelke

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Hallo Eelke,

Als we nu 100 voorbeelden pakken waarvan de Moslim zegt dat dit een bewijs is voor God, en ik geef  bij wijze van experiment aan dat het 99 keer niet klopt, mag ik dan een keer de factor toeval erbij pakken en stellen dat er op zijn minst een keer moet zijn dat de stelling (van Gods aanwezigheid) zou moeten kloppen? Ik weet het antwoord denk ik al, maar goed, ik doe een poging.

Groet, Abdul-Khaliq

Als je genoeg stellingingen aandracht zal er volgens de statistieken vast wel een juiste inzitten. Maar zoals eerder aangegeven kun je dan ook wel een Yes pakken, dat levert hetzelfde resultaat op. (Geen disrespect bedoeld in welke manier dan ook). Een juiste stelling in een boek geeft echter geen bewijs voor een schepper. Zo kan ik ook zeggen dat de schepper alles 5 seconden geleden heeft geschapen, inclusief al onze gedachten van "vroeger". Zoals Juan ook al aangaf kun je hier wetenschappelijk niets mee en daarom bemoeid de wetenschap zich ook niet met een schepper.

Ik vind trouwens zeker niet dat alles in de koran fout is, er staan ook een heleboel wijsheid in. Wetenschappelijk gezien heb je er echter niets aan.

Groet, groet Eelke

 

Zo staat er een man op de grote markt in Haarlem genietend van de zon rustig om zich heen te kijken. Plots verschijnt er een dame welke een verpletterende indruk op de man begint te maken. De man loopt terstond op de totaal onbekende vrouw af en zegt spontaan tegen de dame, bestaat er een kans dat u mijn toekomstige vrouw gaat worden? Waarop de vrouw zegt, ik schat deze kans in, op een op de 100 miljard, waarop de man opspringt van blijdschap en zegt, dus u zegt, ik maak een kans!

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2007 om 04:29
Als die man dat bij iedere vrouw probeert die hij tegenkomt, zal hij vroeg of laat wel eens prijs hebben.

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2007 om 04:33

In eerste instantie geplaatst door Juan

Als die man dat bij iedere vrouw probeert die hij tegenkomt, zal hij vroeg of laat wel eens prijs hebben.

En zo is het met religie en wetenschap idem dito. Er komt vroeg of laat een moment van die ene treffer en de daaropvolgende consensus!

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2007 om 06:19

Asalamu Alaikom,

 

Mijn vragen zijn niet beantwoordt en die vragen kunnen ook niet beantwoordt worden, dus laten we een stap verder gaan. Ik geef je een link naar een of andere Harun Yahya en ik zweer op de Verhevene, dat deze man de rug van de apen theorie heeft gebroken met deze website van hem hehe

 

http://fossil-museum.com/fossils/

 

Laten we nu al die citaten en foto�s opzij schuiven. Ik praat nu man tegen man met jou Juan. Ga eens naar een museum waar duizenden fosielen liggen en ga eens op zoek naar hoeveel tussen vormen je zal vinden. Tussenvormen zoals half vogel en half dier. En vertel ons hoeveel je vond, want volgens Charles Darwin moesten meer tussenvormen bestaan dan perfect gevormde dieren. Ik ben nog niet een tussenvorm tegen gekomen in mijn leven.

 

Lees deze dingen ook als je wilt,

 

         Gaten in de fosielen archief: http://www.freewebs.com/islamiway/Gaps.htm

         Dieren verschijnen plotseling: http://www.freewebs.com/islamiway/Sudden.htm

 

Dieren verschijnen plotseling zoals die Atheisten toegaven in die link. Als ze plotseling ontstaan zijn, dan MOETEN ze geschapen zijn volgens Charles Darwin.


"Geloof daarom in God en Zijn boodschapper, en in het Licht (Qur'an) dat Wij neergezonden hebben. En God is op de hoogte van hetgeen jullie doen". (Qur'an 64:8).

Battle_for_peace, vanwaar die bekeringsdrang?

Ik kan je niet bekeren, dat is in God�s handen. Ik wil dat je Moslim wordt, want ik weet dat dit de waarheid is. Ik nodig je, zonder enig schaamte, uit naar Islam zoals alle 124.000 profeten van God dat hebben gedaan. Ik geef je bewijs waarom God moet bestaan en als je wilt kan ik je bewijzen waarom andere religies vals zijn. Ik kan je bewijzen dat Islam de waarheid is, Insha�Allaah. Dit is Islam, dit is de waarheid. Met elke sec komt je dood dichterbij. Wie heeft je beloofd dat je morgen in leven zult zijn? Spreek de Shahadah uit en geloof erin, want dat is de sleutel.

Ibn Abbas heeft overgeleverd dat de Profeet zei: "Ik beveel jullie om in God te geloven en te getuigen dat niemand het waard is om aanbeden te worden behalve Hem". En de Profeet stak zijn wijsvinger op". (Sahih Bukhari, Boek 93, Hadith 655).

 

Lees deze prachtige Hadith,

Abdullah ibn Amr, (moge Allah tevreden over hem zijn), hoorde de Profeet, (vrede en zegeningen zij met hem), zeggen: "God zal op de Dag des Oordeels een man voor zich roepen terwijl de hele schepping toekijkt. Er zullen negen en negentig scrollen (van zijn slechte daden) voor hem worden geopend en elke scrol zal zo groot zijn als het oog reikt. God zal vragen: "Ontken je iets, dat hierin staat? Hebben mijn schrijvers (engelen) jou onrechtvaardig behandeld, (tijdens het schrijven van jou daden)?" Hij zal zeggen: "Nee, mijn Heer". God zal vragen: "Heb je een excuus voor al die (zondes)?" Hij zal zeggen: "Nee, mijn Heer". God zal zeggen: "Wij hebben hier ook een goede daad van jou en jij zult niet onrechtvaardig worden behandeld". Dan zal er een kleine papiertje worden gebracht waarop, "Ik getuig dat niemand het waard is om aanbeden te worden behalve God en ik getuig dat Mohammad Zijn slaaf en boodschapper is" staat. God zal zeggen: "Ga het wegen". Hij zal vragen: "O mijn Heer, wat is dit papiertje vergeleken met zoveel scrollen?" God zal zeggen: "Jij zult niet onrechtvaardig worden behandeld". Dan zullen al die scrollen aan de ene kant van de schaal worden gezet en die papiertje aan de andere kant en die papiertje zal de weegschaal omslaan. En niets weegt zwaarder dan de naam van Allah!". (Overgeleverd door Tirmidhie).

PS: Vergeef me ik heb geen Tirmidhie thuis, dus kon ik de bron voor jullie niet nazoeken.

Terug naar boven
Priscilla Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 27 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 118
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2007 om 06:44

"En jullie zien de bergen en jullie denken dat ze onbewegelijk zijn terwijl zij als de wolken voorbijgaan.
Dit is God�s werk, die alles volmaakt heeft geschapen".
(Qur�an 27:88).

Volgens mij wordt er bedoeld dat de bergen niet altijd blijven bestaan, en net als wolken ook weer verdwijnen. Hetzelfde wordt namelijk bedoeld met deze bijbeltekst: "Hemel en aarde zullen voorbijgaan, maar mijn woorden gaan niet voorbij." Dit heeft ook niets te maken met het ronddraaien van de aarde.

Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2007 om 08:15
In eerste instantie geplaatst door batle_For_peace

Asalamu Alaikom,

 

Mijn vragen zijn niet beantwoordt en die vragen kunnen ook niet beantwoordt worden, ik ga idd niet altijd in op vage citaten, die als 'bewijs' aangehaald worden dus laten we een stap verder gaan. Ik geef je een link naar een of andere Harun Yahya  ik ken 'm intussen, een bedrieger eerste klas en ik zweer op de Verhevene, dat deze man de rug van de apen theorie heeft gebroken laat me niet lachen, Harun Yahya begrijpt de evolutietheorie nog niet eens zelf, laat staan dat hij met goede argumenten komt aandraven  met deze website van hem hehe

 

http://fossil-museum.com/fossils/

 

Laten we nu al die citaten en foto�s opzij schuiven. graag, want je komt er geen stap mee verder Ik praat nu man tegen man met jou Juan. Ga eens naar een museum waar duizenden fosielen liggen en ga eens op zoek naar hoeveel tussen vormen je zal vinden. Ik hoef daarvoor niet naar een museum te gaan, ik ben al ongeveer heel mijn leven bijna full-time bezig met fossielen, dus ik ken er wel wat van. Ik heb zelfs tussenvormen thuis liggen Tussenvormen zoals half vogel en half dier ??? terug naar de biologieles? wat is half-dier?. En vertel ons hoeveel je vond, want volgens Charles Darwin moesten meer tussenvormen bestaan dan perfect gevormde dieren. dit is sterk afhankelijk van je definitie van 'tussenvorm', je bedoelt een fossiel van een dier dat zich tussen twee diergroepen bevindt (vb reptiel - vogel)? zo zijn er tientallen, zo niet honderden , als je bedoelt een tussenvorm tussen twee diersoorten, is bijna elk fossiel een tussenvorm. Ik ben nog niet een tussenvorm tegen gekomen in mijn leven.

Allez hop, doe eens wat moeite dan, de bekendste is de Archaeopteryx litographica uit het Jura (Malm) van Eichstatt, nabij Solnhofen, Duitsland.

 

Lees deze dingen ook als je wilt,

 

         Gaten in de fosielen archief: http://www.freewebs.com/islamiway/Gaps.htm

citaten die weinig zeggen, niet?
enkele tussenvormen:

(kijk, geen nietszeggende citaten, maar concreet bewijs)


         Dieren verschijnen plotseling wat een verrassing, dit is nochtans logisch: http://www.freewebs.com/islamiway/Sudden.htm

en waarom zie we dieren 'plotseling' verschijnen in het fossielenbestand? denk eens goed na! Definieer 'plotseling' in geologische termen! Is 1 jaar 'plotseling'? is 10 jaar 'plotseling'? 100 jaar? 1000 jaar? 1 000 000 jaar? wat?

Ben je dan nooit kritisch over wat je leest?

Ik geef het je op een schoteltje: zeggen dat een fossiel van honderden miljoenen jaren oud, 'plotseling' verschijnt, terwijl er tussen aardlagen hiaten (door vb. toenmalige erosie, of gebrek aan depositie) van miljoenen jaren zitten, en op de datering een deftige foutenmarge zit, is misleidend. Als je dit niet begrijpt, moet je je vragen stellen of je �berhaupt wel voldoende wetenschappelijke bagage bezit om de ET te bekritiseren!

Dieren verschijnen plotseling zoals die Atheisten toegaven in die link. Als ze plotseling ontstaan zijn, dan MOETEN ze geschapen zijn volgens Charles Darwin fout! ALS darwin dit gezegd heeft en zo bedoeld heeft (wat ik betwijfel, maar ik ga het hier niet zitten napluizen), dan zat hij er naast! Vergeet niet dat Darwin al een tijdje dood is, intussen weten we op z'n zachts gezegd wel wat meer over onze planeet! De wtenschap gaat zodanig hard vooruit, dat resultaten na 5 � 10 jaar al verbeterd zijn, er wordt op die manier zelden iemand geciteerd die al zo lang dood is. En terecht!


(quote)

Battle_for_peace, vanwaar die bekeringsdrang?

Ik kan je niet bekeren, dat is in God�s handen. Ik wil dat je Moslim wordt, want ik weet dat dit de waarheid is. mja, zou kunnen, jij kent de Islam beter als ik (sic). maar over wetenschap zie ik je wel wat onjuistheden schrijven. Met elke sec komt je dood dichterbij. dat klopt Wie heeft je beloofd dat je morgen in leven zult zijn? Spreek de Shahadah uit en geloof erin, want dat is de sleutel. volgens jou
(quote)

 

Lees deze prachtige Hadith, inderdaad een erg mooie tekst

(quote)



Battle_for_peace, (nu we eindelijk van man tot man spreken) stoort het je niet dat de teksten die je aanhaalt over wetenschap, vaak vol evident foutieve uitspraken staan, die duidelijk maken dat de schrijvers misschien wel erg gedreven bekeerders zijn, maar wetenschappelijk dikke nullen zijn (Yahya op kop)? Je lijkt elk woord wat zij zeggen, klakkeloos en zonder kritisch nadenken over te nemen, met alle onjuistheden erbij. Soms zit er iets tussen, dat een interessante discussie kan opleveren, maar het meeste is zo'n rommel, dat ik m'n best moet doen om er ��n deftig argument in te vinden, dat niet eenvoudig te doorzien is.
Terug naar boven
Juan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 12 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 144
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2007 om 08:15
Nog een mooie: misquoting Darwin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2007 om 12:21
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

jiyuu schreef:


"Er bestaat geen conflict tussen zuivere godsdienst en wetenschap. Ze gaan samen, hand in hand"


Helemaal mee eens. De wetenschap helpt de mens vooruit te komen. Dankzij de wetenschap ontwikkeld de mens medicijnen en technologie om ons te helpen. Ook wordt ons geleerd hoe Majesteus de natuur en het universum is geordend en georganiseerd.�Op het gebeid van de wetenschap is al zoveel bereikt, hierdoor heeft de mens alleen nog maar meer notie gekregen van de enorme diversiteit en complexitiet van het leven. Voor ons Moslims reden te meer de grootsheid van God waar te nemen.



Een beetje lomp uitgedrukt misschien: maar moeten die mooie uitvindingen niet deels voork�men dat we in de oerbrij worden ondergewalst en verteerd? Wat is daar voor "groots" en "majestueus" aan? Het is maar goed dat we een mooie film in ons hoofd kunnen maken om onszelf te beschermen tegen wat, in zijn werkelijkheid gezien, barbaars-angstwekkend is!
Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2007 om 12:36

 

 

Citaten die weinig zeggen, niet? Enkele tussenvormen: (kijk, geen nietszeggende citaten, maar concreet bewijs)

Die citaten zeggen veel. Er zijn miljarden dieren en je hebt me niet 1 tussenvorm kunnen laten zien. De link die je geeft is lucht. Neem de eerste voorbeeld ervan,

 

 

Is dit een tussenvorm? Dit is een perfecte vis en geen tussenvorm. Hetzelfde geldt voor al je voorbeelden. Dat sommige dieren op elkaar lijken betekent niet dat ze van elkaar afstammen. Ik wil een duidelijke voorbeeld van jou. Een duidelijke voorbeeld van half vogel en half dier. Je kan niet eens een vinden.

 

"Niet een overgang van een dier naar het ander is te vinden in het fosielen archief. Wij kunnen niet eens bewijzen dat een enkele diersoort in een andere diersoort is veranderd". (Charles Darwin, 'My Life & Letters').

 

"Ten eerste, waarom is het zo, dat als dieren van elkaar zijn afgestamd, wij niet overal tussen vormen zien? Waarom is het natuur niet in verwarring, in tegenstelling tot wat wij zien, goed gevormd?" (Charles Darwin, 'Origin of Species', Page 143).

 

Darwin en andere evolutionisten zeiden dat als deze tussenvormen niet ontdekt worden, zijn theorie uit elkaar zou vallen. In zijn tijd hoopten ze dat ze later ontdekt zouden worden, maar tot vandaag de dag is niet een tussenvorm ontdekt. Waarom denk je dat we het nog steeds een �Theorie� noemen?

 

Harun Yahya begrijpt de evolutietheorie nog niet eens zelf, laat staan dat hij met goede argumenten komt aandraven

Over Islam weet hij niet veel nee, daar moet ik je gelijk in geven, maar over de apen theory weet hij wel. Je zegt dat hij de theory niet begrijpt, maar dat is jou mening. Jou woorden of mijn woorden hebben geen waarde hier. Weerleg zijn boeken, als je kan.

 

Ik hoef daarvoor niet naar een museum te gaan, ik ben al ongeveer heel mijn leven bijna full-time bezig met fossielen, dus ik ken er wel wat van. Ik heb zelfs tussenvormen thuis liggen

Wat is een tussenvorm? Je komt met een perfecte vis, en je zegt dit is een tussenvorm? Laat eens zien wat voor jou een tussenvorm is. Ze zeggen dat een giraf naar bladeren zocht in een hoge boom, en zo werd zijn nek langer en langer. Volgens deze theorie wou een olifant een bloemetje pakken van de overkant van een rivier en hij probeerde en probeerde totdat zijn neus tien meter werd haha Een dino sprong achter insecten aan en kreeg vleugels. Wat is dit jongen? Is dit wetenschap of een sprookje?

"We moeten een paar voorvaderen hebben". "Laten we die maar nemen". "Waarom?" "Omdat wij weten dat het daar moet horen en zij passen daar het beste van alle anderen in". Dit is hoe het is gegaan en ik overdrijf niet". (Gereth Nelson, 'Wall Street Journal', 9 December 1986).

 

Allez hop, doe eens wat moeite dan, de bekendste is de Archaeopteryx litographica uit het Jura (Malm) van Eichstatt, nabij Solnhofen, Duitsland.


Ik moet toegeven, dit is een goede poging. Er hebben miljarden diersoorten geleefd en het enige goede �bewijsje� die je kon geven, is zoals ik had verwacht Archeopteryx. Ten eerste, als �Evolutie Theorie� klopt, dan moeten er meer tussenvormen bestaan dan perfecte dieren. Waarom zien we dat niet in het natuur? Jou enige bewijs is Archeopterix.

 

De Evolutionisten stonden te poppelen, omdat ze eindelijk een bewijs hadden voor de apen theorie. Maar, dit vogel is geen bewijs voor de Evolutie Theorie, het is een bewijs voor Schepping. Dit kan tegen de Evolutie Theorie worden gebruikt. Zoals je weet, krijgt een Dinosaurier niet in een keer vleugels. Waar zijn de tussenvormen die hebben geleidt tot Archeopteryx? Heb je niet.

 

Zolang die stappen er niet zijn, kan Archeopterix nooit een tussenvorm zijn. Zoals je weet had Archepteryx precies dezelfde veren als de vogels van vandaag.

 

En de veren zelf, waren zo complex dat ze onmogelijk in een keer tot stand gekomen kunnen zijn. Moeten de veren niet in miljoenen jaren, tot zo'n perfecte vorm komen? Waar zijn die tussenvormen? Heb je niet.

Zoals de meeste wetenschappers het vandaag met elkaar eens zijn, kon Archeopteryx heel goed vliegen. Hoe is dat mogelijk? Moeten er niet eerst Dinosauriers bestaan met half ontwikkelde vleugels?

 

En wat heb je aan een halve vleugel? Volgens de Evolutie Theorie behouden de dieren alleen de delen die nodig zijn en die halve vleugel is nutteloos en zou moeten verdwijnen. Toch? Dit is wat Charles Darwin beweerde.

 

Hetzelfde geldt voor het oog, oor, hart en andere delen van het lichaam. Alles moet tegelijk tot stand zijn gekomen, of het is nutteloos. Zoals elke vogel had Archeopteryx, holle vleugels en holle vogel poten. Moeten die niet stap voor stap gevormd worden? Waar zijn de stappen? Heb je niet.

 

We zien klauwen aan het eind van de vleugels. Daarom moet het een reptiel-vogel zijn geweest, volgens de Darwinisten. Er leven genoeg vogels vandaag die klauwen hebben aan het eind van hun vleugels, zoals de Touraco, Hoatzin, Struisvogel, Cassowary en nog een aantal andere vogel soorten.

 

Deze dieren zijn 100% vogels, en hebben niks met reptielen te maken.

 

In 1983 toonde de 'British Museum of Natural History' meer dan negen vogel soorten die klauwen hadden aan het eind van hun vleugels. Het is dus hellemaal geen bewijs om te beweren dat het een reptiel-vogel moet zijn, omdat het klauwen had. Verder zien we dat Archeopteryx tanden heeft en daarom moet het een reptiel-vogel zijn, volgens de Evolutionisten. Het is waar dat vandaag geen vogels met tanden leven, maar neem eens een kijkje in de fosielen archief en je ziet genoeg vogels met tanden.

 

Dat zijn perfecte vogels, die perfect konden vliegen en hellemaal niks met reptielen te maken hadden. Zoals je weet leven vandaag ook reptielen die geen tanden hebben, dus tanden heeft niks met reptielen te maken.

 

En als we de tanden van deze vogels en van Archeopteryx bestuderen, lijken ze hellemaal niet op de tanden van reptielen. De staart bot en vleugels van zwanen lijken heel erg op die van Archeopteryx. Ze beweerden dat de hersenen van Archeopteryx op de hersenen van reptielen leek en later bleek dat het een leugen was.

 

Dus de hersenen zijn ook vogel hersenen. De evolutie van schubben naar veren is een moeilijke proces, dat ontelbare stappen en ongelofelijk veel tijd moet nemen. Waar zijn die stappen?

 

Geen enkele Evolutionist heeft uit kunnen leggen, hoe schubben in veren kunnen veranderen. Waarom? Omdat die Evolutie onmogelijk is. M. Bowdon zei, 'De veren van vogels onstaan van een hele andere plaats in de embryo dan de schubben van reptielen'. ('Science vs Evolution', 1991, Blz. 22).
A.D. Walker heeft het oor van Archeopteryx bestudeerd en het bleek zoals dat van de vogels van vandaag te zijn.

Onderzoekers hebben ook de botten van de enkels, van Archeopteryx vergeleken met de zogenaamde voorouders, en er bleek dat ze niks met elkaar te maken hebben. Als je naar de grootste verschillen tussen een reptiel en een vogel kijkt, dan zie je dat de grootste verschillen in de longen, hart en de manier waarop de botten in elkaar zitten ligt. Beweren dat dit allemaal evalueerde, heeft geen basis en is zeer onwarschijnlijk.

Zoals we weten zijn Dinosauers, reptielen en reptielen zijn koud bloedige dieren. Maar hoe Archeopteryx in elkaar zit, bewijst dat het een warm bloedige dier was. Wetenschappers concludeerden dat het een warm bloedige vogel was en perfect kon vliegen.

 

Het is absoluut onmogelijk om zoiets te krijgen, en ook nog zonder tussen vormen! Iemand die ook maar een beetje afweet van wat koud en warm bloedig inhoudt, zal niet durven om zoiets te beweren. En het ergste is, dat hier hellemaal geen bewijzen voor zijn.

 

En nu de knock out punch! James Jensen is een planteoloog aan de 'Brigham Young University', en hij ontdekte in het Westen van Colorado de fosiel van een andere vogel, die even oud als Archeopteryx was, maar die er veel moderner uitziet! Hoe kan dat? En ook in de Utah gebergten werden soortgelijke vogel soorten ontdekt, die even modern waren als de vogels die wij kennen vandaag.

 

Lianhai Hou en Zhonghe Zhou, twee planteologen aan de 'Chinese Institute of Vertebrate Paleontology', vonden een nieuwe vogel fosiel in het jaar 1995, en noemden het Confuciusornis.

Dit fosiel is ongeveer even oud als Archaeopteryx (i.e. zo'n 140 milljoen jaar oud), maar deze vogel heeft geen tanden! En de manier waarop de veren in elkaar zitten, is precies hetzelfde als de vogels van vandaag. Confuciusornis heeft dezelfde skellet als de vogels van vandaag maar het heeft wel klauwen aan het eind van de vleugels, zoals Archaeopteryx. Dat wil dus niet zeggen dat het iets met reptielen te maken moet hebben.

Een ander fosiel dat in China werd ontdekt, heeft de Evolutionisten een nog grotere schock bezorgd.

 

In November van het jaar 1996, werd het fosiel van een 130.000.000 jaar oude vogel, genaamd Liaoningornis gevonden. Liaoningornis had een borst bot, waaraan de vleugels van het vogel vastzaten, zoals moderne vogels.

 

Dit vogel is precies zoals de vogels die wij kennen en het enige verschil was, dat deze vogel tanden had. Dit bewijst dat vogels die op de vogels van vandaag lijken, weldegelijk tanden hadden, zoals de Evolutionisten ontkenden. Deze ontdekkingen hebben de Evolutie Theorie grote shokken bezorgd.

We vonden niet alleen vogels die in de tijd van Archeopteryx leefden, maar ook vogels die voor hem leefden. We vonden in Triassic Dockum Formation in Texas 2 vogels die even groot als kraaien waren, maar die 75.000.000 jaar ouder dan Archaeopteryx waren! (Nature 1986, Vol 322, Page 677).

 

De vogels die gevonden werden, toonden geen verschil met de vogels van vandaag. Als Archeopteryx de voorouder van de moderne vogels is, hoe kunnen modernere vogels, voor hem hebben geleefd? Hoe kan een kind, voor zijn ouders leven? Dit zijn onweerlegbare feiten, die de Evolutie Theorie wegvagen.

 

Een andere vogel werd ontdekt, die Eoalulavis heet en 25 tot 30 milljoen jaar ouder is dan Archeopteryx. De vleugels van Eoalulavis, waren precies dezelfde als de vleugels van de hedendaagse vogels.

 

Zonder enige twijfel, werden de Darwinisten weer geschokt, na deze ontdekkingen. Ze werden gedwongen om te schrijven, 'De voorvader van vogels was een vogel'. De conclusie In is dat Archeopteryx een perfecte vogel was en niks met reptielen te maken had en dat de vermiste tussenvormen, nog steeds vermist zijn.

En ook al zouden we dit als een tussenvorm accepteren, een tussenvorm is niks en het bewijst de �Evolutie Theorie� niet, je hebt miljarden tussenvormen nodig om dit theorie te bewijzen!

Geen tussenvormen geen Evolutie, geen Evolutie dus Schepping.

 

Ben je ooit in je leven een boek tegengekomen dat zegt, �De Evolutie Feit?� Dit was de enige bewijs voor Evolutie en die is weerlegd, Alhamdolillah. Moge Allah jou en mij leiding schenken en leiden op Zijn wegen van vrede. Amien.

 

Een waarom zie we dieren 'plotseling' verschijnen in het fossielenbestand? denk eens goed na! Definieer 'plotseling' in geologische termen! Is 1 jaar 'plotseling'? is 10 jaar 'plotseling'? 100 jaar? 1000 jaar? 1 000 000 jaar? wat? Ben je dan nooit kritisch over wat je leest?

Plotseling betekent dat ze in een keer en heel snel tot stand komen. Je kan zeggen dat het mischien wel miljoen jaar duurde, maar daar heb je geen bewijs voor. Laat mij de stappen zien, als je kan.

 

 

Neem de Cambrian Explosion. Zo�n 550 miljoen jaar geleden werd het oceaan plotseling gevuld met leven. Daarom noemen zelfs de evolutionisten het een, �Explosie�. De dieren die daar tot stand kwamen waren perfect en zonder voorvaderen!! Hoe kan dat? De ogen van die diertjes zijn tot vandaag de dag 100% hetzelfde gebleven!! Hoe kan dat? Die ogen, DE EERSTE OGEN, kunnen door de beste technologien niet gemaakt worden.

 

ALS darwin dit gezegd heeft en zo bedoeld heeft (wat ik betwijfel, maar ik ga het hier niet zitten napluizen), dan zat hij er naast! Vergeet niet dat Darwin al een tijdje dood is, intussen weten we op z'n zachts gezegd wel wat meer over onze planeet! De wtenschap gaat zodanig hard vooruit, dat resultaten na 5 � 10 jaar al verbeterd zijn, er wordt op die manier zelden iemand geciteerd die al zo lang dood is. En terecht!

"Organismen ontstonden of hellemal volmaakt op aarde of (ze ontstonden) niet (hellemal volmaakt). Als zij niet volmaakt op aarde kwamen, dan moeten ze wel het nageslacht zijn van andere dieren voor hun. Als zij wel hellemaal volmaakt tot stand kwamen, dan moeten zij wel geschapen zijn door een Almachtige inteligentie". (Evolutionist Douglas J. Futuyma, 'Science on Trial', Page 197).

Charles Darwin zei,

 

"If numerous species belonging to the same genera of families have really started into life all at once, the fact would be fatal to the theory of descent with slow modification through natural selection". (Charles Darwin, 'Origin of Species', Page 302).

"Nothing is more extraordinary in the history of the Vegetable Kingdom, as it seems to me, than the apparently very sudden or abrupt development of the higher plants". (Charles Darwin, �The Life and Letters of Charles Darwin�, Page 248).

Ik had geen tijd om het te vertalen, maar hij zei dus dat als ze wel in een keer zijn ontstaan, dat het fataal zou zijn voor zijn theorie en hijzelf zei dat hij verrast was over het plotselinge ontstaan van ingewikkelde planten. Jij bent het hier niet mee eens? Hoezo niet? Denk na. Hoe kan iets complex zomaar in een keer ontstaan?

Volgens mij wordt er bedoeld dat de bergen niet altijd blijven bestaan, en net als wolken ook weer verdwijnen. Hetzelfde wordt namelijk bedoeld met deze bijbeltekst: "Hemel en aarde zullen voorbijgaan, maar mijn woorden gaan niet voorbij." Dit heeft ook niets te maken met het ronddraaien van de aarde.

Zullen voorbijgaan is een oude woord voor �vergaan� en niet voorbijgaan als de wolken. Die vers spreekt Ecclesiasters 1:4 en Psalmen 104:5 tegen, by the way. Wat die Qur�an vers betreft, er zijn 2 mogelijkheden, kom ik er nu achter. Eentje is dat de wereld delen verschuiven in miljoenen jaren en de tweede is dat de aarde ronddraait. Er is geen derde weg. Kies jij maar, beiden zijn een wonder, Alhamdolillah.

Terug naar boven
ICN Bekijk dropdown
Admin Group
Admin Group
Avatar
ICN

Lid geworden: 25 januari 2003
Locatie: Netherlands
Online status: Offline
Berichten: 1819
Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 februari 2007 om 14:07

Deze topic wordt gesloten om het overzichtelijk te houden en omdat het de maximale lengte van 5 pagina�s heeft bereikt.

U kunt een tweede topic openen om verder te gaan met discussi�ren.


Mvg,

Het Islaam.nl ForumBeheer

Stichting Islaam & Cultuur Nederland
Islaam.nl Beheer
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <1 345

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.