Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

verkering

 Post Reply Post Reply
Schrijver
mart Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 10 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mart Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: verkering
    Geplaatst op: 10 maart 2007 om 10:46

de verkering tussen eeen nederlander en een moslim

 

verslag door nadia en mart

bij mij op school zat een mijsje en die hete nadia nadia is een moslim en wij wilde verkering met elkaar maar ik wist niet dat zij moslim was ik wist niet wat dat helemaal betekenden maar na een tijdje wou ik wel eens bij haar thuis komen maar dat vonden haar ouders niet goed later zijden ze als jullie 1 jaar verkering hebben mag hij eenmalig komen maar zelf dat ging niet door en zo was er elke keer wel weer wat ze konden zich niet aan de afspraken houden

moelijk is dat als je verkering zo moet gaan maar ik deed alles voor haar en zij voor mij .

ze zaten er tegen dat hij bij mij thuis komt.

veel problemen mee dat ik met haar verkering had .

het werd zo erg dat zij 2 weken het huis uit ging .

 

Groetjes Mart en Nadia

Terug naar boven
batle_For_peace Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 maart 2004
Online status: Offline
Berichten: 860
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote batle_For_peace Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 maart 2007 om 11:35

Je moet begrijpen, (moge Allah je leiden), dat mensen erg boos kunnen worden als je de eer van hunzelf of van hun familie aanvalt. Een van de grootste dingen die ons van dieren afscheid is onze schaamte. Hoe zou jij je voelen als jou dochter of zus of moeder met een vreemde jongen hand in hand liep? Wie is hij? Waar gaan ze heen?

 

Wij zeggen niet dat jij of iemand anders iets slechts van plan is, maar wie kan ons verzekeren dat je niet iets slechts zal doen? Er zijn genoeg gekke mensen buiten en van degenen die goedzijn, ook zij kunnen zichzelf niet inhouden en het kan leiden tot overspel enz, dat in Islam STRENG verboden is, streng streng.

 

Zelfs een dier, wallahie, zelfs een dier, als een andere dier gemeenschap heeft met zijn �vrouw� hij valt hem aan. Zelfs een dier voelt dat, maar bij mensen en vooral bij Moslims is dat veel hoger in graden.


Al Mughira bin Shu�ba heeft overgeleverd dat Sa�d ibn Ubada zei: Als ik een man met mijn vrouw (in bed) zie, dan zou ik hem met mijn zwaard treffen, en niet met de botte kant ervan! Toen de Profeet dit hoorde zei hij: Zijn jullie verbaasd over de bezorgdheid van Sa�d over zijn eer? Bij God, ik ben meer bezorgd over mijn eer dan hij en God is bezorgder dan mij. (Sahih Muslim, Boek 9, Hadith 3572).

 

Lees die laatste Hadith, dit is hoe zij waren en dit is hoe wij nu zijn. Degene die dit niet voelt, hij volgt zijn dierlijke lusten. Voor hem is dit leven het paradijs, waarom zou hij zich druk maken? De duivel laat alles aan hem schoonschijnen en hij wordt zo verblindt door de duivel dat hij de waarheid niet meer herkent.


Allah zegt,

"En wie is verder afgedwaalt dan hij die zijn eigen begeerten volgt zonder leiding van God?" (Qur�an 28:50).

Abdullah heeft overgeleverd dat de Profeet zei: Er is niemand die meer Ghira (i.e. woede dat iemand voelt als zijn eer wordt aangevallen), heeft dan God, en daarom heeft hij de schaamte volle dingen en zondes (zoals overspel) verboden. En er is niemand die meer geprezen wilt worden dan God. (Sahih Bukhari, Deel 9, Boek 93, Hadith 500).

Dus verkering enz met moslim meisjes is inderdaad verboden en onze geleerden hebben gezegd dat zelfs chatten over msn met meisjes niet mag omdat het vaak tot slechte dingen zoals overspel leidt. Islam sluit alle deuren die tot het verbodene leiden.


Moge Allah jullie leiden naar het rechte pad, Amien.

 

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.