Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Loverboys

 Post Reply Post Reply Pagina  12>
Schrijver
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Loverboys
    Geplaatst op: 11 maart 2007 om 13:58

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

 

De moslimjongeren zijn ver heen�

 

Aan Iedereen Die Het Wil Lezen Dit Is Geen Grap En Zeker Geen Verhaal Of Een Topic Om Aandacht Te Vragen Zo Waar Allah Me Getuige Is Dit Is De Volle Waarheid En Niets Minder

Sinds Zes Maanden Zijn Er Hier Op Deze Web Site (Marokko.nl) En Op Maroc.nl Steeds Meer Meiden Slacht Offer Geworden Van Lover Boy""s En Lover Meisje"s
Ik Hoor Jullie Denken A Dat Zijn Gewoon Van Die Domme Meiden Die In Alles Trappen En Zich Laten Gebruiken , Maar Niks Van Dat Is Waar Mensen Hoe Zeker Weet Je Dat Je Zelf Niet Met Een Lover Boy Omgaat Of De Vriendin Van Je Waar Je Mee Omgaat Niet Voor Een Lover Boy's Groep Werkt Om Meisjes Voor Hun Te Regelen

Somige Van Jullie Zullen Nooit Bij Stil Hebben Gestaan En Anderen Wel , Het Gaat Niet Om Dat Je Slim Bent Of Dat Je Der Niet In Trapt Want Dat Hebben De Meiden Ook Gezegd Die Slacht Offer Zijn Geweest En Nog Steeds Ook Altijd In Hun Gedachten Voor Zich Gehouden ,maar Ik Kan Jullie Vertellen Dat Niemand 100% Veilig Is Tegen Deze Vervloekte Ziellen

Niemand Durft Er Voor Te Komen Dat Ze Slacht Offer Is Geweest Van Lover Boy"s En Groot Gelijk Want Dan Krijgt Ze Nog Meer Schuld Toe Gewezen Dan Ze Al Heeft Mee Gemaakt Of Mee Maakt Een Lover Boy Is Is Ook Iemand Die Een Andere Geestelijk Mishandeld Heeft Er Bestaan Verschillende Vormen Van Mishandelen Mensen

Zo Waar Allah Swtl Me Getuige Mocht Iemand Hulp Nodig Hebben Al Is Het Maar Om Te Praten Dan Pm Aub Of Hier Me Msn Er Is Altijd Wel Een Oplossing En Niemand Is Perfect En Ja Het Is Heel Moeilijk Om Er Over Te Praten Of Maar Het Te Zegen Maar Toch Er Moet Een Keer Een Einde Komen Kennen Jullie Iemand Die Hulp Nodig Heeft Of In Problemen Zit Aub Dan stuur een pmtje voor een prive msn speciaal voor dit doel

In De Naam Van Allah Swtl Zweer Ik Dat Er Geen Kwade Zin In Het Spel Is En Dat Me Zwijg Plicht Tot Me Dood Te Behouden Tegen Ieder Die Hulp Vraagt .

 

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 maart 2007 om 15:06

la7awlawa laqwata ila billah

 

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 01:46

www.seksueelgeweld.nl 

www.seksueelgeweld.be

 

Site met veel informatie en steun voor slachtoffers van elke vorm van seksueel geweld. Dus ook slachtoffers van loverboys.
Een slachtoffer zou zich eigenlijk nooit moeten schamen (maar jammer genoeg gebeurt dit bijna in elke cultuur , het slachtoffer wordt met de vinger gewezen en zo hebben daders nog maar eens vrij spel).

Lieve mensen.. NIEMAND hoeft dit soort dingen te accepteren Ik ben mischien geen moslim meisje, maar ik weet jammer genoeg hier wel over wat ik praat (zijnde dan niet door loverboys) maar zoek steun !!! en ook ik ben maar pbtje weg.

groetjes,

stampertje

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 03:26

Hey Stampertje,

 

Ik ben het helemaal met je eens dat een slachtoffer zich niet zou moeten schamen en niet zou moeten denken dat het haar eigen schuld is. Helaas gebeurt dit wel. Dit heeft natuurlijk niet alleen met het meisje te maken maar ook met haar omgeving, familie en cultuur niet te vergeten. De daders hebben inderdaad een vrij spel, omdat ze weten dat de slachtoffers niet ergens terecht kunnen met hun problemen. Vooral niet bij de ouders. Ik vind dit erg kwalijk. Wat ik ervan weet is dat het voornamelijk Marokkaanse jongeren zijn die zich bezighouden met dit soort smerige praktijken. Zij weten hoe een (Marokkaans) meisje wordt opgevoed en maken er zo misbruik van. Zij weten ook dat een meisje nooit terecht kan bij haar ouders als dit gebeurt. Of het nou vrijwillig is of niet. Zelfs bij verkrachting heb je nog mensen die zeggen dat het je eigen schuld is�. Als het dan al je �eigen schuld zou zijn�, dan wat te moeten denken bij een loverboy slachtoffer.

 

Wij met z�n allen hebben een mentaliteitsverandering nodig. Vooral degenen die denken dat het altijd maar de schuld is van het meisje� en dat de man alleen op de vrouw afgaat omdat zij hem zou hebben verleid of dergelijke. Onzin natuurlijk�maar zie dit maar aan bepaalde mensen uit te leggen�


Er valt nog veel te doen!

 

Groetjes,

 

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 03:51

Absoluut marocaantje

en niet alleen in jullie cultuur. Ook in de westerse samenleving wordt maar al te vaak zo gedacht.

Je zal het wel uitgelokt hebben. Zelfs Sabine Dardenne (slachtoffer dutroux) werd niet geloofd.. mensen die zo veel hebben meegemaakt zullen wel niet meer helder denken.. Walgelijke manier van denken.. want zo hebben daders weer vrij spel.
Wanneer gaan mensen eens beseffen hoe veel ze kapot maken.
Hoeveel er ook kapot gemaakt word door kop in zand theorie.
Als ik durf praten dan wordt ik of niet geloofd.. of zielig bevonden. Zwijg er maar over.. das evrstandisgte... maar met elk slachtoffer dat zwijgt heeft een dader vrij spel.

Mensen open je ogen .... overal in elke cultuur gebeuren zulke dingen.. laat die meisjes weten dat ze NOOIT meer alleen hoeven te staan.

en laat die mannen weten dat zoiets NOOIT getolereerd zal worden ..

Marocaantje dankje !!!

groetjes,

stampertje

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 07:03
Er wordt hier veel gepraat over laat je niet doen etc... etc... en praat erover,... Veel woorden maar geen daden. Of beter gezegd: 'Hebben jullie tips?'
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 07:16

ABTT ..

die .be site is van mij ... daar staan vrij veel tips.

Tips voor slachtoffers

  • Ik zelf heb ongelofelijk veel steun gevonden aan het contact met lotgenoten via het forum en de chat Een plaats waar je met al je twijfels en gevoelens terecht kan.
  • Hoe vaak het ook gezegd wordt het is NOOIT jouw fout. Probeer dat op ��n of andere manier te geloven hoe moeilijk het ook is. Je hebt als slachtoffer recht op steun, begrip en je mag er dus over praten.
  • Probeer door er over te praten een net van mensen om je heen te krijgen op wie je terug kan vallen als je het moeilijk hebt. Geef hen ook aan wat ze voor je kunnen doen. Als je helder en rustig bent kan je daar eens over nadenken Op zo�n momenten kan je hen ook aangeven wat ze voor je kunnen doen als je het moeilijk hebt en dus niet zo helder denkt. Durf ook hun hulp vragen als je hen nodig hebt. Je hebt recht op alle steun die je kan krijgen. Hou er wel rekening mee dat mensen er niet altijd kunnen zijn, het is niet omdat iemand het even te druk heeft voor je dat hij/zij je ook laat vallen of je niet wil helpen.
  • Als praten je moeilijk valt, kan je proberen te schrijven. Vraag desnoods aan vrienden even te chatten met je (achter een pc zit je veilig verborgen en zien ze je emoties niet) of vraag of ze een schrijfgesprek willen doen , niet praten gewoon alles schrijven kan veel makkelijker zijn. Is minder gevoelig.
  • Verwacht niet van jezelf dat je alles aan kan. Geef jezelf de tijd om het te verwerken, met ups en downs.
  • Geef aan anderen aan wat JIJ wil. Hoeveel mensen ook om je geven, helderziend zijn ze niet. En buitenstaanders hebben er geen idee van wat je doormaakt. Verwacht het ook niet van hen, vaak willen mensen je wel steunen maar weten ze niet hoe.
  • Als je er met niemand over kan/wil praten, helpt het ook soms om gewoon alles neer te schrijven. Niemand hoeft dit te lezen, het blijft van jezelf zolang jij dat wil; maak jezelf nooit verwijten, haal jezelf nooit naar beneden om wat er gebeurd is. jij kan er niks aan doen, jij bent niet in de fout gegaan ! jij bent slachtoffer en niks of niemand kan de dader goedpraten
  • hoe je je ook voelt, denk er aan dat je niet abnormaal bent .. je reageert perfect normaal op een abnormale situatie

Deze tips zijn tips geen regels.. verwijt jezelf dan ook niet dat je ze allemaal kan opvolgen. Vergeet nooit tijd brengt raad.

 

http://www.seksueelgeweld.be/tipsvoorslachtoffers.html

Tips voor al wie dicht bij slachtoffers staat

  • Lees eerst en vooral de tips door die er aan de slachtoffers gegeven worden, daar staan vaak interessante dingen in voor jullie ook.
  • Je kan met je twijfels en gevoelens terecht op het forum en in de chatroom.
  • Over het beleven van seksualiteit staan er verder op de site nog tips, dat dit niet vanzelfsprekend is spreekt voor zich. Het hoeft echter niet onoverkomelijk te zijn of een goede relatie in de weg te staan.
  • De sleutel tot alles is respect en vertrouwen. Luister niet alleen met je oren maar ook met je hart, voel aan wat ze wil. Let op lichaamstaal, slachtoffers hebben geleerd dat hun grenzen niks waard zijn en denken vaak dat ze geen recht hebben die aan te geven, probeer haar / hem van tegendeel te overtuigen. Respecteer haar grenzen ook al geeft ze die enkel via lichaamstaal weer.
  • Dwing haar/hem tot NIETS ook niet tot praten of emoties tonen.
  • Bespreek op momenten dat ze/hij rustig is wat je voor haar/hem kan doen als ze in paniek is., hoe zij/hij jouw steun op die momenten ziet.Hou er rekening mee dat werkelijkheid en gevoelswereld soms mijlen ver uit elkaar kunnen liggen. Het is niet omdat het op die moment veilig IS dat ze/hij zich ook zo VOELT en meestal weet ze wel wat de werkelijkheid is, maar voelt ze het anders aan. Laat haar merken dat haar gevoelens mogen. En geef haar de steun die ze vraagt (of verlangt maar niet durft vragen)
  • Hou er rekening mee dat slachtoffers heel vaak zichzelf de schuld geven en zichzelf dus niet waard vinden om hulp te krijgen, om steun te krijgen, om bemind te worden. En zich daar zelfs tegen verzetten. Vaak zien zij zichzelf als niets waard. Probeer hen van het tegendeel te overtuigen door te proberen inschatten wanneer ze hulp nodig hebben en die dan ook spontaan aan te bieden. Laat je ook niet ontmoedigen als men je wegduwt of je hulp niet aanneemt. Blijf herhalen dat ze/hij wel ok� is en dat zij/hij niet in fout is. Blijf haar/hem bevestigen zo vaak je maar kan. Het slachtoffer zal vaak je zelf proberen weg te duwen.. iemand zelf afwijzen doet minder pijn dan afgewezen worden.. probeer er te blijven zijn voor haar.
  • Veel slachtoffers duwen weg en trekken tegelijk aan. Ze willen dolgraag steun en vriendschap maar als je te dicht komt worden ze bang en zullen ze kei hard je proberen weg te duwen. Terwijl ze ergens net de behoefte hebben aan je steun. Zoek op zo'n momenten een tussenweg tussen afstand nemen en zorgen dat ze weet dat je er nog wel bent.
  • Veel slachtoffers hebben nooit geleerd op een normale manier met mannen om te gaan dus doen ze dit vaak helemaal verkeerd, ze hebben er alles voor over om lief gevonden te worden en doen alles wat ze denken wat er van hen verwacht wordt (ook al verwacht jij dat misschien helemaal niet) probeer haar heel duidelijk te maken dat je haar lief vindt zoals ze is. Een slachtoffer zal zichzelf vaak volledig wegcijferen voor anderen, zeker voor mensen waar ze om geeft en dit op elk punt.
  • Steun haar/hem in wat ze ook doet. Ook al ben je dan met haar/zijn keuzes niet akkoord laat haar/hem merken dat het haar/zijn keuze is en dat je haar hoe dan ook steunt.
  • Dit laatste telt ook als ze/hij een terugval heeft maak haar/hem duidelijk dat het ok� is dat ze/hij mag huilen (of andere dingen) en dat je haar/hem zal blijven steunen
  • Dit is ook zeer belangrijk in geval van automutilatie (zelfverminking) laat haar merken dat je niet akkoord bent met dat ze het doet maar steun haar wel en maak haar duidelijk dat het ok� is. Dat je haar daarvoor niet zal laten vallen of afwijst. Dreig nooit met :�als je dat nog doet zie je mij niet meer (of iets dergelijks)�, het is haar manier van overleven. Is misschien niet juiste manier maar wel manier die haar helpt (zo voelt zij het in ieder geval aan)

 

http://www.seksueelgeweld.be/tipsvoorderden.html

dit alles komt dus van www.seksueelgeweld.be

groetjes,

stampertje

Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 07:19

Dit zijn trouwens algemene tips over misbruik .. op www.seksueelgeweld.nl staat meer uitleg specifiek over loverboys. Tactieken ed voor mensen die er meer willen over weten

http://www.seksueelgeweld.nl/linkinformatie/linkinformatieDe tails.php?linkinformatie_id=38

Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 08:53
Hm,... misschien stel ik mijn vraag niet goed of heb ik niet goed gezocht, maar er staat weldegelijk het is NIET jou fout. Ok�, ok�,... het is niet jou fout, maar wat moet die persoon dan doen? Gewoon alles zitten opschrijven en chatten? Wat gebeurdt er met de dader? Wat als er seksueel geweld bezig is, dan is die ene persoon het slachtoffer, maar op die site kan hij zijn problemen niet echt oplossen, als ik het zo mag zeggen. Ik bedoel hiermee: 'Zijn er tips waarmee het slachtoffer de dader kan aanpakken?' Want het slachtoffer kan er zich wel goed mee voelen, maar de dader is nog vrij?

De naam van de site vindt ik een beetje ��nzijdig. Beter zou het seksueelmisbruik worden genoemd. Kritiek, kritiek,...


Assalaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 10:45

nopes

want misbruik wordt door veel mensen enkel naar kinderen gezien.
EN geweld is er in verschillende vormen.
Trouwens de .nl bestond al langer.
Op de site staat trouwens v��l meer info dan ik zo hier ff geef.
Ook over aangifte en wat je als slachtoffer kan verwachten.

Trouwens als je slachtoffers mondiger maakt ... stoppen feiten vaak ook.
geef je ze de kracht om eventueel actie te ondernemen tegen hun daders.
Maar ja .. slachtoffers helpen is de eerste stap om daders te stoppen.

Dat en maatschappij wakker schudden.

Trouwens de wereld is niet eenvoudig .. en dit onderwerp al zeker niet.

Wat mij betreft zou maatschappij en wetgeving moeten aangepast worden.. alleen heb ik daar weinig over te zeggen zeker?
De straffen die gegeven wordenz ijn belachelijk laag. De manier dat er met slachtoffers omgegaan worden op politieburelen en rechtbanken laat kompleet de wensen over. Zowel in belgie als in nederland.
De laatste jaren zijn er wel dingen veranderd .. maar er is nog h��l veel te veranderen.

En ja nu word ik boos. Jij vraagt tips .. wel meneer geef ze dan zelf h�..

wat moeten we doen ??? aangifte ?? denk je dat dat zalig makend is?
wraak .. afmaken .. klinkt mooi .. maar dan wordt je twee maal slachtoffer.
Nee de ultieme wraak is gelukkig worden.. want dan hebben ze je niet kapot gekregen .. wat ze ook geprobeert hebben

mvg,

stampertje

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 10:53

Hoi Stampertje,

Heel goed dat je zo,n site hebt en dat je op deze manier het bespreekbaar kan maken. Ik ga de site later beter bekijken.

Hier in Egypte hebben we een soortgelijk fenoneem. Loverboys and lovermen die het op de toeristen hebben voorzien. Zowel op mannen als op vrouwen. jaja, je leest het goed. Doel: sexueel contact en geld. (Er zijn zelfs sites die deze mannen met naam en foto tentoonstellen.) Vaak trouwen mannen met buitenlandse vrouwen terwijl ze al getrouwt zijn met het doel om hun eenzaamheid wat op te lossen en / of zoveel mogelijk geld van de buitenlandse vrouw af te troggelen. En bespreekbaar maken hier? Aangifte doen? Je kunt nergens terecht. geloof me ik heb alles gezien, zwaar mishandelde vrouwen, bedreigingen en zelfs ontvoeringen.

Zelf ben ik een tijdje aanspreekpunt geweest voor een organisatie waar gedupeerde vrouwen (ook egyptische vrouwen) terecht konden. Ik ben daar mee gestopt, het werd te gevaarlijk. Echt waar. Ik moest wel stoppen. Voor diegene die dat niet begrijpen. Als buitenlandse in Egypte kun je je beter nergens mee bemoeien...

En als je denkt dat het om domme vrouwen gaat heb je het mis. Het zijn vrouwen (en mannen) van alle leeftijden met verschilldende achtergronden en vaak ook hoog opgeleidt.

En als je denkt dat het een bepaald soort jongens of mannen zijn dan heb je het ook mis. Ik ken mannen die keurig de moskee bezoeken, vrouw nietsvermoedend braaf thuis en dan nog...

Ik heb dit altijd al willen vertellen of naar buiten brengen maar dat is zo ontzettend moeilijk. Je stuit op zoveel onbegrip en problemen. Hier kun je nergens terecht. De meeste tranen heb ik hier vergoten.....zo, nu weten jullie waar mijn felheid vandaan komt....

Nefertiti

 

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 11:02

Hier is het niet zoveel verschillend zenne.

De meeste slachtoffers worden gewoon niet geloofd.

Er zou maar eens iemand bij kunnen zitten die het doet om aandacht te vragen (wat ook gebeurt ok.. maar er word te vlug vanuit gegaan).

Ik heb ook geen aangifte gedaan.. so shoot me ...

Ik ben ook nog steeds bang .. shoot me again.

ik probeer andere slachtoffers te helpen. Ze de kracht te geven door te gaan met hun leven.. niet enkel te overleven. En dat probeer ik ook.
Aangifte doen zou in mijn situatie geen enkele zin hebben. Maar ja .. mijn daders lopen nog vrij .. en ja er zijn waarschijnlijk nieuwe slachtoffers gevallen.
En nee dat hoeft niemand me te verwijten... dat verwijt ik mezelf al genoeg ..

Niemand hoeft me schuldgevoelens te geven .. die heb ik voldoende dankjewel.

sorry hier dus ook fel ...

Zit te huilen achter pctje en dan denk je minder helder.

xxx,

stampertje

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 11:07

Stampertje, je hebt er misschien niets aan, maar ik denk aan je duizenden kilometers verder weg.

Kom eens naar Egypte, zou ik zeggen, een bakkie doen. Ik ben echt nog Nederlandse. Dus de deur staat altijd open..Je bent welkom!

Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 11:09

Ik ben belgje en de deur is hier ook altijd open als je ooit hier in de buurt bent.

Ik denk dat wij goed met elkaar zouden vinden.

ABTT eigenlijk heb je wel een punt hoor. Wat ik doe is pleisters plakken op de wonden .. Maar eigenlijk zou je moeten voorkomen die die wonden er komen.
Alleen is dat naar mijn gevoel in deze maatschappij onmogelijk.

Maar ik begrijp je punt.. ik ben daardoor ook gefrustreerd.. en mischien dat ik net daarom zo fel reageer

groeten,

stampertje

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 15:06

In eerste instantie geplaatst door ABTT

Er wordt hier veel gepraat over laat je niet doen etc... etc... en praat erover,... Veel woorden maar geen daden. Of beter gezegd: 'Hebben jullie tips?'

Nou mijn tip is om loverboys, pooiers etc gewoon weg te nemen uit de maatschappij.

Nou ja niet e ieder kan de doodstraf waarderen dus ik geef een altenatief.

Een duidelijke tatoeage op het voorhoofd met de tekst ;"Pas op pooier, door Satan besmet:" Natuurlijk wel effe castreren om te voorkomen dat de genenvespreid worden.

welliht is de doodtraf toch menselijker:-)

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 maart 2007 om 15:17

Hey Stampertje,

 

Absoluut marocaantje

en niet alleen in jullie cultuur. Ook in de westerse samenleving wordt maar al te vaak zo gedacht.

Je zal het wel uitgelokt hebben. Zelfs Sabine Dardenne (slachtoffer dutroux) werd niet geloofd.. mensen die zo veel hebben meegemaakt zullen wel niet meer helder denken.. Walgelijke manier van denken.. want zo hebben daders weer vrij spel.
Wanneer gaan mensen eens beseffen hoe veel ze kapot maken.
Hoeveel er ook kapot gemaakt word door kop in zand theorie.
Als ik durf praten dan wordt ik of niet geloofd.. of zielig bevonden. Zwijg er maar over..
das evrstandisgte... maar met elk slachtoffer dat zwijgt heeft een dader vrij spel.

 

Je hebt gelijk. Ik snap niet waarom de slachtoffers meestal niet worden geloofd. Het is inderdaad een walgelijke manier van denken. De daders zullen altijd vrijspel hebben als ons mentaliteit wat dit betreft niet zal veranderen. Een loverboy hoeft dan alleen nieuwe strategie�n te bedenken en kan weer z�n gang gaan als vanouds. Mensen weten inderdaad niet hoeveel ze kapot maken. Het opkroppen van gevoelens en het verschrikkelijke gebeurtenissen voor je houden is niet gezond. Je zult bovendien ook nog constant leven in angst of walging van jezelf.

 

Zwijgen is juist 1 ding wat je niet moet doen. Probeer er met ouders over te praten, vriendinnen, of ergens waar je anoniem terecht kunt. Zoek indien nodig desnoods professionele hulp.

 

In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Marocaantje dankje !!!

 

Graag gedaan Stampertje. Anytime!

 

In eerste instantie geplaatst door ABTT

Ik bedoel hiermee: 'Zijn er tips waarmee het slachtoffer de dader kan aanpakken?' Want het slachtoffer kan er zich wel goed mee voelen, maar de dader is nog vrij?

 

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe ABTT,

 

Er bestaat altijd de mogelijkheid om aangifte te doen. Wat een loverboy van plan is (en ook soms kan uitvoeren) is natuurlijk wettelijk niet toegestaan

 

Trouwens als je slachtoffers mondiger maakt ... stoppen feiten vaak ook.
geef je ze de kracht om eventueel actie te ondernemen tegen hun daders.
Maar ja .. slachtoffers helpen is de eerste stap om daders te stoppen.

Dat en maatschappij wakker schudden.

Ons maatschappij cre�ert als het ware loverboys. Wij, die ons ogen liever dicht doen voor hetgeen er om ons heen gebeurd dan dat we daadwerkelijk kijken wat er gaande is en de daders hard bij hun nekvel pakken. Er moet een verandering komen qua mentaliteit, dat lijkt mij het belangrijkste. Pas daarna zou er  gesproken kunnen worden over eventuele weetswijzingen, wetsvoorstellen...

Groetjes,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2007 om 01:22

Salaam Alaikum,

Hoeren, pooiers, loverboys etc etc, ze hebben altijd al bestaan in wat voor vorm dan ook. Pooiers, loverboys of whatever zijn de misbruikers van onze (toekomstige) moeders en diennen derhalve keihard te worden aangepakt. 

Geen slappe hap aanpak, maar een jaar of vijf in een Turkse gevangenis. Schijnt bij velen verhelderend te werken.

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2007 om 11:23
Ik heb niet perse over Loverboys of hoe ze ook heten 

Ik heb het over misbruik/geweld, of hoe je het ook wilt noemen.

In eerste instantie geplaatst door Stampertje

En ja nu word ik boos. Jij vraagt tips .. wel meneer geef ze dan zelf h�..

wat moeten we doen ??? aangifte ?? denk je dat dat zalig makend is?
wraak .. afmaken .. klinkt mooi .. maar dan wordt je twee maal slachtoffer.
Nee de ultieme wraak is gelukkig worden.. want dan hebben ze je niet kapot gekregen .. wat ze ook geprobeert hebben

In eerste instantie geplaatst door Druideherne

Nou ja niet e ieder kan de doodstraf waarderen dus ik geef een altenatief.

Afmaken, dat zou ik doen, die Satansmensen zijn het niet waard om te leven, en dan gelukkig verder leven, want zolang deze meneer (denk niet dat het een vrouw is) vrij rondloopt heb je nog altijd die herinneringen. Ofwel verscheep je deze satansmens naar een afgelegen eiland zoals de malaria/lepra-eiland ofwel maak je hem af. Jammer genoeg is het niet zo simpel.

In eerste instantie geplaatst door Stampertje

Alleen is dat naar mijn gevoel in deze maatschappij onmogelijk.


Waarom dan? Het is de maatschappij die ons moet beschermen en dan laten ze ons in de steek? Raar maar waar!

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe ABTT,


Wacalaeykum salaam wa ra7matu'Allah wa baarakatuh,

 

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Er bestaat altijd de mogelijkheid om aangifte te doen. Wat een loverboy van plan is (en ook soms kan uitvoeren) is natuurlijk wettelijk niet toegestaan


Ik heb net gelezen wat Loverboys zijn, dus in feite pooiers. Maar,...

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Zwijgen is juist 1 ding wat je niet moet doen. Probeer er met ouders over te praten, vriendinnen, of ergens waar je anoniem terecht kunt. Zoek indien nodig desnoods professionele hulp.


Goeie tip, maar helaas niet voor iedereen en moet je de realiteit in de ogen kijken.  Jouw tips zijn misschien goed voor (een deel van) de adolescenten, maar de jeugd is daar niets mee. Ik wil niet onaardig klinken, maar djazaka'Allah om toch je moeite te doen.

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Ons maatschappij cre�ert als het ware loverboys. Wij, die ons ogen liever dicht doen voor hetgeen er om ons heen gebeurd dan dat we daadwerkelijk kijken wat er gaande is en de daders hard bij hun nekvel pakken. Er moet een verandering komen qua mentaliteit, dat lijkt mij het belangrijkste. Pas daarna zou er  gesproken kunnen worden over eventuele weetswijzingen, wetsvoorstellen...


Nu, jullie het hebben over maatschappij. Inderdaad zie je dat telkens weer alles sneller en effici�nter moet en is er geen aandacht voor de mens. Waarom niet, omdat we met teveel zijn? 6 miljard is een hoop mensen en of er nu eentje afvalt of niet, veel zal het niet uitmaken. Een leven verdwijnt, maar geld heeft zijn waarde na je dood.

Telkens, bij elke verkiezing is het weer om meer geld binnen te halen, betere wegen, vreemdelingen eruit (of erin) etc... etc... wereldse zaken en niets dat tot het hart van de mens spreekt. Of het nu godsdienstig is of niet wil ik er niet op ingaan, maar het moet tenminste iets met de mens centraal te maken hebben. We hebben dringend weer zelfrespect nodig zoals duizend jaar geleden, op godsdienstig vlak, op cultureel vlak, etc... etc...

Als je de geschiedenisboeken opent zie je dat zelfs oorlogen met respect werd gevoerd! Soldaten verzamelden bij ��n plek en nodigden elkaar uit om elkaar (zeer hard) te bevechten, maar toch was er respect voor en na de oorlog.

Moet je nu zien waartoe deze materialistische wereld naartoe is gegaan. Af en toe zie je een centrum dat de mens zou moeten helpen, maar waar niemand in gelooft. Daders lopen vrij of krijgen een belachelijke miniscule zweepslaagje (straf). Respect is er niet meer, geld staat centraal en nog nooit is er zo hard gefocused geweest op de economie. Ja, geld is nodig, maar geld is heus niet alles. Helaas 'denkt' de maatschappij dat zij onfeilbaar is en weigert het kritisch naar zichzelf te kijken. Alles 'lijkt' op sex, drug en geld gebaseerd te zijn, en de slachtoffers moeten (zoals Stampertje het heeft gezegd) de wonden dichtplakken en volgens mij ook de wilde struiken laten staan (waar andere mensen gewond aan raken).

Laa 7awla wa laa quwwata illaa bi'Allah,


Assalaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 maart 2007 om 13:30

Het probleem is dat je als slachtoffer behoorlijk machteloos bent .

 

Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2007 om 05:53

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe ABTT,

 

Ik heb net gelezen wat loverboys zijn, dus in feite pooiers. Maar,...

 

Maar wat�.? Wat probeer je verder te zeggen met �maar� aghi?

 

Goeie tip, maar helaas niet voor iedereen en moet je de realiteit in de ogen kijken.  Jouw tips zijn misschien goed voor (een deel van) de adolescenten, maar de jeugd is daar niets mee. Ik wil niet onaardig klinken, maar djazaka'Allah om toch je moeite te doen.

 

Je hebt gelijk. (Je klinkt overigens helemaal niet onaardig hoor). De realiteit ken ik. Voor de slachtoffers is het een tip om dus nooit te zwijgen, dus sowieso er met iemand over praten. Bij Marokkaanse ouders zal dit niet gaan maar je kunt altijd terecht bij iemand anders. Voor een echte goede verwerking moeten de ouders zich kunnen verplaatsen in de slachtoffer. Zij zijn degenen die hier ook een cruciaal rol bij spelen. Doordat de meiden het niet aan hun ouders kunnen vertellen, wordt daar misbruik van gemaakt (door m.n. Marokkaanse loverboys), zij (slachtoffers) komen dan terecht in een vicieuze cirkel waar het moeilijk is om uit te ontsnappen.

 

Nu, jullie het hebben over maatschappij. Inderdaad zie je dat telkens weer alles sneller en effici�nter moet en is er geen aandacht voor de mens. Waarom niet, omdat we met teveel zijn? 6 miljard is een hoop mensen en of er nu eentje afvalt of niet, veel zal het niet uitmaken. Een leven verdwijnt, maar geld heeft zijn waarde na je dood.

Telkens, bij elke verkiezing is het weer om meer geld binnen te halen, betere wegen, vreemdelingen eruit (of erin) etc... etc... wereldse zaken en niets dat tot het hart van de mens spreekt. Of het nu godsdienstig is of niet wil ik er niet op ingaan, maar het moet tenminste iets met de mens centraal te maken hebben. We hebben dringend weer zelfrespect nodig zoals duizend jaar geleden, op godsdienstig vlak, op cultureel vlak, etc... etc...

Als je de geschiedenisboeken opent zie je dat zelfs oorlogen met respect werd gevoerd! Soldaten verzamelden bij ��n plek en nodigden elkaar uit om elkaar (zeer hard) te bevechten, maar toch was er respect voor en na de oorlog.

Moet je nu zien waartoe deze materialistische wereld naartoe is gegaan. Af en toe zie je een centrum dat de mens zou moeten helpen, maar waar niemand in gelooft. Daders lopen vrij of krijgen een belachelijke miniscule zweepslaagje (straf). Respect is er niet meer, geld staat centraal en nog nooit is er zo hard gefocused geweest op de economie. Ja, geld is nodig, maar geld is heus niet alles. Helaas 'denkt' de maatschappij dat zij onfeilbaar is en weigert het kritisch naar zichzelf te kijken. Alles 'lijkt' op sex, drug en geld gebaseerd te zijn, en de slachtoffers moeten (zoals Stampertje het heeft gezegd) de wonden dichtplakken en volgens mij ook de wilde struiken laten staan (waar andere mensen gewond aan raken).

Laa 7awla wa laa quwwata illaa bi'Allah,

 

Hier sluit ik me helemaal aan. Je hebt het goed verwoord aghi.

 

Gayr InchaAllaah.

 

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2007 om 06:51

Assalaam Aleikom,

 

Ik zie het helemaal niet zo, materialisme heeft er niets mee te maken. Straffen zus en zo, streng of niet streng ook niet echt.

De geschiedenisboeken spreken over vreedzame oorlogen? Ben je mal. Wrede oorlogen zijn er altijd al gevoert. Overal.

Nu spreek je over een maatschappij van nu. What about de maatschappij van vrouwen in onze islamitische landen. Vrouwen die binnen het gezin geslagen en verkracht worden, keer op keer. Deze vrouwen kunnen zonder getuigen geen aangifte doen. Zij hebben zoals in die zogenaamde verdorven materialistische maatschappij zoals het westen genoemd wordt door sommigen geen instanties waar zijn aan kunnen kloppen. Dit leed is zo ontzettend groot dat kun je je gewoon niet voorstellen. Geen vrouweninstanties, geen opvanghuizen, geen rechten die in de praktijk uitgevoert kunnen worden. Mooie theorieen maar de praktijk is toch echt anders. Zo zou het niet moeten zijn, klopt, maar zo is het helaas wel.

 

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
ABTT Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 19 december 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 418
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote ABTT Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2007 om 11:46
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe ABTT,


wa'Assalaamu caleykum wa ra7matu'Allah wa baarakatuh,

 

Ik heb net gelezen wat loverboys zijn, dus in feite pooiers. Maar,...

 

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Maar wat�.? Wat probeer je verder te zeggen met �maar� aghi?


Ukhti, ik was niet duidelijk. Ik probeerde eerder mijn post verder te linken. Die 'maar', is dezelfde 'maar' die je onder je citaat vind: 'maar helaas'.

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Voor de slachtoffers is het een tip om dus nooit te zwijgen, dus sowieso er met iemand over praten.


Bij wie dan? Nogmaals, ik wil niet oneerbiedig klinken, maar het is vaak dat bij tips staat dat je nooit moet zwijgen etc... het slachtoffer moet met iemand praten, etc... Dat zijn �cht uitstekende tips en tricks,... maar,... de grote maar is met wie zal je dit kunnen bespreken?

Als we eerlijk moeten zijn dan zijn er haast geen vrienden waar het slachtoffer zijn/haar verhaal aan kwijt kan. Het is heel persoonlijk en de enige die in verband staan met deze persoonlijkheden zijn normaal gezien zijn de ouders, die de beste vrienden van de (minderjarige) slachtoffer moeten zijn, maar als daar al geen band is (ik ga niet veralgemenen) om zo'n onderwerp te kunnen bespreken, dan kan de minderjarige in feite nergens heen... (?). Jij bevestigt zelf door te zeggen met:

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Bij Marokkaanse ouders zal dit niet gaan


En meestal volgt er een maar achter, en die lees ik ook:

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

maar je kunt altijd terecht bij iemand anders. Voor een echte goede verwerking moeten de ouders zich kunnen verplaatsen in de slachtoffer. Zij zijn degenen die hier ook een cruciaal rol bij spelen. Doordat de meiden het niet aan hun ouders kunnen vertellen, wordt daar misbruik van gemaakt (door m.n. Marokkaanse loverboys), zij (slachtoffers) komen dan terecht in een vicieuze cirkel waar het moeilijk is om uit te ontsnappen.


En dan hebben we het niet alleen over Loverboys/Pooiers, neem maar het hele zaakje erbij, verkrachters, ongewenste intimiteiten, etc... etc...

Ik had een heel idee uitgetijpt, maar ik denk niet dat het een toegevoegde waarde heeft, omdat elke slachtoffer een apart individu is, en mijn oplossing is (heel) ver gezocht doch realistisch, maar irrelevant.

In eerste instantie geplaatst door Nefertiti

De geschiedenisboeken spreken over vreedzame oorlogen? Ben je mal. Wrede oorlogen zijn er altijd al gevoert.


Natuurlijk zijn er zo'n oorlogen. Maar helaas heb ik veralgemeent. Ik zal het zo stellen: 'Vroeger 1/10 wrede oorlogen, nu 10/10 wrede oorlogen.'

In eerste instantie geplaatst door Nefertiti

What about de maatschappij van vrouwen in onze islamitische landen.


Kijk, daar heb ik zoiezo niet veel op te zeggen. Ik wou niet echt de godsdienstige toer op.

De schuld ligt bij heel het volk, als ik dat zo mag zeggen. Hoe kan een vrouw trouwen met een man die haar constant slaagt en dit-en-dat doet? Als de familie zich bezighoudt met Islaam, dan zou dit niet gebeurd zijn (hard maar waar). De vrouw heeft recht op bescherming van haar broers, ouders, zoon tegen de verdorven man. En de verdorven man was geen verdorven man als hij zich met Islaam bezighoudt, daarom moet een vrouw goed overwegen welke man zij gaat trouwen en het liefst de tips van onze Profeet salla'Allahu aleyhi wa sallem volgen en niet de man van het uiterlijk, geld of status kiezen, maar de man van geloof en kennis, want deze zaken zijn blijvend.

In de Qor-aan staat, dat de gelovige mannen voor de gelovige vrouwen zijn en omgekeerd en de zondige vrouwen voor de zondige mannen en omgekeerd (Q 024.026). Ja, dat is waar, wat je zegt, maar ik begrijp niet en dat maakt ons moslims woedend dat deze vrouwen uitgehuwelijkt worden aan zo'n verdroven mannen. Uithuwelijken bestaat zoiezo al niet in de Islaam en dan nog aan zo'n vieze mensen die niet eens praktiserend zijn.

In eerste instantie geplaatst door Nefertiti

Vrouwen die binnen het gezin geslagen en verkracht worden, keer op keer. Deze vrouwen kunnen zonder getuigen geen aangifte doen. Zij hebben zoals in die zogenaamde verdorven materialistische maatschappij zoals het westen genoemd wordt door sommigen geen instanties waar zijn aan kunnen kloppen. Dit leed is zo ontzettend groot dat kun je je gewoon niet voorstellen. Geen vrouweninstanties, geen opvanghuizen, geen rechten die in de praktijk uitgevoert kunnen worden. Mooie theorieen maar de praktijk is toch echt anders.


Vele theorie�n zijn mooi, maar de beste praktijk is de praktijk (leiding) van onze Mu7ammad salla'Allahu aleyhi wa sallem. En het beste boek is Het Boek van Allah. Maar onze nafs (begeerte) kickt op wereldse zaken. Inderdaad, iedereen heeft geld nodig, het is maar (de vraag die je moet stellen) hoe erg je het (geld) nodig hebt.


Assalaam,
Constantijn: 315 Milaadiya
Waarom werkt Islaammail niet meer correct?
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2007 om 12:26
Nefertiti schreef:
What about de maatschappij van vrouwen in onze islamitische landen.


Kijk, daar heb ik zoiezo niet veel op te zeggen. Ik wou niet echt de godsdienstige toer op.

De schuld ligt bij heel het volk, als ik dat zo mag zeggen. Hoe kan een vrouw trouwen met een man die haar constant slaagt en dit-en-dat doet? Als de familie zich bezighoudt met Islaam, dan zou dit niet gebeurd zijn (hard maar waar). De vrouw heeft recht op bescherming van haar broers, ouders, zoon tegen de verdorven man. En de verdorven man was geen verdorven man als hij zich met Islaam bezighoudt, daarom moet een vrouw goed overwegen welke man zij gaat trouwen en het liefst de tips van onze Profeet salla'Allahu aleyhi wa sallem volgen en niet de man van het uiterlijk, geld of status kiezen, maar de man van geloof en kennis, want deze zaken zijn blijvend.

In de Qor-aan staat, dat de gelovige mannen voor de gelovige vrouwen zijn en omgekeerd en de zondige vrouwen voor de zondige mannen en omgekeerd (Q 024.026). Ja, dat is waar, wat je zegt, maar ik begrijp niet en dat maakt ons moslims woedend dat deze vrouwen uitgehuwelijkt worden aan zo'n verdroven mannen. Uithuwelijken bestaat zoiezo al niet in de Islaam en dan nog aan zo'n vieze mensen die niet eens praktiserend zijn.

Nefertiti schreef:
Vrouwen die binnen het gezin geslagen en verkracht worden, keer op keer. Deze vrouwen kunnen zonder getuigen geen aangifte doen. Zij hebben zoals in die zogenaamde verdorven materialistische maatschappij zoals het westen genoemd wordt door sommigen geen instanties waar zijn aan kunnen kloppen. Dit leed is zo ontzettend groot dat kun je je gewoon niet voorstellen. Geen vrouweninstanties, geen opvanghuizen, geen rechten die in de praktijk uitgevoert kunnen worden. Mooie theorieen maar de praktijk is toch echt anders.



Vele theorie�n zijn mooi, maar de beste praktijk is de praktijk (leiding) van onze Mu7ammad salla'Allahu aleyhi wa sallem. En het beste boek is Het Boek van Allah. Maar onze nafs (begeerte) kickt op wereldse zaken. Inderdaad, iedereen heeft geld nodig, het is maar (de vraag die je moet stellen) hoe erg je het (geld) nodig hebt.


Assalaam Aleikom,

Ik snap wat je zegt beste broeder maar het leven is anders.  De perfecte mens die alle regels naleeft bestaat niet. De prins op het witte paard bestaat niet. De perfecte moslim bestaat ook niet. Het zal altijd een streven blijven.

Zoals eerder gezegt ben ik geen aanspreekpunt meer voor mishandelde vrouwen, Maar ieder geval, ieder incident staat op zich en er zit veel meer achter dan dat wij kunnen zeggen in een korte post. Veel vrouwen werden en worden nog steeds uitgehuwelijkt. Huwden keurig met een gelovige man. Veel vrouwen hebben geen ouders meer of broers om op terug te vallen, soms weigeren ouders hun dochter op te vangen, familie die overzee woont. (Bijna iedere Egyptenaar heeft familie buiten Egypte wonen in andere islamitische landen) er zijn geen sociale voorzieningen, vaak blijven vrouwen maar bij zo,n man omdat ze nergens anders kunnen overleven. Een mix van cultuur en religie. Zelfs de beste onder ons begaan fouten. Je kunt niet eens echt zeggen dat het komt omdat hij geen goeie moslim is of zij geen goeie moslima. Het leven is hier hard. De regels zijn niet goed. Er wordt te weinig geluistert naar de vrouw, er zijn geen mogelijkheden voor de mishandelde vrouw...veel klopt gewoonweg niet met regelgevingen en naleving hiervan.

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2007 om 13:30

This is a man's world, but it wouldn't be nothing, nothing without a woman or a girl!

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2007 om 14:40

In eerste instantie geplaatst door ABTT

Hm,... misschien stel ik mijn vraag niet goed of heb ik niet goed gezocht, maar er staat weldegelijk het is NIET jou fout. Ok�, ok�,... het is niet jou fout, maar wat moet die persoon dan doen? Gewoon alles zitten opschrijven en chatten? Wat gebeurdt er met de dader? Wat als er seksueel geweld bezig is, dan is die ene persoon het slachtoffer, maar op die site kan hij zijn problemen niet echt oplossen, als ik het zo mag zeggen. Ik bedoel hiermee: 'Zijn er tips waarmee het slachtoffer de dader kan aanpakken?' Want het slachtoffer kan er zich wel goed mee voelen, maar de dader is nog vrij?

De naam van de site vindt ik een beetje ��nzijdig. Beter zou het seksueelmisbruik worden genoemd. Kritiek, kritiek,...


Assalaam,

 

Salaam Aleykoum,

aangifte doen(je kan apart vragen of je een vrouwelijke agente mag van zedenzaken als je je daar prettiger bij voeld)

Dan volgt er een opsporing en word de dader ook gehoord(zijn woord tegen het jouwe)zijn pc word onderzocht nagekeken voor mogelijk bewijs materiaal.

Dan word de officier van justitie opgebeld(gefaxt)en die spreekt dan uit of er genoeg bewijs is om de dader op te pakken.

Het slachtoffer krijgt de mogelijkheid om slachtofferhulp te ontvangen(die kunnen je steunen tijdens de rechtszaak of zelfs voor je waarnemen(zodat je zelf niet hoeft te gaan en de dader niet hoeft te zien.

http://groups.msn.com/zegneetegengeweld/hulpinstanties.msnw? action=get_message&mview=0&ID_Message=938&LastMo dified=4675583617103125012

In veel gevallen zijn zedenzaken moeilijk te bewijzen (omdat er vaak geen getuigen zijn die alles gezien hebben)omdat de meeste daders een goede advocaat hebben,en het keihard ontkennen,waardoor het lijkt dat het slachtoffer 2 keer gepakt word niet geloofd word enz.

Wa Aleykoum Salaam

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2007 om 14:53

En ja nu word ik boos. Jij vraagt tips .. wel meneer geef ze dan zelf h�..

wat moeten we doen ??? aangifte ?? denk je dat dat zalig makend is?
wraak .. afmaken .. klinkt mooi .. maar dan wordt je twee maal slachtoffer.
Nee de ultieme wraak is gelukkig worden.. want dan hebben ze je niet kapot gekregen .. wat ze ook geprobeert hebben

mvg,

stampertje

 

Daders worden later in het hiernamaals wel gestraft het slachtoffer moet er gewoon mee leren leven,en doorgaan met zijn/haar leven,al is dat natuurlijk heel lastig vaak,

En het klopt wat stampertje zegt,vaak worden de slachtoffers al bedreigd dus is aangifte doen nog gevaarlijker,of iets waardoor het allemaal(dreiging met de dood)erger word.

Als je kijkt na de gevolgen van sexueel geweld zijn de gevolgen vaak nog erger dan lichamelijk geweld,

Klik hier op een link met herstel van sexueel geweld,

http://groups.msn.com/zegneetegengeweld/sexueelgeweld1.msnw? action=get_message&mview=0&ID_Message=406&LastMo dified=4675566878105127946

We kunnen ook gaan samenwerken Stampertje,ik heb wel geen diplomas maar weet er wel het een andere van af,en een luisteren kan ik ook altijd na jemisschien kan ik je een beetje helpen.

Wa Aleykoum Salaam

 

 

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2007 om 15:07

Kijk, weer een voordeel van Nederland om hulp te bieden. Wie helpt onze zusters in onze islamitische landen?

Ach, ik weet wel dat dit niet zo gestelt kan worden...maar toch.

Salaam

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2007 om 15:16
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Kijk, weer een voordeel van Nederland om hulp te bieden. Wie helpt onze zusters in onze islamitische landen?

Ach, ik weet wel dat dit niet zo gestelt kan worden...maar toch.

Salaam

Salaam Aleykoum,

Ik woon nu eenmaal hier,als ik later emigreer inshaAllah  kan ik altijd kijken hoe en wat,verder kunnen we altijd doeas doen inshaAllah,

En onderschat de kracht van een doea niet....

O Allah sta onze broeders en zusters bij die overal ter wereld misbruikt worden,mishandeld worden,sta ze bij en geef ze een weg naar buiten vrij inshaAllah zodat ze zich niet meer hoeven te onderrichten aan al deze vernederingen,geef ze een voorspoedig herstel en help ze om hun leven weer op te bouwen en al die pijnen op een goede manier te verwerken amin.

Wa Aleykoum Salaam

 

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2007 om 00:57

moslima ... dankje !

ik ga die link zeker eens goed lezen (als ik me iets beter in mijn vel voel) want voor de moment gaat het niet zo goed met me

groeten,

stampertje

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2007 om 10:30
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door ABTT

Er wordt hier veel gepraat over laat je niet doen etc... etc... en praat erover,... Veel woorden maar geen daden. Of beter gezegd: '<SPAN style="FONT-STYLE: italic">Hebben jullie tips?</SPAN>'


Nou mijn tip is om loverboys, pooiers etc gewoon weg te nemen uit de maatschappij.





Maar dan moet je ze eerst wel te pakken zien te krijgen. Moeilijk in gevallen waar het slachtoffer er sluipenderwijs wordt ingeluisd via een traject waarbij aanvankelijk t�ch sprake is van (ogenschijnlijke) vrijwilligheid. Kinderen willen ergens bij-horen, bevestigd worden, en kunnen om die reden heel erg ver meegaan in dingen die hen ongemerkt, en naar pas heel veel later blijkt, voor het leven beschadigen. Zoals op de school waar de dochter van een vriend van mij, van een medeleerling haar "gratis eerste" kreeg. Mijn vriend, die ik ken als een goed-oplettend en betrokken ouder, en nota-bene destijds z�lf werkzaam in de verslaafdenzorg, had lange tijd domweg niets in de gaten. Totdat allerlei spullen en steeds grotere geldsbedragen uit huis verdwenen, en uiteindelijk slechts ��n daarvan de dader kon zijn. Toen was het al veel te laat.
Van wat op die school heel klein begon is uiteindelijk niet slechts die dochter, maar ook mijn vriend het slachtoffer geworden. Hij raakte om psychische redenen arbeidsongeschikt, vulde zijn dagen met uren bidden tot God om redding van zijn dochter, en met het zoeken naar haar op de "bekende plaatsen" hier in de stad en de wijde omgeving. Uiteindelijk kreeg hij bericht van de politie dat zij levensgevaarlijk gewond in een ziekenhuis in Amsterdam was opgenomen. In die stad was ze actief geweest als hero�nehoer en, achter het Centraal Station, door een medeverslaafde beroofd en bijna doodgetrapt. Mijn vriends hoop dat zijn dochter door dit gebeuren tot inzicht was gekomen bleek vergeefs. Na een half jaar liefdevol door hem te zijn opgevangen, was zij op een dag plots weer verdwenen. Terug naar Amsterdam. Niet al te lang daarna kreeg mijn vriend kanker. Onderdeel van de behandeling was psychotherapeutische hulp om het gebeuren rond zijn dochter te kunnen verwerken, een plaats te leren geven.
De joviale medeleerling die aan zijn dochter de "gratis eerste" gaf loopt waarschijnlijk nog vrolijk ergens rond. Wie weet zelfs is hij nu, na de nodige witwaspraktijken, een gerespecteerd zakenman
naar wie velen met jaloezie opkijken...

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  12>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.141 seconden.