Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

De aanhang van Wilders

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: De aanhang van Wilders
    Geplaatst op: 17 maart 2007 om 12:18

Salaam Alaikum,

Onder het motto de jeugd is de toekomst volgt hier een nieuw hoopvol beeld van wat de toekomst ons misschien wel gaat brengen. Nu weet ik dat een aantal broeders en zusters rillen van de stem en democratie gedachte, toch is het aardig te weten wat Nederland intussen doet (of je het als Moslim nu leuk vindt of niet). 

De Partij voor de Vrijheid (PVV) heeft relatief gezien de grootste aanhang in het zuiden en oosten van het land.

De partij van Geert Wilders kreeg bij de laatste Kamerverkiezingen van november 2006 opvallend veel stemmen van plattelandbewoners en van inwoners uit Limburg en de oostelijke provincies.

Dat blijkt uit het Nationaal Kiezersonderzoek 2006, uitgevoerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek en politicologen van diverse Nederlandse universiteiten. Daaruit blijkt ook dat Wilders met zijn forse anti-islamuitspraken meer jongeren (tot 34 jaar) trekt dan ouderen.

Bij de Tweede Kamerverkiezingen stemde 7 procent van de mannen op de PVV, tegen 4 procent van de vrouwen. Verder vallen bij een groot deel van zijn aanhang de relatief lage opleiding en de afwezigheid van religie op. Ook stemde zeven procent van de alleenstaanden op Wilders, tegen vier procent van de gehuwden. Van de niet-westerse allochtonen stemde 2 procent op Wilders, tegen 5 procent autochtonen. De ChristenUnie had 1 procent steun onder de niet-westerse allochtonen.

Trouw.nl

Het zijn dus veelal laag opgeleide atheisten die de Islam in een kwaad daglicht wensen te stellen. Ook is het niet je Nederlandse overbuurman die op Wilders stemt maar Nederlanders woonachtig buiten de Randstad waar het percentage allochtonen, islamieten etc, al relatief laag is. Met een beetje geluk zit Wilders over vier jaar met een verdubbeling aan zetels  in de kamer en wordt hij een nog veel grotere populist dan hij nu al is. Ik blijf gewoon waarschuwen.

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 maart 2007 om 15:38
is wel logisch, mensen die tot het 5de leerjaar zijn geraakt gaan Wilders volgen, ze weten niet beter.

mensen die wat langer op school zijn geweest en het begrip racisme en discriminatie hebben geleerd zullen Wilders niet volgen
laa ilaha illalah
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2007 om 14:59
haha kom ik eraan zetten met mijn mavo 4 die theorie gaat niet op hoor,ik volg beslis geen Wilders,daar hoef je niet voor gestdueerd te hebben,of een paar diplomas voor te hebben omdat in te zien
Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2007 om 15:10

Nee, maar jij bent moslima.

Rechts extremisme of racisme in NL komt ook vaker voor op het boeren platteland en in kleine dorpjes.

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 maart 2007 om 15:24

rechts extremisme en protektionisme voor een eigen cultuur komt helaas heel veel voor en niet alleen in Nederland.

Laten we eens eerlijk zijn!

Hoe open staan we voor een andere cultuur en levenswijze wanneer die binnen onze eigen levenssfeer dreigt te komen?

Laten we het eens testen?

vraag 1.

EEn marokaanse  moslima  met hoofddoekje die les wil geven op een openbare school?

moet kunnen??

tegen voorbeeld.

Een Engels Punk meisje met kort gekleurd haar en kort rokje wil les geven op en Islamitischeschool moet kunnen??

jullie voelen me wel aan denk ik dus wat is de oplossing?Godsdienst uit de openbare orde of strikte scheiding tussen  de verschillende groepen?

of is er nog een derde wellicht betere oplossing?? :-)

 

 

 

Een Engels Punk meisje

 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2007 om 11:24
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Nee, maar jij bent moslima.

Rechts extremisme of racisme in NL komt ook vaker voor op het boeren platteland en in kleine dorpjes.

Salaam Nefertiti

eey beledig de boeren niet he

Maar daar zag ik inderdaad laatst ook een programma over,dat daar vaak extremisme voorkomt.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2007 om 11:39
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

rechts extremisme en protektionisme voor een eigen cultuur komt helaas heel veel voor en niet alleen in Nederland.

Laten we eens eerlijk zijn!

Hoe open staan we voor een andere cultuur en levenswijze wanneer die binnen onze eigen levenssfeer dreigt te komen?

Laten we het eens testen?

vraag 1.

EEn marokaanse  moslima  met hoofddoekje die les wil geven op een openbare school?

moet kunnen??

tegen voorbeeld.

Een Engels Punk meisje met kort gekleurd haar en kort rokje wil les geven op en Islamitischeschool moet kunnen??

jullie voelen me wel aan denk ik dus wat is de oplossing?Godsdienst uit de openbare orde of strikte scheiding tussen  de verschillende groepen?

of is er nog een derde wellicht betere oplossing?? :-)

 

 

 

Een Engels Punk meisje

 

Ik begrijp je verhaal heel goed en je voorbeelden zijn inderdaad de realiteit. Maar wat Wilders doet is in mijn optiek toch doorgeschoten protectionisme en islamafobisch van aard. Hij praat alsof de Islam de brenger is van de donkere dagen, terwijl het juist het licht kan zijn. Hij doet het in zijn broek voor de enorme kracht die de Koran en de Islam bevat.

Stomtoevallig plaatste ik onderstaande tekst kortgeleden in een ander topic, maar hij is ook hier van toepassing.

Islamofoben houden bij hoog en bij laag staande dat de Koran muslims opdracht geeft ongelovigen met dwang tot de Islam te bekeren, en als dat niet lukt hen te vermoorden. Uit de bespreking van de Koran en de Sunnah is duidelijk geworden dat van die voorstelling van de zaken geen spaander overeind blijft. Muslims wordt integendeel voorgeschreven attent, respectvol, rechtvaardig, verdraagzaam en geduldig om te gaan met niet-muslims. Het niet naleven van die voorschriften leidt een muslim zelfs naar de hel.

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2007 om 11:55

Abdul begrijp me goed .

In het geval Wilders sta ik volledig aan jouw zijde.

Ik wordt ook ziek van die mens bij wijze van spreken.

In mijn visie moeten Godsdienst en politiek niet verenigd worden.

En al helemaal niet hier in Nederland . :-)

 

 

 

Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2007 om 12:56
In eerste instantie geplaatst door Abdul Khaliq


Islamofoben houden bij hoog en bij laag staande dat de Koran muslims
opdracht geeft ongelovigen met dwang tot de Islam te bekeren, en als dat
niet lukt hen te vermoorden. Uit de bespreking van de Koran en de
Sunnah is duidelijk geworden dat van die voorstelling van de zaken geen
spaander overeind blijft. Muslims wordt integendeel voorgeschreven
attent, respectvol, rechtvaardig, verdraagzaam en geduldig om te gaan
met niet-muslims. Het niet naleven van die voorschriften leidt een
muslim zelfs naar de hel.


Ik weet niet of er veel islamofoben zijn die dat denken. Er zijn wel veel
mensen afkerig van religie, omdat religie in deze wereld nu eenmaal niet
het meest menslievend edn tolerant instituut blijkt te zijn. En vooral de
radikale varianten niet. Het zijn juist de radikale varianten die veel het
nieuws halen en overal wegens bloedvergieten van zich doen horen. en
wees eerlijk; de laatste 6 jaar is zijn de moslims in nederland zichtbaar
geradicaliseerd.
Ik kan heel goed begrijpen dat veel mensen zo'n Islam in nederland niet
zien zitten. Ik ook niet...

Verder is het zo dat in Islamlanden niet zozeer andersgelovigen tot de
Islam gedwongen worden, maar het leven wordt hen wel zuur gemaakt,
met de bedoeling dat ze zich bekeren of ophoepelen.
Indien een moslim Christen wordt, dan moet hij vrezen voor zijn leven.
In veel landen worden christenen om hun geloof vervolgd. Er zijn re�le
schattingen dat vorig jaar tussen de 100 en 200 duizend christenen om
hun geloof gedood zijn. Van de top vijf landen waar christenen om hun
geloof vervolg of achtergesteld worden zijn er 4 Islamitisch:
2. Saoedi Arabi�
3. Iran
4. Somali�
5. Malediven

Nee, het lijkt mij niet wenselijk dat we hier dergelijke situaties krijgen.

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2007 om 13:24

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door Abdul Khaliq


Islamofoben houden bij hoog en bij laag staande dat de Koran muslims
opdracht geeft ongelovigen met dwang tot de Islam te bekeren, en als dat
niet lukt hen te vermoorden. Uit de bespreking van de Koran en de
Sunnah is duidelijk geworden dat van die voorstelling van de zaken geen
spaander overeind blijft. Muslims wordt integendeel voorgeschreven
attent, respectvol, rechtvaardig, verdraagzaam en geduldig om te gaan
met niet-muslims. Het niet naleven van die voorschriften leidt een
muslim zelfs naar de hel.


Ik weet niet of er veel islamofoben zijn die dat denken. Er zijn wel veel
mensen afkerig van religie, omdat religie in deze wereld nu eenmaal niet
het meest menslievend edn tolerant instituut blijkt te zijn. En vooral de
radikale varianten niet. Het zijn juist de radikale varianten die veel het
nieuws halen en overal wegens bloedvergieten van zich doen horen. en
wees eerlijk; de laatste 6 jaar is zijn de moslims in nederland zichtbaar
geradicaliseerd.
Ik kan heel goed begrijpen dat veel mensen zo'n Islam in nederland niet
zien zitten. Ik ook niet...

Verder is het zo dat in Islamlanden niet zozeer andersgelovigen tot de
Islam gedwongen worden, maar het leven wordt hen wel zuur gemaakt,
met de bedoeling dat ze zich bekeren of ophoepelen.
Indien een moslim Christen wordt, dan moet hij vrezen voor zijn leven.
In veel landen worden christenen om hun geloof vervolgd. Er zijn re�le
schattingen dat vorig jaar tussen de 100 en 200 duizend christenen om
hun geloof gedood zijn. Van de top vijf landen waar christenen om hun
geloof vervolg of achtergesteld worden zijn er 4 Islamitisch:
2. Saoedi Arabi�
3. Iran
4. Somali�
5. Malediven

Nee, het lijkt mij niet wenselijk dat we hier dergelijke situaties krijgen.

Je zult begrijpen dat als de islam en de soennah werkelijk worden gevolgd, bovengenoemde problemen niet zouden bestaan. Het heeft meer met politiek te maken dan met zuivere religie, want op basis van de Koran en de soennah zouden dit soort zaken niet mogen bestaan. Helaas wordt de Islam wederom als de oorzaak gezien van het slechte. Ik bestrijd dat ten zeerste. De Islam is in beginsel, en dan bedoel ik natuurlijk de Koran en de soennah van de hoogste graad van goedheid, zuiverheid en vroomheid. Religie en politiek gaan niet goed met elkaar overweg.

Maar de grootste problemen bestaan door pure onwetendheid.  Ook ik betrap mezelf door vooringenomenheid op onwetendheid. Soms is dat niet erg, soms wel. 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
rwvanes Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 20 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 3
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote rwvanes Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2007 om 13:27
Twee paspoorten_Moslims...

!) volgens mij gaat het niet over twee of meer paspoorten p.p.
Het probleem ligt dieper..! en wel...

"Kunnen Moslims zich invoegen in de Moderne Cultuur�"
...dat zou een ernstige en gevaarlijke denkfout zijn..!_zie nummers 27 en 37.
Hoe zit dat..? Zie de site: http://home.planet.nl/~rwvanes


Conclusie...!

Vandaar dat ik van mening ben dat Moslims geen overheidstaken in Nederland mogen vervullen.

Groeten,

Rob
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2007 om 13:48
In eerste instantie geplaatst door rwvanes

Twee paspoorten_Moslims...

!) volgens mij gaat het niet over twee of meer paspoorten p.p.
Het probleem ligt dieper..! en wel...

"Kunnen Moslims zich invoegen in de Moderne Cultuur�"
...dat zou een ernstige en gevaarlijke denkfout zijn..!_zie nummers 27 en 37.
Hoe zit dat..? Zie de site: http://home.planet.nl/~rwvanes


Conclusie...!

Vandaar dat ik van mening ben dat Moslims geen overheidstaken in Nederland mogen vervullen.

Groeten,

Rob

 

Beste Rob,

Ik zal je site eens bekijken.

Ik ben nederlandse en woonachtig in Egypte. Ik heb een zoon(tje). Later als hij zo rond de 18 jaar is wil ik met mijn zoon terugkeren naar NL. Zodat hij de mogelijkheid heeft om daar te studeren, in sha allah. Nu heeft mijn zoontje een egyptische vader maar hij is ook Nederlander. Ik zou het verschrikkelijk en bekrompen vinden als hij uitgesloten wordt voor bepaalde functies in NL. Waar zijn al zijn studies dan voor nodig, als hij vanwege een dubbele nationaliteit afgewezen wordt. Ik hoop van harte dat hij zijn dubbele nationalitieit kan behouden. Hij moet op en neer kunnen reizen naar zijn geboorteland en naar het land van zijn moeder. In sha allah. Hij is nu eenmaal egyptisch en Nederlands!!

Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2007 om 13:56

 

Ik ben van mening dat mensen geen onleesbare websites moeten maken, helaas gaat dat ook gewoon door .

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2007 om 14:01
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

 

Ik ben van mening dat mensen geen onleesbare websites moeten maken, helaas gaat dat ook gewoon door .

 

Tis inderdaad een rommeltje.

Salaam Nefertiti...Vrede voor iedereen!

 

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2007 om 16:10
Maarrrre, wat vinden jullie er dan van dat Nederlanders van Turkse komaf
in Turkije hun dienstplicht moeten vervullen en hun trouw aan de Turkse
staat moeten bezegelen met een zware eed?
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 maart 2007 om 16:21
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Maarrrre, wat vinden jullie er dan van dat Nederlanders van Turkse komaf
in Turkije hun dienstplicht moeten vervullen en hun trouw aan de Turkse
staat moeten bezegelen met een zware eed?


dat heeft toch niks met islam te maken. dienstplicht in Turkije is gewoon een Turks "gewoonte" maar als je echt een mening wil horen...

ik ken wel een aantal Turken en zij zelf vinden het echt niet aangenaam, het is zelfs zo dat als je je dienstplicht niet vervult je Turkije niet binnen mag. ikzelf vind dit wat overdreven, in deze tijden is dienstplicht in mijn ogen niet meer nodig.
laa ilaha illalah
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2007 om 01:15

In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Maarrrre, wat vinden jullie er dan van dat Nederlanders van Turkse komaf
in Turkije hun dienstplicht moeten vervullen en hun trouw aan de Turkse
staat moeten bezegelen met een zware eed?


dat heeft toch niks met islam te maken. dienstplicht in Turkije is gewoon een Turks "gewoonte" maar als je echt een mening wil horen...

ik ken wel een aantal Turken en zij zelf vinden het echt niet aangenaam, het is zelfs zo dat als je je dienstplicht niet vervult je Turkije niet binnen mag. ikzelf vind dit wat overdreven, in deze tijden is dienstplicht in mijn ogen niet meer nodig.

 

Ik ben er niet van overtuigt dat dit zo is. Nederlands paspoort, in NL geboren? Is dat een Turkse wet? Moet het opzoeken.

Aan de andere kant mag bijv, mij zoon zijn dienstplicht in Egypte nooit vervullen, zelfs al zou hij het willen omdat hij een Nederlandse moeder heeft....dus met dit gegeven reageer ik met de eerdere post uit eigenbelang als het gaat om dubbele nationaliteit.

Salaam Nefertiti

 

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2007 om 08:04

deze tijden is dienstplicht in mijn ogen niet meer nodig.
schreef Moslimboy.

Ik weet het niet. Dankzij het sterke miltiaire leger in Egypte, is Egypte nog in handen van de Egyptenaren, als dat er niet was en is dan zat het buurland Israel hier alllang.  Wil niet zeggen dat ik zo blij ben met het miltaire regiem doorgevoert in het dagelijks leven t.o.v. de burgers.

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2007 om 11:59
Nefertiti,
ik vind je analyses doorgaans zeer helder en steekhoudend maar hier
maak je toch een inschattingsfout van de grootste orde...
als het leger en de dicatuur in Egypte minder krachtig zouden zijn dan
zou het zeker niet Isra�l zijn die egypte dan gaat bezetten. Als ze ooit al
expansie politiek zouden voeren dan zal dat eerder richting oost dan
rihting Egypte zijn. Maar Isra�l zit niet te wachten op nog meer bezetting
van territorium. Het kost teveel en de publieke opinie is het beu om
bezettertje te spelen. Er zijn zelfs veel Isr. militairen die om die reden
dienst wijgeren.

Nee, zodra er in Egypte een machtsvacuum ontstaat dan zullen
extremistisch Islamitische groeperingen, zoals de Islambroederschap, dat
opvullen. De grootste vijand is te vinden binnen de eigen grenzen en
onder het eigen volk. Rabin werd niet vermoord door een Egyptenaar of
Palestijn maar door een extremistische Jood. Sadat werd niet vermoord
door een Isra�liet of een Amerikaan, maar door extremistische Egyptische
Moslims...
Zelfs Ghandi werd niet vermoord door een fanatieke Moslim maar door
iemand van zijn eigen geloof; een extremistische Hindoe.

Vredegroet
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2007 om 13:28

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Nefertiti,
ik vind je analyses doorgaans zeer helder en steekhoudend maar hier
maak je toch een inschattingsfout van de grootste orde...
als het leger en de dicatuur in Egypte minder krachtig zouden zijn dan
zou het zeker niet Isra�l zijn die egypte dan gaat bezetten. Als ze ooit al
expansie politiek zouden voeren dan zal dat eerder richting oost dan
rihting Egypte zijn. Maar Isra�l zit niet te wachten op nog meer bezetting
van territorium. Het kost teveel en de publieke opinie is het beu om
bezettertje te spelen. Er zijn zelfs veel Isr. militairen die om die reden
dienst wijgeren.

Nee, zodra er in Egypte een machtsvacuum ontstaat dan zullen
extremistisch Islamitische groeperingen, zoals de Islambroederschap, dat
opvullen. De grootste vijand is te vinden binnen de eigen grenzen en
onder het eigen volk. Rabin werd niet vermoord door een Egyptenaar of
Palestijn maar door een extremistische Jood. Sadat werd niet vermoord
door een Isra�liet of een Amerikaan, maar door extremistische Egyptische
Moslims...
Zelfs Ghandi werd niet vermoord door een fanatieke Moslim maar door
iemand van zijn eigen geloof; een extremistische Hindoe.

Vredegroet

Beste Postpentacost,

Ik weet het niet, daar begon ik mijn post mee. Waarom?  Aan de ene kant ben ik voor een sterke militaire macht. Aan de andere kant ben ik tegen deze zelfde macht omdat Egypte niets meer is dan een militaire staat t.o.v. de burgers. Dat brengt inderdaad grote interne problemen mee. Daar geef ik je volkomen gelijk in. Echter de huidige verstandhouding tussen Egypte en Israel is niet zo rooskleurig als het lijkt. Het rommelt hier behoorlijk. En ik weet dat beiden landen niet zitten te wachten op moeilijkheden, dat kunnen beiden zich niet veroorloven. Toch is dat geen garantie. En ooit verwacht ik met mijn pessimistisch 'inzicht' in dit dat het ooit toch gaat gebeuren. Geen enkel islamitisch land kan het zich veroorloven en toch gebeurt het om ons heen. Neemt niet weg dat ik het niet weet en dat ik liever zou zien dat defensie gewoon defensie blijft als landbescherming i.p.v. een militair regiem dat overheerst in de eigen maatschappij. 

Nefertiti 

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2007 om 13:53
Nefertiti,
Hetgeen jij vreest zal pas gebeuren als Moebarak al dan niet met geweld
van het toneel verwijderd wordt door genoemde broederschap. Die zullen
dan binnen de kortste keren de krijgstrom roeren en zich klaarmaken
voor de jihad tegen de "grote satan"...
Maar als die dingen gebeuren mag je ziels blij zijn met je 2
paspoorten...want die luitjes haten meer de gematigde Moslims dan
Kafur.
PPC
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2007 om 13:59

In eerste instantie geplaatst door postpentacost

Nefertiti,
Hetgeen jij vreest zal pas gebeuren als Moebarak al dan niet met geweld
van het toneel verwijderd wordt door genoemde broederschap. Die zullen
dan binnen de kortste keren de krijgstrom roeren en zich klaarmaken
voor de jihad tegen de "grote satan"...
PPC

Dat denk ik dus ook. Het is voor mij moeilijk om in deze consequent te redeneren. Je kunt zeggen: Moebarak is een dictator maar je kunt ook zeggen dat dankzij hem er in Egypte nog vrede is. Je kunt ook zeggen dat dit gaat ten koste van burgers. Het is een land met vele eigenaardigheden en tegenstrijdigheden.

Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2007 om 14:11
Het ging hier om Wilders hoor, niet om Mubarak!
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2007 om 14:14

Jaja, we dwalen af, maar ik zou ze beiden wel op de koffie  / thee willen uitnodigen.

Samen debateren...ik heb 'in person' nog veel meer tegen allebei te zeggen

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2007 om 14:15
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Jaja, we dwalen af, maar ik zou ze beiden wel op de koffie  / thee willen uitnodigen.

Samen debateren...ik heb 'in person' nog veel meer tegen allebei te zeggen

Salaam Nefertiti

Afdwalen? dit noemen ze gewoon helemaal verdwaald.

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2007 om 14:22

Khallas, ik stop al.

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2007 om 16:06
salaam aleykum.

in sommige gevallen kan dienstplicht wel handig zijn bv in tijden van oorlog ofzo, maar dan nog vind ik het niet correct om mensen te dwingen oorlog te gaan voeren.


en wat betreft Wilders, ik heb mijn standpunt al gezegd ; mensen die racisme en discriminatie op school niet hebben geleerd omdat ze maar tot het 5de zijn gegaan zien in Wilders hun leider.

laa ilaha illalah
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 maart 2007 om 16:34
In eerste instantie geplaatst door moslimboy212

salaam aleykum.in sommige gevallen kan
dienstplicht wel handig zijn bv in tijden van oorlog ofzo, maar dan nog
vind ik het niet correct om mensen te dwingen oorlog te gaan voeren.en
wat betreft Wilders, ik heb mijn standpunt al gezegd ; mensen die .
racisme en discriminatie op school niet hebben geleerd omdat ze maar
tot het 5de zijn gegaan zien in Wilders hun leider.


Misschien moet jij Wilders ook eens op de thee vragen. Het zou nog wel
eens heel knus kunnen worden
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2007 om 01:00

Wat Moslimboy zegt is helemaal waar. Het is wel vaker onderzocht en ook bewezen, dat geen scholing en een lage opleiding een rol spelen in het ontwikkelen van een beperkte denkwijze zoals racisme.

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 22 maart 2007 om 02:14

Assalaam Aleikom,

Volgens mij bedoel je: noch scholing, noch laag opgeleidt....een rol speelt in de omtwikkeling van een bepaalde denkwijze.

Dat mag misschien in NL zo zijn maar dat gaat hier niet op. De scholen hier zijn sterk 'government' geregelt. Elke ochtend wordt het volkslied luidkeels gezongen en de vlag begroet. Wederom er heerst militaire discipline. Nu zijn er verschillende onderwijsvormen. De "publieke scholen' zijn het laagst van kwaliteit. Indoctrinatie is de hoofdmoot. Dat wil nog niet zeggen dat elk kind zich hierin schikt. Op latere leeftijd blijkt de invloed van vrienden ook bepalend te zijn. Maar een basis wordt hier dus wel erin gepropt. Maar goed..het gaat weer niet om Wilders...Sorry

Salaam Nefertiti 

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.