Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Ex-moslims?

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Amehulah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amehulah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Ex-moslims?
    Geplaatst op: 03 mei 2007 om 09:52

Beste forumleden.

Zal ik na de radiostilte dan maar de aftrap doen? Wat vinden jullie van het initiatief om een Centraal Comit� voor Ex-moslims op te richten?

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 mei 2007 om 14:06
Boeiend?
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2007 om 12:28

Ik vind het een beetje misleidend.

Naar mijn mening is het echt onnodig en heeft het enkel het doel wederom stemming te maken.

Laten we wel wezen wanneer iemand de religize visie verlaat die door zijn familie als het meest belagrijk wordt gezien komt er afkeuring door die familie.

Dat is overal zo en niet aleen in de Islam.

Voorde goede orde exmoslms orden niet stelselmatig vermoord zoals die beweging ons wil doen geloven.

Het is volslagen onzin!!!!

ek jaar verlaten ongeveer tienduizend moslims hun geloof alleen al in frankrijk. Dit zijn offiele cijfers.

Hoeveel van hen zijn vermoord?????

Voor mij is er geen enkele noodzaak voor zo een stichting.

En ik ben nog geenszinds een moslim :-)

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 mei 2007 om 12:30

Zeer realistisch uiteengezet DruideHerne! Waar er overigens mensen de Islam van zich afwenden, ontmoeten er vervolgens ook weer velen.

Het is voor de gemiddelde Europeaan een horrorcenario maar de (vreedzame en vredelievende) Islam rukt inderdaad op!

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
OEM MOUSSA Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 09 december 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 146
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote OEM MOUSSA Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2007 om 05:43

Salaam aleikom beste zusters en broeders.

Ik heb het gezien op nova en vond het eigenlijk een beetje overdreven.Hij(die jongen die nu dus geen moslim meer was)begon gelijk over hirshi ali en dat zij zijn grote voorbeeld was????Dat volgens hem hirschi ali zoveel voor de moslims had gedaan??Kan iemand mij 1 concreet voorbeeld noemen wat zij dan voor de moslims heeft gedaan??Ja de moslims proberen zwart te maken.Die jongen vond ik ook niet echt overtuigend in zijn woorden.Okee hij wil geen moslim meer zijn ,moet je dan maar een clubje oprichten?Dat is iets tussen jou en ALLAH SUBHANA WA T`ALA .Ik vind dat het gewoon sensatie zoeken is.

Moge ALLAH SUBHANA WA T`ALA de dwalende leiden en onze oemah versterken,amien.

Waleikom salaam wa rahmatoelah wa barakatoe oem moussa.

Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2007 om 11:32
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Zeer realistisch uiteengezet DruideHerne! Waar er overigens mensen de Islam van zich afwenden, ontmoeten er vervolgens ook weer velen.

Het is voor de gemiddelde Europeaan een horrorcenario maar de (vreedzame en vredelievende) Islam rukt inderdaad op!

 

Ik denk dat het voor de gemiddelelde Europeaan helemaal gen horror scenario is ;-)

Sterker nog ik denk dat het voor de gemiddelde Europiaan worst zal wezen.

Weet je de Issue Islam werd pas belangrijk toen Bush he nodig vond om dit op de agenda\te brengen.

mijn voorspelling is dat dit bj de volgende verkiezingen weer afgelopen is.

Wanneer je de wereld globaal bekijkt dan speelt de Islam op dit moment geen enkele rol meer van betekenis.

Globaal gezien zijn er maar vier factoren die de toekomst kleurem kunnen.

Dat zijn de USA. 9Hierbinnnen is de Islam geen echte factor maar men houdt enigins rekening met de Volkeren die de Islam aanhangen)

dan is er Rusland.

Her speelt de Islam geen enkele rol . Men mag verwachrte dat die zefs geelimineerd wordt  binnen dat machtsgebied.)

verder zijn er nog China en  India. waarvan verwacht mag worden dat die de economische macht zullen overnemen.

Deze landen zijn zacht gezegd islam vijandig.

de komendde jaren/maanden zullen we zien dat de USA hun invloed zullen moeten terug trekken.

EEn invloed die gretig zal worden in gevuld door de andere drie,.

Sterkte met de  politieke onafhankelijk islam zou ik zo zeggen:-)

het is duidelijk genoeg de Islam als nafhankelijk system heeft geen enkele overlevings kans.

Niet in Rusland , Niet i China  en niet in India.

Weet je eigenlijk mag je stellen dat de westerse samenwerkng met het midden oosten gewoon mislukt is.

Deze mislukking heeft niet echt invloed op de westerse samenleving.

Het gegeven dat het idee wat ontstaan was tjdens de eerste wereldoorlog toen het westen in een orrlog verwikkeld was waarbij het osmaanse rijk niet kon achterbijven nu uiteindelijk achterhaald is beteknt niets.

Tenminste niets meer an dat het westen de onafhankelijkheid niet veel langer meer kan garanderen van de meeste anden in het Midden -Oosten.

ter verduidelijking deze landen minus het pezische rij zijn allen ontstaan op een westerse teken tafel.

Bij het vertrek van het westen zal er zeker weer opnieuw wordn getekent.

Het is heel simpel.Deeerste orde na de eerste wereld orde ontstond vanuit de behoefte voor fosiele grondstoffen.

Hiervoor was het belangrijk dat er landen waren die het westen kon vertrouwen.

Daarom werdt er met enkele Sheiks een afspraak gemaakt.

Maar zoals een ieder al heeft kunnen zien gaan de kaarten anders liggen.

het Westen heeft al een mega deal (afspraak) voor energie gemaakt met Rusland.

de pijpleidingen liggen er al.

China heeft zich ook al gemeld bij Rusland.

er is geen enkele economische noodzaak meer om enig fictief land in het Midden Oosten te steunen.

De capriolen van Bush ebwijzen zelfs deze ondoenlijkheid.

beter zal het dus zijn om deze gebieden uit te leveren aan Rusland China e india. En met die landen een goede afspraak te hebben.

dat is dan ook de weg waartoe besloten is.

Naar de woorden van Obama de zwarte presidentskandidaat van de uSA zal de USA zic meer gaan richten op hun eigen achter tuin. Zuid Amerika.

Ook Hillary heeft hier dezelfde mening.

De enigste vraag binnen dit snerario is of het israel gegunt kan zijn om te kunne bestaan als enigste westerse land. Natuurlijk zal het dan wel een Groot Israel zijn.

Hierover is nog enizinds onduidelijkheid.

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2007 om 11:50

Ik zie het duidelijk heel anders! Ik hoor het ook regelmatig om mij heen. Moslims dit en Moslims dat. Nee, het is wel duidelijk dat de gemiddelde Anita en Johnny niets op hebben of willen weten van de Islam. Nu is dat opzichzelf niet zo`n ramp, maar wel de vooroordelen die velen hebben is vaak te genant voor woorden.

Dat de Islam geen kans van slagen heeft in bepaalde delen van de wereld? Dat zeiden ze 1400 jaar geleden ook al, en kijk wat er nu van is geworden. Een ieder die oprecht en eerlijk de Islam bestudeerd zal moeten toegeven dat de boodschap puur en rechtvaardig is. Dat een andersdenkende die mening niet is toegedaan, so be it. Het is niet de Islam die zich opdringt als religie. Tot nu toe zie ik nog geen Moslims zielen winnen aan de deur of op straat. Stel je voor dat men dat wel gaat doen, dan breekt de .......... uit in Nederland.

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2007 om 13:03
In eerste instantie geplaatst door Amehulah

Beste forumleden.


Zal ik na de radiostilte dan maar de aftrap doen? Wat vinden jullie van het initiatief om een Centraal Comit� voor Ex-moslims op te richten?




ik zit niet te wachten op mensen die zichzelf en anderen als een aparte groep willen zien
nee, is geen best idee laten de afgelopen 6000 jaar blijken
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2007 om 13:10

Abdul-Khaliq,

Ik denk dat hier een kleine comenicatie fout aanwezig is ;-0

Ik sprak enkel over de politiek relevante Islam. Niet over de Islam als een  ideologie.

En zeker de Islam wist zich 1400 jaar geleden beslist te vestigen.

Niet allen dat ze wist zich ook een dominerende positie aan te matigen.

Maar dat was 1400 jaar geleden.

 

Vertel me eens wat zijn de rechten van de Moslims in china tegenwordig.

En vertel me ens waarom zou het westen wanneer ze hun invloed hebe laten varen in het midden oosten zich iets moeten aantrekken van dat lot?

Weet je het zijn de Moslims zelf die hun wereldrijk beeindigd hebben door de kant van de engelse te kiezen die besloten hadden om het voormalige Osmaanse rijk te verdelen.

Het is een gegeven dat geen enkel filosofisch /godsdienstig systeem kan overleven zonder een authorisatie van een relevante militaire , maatschappelijke macht.

Zodoende kan men heel wel concluderen dat de ondergang van de Islam zich a bijna honderd jaar geleden heeft ingezet.

Ik geef het nog tien tot vijftig jaren totdat de Islam die religigieuze stromen volgen moet die eerder niet relevant meer bleken voor het toenmalige politiek-militairesysteem.

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2007 om 13:44

Ik denk dat je je vergist.

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
DruideHerne Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 juni 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 834
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote DruideHerne Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 mei 2007 om 14:33
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Ik denk dat je je vergist.

waarop baseer je dit ?

 

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2007 om 08:00

Assalaam aleikom,

 

Vrede voor allen.

En ik zie het weer anders, Een ieder die zich bedreigt voelt door een bepaalde stroming, politiek of religie, mag van mij voor haar of zijn rechten opkomen. Persoonlijk vind ik de doodstraf die sommige landen hebben op afvalligheid bizar en onmenselijk. Ieder mens heeft recht op een menswaardig bestaan. De Iraanse ex moslim vertelde in het programma ook dat het niet de bedoeling wordt om de islam aan te vallen of heilige huisjes om te schoppen maar wel om zaken bespreekbaar te maken. Hoewel het Egyptische recht geen offici�le straf voor apostasie kent mag je er niet over spreken�

Strafrechtelijke vervolging louter op grond van bekering vindt niet plaats. Ondanks het feit dat er geen verbod op afvalligheid van de islam of op overgang naar een andere religie bestaat, is het mogelijk dat een moslim die zich bekeerd heeft tot het christendom weliswaar niet vervolgd wordt voor de bekering zelf, maar wel op basis van daarmee verband houdende aanklachten, zoals het aanzetten tot religieuze verdeeldheid en het aantasten van de nationale eenheid.

Zo is het denkbaar dat moslims die zich bekeren, of dat degenen die aan deze bekering hebben meegeholpen (bijvoorbeeld priesters en missionarissen) , worden opgepakt, gemartelt en strafrechtelijk vervolgd. Duh..menselijk? Absurd. Het is zeer gevaarlijk om te bekeren in Egypte. Allah leidt wie hij wil en het eindoordeel is bij hem. Ondertussen vind ik dat ieder mens mag geloven wat hij wil zonder een ander te belemmeren, ik word ziek van de oplaaiende discussies tussen moslims en christenen. Waar is de tijd gebleven dat men vreedzaam met elkaar omging. Ook in Egypte merken we dit meer en meer door mediaopruiing, oorlog, bemoeienissen en ga zo maar door.

 

Salaam

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2007 om 08:14
In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Ik denk dat je je vergist.

waarop baseer je dit ?

Op basis van je betoog!

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 mei 2007 om 10:42
quote van druideherne

Het is een gegeven dat geen enkel filosofisch /godsdienstig systeem kan overleven zonder een authorisatie van een relevante militaire , maatschappelijke macht.





dit is geen gegeven, dit is een speculatie
het scenario is goed mogelijk, maar ik kan zo
twee voorbeelden geven die anders doen blijken

ik heb nu weinig tijd helaas dus je houdt de voorbeelden tegoed
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2007 om 01:55
In eerste instantie geplaatst door tommy

quote van druideherne

Het is een gegeven dat geen enkel filosofisch /godsdienstig systeem kan overleven zonder een authorisatie van een relevante militaire , maatschappelijke macht.





dit is geen gegeven, dit is een speculatie
het scenario is goed mogelijk, maar ik kan zo
twee voorbeelden geven die anders doen blijken

ik heb nu weinig tijd helaas dus je houdt de voorbeelden tegoed

Assalaam Aleikom,

Ben benieuwd Tommy, wat jij bedoelt. Want het lijkt me overduidelijk dat dit geen speculatie is aangezien wij hier in het MO duidelijk in toom worden gehouden door militair macht, politiestaten, gedeeltelijke corrupte sharia of een soortgelijk bewind. Blijkt in de praktijk noodzakelijk te zijn anders slaan partijen en stromingen elkaar de hersenen in en gaan meerderheden heersen over minderheden. De meeste mensen willen juist meer vrijheid en zijn dit kotsbeu, snakken naar vrede, vrijheid van mening enz.  Er is nog een zeer lange weg te gaan.

 

Salaam nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
3abd Arra7maan Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 16 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1017
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote 3abd Arra7maan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2007 om 14:08

15:49- Bericht Mijn dienaren (O Moehammad:) "Voorwaar, Ik ben de Vergevensgsgezinde, de meest Barmhartige. 15:50- En dat Mijn bestraffing een pijnlijke bestraffing is."
Terug naar boven
Amehulah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amehulah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2007 om 06:18
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

Zeer realistisch uiteengezet DruideHerne! Waar er overigens mensen de Islam van zich afwenden, ontmoeten er vervolgens ook weer velen.

Het is voor de gemiddelde Europeaan een horrorcenario maar de (vreedzame en vredelievende) Islam rukt inderdaad op!

Nou volgens mij zij mensen toch banger voor de militante/extremistische islaam dan voor de vredelievende/vreedzame islaam.

De hele angst gaat in Nederland over iets anders denk ik. Mensen die een  keer door een moslim in elkaar geslagen/beroofd/uitgescholden zijn, of de vertaling van een preek van een conservatieve imam over de ongelovigen horen, die schrikken zich rot. En ze  kunnen makkelijk dingen door elkaar gaan halen. Die dingen -die helaas veel voorkomen- worden geprojecteerd op het geloof an sich.

Jammer genoeg heeft de politiek en de media in nederland op dit moment niet de kracht om die zaken uit elkaar te trekken, want het loont momenteel blijkbaar  om tegen de islaam aan te trappen. Het initiatief was nog niet eens helemaal rond, of die knul zat al bij Nova. Het was waar de media op zaten te wachten. De wens is de vader van de gedachte.  

Dat wil niet zeggen dat die jongen geen punt heeft. Je kunt natuurlijk alles wegwuiven, maar er zijn niet voor niets speciale opvanghuizen voor ex-moslims of moslima's die weggegaan zijn bij hun man. Islaam als geloof mag dan wel vrede heten; hoe het geloof, zijn richtlijnen en allerlij in de loop van de geschiedenis verzamelde regels in praktijk doorwerken is af en toe verre van vredelievend.

Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2007 om 10:00
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door tommy

quote van druideherne

Het is een gegeven dat geen enkel filosofisch /godsdienstig systeem kan overleven zonder een authorisatie van een relevante militaire , maatschappelijke macht.


dit is geen gegeven, dit is een speculatie het scenario is goed mogelijk, maar ik kan zo twee voorbeelden geven die anders doen blijken ik heb nu weinig tijd helaas dus je houdt de voorbeelden tegoed


Assalaam Aleikom,

Ben benieuwd Tommy, wat jij bedoelt. Want het lijkt me overduidelijk dat dit geen speculatie is aangezien wij hier in het MO duidelijk in toom worden gehouden door militair macht, politiestaten, gedeeltelijke corrupte sharia of een soortgelijk bewind. Blijkt in de praktijk noodzakelijk te zijn anders slaan partijen en stromingen elkaar de hersenen in en gaan meerderheden heersen over minderheden. De meeste mensen willen juist meer vrijheid en zijn dit kotsbeu, snakken naar vrede, vrijheid van mening enz. Er is nog een zeer lange weg te gaan.

Salaam nefertiti




hoi nefertiti, ik ontken zeker ook niet dat in politiestaten militaire macht wordt gebruikt om orde en de wet te handhaven
het is tot op zekere hoogte ook een effectieve manier en inderdaad, voor de gemiddelde burger zeker niet de meest prettige

in de stelling van druideherne ging ik er eigenlijk van uit dat het specifiek om een religieus systeem ging en dan kom ik als voorbeeld met turkije waar eigenlijk het tegenovergestelde gebeurt, hier wordt eventueel met behulp van militaire macht juist de scheiding tussen kerk en staat in stand gehouden
of wat te denken van het oude rome die militair en maatschappelijk gezien bijna alles al op orde hadden en vervolgens de godsdienst van de oude grieken bijna 1 op 1 hebben overgenomen om invulling te geven aan wat het volk omschreef als een cultureel gemis
of een recenter voorbeeld is de hamas die meestal(vooral in westerse landen) genoemd wordt in een zin met militante beweging, zij hebben zich zelfs via een democratische weg kunnen installeren
ik ben het wel met de stelling van druideherne eens dat het een voor de hand liggend scenario is, maar een zekerheid wil ik het niet noemen

ik ben een beetje benieuwd geworden
jij zegt "wij hier in het MO (ik neem aan midden-oosten)
mag ik weten waar jij je (op het ogenblik) bevind en zou je er misschien wat over willen vertellen?

vast bedankt

Terug naar boven
*NiC* Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 01 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 15
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote *NiC* Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2007 om 02:43
Beste Oem Moussa,

Ik kan inderdaad ook geen voorbeeld aanhalen van wat hirsi ali gedaan heeft voor moslims, behalve haat zaaien. Ik heb ergens in een actualiteiten programma gehoord dat america ook al niet goed wordt van haar.
Laten we maar hopen dat het snel ophoudt. Ze doet er niets goeds mee. Ze generaliseert en zet alles wat met de Islam te maken heeft in een kwaad daglicht.

Groetjes,
NiC
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2007 om 03:23

@Tommy,

Maar Tommy, dan blijft het gegeven van Alzukar toch gewoon staan. Ieder rechtsysteem heeft authorisatie nodig. Ook een democratie. Geen enkel rechtsysteem is waterdicht in de praktijk. Ik denk dat Alzukar bedoelt dat een godsdienstig systeem niet kan overleven zonder een militaire of maatschappelijke macht. En dat is zo, maar in hoeverre.. dat scheelt per islamitisch land. Persoonlijk ervaar ik dat dergelijke systemen weleens doorschieten in onmenselijkheid. Ik woon in Egypte, Tommy. Met veel plezier en soms ook onplezierig. Een soort haat-liefde verhouding. Egypte is een prachtig land met zoveel potentie maar zo corrupt, er is zoveel armoede, onrecht etc..zeer frustrerend. Persoonlijk ervaar ik Egypte als een land met dubbele moralen en contrasten. Mijn visie komt hierdoor vaak negatief over maar ik ben tevens ook dol op Egypte.

 

Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2007 om 12:11
hoi nefertiti, ik ben er inderdaad wel mee eens dat ieder rechtsysteem authorisatie nodig heeft, ieder rechtsysteem met tegenstanders in ieder geval(en tegenstanders zijn er altijd wel te vinden)
ik denk dat ik de stelling iets te letterlijk heb genomen

ik ben overigens nog nooit in egypte geweest, maar het staat zeker hoog op mijn verlanglijstje

groeten, tommy
Terug naar boven
Jaan Air Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 03 februari 2008
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 8
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Jaan Air Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 februari 2008 om 16:38

"Wat vinden jullie van het initiatief om een Centraal Comit� voor Ex-moslims op te richten? "

 

WAT WORDT DE WERELD DAAR NOU BETER VAN????  ()

Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.092 seconden.