Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

2e vrouw gezocht

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
BenBouziane Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 07 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 5
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote BenBouziane Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 2e vrouw gezocht
    Geplaatst op: 07 mei 2007 om 05:15
Salaam Aleikum

Helaas heeft mijn huwelijk niet mogen brengen wat ik hoopte ,maar toch wil ik de zorg blijven dragen voor mijn vrouw omdat ze helaas niet voor zichzelf kan zorgen.
De islam biedt gelukkig de mogelijkheid tot een 2e huwelijk ,daarom zoek ik een vrouw die zoiets aandurft.
Het mooiste zou ik het vinden als het iemand is die zelf ook wat steun en hulp kan gebruiken in dit leven.
Mocht je iemand weten of zelf interesse hebben neem dan contact op met me [email protected]
Je mag gescheiden zijn ,weduwe en evt kinderen zijn meer dan welkom.
Choukran
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2007 om 15:01

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

De Islaam biedt inderdaad mogelijkheden om met meerdere (maximaal 4) vrouwen tegelijkertijd te trouwen. Overigens zijn hier wel voorwaarden aan verbonden. Ik betwijfel het ten zeerste dat men zich (tegenwoordig) hieraan zou kunnen houden�

Gayr InchaAllaah..

Jullie Zuster Fi Dien!!

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2007 om 17:54
Ik zie voor BenBouziane geen probleem in geval zijn huidige vrouw -bijvoorbeeld- dementerend is, en hij het oprecht als zijn morele plicht ervaart om de humane zorg voor haar op zich te blijven nemen, zoals beloofd in "betere tijden".
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 07 mei 2007 om 18:03

Hey Alzukar,

Als de vrouw het vrijwillig goed vindt (ook al bestaat er nog een discussie of de vrouw nu wel of geen toestemming moet geven voor een 2de vrouw) dan vind ik het minder erg dan dat de vrouw het maar moet goedkeuren. Ik vind dat hier heel erg soepel over wordt gedaan. (Heb ik al meerdere malen aangegeven.) De situatie van BenBouziane ken ik persoonlijk niet, dus daarover kan ik ook geen uitspraken doen. Wat ik alleen wel opmerk is dat het me sterk lijkt dat mensen zich kunnen houden aan de voorwaarden. Als zelfs de Profeet Mohammed -Vrede Zij Met Hem- een voorkeur had voor 1 van zijn vrouwen maar ze wel gelijk behandelden, hoe moeten wij dit dat kunnen? Wij kunnen onszelf niet eens met hem -Vrede Zij Met Hem- vergelijken, laat staan handelen net als hem... -Vrede Zij Met Hem-.

Groetjes,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2007 om 01:05
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Asalaam 3alaikom Warahmatoellahi ta3ala Wabarakatoehoe,

De Islaam biedt inderdaad mogelijkheden om met meerdere (maximaal 4) vrouwen tegelijkertijd te trouwen. Overigens zijn hier wel voorwaarden aan verbonden. Ik betwijfel het ten zeerste dat men zich (tegenwoordig) hieraan zou kunnen houden�

Gayr InchaAllaah..

Jullie Zuster Fi Dien!!

Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu beste zuster,

Waarom zou men zich hier tegenwoordig niet aan kunnen houden? Er zijn denk ik meer dan genoeg broeders/zusters die zich sterk houden aan de Koran en de Sunnah en die hun uiterste best doen om met de juiste intenties het welbehagen van ALLAH Subhana Wa Ta'ala te verkrijgen. Het is toch een nobel streven dat bovenstaande broeder ondanks niet nader genoemde problemen niet wilt scheiden van zijn vrouw en toch voor haar wilt blijven zorgen? Moge ALLAH Subhana Wa Ta'ala hem schenken waar hij om vraagt.

Asalaam Aleikum.

Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2007 om 01:11
In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Hey Alzukar,

Als de vrouw het vrijwillig goed vindt (ook al bestaat er nog een discussie of de vrouw nu wel of geen toestemming moet geven voor een 2de vrouw) dan vind ik het minder erg dan dat de vrouw het maar moet goedkeuren. Ik vind dat hier heel erg soepel over wordt gedaan. (Heb ik al meerdere malen aangegeven.) De situatie van BenBouziane ken ik persoonlijk niet, dus daarover kan ik ook geen uitspraken doen. Wat ik alleen wel opmerk is dat het me sterk lijkt dat mensen zich kunnen houden aan de voorwaarden. Als zelfs de Profeet Mohammed -Vrede Zij Met Hem- een voorkeur had voor 1 van zijn vrouwen maar ze wel gelijk behandelden, hoe moeten wij dit dat kunnen? Wij kunnen onszelf niet eens met hem -Vrede Zij Met Hem- vergelijken, laat staan handelen net als hem... -Vrede Zij Met Hem-.

Groetjes,

Marocaantje

Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu beste zuster,

Uiteraard kunnen we onszelf niet vergelijken met RasoulALLAH (Salalaho aleihi wa salaam)...maar we moeten er wel naar streven aangezien hij een voorbeeld voor ons is. Nobody is perfect.

Asalaam Aleikum.

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2007 om 05:43
Ik kan het me niet voorstellen dat een vrouw, die ten volle beseft wat er hier aan de hand is, echt houdt van een man die, behalve met haar, tegelijk met nog andere vrouwen is getrouwd.
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2007 om 06:34

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Ik kan het me niet voorstellen dat een vrouw, die ten volle beseft wat er hier aan de hand is, echt houdt van een man die, behalve met haar, tegelijk met nog andere vrouwen is getrouwd.

 

Ligt aan het imaan van een vrouw,en veel zusters weten dat het paradijs niet gratis is,

Als jij veel om deze wereld geeft,dan kan je zon beproeving hoogstwaarschijnlijk niet aan,

Verder lopen veel polygamie huwelijken stuk,of loopt het moeilijk,ken zelf een geval vae een zuster die tweede vrouw werd alles op gaf en met haar dochtertje naar engeland meeging,na een paar maanden kwam die man erachter helemaal niet in staat te zijn om voor 2 gezinnen te zorgen dus nu is ze nog steeds in engeland werkt zich ter pletter voor haar en haar kindje en heeft na 6 maanden een huisje kunnen krijgen elhamdullilah en begint daar nu dus helemaal opnieuw,ze is verstoten door haar eigen ouders omdat ze voor de tweede keer trouwde.

De polyagmie huwelijken die wel kans van slagen hebben zijn de polygamie huwelijken waarbij de man genoeg draagkracht heeft financieel,emotioneel en eerlijk in tijdsverdeling en waarbij de vrouwen emotioneel sterk zijn om het aan te kunnen,dat het niet voor iedereen is weggelegd is begrijpelijk,maar we kunnen minstends respekt opbrengen voor broeders en zusters die dit toch proberen omwille van Allah,

Wa Aleykoum Salaam

 

 

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2007 om 06:40

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Ik kan het me niet voorstellen dat een vrouw, die ten volle beseft wat er hier aan de hand is, echt houdt van een man die, behalve met haar, tegelijk met nog andere vrouwen is getrouwd.

je haalt egoisme en onvoorwaardelijke liefde doorelkaar.

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2007 om 06:53
In eerste instantie geplaatst door Khabir

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Ik kan het me niet voorstellen dat een vrouw, die ten volle beseft wat er hier aan de hand is, echt houdt van een man die, behalve met haar, tegelijk met nog andere vrouwen is getrouwd.

je haalt egoisme en onvoorwaardelijke liefde doorelkaar.

 

Assalaam aleikom,

Onvoorwaardelijke liefde is enkel de liefde van een ouder voor een kind.

Salaam

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2007 om 07:05
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door Khabir

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Ik kan het me niet voorstellen dat een vrouw, die ten volle beseft wat er hier aan de hand is, echt houdt van een man die, behalve met haar, tegelijk met nog andere vrouwen is getrouwd.

je haalt egoisme en onvoorwaardelijke liefde doorelkaar.

 

Assalaam aleikom,

Onvoorwaardelijke liefde is enkel de liefde van een ouder voor een kind.

Salaam

aleikom assalaam, zuster.

Heb je een kind? wilde je een kind niet zelf? met voorwaarde dat het gezond zou zijn?

en wat zou je doen als je in een situatie beland waar je moet kiezen tussen jou leven of het leven van je kind?

Ik vind het te gemakelijk om te zeggen dat ouder-kind liefde onvoorwaardelijk is.

Mischien komt het doordat ik geen vader ben.

assalaam o eleikom

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2007 om 07:14
In eerste instantie geplaatst door Khabir

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door Khabir

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Ik kan het me niet voorstellen dat een vrouw, die ten volle beseft wat er hier aan de hand is, echt houdt van een man die, behalve met haar, tegelijk met nog andere vrouwen is getrouwd.

je haalt egoisme en onvoorwaardelijke liefde doorelkaar.

 

Assalaam aleikom,

Onvoorwaardelijke liefde is enkel de liefde van een ouder voor een kind.

Salaam

aleikom assalaam, zuster.

Heb je een kind? wilde je een kind niet zelf? met voorwaarde dat het gezond zou zijn?

en wat zou je doen als je in een situatie beland waar je moet kiezen tussen jou leven of het leven van je kind?

Ik vind het te gemakelijk om te zeggen dat ouder-kind liefde onvoorwaardelijk is.

Mischien komt het doordat ik geen vader ben.

assalaam o eleikom

 

Assalaam Aleikom Khabir,

Jij haalt nu zelf aardig wat dingen door elkaar. Geeft niet. Onvoorwaardelijke liefde is echt alleen de liefde van bijv, een moeder voor haar kind, dat wordt niet gebruikt in taal als liefde tussen 2 mensen. Natuurlijk kan het zo voelen en natuurlijk zijn er ook moeders die kinderen verwaarlozen. (Compleet of topic) maar goed. Onvoorwaardelijke liefde is echt wat anders. Dat is ff wat ik wou zeggen hierover, over de rest van het topic nix om een te heftige discussie te vermijden.

Salaam

 

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2007 om 07:36
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door Khabir

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

In eerste instantie geplaatst door Khabir

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Ik kan het me niet voorstellen dat een vrouw, die ten volle beseft wat er hier aan de hand is, echt houdt van een man die, behalve met haar, tegelijk met nog andere vrouwen is getrouwd.

je haalt egoisme en onvoorwaardelijke liefde doorelkaar.

 

Assalaam aleikom,

Onvoorwaardelijke liefde is enkel de liefde van een ouder voor een kind.

Salaam

aleikom assalaam, zuster.

Heb je een kind? wilde je een kind niet zelf? met voorwaarde dat het gezond zou zijn?

en wat zou je doen als je in een situatie beland waar je moet kiezen tussen jou leven of het leven van je kind?

Ik vind het te gemakelijk om te zeggen dat ouder-kind liefde onvoorwaardelijk is.

Mischien komt het doordat ik geen vader ben.

assalaam o eleikom

 

Assalaam Aleikom Khabir,

Jij haalt nu zelf aardig wat dingen door elkaar. Geeft niet. Onvoorwaardelijke liefde is echt alleen de liefde van bijv, een moeder voor haar kind, dat wordt niet gebruikt in taal als liefde tussen 2 mensen. Natuurlijk kan het zo voelen en natuurlijk zijn er ook moeders die kinderen verwaarlozen. (Compleet of topic) maar goed. Onvoorwaardelijke liefde is echt wat anders. Dat is ff wat ik wou zeggen hierover, over de rest van het topic nix om een te heftige discussie te vermijden.

Salaam

 

assalaam,

kun je me dan nader uitleggen wat er echt anders is, en waaraan je onvoorwaardelijke liefde kan herkennen.

mischien in een andere topic , aangezien ovw-liefde niet veel met een 2e vrouw te maken zou hebben.

Ps. zijn moeder en kind niet twee mensen?

assalaam,

 

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2007 om 07:54

Ach, Khabir, het is een gegeven. Er zijn vele liefdesvormen.

 

Met de onvoorwaardelijke liefde, ook wel (Metta) genoemd, wordt vast in de regel bedoelt: Liefde tussen familieleden, de liefde van ouders voor hun kinderen, niet de liefde voor man of vrouw (romantische of sexuele liefde) of de liefde voor vrienden (vriendschappelijke / platonische liefde) of de liefde voor naasten (naastenliefde) etc..

 

Ben geen liefdesexpert hoor, haha, maar dat is wat ik bedoelde, natuurlijk zijn er mensen die bovenstaande liefdesvormen mixen...dan krijg je enge dingen.

 

Off topic, maar ja...

 

Salaam

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2007 om 10:14
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Ik kan het me niet voorstellen dat een vrouw, die ten volle beseft wat er hier aan de hand is, echt houdt van een man die, behalve met haar, tegelijk met nog andere vrouwen is getrouwd.



Ligt aan het imaan van een vrouw,en veel zusters weten dat het paradijs niet gratis is,


Als jij veel om deze wereld geeft,dan kan je zon beproeving hoogstwaarschijnlijk niet aan,


Verder lopen veel polygamie huwelijken stuk,of loopt het moeilijk,ken zelf een geval vae een zuster die tweede vrouw werd alles op gaf en met haar dochtertje naar engeland meeging,na een paar maanden kwam die man erachter helemaal niet in staat te zijn om voor 2 gezinnen te zorgen dus nu is ze nog steeds in engeland werkt zich ter pletter voor haar en haar kindje en heeft na 6 maanden een huisje kunnen krijgen elhamdullilah en begint daar nu dus helemaal opnieuw,ze is verstoten door haar eigen ouders omdat ze voor de tweede keer trouwde.


De polyagmie huwelijken die wel kans van slagen hebben zijn de polygamie huwelijken waarbij de man genoeg draagkracht heeft financieel,emotioneel en eerlijk in tijdsverdeling en waarbij de vrouwen emotioneel sterk zijn om het aan te kunnen,dat het niet voor iedereen is weggelegd is begrijpelijk,maar we kunnen minstends respekt opbrengen voor broeders en zusters die dit toch proberen omwille van Allah,


Wa Aleykoum Salaam







Als jij veel om deze wereld geeft,dan kan je zon beproeving hoogstwaarschijnlijk niet aan,



moslima82 zou jij mij aub willen uitleggen wat je hier mee bedoelt? ik heb het niet echt begrepen geloof ik
bedankt
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2007 om 10:35

In eerste instantie geplaatst door Marocaantje

Hey Alzukar,
Als de vrouw het vrijwillig goed vindt (ook al bestaat er nog een discussie of de vrouw nu wel of geen toestemming moet geven voor een 2de vrouw) dan vind ik het minder erg dan dat de vrouw het maar moet goedkeuren. Ik vind dat hier heel erg soepel over wordt gedaan. (Heb ik al meerdere malen aangegeven.) De situatie van BenBouziane ken ik persoonlijk niet, dus daarover kan ik ook geen uitspraken doen. Wat ik alleen wel opmerk is dat het me sterk lijkt dat mensen zich kunnen houden aan de voorwaarden. Als zelfs de Profeet Mohammed -Vrede Zij Met Hem- een voorkeur had voor 1 van zijn vrouwen maar ze wel gelijk behandelden, hoe moeten wij dit dat kunnen? Wij kunnen onszelf niet eens met hem -Vrede Zij Met Hem- vergelijken, laat staan handelen net als hem... -Vrede Zij Met Hem-.

Groetjes,Marocaantje





wanneer ook maar een van zijn vrouwen heeft geweten dat de voorkeur naar een van de vrouwen net iets meer uitging dan naar de andere toe, is er eigenlijk al geen sprake meer van gelijke behandeling
net als in de post van benbouziane
ik ben de laatste die hier over wil oordelen hoor, maar als de post begint met "niet het huwelijk wat heeft mogen brengen waar ik op gehoopt had" ga ik er wel van uit dat een tweede huwelijk zoveel verschillen toont met het eerste dat er van gelijke behandeling misschien weinig sprake van zal zijn
wel heb ik heel veel respect voor benbouziane als hij voor zijn eerste vrouw wil blijven zorgen, ik bedoel er echt niks kwaads mee

nou nog even over de "onvoorwaardelijke liefde- discussie"
onvoorwaardelijke liefde kan volgens mij toch wel tussen alle personen bestaan, zeker lijkt mij als de relatie (tussen man/vrouw, ouder/kind, vrienden/familie, meester/leerling) omwille van Allah is ontstaan, want is het niet zo dat de relatie dan ook uit onvoorwaardelijke liefde voor Allah is ontstaan?
maar goed niemand kan weten of een persoon echt onvoorwaardelijk van God houdt of dit alleen graag beweert, ik wens benbouziane hoe dan ook veel succes en geluk in zijn situatie, ongeacht zijn keuze om wel of geen tweede vrouw te nemen

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2007 om 13:27

Salaam Alaikum,

Beginnen aan een tweede vrouw? Pffff, ik moet er niet aan denken. Ik heb aan een al mij handen meer dan vol!

Grapje natuurlijk, nu weer even serieus. Ik ben het ook met de stelling eens dat een vrouw genoeg moet zijn voor 'de man' (ondanks het Islamitische recht op maximaal vier vrouwen). De man verkeerd nu eenmaal niet in de luxe situatie dat hij van nature de kwaliteit heeft om geen onderscheid te maken. Dat doe je altijd, hoe je het ook went of keert. Dat impliceert ongelijkheid. En dat is niet goed! Het is al terecht gesteld. Onvoorwaardelijke liefde en daarbij inbegrepen rechtvaardig handelen zie je alleen maar bij ouder kind relaties (uitzonderingen daargelaten). En ja, daar moet je zelf ouder voor zijn omdat te begrijpen of enigzins te voelen.

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Soldier Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 12 maart 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 104
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Soldier Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 08 mei 2007 om 15:19

Zonder commentaar:

4:3 En als gij vreest dat gij niet rechtschapen zult zijn bij het behandelen der wezen, huwt dan vrouwen die u behagen, twee of drie, of vier en als gij vreest, dat gij niet rechtvaardig zult handelen, dan ��n of wat uw rechter handen bezitten. Dat is voor u de beste weg, om onrechtvaardigheid te voorkomen.

4:129 Gij kunt geen volkomen gelijkheid tussen vrouwen handhaven, hoe gaarne gij het ook zoudt wensen. Maar neigt niet geheel tot ��n, zodat gij de andere in onzekerheid laat. En als gij u betert en vroom zijt, dan is Allah voorzeker Vergevensgezind, Genadevol.

Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2007 om 01:48
In eerste instantie geplaatst door Soldier

Zonder commentaar:

4:3 En als gij vreest dat gij niet rechtschapen zult zijn bij het behandelen der wezen, huwt dan vrouwen die u behagen, twee of drie, of vier en als gij vreest, dat gij niet rechtvaardig zult handelen, dan ��n of wat uw rechter handen bezitten. Dat is voor u de beste weg, om onrechtvaardigheid te voorkomen.

4:129 Gij kunt geen volkomen gelijkheid tussen vrouwen handhaven, hoe gaarne gij het ook zoudt wensen. Maar neigt niet geheel tot ��n, zodat gij de andere in onzekerheid laat. En als gij u betert en vroom zijt, dan is Allah voorzeker Vergevensgezind, Genadevol.

Allah zij geprezen!

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2007 om 02:25

Als jij veel om deze wereld geeft,dan kan je zon beproeving hoogstwaarschijnlijk niet aan,

moslima82 zou jij mij aub willen uitleggen wat je hier mee bedoelt? ik heb het niet echt begrepen geloof ik
bedankt

Wij moslims weten dat dit leven maar voor even is,we denken regelmatig aan de dood en we proberen zo goed mogelijk volgends Allahs wetten te leven,

Ook komen er op onze paden beproevingen,zware en minder zware,dmv imaan(geloof)Proberen we die beproevingen goed door te komen inshaAllah,

Hoe meer je beproefd word en hoe moeilijker leven je hebt hoe meer kans je hebt dat jou zonden je vergeven worden en als jij je beproevingen goed doorstaat zonder weeklagen zonder boos te zijn op de beproeving zonder wanhopig te zijn zal Allah(swt) je in graad verheffen inshaAllah,

Mensen die veel om dit leven geven (weinig imaan hebben)kunnen zon beproeving  niet goed aan of helemaal niet,ook al heeft de islam polygamie helemaal toegestaan zullen er altijd zusters zijn die dat niet aandurven(omdat ze bv teveel van hun man houden terwijl wij weten dat we allemaal eens doodgaan en we weten dat zelfs de kinderen die wij hier kinderen noemen ons niets kunnen baten we staan straks allemaal ALLEEN voor Allah(swt),later zie je familieleden inshaAllah wel maar we zullen elkaar niet kunnen helpen.

En overal zit wel wijsheid van Allah swt achter dus ook achter polygamie.

Misschien dat het nu een beetje duidelijker is.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2007 om 04:40
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Als jij veel om deze wereld geeft,dan kan je zon beproeving hoogstwaarschijnlijk niet aan,

moslima82 zou jij mij aub willen uitleggen wat je hier mee bedoelt? ik heb het niet echt begrepen geloof ik bedankt


Wij moslims weten dat dit leven maar voor even is,we denken regelmatig aan de dood en we proberen zo goed mogelijk volgends Allahs wetten te leven,


Ook komen er op onze paden beproevingen,zware en minder zware,dmv imaan(geloof)Proberen we die beproevingen goed door te komen inshaAllah,


Hoe meer je beproefd word en hoe moeilijker leven je hebt hoe meer kans je hebt dat jou zonden je vergeven worden en als jij je beproevingen goed doorstaat zonder weeklagen zonder boos te zijn op de beproeving zonder wanhopig te zijn zal Allah(swt) je in graad verheffen inshaAllah,


Mensen die veel om dit leven geven (weinig imaan hebben)kunnen zon beproeving� niet goed aan of helemaal niet,ook al heeft de islam polygamie helemaal toegestaan zullen er altijd zusters zijn die dat niet aandurven(omdat ze bv teveel van hun man houden terwijl wij weten dat we allemaal eens doodgaan en we weten dat zelfs de kinderen die wij hier kinderen noemen ons niets kunnen baten we staan straks allemaal ALLEEN voor Allah(swt),later zie je familieleden inshaAllah wel maar we zullen elkaar niet kunnen helpen.


En overal zit wel wijsheid van Allah swt achter dus ook achter polygamie.


Misschien dat het nu een beetje duidelijker is.



Beste moslima 82,
Ik neem aan dat dit geldt voor mannen in gelijke mate als voor vrouwen, ofwel dat ook zij zich maar moeten schikken naar het feit dat zij niet ten alle tijde aan hun (seksuele) trekken zullen kunnen komen.
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2007 om 06:09
In eerste instantie geplaatst door alzukar

M�t commentaar:


4:3 En als gij vreest dat gij niet rechtschapen zult zijn bij het behandelen der wezen, huwt dan mannen die u behagen, twee of drie, of vier en als gij vreest, dat gij niet rechtvaardig zult handelen, dan ��n of wat uw rechter handen bezitten. Dat is voor u de beste weg, om onrechtvaardigheid te voorkomen.


4:129 Gij kunt geen volkomen gelijkheid tussen mannen handhaven, hoe gaarne gij het ook zoudt wensen. Maar neigt niet geheel tot ��n, zodat gij de andere in onzekerheid laat. En als gij u betert en vroom zijt, dan is Allah voorzeker Vergevensgezind, Genadevol.



[/QUOTE] beste Christen(mensen van het boek), volg niet de weg van de gene die de woorden van Allah(swt) verdraaien. mannen en vrouwen zijn niet gelijk(lichamelijk en emotioneel niet),

vers2koran:

101. En nu er een boodschapper van Allah tot hen is gekomen, vervullend wat zij reeds bezaten, heeft een gedeelte der mensen van het Boek, Allah's Boek achter zich geworpen, alsof zij het niet kenden.

102. En zij volgen dezelfde weg, die de duivels volgden tegen de regering van Salomo - en Salomo was niet ongelovig, maar ongelovig waren de duivels en zij leerden de mensen leugen en bedrog. En (zij handelen naar) hetgeen aan de twee engelen, Haroet en Maroet te Babylon was geopenbaard. Maar deze beiden leerden niemand, voordat zij hadden gezegd: "Wij zijn slechts een beproeving; weest daarom niet ongelovig". Zo leren zij (de mensen) van hen datgene waarmede zij een geschil maken tussen een man en zijn vrouw, maar zij schaden er niemand mede, tenzij door Allah's bevel; maar dezen leren wat hen schaadt en geen goed doet, hoewel zij weten, dat hij, die in deze zaken handelt geen voordeel heeft in het Hiernamaals; slecht is hetgene waarvoor zij hun ziel hebben verkocht; hadden zij het slechts ingezien!

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2007 om 10:36

 

Beste moslima 82,
Ik neem aan dat dit geldt voor mannen in gelijke mate als voor vrouwen, ofwel dat ook zij zich maar moeten schikken naar het feit dat zij niet ten alle tijde aan hun (seksuele) trekken zullen kunnen komen.

Allah draagt niet om niets de naam de Alwetende,

als vrouwen dit niet zouden kunnen verdragen(en nogmaals niet alle vrouwen kunnen dit aan emotioneel sexueel)dan zou Allah dit niet hebben toegestaan,ookal zullen er altijd mensen zijn en zeker in deze tijd blijven die het niet snappen of kunnen snappen,verder mag een man zijn vrouw niet tegen haar WIL houden mochten er dus grote problemen ontstaan dan kan zon vrouw altijd nog scheiden van de man,

Verder hebben vrouwen  last van menstruatieperiodes van ongeveer een week sommige vrouwen menstrueren 1 keer in de 2 weken waardoor er ook geen omgang mogelijk is en waarbij de vrouw ook haar geduld moet bewaren totdat ze weer rein is,en men kan dat allemaal in overleg doen,en haar man diend daar rekening mee te houden,omdat het een recht is van de vrouw,en hoe partners dat in een ploygamie huwelijk regelen is hun zaak.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2007 om 12:10
In eerste instantie geplaatst door moslima 82


Beste moslima 82, Ik neem aan dat dit geldt voor mannen in gelijke mate als voor vrouwen, ofwel dat ook zij zich maar moeten schikken naar het feit dat zij niet ten alle tijde aan hun (seksuele) trekken zullen kunnen komen.


Allah draagt niet om niets de naam de Alwetende,


als vrouwen dit niet zouden kunnen verdragen(en nogmaals niet alle vrouwen kunnen dit aan emotioneel sexueel)dan zou Allah dit niet hebben toegestaan,ookal zullen er altijd mensen zijn en zeker in deze tijd blijven die het niet snappen of kunnen snappen,verder mag een man zijn vrouw niet tegen haar WIL houden mochten er dus grote problemen ontstaan dan kan zon vrouw altijd nog scheiden van de man,


Verder hebben vrouwen� last van menstruatieperiodes van ongeveer een week�sommige vrouwen menstrueren 1 keer in de 2 weken waardoor er ook geen omgang�mogelijk is en waarbij de vrouw ook haar geduld moet bewaren totdat ze weer rein is,en men kan dat allemaal in overleg doen,en�haar man�diend daar rekening mee te houden,omdat het een recht is van de vrouw,en hoe partners dat in een ploygamie huwelijk regelen is hun zaak.



Ik snap inderdaad niet dat vrouwen dit kunnen verdragen en heb, zo lang als ik leef, nooit ��n zo'n vrouw ontmoet.
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2007 om 12:18
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Als jij veel om deze wereld geeft,dan kan je zon beproeving hoogstwaarschijnlijk niet aan,

moslima82 zou jij mij aub willen uitleggen wat je hier mee bedoelt? ik heb het niet echt begrepen geloof ik bedankt


Wij moslims weten dat dit leven maar voor even is,we denken regelmatig aan de dood en we proberen zo goed mogelijk volgends Allahs wetten te leven,


Ook komen er op onze paden beproevingen,zware en minder zware,dmv imaan(geloof)Proberen we die beproevingen goed door te komen inshaAllah,


Hoe meer je beproefd word en hoe moeilijker leven je hebt hoe meer kans je hebt dat jou zonden je vergeven worden en als jij je beproevingen goed doorstaat zonder weeklagen zonder boos te zijn op de beproeving zonder wanhopig te zijn zal Allah(swt) je in graad verheffen inshaAllah,


Mensen die veel om dit leven geven (weinig imaan hebben)kunnen zon beproeving niet goed aan of helemaal niet,ook al heeft de islam polygamie helemaal toegestaan zullen er altijd zusters zijn die dat niet aandurven(omdat ze bv teveel van hun man houden terwijl wij weten dat we allemaal eens doodgaan en we weten dat zelfs de kinderen die wij hier kinderen noemen ons niets kunnen baten we staan straks allemaal ALLEEN voor Allah(swt),later zie je familieleden inshaAllah wel maar we zullen elkaar niet kunnen helpen.


En overal zit wel wijsheid van Allah swt achter dus ook achter polygamie.


Misschien dat het nu een beetje duidelijker is.




jij dacht toch niet dat niet-moslims denken dat ze onsterfelijk zijn

maar zonder gekheid, je mag toch wel een beetje van dit leven houden? het grootste geschenk van de Schepper tot nu toe?
ook al is het maar voor heeeeeeeeeeeeel even
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2007 om 12:23
@ alzukar

ik heb ook nog nooit zo'n vrouw ontmoet en ik durf er nog geld op te zetten ook dat ik zo'n vrouw nooit zal ontmoeten
en als ik die wel ontmoet bespeur ik waarschijnlijk spijt bij die vrouw

"ja jammer vrouwke, je bent voor hem niet de enige, oh voel je jezelf daar niet prettig bij? jammer, beproeving niet doorstaan"

nee ik vind het helemaal niks
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 mei 2007 om 12:26
lees ik dat nou goed een paar posts hierboven?

beste christen(mensen van het boek)

het is weer een tijdje geleden dat ik zo'n mooi voorbeeld van "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet" heb gezien
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2007 om 04:03

In eerste instantie geplaatst door tommy

lees ik dat nou goed een paar posts hierboven?

beste christen(mensen van het boek)

het is weer een tijdje geleden dat ik zo'n mooi voorbeeld van "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet" heb gezien

waar slaat dat nou weer op? ik waarschuw alleen mijn medemens voor zijn bestwil. ik spreek ze alleen aan zoals mijn meester ze wel eens noemt.

vrede aan de gelovigen,

en ik wens de hel voor de ongelovigen die met de woorden van hun schepper spotten.

 

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 10 mei 2007 om 13:06
In eerste instantie geplaatst door Khabir

In eerste instantie geplaatst door tommy

lees ik dat nou goed een paar posts hierboven? beste christen(mensen van het boek) het is weer een tijdje geleden dat ik zo'n mooi voorbeeld van "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet" heb gezien


waar slaat dat nou weer op? ik waarschuw alleen mijn medemens voor zijn bestwil. ik spreek ze alleen aan zoals mijn meester ze wel eens noemt.


vrede aan de gelovigen,


en ik wens de hel voor de ongelovigen die met de woorden van hun schepper spotten.






nou nou nou, wat een haat zeg, zijn er nou echt mensen wie jij de hel toewenst of moet ik het meer zien als een opmerking die het gevolg is van irritatie door mijn opmerking?
als deze kwetsend was wil ik hem wel terugnemen, maar laat hem wel even aan je meester zien, uit jouw post begrijp ik dat de opmerking eigenlijk voor hem bedoeld is



oh en nog even een opmerking waarvan ik het niet laten kan om deze te maken, wanneer jij iemand toewenst wat jij zegt iemand toe te wensen, besef dan goed dat je in veel gevallen verder "afgedwaald" bent dan degene die je de hel toewenst
maar we hebben het er wel over als we daar zijn,        nu niet meer
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 mei 2007 om 03:49
In eerste instantie geplaatst door tommy

In eerste instantie geplaatst door Khabir

In eerste instantie geplaatst door tommy

lees ik dat nou goed een paar posts hierboven? beste christen(mensen van het boek) het is weer een tijdje geleden dat ik zo'n mooi voorbeeld van "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet" heb gezien


waar slaat dat nou weer op? ik waarschuw alleen mijn medemens voor zijn bestwil. ik spreek ze alleen aan zoals mijn meester ze wel eens noemt.


vrede aan de gelovigen,


en ik wens de hel voor de ongelovigen die met de woorden van hun schepper spotten.






nou nou nou, wat een haat zeg, zijn er nou echt mensen wie jij de hel toewenst of moet ik het meer zien als een opmerking die het gevolg is van irritatie door mijn opmerking?
als deze kwetsend was wil ik hem wel terugnemen, maar laat hem wel even aan je meester zien, uit jouw post begrijp ik dat de opmerking eigenlijk voor hem bedoeld is



oh en nog even een opmerking waarvan ik het niet laten kan om deze te maken, wanneer jij iemand toewenst wat jij zegt iemand toe te wensen, besef dan goed dat je in veel gevallen verder "afgedwaald" bent dan degene die je de hel toewenst
maar we hebben het er wel over als we daar zijn,        nu niet meer


ok' , tot later dan.  je hebt misschien gelijk betreft mijn wens. moge Allah mij vergeven, ik ben ook een zondaar, maar wat ik niet kan bagatelliseren is het feit dat door  gebrek aan ontzag voor de schepper en zijn woorden de mensheid naar zijn ondergang geleid wordt.

trouwens tommy , jij gelooft toch niet in hel of hemel, of heb ik je verkeerd begrepen off topic? en mijn haat resulteert uit liefde.
5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.125 seconden.