Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

durf jij een kafir een kafir te noemen?

 Post Reply Post Reply Pagina  123>
Schrijver
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: durf jij een kafir een kafir te noemen?
    Geplaatst op: 19 mei 2007 om 10:09

salaam aleykoum,

Een leerzaam filmpje:

Klik op de link inshaAllah,

http://comments.wordpress.com/2007/05/15/durf-jij-een-kafir- een-kafir-noemen/

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2007 om 11:00

Vele Moslims in Nederland zeggen dat als je van de kafir mag bidden en vasten, dat ze je "volledige religieuze vrijheid hebben gegeven om je religie uit te voeren". Maar de Islam gaat verder dan dat. Als je niet in staat bent een ongelovige een �kafir� te noemen, ben je onderdrukt en is Hijra maken (emigreren) een verplichting voor je geworden.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2007 om 11:10

Salaam Alaikum,

Niet iedere ongelovige is mijn vijand. De ongelovigen stellen Moslims in staat moskeeen te bouwen en te bidden, zoals Mohammed, vrede zij met hem de Christenen en de Joden hun manier van geloven accepteerde en respecteerde. Laten we niet gaan doen alsof de Koeffaar slecht en verdorven is omdat zij nog niet zijn verlicht met het licht van de Islam (natuurlijk zijn er slechte koeffaar, maar dat is niet het punt). Dit soort filmpje`s bezorgen de Islam in zijn algemeenheid helemaal geen goede dienst. Ik wordt hier niet echt vrolijk van. De toonzetting is gericht op het splijten van groepen. De wijze van oproepen wat deze 'Sheikh' Feiz?, doet is niet mild en beschaafd doch hard en scherp.

Wa Salaam 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2007 om 11:54

Wa alaikum salaam

Dit soort filmpjes zijn juist heel goed voor Moslims.

Er is al te veel verwarring en onduidelijkheid (Shubuhat) over de Islam verspreid door zogenaamd �moderne� geleerden. Er zijn zo veel meningsverschillen en onduidelijkheden ontstaan doordat zogenaamd �moderne moslims� proberen de Shariah te verdraaien en aan te passen aan hun eigen wil. Onze gedragsregels dienen we uit de Islam te halen (en niet van gevoelens van mensen over te nemen) ook al noemen ze ons dan �terrorist� en �radicaal�.

Sheikh Feiz, zegt niets anders dan wat er in de Quran staat en wat in de Seerah wordt beschreven. Als je denkt dat een kafir en een Moslim in de ogen van Allah gelijk zijn, dan kan ik net zo goed morgen weer christen of atheist worden en heeft het Moslim zijn geen enkele waarde.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2007 om 13:00

Salaam Alaikum,

De Islam staat niet voor afzondering en isolatie. Allah heeft het niet voor niets over de mensen van het boek. Ook dat zijn de koeffaar en de Moslim heeft altijd de plicht om beleefd en eerlijk tegen hen te zijn. Isolatie en afzondering leid tot niets. De werkelijkheid in Nederland is zo. Dit is geen Islamitisch land waar je, je kan afzonderen van de koeffaar en ze links kan laten liggen. Als je werkelijk de lijn volgt van afzondering, dan moet je heel snel emigeren, want dan maak je, je in dit land ongewenst. Dat heeft niets met terrorsime of radicaal gedrag te maken. Wat ik radicaal vind is om te zeggen dat je, je afwendt van je omgeving waar je vrijwillig in vertoeft. Ik zeg niet dat de boodschap niet goed is, want de basis begrijp ik wel. Het gaat meer om de toon, de wijze van oproepen en het vergeten van de nuance in het oproepen.  Ik heb al eens vaker oproepen gehoord van deze mijnheer, ze klinken in mijn oren als kabaal. Ik luister liever naar Khalid Yasin, die dezelfde boodschap zou verkondigen maar op een verstandigere toon. Natuurlijk ken ik het enorme grote verschil tussen een Moslim en een Koeffaar, dat zijn appels met zure pruimen vergelijken.

De gemiddelde koeffaar die naar deze 'sheikh' luistert zou meteen zeggen, zie je wel! Vanuit de religie zijn er geen argumenten te verzinnen waarom de koeffaar negatief over de islam zou moeten denken. Het zijn mensen die daarvoor zorgen, waaronder deze mijnheer en zijn toon. 

Wa Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2007 om 14:10

Assalaam Aleikom,

 

Gelukkig zijn er ook menselijke sjieks die weten dat je de wetten van het land waarin je woont moet respecteren zonder over de vijand (enemy) te spreken.

 

Sjiek Feiz Mohamed gebrek aan koranische waarden en normen:

 

-The head of the Global Islamic Youth Centre, Sheikh Feiz Mohammed, has also referred to Jewish people as "pigs" in a DVD copy of one of his lectures.

-Australians are liars.

-The Sheikh has produced videos and DVDs referring to Jewish people as pigs and calling for children to be encouraged to die as Muslim martyrs.

-Sheik Feiz Mohammed of Australia says that women deserve to be raped, Jews are pigs and apes.

En helaas nog veel meer. Gelukkig weten genoeg gelovigen wel beter en respecteren ze de Koran die ons een wat dieper inzicht geeft als we die tenminste willen zien. Wat voed je jezelf is altijd de big question.

Koranische waarden en normen:

Gewaarborgde godsdienstvrijheid
Respect
Rechtvaardigheid
Mildheid en geduld tegenover Islam-haters
Geen spot- en scheldpartijen maar zachtmoedigheid en matiging
Houding ten aanzien van niet-Moslim buren: goede werken en verdraagzaamheid
Afwijzen van racisme en hoogmoed

 

De ware islamitische samenleving is het gedrag van moslims en niet-moslims onderworpen aan de strafwet, maar verder moet men zich onthouden van uitspraken en oordelen over het geloof van anderen, om zo de volledige godsdienstvrijheid te vrijwaren.

 

Ieder zijn beleving, geen vinger aan een hand is gelijk, dat blijkt keer op keer.

 

 

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2007 om 14:30

Wa alaykum salaam


Abdul-Khaliq

Ik heb nergens gesproken dat moslims zich moeten gaan afzonderen, ik vertelde juist dat we moeten stoppen om onze kop in het zand te steken. Ik zei: zodra een Moslim zegt dat de kufar ons de volle vrijheid geeft om onze religie uit te oefenen, omdat we mogen bidden, vasten en Quran lezen, dat het dan een grote vergissing is. De Islam is meer dan bidden en vasten alleen. Laten we ons zelf niet voor de gek houden. De Islam verplicht mij zaken duidelijk te maken en niet te verschuilen achter politiek correcte uitspraken. Als mijn buurman een kafir is, moet ik hem dat gewoon kunnen zeggen. De Islam echt vrij uitoefenen betekent dat je aan je medemens moet kunnen duidelijk maken dat je niet met bepaalde dingen kan en mag meedoen omdat je moslim bent.


Sheikh Feiz heeft voor alles wat hij zegt toevallig wel de Quran en Soennah achter zich staan. Ik kan hem niet betrappen op iets verkeerds.


en de Moslim heeft altijd de plicht om beleefd en eerlijk tegen hen te zijn

Dit is een van de meest voorkomende misvattingen in onze tijd die de �gematigde� en �moderne� moslim in de Shariah heeft willen toevoegen. Het kan handig zijn voor de Da�wah, maar zeggen dat het �altijd� een plicht is, is een vernieuwing in de Islam.

Ik wil graag dat je het bewijs brengt voor deze uitspraak.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2007 om 15:08

Assalaam Aleikom,

 

Sheikh Feiz heeft voor alles wat hij zegt toevallig wel de Quran en Soennah achter zich staan. Ik kan hem niet betrappen op iets verkeerds. Schreef Jihuu.

 

Sorry, Jihuu, wil hier toch even op reageren. Meta boodschappen (helaas niet Metta) , Jihuu, de manier waarop je je boodschap over laat komen. Er zijn ook sjieks die de Quran en Soennah als uitgangspunt hebben en die een andere toon beheersen. Vrij spreken heeft in elke religie / cultuur zijn limits.

 

Sura al Fatiha, moet eigenlijk al genoeg zeggen, betekent voor mij namelijk alles.

 

Salaam Nefertiti

 

 

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 mei 2007 om 15:57
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Wa alaykum salaam


Abdul-Khaliq

Ik heb nergens gesproken dat moslims zich moeten gaan afzonderen, ik vertelde juist dat we moeten stoppen om onze kop in het zand te steken. Ik zei: zodra een Moslim zegt dat de kufar ons de volle vrijheid geeft om onze religie uit te oefenen, omdat we mogen bidden, vasten en Quran lezen, dat het dan een grote vergissing is. De Islam is meer dan bidden en vasten alleen. Laten we ons zelf niet voor de gek houden. De Islam verplicht mij zaken duidelijk te maken en niet te verschuilen achter politiek correcte uitspraken. Als mijn buurman een kafir is, moet ik hem dat gewoon kunnen zeggen. De Islam echt vrij uitoefenen betekent dat je aan je medemens moet kunnen duidelijk maken dat je niet met bepaalde dingen kan en mag meedoen omdat je moslim bent.


Sheikh Feiz heeft voor alles wat hij zegt toevallig wel de Quran en Soennah achter zich staan. Ik kan hem niet betrappen op iets verkeerds.


en de Moslim heeft altijd de plicht om beleefd en eerlijk tegen hen te zijn

Dit is een van de meest voorkomende misvattingen in onze tijd die de �gematigde� en �moderne� moslim in de Shariah heeft willen toevoegen. Het kan handig zijn voor de Da�wah, maar zeggen dat het �altijd� een plicht is, is een vernieuwing in de Islam.

Ik wil graag dat je het bewijs brengt voor deze uitspraak.

Salaam Alaikum jiyuu,

De Heilige Koran zegt in:

60. De Vrouw die Ondervraagt zal worden (Al-Momtahanah)

8. Allah verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief.

Hier de tafsir, via: http://www.tafsir.com/default.asp?sid=60&tid=53475

The Permissibility of being Kind to Disbelievers who do not fight against the Religion And Allah's statement;

[���� ����������� ������� ���� ��������� ���� �������������� ��� �������� ������ ������������� ���� �����������]

(Allah does not forbid you with those who fought not against you on account of religion nor drove you out of your homes,) means, those who did not have a role in your expulsion. Therefore, Allah does not forbid you from being kind to the disbelievers who do not fight you because of the religion, such as women and weak disbelievers,

[��� ������������]

(to deal kindly) to be gentle with them,

[������������� ����������]

(and justly with those) to be fair with them

[����� ������� ������� ��������������]

(Verily, Allah loves those who deal with equity.) Imam Ahmad recorded that Asma' bint Abu Bakr said, "My mother, who was an idolatress at the time, came to me during the Treaty of Peace, the Prophet conducted with the Quraysh. I came to the Prophet and said, `O Allah's Messenger! My mother came visiting, desiring something from me, should I treat her with good relations' The Prophet said,

������� ����� �����߻

(Yes. Keep good relation with your mother.)'' The Two Sahihs recorded this Hadith. Imam Ahmad recorded that `Abdullah bin Zubayr said, "Qutaylah came visiting her daughter, Asma' bint Abi Bakr, with some gifts, such as Dibab, cheese and clarified (cooking) butter, and she was an idolatress at that time. Asma' refused to accept her mother's gifts and did not let her enter her house. `A'ishah asked the Prophet about his verdict and Allah sent down the Ayah,

[���� ����������� ������� ���� ��������� ���� �������������� ��� ��������]

(Allah does not forbid you with those who fought not against you on account of religion) until the end of the Ayah. Allah's Messenger ordered Asma' to accept her mother's gifts and to let her enter her house.'' Allah's statement,

[����� ������� ������� ��������������]

(Allah loves those who deal with equity.) was duly explained in the Tafsir of Surat Al-Hujurat. We also mentioned the authentic Hadith,

��������������� ���� ��������� ���� ����� ���� ������� ���������� ��������� ����������� ��� ���������� �������������� ����� �����ǻ

(The just, who are fair in their decisions, families and those under their authority, will be on podiums made of light, to the right of the Throne.)

Goed te doen en rechtvaardig te behandelen vertaal ik ook als zijnde beleefd en met respect. Respect tonen is rechtvaardig zijn, goed doen is beleefd zijn. Dit is geen vernieuwing maar zo oud als de Koran zelf is. Pin mij niet vast op mijn eigen keus van woorden in mijn eerdere reactie, waar het hier omgaat is de boodschap die de 'sheik' uitdraagt en wat de Koran zegt. Allah verbied het ons niet om rechtvaardig te zijn tegen de koeffar. De sterk aanmatigende toon van de 'sheik' is waar het mij om te doen is, niet in beginsel zijn boodschap om elkaar als Moslims op te zoeken en samen te komen. Dat is alleen maar goed en is volledig in lijn met de Koran en Soennah. Allen doen (en min of meer uitspreken) alsof alle koeffaar niet deugen en wij ons helemaal moeten loskoppelen van diezelfde koeffaar is naar mijn inziens niet wat Allah oproept, althans niet op de wijze en toon van de 'sheikh'. Allah zegt in in Koran 2:62:  

"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de christenen en de Sabi�rs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." 

Zij hebben niets te vrezen, is voor mij fundementeel. Als zij niets te vrezen hebben, dan hoef ik dat ook niet, als ik als Moslim eerlijk en oprecht met hen, samen ben. Ik ontkom er ook niet aan in de dagelijkse praktijk.

Natuurlijk heb je een punt (of de 'sheikh' in dit geval) als je spreekt over de Koeffaar die slechte intenties hebben, of zij die geen deel uitmaken van de (goede) mensen van het boek. Dat is een andere categorie waar Moslims zich op afstand van moeten houden. Toch ontloop je in deze gevallen ook niet altijd contact en samenzijn, en ook in die gevallen is het de plicht van de Moslim te laten zien dat de Islam en de Moslim de waarheid bij zich dragen. Hoe beter kun je dat uitten door respectvol en rechtvaardig te zijn. Mooier kan toch niet?

En Allah weet het beste!

Wa Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2007 om 01:38

Dit is meer mijn manier van communiceren! (in het begin even het geluid uitzetten i.v.m. muziek)

http://www.youtube.com/watch?v=SYQu1Mpkt-c

http://www.youtube.com/watch?v=R_zPKOtMWH8&mode=related& amp; amp;search=

Wa Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2007 om 04:01

Wa alaykum salaam

 

Abdul-Khaliq

 

Pin mij niet vast op mijn eigen keus van woorden in mijn eerdere reactie, waar het hier omgaat is de boodschap die de 'sheik' uitdraagt en wat de Koran zegt.

 

Wat jij deed, is de regel omdraaien en dat wat eigenlijk een uitzondering is, maak jij ineens tot een basisregel. De basisregel in de Islam is dat wat Sheikh Feiz ook predikt. Zijn verhaal wordt ondersteund door Quran, Soennah en specialisten op het gebied van de Quranwetenschap zowel Hanafi, Maliki, Shafi�i en Hanbali. Maar waar jij mee komt is het veralgemenen van een uitzonderingsregel. �Allah verbiedt jullie niet� (Q 60:8) betekent dat het iets betreft wat ons niet is verboden. En dit is totaal iets anders dan iemand verplichten om iets te doen.

 

Qurangeleerden zoals At-Tabari, Qurtubi en Ibn Kathir zeggen over deze openbaring (60:8) dat het betrekking had op vrouwen en hun kinderen die in de beginperiode in Mekka achterbleven samen met de moslims die om de een of andere reden nog niet konden emigreren. Dit weten deze geleerden omdat bekende metgezellen van de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) deze kennis over dit vers hebben doorgegeven en hebben gezegd dat deze uitzonderingsregel (60:8) daarna weer werd ingetrokken en door latere verzen werd vervangen. (Naskh=intrekken van bepaalde verzen)

 

En ook al zullen sommigen blijven zeggen dat deze uitzonderingsregel ook voor ons nog steeds geldig is, niemand kan zeggen dat Sheikh Feiz verkeerd bezig is. Er wordt in vers 60:8 toestemming gegeven om lief en aardig te zijn voor ongelovigen die je niets hebben misdaan. Dit verandert niets aan de andere echte verplichtingen en geeft Sheikh Feiz nog steeds het volste recht te doen wat hij doet.

 

Natuurlijk zijn er talloze voorbeelden van beleefdheid en vriendelijkheid tegen ongelovigen uit die vroege tijd. Als het hart van een ongelovige op die manier bereikt kan worden, leuk toch. Maar let op dat je een toestemming om vriendelijkheid te tonen, niet gaat gebruiken om anderen toegestane zaken te verbieden. Kom daarom met het juiste bewijs voor hetgeen je zegt.

 

Zeg: �brengt jullie bewijzen, als jullie waarachtigen zijn.�

                                                                                                                    - Q 2:111 -

Dit is waar het mij om gaat. Het bewijs voor wat jij beweert is niet in vers 60:8 te vinden, vandaar dat ik je zei dat je een vernieuwing bracht in de Islam. Begrijp me niet verkeerd. Niet het vriendelijk zijn en aardig zijn voor anderen is een vernieuwing, maar dat je zegt dat het een verplichting is om vriendelijk en aardig te zijn voor de ongelovigen en dat het tegenovergestelde niet toegestaan is. Dit terwijl de basisregel in de Islam juist een heel andere boodschap is.

 

 

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2007 om 04:11
In eerste instantie geplaatst door jiyuu



<p class="Msonormal">Vele Moslims in Nederland zeggen dat als je van de kafir mag
bidden en vasten, dat ze je "volledige religieuze vrijheid hebben gegeven om je religie uit te voeren". Maar
de Islam gaat verder dan dat. Als je niet in staat bent een ongelovige een �kafir�
te noemen, ben je onderdrukt en is Hijra maken (emigreren) een verplichting
voor je geworden.<o:p></o:p>



Volgens mij heb je hier in Nederland zelfs de vrijheid om mensen op straat aan te spreken en met ze in discussie te gaan over geloofszaken. In het centrum van mijn woonplaats zijn o.a. een evangelist en een vrouw die oproept tot mariaverering bijna dagelijks zeer actief bezig, midden tussen het winkelend publiek. De evangelist doet zijn prediking z� luidkeels dat hij zeker op honderd meter afstand te horen is. Niemand die deze mensen een strobreed in de weg legt, menigeen spreekt zelfs zijn respect uit voor ze. Dus w�t let je Jiyuu......


Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2007 om 05:58
In eerste instantie geplaatst door jiyuu

Wa alaykum salaam

 

Abdul-Khaliq

 

Pin mij niet vast op mijn eigen keus van woorden in mijn eerdere reactie, waar het hier omgaat is de boodschap die de 'sheik' uitdraagt en wat de Koran zegt.

 

Wat jij deed, is de regel omdraaien en dat wat eigenlijk een uitzondering is, maak jij ineens tot een basisregel. De basisregel in de Islam is dat wat Sheikh Feiz ook predikt. Zijn verhaal wordt ondersteund door Quran, Soennah en specialisten op het gebied van de Quranwetenschap zowel Hanafi, Maliki, Shafi�i en Hanbali. Maar waar jij mee komt is het veralgemenen van een uitzonderingsregel. �Allah verbiedt jullie niet� (Q 60:8) betekent dat het iets betreft wat ons niet is verboden. En dit is totaal iets anders dan iemand verplichten om iets te doen.

 

Qurangeleerden zoals At-Tabari, Qurtubi en Ibn Kathir zeggen over deze openbaring (60:8) dat het betrekking had op een aantal Moslimvrouwen en hun kinderen die in de beginperiode in Mekka achterbleven die om de een of andere reden nog niet konden emigreren, en zij uitgezonderd zijn om op het slagveld deel te nemen. Dit weten deze geleerden omdat bekende metgezellen van de Profeet (sallalaho alaihi wasallam) deze kennis over dit vers hebben doorgegeven en hebben gezegd dat deze uitzonderingsregel (60:8) daarna weer werd ingetrokken en door latere verzen werd vervangen. (Naskh=intrekken van bepaalde verzen)

 

En ook al zullen sommigen blijven zeggen dat deze uitzonderingsregel ook voor ons nog steeds geldig is, niemand kan zeggen dat Sheikh Feiz verkeerd bezig is. Er wordt in vers 60:8 toestemming gegeven om lief en aardig te zijn voor ongelovigen die je niets hebben misdaan. Dit verandert niets aan de andere echte verplichtingen en geeft Sheikh Feiz nog steeds het volste recht te doen wat hij doet.

 

Natuurlijk zijn er talloze voorbeelden van beleefdheid en vriendelijkheid tegen ongelovigen uit die vroege tijd. Als het hart van een ongelovige op die manier bereikt kan worden, leuk toch. Maar let op dat je een toestemming om vriendelijkheid te tonen, niet gaat gebruiken om anderen toegestane zaken te verbieden. Kom daarom met het juiste bewijs voor hetgeen je zegt.

 

Zeg: �brengt jullie bewijzen, als jullie waarachtigen zijn.�

                                                                                                                    - Q 2:111 -

Dit is waar het mij om gaat. Het bewijs voor wat jij beweert is niet in vers 60:8 te vinden, vandaar dat ik je zei dat je een vernieuwing bracht in de Islam. Begrijp me niet verkeerd. Niet het vriendelijk zijn en aardig zijn voor anderen is een vernieuwing, maar dat je zegt dat het een verplichting is om vriendelijk en aardig te zijn voor de ongelovigen en dat het tegenovergestelde niet toegestaan is. Dit terwijl de basisregel in de Islam juist een heel andere boodschap is.

 

 

Salaam Alaikum Jiyuu,

Het is duidelijk wat wij een verschil van inzicht hebben in deze. Jij interpreteert de zaken duidelijk anders dan ik dat doe. Opzichzelf niets mee. Als ik de Koran, de hadith en de biografie van de profeet lees, ervaar en interpreteer ik de zaken over het algemeen als liefdevol maar het meest toch wel rechtvaardig.  

Als ik de Koran of de Islam verkeerd interpreteer dan is dat jammer voor mij. Ik ben verder best wel gerust dat De Rechtvaardige wel begrijpt wat ik bedoel en welke fouten ik daarmee eventueel maak. Ik zie de dingen wel vaker anders hier. Maar dat heeft vooral met mijn omgeving te maken alwaar ik in vertoef. 

Wa Salaam

 

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2007 om 06:45

Salaam Aleykoum,

Je kan op 2 manieren over de islam praten op de hardere manier,en op de zachtere manier,

de hardere manier heeft ook zijn voordelen daardoor schud je mensen wakker,de zachtere manier heeft ook zijn voordelen,daar reageren juist weer andere moslims op(vaak de net bekeerden die juist weer schrikken van de hardere uitspraken)

Je moet inderdaad goed zijn voor de mensen die de islam niet haten en die vriendelijk en goed met de moslims omgaan,maar je hebt er ook figuren tussen die de islam constant aanvallen of echt de moslims aanvallen hun dienen we wel te bevechten in woorden en daden.

Allah verbiedt u niet, degenen, die niet tegen u om de godsdienst hebben gevochten, noch u uit uw huizen hebben verdreven, goed te doen en rechtvaardig te behandelen; voorzeker, Allah heeft de rechtvaardigen lief. Maar Allah verbiedt u vriendschap te betonen aan degenen, die tegen u gevochten hebben om de godsdienst, en die u uit uw huizen hebben verdreven of geholpen hebben u te verdrijven�(Koran 60: 8-9)

Dus het is belangrijk om onderscheid te maken tussen de vijanden van de islam en de mensen die niet de godsdienst aanvallen of echt strijden tegen de moslims,

Als je je helemaal zou afsluiten van de kufar dan is er ook geen Dawah(uitnodiging na de islam toe) mogelijk,wat iedere moslim toch moet proberen.

Kan iedereen da'wah verrichten?



Vraag:

Is het verplicht voor iedere moslim om Dacwah (het uitnodigen naar de Islam) te verrichten of is dit slechts beperkt tot de geleerden en Toelaab al-cIlm (Islamitische studenten)?Is het verder toegestaan voor de gewone man om ook deel te nemen aan dacwah?


Antwoord:

Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.

Als de persoon goed op de hoogte is van de zaak waarnaar hij uitnodigt, dan maakt het niets uit of de persoon een geleerde, een Islamitische student of een gewone man is. Dit op basis van de overlevering waarin de Profeet (vrede zij met hem) zegt: �Vertelt aan anderen door datgene wat jullie van mij hebben vernomen, al is het maar ��n vers.� (al-Boechari)

Verder is het geen vereiste voor een Daaciah (iemand die uitnodigt naar de Islam) om verreikend in kennis te zijn. Hij dient echter wel kennis te hebben van datgene waarnaar hij uitnodigt. Is de persoon daarentegen onwetend en nodigt hij naar de Islam enkel en alleen op basis van beweegredenen die uitgaan van het gevoel, dan is dit niet toegestaan.

En Allah weet het beter.

Sheich Mohammed ibnoe Saalih al-cOethaymien

As-Sahwah al-Islamiyah, blz. 87

TIPS BIJ HET VOEREN VAN DISCUSSIES.

Bismillah Ar-Rahman Ar-Rahim.

Vaak voeren wij discussies met zowel moslims als andersgelovigen. Op zich is dit een goede bezigheid, want zo leren we van elkaar en komen andere meningen aan bod. Echter voeren wij deze discussies vaak op een verkeerde en hardvochtige manier. Allah (Subhana wa Ta'ala) zegt: "Roep op tot de weg van uw Heer met wijsheid en een uitnemende vermaning en discussieer met hen op de beste wijze." (QS16:125.) Het probleem dat zich dan voordat is dat kennis en wijsheid vaak ontbreken en daarnaast discussi�ren we wel, maar zeker niet op de beste wijze. In plaats van mensen naar dit geloof uit te nodigen, doen wij hen van dit geloof afkeren doordat de discussies op verkeerde wijze verricht worden. Daarom is het van essentieel belang dat wij letten op de manier waarop wij discussi�ren.

#1: Elke daad wordt beoordeeld op basis van de intentie.
Zoals de Boodschapper van Allah (salla Allahu 'alayhi wa salaam) heeft gezegd: "Voorwaar! De daden worden beoordeeld op basis van de intentie en ieder mens zal alleen dat krijgen wat met zijn intentie samenhangt..." (Bukhari, Muslim.) Vooraleer wij beginnen aan het voeren van discussies, moeten we kijken naar onze intentie. Indien onze intentie niet oprecht en zuiver is, dienen we ook niet aan zo'n daad te beginnen. Hoe kunnen wij het woord van Allah (Subhana wa Ta'ala) verkondigen en de boodschap van de Profeet Moh'ammad (salla Allahu 'alayhi wa salaam) overdragen als onze intentie niet voor de zaak van Allah is? Hoe kunnen wij een goede daad verrichten als onze intentie niet juist is? We zullen enkel slagen hierin als wij het doen met een oprechte intentie. Verder moeten we niet enkel rekening houden met onze intentie voor de discussie begint maar ook tijdens de discussie. Wij dienen voortdurend waakzaam te zijn over datgene wat er in onze hart bevindt. Indien wij beseffen dat het voor onze eer is of iets dergelijks, dienen we er ook meteen mee op te houden.

#2: Wordt nooit of te nimmer boos.
Het gebeurt vaak dat men kwaad wordt als er niet geluisterd wordt waardoor men zich boos of onbeleefd gaat opstellen tegenover de tegenpartij. Hoe kunnen wij echter iemand overtuigen wanneer wij ons onvriendelijk gedragen? Dit zal enkel en alleen een negatief effect hebben en in ons eigen nadeel zijn. Wat is het imago van degene die altijd kwaad en boos wordt midden in een discussie. In ieder geval niet positief. We kennen allemaal de h'adith waarin een jood de dood toewenste aan de Profeet (salla Allahu 'alayhi wa salaam). Hierop werd zijn vrouw, 'Aisha (radya Allahu 'anha) kwaad. Doch, de Profeet (salla Allahu 'alayhi wa salaam) zei: "Wees kalm, O 'Aisha! Je zou kalm en mild moeten zijn en pas op voor hardheid en Fuhs (m.a.w. slechte woorden)." (Al-Bukhari.) Hopelijk leren we hier ook een les uit en brengen wij dit in praktijk. Dus beste broeder of zuster, wanneer je de woede voelt opkomen, houd dan op met discussi�ren. Houd op met discussi�ren want het zal niet in jouw voordeel zijn. Zoals de Boodschapper van Allah (salla Allahu 'alayhi wa salaam) heeft gezegd: "Als iemand van jullie boos wordt, laat hem dan zwijgen." (Ah'mad.)

#3: Wees vriendelijk en zachtaardig.
Hikmah houdt meer in dan enkel de hoeveelheid kennis waarover men beschikt. Hikmah heeft ook betrekking op het gedrag, men dient zich met wijsheid te gedragen en met wijsheid te spreken. Lees wat de Profeet Moh'ammad (salla Allahu 'alayhi wa salaam) tegen Al-Ashadj zei: "Jij bezit twee eigenschappen waar Allah van houdt, zachtheid en rust." (Muslim.) Subhana-Allah, hoe komt het dan dat wij deze eigenschappen vaak missen in ons gedrag? Als Allah (Subhana wa Ta'ala) de Profeet Musa ('alayhi salaam) heeft gevraagd om Fir'aun te waarschuwen op milde wijze. Hoe dienen wij dan om te gaan met onze broeders en zusters in het geloof? Er kwam eens een man naar de khalifah toe lopen en viel tegen hem uit omwille van enkele beslissingen die hij had genomen. De khalifah antwoordde, "Bij Allah, Fir'aun was slechter dan ik. En bij Allah, Musa ('alayhi salaam) was vromer dan jij. En toch, Allah gebood hem"en spreekt mild tot hem, moge hij zich laten vermanen of er bang van worden". En laten wij de mooie woorden van Ibn Baaz (moge Allah hem genadig zijn) niet vergeten: "Deze tijd is de tijd voor zachtheid, geduld en wijsheid, en niet de tijd voor hardheid. De meeste mensen verkeren in onwetendheid, onachtzaamheid en liefde voor het wereldse leven. Dus is geduld noodzakelijk, en is zachtheid noodzakelijk, zodat de da'wah de mensen bereikt en zodat zij zullen weten. En we vragen Allah Leiding voor eenieder..."

#4: Spreek enkel als je zeker bent over je uitspraken.
De laatste tijden lijkt ieder van ons wel een geleerde te zijn. Ook al hebben we nog maar enkele boeken gelezen, wij denken dat wij alles weten. Dit is een triestige zaak, aangezien zelfs de grootse geleerden voorzichtiger omgingen met hun uitspraken dan wij. Als de metgezellen zoals Abu Bakr, 'Ali, 'Umar, en dergelijke (radya Allahu 'anhum) een vraag gesteld werd, verwezen zij liever naar een andere metgezel door dan zelf het antwoord te geven. Wie zijn wij dan om op elke vraag te antwoorden, zelfs als wij niet helemaal zeker zijn? Denken wij wel na over de volgende h'adith, indien wij uit het niets fatawa vervaardigen. De Boodschapper van Allah (salla Allahu 'alayhi wa salaam) heeft gezegd: "Degene die zonder de juiste kennis over de Qor'an spreekt, laat hem zich op zijn plaats in het hellevuur voorbereiden." (At-Tirmidhi.) Subhana-Allah, zijn wij beter dan de geleerden die ons zijn voorgegaan? Hebben wij meer kennis dan onze vrome voorgangers die jaren en jaren studie hebben verricht? Ibn Wahb verhaalt dat hij imam Maalik (moge Allah hem genadig zijn) hoorde zeggen: "Haastig zijn in het geven van een fatwa is een vorm van onwetendheid."

#5: Zwijg indien een discussie uit de hand loopt.
Soms is het overduidelijk dat een discussie nergens tot leidt behalve naar het slechte. Indien dat het geval is, kan men beter zwijgen. Het heeft geen zin om hier verder op in te gaan, wanneer er niet geluisterd wordt of wanneer emoties het gesprek overmeesteren. Als je weet dat jouw worden geen positieve invloed zullen hebben, dan is het beter om niets te zeggen. Ook is het niet juist om te discussi�ren enkel om te discussi�ren. Spreek enkel als je het goede te zeggen hebt, anders valt er niets nuttigs te zeggen. De Boodschapper van Allah (salla Allahu 'alayhi wa salaam) heeft gezegd: "Wie in Allah en in de laatste dag gelooft, spreekt over het goede of zwijgt." (Bukhari, Muslim.) Beste broeder of zuster, wat is een discussie zonder doel? Wat heeft het voor zin om te discussi�ren als beide partijen niet bereid zijn om naar de ander te luisteren. Wees de eerste die op de juiste manier handelt en be�indig de discussie. Herinner de Profeet Moh'ammad (salla Allahu 'alayhi wa salaam) zijn woorden: "Ik sta garant voor een huis in het onderste van het Paradijs voor degene die ophoudt met te discussi�ren, ook al zou hij zich op de waarheid bevinden." (Aboe Dawoed.)

En Allah (Subhana wa Ta'ala) weet het best.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2007 om 06:54

Ik kan het hier alleen maar mee eens zijn.

ps. Als ik de indruk gewekt hebt dat er een conflict is of zou zijn, dan kan ik melden dat dit niet geval is. 

Salaam

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2007 om 08:04

Assalamu alaykum

 

Abdul-Khaliq

 

Klinkt mij allemaal ook heel leuk, maar Sheikh Feiz heeft het in de Youtube video niet over het doen van Da�wah.

 

Het is duidelijk wat wij een verschil van inzicht hebben in deze.

 

Het heeft niet veel met inzicht te maken. Je beweert dat Sheikh Feiz de Islam tegenwerkt. Ik vraag je vriendelijk om met bewijzen te komen voor deze beschuldiging. Sheikh Feiz houdt een lezing en er wordt nu van hem gezegd dat hij de Islam tegenwerkt. In plaats van ruw, zou hij aardig moeten zijn tegenover de ongelovigen. Het bewijs wil ik graag zien! Daar ben ik naar benieuwd. Vers 60:8 is geen bewijs, maar een uitzonderingsregel en toestemming aan hen die aardig en vriendelijk zijn tegen ongelovigen. �Allah verbiedt jullie niet� om aardig te zijn.

 

Maar waar is dat bewijs dat we aardig en zacht moeten blijven tegen ongelovigen?

 

Als iemand zacht en aardig tegen de ongelovigen wil zijn, is dat zijn/haar ding. Daar bemoei ik me niet mee. Allah zegt daarover: �Allah verbiedt jullie niet om aardig te zijn� � zoals ik eerder zei: Het was een bepaalde tijd toegestaan als uitzondering op de regel voor hen die niet anders konden en destijds in het vijandige Mekka moesten achterblijven. Volgens de Mufassireen een vers dat later is vervangen. (Naskh)

 

Maar dat maakt me verder niet uit. Ook al zou je vinden dat vers 60:8 nog steeds geldig is voor ons vandaag de dag. Dan nog spreekt het mij of Sheikh Feiz niet tegen. En dat is waarom ik erop blijf hameren. Het blijven valse beschuldigingen die niet ondersteund worden met bewijs.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2007 om 08:12
Salaam Alaikum,

Het wordt mij steeds duidelijker Jiyuu, hopelijk wordt het jou nu ook duidelijk wat ik bedoel. Ik heb het niet gehad over dat 'sheik' Feiz de islam tegenwerkt. Ik zeg wel dat zijn toon mij niet bevalt, en dat zijn toon meer stukmaakt dan repareerd. Hij heeft een hele beroerde toon zelfs. Dat jij je daar tot aangetrokken voelt moet jij weten. Ik niet! Ik luister wel naar andere mensen (sheiks) die dezelfde boodschap van Allah anders brengen. Dat kan deze boodschap zijn of een hele andere. Er zijn veel verstandigere en inteligentere sheiks die dat veel beter kunnen (en nee daar ga ik geen bewijzen voor zoeken).  

Salaam
Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2007 om 10:11

Wa alaykum salaam,

 

Abdul-Khaliq

 

Ik begrijp je al vanaf het begin. Ik had vroeger ook een probleem met Sheikh Feiz. Maar dan niet vanwege zijn boodschap, maar meer vanwege zijn australisch accent. Iedereen heeft zo zijn eigen smaak en daar kunnen we voorlopig niets aan veranderen. Luister naar wie je wil en laat de ander in zijn waarde zolang die de Quran niet overtreedt of over de Islam liegt.

 

Ik zeg wel dat zijn toon mij niet bevalt, en dat zijn toon meer stukmaakt dan repareerd.

 

Dan vraag ik me af of de toon van de rest van de Quran je wel bevalt. De Sheikh doet niets anders dan zijn plicht als Moslim en daar kan niemand iets aan veranderen. Wanneer hij spreekt, dan spreekt hij vanuit de Quran want hij heeft de bewijzen. Maar als jij en ik spreken dan doen we dat vanuit onszelf, want wij laten onze gevoelens spreken en die zijn ondergeschikt aan de wetten van Allah.

 

Er zijn veel verstandigere en inteligentere sheiks die dat veel beter kunnen (en nee daar ga ik geen bewijzen voor zoeken).

 

Ik begrijp dat je niet zal gaan zoeken, want die bewijzen zijn er niet. Als die �veel verstandigere en intelligentere� sheikhs wel met een bewijs kunnen komen, mag je dat altijd nog hier komen plaatsten. Ik ben benieuwd.

Ik ken ook een aantal veel grotere en bekendere geleerden dan deze Sheikh Feiz, en die zijn een stuk radicaler dan deze Sheikh Feiz.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
Medoune Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 04 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 70
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Medoune Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2007 om 10:13

Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu,

De Islam is heel duidelijk in dingen. Waarom zou je tegen iemand die ALLAH Subhana Wa Ta'ala verwerpt niet durven zeggen dat hij/zij een kafir is? Zijn de hedendaagse joden en de christenen gelovig als ze ALLAH Subhana Wa Ta'ala en Zijn Boodschapper ontkennen? Christenen zijn tegenwoordig zo schijnheilig dat ze niet eens tegen ons durven te zeggen dat ze ons als ongelovigen zien. Die schijnheiligheid zouden wij niet over moeten nemen alleen maar uit angst dat ze ons niet aardig zullen vinden. Kafir is geen scheldwoord.

Asalaam Aleikum.

Terug naar boven
jiyuu Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 30 januari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2357
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote jiyuu Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2007 om 10:43
In eerste instantie geplaatst door Medoune

Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu,

De Islam is heel duidelijk in dingen. Waarom zou je tegen iemand die ALLAH Subhana Wa Ta'ala verwerpt niet durven zeggen dat hij/zij een kafir is? Zijn de hedendaagse joden en de christenen gelovig als ze ALLAH Subhana Wa Ta'ala en Zijn Boodschapper ontkennen? Christenen zijn tegenwoordig zo schijnheilig dat ze niet eens tegen ons durven te zeggen dat ze ons als ongelovigen zien. Die schijnheiligheid zouden wij niet over moeten nemen alleen maar uit angst dat ze ons niet aardig zullen vinden. Kafir is geen scheldwoord.

Asalaam Aleikum.

Ik ben het met je eens. De Islam is geen christendom en geen jodendom. De Islam is een dominante religie. Met de Islam moet men niet spotten en met Moslims moet je niet sollen.

www.hhugs.org.uk/
Terug naar boven
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2007 om 10:45
Beste Abdul-Khaliq,
 
ik zou jou (en eventueel andere gelijkgezinde moslim forumleden) willen wijzen op het feit dat Jiyuu hier naar voren schuift. Een paar kritische vragen voor jou in het bijzonder Abdul-Khaliq. Waarom enerzijds die politiek correctheid in je woorden en anderzijds de kritische uitlating over de sheikh Feiz? Is het niet belangrijk om tot je te nemen wat iemand zegt onwille het waarheidsgehalte ipv je te ontdoen van goede informatie omdat de toon van de man je niet aanstaat? Waar heb je het over man, de toon staat je niet aan? Wat zijn dat voor criteria die je hanteert? Wat krijgen we straks, de kleren staan je niet aan, de blik staat je niet aan, de manier waarop iemand loopt staat je niet aan?
 
Is het je niet duidelijk wat Jiyuu hier zegt, of moeten we nu echt om de grammatica en interpretatie van woorden gaan spreken. Ik ben daar namelijk wel toe bereid als het nodig is om hier de waarheid duidelijk te laten galmen. Je zegt van mening te verschillen, dat is overduidelijk maar die opmerking is nogal een dooddoener. Allah (SWT) spreekt veelvuldig over de kafirun, over munafiq etc. in de glorieuse Qur'an en de hadith van onze profeet (SAW) laat hier ook geen onduidelijkheid over bestaan. Kun jij dan in licht van dit voorafgaande posts in dit topic, voor mij (en wellicht voor andere) willen duidelijk stellen of jij nu wel of niet denkt dat het erkennen en en benoemen van een niet-moslim als kafir, of kufar mag? Je doet het zelf namelijk ook, maar voelt blijkbaar de noodzaak om daar steeds dat hele betoog aan te koppelen over het vredig moeten.. zijn m.b.t de ongelovigen. Je zegt daar heel wat over maar dat is allemaal niet relevant. Het goed omgaan met niet moslims en ze goede dingen vertellen over de Islam etc heeft niets te maken met wat Jiyuu hier zegt. Je kunt dan wel een heel vredig betoog gaan houden van allerlei verzen over hoe je een goed, en waardig moslim moet zijn in relatie tot ongelovigen. Maar dat betoog van jou sneeuwt wel alles onder wat Jiyuu net zegt. Ga alsjeblieft even in op het cruciale van wat hij zegt en waar ik nu wel heel erg benieuwd naar ben. Breekt het zweet je uit als een moslim een ongelovige kafir noemt, zonder zich daar met een heel vrede betoog voor te moeten excuseren?
 
En m.b.t tot sheikh Feiz, het is duidelijk te zien dat je zo kritisch kunt zijn over andere moslims.. kun je dat ook over de ongelovigen vanuit islamitisch oogpunt of moeten we volgens jou aardig blijven in de hoop dat ze dan onverhoops moslim worden. Ik zal je eens wat vertellen beste broeder, niemand kan geleid worden als Allah (SWT) deze persoon niet waardig acht. De profeet (SAW) stuurde brieven naar leiders met daar in de uitnodiging tot de Islam, niet een doos met bonbons en een hele troonrede. Correct omgaan met iemand wil niet zeggen dat men geen kritische uitlatingen mag doen. De ongelovigen begrijpen dit zo lijkt wel veel beter dan jij dit begrijpt beste Abdul-Khaliq, in Nederland is er daarom ook mogelijk om civiele gesprekken, discussies en debatten aan te gaan met andersgelovigen zonder elkaars beste maatjes te worden. Ik erken volledig de correcte wijze die de Islam ons leert om met niet moslims te spreken, maar naar mijn inziens schiet je nogal uit in je eenzijdige begrip die je daar aan toekent en welke inhoudelijk bij lange na niet zo sterk is. Kortweg, iets minder klagen over de toon en jezelf een plezier doen door juiste informatie tot je te nemen. Als je directe zaken hebt in de uitspraken van welke sheikh dan ook die je niet aanstaat, wees er dan specifiek over zodat er over gepraat kan worden. Zeggen dat z'n toon niet correct is, slaat nog kant nog wal.
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2007 om 11:12

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Abdul-Khaliq Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 786
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul-Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2007 om 11:18
In eerste instantie geplaatst door Medoune

Asalaam Aleikum Wa Rahmatulahi Wa Barakatuhu,

De Islam is heel duidelijk in dingen. Waarom zou je tegen iemand die ALLAH Subhana Wa Ta'ala verwerpt niet durven zeggen dat hij/zij een kafir is? Zijn de hedendaagse joden en de christenen gelovig als ze ALLAH Subhana Wa Ta'ala en Zijn Boodschapper ontkennen? Christenen zijn tegenwoordig zo schijnheilig dat ze niet eens tegen ons durven te zeggen dat ze ons als ongelovigen zien. Die schijnheiligheid zouden wij niet over moeten nemen alleen maar uit angst dat ze ons niet aardig zullen vinden. Kafir is geen scheldwoord.

Asalaam Aleikum.

Salaam Alaikum,

"Christenen zijn tegenwoordig zo schijnheilig dat ze niet eens tegen ons durven te zeggen dat ze ons als ongelovigen zien."

Daar ben ik al helemaal niet mee eens. Dat heeft meer met het respect te maken dat sommige Christenen hebben ten aanzien van Moslims dan dat iets met schijnheiligheid heeft te maken.

Ik ga er niet in mee in deze hetze! 

Salaam

 

Mooie woorden maken nog geen goede daden!
Terug naar boven
Stampertje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 03 juli 2006
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 503
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Stampertje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 mei 2007 om 12:58

Een christen zal jullie niet als NIET gelovig maar als ANDERS gelovig bezien.
Ik kan me dan ook voorstellen dat voor bepaalde mensen het begrip koefaar (ongelovige? Juist?) als belediging aanzien zal worden.
Het is niet omdat mensen in andere dingen geloven dan jij dat ze NIET geloven.
Voor mij part mag je mij kafir noemen. Zolang je me fatsoenlijk behandeld en me het respect terug geeft dat ik aan jullie geef, mag je me ongelovig noemen.
Maar ik geloof dan ook niet in de tradionele zin van het woord.

 

klein ukje verwacht rond 9/1
Terug naar boven
Amehulah Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 24 april 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Amehulah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2007 om 03:03

Beste jiyuu

In eerste instantie geplaatst door jiyuu

  De Islam is meer dan bidden en vasten alleen. Laten we ons zelf niet voor de gek houden. De Islam verplicht mij zaken duidelijk te maken en niet te verschuilen achter politiek correcte uitspraken. Als mijn buurman een kafir is, moet ik hem dat gewoon kunnen zeggen.

Tuurlijk Jiyuu. Dat mag je zeker. Mag ik als jouw niet-gelovige buurman zijnde dan de islaam een 'achterlijke religie ' noemen zonder dat je dan meteen jankend naar de anti-discriminatie commissie stapt? Gelijke monniken gelijke kappen. Dat is wat je bereikt namelijk met je wens. Wat je zaait is wat je oogst.

Er is een heel debat gaande over het verschil tussen het uiten van je (gepeperde) mening en het onnodig kwetsen van mensen. Als jij mij een Kafir wilt noemen in mijn gezicht, een woord wat binnen de islaam en daar buiten als scheldwoord wordt ervaren, dan schaar ik dat onder onnodig kwetsen.

En die vrijheid van godsdienst, daar hebben wij Nederlanders hard voor gevochten een aantal eeuwen. Niet jij, noch je religie. Dat je vervolgens loopt te mekkeren dat het niet genoeg is, omdat volgens onze wetgeving niet iemand lekker voor Kaffer mag uitmaken, komt een beetje verwend op mij over.

Zoals Abdul-Khaliq al zei, als jij in een pure moslimsamenleving wilt wonen, houdt niemand je tegen om die op te zoeken buiten nederland. Misschien moet je dat eens proberen voor een tijdje, is vormend voor je. Ik denk dat je twee maanden later huilend weer op schiphol staat.

Groeten Amehoelah

Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2007 om 03:50

Ik geloof Amehula, dat Jihuu menigmaal in een moslimgemeenschap heeft gewoond en dat hij geen nederlander is, maar goed dat weet ik niet zeker.

Ik hou van Egypte, waar ik woon maar ik zou dolgraag terug naar huis willen. Helaas gaat dat door persoonlijke omstandigheden niet. Ik word ,af en toe gek' van de corruptie, de leugens, de discriminatie, de haat, de dubbele moralen, de criminaliteit, de zieke tradities en cultuur van de moslims om me heen. Ik hou van de islam en van Allah maar die vind je hier niet, in het hele MO niet, zoals bedoeld, daar ben ik na ruim 10 jaar wel achter. De juiste waarden en normen zoals Allah het bedoeld heeft zijn meer terug te vinden in Europa, (ook al geloven veel nederlandse moslims dat niet) Hardwerken, zorg, vrijheid van menigsuiting en religie, familiebanden, etc.etc. Hier vind je dat ook nog wel maar 'dig deeper' en je wordt alleen maar teleurgesteld. Men haat elkaar, de beleefdheid, de zogenaande zeer sterke familiebanden is maar een dun filterlaagje. Ik ben een volwassen, niet zo jonge vrouw. In mijn laatste 10 jaar heb ik hier meer zieke dingen gezien dat in al die jaren daarvoor. En het blijft maar doorgaan, het borrelt, het spreidt haat, het manipuleert, en het hersenspoelt. En dit volk is zo makkelijk te beinvloeden met haat. De makkelijkste weg is haten, liefhebben is immers veel moeilijker.

 

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
Esmee Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 14 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Esmee Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2007 om 05:18

Salaam Aleikom.

De toon van deze mijnheer spreekt mij evenmin aan, los van het feit dat hij inhoudelijk geen foute dingen zegt. Ik ben een Hollandse moslima die op latere leeftijd is bekeerd tot de islam en ik heb dus een "koefar" moeder, vader, broer, zus... Er is geen sheik ter wereld die mij ertoe kan brengen om mijn "koefar" familie zonder respect te behandelen! Ik zou het ook van geen enkele andere moslim accepteren.

Waar ik het niet mee eens ben is dat de sheik zegt dat als je zondigt (goud dragen etc) dat je dan geen moslim bent. Hoe haalt hij het in zijn hoofd? Je bent moslim of niet. Dat zegt iets over je aard. Vers twee is of je een goede moslim bent of een zondige. Dat zegt iets over je gedrag. Alleen Allah heeft het recht om te beoordelen of je moslim bent, een goede moslim bent of niet.

Het filmpje heet: durf je een kufar een kufar te noemen? Mijn vraag: wat is de toegevoegde waarde om dit te doen? Wat levert het een moslim op om ongelovigen / andersgelovigen zo te noemen? Hassanath? Kan het me niet voorstellen.

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2007 om 05:35
In eerste instantie geplaatst door Esmee

Salaam Aleikom.

Wa Aleykoum Salaam

De toon van deze mijnheer spreekt mij evenmin aan, los van het feit dat hij inhoudelijk geen foute dingen zegt. Ik ben een Hollandse moslima die op latere leeftijd is bekeerd tot de islam en ik heb dus een "koefar" moeder, vader, broer, zus... Er is geen sheik ter wereld die mij ertoe kan brengen om mijn "koefar" familie zonder respect te behandelen! Ik zou het ook van geen enkele andere moslim accepteren.

Ik ben ook een bekeerde zuster elhamdullilah aangenaam

Waar zegt deze sheik dan dat jij je ouders en familie geen respekt moet geven?

Sins ik moslim ben merk ik wel dat de liefde voor hun is afgenomen omdat hun  heel anders leven en denken als mij,maar verder kunnen we zeker goed met elkaar omgaan maar het is anders als voor heen ook omdat ze tegen de hoofddoek zijn en dawah niet echt mogelijk is omdat ze niets over de islam willen horen helaas....ook is het normaal dat je meer liefde voeld voor je medebroeders en zusters dan voor je eigen familie dat leerd zelfs de geschiedenis ons zoals het verhaal van Ibrahim of Nuh

Waar ik het niet mee eens ben is dat de sheik zegt dat als je zondigt (goud dragen etc) dat je dan geen moslim bent. Hoe haalt hij het in zijn hoofd? Je bent moslim of niet. Dat zegt iets over je aard. Vers twee is of je een goede moslim bent of een zondige. Dat zegt iets over je gedrag. Alleen Allah heeft het recht om te beoordelen of je moslim bent, een goede moslim bent of niet.

Mannen mogen geen goud dragen:daar heeft die sheik gelijk in,

Hier is 1 ahadith erover zo zijn er nog wel meer,

Titel: het dragen van goud

Abdullah bin `Abbas (Moge Allah hem genadig zijn) heeft overgeleverd dat de Boodschapper van Allah (Sallallahu Alaihi Wassalams) een gouden ring in een man's hand zag . Hij (de Profeet) trok het weg, en wierp het weg, en zei: Als iemand van jullie van plan is om naar de hel te gaan, laat hem dit in zijn hand zetten."

Overlevering: Muslim

Het filmpje heet: durf je een kufar een kufar te noemen? Mijn vraag: wat is de toegevoegde waarde om dit te doen? Wat levert het een moslim op om ongelovigen / andersgelovigen zo te noemen? Hassanath? Kan het me niet voorstellen.

Nee het is slechts het onderschied mijn kinderen bv weten heel goed wat een moslim is en wie een moslim is,zo geef je jezelf en je familie een identiteit namelijk een moslimidentiteit van we zijn allemaal mensen maar we verschillen qua geloof verder wij zijn moslims we leven in nederland waar weinig moslims zijn(vooral waar ik nu woon) en die moslims vieren ook feesten van de kufar wat ook niet mag zoals sinterklaas, verjaardagen kerst enz,maar met dit soort filmpjes word het je nog even goed duidelijk gemaakt wat een kufar is en wat niet,ook zal ik een artiekel zoeken waarin ook duidelijk na voren komt dat wij ons niet moeten imiteren met de kufar,dat dat inderdaad een grote zonde is,we zijn moslims elhamdullilah daar moeten we zelfs trots op zijn!!!

in die zin dat we geleid zijn,verder moeten we gewoon goed voor iedereen zijn die niet slecht voor ons is,of ons bestrijden enz,dat is niet de boodschap tgaat slechts erom denk eraan dat je je niet gedraagt als een kufaar dus parfum op en macup buitenshuis(voor je man mag dit wel) dat soort zaken,daar is mijn ogen niets mis mee om duidelijk onderscheid te maken tussen moslims en niet moslims,

De verheven ambibtie van Abu ismail,is bv een goede lezing zodat je meer kracht voeld om voor je geloof uit te komen enz,

http://www.al-yaqeen.com/mediatheek/index.php?id=113

Veel luister plezier

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
saloua Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 16 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 12
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote saloua Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2007 om 05:39

Tuurlijk moet je ook de koefar met respect behandelen

maar het zijn koffar of je het nou wel of niet

hoe moet je hem dan noemen volgens jullie?

 

 

Vraag: Een lesgever in ��n van de moskee�n in Europa beweert dat men de joden en de christenen niet als ongelovigen mag bestempelen en jullie weten - mag Allah jullie behoeden - dat diegenen die de moskee�n in Europa bezoeken een minimum aan kennis bezitten. Wij vrezen dat zulke woorden verspreid zullen worden. Wij hopen dat jullie deze zaak duidelijk uiteen zullen zetten?



Antwoord:


De woorden die deze mensen uiten is een dwaling en kan zelfs ongeloof zijn, dit omdat Allah in Zijn Boek, de joden en de christenen als ongelovigen heeft bestempeld.



De Meest Verhevene zegt: �En de joden zeggen: �Ezra is de zoon van Allah en de christenen zeggen: de Messias is de zoon van Allah. Dit is hetgeen zij met hun mond zeggen. Zij spreken de woorden na van diegenen die voor hen ongelovig waren. Allah�s vloek is over hen, hoe zijn zij afgekeerd.�



Zij hebben naast Allah hun geleerde mannen en monniken tot Heren genomen. En ook de Messias, de zoon van Maria, hoewel hen bevolen was slechts de �ne God te aanbidden. Er is geen God naast Hem, Hij is Verheven boven datgene zij met Hem vereenzelvigen.�[1]



Dit laat duidelijk zien dat zij afgodendienaars zijn. Allah, De Meest Verhevene heeft in andere verzen duidelijk aangetoond dat zij ongelovig zijn.





�Waarlijk, ongelovig zijn zij die zeggen: �Allah Hij is de Messias, de zoon van Maria.�



�Waarlijk, ongelovig zijn zij die zeggen: �Allah is ��n der drie.�



�Diegenen onder de kinderen van Isra�l die niet geloofden, werden door de mond van David en Jezus, de zoon van Maria, vervloekt.�



�Voorwaar de ongelovigen van de mensen van het Boek en de afgodendienaars zullen in het vuur geworpen worden, om daar eeuwig te verblijven. Zij zijn de slechtste der schepselen.�[2]



En in nog vele andere verzen en overleveringen van de Profeet Mohammed (Allah�s vredesgroeten en prijzingen zijn met hem) wordt dit duidelijk vermeld.



Diegene die ontkent dat de christenen en de joden die niet in de Profeet Mohammed geloven, ongelovig zijn, heeft de woorden van Allah ontkend. Diegene die de woorden van Allah ontkent, is zelf een ongelovige. Diegene die twijfelt dat ze ongelovigen zijn, is zelf een ongelovige.



Verheven is Allah.



Hoe kan iemand tevreden zijn terwijl hij zegt dat men hen niet als ongelovigen mag bestempelen hoewel zij zeggen dat Allah ��n der drie is en terwijl hun Schepper - De Machtige, De Ge�erde - gezegd heeft dat zij ongelovigen zijn?

En Hoe kan men weigeren hen als ongelovigen te bestempelen terwijl zij zeggen dat de Messias de zoon van Allah is. En Terwijl zij zeggen dat Allah�s hand bekrompen is.

En Terwijl zij zeggen: �Allah is arm en wij zijn rijk.�

En Hoe kan het zijn dat hij tevreden is en zegt dat zij toch geloven en dat hij weigert hen ongelovig te verklaren, terwijl zij hun Heer eigenschappen toekennen die gebaseerd zijn op, schande, laster en schelden?



Ik nodig deze man uit om berouw te tonen tegenover Allah, De Machtige, De Ge�erde en het Woord van de Meest Verhevene te lezen: �Zij zouden willen dat jij toegeeft zodat zij ook toegevend zouden zijn.�[3]



En ook dat hij niet toegevend is in hun ongeloof en dat hij iedereen duidelijk maakt dat zij ongelovigen zijn. Alsook moet hij hen duidelijk maken dat zij de gezellen van het vuur zijn.De Profeet (Allah�s vredesgroeten en prijzingen zijn met hem) heeft gezegd: �Ik zweer bij diegene in wiens hand de ziel van Mohammed zich bevindt; er is geen enkele jood of christen van deze gemeenschap die over mij hoort en vervolgens datgene waar ik mee gekomen ben niet volgt of niet in mij gelooft, of hij behoort tot de gezellen van het vuur.[4]



De persoon die deze woorden uit, moet berouw aan zijn Heer tonen omwille van zijn verzonnen woorden.



Hij moet duidelijk maken dat deze mensen (de joden en de christenen) ongelovigen zijn en tot de mensen van het vuur behoren. En dat het voor hen een verplichting is de ongeletterde Profeet Mohammed (Allah�s vredesgroeten en prijzingen zijn met hem) te volgen.



De Profeet Mohammed (Allah�s vredesgroeten en prijzingen zijn met hem) is gekend bij hen. Zij kennen hem zoals zij hun eigen kinderen kennen. De Meest Verhevene zegt: �Zij, die de Boodschapper, de ongeletterde Profeet volgen die zij in de Torah, en het Evangelie beschreven vinden, hij legt het goede op en verbiedt het kwade, veroorlooft hen de goede dingen en verbiedt de slechte en ontheft hun van de last en de kluisters die hen bonden.



Zij die in hem geloven en hem eren en ondersteunen en het licht dat met hem is neergezonden volgen, zijn diegenen die zullen slagen.�[5]



Hij (Allah�s vredesgroeten en prijzingen zijn met hem) is diegene, die Jezus, de zoon van Maria, had aangekondigd zoals Allah het ons vermeldt: �En toen Jezus, zoon van Maria, zei: o kinderen van Isra�l, ik ben Allah�s Boodschapper voor jullie en ben gekomen, datgene bevestigend wat voor mij in de Torah was en een blijde tijding gevend van een Boodschapper die na mij komen zal, zijn naam zal Ahmad zijn. En als hij tot hen komen zal met duidelijke bewijzen, zullen zij zeggen: dit is louter bedrog.�[6]



En toen diegene - Ahmad - waarover de blijde tijding werd gegeven tot hen kwam met duidelijke bewijzen, zeiden zij: �Dit is duidelijke magie, met dit verwerpen wij de woorden van de christenen die zeggen dat diegene over wie de blijde tijding gegeven werd Ahmad was en niet Mohammed.�



Hierop antwoorden wij: Allah zegt dat Jezus gezegd had: �Na mij.�


Er is geen enkele Profeet na Jezus gekomen dan de Profeet Mohammed; en Mohammed is Ahmad (Allah�s vredesgroeten en prijzingen zijn met hem).



Allah had Jezus opgelegd om Ahmad te zeggen om Mohammed te eren, want de betekenis van Ahmad is: Diegene die Allah het meeste prijst en diegene die het meeste recht heeft om geprezen te worden, door de gehele schepping, omwille van de volmaakte eigenschappen die hij (Allah�s vredesgroeten en prijzingen zijn met hem) als mens bezat.



Hij (Allah�s vredesgroeten en prijzingen zijn met hem) is de Ahmad (degene van de mensen die Allah het meeste prijst.)



Hij is (Allah�s vredesgroeten en prijzingen zijn met hem) Ahmad (diegene die het meest aangewezen is om geprezen te worden).



En ik zeg: diegene die beweert dat er op de aarde een andere levenswijze dan de Islaam is, die door Allah aanvaard wordt, is een ongelovige over wiens ongeloof geen twijfel mogelijk is, want Allah De Meest Verhevene heeft gezegd: �En wie een andere levenswijze zoekt dan de islam, het zal van hem niet aanvaard worden, en hij zal in het hiernamaals onder de verliezers zijn.�[7]



En Hij zegt: �Voorzeker, de ware levenswijze voor Allah is de islam.�[8]



En De Meest Verhevene zegt: �Vandaag heb ik jullie levenswijze voor jullie vervolmaakt en jullie gunsten vervolmaakt en de Islaam als jullie levenswijze gekozen.�[9]



Het is omwille van deze reden, ik herhaal het een derde maal, dat diegene die dit zegt berouw moet tonen bij Allah De Machtige, De Ge�erde en dat hij duidelijkheid moet scheppen en zeggen dat de joden en de christenen ongelovigen zijn. Het argument is immers tot hen gekomen en de boodschap werd hen duidelijk gemaakt. Maar verkozen ongeloof en weigerden de waarheid te aanvaarden.[10]



De joden worden beschreven als diegenen over wie de vloek van Allah heerst omdat zij de waarheid kenden en het tegenovergestelde van de waarheid verrichtten.



De christenen worden als dwalend beschreven, omdat zij de waarheid zochten en er van afdwaalden.



Nu echter kennen zij allen de waarheid, maar ze hebben deze niet gevolgd. Het is omwille van deze reden dat zij behoren tot diegenen over wie de kwaadheid van Allah heerst.



Ik nodig de joden en de christenen allen uit, om te geloven in Allah en al Zijn Boodschappers en de Profeet Mohammed (Allah�s vredesgroeten en prijzingen zijn met hem) te volgen. Dit is datgene wat hen opgelegd werd in hun boeken; zoals De Meest Verhevene zegt: �Mijn barmhartigheid omvat alle dingen. Zo zal Ik het verordenen voor diegenen die Mij vrezen en de zakaat betalen en voor hen die in onze tekenen geloven.



Zij, die de Boodschapper, de ongeletterde Profeet volgen die zij in de Torah en het Evangelie beschreven vinden, hij legt het goede op en verbiedt het kwade, veroorlooft hen de goede dingen en verbiedt het slechte en ontheft hun van de last en de kluisters die hen bonden.



Zij die in hem geloven en hem eren en ondersteunen en het licht dat met hem is neergezonden volgen, zij zijn diegenen die zullen slagen.



Zeg o mensheid, ik ben voor jullie allen een Boodschapper van Allah, aan wie het koninkrijk der hemelen en der aarde behoort. Er is niemand die het recht heeft om aanbeden te worden dan Hij. Hij geeft leven en doet sterven; geloof daarom in Allah en Zijn Boodschapper, de ongeletterde Profeet die in Allah en Zijn woorden gelooft, en volg hem opdat jullie recht geleid mogen worden.�[11]



En zij kunnen twee maal beloond worden zoals de Boodschapper van Allah (Allah�s vredesgroeten en prijzingen zijn met hem) gezegd heeft: �Drie soorten mensen hebben twee maal hun beloning: een man van het Boek die gelooft in zijn Profeet en die gelooft in Mohammed ��[12]



Ook heb ik de woorden van de schrijver van al-Iqnaa� gelezen in het hoofdstuk van de islamitische wetgeving betreffende diegene die zijn geloof (de islam) verlaat waarin hij o.a. schreef: �En hij die degenen, die een andere godsdienst volgen dan de Islaam zoals bijvoorbeeld de christenen, niet als ongelovigen beschouwt, of die twijfelt aan hun ongeloof, of hun weg goedkeurt, is een ongelovige.�



En van Sheichoel-islam (Ibnoe Taimiyyah) worden de volgende woorden overgeleverd: �En diegenen die geloven dat kerken de huizen zijn waar Allah aanbeden wordt en dat hetgeen wat de joden en de christenen verrichten een aanbidding van Allah is en dat dit tot de daden van gehoorzaamheid behoort, of dat hij hiervan houdt en dat dit hem verblijdt, of dat hij hen hierbij helpt en dat hij denkt dat dit hem dichter bij Allah zal brengen en dat dit een vorm van gehoorzaamheid is � is een ongelovige.�



Op een andere plaats zegt hij ook: �En diegene die gelooft dat het bezoeken van de kerken van diegenen die onder de bescherming van de moslims vallen een manier is om dichter bij Allah te komen, is iemand die zijn geloof verlaten heeft.�



Dit bevestigt wat wij gezegd hebben in het begin van ons antwoord. Dit is een zaak waarover geen twijfel bestaat en bij Allah zoeken wij onze hulp.



Sheikh Mohammed Saalih� Ibn �Otaymien (Fataawaa islaamiyyah, Mohammed Al-Mosnad 1/87)



------------------------------------------------------------ --------------------

[1] 9/30-31

[2] 5/72-5/73-5/78-98/6

[3] 68/9

[4] Moeslim/153

[5] 7/157

[6] 61/6

[7] 3/85

[8] 3/19

[9] 5/3

[10] Door de waarheid te verzwijgen en deze niet te volgen en door de mensen ervan weg te nemen en de Profeet (Allah�s vredesgroeten en prijzingen zijn met hem) te bevechten.

[11] 7/156-158

[12] Al-Boekhaarie (97)

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 21 mei 2007 om 06:22

salaam aleykoum,

Voor degenen die dit allemaal maar vreemd vinden misschien hebben jullie hier iets aan:

Richtlijnen betreffende imitatie van de kufar

Door Sheikh Muhammed Salih Al-Munajjid (islam-qa.com)
Vertaald door AlMutaqqun.tk



------------------------------------------------------------ --------------------


Het is overgeleverd dat Ibn �Umar heeft gezegd: �De Boodschapper van Allah (salla Allahu alaihi wa salaam0 zei: �Degene die een volk imiteert is ��n van hen.�� (Overgeleverd door Abu Dawud, al-Libaas, 3512. Ingedeeld als hasan sahih door Al-Albaani in Sahih Abi Dawud, 3401)

Al-Munaawi en al-�Alqami hebben gezegd: bijvoorbeeld zich kleden zoals zij zich kleden, hun manier van leven volgen in kleding en in sommige van de dingen die zij doen.

Al-Qaari heeft gezegd: met andere woorden, degene die de kufar imiteert zoals in de manier waarop iemand zich kleedt, of degene die de kwade en immorele mensen imiteert, of de Sufies , of de rechtvaardigen, hij is ��n van de mensen die hij imiteert, of deze mensen nou goed of slecht zijn.

Shaykh al-Islam Ibn Taymiyah zei in al-Siraat al-Mustaqiem: Imam Ahmad en anderen hebben deze hadith als bewijs geciteerd. Deze hadith geeft aan dat het tenminste haram is om hen te imiteren. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

En wie van jullie hen als beschermers neemt; voorwaar, hij behoort tot hen. {al-Ma�idah 5:51}

Dit is gelijkaardig aan de mening van �Abd-Allah ibn �Amr die gezegd heeft: �Degene die zich in het land van de mushrikien vestigt en hun Nawroz (nieuwjaar) en Mahrajaan (feest) viert en hen imiteert totdat hij sterft, zal met hen verzameld worden op de Dag der Opstanding.� Dit kan ge�nterpreteerd worden als verwijzing naar volledige imitatie die wijst op kufr en alsof het betekent dat gedeeltelijke imitatie daarom haram is; of het kan ge�nterpreteerd worden alsof het betekent dat hij ��n van hen is tot op de hoogte waarop hij hen imiteert, of het nou in idee�n van kufr is, in zonde of in het deelnemen aan een ritueel. Het is overgeleverd van Ibn �Umar dat de Profeet (salla Allahu alaihi wa salaam) het imiteren van niet-Arabieren verbood en zeiDegene die een volk imiteert is ��n van hen.�: � Dit is ook genoemd door al-Qaadi Abu Ya�laa. Dit is geciteerd door meer dan ��n van de geleerden om aan te tonen dat het makruh is om vormen van kleding van de niet-moslims te imiteren die niet bekend zijn onder de moslims.

Zie �Awn al-Ma�bood Sharh Sunan Abi Dawud.


Het imiteren van de kufar is in twee categorie�n onder te verdelen:

Imitatie die haraam is en imitatie die toegestaan is.

Het eerste type is imitatie die haraam is. Dit betekent bewust dingen doen die unieke eigenschappen van de religie van de kufar zijn en waar niet naar verwezen wordt in onze religie. Dit is haraam en het kan een grote zonde zijn; volgens het bewijs kan een persoon in sommige gevallen zelfs een kafir worden door dat te doen, of een persoon dat nou doet omdat hij het eens is met de kufar of vanwege zijn grillen en wensen of vanwege speciale redenen die hem laten voelen dat het hem voordeel zal doen in deze wereld en in de volgende. Als er gevraagd wordt of degene die dat uit onwetendheid doet een zondaar is, zoals degene die Kerstmis viert, is het antwoord dat degene die onwetend is geen zondaar is omdat hij zich er niet bewust van was. Maar het moet hem verteld worden en als hij doorgaat wordt hij een zondaar.

Het tweede type is imitatie die toegestaan is. Dit betekent iets doen wat oorspronkelijk niet van de kufar genomen is, maar de kufar doen het ook. Dit valt niet onder het verbod om op hen te lijken, maar men zou de voordelen kunnen missen van het verschillen van hen.

Het imiteren van of lijken op de Mensen van het Boek (Joden en Christenen) en anderen met betrekking tot wereldse zaken is toegestaan wanneer aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:

1. Het zou niet ��n van hun tradities of rituelen moeten zijn waarmee zij zich onderscheiden.

2. Het zou geen onderdeel van hun religie mogen zijn. Het kan bewezen worden dat een kwestie een onderdeel is van hun religie d.m.v. een betrouwbare bron zoals een aayah van de Qur�aan, een hadith van Zijn Boodschapper of welgevestigde verslagen.

3. Het zou niet iets moeten zijn waar de islam specifiek naar verwijst. Als er een specifieke verwijzing naar is in de islam, die het ofwel goedkeurt of het afkeurt, dan moeten we volgen wat onze religie er over zegt.

4. Deze gelijkenis zou niet moeten leiden tot iets wat tegen de geboden van de shari�ah in gaat.

5. Het zou geen viering van ��n van hun feesten mogen omvatten.

6. De gelijkenis zou alleen mogen zijn volgens wat nodig is, en niets meer.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  123>

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.094 seconden.