Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

hoofddoek dragen

 Post Reply Post Reply
Schrijver
adina Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 19 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote adina Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: hoofddoek dragen
    Geplaatst op: 19 mei 2007 om 10:53
Je moet een hoofddoek dragen als de ongesteldheid is gekomen, als dat nog niet iets gekomen op de leeftijd van 13 tot a4 dan moet je het gewoon beginnen te dragen op de leeftijd 13 of 14 jaar. alow a3lam als ik iets fout zeg. Ik zelf droeg eerder dan op deze leeftijd.
Terug naar boven
moslima 4 ever Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 15 mei 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 34
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 4 ever Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 mei 2007 om 11:56
Ja dat klopt je heb gelijk
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 30 mei 2007 om 15:09

Salaam Aleykoum,

laten we hier voorzichtig mee zijn,voordat we zelf een fatwa gaan uitspreken,

Ik zelf heb eens in wij moslims gelezen(ahadith stukje over opvoeding en hijaab dragen enz) dat Aishah en haar vriendinnen(toen ze nog klein waren)allemaal al hoofddoeken droegen,en als de Profeet saws bij Aishah kwam dan gingen haar vriendinnen uit respekt weg en lieten hun alleen.

Verder kan misschien gekeken worden na deze topic:

http://www.islaammail.com/iforum/forum_posts.asp?TID=1134&am p;PN=1&TPN=2

MOcht iemand nog een fatwa(van een betrouwbare Sheik , hierover kennen plaats hem dan inshaAllah zodat er hier geen misverstanden over zijn,

DjazakAllah Ghairan

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
mamahvj Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 juni 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote mamahvj Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 augustus 2009 om 23:48

Moet je nou wel of niet hoofddoek gaan dragen als je ongesteld bent?

Moet het niet uit je hart komen?

 

xx

Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 augustus 2009 om 00:09
Wat moet ik denken van stevig-geparfumeerde moslim-meiskes met een hoofddoek? Deugen zulke meiskes wel?
Terug naar boven
Faat Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 23 augustus 2009
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 1
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Faat Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 23 augustus 2009 om 17:25

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Wat moet ik denken van stevig-geparfumeerde moslim-meiskes met een hoofddoek? Deugen zulke meiskes wel?

 

Salaam Alzukar,

Ik vind je vraagstelling niet correct. Als er hoofddoek dragende meisjes de hoofddoek niet helemaal conform islamitisch regels dragen, dan hoeft dat niet te betekenen dat zij niet deugen. Ieder persoon is zelf verantwoordelijk voor zoals hij/zij de islam praktiseert. Laat een ieder zijn eigen verantwoordelijkheid dragen.

Wa salaam.



Aangepast door Faat
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 24 augustus 2009 om 00:14
In eerste instantie geplaatst door Faat

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Wat moet ik denken van stevig-geparfumeerde moslim-meiskes met een hoofddoek? Deugen zulke meiskes wel?



Salaam Alzukar,


Ik vind je vraagstelling niet correct. Als er hoofddoek dragende meisjes de hoofddoek niet helemaal conform islamitisch regels dragen, dan hoeft dat niet te betekenen dat zij niet deugen.


Wa salaam.



Dag Faat,
Betekent die hoofddoek misschien: "Uitsluitend bestemd voor moslim-jongens"?
Groet, Alzukar
   
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2009 om 00:04

Dag alzukar,

Wat moet ik denken van stevig-geparfumeerde moslim-meiskes met een hoofddoek? Deugen zulke meiskes wel?

Dit is natuurlijk niet hoe het hoort maar de meeste meiden/vrouwen besteden aandacht aan zichzelf. Alleen waar de grens ligt in de mate waarin blijft een moeilijke kwestie.

Dag Faat,
Betekent die hoofddoek misschien: "Uitsluitend bestemd voor moslim-jongens"?
Groet, Alzukar 

Waarom zou die hoofddoek uitsluitend bestemd moeten zijn voor moslimjongeren?

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2009 om 00:19
Ja, waarom eigenlijk? Ik hoor jongens bij mij uit de buurt wel eens praten over mooie moslim-meiskes, en dat ze geen toenadering durven zoeken vanwege die hoofddoek. Wat raadt je zulke jongens aan?
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2009 om 00:29

Dag alzukar,

Ja, waarom eigenlijk? Ik hoor jongens bij mij uit de buurt wel eens praten over mooie moslim-meiskes, en dat ze geen toenadering durven zoeken vanwege die hoofddoek. Wat raadt je zulke jongens aan?

Je hebt het dan over niet-moslims?

In principe is er Islamitisch gezien geen toekomst voor een niet-moslim jongen met een moslima. Tenzij hij (uit overtuiging) besluit om moslim te worden.

Maar goed, ik weet niet hoe anderen zullen reageren in zulke situaties. Dus dat hangt van de persoon af�

Groeten,

Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 september 2009 om 23:36
Misschien is gedrag wel belangrijker dan de religie die iemand aanhangt (of zegt aan te hangen)

Aangepast door alzukar
Terug naar boven
Marocaantje Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 juli 2003
Locatie: Saudi Arabia
Online status: Offline
Berichten: 1819
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Marocaantje Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2009 om 10:43

In eerste instantie geplaatst door alzukar

Misschien is gedrag wel belangrijker dan de religie die iemand aanhangt (of zegt aan te hangen)

Ik denk dat je aan de hand van een religie een bepaald gedrag ontwikkeld.

Groeten,
Marocaantje

"Wees oprecht tegenover elke Moslim en keer je af van de ongelovigen".
"Jihaad will continue & the resistance will continue until we have victory, or we will be martyrs"Sheikh Yassin
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 03 september 2009 om 23:32
Mee eens,Marocaantje. Maar verder is daar toch het leven z�lf als leerschool waarbij je ontdekt dat bepaalde basisprincipes, jou bijgebracht door jouw eigenste religie, in wezen gewoon universele principes zijn. En dat zekere andere principes, jou bijgebracht door jouw religie, bijna universeel als verwerpelijk/achterlijk worden beschouwd, al dan niet mede gezien de blik welke de wetenschap ons verschaft op de Schepping. Zaken die ik, als orthodox-opgevoed katholiek, heb mogen ervaren tijdens mijn leven. Van de Islam of welke andere religie of -isme geloof ik niet dat het daar anders zal toegaan.
Groet, Alzukar
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.062 seconden.