Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

Onstaan van Allah

 Post Reply Post Reply Pagina  <123
Schrijver
aswan Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 15 december 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote aswan Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: Onstaan van Allah
    Geplaatst op: 14 juni 2007 om 16:01
 
Tjonge aswan, je draaft toch wel heel erg door! Zelfbeheersing is vast
niet je sterkste kant. Jij hebt helemaal geen drank nodig; je gaat er zo al
helemaal doorheen.
Jij denkt namens de andere Moslims op dit forum te spreken, maar dat
lijkt me toch een illusie. Ik zei dat je een reclame bent voor de dwazen.
Degenen die hun verstand en gevoel nog bij elkaar hebben bewijs je een
hele slechte dienst met je giflozingen.

Verder meen ik je duidelijk op je vorige post geantwoord te hebben; je
moet het er maar mee doen. In onze kerk komen overigens helemaal
geen schilderingen en beelden voor. Dat geldt trouwens voor de kerken
van meer dan een miljard christenen. En onze kerk loopt ook niet leeg,
maar eerder vol met heel enthousiaste jongeren.

Ik vertel jou overigens helemaal niet hoe jij je godsdienst moet belijden.
Ik ken je niet en dat is iets om dankbaar voor te wezen; je gaat je gang
maar. En het moet jou toch een kwalijk genoegen doen weer eens iemand
van belediging van je profeet te kunnen betichten. Mooie aanleiding om
een vette rel te ontketenen en kafurs te molesteren, toch?
Probeer nog even terug te halen wat ik van de profeet gezegd heb. Mijn
post was dat ik hem niet als profeet serieus neem en dat koran, hadith en
biografie aantonen dat de Islam en zijn profeet onterecht geweld
goedkeuren. Hoezo belediging?
Stel dat jij bij mij komt en beweert dat je de belangrijkste profeet van de
allerhoogste bent en ik geloof dat niet; beledig ik je dan? Ik zou je zeggen
dat je eerst maar eens moet bewijzen dat je een profeet van de
allerhoogste bent. O ja Mohammed wist velen te overtuigen met het
zwaard. Maar geweld is geen bewijs, juist een schrijnend gebrek aan
bewijs...

Welnu aswan, tenzij dat je je toon verandert is dit mijn laatste post aan
jouw adres, want ik wil mezelf niet verder verlagen tot jouw
communicatieniveau.
 
Je kakelt er weer lekker op los, waarom kom je niet terug op die gore taal die JIJ hebt aangeslagen toen je zonder enige schaamte zei aan ONZE profeet te komen KAFIR. Of denk je dat er een datum is waarop die aanval van jou verjaard? Niet in mijn beleving, en van geen enkele moslim die gelooft in Allah (SWT) en Zijn laatste profeet (SAW). Niet om de zaken heen praten, want het maakt niet uit hoe vaak je dit doet, zoals ik eerder al zei zal ik je ware aard dus de hypocriet in jou altijd ontmaskeren. Je kunt dingen ontkennen naar jezelf toe, maar dan is er nog de rest van de moslims die maar al te goed de realiteit weten van wat voor een smiecht jij bent. En als jij denkt dat ik niet voor die mensen kan spreken als het aan komt op dit punt dan moet je eens heel snel wakker worden. Kruisvaarders die aanvallen open tegen de Islam en moslims zullen nooit worden getollereerd. Jij bent hier niet om te leren, jij bent hier om te stoken tussen moslims zoals je trachte te doen in die vorige post van je. Typisch duivelse trekjes zijn dat, maar je bent transparant. Dus je zult altijd falen postpentacost, jij en je maatjes zullen hier altijd het onderspit delven.
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2007 om 16:41
goed, nog 1 reactie;
Ik heb gezegd; als je aan Jezus komt kom ik aan Mohammed. Met andere
woorden; als je besrijdt Dat Jezus Zoon en Offer van God is dan kom ik
aan Mohammed als ware profeet. en dat is precies gebeurd. Voortdurend
wordt hier het christelijk geloof bestreden, dus...
En kalmeer nu maar; je berokkent jezelf meer onheil dan je voor mogelijk
houdt.
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2007 om 18:41
@ moslimboy212

ik heb in een van jouw posts gelezen dat abu bakr tien regels heeft opgesteld voor oorlogvoering
nu ben ik niet voor oorlog, maar als oorlog dan toch onvermijdelijk is valt er door deze regels na te leven nog wel eer op het strijdveld te behalen
m'n complimenten aan abu bakr

zijn er ook tien dergelijke regels voor het voeren van een discussie, want die zouden helemaal geen kwaad kunnen als ik de posts lees van de twee heren boven mij
Terug naar boven
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 14 juni 2007 om 19:52
In eerste instantie geplaatst door tommy

@ moslimboy212

ik heb in een van jouw posts gelezen dat abu bakr tien regels heeft opgesteld voor oorlogvoering
nu ben ik niet voor oorlog, maar als oorlog dan toch onvermijdelijk is valt er door deze regels na te leven nog wel eer op het strijdveld te behalen
m'n complimenten aan abu bakr

zijn er ook tien dergelijke regels voor het voeren van een discussie, want die zouden helemaal geen kwaad kunnen als ik de posts lees van de twee heren boven mij

beste tommy,
misschien  zeggen de  volgende Aya's(waarschuwingen) in de heilige koran al genoeg.

bismillahialrahmanealrahim

koran vers An Nah:

125. Roep tot de weg van uw Heer met wijsheid en goede raad en redetwist met hen op een gepaste wijze. Voorzeker uw Heer weet het beste wie van Zijn weg is afgedwaald; en Hij kent degenen goed die juist geleid zijn.

126. En indien u vergeldt, doe dit dan naar mate u onrecht werd aangedaan; maar als u geduld toont dan is dat voorzeker het beste voor degenen die geduldig zijn.

127. En wees geduldig, voorwaar uw geduld is alleen met de hulp van Allah (mogelijk). En treur niet over hen (de ongelovigen), noch maak u ongerust over hun plannen.

128. Voorwaar, Allah is met degenen, die (God) vrezen en goeddoen.

vers Logmaan:

19. En loop met gewone stap en verzacht uw stem; want de meest onaangename stem is het gebalk van een ezel."


5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2007 om 17:05
In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

In eerste instantie geplaatst door DruideHerne

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq


In eerste instantie geplaatst door postpentacost

In eerste instantie geplaatst door Abdul-Khaliq

De Islam staat niet voor 'terrorisme'. De landen die over het algemeen te maken hebben met 'terrorisme', hebben over het algemeen te maken met oorlog,onrecht, onderdrukking, bezetting, of zij maken deel uit van de landen die ervoor zorgen dat dit op andere plaatsen in de wereld doorgang kan vinden.
@Abdul Khaliq, ik neem aan dat je het niet bewust doet, maar wat je hier stelt is op zijn zachtst gezegd jokkebrokkerij. Je weet net zo goed als ik dat er een groeiende groep Islamfanatici is die meent dat het geoorloofd is de Islam te verspreiden dmv terroristisch geweld en ze menen dat omdat de Koran en de Soennah het legaliseren. Maar zelfs als er sprake is van oorlog, onrecht, onderdrukking of bezetting als aanleiding, dan mag een godsdienst die zich Vrede noemt toch nooit dergelijke misstanden aangrijpen om terreur te legaliseren? @Leergierig ik denk dat er tussen Christenen en Moslims weinig verschillen in opvatting zijn over de oorsprong van God of Allah. Wij mensen zijn gebonden aan tijd. maar voor God bestaat geen tijd. GOD IS! Zonder begin en zonder einde. De vraagstellers zullen nooit eenbevredigend antwoord krijgen, omdat het verstand nu eenmaal niet zaken als "oneindig" en "eeuwig" kan bevatten. Hun verstand zit dus in de weg. Het is een kwestie van geloven met hun hart of niet... en laat je niet van de wijs brengen; de oneindig almachtige is met je.


Wat is in dit geval jokkenbrokken? Ik houd het gewoon bij de feiten. Waar staat dat de Islam voor terrorisme staat? Waar in de Koran of welke hadith? De grote vuurhaarden in de wereld zijn plaatsen waar Moslims wonen. Welke mensen zullen zich dus zichzelf verdedigen of zich niet laten bezetten? Moslims natuurlijk. Beste postpentacost, draai alles eens om en vul de plaats van Islam en Moslim in voor het woord Christendom en Christen in. Wie zijn nu de terroristen? De problemen zijn niet de religie in de basis (zo dom ben jij niet). Het gaat om wat er om je heen gebeurd en waar je je bevindt. Wordt je bezet ja/nee, wordt je aangevallen ja/nee etc. Die islam-onwetendheid is stuitend.



Neen pentacost heeft gelijk. Maar goed laten we het eens omdraaien. Wanneer vertrekken de Turken weer uit Constantinopel? betekent eens veroverd altijd veroverd? goed nieuws dan voor de Israelisch.:-)


Wanneer houden die moslims eens op met hun terror in thailand, Filipijnen, Pakistan, India, Irak Palestina ,Libanon, Somalie etc etc.


Staan in de Koran en de Hadith versen die tereur vergoeilijken en zelfs aanmoedigen.


natuurlijk wel. Waar denk jij dat Osama zijn inspiratie vandaan haalt?


Waar denk je dat Mohamed B zijn inspiratie vandaan haalde toen hij dacht dat het tijd werd om te moorden?


Wat denk je watde inkomstenbron was van jouw profeet ten tijdevan medina?


En weet je inweze was het helemaal niet zoveel anders dan wat de Engelsen en Nederlanders deden toen ze hun rijk opbouwden.


maar zeg nu eens eerlijk het is toch wel anders dan de handelswijze van bv Jezus, Boedah of Confucius.


Jij was toch degene die de sharia even ging uitleggen? Jij was toch diegene die op de proppen kwam met de ahmadiyya beweging?


Laat die Koranverzen dan zien die, oproepen tot geweld tegen de mens. Waar zijn die hadith`s waar geweld wordt gelegaliseerd? Wat een kletskoek om Osama Bin laden als voorbeeld te stellen van de Islam.




inderdaad onzin ja
het zou hetzelfde zijn als een priester waarvan bekend is dat hij met jongetjes heeft gerotzooid, als voorbeeld voor het christendom te stellen
al denk ik niet dat die priester zich zal verdedigen met de woorden: "ja maar jezus hield ook van kinderen"
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2007 om 17:43
die priester pleegt zijn walgelijk vergrijp niet in naam van GOD en zal zich
zeker niet met dat argument verdedigen; als ie zich al verdedigt.
Bovendien spreekt iedere rechtgeaarde christen zijn afschuw uit over zo'n
zonde van die priester.

OBL pleegde zijn misdaden juist wel in naam van Allah, dat is op zich niet
opmerkelijk. Maar er zijn tal van Moslims die hun vreugde over zijn
gruweldaden hebben getoond. Er was hier en daar zelfs feest op de
straten. En sinds 11/9 zien we een toename van het aantal, vooral jonge,
Moslims.
Het ergste is nog dat een aantal aanhangers van deze gruwelprofeet OBL
zelfs ontkennen dat hij er iets mee te maken had...

Je vergelijking gaat dus wel heel erg mank.

16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2007 om 17:57
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,


Dit soort discussies hebben we al vaker gehad,voor sommigen blijft het kennelijk een moeilijk onderwerp maar inderdaad we mogen strijden we moeten zelfs strijden als een gebied bezet word wat van de moslims is of als er moslimbloed vergoten is zonder dat er bloedgeld is betaald door de daders dan teld een leven voor een leven,


En inderdaad welke gebieden en welke landen zijn er bezet en aan wiens kant vallen de meeste slachtoffers?


juist bij de moslims en elhamdullilah dat die zogenaamde teroristen zoals velen hun zien vaak met hun eigen leven wraak nemen op de vijanden van de islam die ONZE gebieden bezetten die ONZE vrouwen kinderen en mannen uitmoorden,onder het mom ze zijn teroristen,maar zelfs dat zwakt de oemmah niet af elhamdullilah want er zullen altijd moslims zijn die dit blijven doen inshaAllah om zo voor hun onderdrukte broeders en zusters op te komen Allahoe Akbar en dat is ons geloof en onze liefde voor onze broeders en zusters met welke liefde komen die vervloekte kafir na deze landen toe?zogenaamd vrede stichten?


Hebben jullie trouwends die docu gezien over tsetenie?



<P align=justify>Direct aansluitend op de uitzending van Netwerk volgt NCRV Dokument: Srebrenica, aanklacht tegen het opperbevel.


<P align=justify>de zogenaamde vrede en hulp van het nederlandse leger dat zo laf is om eerst een volk te ontwapenen de moslims en te zeggen we gaan jullie beschermen en na die belofte was er geen bescherming nee alleen maar angst voor die vieze moordenaars en daarna dom toe kijken hoe vele moslims daar vermoord werden,


wat een hulp zeg!belachelijk gewoon.


<BR _extended="true">


<UL class=menulistpij**** _extended="true">
<LI class=menuitem _extended="true"><A title="Moeders van Srebrenica klagen Nederland en VN aan wegens genocide" onclick=javascript bgwhite26,menu_id; href="http://www.netwerk.tv/middle.php?aflevering_id=4726805 &selected_fragment=766" target=middle_content _extended="true">Moeders van Srebrenica klagen Nederland en VN aan wegens genocide</A>


Islam zal overwinnen ookal lijkt het niet zo,maar er zal een dag komen dat de islam overwonnen is en dat iedere slachtoffer en voor elk gedode kind rekenschap zal worden gevraagd,


Wacht op die dag,wij wachten ook op deze dag





ik bespeur nog steeds een beetje eenzijdigheid in het verhaal hierboven, zo wordt darfur bijvoorbeeld niet genoemd, ook zie ik geen hutu of toetsi of holocaust staan en nog meer van die woorden die gelinkt zijn aan de zwartere dagen van de geschiedenis van de mensheid

tsjetsjeni� is inderdaad een gruwel van een stuk grond
als je na je dood zou re�ncarneren i.p.v. naar een hiernamaals te gaan, dan zou geboren worden in tsjetsjeni� ongeveer gelijk staan aan eeuwig branden in de hel
waar heel de wereld schande over sprak en nu nog spreekt wat betreft de duitsers in WOII en hun kampen, gebeurt daar nu nog en ik zie inderdaad geen wereldleider rusland niet eens boycotten, laat staan dat men de moeite neemt om op diplomatieke wijze die situatie te be�indigen

ook wat betreft srebrenica heeft moslima82 helemaal gelijk, wat mij betreft is dit de meest zwarte bladzijde van het leger wat daar was om mensen te verdedigen
dit was hun belangrijkste taak
toen ik via het nieuws hiervan op de hoogte was schaamde ik me op dat moment er voor om nederlander te zijn
nu ben ik natuurlijk blij dat ik het niet van dichtbij heb meegemaakt en ik hoop ook dat ik zoiets nooit hoef mee te maken
ik kan misschien best begrijpen dat ik als soldaat een bevel opvolg ook al twijfel ik eraan of het correct is, maar er zijn grenzen, ook kan ik me wel voorstellen hoe de angst in me overheerst en dat ik eigenlijk wel een beetje opgelucht ben na ontwapening van zowel mezelf als de partij die ik moet verdedigen
maar wanneer ik me daarna van de gevolgen bewust word
zal ik me diep schamen en schuldig voelen de rest van m'n leven lang, of ik nou wil of niet, dit zal gebeuren
mezelf ophangen zou het enige alternatief zijn
wat in ieder geval nooit het alternatief wordt, is jaren later in een tv-programma zitten en vertellen(waar ook nabestaanden van de slachtoffers aanwezig zijn in de studio)dat ik het ook heel moeilijk heb gehad en er helemaal niets aan kon doen of dat ik het niet geweten zou hebben
niet geweten hebben, hou toch op
ja dat zal wel m'n eerste gedachte zijn ja wanneer ik net ongewapende mensen met een angstige blik in hun ogen, in vrachtwagens afgevoerd zie worden door hun vijanden
" he fijn dat allemaal toch goed is gekomen, ook voor die mensen"

zo dat moest ik even kwijt
nu even reageren op het laatste wat moslima82 zei

het is mij om het even wie er wint, als dat alle problemen op lost dan nog liever vandaag dan morgen
maar ik denk niet dat je het in termen van overwinning en nederlaag kan zien, de kans is groot dat de twee niet ver van elkaar liggen
bij een nederlaag kun je nog trots zijn om het feit dat je altijd hebt gestaan waar je voor staat en van een overwinning kun je misschien alleen maar genieten tot je begint te realiseren dat er een hoge prijs voor de overwinning is betaald en onmiddelijk de vraag in je opkomt of dat het allemaal die ellende wel waard is geweest

moslima82 zegt: wacht op die dag, wij wachten ook op deze dag

als we tijdens het wachten nou eens proberen om er een heel gezellige tijd van te maken, zou dat iets zijn?
het maakt het wachten aangenamer lijkt me
of zeg ik nu iets heel raars?
Terug naar boven
tommy Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 11 maart 2007
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 88
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote tommy Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 juni 2007 om 18:19
In eerste instantie geplaatst door postpentacost

die priester pleegt zijn walgelijk vergrijp niet in naam van GOD en zal zich
zeker niet met dat argument verdedigen; als ie zich al verdedigt.
Bovendien spreekt iedere rechtgeaarde christen zijn afschuw uit over zo'n
zonde van die priester.

OBL pleegde zijn misdaden juist wel in naam van Allah, dat is op zich niet
opmerkelijk. Maar er zijn tal van Moslims die hun vreugde over zijn
gruweldaden hebben getoond. Er was hier en daar zelfs feest op de
straten. En sinds 11/9 zien we een toename van het aantal, vooral jonge,
Moslims.
Het ergste is nog dat een aantal aanhangers van deze gruwelprofeet OBL
zelfs ontkennen dat hij er iets mee te maken had...

Je vergelijking gaat dus wel heel erg mank.




jij gelooft toch niet dat obl echt in naam van god zijn misdaden pleegt
jij beseft toch ook wel dat dit middel alleen wordt gebruikt om medestanders te verzamelen die niet verder kijken dan hun neus lang is
obl was gewoon heel erg gefrustreerd en hij voelde zich gepasseerd omdat hij zelf niet kon ingrijpen in irak
hij had het geld en de middelen ook en besefte hoe de amerikanen (inconsequent als ze zijn) irak ook een oor heeft aangenaaid
dan heb ik het natuurlijk over de tijd voor de 1e golfoorlog

persoonlijk denk ik dat obl zich beledigd voelde om de prijs die er op zijn hoofd stond
5000 dollar voor de persoon die hem levend uit afghanistan ging halen, toen wisten ze gewoon waar hij verbleef
uiteraard is na 11 september de prijs wat verhoogd lijkt me
de invoering van de euro is er niets bij


mijn vergelijking van de priester is inderdaad zwak en ook erg flauw, ik zie het ook ja
maar goed het had ook vooral het doel om het christendom even onderuit te halen, dat is goed voor de balans
en het is slechts commentaar op het religieus instituut, nadruk op instituut
over de boodschap die de wereldreligies verkondigen zul je me niet snel horen zeiken
die lijken zo erg op elkaar dat ik echt niet snap dat daarover oorlog kan onstaan en ik heb ook gezien dat ik gelijk heb, oorlogen gaan nog steeds zoals altijd al is gegaan, om macht, land en grondstoffen
Terug naar boven
postpentacost Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 24 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2164
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote postpentacost Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 juni 2007 om 12:48
idd over macht land en grondstoffen onder het mom van een oorlog in
naam van GOD. De Duitsers hadden op hun koppels staan: Gott mit uns...

Was het maar waar dat de religies qua boodschap op elkaar lijken of
hetzelfde zouden zijn; dan zouden er heel wat problemen uit de wereld,
mits het wel de goede inhoud is, natuurlijk
16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.(Johannes 3,16)
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply Pagina  <123

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.078 seconden.