Islaam.nl

Islaam.nl Forum

  FAQ FAQ  Doorzoek dit Forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen

9-11

 Post Reply Post Reply
Schrijver
Khabir Bekijk dropdown
Groupie
Groupie
Avatar

Lid geworden: 19 maart 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 447
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Khabir Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Onderwerp: 9-11
    Geplaatst op: 11 september 2007 om 07:43

gecondoleerd,

Ik wens alle nabestaande van deze barbaars americaanse daad veel sterkte en een spoedige wederontmoeting met jullie verloren geliefden.

e ik wens de broeders en zusters in Irak en Afghqnistan veel sterkte en geduld, en een eervolle overwining.  

groeten, Khabir

5. Hij zei: "O, mijn zoon, verhaal uw broeders uw droom niet, anders zullen zij plannen tegen u smeden, want Satan is een openlijke vijand der mensen."
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 11 september 2007 om 08:14

Ik wens alle nabestaanden van deze barbaarse daad veel sterkte en hoop dat zoiets lafs nooit meer zal gebeuren. (Zou OBL ook aan de amerikaanse zijde staan?, ook vandaag weer claimt hij verantwoordelijk te zijn voor deze gruweldaad)

Belangrijker is je echte verdriet voor al deze onschuldige slachtoffers.

Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2007 om 03:34

Salaam Aleykoum,

Hoeveel Amerikanen zijn er toen destijds gedood?

Ik vind het laffer dat al die moslims vermoord worden en nog steeds vermoord worden,

Als jij een land binnenvalt en er mensen vermoord dan kan je goed verwachten dat dat ook een keertje bij jou land gebeurd,eigen schuld dikke bult.

Tis maar net wat je onder laf verstaat,

Als je een leven voor een leven toepast zijn er meer moslims gedood dan Amerikanen.

Ghair inshaAllah

Allah weet het beste waarom dit allemaal gebeurd is.

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2007 om 10:12
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

Hoeveel Amerikanen zijn er toen destijds gedood?

Ik vind het laffer dat al die moslims vermoord worden en nog steeds vermoord worden,

Als jij een land binnenvalt en er mensen vermoord dan kan je goed verwachten dat dat ook een keertje bij jou land gebeurd,eigen schuld dikke bult.

Tis maar net wat je onder laf verstaat,

Als je een leven voor een leven toepast zijn er meer moslims gedood dan Amerikanen.

Ghair inshaAllah

Allah weet het beste waarom dit allemaal gebeurd is.

Wa Aleykoum Salaam

 

Logische redenatie, een altijd terugkerende reactie, maar o zo, fout. Zo denk ik dus niet!!!!!  Vooral je zin: Als je een leven voor een leven toepast etc.etc..Wake up Oegtie..het gaat er niet om wie de meeste slachtoffers heeft, welke daden het meest bruut zijn, waar de meeste slachtoffers gevallen zijn, aan welke kant ze staan. Elke laffe daad is een laffe daad teveel. Waar ook ter wereld, wie het ook doet. We spraken nu over de duizenden mensen die getroffen zijn op 9/11,  Niks geen eigen schuld, dikke bult, bah. Mijn medeleven gaat in dit topic naar hun nabestaanden uit, wie het ook zijn.

 

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
moslimboy212 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 23 maart 2005
Locatie: Belgie
Online status: Offline
Berichten: 736
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslimboy212 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 12 september 2007 om 14:41
salaam aleykum.

hier ben ik het met Nefertiti eens, een daad zoals 9/11 is niet recht te praten, zeker niet als het gebouw vol mensen zat die helemaal niets met de situaties in de islamitische landen te maken hadden.

als de gebouwen vol Amerikaanse militairen zaten, dan had ik van 9/11 een feestdag gemaakt, want dan zou het een terechte aanval zijn, maar nu valt er niets recht te spreken voor de lafaarden van Al-Qaida
laa ilaha illalah
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 13 september 2007 om 09:35

salaam aleykoum,

ik snap jullie kijk op die dag heus wel,en nee het gaat niet om wie de meeste slachtoffers heeft,maar als hun stoppen zullen de moslims ook zeker wel stoppen met vechten.

en een leven voor een levenn is dat geen ayah uit de koraan?die wij moeten volgen?

Ghair inshaAllah.

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Abdul Khaliq Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 september 2007
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 15 september 2007 om 16:12

9-11 was een onislamitische daad.

http://www.harunyahya.com/c_against_terrorism.php

 

Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2007 om 06:13

Salaam Aleykoum,

Een fatwa hierover lijkt me betrouwbaarder:

Sheikh Hammoud bin Uqla Ash-Shu'aybi
De fatwa kun je hier in het Arabisch en hier (PDF) in het Engels lezen.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Abdul Khaliq Bekijk dropdown
Newbie
Newbie


Lid geworden: 09 september 2007
Online status: Offline
Berichten: 11
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Abdul Khaliq Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2007 om 14:41
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

Een fatwa hierover lijkt me betrouwbaarder:

Sheikh Hammoud bin Uqla Ash-Shu'aybi
De fatwa kun je hier in het Arabisch en hier (PDF) in het Engels lezen.



Salaam Alaikum,

Ik heb de betreffende fatwa gelezen. In deze fatwa wordt gerefereerd aan Afghanistan en de Taliban. Voorzover ik het begrijp staat er geen legitimatie van terrorisme te lezen.

Wa Salaam


Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 16 september 2007 om 15:24
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

salaam aleykoum,


ik snap jullie kijk op die dag heus wel,en nee het gaat niet om wie de meeste slachtoffers heeft,maar als hun stoppen zullen de moslims ook zeker wel stoppen met vechten.


en een leven voor een levenn is dat geen ayah uit de koraan?die wij moeten volgen?


Ghair inshaAllah.


Wa Aleykoum Salaam



Een willekeurig leven voor een willekeurig leven, gewoon elkaar als ongewenste/rivaliserende soort verdelgen of, op zijn minst, tot onschadelijke proporties terugbrengen?
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2007 om 06:58
In eerste instantie geplaatst door Abdul Khaliq

In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

Een fatwa hierover lijkt me betrouwbaarder:

Sheikh Hammoud bin Uqla Ash-Shu'aybi
De fatwa kun je hier in het Arabisch en hier (PDF) in het Engels lezen.



Salaam Alaikum,

Ik heb de betreffende fatwa gelezen. In deze fatwa wordt gerefereerd aan Afghanistan en de Taliban. Voorzover ik het begrijp staat er geen legitimatie van terrorisme te lezen.

Wa Salaam


Salaam Aleykoum,

Ik bedoel dit

Hij was ��n van de eerste geleerden in het Arabisch Schiereiland die een openbare fatwa heeft uitgebracht, welke de Moslims opriep de Taliban te steunen.
Na de gebeurtenissen van 11 September 2001, toen velen in de moslimwereld de kant kozen van Amerika en met haar treurden , bracht hij een fatwa uit waarmee hij de Waarheid ophelderde en de Moslim Ummah opriep de Taliban en de Mujahideen in Afghanistan te steunen . Velen van zijn studenten beantwoordden de oproep en gingen naar Afghanistan, sommigen van hen verkregen daar het martelaarschap.

Kort voordat hij stierf bracht hij samen met zijn studenten, Sheikh Sulaiman Al-Ulwaan en Sheikh Ali Al-Khudayr een brief uit naar de Islamitische geleerden in Pakistan. Hij schreef ook een brief van aanmoediging aan de Amier-ul-Mumineen, Mulla Muhammad Umar Mujahid.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2007 om 08:20

Assalaam Aleikom,

Inmiddels weten we dat veel religieuzen de Taliban niet echt meer steunen. Er zijn weer andere clerics die een fatwa tegen de praktijken van OBL uitspreken. Als onislamitisch bestempelt! The fatwa said that "the terrorist acts of Osama bin Laden and his organization al-Qaeda ... are totally banned and must be roundly condemned as part of Islam." (12 March, Spain) (slechts 1 van de velen)

Those who have spoken out the Fatwa, include Sheikh Muhammad Sayyid Tantawi, grand imam of the Al-Azhar Seminary in Cairo, a highly respected Islamic authority. He's been quoted as saying the Koran "specifically forbids the things the Taliban and Al-Qaeda are guilty of," and that Osama bin Laden's "jihad" against the US "is invalid and not islamic". (Nog eentje)

Het is nu niet te zeggen dat de talibanners de juiste sharia aanhingen en uitvoerden. Nergens ter wereld zijn mensen zo benadeeld als in Afghanistan en Pakistan. Steeds meer wandaden komen naarbuiten. Lees anders het boek: de boekhandelaar van Kaboel door Asne Seierstad. Schokkend!  Jammerlijk is dat zij weer in aantal groeien: door verslaafde jongens te brainwashen, werkloze mannen aan te nemen die geen uitzicht hebben op iets anders, en nieuwe ongeletterde Pakistaners staan te trappelen om te vechten. Nee voor mij geen enkele steun aan Talibanners en andere religieuse geweldadige gekken. Dat mag duidelijk zijn! Meer wil ik er liever niet over kwijt. Bah!! Tabee!!!!

Salaam Nefertiti

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2007 om 10:02
In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Assalaam Aleikom,

Inmiddels weten we dat veel religieuzen de Taliban niet echt meer steunen. Er zijn weer andere clerics die een fatwa tegen de praktijken van OBL uitspreken. Als onislamitisch bestempelt! The fatwa said that "the terrorist acts of Osama bin Laden and his organization al-Qaeda ... are totally banned and must be roundly condemned as part of Islam." (12 March, Spain) (slechts 1 van de velen)

Those who have spoken out the Fatwa, include Sheikh Muhammad Sayyid Tantawi, grand imam of the Al-Azhar Seminary in Cairo, a highly respected Islamic authority. He's been quoted as saying the Koran "specifically forbids the things the Taliban and Al-Qaeda are guilty of," and that Osama bin Laden's "jihad" against the US "is invalid and not islamic". (Nog eentje)

Het is nu niet te zeggen dat de talibanners de juiste sharia aanhingen en uitvoerden. Nergens ter wereld zijn mensen zo benadeeld als in Afghanistan en Pakistan. Steeds meer wandaden komen naarbuiten. Lees anders het boek: de boekhandelaar van Kaboel door Asne Seierstad. Schokkend!  Jammerlijk is dat zij weer in aantal groeien: door verslaafde jongens te brainwashen, werkloze mannen aan te nemen die geen uitzicht hebben op iets anders, en nieuwe ongeletterde Pakistaners staan te trappelen om te vechten. Nee voor mij geen enkele steun aan Talibanners en andere religieuse geweldadige gekken. Dat mag duidelijk zijn! Meer wil ik er liever niet over kwijt. Bah!! Tabee!!!!

Salaam Nefertiti

Salaam Aleykoum,

Klopt er zijn veel verschillende fatwas hierover

het is maar net welke geleerden je volgt,

Verder ben ik voor een shariah die er was in de tijd van de Profeet salalahi alahi wasalam en hoe het nu in pakistan en afghanistan toe gaat daar zijn 2 bronnen voor westerse nieuws en arabische nieuws

plus dat sommige moslims tegen een shariah zijn dus ligt het ook soms aan gebrek aan imaan.

Ghair inshaAllah,

Wa Aleykoum Salaam

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
nefertiti Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 02 augustus 2006
Online status: Offline
Berichten: 663
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote nefertiti Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2007 om 14:33
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

In eerste instantie geplaatst door nefertiti

Assalaam Aleikom,

Inmiddels weten we dat veel religieuzen de Taliban niet echt meer steunen. Er zijn weer andere clerics die een fatwa tegen de praktijken van OBL uitspreken. Als onislamitisch bestempelt! The fatwa said that "the terrorist acts of Osama bin Laden and his organization al-Qaeda ... are totally banned and must be roundly condemned as part of Islam." (12 March, Spain) (slechts 1 van de velen)

Those who have spoken out the Fatwa, include Sheikh Muhammad Sayyid Tantawi, grand imam of the Al-Azhar Seminary in Cairo, a highly respected Islamic authority. He's been quoted as saying the Koran "specifically forbids the things the Taliban and Al-Qaeda are guilty of," and that Osama bin Laden's "jihad" against the US "is invalid and not islamic". (Nog eentje)

Het is nu niet te zeggen dat de talibanners de juiste sharia aanhingen en uitvoerden. Nergens ter wereld zijn mensen zo benadeeld als in Afghanistan en Pakistan. Steeds meer wandaden komen naarbuiten. Lees anders het boek: de boekhandelaar van Kaboel door Asne Seierstad. Schokkend!  Jammerlijk is dat zij weer in aantal groeien: door verslaafde jongens te brainwashen, werkloze mannen aan te nemen die geen uitzicht hebben op iets anders, en nieuwe ongeletterde Pakistaners staan te trappelen om te vechten. Nee voor mij geen enkele steun aan Talibanners en andere religieuse geweldadige gekken. Dat mag duidelijk zijn! Meer wil ik er liever niet over kwijt. Bah!! Tabee!!!!

Salaam Nefertiti

Salaam Aleykoum,

Klopt er zijn veel verschillende fatwas hierover

het is maar net welke geleerden je volgt,

Verder ben ik voor een shariah die er was in de tijd van de Profeet salalahi alahi wasalam en hoe het nu in pakistan en afghanistan toe gaat daar zijn 2 bronnen voor westerse nieuws en arabische nieuws

plus dat sommige moslims tegen een shariah zijn dus ligt het ook soms aan gebrek aan imaan.

Ghair inshaAllah,

Wa Aleykoum Salaam

 

Ik volg meestal het arabisch nieuws, ervaar de omgeving en daar word je nog meer depri van. En je zegt het goed..kan soms liggen aan...maar oegtie, deze vlieger gaat zeker niet altijd op. Wat weten wij van de intenties van andere moslims? Op ontdek islam zag ik een pakkende ondertiteling: Wiens brood men eet, diens fatwa men spreekt. 

Salaam Nefertiti 

�God does not judge according to your bodies and appearances, but he scans your hearts and looks into your deeds." - Hadith of Prophet Mohammed
Terug naar boven
taqwaa Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member
Avatar

Lid geworden: 04 februari 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2036
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote taqwaa Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 17 september 2007 om 14:52

moslima 82 en andere broeders en zusters  ramadan karim

lan tarda hanka aljahoedoe wa la nasaara hata tatabiha milatahoum

�� ��� �� ������ .. ���� ��� ������ .. ����� ������� ������ .. ���� ����� ����� ������
Terug naar boven
moslima 82 Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 27 juli 2006
Online status: Offline
Berichten: 919
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote moslima 82 Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 18 september 2007 om 14:28

Salaam Aleykoum,

DjazakAllah Ghairan oegtie,

Jij ook inshaAllah,

Moge Allah onze zonden vergeven en ons genadig zijn amin.

Hulp bij huiselijk geweld voor moslimas!
Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2007 om 06:39
In eerste instantie geplaatst door moslima 82

Salaam Aleykoum,

Hoeveel Amerikanen zijn er toen destijds gedood?

Ik vind het laffer dat al die moslims vermoord worden en nog steeds vermoord worden,

Als jij een land binnenvalt en er mensen vermoord dan kan je goed verwachten dat dat ook een keertje bij jou land gebeurd,eigen schuld dikke bult.

Tis maar net wat je onder laf verstaat,

Als je een leven voor een leven toepast zijn er meer moslims gedood dan Amerikanen.

Ghair inshaAllah

Allah weet het beste waarom dit allemaal gebeurd is.

Wa Aleykoum Salaam



Voor als je het nog niet weer: de meeste moslims waar ook ter wereld worden door andere moslims gedood. Dus spreek die mensen eerst maar eens aan op hun daden inplaats van de dader altijd buiten de eigen groep te zoeken.

Verder is het Amerika niet om moslims te doen wanneer zij vechten in Irak, hun doel is natuurlijk olie en iedereen die de stabiliteit van die regio kan verpesten moet weg, al zijn dat allemaal akarikofalikantie-hindoeboedistischemormonen, dat maakt de VS echt niet uit.
Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2007 om 12:36
In eerste instantie geplaatst door Abdul Khaliq

9-11 was een onislamitische daad.

http://www.harunyahya.com/c_against_terrorism.php

 



Hier vind je de encyclopdie van Irhaab. Erg leerzaam.

Terug naar boven
Juwairiyah Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 03 maart 2004
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 458
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Juwairiyah Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 19 september 2007 om 12:43

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius


Voor als je het nog niet weer: de meeste moslims waar ook ter wereld worden door andere moslims gedood.

En jij werkt bij het CBS?

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

Dus spreek die mensen eerst maar eens aan op hun daden inplaats van de dader altijd buiten de eigen groep te zoeken.

Probeer jouw mening niet te verpakken als een feit. Wie zegt dat het niet gebeurt? Het CBS waar je in dienst bent?

Waar denk je dat de islamitisch principes naseeha/da'waa illa Allah voor staat? Ik wil ze wel haarfijn voor je uiteenzetten wanneer ik meer tijd heb.

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius


Verder is het Amerika niet om moslims te doen wanneer zij vechten in Irak, hun doel is natuurlijk olie en iedereen die de stabiliteit van die regio kan verpesten moet weg, al zijn dat allemaal akarikofalikantie-hindoeboedistischemormonen, dat maakt de VS echt niet uit.

Zijn we het t�ch ergens gedeeltelijk over eens. Ik denk echter wel dat het ze deels gaat om de moslims. Wij moslims worden gezien als een bedreiging en terecht. Niet voor niets is de islamitische historie uit de westerse geschiedenisboeken verbannen. Ons proberen doen vergeten waartoe we in staat zijn, but it isn't working.


 

Terug naar boven
Bonifatius Bekijk dropdown
Groupie
Groupie


Lid geworden: 07 april 2006
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 191
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote Bonifatius Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2007 om 06:49
In eerste instantie geplaatst door Juwairiyah

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius


Voor als je het nog niet weer: de meeste moslims waar ook ter wereld worden door andere moslims gedood.

En jij werkt bij het CBS?

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius

Dus spreek die mensen eerst maar eens aan op hun daden inplaats van de dader altijd buiten de eigen groep te zoeken.

Probeer jouw mening niet te verpakken als een feit. Wie zegt dat het niet gebeurt? Het CBS waar je in dienst bent?

Waar denk je dat de islamitisch principes naseeha/da'waa illa Allah voor staat? Ik wil ze wel haarfijn voor je uiteenzetten wanneer ik meer tijd heb.

In eerste instantie geplaatst door Bonifatius


Verder is het Amerika niet om moslims te doen wanneer zij vechten in Irak, hun doel is natuurlijk olie en iedereen die de stabiliteit van die regio kan verpesten moet weg, al zijn dat allemaal akarikofalikantie-hindoeboedistischemormonen, dat maakt de VS echt niet uit.

Zijn we het t�ch ergens gedeeltelijk over eens. Ik denk echter wel dat het ze deels gaat om de moslims. Wij moslims worden gezien als een bedreiging en terecht. Niet voor niets is de islamitische historie uit de westerse geschiedenisboeken verbannen. Ons proberen doen vergeten waartoe we in staat zijn, but it isn't working.


 



Wanneer jij Shieten of Soenieten niet als Moslims beschouwd dan heb jij misschien gelijk. Maar voor mij zijn beide groepen Moslims (inclusief alle andere groepen Moslims die er zijn) en ze maken elkaar redelijk af in Irak, Afghanistan, Palestijnse gebieden, Indonesie, etc.


Ik veralgemeniseer misschien een beetje, maar ik heb nog al vaak gezien dat de andere de schuld krijgen van alles wat de Moslims overkomt. Ik kan een hele omstreden vergelijking maken. Hitler vond ook dat de Joden de schuld hadden aan  bijvoorbeeld de stagnerende economie in Duitsland en Europa tussen de twee wereldoorlogen. Hij zocht ook een zondebok buiten te eigen groep.

Ik zou niet weten waar een een of ander arabische term voor staat, ik spreek nederlands en je kan die term dus ook gewoon in het nederlands neerzetten.

Leg mij eens uit hoe volgens jou de Islamitische geschiedenis uit de Europese schoolboeken is verbannen. Waarschijnlijk lees ik in Islamitische schoolboeken niets over bijvoorbeeld het Christelijk verleden van een groot deel van het MO en Noord-Afrika...

Het is de Amerikanen niet perse om Moslims te doen vanwege hun geloof, maar wel omdat toevallig die groep bepaalde daden op haar naam heeft staan, en dat kan je niet ontkennen.
Terug naar boven
alzukar Bekijk dropdown
Senior Member
Senior Member


Lid geworden: 07 november 2005
Locatie: Nederland
Online status: Offline
Berichten: 2589
Plaatsingsopties Plaatsingsopties   Quote alzukar Quote  Post ReplyReageer Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 20 september 2007 om 07:37
In eerste instantie geplaatst door Juwairiyah


Ik denk echter wel dat het ze deels gaat om de moslims. Wij moslims worden gezien als een bedreiging en terecht. Niet voor niets is de islamitische historie uit de westerse geschiedenisboeken verbannen. Ons proberen doen vergeten waartoe we in staat zijn, but it isn't working.




Beste Juwairiyah,
De enige weg om te komen tot goed samen- en overleven leidt via de Liefde, de zelfaanvaarding en -daardoor- de aanvaarding van de ander in diens ultieme wezen. Het is over d�ze Liefde dat je kunt leren via Jezus'Woord, zoals opgetekend in de Evangelie�n (Nieuwe Testament) waarvan ik je persoonlijk de Evangelie�n volgens Marcus resp. Lucas wil aanbevelen. Het zal je bevrijden van de angst die je bracht tot je bovenstaande uitspraak "Wij moslims worden gezien als een bedreiging en terecht".
Groet, Alzukar
Terug naar boven
 Post Reply Post Reply

Spring naar forum Forum rechten Bekijk dropdown



Deze pagina is gemaakt in 0.063 seconden.